Kesämassun kasvattajat 2009

TiiNaLiiNa

Silmät suurina ihmettelijä
Tervehdys!
 
Oli ihan pakko alottaa tänne tällainenkin ketju. En tiedä käykö täällä moni kirjailemassa, mutta jos saataisiin kerättyä tänne muutama ensikesän massunkasvattaja niin hyvä :) Sitä on kuitenkin kiva turista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan ja ekoista ultrista sun muista :)
 
Minä oon 25-vuotias esikoistani odottava ja Satakunnassa asustellaan.
Viikkoja on kertynyt 7 ja ensiviikolla on yksityisellä eka ultra 5.11 <3. Odotan kovasti! Toivottavasti kuullaan sykkeet ja kaikki :) <3
Meillä tulevasta perheenlisäyksestä tietää jo minun ystävät ja lähisuku, ei miehen vielä. Saa itse kertoa. ;) En pystynyt olemaan hiljaakaan kun ilouutinen yllätti!
Vauvaa yriteltiin/tjottailtiin 10kk ja ensimmäisen clomhexal kierron jälkeen tärppäsi.
 
Noniin ystävät hyvät, kokemuksia ja tilanteita tänne! Rohkeesti :D
 
Moikka vaan! Mullakin alkamassa 7rv ja kesällä olis laskettu aika [:)] ja ensimmäistä ootellaan <3 aivan ihanaa ku mieskin on ihan täpinöissään <3 en jaksais oottaa ekaa neuvolaa joka on 21.11. Mut kaippa se tästä :D
 
Heippa! Kiva saada tänne muitakin, ei tartte yksinänsä haaveilla :D <33
Meillä oli mies ensin vähän "olematon" tai miten sen sanois. Se ei oikein tainnu uskoa koko asiaa. Mutta nyt se on innolla tulossa ekaan ultraan mukaan ensiviikolla. Lueskelin netistä että varhaisultratkin tehdään vasta viikosta 10 eteenpäin...kaupungin tarjoama ultra mulla oliskin vasta rv11-12 mutta ajattelin mennä yksityiselle jo rv8 :) En malttanut odottaa!
Sulla menee eka neuvolakin aika pitkälle? Sitten saat ravailla neukussa, lääkärissä, labroissa ja ultrissa aika tiuhaan tahtiin ;) Kerrankos tätä vaan, eiks nii. Innolla oottelen että jouluksi tulis jo pieni pömppis tuohon :) Olis jotenki konkreettisempaa. Sillon olis rv14 että saa nähdä saadaanko aikaseks mitään mahaa..kovasti koitan ainakin kasvattaa ;) hehe...*lue:KROONINEN NÄLKÄ*
Missä päin asustatte (tyty85)?
 
Moi :) Joo mulla on nyt jo sellasta turvotusta, et näkyy koko ajan :) töissä oon pitäny vähä löysempii paitoi.. :D noh se neuvola menee vähä pitkälle,mut sitten ku oon käyny nii pitää jo varaa eka ultra<3 ois nii kiva mennä jo nyt,mut ehkä maltan oottaa :) me asutaan lähellä helsinkiä :) onkos sulla sit millon LA? Plaah..aamulla kärsin hirveestä pahoinvoinnista.. [:'(] mut kyllä se tästä [:)]
 
Joo mulla kans ollu kuvotusta parina aamuna...tänään alko rv8 eli LA olis siinä 22.6 tienoilla. Itsellä on syntymäpäivä 29.6, katsotaan meneekö sinne asti yli. Kuulin, että jos oot itse mennyt yli niin todennäköisesti myös sulla tulee menemään. Mulla on kuulemma ollut laskettu aika aikoinaan myös juhannuksena ja yli meni että hurahti. Saapa nähdä.
 
Tänään labratestit/seulonnat ja sitten keskiviikkona ultraan :) Wish me luck :D
Koska sulla oli LA? Jääkö se vielä kesäkuun puolelle?
 
 
 
 
 
Moikka. Lauantaina selvisi, että vauva on tuloillaan! Fiilis on mieletön - tekisi mieli mennä ulos kiljumaan, mutta pitänee olla vielä hetki hissukseen. Tuleva isäkin alkoi itkeä uutisen kuultuaan - kuulemma ilosta;). Viikko viisi menossa.
 
Huomenta vaan!
 
Meille tulossa kesävauva myös...
Minä "jo" 34v, toinen lapsi tulossa. eka iso tyttö jo, 14v, ja nyt jänskättää kamalasti, onhan tuosta ensimmäisestä jo aikaa!!!
 
Ruokahalu aivan järkyttävä, ja viikkoja 10 kasassa... päivät väsyttää ja aamuyöllä herään aivan pirteänä. hmm...
 
Kaitpa tämä tästä tasaantuu, joskus. Toivottavasti.
 
Kyllä tuntuis hormoonimyllerrys olevan aivan tolkutonta - aivan käsittämättömät asiat saa liikuttumaan?! Aamulla töihin ajaessa radiossa haastateltiin amerikkalaisia liittyen Obaman voittoon ja olivat tosi onnellisia - aloin sitten itkeä... kyllähän Obaman voitto oli koko maailmalle positiivinen uutinen, mutta en nyt tiedä onko ihan itkun arvoinen... Toinen asia on turvotus - vatsa näyttää kuin olisin about puolivälissä ja sisään ei pysty vetämään. En tiedä johtuuko omasta vainoharhaisuudesta, mutta tuntuu, että vanhemmat naiskolleegat seuraa tiiviisti vatsanseutua;).
 
Aurinkoista päivää kaikille! 
 
Heipsan, ajattelin osallistua tänne keskusteluun, kun tossa testin tein ja positiivista näytti. [:)] Ei tätä oikein vielä osaa sulattaa, on vaan niin uskomaton fiilis..vuoden päivät olen vauvasta haaveillut, ja nyt pari kuukautta sitte alettiin avomiehen kans koittaa, kun se vihdoin näytti vihreää valoa. Ei sitä voi ku olla onnellinen. Hui, tuntuu aika hurjalta, ku pitkään haaveillu, ja nyt se sit on totista totta.[:)] 
 
Hei kaikki,
 
ihanaa huomata, että muitakin onnellisia kesävauvan odottajia on liikkeellä. Itselläni alkaa huomenna rv8 ja laskettu aika 25.6.2009. Ikää on jo yli 30v ja ekaa todella toivottua vauvaa odottelen. Olen ollut tietoinen tulevasta vauvasta nyt jo 4viikkoa. Raskausoireena ollut valtavaa turvotusta, rintojen arkuutta ja pieniä nipistelyjä vatsassa. Pahoinvointia minulla ei onneksi ole. Mites teillä muilla? Ensimmäinen neuvola-aika on minulla ensi viikolla.
Vaihdetaan kuulumisia raskauden aikana ja sen jälkeenkin. Kiva kuulla muidenkin tuntemuksia, joilla sama elämäntilanne. Hyvää jatkoa kaikille!
 
Miulla on kamala turvotus ja vähän nipistelee, ei myöskään onneksi pahoivointia. Niin ja tuo itkeskely on melko jokapäiväistä. Eilen sain pienen sähköiskun käteen remonttityömaalla ja paruin noin 15 minuuttia - ei vaarallista, mutta säikäytti.
 
Neuvola on vasta joulukuussa, ei millään jaksaisi odottaa.
 
Kauheesti kesämasun kasvattajia täällä:) mulla kans rv 7 menossa ja parin viikon päästä ois eka neuvola.. tuntuu että on turvonnut kun pullataikina, koko ajan nälkä ja itkukohtauksia täälläkin saatu sekä pientä pahoinvointia ja päänsärkyjä.. oikein mukavaa odotusta kaikille ja kesää odotellessa...:)!
 
Hei vaan kaikille!
Katsoin tuossa, että Tiinaliinan kanssa taidetaan mennä samaa matkaa, meillä nimittäin LA 21.6 [:)]
Raskausviikko kahdeksan siis lopuillaan ja ensiviikon tiistaina ensimmäinen neuvolakäynti.
Itse olen 22vuotias ja meillä on jo 2,5v poika, aivan ihana hirmu.
Mitään oireita ei tälläkään kertaa ole, tai siis ei niitä pahoinvointeja tai omituisia mielihaluja. Sen sijaan ne mun jo kerran kokemat ja kaikista rassaavimmat "oireet" on kyllä ollu.
Ensinnäkin ekasta odotuksesta tiesin, ettei positiivista testiä saa, vaikka olisi raskaanakin, ennen kuin vasta kun menkat ovat ainakin kaksi viikkoa myöhässä. Niin oli nyttenkin. Aivan hirveää kun tuntuu että tissit on painavammat, mahaa vihloo kuin olis menkkakipuja (joita mulla ei oikein koskaan muuten ole) ja kaamee pesänrakennusvimma, mutta testit aina vaan negatiivisia, myös labrassa. Tuota se kaksi viikkoa kunnes sai positiivisen tuloksen kotitestillä ja sitten kaikki olikin ohi. Ei enää mitään "oireita".
Jos tämä nyt menee niinkuin ekakin, niin mitään oireita ei missään vaiheessa tulekaan. Viimeksikään ei ollut mitään muuta kuin kovaa tahtia kasvava maha. Siinä kaikki koko raskauden aikana.
Toinen ärsyttävä asia tuon hitaan progesteenin kehittymisen lisäksi on se, että kun menen ekaan ultraan, viikot vetäsee pari taaksepäin. Niin kävi ekalla kerralla. Ultran mukaan hedelmöitys olikin tapahtunut kolme viikkoa myöhemmin kuin mitä menkkojen mukaan, mikä ei mielestäni ole mitenkään mahdollista. jos hedelmöitys ei olisi tapahtunut silloin kuin tapahtui vaan myöhemmin, niin eikö menkkojen olisi pitänyt alkaa...
Omaa mielipidettäni vahvistaa myös se, että 12.3 oli silloin menkkojen mukaan laskettu aika ja ultran mukaan vasta 31.3. Lapsivedet menivät kuitenkin 12.3 ja poika syntyi 13.3, rv 37+2... Minä siis luotan omaan kehooni ja menkkoihini enemän kuin ensimmäiseen ultraan.
Ärsytti vaan koko raskauden ajan laahata kaksi viikkoa perässä. Juuri oli 12viikkoa tullut täyteen kun ultraan menin ja olin jo huokaissut helpotuksesta kun paukahtikin melkein kolme viikkoa miinusta. Ei ollut kivaa.
 
Mutta jännityksellä nyt odotan, ensiviikon neuvola ja sitten ultra varmaan joskus joulukuun puolenvälin tietämissä [:D]
 
 
Moikka!
Mulla on laskettuaika 21.6.2009 ja ekaa oottelen. Oon kyllä onneni kukkuloilla. [:)] Ikää on jo/vasta 26 (miten sen nyt kukin ottaa) [;)] Eka neuvola on ollut ja eka ultra olis joulukuun alussa, kuhan jaksas ootella sinne asti. Se mua jänskättää, et ku mulla on suvussa paljon kaksosia niin mitenhän käy mulle. [:D]
Mitään oireita ei oikein ole, välillä hieman kuvottaa aamulla jos en heti syö jotain ja tissit on arat ja massu on kyllä turvonnu viikkoihin nähen, mut eipä tuo haittaa, oottelen kovasti et milloin maha kasvaa, et siitä huomaa kunnollain et on raskaana. (kerrankin sitä toivoo, et maha kasvaa) [;)]  Ja se on kumma et päivät väsyttää sikana ja pilkin jo puol ysin aikoihin, mut sit herään aamu yöstä eikä enää väsytäkkään ja tietenkin vessassa pitää rampata. Mut onnea kaikille odotusaikana.
 
Mites meni seulonnat? Mulla LA samana päivänä eli 22.6 :) en oo oikee kerenny kirjottelee tänne pitkää aikaa,mut nyt ajattelin :) pari viikkoa viel neuvolaan, en jaksais odottaa enää yhtää. Ja yök, nyt on aika paljon pahoinvointia et eilenki kaikki ruuat jääkaapis oksetti ku ajattelin niitä niin en voinu avata jääkaapin ovee...[:'(] ja yhtenä aamuna en päässyt sen takia töihin.. mutta vastaile ku kerkiät[:)]
 
Ajattelin osallistua keskusteluun. Minullakin kesämassu tulossa[:)] LA on 8.6 ja olen 10 viikolla maanantaina alkaa 11rv. Pahoinvointia on lähes päivittäin varsinki aamusin ja ruokien hajut saa voimaan pahoin. Turvotusta on varsinki mahan alueella ja pientä mahakipua on sillon tällöin niinku menkkakipuja, rinnatkin ovat turvonneet ja arat.
Ensimmäinen ultra oli muutama päivä sitten. Ja oli aivan mahtava nähä se pikkuinen siellä masussa. Meinas itku päästä [:)]
Ensimmäinen lapsi on meilläki kyseessä ja ollaan todella innoissaan asiasta [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Miskaro

Hei vaan kaikille!
Katsoin tuossa, että Tiinaliinan kanssa taidetaan mennä samaa matkaa, meillä nimittäin LA 21.6 [:)]
Toinen ärsyttävä asia tuon hitaan progesteenin kehittymisen lisäksi on se, että kun menen ekaan ultraan, viikot vetäsee pari taaksepäin. Niin kävi ekalla kerralla.

 
Terve! Vautsi, ihanaa kun täällä on nääääin paljon muitakin kesämassuja!!! Hienoa :D
Samaa matkaa mennään monen kanssa. Täytyy sanoa sulle Miskaro, että mua suoraan sanoen harmittaa ja vituttaa ja ottaa päähän...käytiin ekassa (varhais-)ultrassa 5.11 ja luulin olleeni viikoilla 7+6 silloin, mutta sikiön koko vastasikin kokoa 6+4. Ensinnäkin, mä en ymmärrä kuinka se voi olla mahdollista koska me ehdittiin harrastella tasan kerran (surullista kyllä) syyskuussa ja se ei VOI olla hedelmöittynyt viikkoa sen jälkeen! Se ei vain voi?? Sitten lääkäri toteaa mulle että ei sillä päivämäärällä ole mitään merkitystä?!
Noh, nyt pelkään ihan hirmusti että täällä on jotenki hidas kasvu masussa ja kohta se loppuu kokonaan, kuten kaverilla kävi. Viikot meni alaspäin parissa varhaisultrassa ja kolmannessa np ultrassa...joka kerta, kunnes loppui ja meni kesken. Jotenki hirvittää tämmänen. Mullahan ei oireitakaan oikeastaan ole, joka kuulemma on normaalia. Mut ärsyttää tosiaan elellä samat viikot uudelleen. Höh...kyl sitä haluis jo olla siellä "turvallisemmalla" toisella kolmanneksella :P
 
Hirmusesti tsemppiä teidän odotukseen! Olis kiva pidellä yhteyksiä ihan muutenkin :)
 
ALKUPERÄINEN: tyty85

Mites meni seulonnat? Mulla LA samana päivänä eli 22.6 :) en oo oikee kerenny kirjottelee tänne pitkää aikaa,mut nyt ajattelin :) pari viikkoa viel neuvolaan, en jaksais odottaa enää yhtää. Ja yök, nyt on aika paljon pahoinvointia et eilenki kaikki ruuat jääkaapis oksetti ku ajattelin niitä niin en voinu avata jääkaapin ovee...[:'(] ja yhtenä aamuna en päässyt sen takia töihin.. mutta vastaile ku kerkiät[:)]


Joo kuten äsken tuohon ehdeinki vastata Miskarolle, että viikoissa tultiin rytinällä alaspäin ekassa ultrassa. 7+6:sta 6+4:ään.... *harmitus*.
Voi että ku mullaki olis edes pikkasen yökötystä, mut ei. *heh* Jotenki kaipais jotain konkretisoivaa tähän alkuraskauteen...muuten sitä kyseenalaistaa koko ajan. Rankkaa...oih. :D
Nyt jännätään sun ekaa neuvolaa..muista kertoilla kuinka kävi!
 
Nii unohdin vielä sanoo että meidän laskettu aikakin siis meni eteenpäin 27.6 asti. Mulla on synttärit kaksi päivää myöhemmin, olishan se ihanaa jos sieltä lahjus saapuis <3!
 
No älä huoli Tiinaliina, sä et sentään tipahtanu ku viikon. Tarkistin vanhasta äitiyskortista, niin viikkoja oli 11+2 kun menin ekaan ultraan ja sieltä lähtiessä olikin vaan 8+3. Siinä sitä ihan oikeasti oli vitutuksen aihetta!! Melkein oli maaginen 12viikkoa täynnä ja sitten... Kyllä siinä miljoona kirosanaa kuului kun joutu kolme viikkoa elämään uudelleen!
Sinuna en kyllä olisi huolissaan mistään vajaakasvusta tai muustakaan, jos meillä selvittiin kolmen viikon takapakista niin ei tuo viikko varmaan missään tunnu. Ultrahan on muutenkin lääkäreidenkin mielestä +- 3-4päivää tarkka.
 
Minä sain ihan riidellä hoitsun kanssa kun kivenkovaan väitti, että hedelmöitys on tapahtunut vasta kolme viikkoa myöhemmin ja minä taas pidin kiinni kannastani, ettei se ole biologisesti mahdollista kun menkat olisi jo kerennyt alkaa ennen "hedelmöitystä".
 
No minä pidin kantani koko raskausajan ja he omansa ja laahasivat sen kolme viikkoa perässä sitten. Viimeinen neuvolakin jäi kokonaan käymättä. Hoitaja varasi sitä ja minä totesin vain, että en minä sitten enää ole yhtenä kappaleena. Hoitaja hymyili tietävän näköisenä ja sano että tulet olemaan, ja vielä pari viikkoa pidemmällekin.
 
Oli se sitten ihmeissään kun ilmestyin viimeiselle neuvolakäynnille viikonikäisen vauvan kanssa [:D] No kävihän se niinkin, saatiin ensimäinen neuvolakäynti vauvankanssa hoidettua.
 
Mutta minä en ainakaan luota tippaakaan noihin niiden ultra arvioihin vaan omaan biologiseen kellooni, sanokoot mitä sanoo. Potkutkin olisin mukamas tuntenut vkolla 14, aika aikaista mielestäni.
 
Mutta jännityksellä odotan mitä tällä kertaa tapahtuu, kerron siitä sitten lisää. Niin joo, yhdeksäs viikko alkoi eikä edelleenkään mitään oireita, veikkaisin siis että identtinen raskaus tulossa [;)]
 
Heips kaikille! Täällä olis yksi kesämasun kasvattaja..mulla nyt viikkoja 11+1 LA olis 2.6.2009..oon 21 vuitoas ja keski suomesta kotoisin! Kertokaas kuulumisia!?[:)] Täällä välillä yökötystä ja pariin kertaan olen oksentanut alkuraskauden aikana..välillä taas tunne että onkohan masussa mitään kun ei tunnu miltään!? Alamaha ollu turvoksissa koko alun ajan..tänään eka lääkäri aika, eka ultra oli 30.10 ja eka neuvola oli 7.10.[:D]
 
Takaisin
Top