Hei kaikki!
Onnea Helville, ja kiitos selostuksesta! Musta ainakin on kiinnostavaa kuulla synnytyksen jälkeisiä kokemuksia (erityisesti omasta kropasta), koska tuollaisista yksityiskohdista ei minulla ole aavistustakaan... [:)]
Ja kiva kuulla tuosta vauvan koosta myös: minullakin sf-mitta menee lähellä yläkäyrää ja tuntuu että vatsa kasvaa ihan kauheaa vauhtia. Itse olin kyllä keskikokoinen syntyessäni, samoin kuin siskoni, mutta isä taas oli aikoinaan ihan supervauva - käy ihan isoäitiäni sääliksi..! [:D] Mitään kokoarvioita en ole saanut missään vaiheessa.
Mä olen koko ajan mitannut painoni omalla vaa'alla, ja käyttänyt aamupainoa neuvolassa. Paino vaihtelee kyllä ihan kauheasti, useamman kilon päivässä, ja nyt on aamupainokin alkanyt olla mitä sattuu: päivästä toiseen aamupainokin vaihtelee +/- 1,5kg! Ota siitä sitten selvää. Mutta en stressaa![;)]
Rautatabletit (yök) ovat ehkä auttaneet, koska en ole enää ihan niin väsynyt kuin viime viikolla. Saa nähdä ensi viikolla neuvolassa, mikä on hb-arvo.
Ensi viikolla on myös kolmas lääkärikäynti. Siellä(kään) ei kuulemma ultrata ollenkaan, vaan tehdään vaan sisätutkimus. Mua on ultrattu (RU) viimeksi helmikuussa, eikä sitä enää ilmeisesti tehdä ollenkaan, eli vauvan näkee vasta sitten synnärillä. Onko teillä muilla ollut niitä jo enemmänkin, kun tuntuu että niin moni käy ultrassa tämän tästä?
Luulisin että vaavi on pää alaspäin, ja se mahtuu kyllä sivusuunnassa vielä liikkumaan. Välillä työntää takapuolta oikealta, välillä vasemmalta puolelta, ja valuu selvästi yölläkin sille puolelle millä kyljellä satun nukkumaan. Mustakin tuntuu että vatsa olisi hieman jo laskeutunut, kun olo ei ole ihan niin tukala kuin aikaisemmin - tai sitten olen vain tottunut siihen. [:D] Ja kuten Minnis sanoi, mustakin vatsan yläosassa olisi vielä tilaa, mutta mussukka ei vain yltä enää (tai vielä?) sinne asti.
Mikäköhän äitipuolen vointi on, kun ei ole kuulunut mitään vähään aikaan. Toivottavasti kaikki on hyvin!