Kesämassun kasvattajat 2009

Heipsun!
Täällä on "siivoiltu" selkäkivun uhallakin, ja kuinkas kävikään..selkä huutaa leipää.. *pah* Huomena meinasin vielä ottaa ja pyyhkiä lattiat ja pölyt. Todelllista siivoamista ollu siis tänään. [8D]
Pää on ollu kipeenä kolmatta päivää, nyt alkaa onneksi vähän helpottamaan.
Huomena sokerirasitusta luvassa ja mietin että millä kumman ilveellä sitä pystyy olla 12h syömättä ja juomatta, yöllä kun suuta kuivaa tuon tuostaki ja nälkä kurnii vielä puoli kymmenen aikaan illalla. Tänään pitäs lopettaa syöminen puoli kasiin mennessä. Mies sano että pitää pumpata ruokaa niin että tulee korvista ulos, ettei vaan tuu syötyä vahingossakaan kielletyn ajan sisälllä. *hmm*
Torstaina ois sitten ultra, kattovat että onko istukka noussu ylemmäs kun se RUssa oli tuossa kohdunsuulla ihan. Mukava kun pääsee näkemään kaverin. [:)]
tikru85 Lappi on edustettuna ollut jo jonkun tovin, mutta asun vain täälä etelässä. Huomasin heti kirjotustavastasi että olet "meikäläisiä". Olen alunperin Koillis-Lapista, mutta nyt jo 12vuotta ihmetelly tätä etelän menoa.. Kovasti koitan kuiten pitää juuristani kiini etten mahottomia eteläläisty. [:D]
Mukavaa Vapun oottelua jokaiselle!

Sumuista huomenta ja tervetuloa mukaan Tikru[:)]

Täällä (E-Karjalassa) on ihan järkyttävä hernerokkasumu. Työpaikka on ihan Saimaan rannalla ja heti rannasta nousee sankka sumumuuri. Kaipa se tästä vapuksi kirkastuu, onneksi on kuitenkin lämmintä!

Mie kerroin eilen lähimmälle työkaverille (mies), että aion todnäk hakea saikkua. Selkeestikään ei ollut kauheen innoissaan. Pelkää kai, et miun hommat kasaantuu hänelle, vaikkei mielestäni vaaraa ole - olen järkänny sijaisen ja hoitanut kaikki mahd pitkälle valmiiksi. Tietty aloin kuitenkin taas miettiä, että jaksasinko kuitenkin loppuun asti ja tuli myös sellainen olo, että miulla pitäisi olla pää kainalossa, jotta saikku olisi oikeutettua[8|]. Vitsi, miten ärsyttävä tilanne!!!

No pitänee jatkaa hommia, että pääsee tänään wapun viettoon - takalisto ja maha ei kyllä kestäiskään enää istumista yhtään työpäivää.

Huomenta!

Neuvolakäynti taas takana, nyt sf-mitta 31cm ja sokerit täysin mallillaan (rasitustesti oli ma). Harmitti ettei ukko päässyt tänään mukaan, mutta neuvolatäti laittoi terveisiä että "imuroiminen on sitten hyvin epäergonomista tässä tilassa" [:D]. On muutenkin tullut rehkittyä vähän yli voimavarojen viime päivinä, joten tämän päivän usva ei paljoa haittaa -on löhöpäivä kotona. Masukki köllöttää pää alaspäin, ei ole vielä kiinnittynyt mutta eipä tässä vielä mitään kiirettä olekaan. Minnis, hae sinä saikkua ihan hyvällä omatunnolla, ylisuoriutujat ja hampaat irvessä töitä paiskivat kärsivät kyllä enemmän loppupeleissä eikä vauvankaan ole hyvä olla jos äiti stressaa ja rasittuu liikaa.

Ainiin, oletteko muut huomanneet että vaatteet ahdistaa? Ennen olen aina nukkunut yöpaidassa enkä viihtynyt alasti, mutta nykyään painelen täällä aina alasti tilaisuuden tullen [:D]. Jotenkin ärsyttää kankaiden tunne iholla, vaikka olisi ihan löysätkin vaatteet.

Onnittelut äitipuoli paineiden tasoittumisesta :) Toivottavasti pysyvät kurissa ja kaikki menee tästä eteenpäin paremmin.

Muutto on onneksi takana, nyt vain tavaroiden järjestelyä uudessa kodissa..ihana päästä omakotitaloon asustelemaan. Vaikka siivoamista yms muuta isommassa asunnossa tietysti onkin enemmän..Tänään olen järjestellyt tavaroita paikoilleen ja koittanut saada talon näyttämään omalta kodilta. Välillä on kyllä pitänyt levähtää, ettei rasita itseään liikaa. Maanantaina kävin siivoamassa edellisen kämpän, onneksi oli miehen sisko kaverina, siivouksen lomassa meinasi vatsa vetää välillä kovaksi..supistuksia..?menivät onneksi kuitenkin nopeasti ohi, kun rauhoitti menoa. Ensi viikolla seuraava neuvola, eka neuvola siis täällä paikkakunnalla...hieman jännittä.

onko teillä muilla muuten hiiva-tulehdus vaivannut...?Minulla toinen canesten-kuuri menossa..ensimmäinen auttoi hetkeksi, mutta hiiva uusi jo kahden viikon sisällä..toivottavasti nyt menisi kokonaan ohi, tai sit pitää siirtyä toisenlaiseen lääkekuuriin..:( Tosi inhottava vaiva...

Nukumisesta sen verran, että itse olen vielä pysytynyt nukkumaan suht. hyvin, vaikka vauva välillä potkiskeleeki. joskus tosin yöllä kun olen vaihtanut asentoa, niin vatsasta on repäissyt tosi kipeästi. Ihan kuin vatsa olisi revennyt kahtia, mutta nyt olen oppinut vaihtamaan asentoa hieman rauhallisemmin niin noilta säästynyt. Pitkään aikaan ei ole edes suonella vetänyt jaloista, kuukausi sitten suonella vetoja oli todella paljon, melkein joka yö, onneksi ne loppuivat...kamalaa oli..

Enää ei tosiaan ois montaa viikkoo jälellä!![:-] Jännittää tuleva synnytys mutta tavallaan sitä odottaa innolla!![:D]

Aurinkoista wappua kaikille[:)]

Onpa mukava taas vapaapäivän ratoksi herätä ennen possun pieremää ja illalla pitäisi jaksaa hieman juhlia, saa nähdä kuinka käy. Pitää päivällä nukkua parit päikkärit, niin eiköhän se siitä.

Pitää muistaa tänään laittaa kuvaa. Miun massu on jotenkin tosi alhaalla, ylös ei ole oikeestaan noussut. Mutta ei kai sen vielä pitäisi laskeutuakaan[8|]. Tästä jos vielä mennään alemmas, niin kohta ollaan polvissa. Eilen kaupassa taas kysyttiin, että onko kaksoset.

Taidan yrittää mennä vielä pötkölleen.

Hyvää Wappua kesämassuille!
Minäkin aion illalla uskaltautua naapureiden vappujuhliin pariksi tunniksi, jotta saan vähän vaihtelua päiviini. Samapa se taitaa olla että istuskelenko kotona vaiko kylässä. Kävin aamulla neuvolassa antamassa pissanäytettä, niin eikö rakko temppuillut oikein kunnolla, ja mitään ei tullut. Onneksi sain testitikkuja ja purkkeja kotiin, koska en saa edes kävellä neuvolaan asti (menin tänään autolla). Ja testejä on tehtävä ainakin kerran viikossa. Onneksi (kotona tehty) testi näytti negatiivista eli proteiinia ei ainakaan vielä ole.

Minnis, mäkin herään joka aamu kuuden pintaan. Ja virkeenä. Tosin seitsemältä mun tarttis muutenkin nousta ottamaan lääke. Mutta tänäänkin otin oikein päiväunet. Kyllä tuntui ihanalta =)
Mun maha on noussut (tai lähinnä kasvanut) ylös. Mun maha näyttää itse asiassa tosi samalta kuin miltä kleopatra84:n maha. Miinuspuolena tässä mahan nousussa on se, että rintsikat alkavat painaa. Ja mulla on iltaisin tukala olo, kun päivän ruuat mitä ilmeisimmin painavat ylävatsaa ja masu on ihan pinkeä kauttaaltaan.

Eilen mulle saapui yläättäen pionilähetys! Siis siinä mielessä yllättäen, että en tiennyt niiden tulevan juuri nyt. Tiesin toki ne tilanneeni. Olenkin jo hälyttänyt tänne apujoukkoja istutuspuuhiin, koska en saa sitäkään tehdä. Ihanaa saada vihdoinkin oma pionipenkki!!!

Wappuherkuiksi saakin tänä vuonna rautatabletteja, oli veriarvot pudonnu reilusti edellisen neuvolakäynnin jälkeen. Ja verenpaine taas noussut huolestuttavan ylös, mulla on kyllä mittarikammo että voi olla normaalia korkeampi aina kun lääkärissä tai neuvolassa mittaavat. Toivottavasti kotona saan mitattua edes vähän pienempiä lukemia tai sairaalakeikka tiedossa viimeistään seuraavan neuvolan jälkeen. Ei sitten ollu kovin hauska neuvolakäynti jatkoa ajatellen, mutta onneksi masuasukas tuntuu voivan hyvin, joten lomaa ei tarvi ainakaan perua! Tulee ainakin vietettyä rauhallinen viikonloppu, kun ei tarvi mitään itse tehdä...

Tuuli, minä sain hemoglobiinin nousemaan nopeasti Floravitalilla (nestemäinen, ehkä hellempi vatsalle?). Arvot nousi 4 viikossa 120:sta 133:een. Juu ja tiedän ettei se 120 niin matala yleisesti ottaen ole, mutta aiheutti mulle väsymystä kun lähtö-hb oli 145. Nyt on Floravitalit juotu ja ostin kotimaisen Ferroforten jatkoksi.

Samanlaisista levottomista jaloista kuin mitä Tuuli mainitsi niin kärsin minäkin! Ja yöllä jos yhtään venyttelee nilkkaa ojentaen niin pukkaa suonenveto päälle. Auttaa kun venyttää kantapää edellä [:D] Ja Sonja09:n kuvailema painava aamumaha on juuri mitä tarkoitin. Tosi hissukseen kampean itseni sängystä ylös. Nukkumiseseta puheenollen, olen uudestaan ruvennut nukkumaan selälläni, koetin yhteen väliin opetella kyljellään nukkumista. Ei tunnu pahalta ja istukka on edessä, joten vauvakin voi hyvin. Ja vauva on tätä nykyä paljon rauhallisempi kun meen nukkumaan, taisi alkuaikoina oppia siihen että nukun selälläni [;)]. Ja omat yöunet parantuneet huomattavasti.

Kuulostaa ihanan pitkältä kotona olo-ajalta tuo Minin 14kk. Toivon voivani olla kotona KAUAN, mutta taitaa mennä taloudellinen tilanne edelle. Mies vääntää lopputyötään, ja jos se ei ole valmis lopputalvesta/keväällä, niin silloin mies jää kotiin (ja sitten ei kirjoiteta enää riviäkään[:o]) ja minä palaan omaan työhön. Toivottavasti ei käy niin.

Raskaudessa ei todellakaan mitata urhoollisuutta Himmeli, saikkua vaan jos sitä tarvitset (näin totesi minulle lankoni jolla on paljon nais-alaisia, tokaisi perään että eritoten raskaana olevat sinnittelevät yleensä liian kauan ennen kuin hakevat saikkua). Mun täytynee myös harkita sitä saikkua, tukivyö ei auta. Vihloo ja polttaa häpyluussa yhtä paljon kuin ennenkin. Soitin neuvolaan, kivun kuuluisi helpottaa samantien kun vyön laittaa päällensä, jos siitä siis on apua.

Montako munkkia voi syödä hyvällä omallatunnolla? Yksi mulle, yksi vauvalle, kunnon ruokaa väliin, yksi mulle...

Hauskaa vappua!

Hyvää vappua! Ihana auringonpaiste!

Ostettiin eilen vihdoin pihakalusteet, jotta nyt voin löhötä mukavasti ulkoilmassakin, ihanaa.

Muutaman tosi inhottavan pohjesuonenvedon jälkeen opin olemaan venyttelemättä sängyssä, tai tekemään sen tosi  varovaisesti, juuri nilkka koukussa. Jos vähän venyttää, niin sen yleensä tuntee kyllä onko suonenveto vaanimassa vai uskaltaako ojennella kinttuja. Ostin magnesiumtabletteja, joita otan muutaman päivä välein, aina kun alkaa tuntua siltä että suonta saattaisi alkaa vetää, se on helpottanut kovasti.

Valvoin yöllä sen takia että vauva potki napakasti mahassa. Se on ilmeisesti edelleen poikittain, ja tuntuu kuin sillä alkaisi olla sen verran ahdasta, että pitää yrittää venyttää mahaan lisää tilaa sivusuunnassa. Miksei se mieluummin kääntyisi pää alaspäin?? Höpsö vauva. Mulle on muutaman kerran käynyt niin, että sen hikka alkaa silloin kun käännän kylkeä. Siitä tulee vähän syyllinen olo... [;)]

Minä en saa olla kotona kuin tammikuulle (eli reilut 7kk), koska silloin jää mies kotiin. Hän halusi, joten tuumasin että kai se on reilua... On mulla silloin tämän kesän lomat käytettävissä, ja sitten kun kummankin vapaat loppuu, niin täytyy harkita hoitovapaata tms, ettei tarvitsisi laittaa pienokaista vielä päiväkotiin alle vuoden ikäisenä. Saa nähdä miten asiat järjestyy, on NIIN vaikeaa kuvitella elämää esim ensi tammikuussa!

Nyt lähden äidin luo paistamaan munkkeja, nam. Viimeksi olen niitä tehnyt joskus 15 vuotta sitten, joten on jo aikakin [:)]

Ai niin, unohdin sanoa mahan paikasta. Mulla se taitaa olla niinkuin kleopatra84:llä ja äitipuolella, eli aika ylhäällä. Se on sinne kasvanut, ja useampikin on kommentoinut sitä että onpa se ylhäällä. Se kuulemma siitä laskee sitten kun kasvaa, painovoiman vaikutuksesta. Ehkä silloin lakkaa tämä epämukava olo, jolloin tuntuu kuin vatsa olisi kurkussa asti ja ihan täynnä, ja samaan aikaan on nälkä.... Sitten kun siihen vielä lisää kunnon mahaturvotuksen joka aina tulee töissä istumisesta, olo onkin todella... tönkkö. Silloin ei hyvita kyllä yhtään liikkua eikä ajatellakaan mitään. Onneksi vapaapäivinä olo on paljon parempi.

Aurinkoista vappua kaikille! On ollut mahtava sää ja vielä kuulemma viikonloppuna jatkuu! Mulla valitettavasti töitä sekä la että su, joten päätin ottaa tänään kaiken irti hienosta päivästä ja testailin viime syksynä ostamaamme aurinkotuolia koko päivän. Hyvin toimii [:D]! Ei muuta, Sonja09, kuin löhöilemään ulos koko viikonlopuksi!

Mulla on alkanut maha vihloa viime päivinä. En ole varma onko ne supistuksia vai ei. Esineiden maasta noukkiminen tuntuu aiheuttavan vihlontaa selvimmin. Esim pyykkien ripustaminen narulle ei tunnu enää hyvältä. Toivottavasti se siitä rauhottuisi. Ensi viikolla on onneksi neuvola, voin siellä jutella asiasta.

Nukkumisen suhteen mulla on ihan samoja tuntemuksia kuin monilla muilla. Lonkkia ja takamusta alkaa usein särkeä eikä asennon vaihtaminenkaan auta. Aamulla on sitten tosi kankea olo. Lisäksi kampean itseni ylös samalla tavalla kuin moni muukin, ensin kyljelle ja siitä sitten varovasti ja hitaasti ylös. Miltä se sitten tuntuukaan parin kuukauden päästä...

Oli muuten kiva kuulla, Killi, että täällä on muitakin yrittäjiä. Ihan oikeassa olet kyllä, että itsepä ollaan valintamme tehty, ja onhan tässä paljon hyviäkin puolia. Välillä vaan ahdistaa kun tuntuu, ettei ikinä pääse karkuun töitä. Mä sain kyllä pari päivää sitten tiedon, että saan apua kesän hommiin. Jipii! Näinhän se on, että asioilla on tapana järjestyä!

Mä oon niin innoissani tästä kuukauden vaihtumisesta!!! Mä saan vauvan viimestään ens kuussa!!!! Ja ihanaa kun tulee kaupassa kyselijöitä vastaan niin voip heittää et ens kuussa, hih[:D] Muutama hassu viikko enää.. Mieskin sanoi että hän enää ei illalla voi juua yhtä siideriä enempi jos alkaa synnytys, pitää olla ajokunnossa 24/7[:)] Nyt pitäisi kipin kapin rueta sitä sairaalakassia pakkaamaan!!! Hei, löysin kaksplussalta listan mikäli muutkin tarvii muistilapun tapaista pakatessa kaikkea tärkeää mukaan!!!

Neuvolakortti
Huulirasva
Hammasharja ja tahna
Hiusharja
Hiuslenkit, pinnit
Shampoo, hoitoaine
Hiustenkuivaaja
Deodorantti
Saippua
Rasvaa
Meikkipussi
Liivinsuojuksia
Kamera
Lehtiä, ristikoita, muuta ajanvietettä
Vesipullo, pillimehuja
Omat sukat(sairaalan ei pysy jalassa eikä niissä oo kantapäitä)[:@]
Syötävää, eväitä, karkkia
Kotiinlähtövaatteet
Imetysliivit
Muutama side

Vauvalle:
Pitkähihainen body
puolipotkuhousut/sukkahousut
potkupuku tms
sukat
tumput
myssy
lämpöpuku
(näitä nyt tietenkin jokainen muuntelee sään mukaan, mutta yleinen ohje oli että yksi kerros enempi vaatetta kuin aikuisella)[:)]

Kaukalo
Harsoja/pikkupyyhkeitä
Vaippa paluumatkalle (tai muutama kun meilläkin 120km)[:D]
Tutti

Mä mietin sitä että voipihan sinne ottaa, ja kannattaakin varulta korviketta yks purkki ja tuttipullo, kun eihän sitä tiiä onnistuuko se imettäminen! Heh, no toivottavasti ees jollekkin tästä listasta oli/on hyötyä, mulle itselle ainakin kun ei yhtään pää pelaa enää[:D] Eli huomenissa itekki alan pakata sairaalakassia!

Huomenta!

Itse olen jo innoissani pakannut sairaalakassin aikoja sitten, lisäisin siihen vielä terveyssiteitä (sairaalasta annetut ovat kamalat) ja oma viltti (kauhukertomuksien perusteella, oli ollut kylmä, lapselta viety ainut peitto...).

Kävin sivuilla ainu.fi,  sieltä saa paljon hyviä neuvoja tosiaan. Noniin, nyt on jo kaupat auki eli nyt lyllerrän Selloon ostamaan aurinkorasvaa [:D].

Hepsunhei!
Ilma on aivan mieletön! Lämpöä löytyy reilut 20astetta ja linnut laulelee onnessaan. Aivan ihanaa kun tuo kesä tulee!! [:)]
Eilen jatku Vapun juhliminen, ja mies otti sen ihan asenteella. Nyt se pirulainen on sitten nukkunu koko päivän ja kiukuttelee mulle ku on huono olo, niinku minä nyt oisin siihen jotenki syyllinen.. *murh* No olen koittanu touhuta omiani, tänään oli pihatalkoot, mutta en menny ku on alkanu supistelemaan, tai ainaki kuvittelen niitä siksi. Ja välillä tekee kipeääkin. [&:] Pitänee neuvolassa puhua asiasta, kunhan sinne tässä pääsee.
Torstaina oli ultra. [8D] Kuvittelin että oisin kaverin nähny, mutta sielä vaan katteltiin istukan paikkaa, niin ku pitiki. Teki ne painoarvion joka oli n.1300g ja on siis kuulemma ihan standardi vauva. Keski käyrällä mennään, ja sano että jos seuraa käyrää loppuun asti niin tulee semmonen 3,5kg vaaveli maailmaan pukattavaksi. Äitinsä kokonen siis. [;)] Lapsivettä on hyvin ja kaveri on pää alaspäin, vaikka veikkasin että se on jotenki kenottain ku tuntuu liikkeitä joka suuntaan.
Pissarakko on kovassa suosiossa, ja sen huomaa.. Vessassa saa juosta vähänpäästä ja tuntuu kaikenlaista painelua ym. aika ajoin. Sitten ei oikein meinaa saaha rakkoa tyhjäksi ja pitää pinnistää että tuntuis etes suht tyhjältä.
Kotona olemisesta sen verran että meinaan olla kotona koko sen vanhempainvapaakauden. Miehestä kun ei tiiä että miten se pystyy olemaan töistä poissa, vaikka olen koittanu puhua että pitäs sen isäkk:n. No on se ainaki aikonu olla 2 ekaa viikkoa kotona kunhan kaveri syntyy. [:)] Se että jäänkö sitten pitemmäksi aikaa, riippuu ihan siitä miten meitin taloudellinen tilanne sen kestää jos hoitovapaalle jään. Me kun olemma haaveilleet talosta tässä jo jonkun tovin, ja jos sopiva osuu kohalle niin pitää mennä ja ostaa.. Sitten on pakko minunkin töihin mennä että selvitään lyhennyksistä ym. mutta sen näkee sitten kun sen aika koittaa.
Ihanaa viikonlopun jatkoa massuille! [:D]

Tänään aloitin vauvanvaatteiden pesun. [:D] Enpä muista koskaan olleeni näin innokas vaatepesuri! Pitääkin laskea miten paljon on minkäkin kokoisia vaatteita, ettei tulisi yllärinä, että jotain puuttuu...

Eilen tajusimme, että meidän tilatut keittiön kaapit ovatkin mitattu väärin ja pitää tilata uudestaan neljä kaappia [:@] Kaappien piti tulla jo tällä viikolla, joten pikkasen harmittaa tuo uusi viivästyminen. Toivottavasti mittaaja sitten myöntää tehneensä virheen, koska ehdoista sovimme, että kaapit tulee mitata paikan päällä. Pistää kiireeksi, että ehtii muuttaa ennen vauvan syntymää.

Aion olla kotona ainakin vahempainvapaan loppun, jonka jälkeen pidän kesälomani. Mies pitää isäkuukauden, jos ei nyt sitä ennen jää työttömäksi. Toisaalta houkuttaa kyllä jäädä ainakin ensi kesän ajaksi hoitovapaalle, koska äitiysloma+vanhat kesälomat loppuvat vasta huhtikuussa 2010, joten enköhän ole kesänkin vielä kotona. Itse olen miettinyt lyhennetyn työviikon tekoa niin että olisin 4 päivää töissä ja yhden vapaalla, ainakin aluksi.

Olen kärsinyt kipeytyneestä häntäluusta jo lähes kaksi kuukautta, ja mietinkin sitä, että miten kauan mahtaa sitten synnytykssen jälkeen olla. Minun kohdallani ei voi ainakaan sanoa sitä miten synnytys on mennyt sen perusteella, että pystynkö jo istumaan, kun en nytkään pysty istumaan kun pehmeällä sohvalla.

Samanlaisia 'ongelmia' täälläkin kuin muilla. Aamuisin ei voi venytellä kuin nilkka koukussa, tai alkaa vetää suonta. Mulla kyllä useammin jalkapohjasta. Ja olen huomannut, että kyljen vaihtaminen yöllä alkaa tuntua jo hankalalta.

Meillä ei vielä ole tarkkoja suunnitelmia vanhempainvapaista. Todennäköisesti mä pidän kaikki, koska tuo mies on nyt 3kk sopimuksella töissä, sen jälkeen ei ole tietoa... eli todennäköisesti on jonkun verran ainakin kotona muutenkin. Jos vaan rahatilanne sallii, niin sitten haluaisin jäädä vähäksi aikaa hoitovapaalle. Mutta sen näkee ensi keväänä sitten. No, multa onneksi jää tämän kesän kesälomat pitämättä, sitten ensi kesän lomat ja talvilomat, eli 4+4+1=9 vk lomaa pitämättä kun äippäloma loppuu.

Meillä on käynyt kyllä niin, ettei tuole miehellekään oikein alkoholi maistu, kun mäkään en juo. Vappuna totesin, että taisi juoda enemmän kuin suunnilleen koko mun raskausaikana... ehkä jopa 3 annosta [:D]. Joten mä olin kuskina.

Mulla on kaikki mennyt hyvin, mutta tsemppiä teille, joilla on raskasta!

Kysymys kaikille niille joille työnantaja maksaa palkkaa jokusen kuukauden sen jälkeen kun jäätte äitiyslomalle:

Minkä verran sitä palkkaa pitäisi saada? Oon ymmärtänyt että työnantaja maksaa peruspalkan, siis ilman mitään lisiä ja sunmuita korvauksia, mutta maksaako työnantaja sen peruspalkan mitä oon just nyt tässä ja viimekuussa saanut vai jotain aikaisempaa? Kun mulle tuli nyt ensimmäinen palkka ja se olikin se mitä oon saanu 2007 vuonna osan vuodesta, sen jälkeen mulla on noussu palkka kerran muuten ja kerran yleiskorotuksen myötä ja eroa on kuitenkin joitain satoja.. Sen ymmärrän että kela maksaa valmistuneen verotuksen mukaan, jos tulot ei oo noussu 20 %, eli 2007 vuoden mukaan, mutta millä perusteella toi työnantajan maksama palkka menee? Osaako kukaan auttaa tietämätöntä?

Helvi, kyllä työnantajan kuuluu maksaa sinulle tämän hetkistä palkkaa. Se, että Kela laskee äitiyspäivärahasi yms. vuoden 2007 palkan perusteella ei pitäisi vaikuttaa millään lailla. Miksiköhän työnantajasi luulee voivansa yht'äkkiä maksaa sinulle ns. liian vähän?!? Aikamoisia epeleitä[:@] 

Loistava viikonloppu! Oltiin ensin veljen perheellä kyläilemässä pääkaupunkiseudulla - heillä on aivan mahtava 2vuotias poika[:)] - ja eilen kaverien kaksosten ristiäisissä kummin roolissa. Juhlaan saatiin loistava lisäjuonne, kun ystävämme vihittiin tilaisuuden alussa - tämä tuli siis yllätyksenä suurimmalle osalle vieraista. Nyt sitten hieman väsynyt autoilusta ja muusta, onneksi on vapaapäivä! 

Takaisin