Kesämassun kasvattajat 2009

Hei kaikille piiitkästä aikaa! Mä kans alan olla pitkällä jo! Huomenna ois 31 täynnä ja alkais uus viikko.. Ei ois enää kun vaivaiset kaks kuukautta laskettuun ja jos aiemmin syntyy niin ei sitäkään että saapi vauvan sylkkyyn[:)]

Kaikki tavarat valmiina on täällä paitsi synnytykseen mukaan lähtevä kassi.. Kun en tiiä mitä haluan päälle laittaa kotiutuessa itelle ja vauvalle.. Että mennäänkö sitä suoraan kotiin vai käyäänkö appivanhemmille näyttämässä vauvaa..

Perhepeti meillä meinattiin laittaa elikkäs vauva viereen nukkumaan.. Kätilö ainakin sanoi ettei äiti käänny vauvan päälle yöllä kun äidinvaisto estää sen ja muutenkin oon herkkäuninen.. Seinän ja ihteni väliin meinasin kun tulevalla isillä ei sellaista äipänvaistoa oo[:D]

Ummetus ja närästys alkaa näin raskauden loppuvaiheilla vaivata mutta ei vielä häiritsevästi.. Enempi häiritsee tuo turvotus, päivässä paino voi heittää 3-4kiloa.. Suolan oon vähentäny runsaalla kädellä.. Verenpaineet on ok kun kotimittarilla iltaisin mittailen..

Synnytys jännittää mutta ei pelota tippaakaan, aika hassua kun aattelee että 8 vuotta sitten olin pelkosektiossa.. Mutta olin silloin 16 vuotias ja niin tietämätön mistään..[8|]

Vauvan painoarvio oli rv 28+5 1300g eli nyt vauveli alkaa olla 1600-1800g eli iso mötkylä[;)]

Liitetäänpäs vielä eilen otettu kuva tähän kirjoitukseen[:D]

Allergialääkkeistä - minullakin on siitepölyallergiaa ja jonkin sorttista eläinpölyallergiaa. Neuvolasta antoivat alkuaikoina ohjeeksi, että ensisijaisesti pitäisi pärjätä nenäsuihkeilla ja silmätipoilla eli paikallishodolla, mutta joitakin lääkkeitä saa myös ottaa tablettimuodossa - näistä suosituksena sain neuvolasta Heinix-merkkisen lääkkeen. Itse en kyllä tuota pahinta siitepölyaikaa pärjää pelkällä paikallishoidolla, joten koitan lääkitä itseäni minimiannoksella Heinixiä + sitten suihketta ja silmätippoja.

Ohessa vielä Allergia- ja astmaliiton sivuilta lainaus aiheesta:
Allergista nuhaa ja silmäoireita hoidetaan raskauden aikana ensisijaisesti paikallishoitovalmisteilla, nenäsuihkeilla (esimerkiksi Beclonasal, Nasonex) ja silmätipoilla (Livostin, Lomudal). Antihistamiineista voidaan käyttää tarvittaessa setiritsiiniä (esimerkiksi Heinix, Histec ja Zyrtec). Loratadiinia tai desloratadiinia (esimerkiksi Aerius) tai pseudoefedriiniä (Duact, Sirrus) sisältäviä antihistamiineja ei suositella käytettäväksi raskauden aikana.

Allergiasta tulee mieleen kevät - onpa hieno ja aurinkoinen päivä ainakin täällä suunnalla!

Kiitos Maajo ja Virkku! Käyn heti tänään apteekista hakemassa nenäsumutetta, jos vaikka riittäisi mun oireille. En ole aikaisemmin tarvinnut kuin yhden tabletin päivässä, joten ei kovin vaikeat oireet kyseessä. Eikä tässä heinäkuun loppupuolelle enää niin kauan ole...

Tuuli otahan sitten apteekkin mennessäsi huomioon ettei kaikkia sumutteitakaan voi käyttää, esin tuo nasonex on reseptivalmiste, joten lekurin kautta.

Juu siis tervehdys vaan taas kaikille!

Pääsiäinen munittu ja sehän menikin sitten vaivojen kanssa, lauantaina alkoi yskä, sunnutaina kurkkukipu ja sitten supistusten saattelemana maanantaina selkä jumiin.... [:@] Eiliselle sain onneksi heti lääkärin terveyskeskukseen kun oikeen vikisin ja poskiontelon tulehdushan se sieltä sitten pukkas eli antibioottikuuri ja loppuviikko lepoa!! Tää on niin tylsää... Samalla haastelin lääkärin kanssa noista allergialääkkeistä ja miulle hän sanoi että nasonexia nenään ja tarvittaessa perinteistä Zyrteciä suuhun jos oireet äityy oikeen pahaksi. Yskään ei ole muuta keinoa kun yskiä tai viimeisessä hädässä joku astmapiippu, jota voidaan käyttää raskauden aikana... No uskoisin että minä pärjään kyllä sillä nenäsuihkeella kun tästä ekasta vaivasta toivutaan, eihän laskettuun ole enää kuin himpun reilu 7 viikkoa. Lääkäri myös sanoi että mitään allergialääkkeitähän ei suositella käytettäväksi alkuraskauden aikana niin kauan kuin sikiön tärkeimpien elinten kehitys on kovassa vauhdissa, mutta loppuraskaudesta jotain voi jo käyttää, mutta kaikkien lääkkeiden käytöstähän kannattaisi aina jutella lääkärin kanssa ennen käytön aloittamista. Kyllä tämä kestetään, tilahan ei ole pysyvä... ja mitäpä nainen ei kestäisi elämänsä rakkauden vuoksi.... Vai??? [;)]

Joop, nyt sitten vihdoin tuli äippäpakkauskin jonka kävin lekurireissulla nappaamassa mukaan postista ja hypistelty on!!! Voi mahdoton kun siellä on mielestäni ihania vaateita, eli siis vielä viime vuoden pakkaus ja värit kyllä mun mieleen! Pakkauksessahan on myös kestovaippoja, joita itse en aijo käyttää, joten jos joku haluaa ne niin laita infoo, lahjoitan mielelläni ne jollekkin joka niitä aikoo käyttää.

Ummetuksesta meillä ei kärsitä, yleensä aamulla syön 4-viljan puuroa vehnäleseillä höystettynä ja muuten sitten ihan mitä mieli tekee, eikä ummetusta ole onneksi ollut.

Vatsassa on taas hurja kamppailu menossa nyytti vastaan sisuskalut. Pylly painaa napaa ulospäin ja nyrkeillä taotaan välillä vasempaan lonkkaan ja välillä kylkeen pullahtaa pieni terävä nystyrä, kaiketi nyrkki kun ojentelee itteään. Hikka tykyttelee häpärin tienoilla ja sitten lopuksi se lempipuuha eli virtsarakon puristelu, kaksi käsin painaa rakkoa kasaan ja juoksuttaa mamaa huussiin... [:D]

Eipä tässä tällä kertaa taida muuta olla kielellä, joten raahaudun sohvalle pötkölleen ja tuijottaa jos töllöstä tulis edes jotain katsottavaa. Mukavaa illanjatkoa!!!

Killi, laitoin sinulle sähköpostia. Olen kiinnostunut niistä kestovaipoista jos olet luopumassa...

Soittelin justiinsa neuvolaan tuosta tissisärystä ja epäilivät sen johtuvan rintarauhasen kasvusta. Koska rinta ei näytä eikä tunnu erilaiselta kuin toinen rinta eikä minulla ole noussut kuumetta, niin tulehdus on hyvin epätodennäköinen. 

Miulla on ilmeisesti väsymys tullut takaisin[&o] eikä yhtään auta, että työmotivaatiot on valmiiksi kateissa. Onneksi ulkona paistaa aurinko, joten mieli on iloinen[:)]. Masuasukki ollut aika vaisu eilen ja tämän aamua, mikä tietää melskausta tälle päivälle. Sillä tuntuu selkeästi olevan 1-2 lepopäivää viikossa. Kuuntelin eilen sydänääniä pitkästä aikaa ja Papunen vaikutti olevan selkä miun vatsaa kohden, koska äänet kuuluivat kuin olisivat tosi kaukana. Sitten se kääntyi ja alkoi mätkiä anturia, sydänäänetkin muuttuivat tällöin voimakkaiksi.

Hei, vatsan kasvattajat!

Jos joukostanne löytyy sarjakuvien ystäviä niin tässä yksi lukuvinkki:

http://www.like.fi/kirja.php?detail_id=6467

eli Katja Tukiaisen odotusajasta ja vauvan syntymästä kertova Rusina-niminen sarjakuvakirja.
Luin kirjasta eilen synnytystä käsitteleviä sivuja, olipa jotenkin osuvan oloisia - ainakin näin ei-synnyttäneen mielestä...! Eikä kirjassa ole unohdettu huumoria, mistä pidän.

Minnis, olen myös huomannut, että väsymys on alkanut painaa, etenkin iltapäiväaikaan. Ja ainainen nälkä, vaikka ei kuitenkaan pysty paljoa syömään kerralla.

Tännekin on iskenyt uusi väsymyskausi, olin innoissani, kun ensimmäinen väsymyskausi meni ohi ja nyt on taas iltapäivisin kummallinen olo ja voisin mennä päiväunille... Onneksi on aurinkoista, auttaa vähän väsymykseen.

Apteekissa sanoivat että Beclonasalia voi käyttää ja tabletteja mieluiten vain silloin jos oireet on tosi pahat eikä pärjää paikallishoidolla. Minimimäärillä yritän selvitä, mieluiten olisin kokonaan ilman, mutta täällä on katupölyäkin jo niin paljon kiusana, että hampaissa ratisee, siihen vielä siitepölyt päälle niin iltaisin ei voi enää nenän kautta hengittää.

Meilläkin taitaa kestovaipat jäädä käyttämättä, mies ei aiheesta innostunut.

Ei meilläkään mies hihkuen suhtaudu kestoihin, mutta kokeilla ja toivon mukaan myös käyttää enemmänkin aion, mutta saa nähdä. Lisäksi olen suunnitellut biohajoavien vaippojen ostamista kestojen rinnalle. Kokeillenhan se sitten selviää.

Täällä väsymystä.. joka johtunee hb:n laskusta. Rautalääkkeistä ei ainakaan vielä huomattavaa apua. Mulla nyt tullut pahoinvointia. Alkuraskaudessa ei niinkään ollut. Mutta nyt iltaisin todella huono olo. Oksettaa ja etoo. Oksentanut en kyllä kertaakaan ole. Tiedä sitten mistä johtuu.

Nyt on pienetkin kävelylenkit jäänyt väliin. Ärsyttää kun ois hieno ilma, mutta kipujen ja supistusten takia ei pysty. Toivottavasti menee vielä ohi.. Eilen oltiin ostoksilla ja niin kipeä selkä ja vatsa, ettei vähään aikaan haluaisi mihinkään lähteä... [:(]

Mini  sun meili ei oo tullu mulle perille!

Tänään jo hieman parempi olo kuin eilen, ehkä biootit sitte puree tähänki vaivaan, vielä kun malttais levätä mutta kun ulkona on niin ihana ilma että tekis mieli lähtee ulos vaan hengailemaan. Tosin pihalla on kyllä myös sellanen pöly ettei saata auttaa tukkosuuteen... [:-] 

Tänään tuli sitten vihdoin ja viimein myös päätös lapsivakuutuksen hyväksymisestä, kyllä helpotti. Eikä siinä käsittelyssäkään menny kun 2kk eli melko nopeeta toimintaa. Tai siis vakuutussopimus on alkanut 12.2, mutta ilmoituskirje päivätty vasta 8.4 ja tänään tuli postissa mulle... No pääasiahan on että tuli kuitenkin.

Noh, palattava työn pariin, aurinkoista odotuspäivää!!!

Hei taas,

Meillä kotinettiyhteys temppuilee jatkuvasti, joten en ole päässyt koneelle. Tämän viikon olen siis ollut talvilomalla, joskin on mennyt pitkälti lepäillessä. Verenpaineita olen mittaillut kotona, eikä ne ole mihinkään laskeneet. Tänään oli kontrollikäynti neuvolassa ja sain lähetteen Naistenklinikalle. Ottavat sieltä kuulemma yhteyttä ja antavat ajan ensi viikoksi. Ajattelin kyllä soittaa sinne huomenna, koska ottavat usein yhteyttä kirjeitse (!!!), joten kestää turhan kauan. Ja kielto tuli mennä ensi viikolla töihin eli jos ei sairaala-aika osu alkuviikolle, niin pitää käydä hakemassa neuvolalääkäriltä saikkua. Arvio oli, että olen ainakin pari viikkoa saikulla. Tuntuu oudolta, koska tää korkea verenpainehan on oireeton. Eli virtaa piisaisi, mutta mitään ei saa tehdä. Pitää vaan levätä. Ja siis pissanäyte puhdas eli kyseessä ei ole onneksi raskausmyrkytys, "pelkkä" verenpainetauti.

Huuhteluaineesta, se hajullisuus/hajuttomuus ei ole siinä ainoa pointti. Ongelmana on se, että huuhteluaine jää vaatteeseen ja aiheuttaa usein vauvan herkälle iholle ihottumaa tai muuta vastaavaa. Ei siis saisi käyttää mitään huuhteluainetta. Minniksen vinkki hyvä: silittämällä saa pehmeämpiä vaatteita.

Scoolina, kyllä äitiyspakkauksessa on mukana peitto (siis ihan sänkyyn tuleva peitto). Ja myös unipussi vaunuihin. Huomaa, että tuon peiton mitat ovat poikkeukselliset eli harvat kaupasta ostetut pussilakanat sopii siihen. Netisssä on tarkka selostus äitiyspakkauksen sisällöstä valokuvineen. Kannattaa sieltä ihailla jo etukäteen =)
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Imetysliiveistä. Olen hankkinut itselleni muutamat imetysliivit (ovat jo käytössä), jotka ovat aiempaa kokoani suuremmat, mutta tällä hetkellä sopivat. Ongelmana on, että rinnat kasvavat vielä loppuraskaudesta ja sitten ne kasvavat vielä lisää synnytyksen jälkeen. Eli on aika mahdotonta ostaa oikeankokoisia liivejä imetysajaksi. Loppuraskauden liiveissä myös ympärysmitta on todennäköisesti suurempi, koska vauvamaha on niin "korkealla". Tämä lasehtii vauvan synnyttyä. Ajattelin, että pakko jättää ns. lopullisten imetysliivien ostaminen synnytyksen jälkeen. Tai sitten ostaa parit kohtuuhintaiset etukäteen ja toivoa, että ne sopivat. HUOM! Lindex ja KappAhl myyvät imetysliivejä, vaikkeivät muita äitiysvaatteita myykään. Mun liivit ovat sieltä ja maksoivat muistaakseni 18e/kpl.

Olen pessyt urakalla ostamiani vauvanvaatteita ja laittanut niitä valmiiksi kaappiin. Samalla huomasin kauhukseni, että mulla oli vain kaksi bodyä ja yhdet velourhousut koossa 56 (eikä siis mitään pienemmissä koissa). Mua varoitettiin niin paljon etukäteen ostamasta kauheaa kasaa kokoa 56, että olen sitten ostanut vahingossa kauhean kasan kokoa 62. Ampaisin saman tien kaupoille ja kartutin vähän varastoa. Täytyy vain toivoa, että kun tutut tuovat varmasti vauvanvaatteita niin toisivat pieniä kokoja...

Minnis, joko rintasi on parempi? Toivottavasti. Eikö meillä pyörähdä siis kahdeksas raskauskuukausi huomenna käyntiin???? Vai vasta seuraavana perjantaina? Uskomatonta.

Kaikille: missä vaiheessa teidän vauvalle on tehty ensimmäinen painoarvio? Mulla ei ainakaan ole tehty mitään muuta arviota, kun RU:ssa kätilö sanoi arvion (en edes muista sitä). Kukaan ei sen jälkeen ole kommentoinut asiaa. Toki sf-mitta on otettu, mutta ei sama asia. Seuraava neuvola-aika mulla on vasta 8.5. eli silloin on jo öööh suunnilleen 31-32 rv menossa. kleopatra84 ainakin oli saanut arvion jo viikolla 28+5.

helvi, mä meinasin pissata housuun kun luin sun juttua vauvan asennosta! Mä en oikeestaan osaa edes sanoa miten päin vauva tuolla masussa asustelee. On ainakin keskellä, koska maha ei ole toispuoleinen. Mahtaa olla hassu näky =)

Tulihan juttua. Palataan huomenna, jos netti suostuu toimimaan.

Huomenta!

Kiitos Minnis kun kirjoitit sen taulukon taas [:)]. Idaho, minäkin olen ihmetellyt kun on ollut etova olo, alkuraskaudessa ei ollut lainkaan enkä oksentanut mutta nyt -yleensä iltaisin oksettaa ja etoo. Varsinkin jos olen syönyt "liikaa".. äitipuoli, meillä tehtiin ensimmäinen painoarvio toisessa ultrassa, jolloin epäiltiin että vauva oli liian pieni. Siksi ravaankin nyt ultrassa jatkuvasti, 22 pvä on jo VIIDES vaikka näissä aikaisemmissa on jo laskettu terveen vauvan paino. Nyt kyllä vähän huolestuttaa että voiko tuo olla ainut syy miksi näin usein ultrassa, ovatko jättäneet jotakin kertomatta?

Niin, lykkäsin sitten KAIKKI vauvanvaatteet uudestaan pesukoneeseen, kun olin hajapäisenä pessyt aikaisemmin ja laittanut huuhteluainetta. No, nyt pesen ne siis kaikki uudestaan, enkä laittanut edes pesuainetta. Onpahan ainakin huuhteluaine huuhdeltu pois [;)].

Säät ovat keväiset ja tekisi mieli ulkoilla enemmän, mutta kuten aikaisemmin täällä kirjoitin, olen nyrjäyttänyt nilkkani pahasti. Nyt siis MOLEMMAT nilkat. Uskomatonta miten kömpelö voi ihminen olla. Ystäväni väitti että nilkkani eivät ole tottuneet valtavaan painoeroon ja siksi vinksahtelee, voihan tuossa olla perääkin, itse mietin että voisiko samat hormonit jotka aiheuttavat lantion löystymisen, mennä myös nilkkoihin asti? Samapa tuo, nyt kiukuttaa enkä oikein uskalla käpytellä missään kun nivelet tuollai lonksuu [:(]. Tyydyn siis parveekkeella lojumiseen.

Huomenta, pakko oli tulla jälleen kerran kommentoimaan tänne!

maam80: luin jostain (en nyt muista mistä) että raskaus vaikuttaa muuallakin kehossa oleviin sidekudoksiin pehmentävästi, joten siitä johtuen nilkatkin nyrjähtävät herkemmin. Ja hormonien vaikutukseta niveliä tukevat nivelsiteet alkavat löystymään.
http://www.finsole.com/upload/docs/pdf_tiedostot/askelnews.pdf tuossa ainakin juttua sivulla kolme aiheesta.

Mukavaa päivää kaikille!
Maajo

Juu Äitipuoli, meillä on tänään 28 viikkoa koossa[:)]! Ajattele, kohta vaihtuu taas kuukausi. Kiva kuulla, ettei kyse ole ainakaan raskausmyrkytyksestä. Miun tissi on jo vähän parempi, hieman arka vielä. Todnäk siis rauhanen vaan ärtynyt kasvamisesta. Mietin vain, kun särky toispuoleista, että tuleeko toisesta tissistä toista isompi[8|]. Ehkäpä kuitenkaan ei[;)].

Maam80 nilkkasi voivat hyvinkin oikutella uuden painolastin alla + että naisillahan on muutenkin löysemmät nivelet yms. eli se yhdistettynä nopeasti nousseeseen painoon niin voilá. Varovasti vaan eteenpäin.

Meilläkin tehtiin painoarvio rakenneultrassa, oli silloin hivenen keskiverron yläpuolella ja nythä miun sf-mitat menee ylärajoilla, joten saa nähdä.

Pyysin miestäni eilen kokeilemaan, että kuuluvatko sydänäänet jo paljaalla korvalla. Heti kun hän sai painettua korvansa vatsalleni tuli sieltä kovin potku ikinä = korvatillikka[:D]. Kuulemma selvästi tyttö tulossa... Pääsi heti potkimaan isukkia päähän...

Tuli nivelten löystymisestä mieleen, että joku oli onnistunut raskaana ollessaan niksauttamaan jopa leukansa nivelten löystymisen vuoksi. Oli ollu varmaan ikävä herätä, kun oli nukkuessa jumittanu suun kiinni...

Kerrotaankohan noita painoarvioita joka paikassa ollenkaan? Muutenkin tuntuu, ettei täällä ole niin kovin tarkkaa minkään mittojen, painojen tai minkään muunkaan kanssa. Neuvolakäyntejäkin on ollut vasta kolme ja viikolla 27 menossa, seuraava käynti onkin mukavasti vappuaattona (kaikkien juhlien lähelle kummasti kerääntyvät; ultrassakin olin uuden vuoden aattona!). Toivottavasti ei ole sitten verenpaineessa tai missään vikaa, kun "miniloma" on varattu siitä eteenpäin. En ole oikein uskaltanut mitään lomia tai muutakaan menoja suunnitella alkukesälle, koko ajan tuntuu että pitää olla kiltisti kotona niin ei satu mitään odottamatonta, ihme ajatus sekin.

Nukkuminen hankalaa. oon usein heräänyt selällään ja saanut semmoisen käsityksen, ettei saisi kauheasti nukkua selällään..En tie. Mutta kyljellä kun nukun ni molemmat lonkat todella kipeät aamuisin. [:@]

Täälläkään ei mitään painoarvioita ole annettu. Loppuraskauden lääkärintarkastuksessa sitten. Muutenkin tuntuu, että täällä jätetään joitakin asioita pois. Esimerkiksi hb:tä ei meidän neuvolassa mitata. Tuttuni odottaa kaksosia ja hänen lapsien kasvamista seurataan tiiviisti.. Tietenkin ymmärrettävää, mutta kuitenkin olen hieman kateellinen tästä "edusta"...[:)] Se on kiva, kun kysellään minkä kokoinen vauva tällä hetkellä on.. enkä osaa sanoa mitään.. Olisi kiva tietää jotain suuntaa..

Täällä hieno ilma. Jos kauppaan pystyisi kävelemään.. suurta plussaa sekin..

Maam80, mulla meni kantapää pääsiäisenä. Ilmeisesti ärsyyntyi uusista kengistä ja yht'äkkiä en pystynyt enää astuakaan sille. Parani onneksi parissa päivässä levolla. Voi olla että raskaus jotenkin herkistää kaikenmoiselle. Toivottavasti jalkasi paranevat pian!

Mä oon ostanut tavallisia alusvaatteita, mutta isompia. Vähän hurjaa että entinen S-koko on vaihtunut L-kokoon. Inhoon jos vaatteet kiristää. Tuleeko muuten teille helposti painautumia? Liittyyköhän lisääntyneeseen verenmäärään? Menin istumaan paljaalla pyllyllä pajukorin päälle ja nyt molemmat pakarat näyttää kuin ne olisi pahemmillakin punaisen-violeteilla näpyillä / ruvella [:D] Great.

Mä oon saanut ainoan painoarvion yksityisellä 4D-ultrassa. Se oli 3,5 kg, mutta ilmeisesti alkuvaiheessa sitä on oikeasti mahdoton sanoa. Uskoisin että yleisemmin tekevät painoarvion vasta ihan loppuviikoilla kun arvioivat mahtuuko muksu tulemaan. Pikkuhiljaa oon alkanut miettimään synnytystäkin vatsan kasvaessa. Alkaa epäilyttämään mitenköhän tuon möhkäleen pyöräyttää ulos.

Viime yönä valvottiin kun lonkkia särki ja mikään ei ollu hyvä. Nyt rv 30+1 ja illalla ja yöllä tuntui painetta 'alhaalla'. Sattui jonkunverran mutta ei vihlovasti.  Miehelle kuvailin sitä "kuvittele että joku yrittää tunkeutua kohti sun peräaukkoa" [:D] Onko muilla ollut vastaavaa?

Ihmeiden aika ei ole ohi: meidän netti toimii! Ja toinen ihme oli se, että nukuin suht yhtäjaksoisesti koko yön ja aamulla jopa kahdeksaan asti! Ihanaa. Tosin ei kyllä ole yhtään levänneempi olo. Onneksi mennään viikonloppuna mökille, niin voin olla siellä muiden (siis äidin) passattavana.

Täällä tänään aika synkeä keli, melkein sataa. Onneksi sain eilen orvokit istutettua, niin edes ne vähän piristävät mieltä. Ihan tolkuttomasti tekisi mieli mennä haravoimaan meidän nurmikko, mutta se taitaa näillä verenpaineilla olla erityisen kiellettyä hommaa. No ainakin mun on käytävä hakemassa mun uusi passi poliisilaitokselta, jotta päästään viikon päästä olevalle naisten shoppailureissulle. Elleivät sitten kiellä multa ihan kaiken siellä Naistenklinikalla...

Vauva oli eilen taas tosi hiljaa. Edes illalla nukkumaan mennessä se potkinut oikeastaan yhtään. Nyt en stressaa ihan niin paljoa kuin viimeksi, ajattelin että kyllä se varmaan sieltä vilkastuu. Pitää seurata tämä päivä tilannetta. Miksiköhän raskauden aikana pitää olla koko ajan jotain stressattavaa? Eikö tässä hormonimyrskyssä olisi jo ihan tarpeeksi ilmankin?

Takaisin