Kesämassun kasvattajat 2009

Toivottavasti olet Idaho saanut vauvaan vauhtia. Oma masukki reagoi kaikkeen makeaan, mm. tosi makeisiin viinirypäleisiin tai tuoremehuun.

Juuri kun pääsin kehumasta että närästystä ei ole... Nyt on koko yövuoro mennyt tukalasti kurkkua poltellessa. Laitan kahvin piikkiin.

Huomenta!

Käytiin siis eilen lapsimessuilla, vasta odottavana ei saatu paljoo iloa siitä irti mutta jotain turvakaukalovinkkejä ja messutarjouksia. Mies innostui dentobon tuteista joihin asesetaan xylitol-tabletti jossa myös probiootteja, osti sitten pari + tabletit. Muuten hyvät nuo dentobon tutit, kun ehkäisee purentavikaa mutta tabletteihin olen vähän epäluuloinen, kun itselläkin menee vatsa kipeäksi xylitolista. Kestovaipoistakin sain vähän enemmän tietoa, mutta suuni loksahti auki kun esittelijä alkoi puhumaan vuokravaipoista... Seuraavaksi varmaan vuokrataan vessapaperia??? Minun ekologisuudellakin on rajansa.. Nojaa. Jokainen tallaa tavallaan.

Idaho, saitko vauvelin liikkeelle? Meidän vauva otti kans parin päivän "sapatit" jokunen viikko sitten, olin kovin huolissani mutta onneksi meillä on doppleri jolla sitten kuuntelin että sydänäänet ainakin ok. Nyt kyllä heilutaan ja riehutaan taas päivittäin. Eilenkin kesken näöntarkastuksen alkoi kunnon "bileet" vatsassa, enkä voinut olla hymyilemättä.. Ulkopuoliset varmaankin katsoo et oon pöpilästä karannu [:D].

Miulla on aina ollut tosi vilkas unielämä ja raskausaikana menny ihan pimeeksi. Nyt on onneksi vähän rauhoittunut, ei esmes mies pettää ja jättää unia hetkeen, joskin työunia (tod sekavia) riittää.

Mietin tuossa, että mitenköhän pitäisi reagoida, kun eilenkin kolme ihmistä totesi, että no siulla se on kohta laskettu aika, johon vastaan, että ei vaan vasta heinäkuussa. Kaikki jäivät hieman monttu auki seisomaan, mutta eivät sanoneet mitään. Onhan tää selkeästi kasvanut tää massu, mut ei tää nyt siltä näytä, että kohta poksahdan[8|]. No huomenna on neuvola ja lekuri. Lienee sanovat jotain, jos "liian iso" tms. 

Idaho, joko pikkuihminen aktivoitui? Miullakin se fleguili alkuviikosta ja meinasin jo huolestua, mutta siitä se taas vilkastui.

Minnis mun yhdellä ystävällä, joka hiljattaina sai vauvan oli ihan sama juttu kuin sinulla, normaalisti tosi urheilullinen sutjakka vartaloltaan tämä nainen ja sitten raskauspallero kasvoi tuohon eteen ja vieläpä ylös. Hänelle myös taivasteltiin monta kuukautta sitä että onko jo paljon yli aikaiseksi mennyt kun on noin iso, vai onko kenties kaksi??? [:-] Alkuun ystäväni oli tosi kiusaantunut näistä kommenteista, kunnes kerran totesi parvessa taivastelleille naisille, että siellä on neljä ja lähti vaan kävelemään pois, tämän jälkeen saimme monet naurut näiden viisaitakin viisaampien naisten edessä kun kukaan ei uskaltanut puhua mitään vauvaan viittaavaa. No neuvolassa myös huomautettiin sitten pari kuukautta enne laskettua että onpas sinulla muhkea vatsa, johon kaverini sanoi ettei halunnut masukin asuvan yksiössä vaan otti suoraan kaksion. Olivat sitten kovasti nauraneet neukun tätin kanssa ja täti oli vaan sanonut ettei hänen mielestään vatsassa ole mitään ihmeellistä, onhan toisillakin isompi perse kuin toisilla. [:D] Nyt hän on sitten siis taysin terveen poikavauvan onnellinen äiti ja mahakin on vetäytynyt kasaan ihan yllätysvauhtia.

Joten ei muuta kun nauttikaamme kaikki vaan masuistamme olivatpa ne minkä kokoisia tahansa... [;)] Pikkunoitia odotellessa!!!

Kyllä se siitä pikkuhiljaa liikenteeseen lähti. Suklaa ainakin laittoi liikkeelle.. Pitää katsella josko piristyisi.. Toivotaan...[:)] Pitää kokeilla kaikki mahdollinen..[:)]

Hei taasen...

...[:)] selvittiinpä viimeisestä, nyt ne krampit kävi ylivoimaisiksi ja muuta elimistöllistä ongelmaa, niin jouduin osastolle kolmeksi vrk:ksi verenpaineen takia, nyt valitettavasti dg on RR-tauti, mutta kontrollissa ollaan ja kramppikipuihin löytyi luojan kiitoksi lopulta lääkitys. Vauva voi onneksi hyvin ja vauvan vointi sairaalassakaan ktg:n mukaan ei myöskään laskenut.

Tilasin uudet tarjousvaunut, Brion vanhaa vuosimallia viime vkolla ja huomenna haetaan postista, aivan mahtavaa. Sitten innostuin että josko opettelisin ristipistoja ja tekisin muutaman työn vauvalle. Nutusta on valmiina taka/toinen etukappale, en oo aiemmin neulonut tällästä ja menee aika soveltamiseksi kun koko 60 vaihtuu tod.näk. johonkin 70-80 johtuen käsialasta ja jälki ei kauhean hienoa, mutta tuntuu vaan tosi hyvältä tehdä vauvalle itse jotain. Sitten innostuin vielä sairaalassa että pitää saada parveke valmiiksi, ainakin vähän suojaisammaksi, koska parveke maatasossa, aita tosi matala kauttaaltaan ja pihatie menee vierestä, niin jotenkin akvaariossa ollaan. Tosin koko viime syksyn tähän päivään asti oon näyttäytynyt niin tärähtäneen näkösenä aina parvekkeella (muutettiin vasti viime kesän alussa ja parveke oli remontissa/pois käytöstä koko kesän siksi) ja ihme vetimissä, nyttemmin aamutakissa että ei kai se näky paremmaksi mene eikä aiempaa voi pilata, mut meille piristystä...

Sitten kun suolisto on toiminut huonosti, niin sairaalassa oli luumunektariinia, niinkuin aika paksua luumusosetta jota ei kuulu laimentaa ja kun sitä joi 2x2dl aamulla ja iltapäivällä ja muutaman tuoreen luumun päälle, niin sellaisissakin oloissa vatsa toimi loistavammin kuin koskaa eli suosittelen vinkkinä muillekin [:)]

Tälläistä ja toivottavasti H-hetkeä kohden menee kaikilla hyvin!!

Siri

[:)] tarkennus "ummetusreseptiin", sen voi ehkä ymmärtää väärin eli että ei keneltäkään mene masu liian sekaisin, nonii...

2dl aamupalalla
2dl päivällisellä (16-17) ja
tuoreilla luumuilla tarkotin pussiluumuja
lisäksi muutamia

mut itellä on hankala suolisti ilman raskauttakin, et koittakaa varovasti beauties [;)]

Siri

Greippi , heips, tässä viel huomasin että meillä ihan sama 9 vkoa ja 6 pvää, kiva, muilla en missään huomannut täysin samaa [:)]

Kirjoittelemisiin ja kauniita unia!!

Pitäisi jossain vaiheessa ehtiä lukea koko blogi muuten...vauvalle syötin yhen Mignon-munan, kun niin kovasti heilui virpomisesta puhuttaessa [:)]

Siri

Huomentapäivää.
Tänään on taas aika äippäpolille, edelleen siitä syystä kun 12-vuotiaana sairastin munuaistulehduksen... Ihanaa, kun pääsee taas ultraan kattelemaan pikkukaveria.
Onneksi idaho, teidän pikkuinen vilkastui jälleen. Itse myös huolestun tosi äkkiä, jos joku päivä massussa onkin vähän hiljaisempaa. Pikku kaveri on muuten tosi, tosi vilkas.
Käyn tänään moikkaamassa ystävääni, joka makaa prenalla, korkeiden sappi-ja maksa-arvojen vuoksi. Kaikenlisäksi istukka on kohdunsuulla, eli leikkauksella hänen vauveli saatetaan tähän maailmaan. Onneksi viikot on jo yli 36, eli leikata voi koska vain.
Mä näen myös tosi paljon unia ja myöskin tosi sekavia unia. Olen jo muutaman kerran synnyttänytkin, kerran kaksosetkin. Ja kerran oli laitoksella niin kova ruuhka että odoteltiin odotushuoneessa ja sit nimellä pyydettiin synnyttämään ja sit oli vaan synnytettävä. Myös pettämisunia olen nähnyt, ihan molemminpuolisia.
Haen tänään loput tavarat isyyspakkaukseen ja painan jonkun tekstin vauvan bodyyn. Sit vaan tavarat laatikkoon kivojen tekstien tukemana ja eiköhän se tämän viikon aikana isännälle tule annettua.
Mukavaa viikkoa.[:D]

Onpas hassu kevätolo, vaikka aurinko ei paistakaan [:D], ulkona on lämmin ja olen täynnä puhtia, jipii! Uudet rillit tulee tällä viikolla, on uusi tukka ja vauva riehuu vatsassa, iltapäivällä on neuvolakin. Pian lähden kävelylle, kunhan tavartatalot on auki (ostan uudet kuulokkeet mp3-soittimeen ettei tahti hidastu, hih). Toivon teille kaikille odottajille tällaista oloa, ja että tämä jatkuisi [:D]!

Maam80, toivottavasti edes hiukkanen siun enrgiaa siirtyy miulle[&o]. Väsyttää hulluna ja ulkona tulee taivaantäydeltä lunta[:'(]. Eilen oli ihana kevätpäivä, kotitiemmekin oli jo aivan sula. Nyt taas näyttää siltä, että elämme joulukuuta[:@]. Vähän vaikea uskoa, että uusi lumi vanhan surma.

No iltapäivällä edessä neuvola ja lääkäri, enköhän siiheksi virkisty!

Kävi muuten eilen se yksi ystäväpariskunta kylässä ja rouva kysyi taas, että paljonko on paino noussut[:@] - olisikohan nyt kolmas kerta kuukauden sisään. Sanoin, että enpä osaa sanoa... Milloinkohan saisin sanottua jotain, mikä lopettaisi moisen urpoilun?! Tai säästelen siihen, että hän on raskaana ja kyselen sitten jatkuvasti samaa...

No onpas yltiöpositiivinen viesti. Koitan piristyä ja muuttua hieman iloisemmaksi[8|]

Minnis sanot tälle painon nousua tiedustelevalle Rouvalle seuraavaksi: "Kuinkas sattuikaan, ajattelin nimittäin juuri kysyä sinulta samaa???" TAI "Eihän teille vaan ole tulossa kans, kun tuo vatta tollee pullottaa??? " Eiköhän se tivaaminen lopu siihen... [;)] 

Täälläkin satoi aamulla räntää niin paljon ettei meinannu eteensä nähdä, nyt se on onneksi vaihtunut vesisateeksi, joten tietää lumille kyytiä. Saisi kyllä jo lähteä, jotta piha pääsisi kuivumaan, on nimittäin sellaista liejua meidän piha että oikeen v***uttaa kävellä siinä. No kevät keikkuen tulevi!!! [:)] Jospa pääsiäiseksi sitten tulisi ne lämpimät kelit ja pääsis jo laittelemaan kukkasia rapulle. Penkissä seinän vieressä tosin narsissit yrittää sitkeästi puskea vartta pidemmäksi, normaalisti olleet huhtikuun puolivälissä jo kukassa.

Jes, aamulla siivosin jo rempatun makkarin, enää pitää lattiat pyyhkii kun sähkäri on käynyt, nyt laittamaan sälekaihtimia paikalleen ja sitten koulutukseen ja iltapäivällä pääsee asettamaan uuden sängyn paikalleen ja muutakin tavaraa... IHANAAA!!! [:D]  Keväistä päivänjatkoa mammat!!!

Täytyy olla onnellinen, kun olen välttynyt niin närästykseltä kuin ummetukseltakin. Käsityöinnostus sen kun jatkuu. Eilen ompelin uuden äitiysmekon. Ja päätin aloittaa ns. isoäidin neliöillä vauvalle peittoa sänkyyn. Tuon teen ihan 7 veljestä villalangasta, niin se on enemmänkin päiväpeitto/lämmikkeeksi talvella, kun on liian karhea käyttää ihoa vasten. Vanhatkin käsityöt on kyllä yhä kesken... ehkä vielä joku päivä jonkun saan valmiiksikin. Mulla vaan tuntuu olevan enemmän innostusta tehdä itselleni äitiysvaatteita ommellen, kuin vauvalle vaatteita...

Katselin myös noita äitiyspakkauksen kuvia. Ja tosiaan, makuja on monia. Mua nimittäin miellyttää tuo 2009 pakkaus enemmän. Nyt pohdinkin kauanko vielä kehtaan viivästyttää papereiden palauttamista. Mä kun laitan ne vielä työpaikan palkanlaskennan kautta... No, jos tuossa 20. päivän kieppeillä ne laittaisi työpaikan palkanlaskentaan, niin onhan niillä sitten vielä muutama viikko aikaa saada ne toimitettua Kelaan (jossa niiden on oltava siis viimeistään 15.5.).

Minnis, sen kun sanot ko. rouvalle, että painosi on ihan oma asiasi, niin raskauden aikana kuin muulloinkin. Luulisi viestin menevän perille..

Lueskelin monta sivua näitä juttuja ja tosi monilla tuntuu samat asiat pyörivän mielessä kuin minullakin. Kiva kun on erikseen keskusteluja sen mukaan milloin on LA (minulla on 20.7), on sitten "samassa vaiheessa" olevilla samoja ilon aiheita ja ongelmia, joihin täältä löytyy vastauksia.
Äitiyspakkausta odottelen ja kovasti toivon, että tulis vielä se viime vuotinen versio. Tällä viikolla sen pitäisi tulla, jos kelaan voi yhtään luottaa.

Niin, muutama sivu taaksepäin oli närästyksestä yms. oli hyvä lista ongelmia aiheuttavista syötävistä, mulla on vielä lisänä sitrushedelmät (ja söisin verigreippejä niin suurella innolla!). Ja tietysti suklaa voi pahentaa oireita, sitä vaan on vaikea olla syömättä.

Okei, mun on pakko alkaa lukea tätä keskustelua myös viikonloppuisin, koska maanantai kuluu viikonloppuna generoitujen viestien lukemiseen...

En ollut huomannutkaan, että vauva on tänään ollut ihan hiljaa, mutta luettuaini muiden viestejä, havahduin asiaa. Vähän tosin näyttäisi aktivoituvan pelkästä ajatuksesta =)

Viikonloppuna oltiin kaverin lapsen 1v synttäreillä ja annoin lahjaksi tekemäni vaunupeiton ja myssyn. Yritän liittää kuvan viestiin. Siellä tuttumme onnitteli vauvasta ja kysyi laskettua aikaa. Meinasi pudottaa silmät päästään kun sanoin että heinäkuussa. Meinasi siis että kun vatsani on siihen nähden niin pieni. Mullakin on onneksi lääkäri+neuvola torstaina, niin saan varmuuden siitä, että vauvaa kasvaa normaalisti. Alkaa pikku hiljaa huilestuttamaan, kun kaikki huomauttelevat pienestä mahastani raskausviikoihin nähden.

Mullakin ummetus vaivaa. Olen syönyt vauvojen luumusosetta sekä pussiluumuja. Ne kyllä auttavat. Vinkkinä kaikille: niitä kannattaa kuulemma ottaa mukaan synnärillekin ja aloittaa syönti heti synnytyksestä. Helpottaa elämää haavojen kanssa synnytyksen jälkeen...

Meillä on kevät jo pitkällä! Nurmikko näkyy jo melkein kokonaan, vain muutama lumilaikku enää. Ja mua polttelee, että pääsis kapsuttamaan. Sipulikukkia taas istuttelin vähän lisää ruukkuihin.

Juu onneksi lähti liikeelle. Meni koko loppuviikko murehtiessa. Nyt epeli liikkuu kuin viimeistä päivää[:D]. Tuntuu, että suurin osa raskausajasta on ollut pelkäämistä jostain. Ei taida helpottaa edes syntymän jälkeen..[:)] 

Äitiyspakkausta odotellessa. Kolmisen viikkoa sitten lähetin hakemuksen. Tänään soitin kelaan ja sain kuulla että käsittelyaika näyttää olevan 4-5 viikkoa. Eivät olleet edes aloittanut koko käsittelyä. [:@][:@] Eli pakkausta saadaan odotella ainakin parisen viikkoa. Mua ei haittaa kumman vuoden paketti tulee. Kunhan nyt tulisi jompikumpi.. Huomenna neuvola ja lääkäri. Sokeriarvoista jutellaan. Saa nähdä josko joudun mittailemaan kotona..

Takaisin