Kesämassun kasvattajat 2009

Moi!
Myös täällä on alettu hehkumaan enemmän ja enemmän. Vatsakivut on vähentyneet tosi paljon ja nyt menee välillä montakin päivää ettei kipuja ole. Myös tämä ihana kevätsää saa mielenkin hehkumaan.
Vauveli on ollut tosi vilkas jo viikon verran. Huomaa myös että ahtaaksi alkaa käydä tila, kun tulee sellaisiakin punnerruksia välillä, et maha nousee korkealle. [:D] Mä ainakin vahtaan tosi usein mahaani kun vauva siellä myllertää.

Täällä on kovasti puhuttu anopeista. Mulla on ihana anoppi. Asutaan samassa talossa, eri päädyissä vain. Anoppini ei oikeastaa koskaan puutu meidän asioihin ja auttaa aina kun vain pyytää. Aina on hoitanut meidän eläimiä, kun ollaan ite oltu reissussa. Hassua, vaikka asutaan näin lähekkäin niin silti välillä menee vikkokin ettei nähdä toisia ollenkaan. Toki joskus tulee erimielisyyksiä, mutta onneksi tosi harvoin.

Ihanaa sain tänään vaihdettua alakertaan kesäverhot, äiti oli pesemässä loput ikkunat mitä en ollut vielä pessyt. Meillä piisaakin noita ikkunoita, kun alakerrassa on jo 11 kolminkertaista ikkunaa. Sitä alkaa jossain vaiheessa tympiä toi ikkunan pesu, ainakin mua.[:'(]
Aurinkoista päivänjatkoa[:)]

Hei vaan kaikille,

Kyllä se mieli ihmeesti virkistyy, kun aurinko alkaa paistelemaan ja illat on valoisammat. Meillä kyllä on lunta vielä monta kymmentä senttiä, eli pihatöihin ei olla vielä päästy. Ollaan sen sijaan siivottu yhtä ulkorakennusta ja siinä on kyllä hommaa riittänyt. Mua vähän rasittaa, kun en uskalla enää nostella niin paljon. Vaikeaa välillä muistaa. Vaikka ollaan tehty pitkää päivää, niin olo on ollut mitä mainioin. Ehkä se pieni "kuntoilu" on tehnyt mulle terää.

Mitä tulee anoppeihin, niin tulen juttuun hänen kanssaan erinomaisesti. Ehkä kylläkin sen takia, että nähdään vain pari kertaa vuodessa muutaman viikon ajan. Mieheni on siis britti. Ongelma meillä on omat vanhempani, jotka asuvat naapurissa. Isälle on ottanut koville luopua tilan isännyydestä ja antaa meidän tehdä asioita omalla tavallamme. Äiti taas poikkeaa käymään joka päivä vähintään kerran (ja soittaa vielä pari kertaa päälle!) ihan vaan muuten vaan. Yleensä molemmat haluavat vain auttaa meitä, mutta parempi olisi kun eivät aina niin koettaisi. Mulla on ollut suunnitelmissa jo jonkin aikaa jutella heidän kanssaan ja yrittää saada heidät ymmärtämään, että tarvitsemme enemmän omaa rauhaa. Varsinkin vauvan kanssa. Himmeli, tilanteesi kuullostaa musta ideaalilta, että vaikka asutte lähekkäin, niin näette vaan silloin tällöin. No niin, tulihan vuodatettua... Miehelleni tämä tilanne on  vielä paljon vaikeampi kuin minulle.

Olen tyytyväinen, ettei olla vielä ehditty ostaa mitään vauvalle, sillä nyt on kaikenlaista tavaraa tulossa. Naapuri lupasi juuri pinnasängyn, toinen naapuri ison kasan unisex vaatteita, serkulta saan hoitopöydän ja turvakaukaloita olisi tarjolla kaksikin. Vaunut tilataan Briteistä ja appivanhemmat tuovat ne tänne myöhemmin keväällä tai kesällä. Vaunut ovat nimittäin siellä vielä edullisempia kuin Saksassa, varsinkin nyt kun punnan kurssin on alhainen. Kaupat eivät kuitenkaan lähetä vaunuja sieltä Suomeen, eli tilaaminen ei ole yhtä helppoa kuin Saksasta.

Kävin tänään fysioterapeutin luennolla raskausajasta. Ei välttämättä kauheasti mitään uutta tietoa, mutta jotain kuitenkin. Hän näytti eri liikkeitä ja venytyksiä, jotka tuntuivat tosi hyviltä. Nyt kun vaan jaksaisi tehdä niitä.

Toivotaan, että auringonpaiste jatkuu ja kevät tulee [:)]

Huomenta! [:)]

Tänään on outo aamu sinänsä että tiesin jo ennen kuin kello soi että kohta se soi ja olin valmiina nappaamaan sen hiljaseksi heti ku alottaa vaikka unessa olinki. Oli aika hassu tunne ku oli "täydessä ymmärryksessä" muttei kuitenkaan, näitä on harvoin(!).

Saavuin töihin niin joku oli jättäny mulle yllätyksen työkenkien väliin.. Vaaleansiniset vauvan kengät! Nyt alkaa selvitys että kuka ne on tuonu ja pitää kiittää vaikka on tosi vanhat kengiksi. Varmaan jostaki 80-luvulta [:D] Kumi oli niissä vähän tahmasen olonen ja veikkaan että voi olla ettei tule käyttöön kun ovat jo parhaat päivänsä nähny, mutta ajatus oli aika söpö. Haluan kuitenki lapselleni kunnon kengät vaikka ne nyt sen 80€ helposti maksaaki, mutta pääasia ettei toisen jalat mee vinksalleen vanhojen kenkien takia.

Pääsin eilen illalla kujelmassani kainaloihin. Vähänkö olen ylpeä tekeleestäni, vaikka se aika kaposelta näyttääki.. Veikkaan että johtuu osittain ainaki siitä että on niin pienillä pyöröpuikoilla että vetää kaposemmaksi ku onkaan, saa sitten nähä mikä on tedellisuus. Käy vielä niin että kaveri ei asuunsa mahukkaan kun sen aika tulee. [8D] Nyt sitten pitää alkaa tekemään etu- ja takakappaletta erikseen ja kohtahan se sitten onki valmis. Työkaverit sitä oottaa näytille kun kävin sen kanssa tässä pyörähtämässä yks päivä kun ei muutakaan tekemistä ollu.

Onnekseni olen saanu hommia niin päivät kuluu jopa töissä. [:)] Nyt oottelen toukokuun loppua että pääsen lomailemaan ja siitä sitten äippärille. Pitkä aika vielä, mutta onneksi tuossa on pääsiäinen ja sen jälkeinen viikko vapaata niin helpottaa eloa ja oloa hetkellisesti.

Mukavaa päivää!

Aurinkoista huomenta!

Mikäs systeemi täällä on tapahtunut - tuo ihme Moved-juttu?! Ollaanko vuodatettu liikaa[;)]

Täällä vietetään 29vee synttäreitä. Aamu alkoi miehen synttärionnittelulaululla - aika hellyttävää[:)].

Vatsa asukin muutaman päivän flegmaattisuus on vaihtunut takaisin aktiiviseen jumppaan eli lepopäiviä taisi viettää. Toissa yönä heräsin kauheeseen vatsakipuun. Ei niin, että kohtuun olisi koskenut, vaan suolistoon tai jotenkin[:'(]. Söin illalla reilusti tuoretta ruisleipää, joten siinä kai syy. Kovin kyllä koski, kun täydestä unesta heräsin.

No nyt pitää lähteä vetäsemään 2. aamiainen ja koittaa sitten saada jotain tehdyksi viikon viimeisenä työpäivänä[:D].

Oli muuten Helsingissä täysi kevät - tosi ihanaa. Mutta mielellään palasin takaisin "landelle", vaikka onkin puol metriä kinosta.

Minnis, hyvää syntymäpäivää! Alkaako sulla kolmenkympin kriisi kummitella? Mulla ei koskaan mitään kriisiä tullutkaan, nyt siis jo 32v. mittarissa.

Mähän sanoin että meillä on täällä pääkaupunkiseudulla täysi kevät =) Joo, meidät siirrettiin uuteen alakategoriaan keskusteluissa, mutta eipä tuo näyttäisi vaikuttavan käytännössä mihinkään.

Sain eilen loistouutisia! Mun vakuutushakemus (ennen vauvan syntymää) hyväksyttiin, vaikka mulla onkin vähän korkea verenpaine. Kyllä kivi vierähti sydämeltä. Vakuutus siis voimassa jo nyt, ja aina siihen asti kunnes lapsi täyttää 20v.

Mullakin oli vatsa-asukki eilen tosi hiljaa. Sillä alkaa olla jo selkeä rytmi, joten ehdin jo vähän huolestua, kun illalla ei kuulunut masusta mitään. Mutta kyllä se sieltä sitten heräsi, kun itse menin nukkumaan. Se saattoi tietty hämääntyä mun illan kävelylenkistä (1,5h), kun on tottunut lähinnä mun kudinkeskeiseen sohvalla istuskeluun.

Aloitinkin saman tien uuden kutimen. Ajattelin kokeilla,josko etisin kutoa kaverini lapselle vielä sellaisen solmupipon,koska peitosta jäi lankaa yli.

Kiitos Äitipuoli!

Juu en heti huomannu tota alakategoriaa, pitkä piuhat ns.

Mie ootan vielä varmistusta vakuutusyhtiöstä, että vakuutuksen varausmaksu on varmasti menny perille. Ekalla kerralla oli jotenkin oudosti palautunut takaisin pankkitilille, onneksi huomasin!!! Muutoin ei pitäisi olla ongelmaa.

Miulla on taas tullu joku väsymysaalto, ilmeisesti oon riekkunu tällä viikolla liikaa. Onneksi edessä on 3 vapaapäivää[:)]

Mie odotan inspistä neulomiseen. Neuletakista vasta valmiina takakappale ja toinen etukappale. Viikonloppuna ajattelin taas rutistaa.

Olipa outo juttu toi sun vakuutusmaksun palautuminen. Periaatteessahan vakuutus on voimassa heti kun se on myönnetty (ei vasta sitten kun on maksettu), mutta toki tilanne muuttuu, jos näyttää siltä että asiakas ei maksakaan laskua. Mutta hyvä kun varoitit, seuraan tilannetta.

Kaikissa yläosan vaatteissa (kudin) käy mullekin niin, että inspis katoaa viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa tehdä hihoja. Jostain syystä mä inhoan hihojen tekemistä.

Mulla taasen pirteysaalto. Aamullakin herään ennen kelloa (tänäänkin 6.15) ja odottelen sen soittoa. Alkuillasta kyllä sitten meinaakin ramasta. Mutta loppuiltaa kohden taas virkistyn, niin että tulee kukuttua yli yhteentoista.

Meillä ei ole kuivausrumpua. Olen yrittänyt ylipuhua miestäni sellaisen ostoon, koska se olisi tosi kätevä vauvanvaatteiden kuivaamisessa. Jo senkin vuoksi, että vaatteista tulisi ihanan pehmeitä (kun niissä ei saa käyttää huuhteluainetta, mitä normaalisti käytän). Mutta nyt mietin, että pesukoneemme alkaa olla n. 5v vanha, jotenoiekasti kannattaisi ostaa koko torni. Mutta kun ne on niin kalliita... Ja pihakivetkin pitäisi ostaa... Kauheeta rahanmenoa.

Voi vitsi, kohta se perheluku sitten kasvaa[:)]. Masuasukki touhuilee jotain tosi hassua - ihan kuin kutittaisi vatsan sisäpintaa. Työkaverit katsoo hieman pitkään, kun yksinäni hihittelen...

Tapiolan lapsivakuutusvaraus lakkaa olemasta, jos varausmaksua ei maksa ajoissa. Sitten joutuu hakemaan uusiksi, kun lapsi on 2kk.

Illalla olisi edessä kuntopiiri. Olen jo nyt ihan sippi, näinköhän jaksan mennä.

Alkuviikosta tuli vakuutuskirje. Vaativat lisäselvitystä, kun olin terveysselvitykseen maininnut alkuraskauden hematooman. Voi että suututti![:@] Soitin jopa vakuutusyhtiöön että miksi minulta tivaavat sairauskertomuksia kun itsekin ne saavat halutessaan – kuulema näin päin nopeampaa. Noh, nähtäväksi jää hylkäävätkö hakemuksen (hematooma todettu rv 7, koko 10x6mm, mun mielestä pieni). Mitä tästä opimme? Liika rehellisyys kostautuu.

Kelaankin soitin malttamattomana. Kuulema kaikissa hakemuksissa on kuukauden käsittelyaika, siihen vielä toimitusajat päälle...Pitää pinnistellä melkein koko huhtikuu jos huonosti käy.

Täällä päässä on niin paha työväsymys ettei tosikaan... Päivä kerrallaan eteenpäin, onneksi on jo torstai. En voi töissä lusmuilla (yövuoroja lukuunottamatta), ja tällä hetkellä tuntuu ettei ole ylimääräistä energiaa mihinkään työjuttuihin. Aikaistettu äippäloma saa kannatusta!

Se on totta äitipuoli, hihoihin kun pääsee niin innostus helposti lopahtaa, viimeistään sen toisen hihan kohdalla. Sen takia neulon itse tätä nykyä hihat tasona samanaikaisesti kahdesta kerästä tai kerän puolittamalla. Jos työinto hyytyy, niin jäävätpä hihat samaan kohtaan eikä tarvitse myöhemmin laskea kierroksia.

Syvä huokaus, tunti omaa aikaa ennen työpäivän alkua [:-]

Mie jätin vakuutushakemuksessa mainitsematta krooniset virtsatietulehdukset, kun ei ole raskausaikana ollut sekä hieman koholla olevat verenpaineet ja varmaan jotain muutakin - paha minä[;)]. Vakuutusyhtiöt huijaa ihmisiä työkseen, joten tässä vähän omaa lääkettä. Ja nuo edellä mainitut ja varmaan se siun hematoomakin Scoolina ovat niin epäolennaisia ja pieniä, eivätkä todellisuudessa tee lapsesta yhtään riskimpää sairauksille, että pieni siloittelu ei haittaa ketään.

Mä olin yltiörehellinen mun vakuutushakemuksessa... Kuuluu mun luonteeseen. Mutta vissiin siksi sitten vakuutuksen myönsivätkin, kun ei mulla mitään ihmeellistä ole ollut. Sitäpaitsi, kaikki sellaiset asiat josta olette aikaisemmin käyneet lääkärissä, voivat tulla hyvinkin esiin myöhemmin (korvauksia haettaessa). Ja silloin vakuutusyhtiöllä on oikeus olla korvaamatta mitään, koska hakemuksessa on annettu virheellisiä tietoja.

Scoolina, toihan onkin hyvä neuvo hihojen kutomiseen! Taidan tehdä ensi kerralla noin. Voisi olla hyvä idea myös aloittaa koko työ hihoista...

Mulle tuli tänään ainakin jotain postia vau-kirjalta. Siellä oli pari kirjaa ja sit pampersin vaippanäytteitä ja kosteuspyyhkeitä.Kai tää nyt sit on joku tervetuliaispaketti!
Meille tuli kans eilen lopullinen päätös vauva-vakuutuksesta, saatiin vakuutus, vaikka vähän epäilinkin et saadaanko. Mun piti lähettää kopio äitiyskortista, kun mainitsin kyselyssä korkean verenpaineen. Huh, onneksi se meni läpi.

Huh, löysinhän minä tänne sivuille takaisin!

Meille ei ole vakuutusyhtiöltä tullut vielä edes vakuutusmaksua lapsen vakuutuksesta vaikka se on meille myönnetty ja otettu. Eikä myöskään varausmaksua ole tullut. Laskuja odotellessa... Käytännöt varmaan erilaiset eri yhtiöissä.

Vihdoinkin tänään Kelan sivuilla luki, että päätös äitiysavustuksesta ja vanhempainpäivärahasta on tehty! Kaipa se äitiyspaketti sitten piakkoin saapuu. Miten tuntuu, että vauvan lisäksi tässä raskausaikana odotetaan kaikkea muutakin...? Onkohan se vaan omaa kärsimättömyyttä ja aika vaan matelee odotellessa(?)

Onko jollain muulla ollut havaintoja siitä, että jotkut ruuat tekevät vatsan kipeäksi ja ilmaa kertyy? Mä en ole vielä keksinyt mikä ruoka saa aikaiseksi "vatsapöhöni". Vaiva tulee lähinnä iltaisin tai öisin. Tulista ruokaa en syö, ja muutenkin vaan tavallista kotiruokaa teen ja syön. Jossain vaiheessa epäilin appelsiinimehua, omenaa ja rieskaa mutta vieläkin noiden jättämisen jälkeen vatsanpuruja... mitähän kokeilis seuraavaksi?

Heips! Huutelen nyt vieraaseen pöytään...

Typylityy: ilman kertymistä edesauttavat mm. maitotuotteet, ruisleipä, sipuli, herne, hiilihappopitoiset juomat, lakritsi, purkka, porkkana.

Mukavaa odotusta.
Maajo

Mulle ei onneksi kerry vatsapöhöä, mutta närästys vaivaa edelleen ajoittain. Miten muuten teillä muilla on ruokahalun kanssa? Aina sanotaan, että mahan kasvaessa ei isommat ruoka-annokset enää mahdu mahalaukkuun, vaan sitten pitää syödä vähemmän ja usein. Mulle ainakin mahtuu... Vähän liiaksikin ehkä [:D] Mulle on tullut lähes 10kg raskauden aikana, mutta neuvolassa eivät ole olleet huolissaan. Olen aina ollut aika perushoikka, paitsi siis nyt...

Mä sain vasta aikaiseksi laittaa sen vakuutushakemuksen menemään. Tarkistin kyllä, että tosiaan ottavat hakemuksen vastaan vielä. Pohjolasta päädyttiin sitten ottamaan loppujen lopuksi. Katotaan kuinka käy.

Myös kela hakemuksen kanssa olen aika myöhäinen, sillä vasta huomenna olen viemässä sitä toimistoon. Mulla kesti näin kauan saada yksi todistus kevään töistä, eikä ollut oikein järkeä hakea ilman sitä.

Niin ja Minnis, onnittelut täältäkin!

Kiitos onnitteluista[:)]

Täällä vapaapäivä alkaa sateisissa merkeissä, mikä ei sinällään haittaa, kun se tietää lumien sulamista.

Miulla ainakin tuli karseet vatsakivut siitä tuoreesta ruisleivästä ja papu/ hernejutuissa oon huomannu saman. Annokset on pitäny puolittaa, tulee huono olo entisen kokoisista annoksista. Ja ihan sama mitä syö, sillä jos syön liikaa, niin ilmavaivat ja vatsakivut ovat taatut. Kyllä miullakin varmaan on jo se 10kg menny rikki. Persus tuntuu kasvavan kilpaa vatsan kanssa[&:]. Mutta rehevät takamukset taisivat olla muotia[;)]. Maanantaina olisi neuvola ja lekuri, joten saa taas uutta kommenttia omasta tilasta.

Niin ei siinä vakuutushakemuksessa kannata ihan hulluna huijata - yleensä kostautuu. Ainakaan minun kohdalla, kun ei ole varsinaisesti diagnosoitu mitään mainitsemistani, niin en nähnyt tarpeelliseksi niistä kertoa.

Nyt pitäisi kohta lähteä käpsimään kaupoille hakemaan juustokakkuainekset - vanhemmat tulevat huomenna synttärikaffelle, joten ajattelin kokeille esmes valkosuklaajuustokakkua tai ihan suklaajuustokakkua. Ehdotuksiakin otetaan vastaan! Toisaalta voisi vielä hetken huilia, kun kerran on vapaata.

Äitipuoli, unohtui edellisestä Onnea meille - 26 viikkoa kasassa[:)]

Oliko äitiyspakkaus mieleinen? Mie luin juuri muuten paikallislehdestä, että meillä on täällä joku uusi liike, jossa myydään äitiysvaatteita, kestovaippoja, kantoliinoja jne. Pitänee lähteä tutustumaan.

Huomenta!

En ole minäkään huomannut ns vatsapöhöä, mutta ruokaa ei mahdu paljoo kerralla ja närästys on ihan hirveää ja jokapäiväistä [:@]. Todellakin kärsin siitä, nyt viimeaikoina olen joutunut öisinkin heräämään istumaan kun polttaa kurkkua. Tähän ei ole auttanut annoskoot, ruokalajit ei ruokailuajat eikä mikään närästyslääke joka on sallittu r-aikana. Ainut joka pahimmassa tilanteessa helpottaa, on oksentaa, jota vastaan taistelen kyllä viimeiseen asti. No, onneksi ei ole enää monta viikkoa pikkuisen syntymään, jolloin tuonkin pitäisi helpottaa. Ennen raskautta en edes tiennyt mitä koko närästys merkitsi..

Taas sain aamurutinat rutistua, heh. Aurinko paistaa, ja tänään on kampaajalle aika [:D], se varmasti piristää mukavasti. Aion laitattaa raidat ja leikkauttaa lyhyemmäksi. Raitaväristä tulee niin pieni osa iholle jos ollenkaan niin ei voi haittaa. Tulee niin hyvä mieli itselle et varmasti vauvakin huomaa [:)]

Ja onnea vielä syntymäpäiväsi johdosta Minnis [;)]

Huomenta vaan!

Tänään on ilon päivä, makkari saadaan valmiiksi, joten pääsen sormet syyhyten siivoamaan sitä ja laittelemaan pikkuhiljaa tavaroita paikalleen. Ja pääsee uuteen sänkyyn nukkumaan...voi taivas se voi olla autuasta!! [:)]

Mun on ollut pakko jo pitkän aikaa syödä pieniä annoksia ehkä (1/3) normaalista, kun kohtu painaa vattalaukkua kasaan, niin ei voi syödä enempää tai henki ei kulje, vatta tuntuu repeevät ja tulee hirmusen huono olo. Syödään sitten sen verran useemmin... [:D] Iltaisin mahaa turvottaa, kaiketi kun kaiken päivää höösään ja teen kaikkea mahdollista, ei osaa olla paikallaan, ja nyt on alkanu yöllä supistelemaan kun kääntää kylkeä... [:@] Muutenkin kun joutuu toisella kädellä auttamaan mahaa toiselle kyljelle, niin sitten samalla se viel alkaa supistelemaan. Onneksi ovat ihan kivuttomia ja kestää vaan vähän aikaa, mutta eihän ne kivoja ole etenkään yöllä. Nukutteko te muuten hyvin? Mä ravaan vessassa varmaan 5 kertaa yössä ja muutenkin nukun hirmu lyhyitä pätkiä kerralla, kaikki rapsahdukset ja kolahdukset kuulen ja havahdun tarkkailemaan, ja siihen ne viimesetkin unensiemenet menee... Ja närästys, alkunärästyksen jälkeen oli muutama hapoton kuukausi, mutta nyt sitä on taas jatkunut jo jonkin aikaa ja todennäköisesti sitten kärsitään koko loppuaika siitä, onneksi se useimmiten alkaa vasta illalla ja renniet auttaa ihan hyvin, mutta nekin alkaa jo maistua pas***lle kun niitä on tullut popsittua. Täytynnee koittaa jotain muuta välillä.

Nyt on ruvettava siivoilemaan muuta huushollia, jotta pääsee sitten iltapäivällä makkarin kimppuun... Mukavaa perjantaita masulaisille! Ja muistakaahan käydä munakaupoilla, pienet noidat tulevat taas sunnuntaina!!! [:D]

Takaisin