Kesämassun kasvattajat 2009

Mikä maanantai..[:@]

Kamala närästys senku jatkuu, tiputin naapurin parveekkeelle maton (no eihän sitä olis edes saanu siinä tuulettaa..), nyt hävettää.. Siivoukset menny hitaasti eikä lainkaan varmasti ja äitikin tulee illalla [:@].

Onneks kukaan meidän isovanhemmista ei oo mitään tyrkyttämässä tai määräilemässä sentään, hermothan siinä menis kummallakin. Iloisia ovat kuitenkin vauvasta, on sentään anopeillekin ensimmäinen lapsenlapsi [:)].

Sittereistä niin, ostettiin se Gracon kevyen ja taitettavan sitterin jossa tärinä ja jotain luontoääniä 69e tarjouksessa. Taisi olla Minnis joka nuista kyseli [:)].

Sänkyyn pistettiin söpö pyörivä "leluteline", soittaa musiikkia, mutta jouduin piilottamaan roikkuvat lelut vielä hetkeksi kun kissat varasteli niitä jatkuvasti. Luulevat kaikkien hankintojen olevan niille.. Nytkin toinen köllöttää sitterissä tyytyväisenä [>:]. Onneksi makuuhuoneeseen on ovi, joten kun vauva "muuttaa kotiin" pidetään kissat eri huoneessa öisin ja oven kiinni.

Mulla ei anoppi mitään tyrkytä. Oma äiti sen sijaan joka kerta tuo jonkin uuden nutun. Mutta ei se mua pahemmin haittaa. Kiva nähdä, että on innostunut asiasta ja helpottaa myös omaa taloudellista tilannetta paljon. Eihän se kivaa ole jos paljon tavaraa lykkää.. Kohtuus tietenkin kaikessa. Varmasti olisin ihan samanlainen itse vanhempana.. Joskus tulevaisuudessa sitten kun toivottavasti itse olen isoäiti.. Yksi elämänvaihe sekin... En viitsi pahemmin mihinkään puuttua.. Antaa heidän hössöttää.. Kunhan ei liikaa oppejaan ja tavaroita tuputa..  Tiedän kyllä muutaman vaikean tapauksen.. Onneksi meillä ei semmoista.. (ainakaan vielä)...[:)]

Hei,
helpottavaa kuulla että muillakin on värinöitä vatsassa. Itsekin aloin jo ihmetellä, että onko vauvalla jotain ongelmia, kun ei sellaiset täristykset voi mitään potkuja olla, mutta lääkärikäynti oli juuri enkä sitä silloin vielä osannut kysyä, ja seuraava neuvola-aika on vasta kuukauden päästä. Kertokaa jos kuulette neuvolassa vielä jotain lisää aiheesta!

Hei typylityy, mulla luki Kelan sivuilla molempien (siis sekä vanhempainpäivärahan että äitiysavustuksen) kohdalla että "käsittelyssä" silloin kun ne oli käsiteltävänä. Huomasithan että äitiyspakkaus piti hakea erikseen? Siitä tuli päätös tosi nopeasti, ja pakkaus myös reilu viikko sitten, mutta varsinaisesta päivärahahakemuksesta ei ole vielä kuulunut mitään.
Kelan sivuille pitää siis tunnistautua esim verkkopankkitunnuksilla, jotta pääsee omia tietojaan katsomaan.

Mulla on anoppi onneksi toistaiseksi malttanut mielensä. Sillä oli itsellä ongelmia verenpaineen ja raskausmyrkytyksen kanssa aikoinaan, joten luulen että hän ei uskalla vielä tässä vaiheessa hankkia mitään vauvalle. Tavaraa virtasi meille muuten tasaiseen tahtiin, kunnes me (tai siis mies) pari vuotta sitten ilmoitti, että meillä on kaikki kaapit jo täynnä, ja jos jotain meille tuo niin saa samalla viedä jotain poiskin. Sen jälkeen tilanne on ollut varsin hyvin hallinnassa [:D]

Hei kaikille taas!
 Viime viikon olin lomalla, niin en ehtinyt kirjoitella. Rempattiin vauvanhuonetta, eli revittiin tapetit alas ja maalattiin. Nyt on huone kunnossa. Eilen verhoja ommellessa pohdin, että olenkohan liikaa etuajassa, kun jo verhotkin ripustin...

Sitteriä ei ainakaan vielä olla hankittu, ehkä pitäisi. Aika paljon ollaan käytettynä saatu / ostettu tutuilta. Anopilta mm. pinnasänky, jossa mieheni on nukkunut pienenä. Se aiotaan vielä hioa ja maalata. Meillä on molemmilla anopeilla mm. vaunut ja sängyt vierailuja varten. Oma äitini osti nuo siskonlapsen vierailuja varten (tulevat ulkomailta, joten ihan näppärää). Anoppi taasen on säästänyt miehen käytössä olleet tavarat.

Meno on massussa kovaa, mutta muuten olen jaksanut ihan hyvin tuota remppaakin viime viikolla. Imuroinnista en osaa sanoa, koska meillä mies on aina hoitanut imuroinnit [:D]

Laittakaahan kuvia käsitöistänne sitten kun ne valmistuvat!

Voi kyynel, räntää tulee taivaan täydeltä[:(]. No uusi lumi vanhan surma vai miten se meni...

Masuasukki ollut kovin hissukseen eilisillasta lähtien, melkein jo aloin huolestua[&:]. Vaikka tiedän, että ovat välillä vähemmän aktiivisia, niin silti kauhu hiipi mieleen. Onhan se myös voinut kääntyy kasvot selkään päin, jolloin potkut eivät juuri tunnu. Nyt on alkanut hissukseen tuntua liikehdintää[:)], joten todnäk turhaa taas murehdin.

Eilen iltakävelyllä alkoi ilmeisesti ekan kerran oirehtia lantion löystyminen. Nopeita vihlaisuja häpyluun tiennoille. Mahtoivat muut ulkoijat ihmetellä, että mitä hepuleita tuo saa, kun väkisin veti kippuraan[;)] - varmaan näytti viisaalta.

Hieman taas eiliseltä työstressi helppotti, joten eiköhän tämäkin viikko saada kunnialla pulkkaan. Huomenna olisi edessä työmatka Helsinkiin, mutta onneksi junassa voi liikkua ja kokouskin kestää pari-kolme tuntia, joten ei päivä veny mahdottomaksi.  

Täällä paistaa aurinko!!! Valitettavasti se ei kyllä lisää työmotivaatiota yhtään, vaan nyt tekisi mieli kirmata pihalle. On tosi keväinen ilma. Jätin viime yöksi jopa hallaharson pois kevätistutukseni päältä. Nyt on kyllä jo kauhea pihankapsutusvimma päällä. Ollaan myös kyselty pihakivitarjouksia, jos vaikka olisi varaa laittaa kivet tänä kesänä. On niin ärsyttävää, kun nyt tulee koko ajan kiviä ja hiekkaa sisälle (piha kivituhkalla).

Viikonloppuna pesin ekan koneellisen vauvanvaatteita. Tuntui jotenkin tosi konkreettiselta nähdä vaatteet kuivumassa narulla=)
Aloitin myös työhuoneen (tuleva vauvan huone) kaappien siivoamisen ja se olikin yllättävän kivutonta. Vielä kun saisi koko homman tehtyä, niin voisi järjestellä tavarat oikeille paikoilleen. Ainakaan tässä vaiheessa ei aiota tehdä mitään remonttia huoneessa, katsotaan sitten kun lapsi on parivuotias, että pitääkö sen saada kaikenmaailman prinsessajuttuja.

Nyt tuli aurinko tännekin[:)]

Ei tarvitse pihaa kapsutella vielä hetkeen, kun puolimetriä vielä lunta joka paikassa. Mieli kyllä jo tekisi, mutta pitänee istutella sisällä. 

Täällä sulaa lumet kohisten. Pihan hiekkaosuus (jota on kolattu) on jo täysin sula ja aamulla huomasin myös nurmikon reunan jo pilkottavan. Mutta maa on kyllä vielä valitettavasti jäässä. Odotan innolla, mitä syksyllä istuttamistani sipuleista nyt keväällä nousee. Tulppaanejakin tuli istutettua oikein urakalla...

Päivisin töissä (kun ei töitäkään jaksa/huvita tehdä) on pää täynnä intoa siitä, mitä kaikkea tulee illalla ja viikonloppuna tekemään. Kun sitten ilta/viikonloppu koittaa, niin päätyykin tekemään vaan normaaleja arkiaskareita ja kuljettamaan lapsia harrastuksiin. Kyllä meidän pitäisi jo päästä äippälomalle!!!

Joo, tännekkin kelpaisi äippäloma vaikka sinne nyt ei oikeastikkaan ole enää pitkä matka.[:)] Aamusin on niin kova väsy ettei haluais millään nousta kellon soittoon ja iltasella se sitten kertaantuu niin että sitä on ihan zombie kaheksan jälestä..

Anopeista ollu puhetta, mulla anoppi on täysin eri maata kuin minä. Yhteen väliin kanto vähän kaikkea tullessaan millon mistäki ja pistin miehen sanomaan että riittää kiitos, ja tämä siis ennen kun ollaan ilmotettu olevamma pieniin päin. No nyt se sitten oottaa että josko vaikka tyttö tulis ku hänellä on vain noita poikia lapsenlapsena, saa sitten ostaa vaaleanpunaisia[:@] mekkoja ym. Pyysin nätisti jättämään ne vaaleanpunaiset kauppaan ainakin suurimmissa määrin koska en todellakaan ole mikään vaaleanpunaisen ystävä. Saa nähä menikö viesti perille vai kerkiääkö unohtamaan vauvan syntymään mennessä, yhden vaaleanpunaisen mekon lupasin ostaa ja sitten sanoin että loput on oltava jotain murrettua sävyä jos semmosia tahtoo raijata mukulalle, siis sillä oletuksella että kaveri nyt sattuis olemaan tyttö. Onnekseni olen saanu olla rauhassa anoppini sisustus ja muista vinkeistä, kyllä hän aina ehdottelee jos näkee jotain mieleistään jossakin lehdessä, muttei onneksi ole koskaan puuttunut minun ja mieheni asumiseen, olemiseen eikä muuhunkaan vastaavaan. Saa nyt sitten nähä miten asiat muuttuu kun tulee pienokainen ja sitä halutaan sitten hoitaa ja hyysätä. No, se on sen ajan murhe.

Minun äiti on suht rauhallinen, meinasi kyllä alkuun että kaikki ostetaan vauvalle uutta (ensimmäinen lapsenlapsi vanhemmilleni) ja meinas vähän ottaa nokkiinsa kun sanoin että käytettyä tulee mahd. paljon. Ala nyt mitään uusia ostamaan kun käytettyjäkin saa ihan uuden veroisina esim. sukulaisilta. Nyt se on tyytyväinen kun lupasin sen hoitaa vauvalle turvakaukalon, saa ostaa uutena jos tahtoo. [:)]

Jahas, josko sitä lähtis tuonne ulos käpyttelemään. Suuntana Kelan ihana konttori ja äippärahahakemuksen täyttäminen *argh*
Ihanaa päivää kaikille masukeille!

Tämä(kin) työpäivä on kyllä mennyt ihan kiville... Heti aamusta sain pari työjuttua hoidettua, sitten en mitään. Olen surffannut netissä etsien sopivia kukkia ja pensaita yhteen pihamme harvoista (vielä vapaista) istutuspaikoista. Muutaman hyvän löysinkin. Sain myös lapsen synttärikutsun taitettua, joten nekin saadaan piakkoin postiin. Ja tietty pientä huuto.net -surffailua. Pitääkö tätä oikeesti jaksaa vielä kaksi kuukautta?!?! Kyllähän hommia periaatteessa olisi, mutta kun ei niitä huvita tehdä. Eikä mitään hirmu pakollisia juttuja, joten jäävät sitten tekemättä.

Mullakin edessä parin päivän työreissu, joskin pysyttelen paikkakunnalla. Tulee silti pitkiä päiviä, kun pitää istua paikallaan. Toisaalta, eipä edes tarvitse teeskennellä tekevänsä töitä...

Mie sain tänään jonkin kummallisen tarmopuuskan ja paljon aikaan duunissa - liekö 4päivinen viikko motivoi?! Ja se, että ainoana työntekijänä laiskuus kostautuu aika pahasti itselleen...[8|].

Nyt olen loikoillut töiden jälkeen tovin ja piristyneenä voisin lähteä kävelylle, kun tuo aurinkokin paistaa vielä niin kivasti.

Illanjatkoja kumpulaisille[:)]

Jee, vaunut saapui Saksasta! [:D] Ovat jopa hienommat kuin kuvittelin, vankat ja kestävän oloiset. Niin paljon tillpehööriä kylläkin etten ole vielä ihan päässyt jyvälle kaikista toiminnoista, tässä meneekin mukavasti aikaa tutustuessa. Huomenna sitten 4 ultra, saa nähdä väittävätkö vielä että on liian peini vauva [>:], vaikea uskoa kyllä kun tuo vatsa alkaa haitata arkiaskareissakin, heh.

maam80, oliko se niin, että sullekin tuli ne Gessleinin Futuret? Minkä väriset otitte, jos saa udella?
Meille on sellaset kanssa tossa noin kolmen viikon päästä tulossa, innolla odottelen.. Tilasin kaukalonkin, tosin se tuli jo. Aika säästöä kyllä, melkein 400 euroa kaikissa yhteensä.

Mä  jäin tänään sitten sairaslomalle töistä. 9. päivä käyn vielä kääntymässä, ja sitte alkaa kesäloma/mammaloma. On tätä jo odotettukin!! Eilen neuvolassa mitattiin sf-mitta, ja yläkäyrän yläpuolella mennään, mutta se ei tullut yllätyksenä..Lapsi on jo aika tiukasti raivotarjonnassa, ja sen kyllä tuntee.. tässä sitte odotellaan sen 7-11 viikkoa, että poika maailmaan tupsahtaa [:)]

Aamuja vaan kaikille!

Yksikin aamu jolloin olisi saanut nukkua, ni ei nukuta ei. Tosin yökin on ollut mitä on, hikoilua, pissahätää ja sekavia unia. Ei viitsisi hirveesti alkaa koluamaan ettei mies herää, koska hän on päässyt vasta muutama tunti sitten nukkumaan... [:-] Jotain olisi keksittävä jotta sais ajan kulumaan, no netissä surffailullahan tunnetusti saa ajan kulumaan melko nopsasti. [:D] Aamulla aijon myös ottaa yhteyttä kelaan ja antaa heidän kuulla kunniansa 1.4 kunniaksi, koska vieläkään ei ole äitiyspakkausta tullut ja päätös tehty jo 25.2 ELi EI VOI KESTÄÄ!!!!

Täällä alkaa myös olemaan jännät paikat, koska hyvällä ystävälläni alkaa laskettu lähestymään ja masukki antaa jo viitteitä siitä että olisi halukas tuleman ulos...huih, jännittää heidän puolestaan. Saapa nähdä millaiset itkut juotuu tirauttamaan kun saa tietää kumpi sieltä sitten tuli... [:)]

Jeps, nyt lähden tirkistelemään ikkunasta että kuka menee aamumamulaan ja sen jälestä rupian aamupalan laittoon kolisi sitten kuinka paljon hyvänsä. Ei muuta kun aurinkoa ja kuravettä vaan kaikille masukkaille!!! [;)]

Killi, tosi kauan sulla kestää äitiyspakkauksen saaminen! Mä laitoin paperit työnantajalle pari viikkoa sitten ja sieltä laitettiin heti seuraavana päivänä ne eteenpäin Kelalle. Noin viikon päästä tuli päätös kotiin ja siitä alle viikon päästä (eilen) tuli postista lappu kotiin, että paketin voi noutaa postista. Nyt siis pitäisi selviytyä sinne postiin... Jännää.

Tänäänkin on aivan ihana ilma. Ja mä istun kellarin neukkarissa (ei edes ikkunoita) koko päivän. Plääh. Meillä oli eilisen aikana sulanu aivan järjetön määrä lunta. Nurmikko pilkisteli jo monesta kohtaa. Kyllä se kevät sieltä tulee =)

Ja sain peiton eilen vihdoin kudottua ja pääteltyä valmiiksi. Nyt pitäisi vielä kostean harson alla vähän "prässätä" peittoa ja sittensen voikin antaa lahjaksi.

Eilennä meilleki saatii vihdoin viimein se äitiyspakkaus, oli kyl tosi mieleinen (lukuunottamatta muutamaa vaatetta mitä en sietäny). Täällä meilläpäin paistaa aurinko ihanasti ja ulkona on tosi lämmin, kyllä tympii olla koko päivä sisällä töissä![:@] Ens viikkoon asti Pietarsaaressa töitä ja sitte se kauan odotettu muutto Kouvolaan, on se vaa niin kiva päästä taas lähelle perhettä ja ystäviä! [:)]

Muistelen, että aikasemmin oli puhetta hehekumisesta raskausaikana, ite olen nyt vasta alkanu tosiaan nauttimaan tästä raskaudesta, no alku oli tietysti aika hankala ku pahoinvointi loppu niin myöhäsessä vaiheessa. Mut kyl tää on nyt niin ihanaa ku tuo mahaki on niin paljon kasvanu. Avomieskin alkanut päivittäin juttelemaa pojalle ja poikaki ruvennu isiä potkimaa oikein urakalla. Meillä ainaki lähennytty raskauden myötä todella paljon.. [:)] Ulkonäköki muuttunu paljon mieluisammaks täs viime aikoina, enää en tuskaile oikeestaa ulkonäköasioista laisinkaa.. Ihanaa kuulla työkavereiltaki et loistan ku naantalin Aurinko [:D]

Mutta nyt mie jatkan työntekoa tässä koneen äärellä, aurinkoiset päivät kaikille, ja lähtekää ihmeessä pitkälle kävelylle te jotka ette joudu olemaa tänää töissä [:)]

Kävelylle juu lähössä.. Pitkälle? ei taida enää pystyä...[:D]

Eilisen ja tämänpäivän vaavi ihmeen hiljanen.. Potkut ei tunnu normaaliin tapaan.. Toivottavasti kaikki hyvin...

Juupa juu,

Räntää sataa melkis vaakasuorassa, joten se siitä kauniista kevätsäästä. No on kuitenkin lämmintä, mutta toi sade ottaa pannuun. Ja sitten se äitiyspakkaus... Per****een postin ämmät eivät ole sitten lähettäneet mulle ollenkaan pakettikorttia pakkauksesta ja niinpä pakkaus palautunut Reimalle... Normaalistihan paketeista tulee vielä se toinen hakuilmoitus jo ekasta ei haeta, ni nää hyvät järjen jättiläiset eivät ole sitten laittaneet ensimmäistäkään vaan pakettikortit olleet äitiyspakkauksessa mukana sen palautuessa...ai että korpee... Joutuu pitää postin lyyleille palautetta, eikä varmana ole positiivista!!! [:@]  Että pitäkäähän vaan huoli kaikki että saatte sen kahden viikon kuluessa, tämäkin paketti oli ollut jo viikossa postissa, mutta sitte nää tätöset vähä kämmäilleet!!! No Kelan täti oli kuitenkin ihana ja selvitti asiaani pikimmiten ja Reimalta luvattiin lähettää paketti viipymättä takaisin eli jos ei paketti ole tullu alkuviikosta ni sitte lähtee posti!!! [;)] No joo se siitä asiasta sitten ja palataan muihin aiheisiin.

Maanantaina hain kotiin meidän vaunut ja ah kun ne oli sitte ihanat, ajelin ihan intopiukeena niillä rinksaa ympäri huushollia kunnes mies otti ne haltuunsa ja ajoi ne talliin odottamaan... [:D] Miusta olis ollu niin kiva kiikutella niitä jo tuolla vaikka kuinka kauan... No ehtiihän sitä varmaan ihan riittävästi niitä pökkäää sitte myöhemminkin. Asia selkee, mutta nyt lähden etsimään ravintoa meille, jotta jaksammat kasvaa ja voimistua. Lupsakkaa päivänjatkoa!

Heiii!

Noniin nyt on 4 ultra takana, ja oli juuri niin kuin arvelin, viimeksi oltiin jotain kämmäilty -vauva on ehkä hieman pienehkö mutta ei mietenkään uhkaavasti liian pieni. Painoarvioksi nyt (vko 31) laskettiin 1625g, pitkät sääret ja hyvät liikkeet. Nyt minut kyllä määrättiin sokerirasitustestiin, ilmeisesti lääkäristä kiinni tuokin asia mennäkö vai ei [:-]. Tämä lääkäri ihmetteli miksi minua ei aijemmin ollut neuvottu menemään, vaikka olin kertonut että suvussani on ollut aikuisiändiabetestä.

Gesslein F6 vaunut juu tilattiin, vaaleanbeiget toisessa sivussa lukee "Royal College 82 sporting" ja muutama "timantti". Hyvät säästöt tuli, n. 400 euroa olisi maksanut lisää jos Suomesta olisi ostanut. Olen tosi tyytyväinen! Ainut huono puoli vaunuissa on, että niissä ei ole jalkajarrua, pelkkä käsijarru, joten täytyy olla tarkkana että se pysyy kunnossa ja on varmasti lukossa julkisissa kulkuneuvoissa jne.

Sain aurinkotuolin parvekkeelle, ja onkin uskomattoman ihanaa vaan löhötä siinä kuunnellen musiikkia, aurinkotuolissa saan just täydellisen asennon ettei ala närästämään!!! Minun kevät on pelastettu [:D] [:D] [:D].

Siitä "raskaushehkumisesta", täytyy myöntää että sitä on ehkä alkanut vähän loistaa minussakin nyt, kun kevät muutenkin nostattaa mieltä, kaikki alkaa olla vauvalle valmiina ja olen keksinyt närästykseenkin muutaman kelpo kikan (ei ole helppoa olla mukava kun närästää [;)]). Toivottavasti tarttuu muillekin tämä pirteä kevät-äitifiilis [:D]

Takaisin