Kesämassun kasvattajat 2009

Ihailuni teille jotka jaksatte vauvamahanne kanssa rempata ja jopa muuttaa! Itsellä ihan tavallinen siivous tökkii pahasti, enkä millään jaksaisi nykyisiä kaappeja raivata. Tai en halua heittää mitään pois...[;)] Vielä on urakkana ennen vauvan tuloa "siivouskaapin" raivaaminen (imuri ei ole koskaan siellä kaapissa asunut, hmm...), se muuttuu kenkä- ja vaatekaapiksi koska eteiseen tulee naulakon kohdalle vaunujen paikka.Tiistaina haetaan Ikeasta Hemnes-lipasto vauvan tavaroille, jee!

Tsemppiä loskasäähän!

Onko kukaan seuranut Kelan sivuilta äitiysrahapäätöksen tekoa? Vai saako äitiyspakkauksen ennen päätöstä? Omat paperini olivat Kelaan saapuneet 12.3., mutta äitiysrahasta ei ole tehty päätöstä eikä kirjeitä lähetetty. Kelan verkkoasioinnissa näkyy vaan että asiakirja saapunut. Täällä vaan odotellaan kuumeisesti että saisin hakea sen äitiyspakkauksen.

Scooliina, minullakin siivous tuottaa tuskaa, varsinkin imuroidessa kaikkia nurkkia kun tarvii kyykkiä, nostan todella hattua niille jotka jaksavat häärätä mahan kanssa [;)]. Kaapit olen kyllä raivannut ja pessyt ja viikannut niihin vauvanvaatteet, sänkykin valmiina ja vaunut ovat matkalla Saksasta. Olen pakannutkin jo kassin synnärille, vähän turhan ajoissa ehkä mutta silti kiva, aina välillä tulee jotain mieleen mitä pitää muistaa ottaa mukaan.

Miltä teidän vauvojenne liikkeet tuntuu? Olen miettinyt tässä että onkohan ihan normaalia liikehdintää, kun välillä tuntuu ns tärinää ja sätkimistä, kun olisi joku kohtaus tai jotain siellä mahassa [:o]. No, ke on ultra taas ja kysyn sielläkin. Aamuisin potkut tuntuvat selkeiltä potkuilta ja "raapimisilta", mutta välillä on sitten noita oudompia sätkyjä.

Imurointi on miullekki tuskaa, ylösalas liikkeet tuntuu melko ikävältä. Viikko sitten sain imuroidessa ekat supparit, kertoo lienee jotain.

Typylityy, missä kohtaa siellä Kelan sivuilla näkyy, kun paperit on tulleet ja käsittelytilanne? Tuleeko tieto hakemus ja ilmoitus -osion yhteyteen esmes äitiysavustuskohtaan?

hei kaikille, taas kerran pitkästä aikaa!
Joka päivä käyn kyllä lukemassa teidän päivitykset mutta ite en jaksa kirjottaa.. eli siis jaksa :) Täällä menosa rv 23+4 ja masu on omasta mielestä jo ihan valtava! Yks tuttu sanoikin tuossa yks päivä ku pitkästä aikaa kaupungilla törmättiin että "oih, sähän alat olla ihan viimesilläs".. mitäpä tuohon sitte muuta sanomaan, ku naama punasena selittää että en nyt kuitenkaa ihan vielä :D

maam80, ystäväni sano ku oli raskaana (kyseinen vauva nyt 3vk, eli ihan tuore juttu) että hän oli myös ihmetelly mahan outoa tärinää ja kysyny siitä neuvolasta, niin mahan tärinä johtuu yleensä siitä kun vauva pissaa niin se pistää vauvan jotenki "puistattamaan" itteensä.. tai jotenki noin se meni.. mutta pointti siis se, että sun tunteman tärinän aikana vauva pissaa :)

Huomenta vaan!

Janette09 kiitosta tuosta selventävästä tiedosta minullekkin, mietittiinkin kaverin kanssa eräänä päivänä, että liekö masukki saa jotain "kohtauksia" masussa ku välillä niin värisee. Nyt tosin alkaa itteekin värisyttää kun kaupan kassajonossa alkaa masu tärisee... [:D] 

Tänään tuntuu meillä olevan se päivä kun mitään ei saa aikaiseksi, hommaa olis vaikka muille jakaa, mutta kun ei saa alotettua mistään... [:@] Mikään ei kiinnosta, eikä aurinkokaan paista ja jokapuolella on remppapölyä ja muuta roinaa, eikä kukaan pese ikkunoitakaan!!! Vanne kiristää!!! [:'(] 

Ehkä lähden kuitenkin suihkuun ja koitan katsoa hommia sitten uudelleen. Päivänjatkoja!

Jeanette09, kiitos tosiaan tiedosta, ei tarvii olla niin huolissaan enään [:)]. Kiva et muillaki värinää mahassa [:D]

Tänään kauhea siivousrieha taas ku äiti tulos, plääh. Onneks ukko ilmoittautui lattianpesuun. Mitään uutta ei tänään.. Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille!

Huomenta - kylläkin harmaata, mutta lumet sulaa ja se on pääasia!

Sittereistä on muistaakseni puhuttu ummet ja lammet, mutta palaan vielä aiheeseen. Minkälaisia ja -merkkisiä olette ostaneet? Myö ostettiin ihan perussitteri (Emma-merkkinen) turvavyöllä, keinumahdollisuudella tai mikä nyt onkaan ja helposti puhdistettalla pinnalla. Hintaa noin 40 euroa. Väri ihana kevään vihreä, vaikkei tietenkään tärkein ominaisuus[;)]... Kauhistuin, kun katsoin, että joillakin ns. perussittereillä hintaa reilusti yli 100 euroa - korkean hinnan syy oli ymmärtääkseni merkki/ valmistaja. No meille kelpasi hieman huokeampi ratkaisu.

Aamulla oli kyllä herttaista, kun mieheni istui kahvipöydässä hyvin mietteliäänä. Kysäisin, että mitä pohtii, johon hän vastasi, että tuleekohan sielä tyttö vai poika[:)]... Pyörii tämä vaaveli tiukasti hänenkin mielessään, vaikkei juuri muuta kuin minun kasvava vatsa (ja kasvava tavaravuori) ole siitä merkkinä.

Täällä oli hieman pelottava viikonloppu.. Kenkiä laittaessa todella kova kipu vatsassa, joka ei lähtenyt millään pois. Päivystävällä käytiin. Onneksi kaikki näytti olevan kunnossa. Epäili että olisi ollut istukan repeäminen, mutta onneksi ei mitään vuotoja läytyny.. Suuri helpotus. Ilmeisesti oli lihasperäinen kipu..

Ja taas antibiootti-kuuri päällä.. Pissatulehdus taas. Täytyy hommata kuulema estolääkitys ettei enää uusiudu..

Muuten mennyt mukavasti. Vaavi kovin liikkuu.. Vatsa pomppii oikeen kunnolla...[:D] Odottelen kovasti, että pääsee ostamaan loput tavaroista...

Heips!
Minnis kyseli sitterin merkkiä.. Mä en tiedä minkä merkkinen se on mutta Jyskistä ostettiin, ihan vaan siksi että se on Nalle Puh aiheinen.[:)] Maksoi muistaakseni 50-60€.
Siivouksestakin puhuttiin.. Mulla on moppaaminen ollut koko raskauden ajan aika tuskallista ja aina olen illalla ollut tosi kipeä, jos olen päivällä mopannut. Mutta perjantaina mopatessani en tullut yhtään kipeäksi. Kovasti on siivousinto päällä, mutta ei tiedä mistä aloittais. Ikkunat varmaan pitäis pestä, niin sais kesäverhot ikkunaan.
Viikonlopun aikana saatiin vauvanhuone maalattua ja laitettiin jo boorditkin kiinni. Täytyy myöntää, että huoneesta tuli aivan ihana [:D] Välillä pitää mennä istuskelemaan huoneeseen ja vain katsella seiniä ja tietty vähän suunnitella kalusteiden paikkoja. Listat vielä täytyy laittaa, niin sit voi alkaa kalustamaan ja sisustamaan.
Olimme mieheni kanssa lauantaina Maija Vilkkumaan keikalla, tykkään siitä tosi paljon. Vähän mietitytti, että voinkohan vielä lähtee. Sit päätettiin mieheni kanssa lähteä ja onneksi kaikki meni hyvin, vaikka siellä niitä humalaisia piisasikin. Vauva tanssi massussa melki koko illan, taisi olla niin kova meteli, että ei saanut nukuttua. Tai sit vauvastakin tulee Maija-fani[;)] Eilen sit oli kuin krapula kun valvottiin niin myöhään, taisi kello olla vanhaa aikaa 3 kun mentiin nukkumaan. Yleensä en jaksa valvoa kuin korkeintaan yhteentoista.
Mukavaa päivänjatkoa massuille!

Huomenta-päivää kaikille!
En taaskaan selvinnyt viikonloppuna koneelle, ja sillä välin tekstiä olikin kertynyt kauheasti. Pitäisi vissiin aktivoitua myös viikonloppuisin, kun meillä kummiskin kotona on tietsikka. Minnis, hyvä että hoksasitkin itse jo neuleohjeen, ja sait muualtakin vielä varmistusta. Mulla peittokudin ihan loppusuoralla, vihdoinkin. Sitten pääsenkin vauvanvaatteiden kimppuun =)

Mulla ei maha oireile oikeestaan mihinkään. Imuroin yläkerran ja siivosin muutenkin, kannoin takkapuita ym. eikä maha ollut moksiskaan. Ei edes sängyssä kylkeä kääntäessä tunnu mitään vihlaisuja. Jos ei vauva potkisi tasaisin väliajoin, niin miettisin kyllä jo, että onko siellä edes ketään. Ja nyt siis rv 26 käynnissä. Tosin mun maha on edelleen mun mielestä pienehkö (vaikkakin selkeä raskausmaha) eli ehkä siinä syy.

Mulle tuli kyllä Kelasta se päätös tosi nopeesti. Varmaan viikon sisällä siitä, kun hakemuksen lähetin. Ja nyt siis odottelen äitiyspakettia.

Meillä myös anoppi olisi innokkaasti tuomassa kaikenmaailman tavaroita. Myös siis sellaisia, joita miehelläni on ollut ex-vaimonsa kanssa heidän yhteisessä kodissaan. Yllättäen en kovin halukkaasti ota niitä vastaan. Ja mun maku on todella modernin selkeä, anopin (ja myös tuon ex-vaimon) maku puolestaan krumeluurimpi. Joistain tavaroista olen laittanut mieheni sanomaan, että emme halua niitä meille. Omalle äidilleni voin sanoa ihan suoraan mitä ajattelen, mutta anopin kanssa on oltava kohteliaampi. Mutta tulemme siis oiekin hyvin toimeen anoppinin kanssa. Anoppi on myös pikku hiljaa huomannut, että mulla on tosi tarkka maku ja on ehkä vähentänyt tavaroiden tuputtamista.

Ihanaa, mulla on talvilomaan enää kaksi (vajaata) työviikkoa!!! Olen pääsiäisen jälkeisen viikon lomilla, vihdoinkin. Tosin mies onkin reissussa melkein koko tuon ajan, mutta saanpahan olla "rauhassa" ja vaikka fixailla vauvan tavaroita.

Tänään muuten aloitin nelipäiväiset työviikot ja olen jo nyt ihan poikki eli hienosti pyyhkii[8D]. Koko ajan pukkaa lisähommaa ja kaikki vielä vaatii pohdintaa, uudelleen organisointia, delegointia...[:'(] Ja lisäksi pamahti arvioitaviksi opiskelijoiden oppimisraportteja (eivät normaalisiti kuulu miulle), jotka olin unohtanut täysin - onneksi niihin ehtii perehtyä ensi viikolla. Mutta jos tästä viikosta selviän, niin sitten alkaa toivon mukaan löysätä ellei taas pamahda hulluna jotain yllätyksiä. Normaalisti pidän haasteista, mutta nyt sietokyvyn raja on tipahtanut tositosi alas[&o] ... voi väsymys  

Täällä ilmottautus jälleen uusi odottaja, la on 19.6 ja nyt sairasloman merkeissä vietetään loppuaika ennen äippälomaa. (lonkat ja selkä mullakin vihottelee). Ollaan molemmat 30-vee ja ensimmäinen olis molemmille (muttei toivottavasti viimenen :)) Mies myöskin innolla odotuksessa mukana, juttelee mahalle viikoittain :D Hankinnoista, ainoot mitä uupuu on vaunut ja sitteri, molemmat katottuna jo, tarttis vain käydä ostamassa mutta kun tuntuu et tilaa muutenki vähän niin luulen et vaunujen osto jätetään toukokuun loppuun :) Koitin liittää tuota lilypien juttua tähän mutten löytäny sitä allekirjotus kohtaa (nää tietokoneet ei munkaan vahvin ala) joten jos joku viittis sen vielä opastaa =)

Huomasin tuossa että muillaki yli-innokkaita anoppeja, ihanaa etten ole yksin! Meillä on kans tullu useampikin kommentti joiden kans saanu purra hammasta tiukasti yhteen (' Millon tulenkaan näyttämään mihin laitatte pinnasängyn?' 'Ensikesänä hän saaki nukkua monta yötä pienen pojan vieressä' jne tosin mejän poika nukkuu kyllä ihan omassa sängyssään alusta asti ja pinnasänkykin on jo kasattuna tilanpuutteen takia, muuten olis pinnasängyn paikalla jotain muuta romua :D) Tarvis vain jaksaa aina muistaa et mukavampi se on niin päin et anoppi on innoissaan ja tietää että apua saa mutta rajansa kaikella :)

Ja hyvää alkanutta työviikkoa kaikille!
Ei mun maanantaityönteosta tullut juuri mitään, kun surffailin koko päivän netissä. Syytän lukujärjstyksen laatijaa, en voi tehdä töitä koneella, mun pitää olla luokassa opettamassa, siinä olen hyvä :)
no, huomenna sitten koko päivä opetusta, miten mä siitä selviän, kun 12:lta alkaa jo väsyttää :(((

Okei, milla79, toi sun anoppis on jo aika "paha tapaus". Mä kiipeisin seinille, jos mun anoppi edes yrittäis kertoa mulle, mihin laitan pinnasängyn. Meilläkin on kyllä tytön tarkoitus nukkua omassa sängyssään alusta alkaen. Tietty jos se syö ihan koko ajan, niin voi olla alkuun helpompaa pitää vieressä. Mutta kyllä viimeistään 6kk vanhana pitäisi pystyä siirtämään lopullisesti pinnasänkyyn.

Onneksi mies ei ole äitinsä 'tossunalla' joten mun ei välttämättä tartte sanoa mitään ku mies älähtää ensin :) Ja tossa pinnasängyn sattu appiukkoki kuulemaan ja se toteski heti et tuskinpa sinne tarvitaan anoppia opastamaan, aikusia ovat jo molemmat =) nukkumis asiassa sanoin kyllä ihan ite et lasta ei opeteta nukkumaan kenenkään vieressä (ei ikinä uskos et anopilla on jo 3 lastenlasta ennestään jotka myöskin pienestä nukkuneet omissa sängyissä)

Minnis, kun asioin verkossa Kelan sivuilla niin mulle tulee heti se sivu esille, missä mm. vasemmalla palkissa lukee vanhempainpäiväraha, josta klikkaamalla lukee, että asiakirja saapunut. Sitten sen alla on myös otsikot Maksut, Päätökset ja Kirjeet. Päätöksissä ja kirjeissä lukee että tietoja ei ole. Eli mä ainakin tajusin niin että niitä ei ole käsitelty vielä. Pian kyllä soitan että missä viipyy...

Mun anoppi on kans innokas, olisi jo ostanut vauvalle kurahousutkin kunnes vähän laitoin jäitä hattuun ja sanoin, että eipähän tarvita vielä puoleentoista vuoteen [:@] Jatkuvasti tarttis olla keksimässä mitä voisi vauvalle tai meille ostaa, mutta kun ei millään viitsisi taloa täyteen ottaa roinaa, kun tarvittavat voi kuitenkin hankkia vaikka sitten kun niitä tosiaan tarvitsee.

milla79 meillä on lähes sama laskettu aika, täällä 18.6.[:)]

Takaisin