Kesämassun kasvattajat 2009

terve taas!
ootteko jo saaneet sen luvatun tervetuliaispaketin sen jälkeen kun sitä täällä ihmeteltiin ettei ole näkyny? minä ainaki olen jääny sitä vaille, meinaan että jos ootte saaneet niitä jo niin tuonne adminille ilmottelen, vai minne se nyt piti siitä ilmoa...?
työmotivaatiot on niin nolla luokkaa ettei ikinä! no ehkä se tästä jos sais jostain jotain tekemistä niin vois motivaatiot nousta etes vähän. *huokaus*
neuvolaa ootellessa.. [:)]

natsku mä mietin kans nuita asioita vaikka yksi lapsi entuudestaan onkin.. tosin niin vanha (8v) ettei muista enää vauva-aikaa.. multa luonnistuu leikkipuoli kyllä, vaikken erityisesti muiden lapsia rakastakaan[;)] 

Oon miettiny kauhuissani että jaksanko joka päivä ulkoilla vauvan kanssa.. Onko pakko ulkoilla joka päivä?? Oon miettiny et otanko sitte syöttämisen liian vakavasti tarkoin väliajoin jne niiku esikoisen kans oli soseisiin siirryttäessä.. ja et kuin usein kylvetän, onko joka toinen päivä liikaa?

Vaihdetaanko vauvan vaipat joka imetyksen yhteydessä? [:D][:D] Siis yöimetys, niin täytyykö kumminkin nousta sängystä vaihtamaan vaipat ja pesemään peppu?? Kun me aateltiin perhepetissä nukkua yöimetysten ajan.. Et varmaan ainakin 6kk..

Rintareppu hommattu vauvalle, kulkee näin touhutessa mukana[:)]

Hei,
äitiyspakkaus tuli! En ole vielä juuri vauvantarvikkeita ostanut, joten nyt sekin asia konkretisoitui. Söpöjä! Mies ihmetteli että kylläpäs yhteiskunta avustaa, että eihän meidän tarvitse itse juuri mitään hankkia. Hmm, eiköhän asia vielä hänelle valkene... [;)]

Laskin tänään että enää 33 työpäivää jäljellä. Tekisi mieli jo jättää stressit ja hommat muille ja häipyä paikalta. Onneksi tässä on vielä pääsiäinen ja muut lomat vähentämässä työpäiviä ennen toukokuun loppua.

Tunsin eilen pienen jalan! Maha-asukki keksi että on tosi hauskaa yrittää työntää tassua ulos mahasta, ja vielä kivempaa jos äiti pistää vähän kädellä vastaan. Pieni jalka tuntui ihan selvästi, varsinkin kun se liikkui vähän sivusuunnassa. [:D] Mulla on istukka ihan kohdun etuosassa, niin ettei noin selviä liikkeitä tunnu niin usein mahan ulkopuolelle, kun istukka on siinä välissä. Muutenkin se tuntuu aika rauhalliselta kaverilta. Oi....

Minnis, ota kaikki hyöty irti ja muista keikutella tukilihaksistoa kuntoon niskatyynyllä istuessasi[;)]

Kantamiset jää mun osalta. Vatsa kipuilee jo suht viattomasta kauppakassista. Kysyin fysioterapeutilta salitreenistä, tykkäsi että olisi varmasti parempi harrastaa muita liikuntamuotoja missä ei ole ponnistusvaiheita kun oireita jo on.

Ööh plääh... Yritän tsempata miehen villatakkia valmiiksi, kainaloihin päästy ja hihat aloitettu. Olisi NIIN paljon kivempaa kutoa jotain vauvalle. Noh, taitaa olla viimeinen tekele minkä mies pitkään aikaan saa. Onneksi on edes vitosen puikot.

natsku, minullakin ollut tuollainen "kohtaus", vaikka ihan alusta suunnitellu ja kaikkea, että kyllä se äitiys sitten luonnostaan tulee -niin se varmasti tekeekin mutta silti hädässä itkeskelin. Onko sinulla ketään synnyttäneitä kavereita, voi auttaa jutella heidän kanssa, että miten he ovat pärjänneet.

kleopatra84, en usko että ihan joka syötön jälkeen tarvii vaihtaa, mutta ollaan miehen kanssa päätetty et hän vaihtaa sitten öisin kun tarvii koska minä syötän. Saa nähdä miten tuo sitten käytännössä luonnistuu [;)].

Kantoliina olisi muuten kiva, kun vauva saa lähituntuman kokko ajan, mutta minulla on selkävaurio joten se jää minun osalta. Ostettiin sitterin, tarjouksessa 69e lasterntarvikkeessa. Siinä on tärinätoiminto joka auttaa suolitoimintaa ja voi ehkäistä koliikkia. Jotain luontoääniäkin siinä oli. Sitteri on superkevyt ja helppo taittaa kasaan ja ottaa mukaan vaikka rannalle. Nyt on sitten kaikki tarvikkeet mitä mieleen on tullut. Ainiin.. turvakaukalo! Ehkä isovanhemmat voisi tuossa avustaa [;)].

Jyväskyläläiset odottajat, s:postini on jonskuros@hotmail.com, jos huvittaa tutustua enemmän! [:D] Elokuussa siis sinne muutto (suunnitelmien mukaan siis...heh)

Neakka, ei ole tervetuliaispakkausta kuulunut... ADMIN, onko pakettien liikkeistä lisätietoja?

kleopatra84, ei kai niitä vaippoja tarvitse joka syötön yhteydessä vaihtaa? Ymmärtääkseni kakkavaipat on aina vaihedettava heti, ettei pylly ärsyynny, mutta pissavaippa ei kait ole niin kriittinen. Eikä sitä ulkoiluakaan pakko ole joka päivä harrastaa, jos ei millään jaksa. Kyllä se tietty hyväksi on, mutta ei äidin jaksamisen kustannuksella. Eiköhän kaikissa näissä "säännöissä" ole maalaisjärjen käyttö sallittua =)

Mulle tuli Kelasta päätös ja äitiyspakkaus pitäisi tulla parin viikon sisällä. Jee!

Ei ole miullekaan tullut tervetuliaispakettia[&:].

Eiköhän ne vaippa-, ulkoilu-, ja kylvetysjutut muotoudu vauvan ja äidin mukaan - jos kuiva iho, harvemmin kylpyjä jne. Kyllä miun puolesta pissivaipoissa voi nukkua, jos ei ole joku superherkkä iho, muut vaipat erikseen. Ulkona ne tuppaa nukkuu paremmin ja voithan laittaa Kleopatra parvekkeelle tms. ja laittaa itkuhälyttimen/ radiopuhelimen vaunuun.

Heissan pitkästä aikaa!
On vierähtänyt parisen viikkoa viime kirjoituksesta.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Hb oli onneksi noussut kivasti, eli rautalääkkeet tehosi. Vauva potki doppleria, kun sydänääniä kuunneltiin, mut saatiin onneksi tulos mittariin.
Vaunut ja kaukalo haettiin viimeviikolla ja kyllä ne oli tosi hyvän tuntuiset.Ne oli kyllä tosi monipuoliset, eli varmasti on meillä kovassa käytössä. Aina välillä pitää käydä "testaamassa" vaunuja, vaikka hullulta se varmaan kuulostaakin.[;)]
Meidän isukki päätti tilata vauva-lehden, sille kaupattiin jotain autolehtee, niin lopputuloksena meille tuleekin sit vauva-lehti ja vielä kaupan päälle kantopussi. On näköjään vauva kietonut isänsä pikkusormen ympärille jo nyt.[:D]
Viimeviikolla vauvanhuonetta rempattiin oikein kunnolla, kun mieheni sai viikon töistä vapaata. Eli seuraavaksi saa alata maalaamaan seiniä. Odotan innolla että huone on siinä kunnossa, että siellä voi alata sisustamaan.[:D]
Musta tulee näköjään kokoajan entistä herkempi. Ei tarvi kuin lukea vau-kirjan viikkotapahtumia, niin tulee itku. Ja muutenkin kun luen jotain vauvoista kertovaa, niin itku pääsee. Telkkarista ei edes viitsi katsoo mitään vauvajuttuja kun parku pääsee jo pelkästä ajatuksesta.

Ei ole mullekaan tullu vielä sitä tervetuliaispakettia. Sähköpostia oli tullut, niin pistin sen uudestaan tilaukseen, eli saa nähdä tuleeko niitä sit kaks jossain vaiheessa.

Niin ja tervetuloa joukkoon uudet massun kasvattajat.[:)]

Ootteko te muut jo hankkinu paljon vauvan vaatteita? Mä oon ostanu kirppikseltä ja oon saanu kavereilta? Kirppiksiltä löytää edullisesti, sain ison kasan vaatteita alle viiden euron.

Noniin...[&o]

...mitenköhän saisin ton lilypie:n näkymään, voisikohan joku neuvoa? Pitää mennä syöttämään salamanteria ja tulla sitten takaisin, uutena tulisin mukaan näillä viimeisinä kuukausina [:)]

Aurinkoista päivää kaikille jo mukana oleville!

Moi Lumienkeli87! Onpas hieno juttu että samalta kylältä löyty immeisiä[:)]
Juu, mie asun sen nesteen takana melekein..Laajalahteeko se nyt on.. eli en kovin kaukana keskustasta. Mese osote: frozen_royal@hotmail.com
Kirjuuttele.. ja olis mukava tutustua. Yhteinen jutunaihe jo löytyykin [:)] Oot viel saman ikänenki ku mie.

Hei Siri, ohjeet Lilypieta varten löytyy keskustelun sivulta 9.

Nyt on sokerirasituskoe takanapäin - onneksi! Kauheen huono olo tuli, eikä tunnu helpottavan syömällä. Olisi pitänyt varata vapaapäivä tai hakea saikkua. No kassellaan vointia, ainahan sitä voi mennä kotia kesken työpäivän. Luulin, että meillä testataan kaikki, mutta ilmeisesti vaan riskiryhmään kuuluvat. Mikähän mahtaa olla miun riskitekijä, ei viitsiny neuvolatäti mainita[&:].

MInnis, oletko yli 25 kun synnytät, tai onko lähipiirissäsi diabetesta? Onko sun sf-mitta ollu viikkoihin nähden todella korkea? Näiden seikkojen mukaan mutkin testattiin. Oliko sulla vielä sitä vanhanaikasta sokerilitkua juotavana? Mä sain kolaa [:D]  Koskas tulokset saat? Mä jouduin sillon odottamaan viikonlopun yli, oli aika tuskaa, vaikka jotenkin kyllä tiesin, ettei arvoissa mitään vikaa ole.. Mutta silti oli piina!

Olen kokonaiset 29, kun synnytän - siis tosi vanha[;)]. Lähipiirissä on diabetestä vain appiukolla - sieltä tauti tuskin miulle hyppää... No huomenna saan tietää tulokset ja kysyn samalla syytä. Miusta neuvolatäti totesi jo eka käynnillä, että pitää mennä testiin. Sillon se kyllä erikseen mainitsi huolensa miun painoindeksistä, joka oli 23?! Sf-mitta otettiin viime käynnillä ekaa kertaa ja se oli ylärajalla. Ehkä siis ymmärsin lähtöönsä väärin eli sanoi aluksi, että saatan joutua testiin ja nyt, kun sf-mitta oli korkea, niin se riitti syyksi. Nooh turha arvailla, huomenna selviää.

Mie join sellaista kirkasta ja makeaa, hieman vettä sakeampaa litkua - ei se kyllä ollut kovin pahaa. Siinä nälässä olisin juonut vaikka kuravettä. Hoitsu sanoi maun parantuneen, kun olivat jättäneet jonkun makuaineen pois. 

Kiitos Minnis!!

Laitettiin allekirjoitukseen se HTML ei PSEUDO ja siksi ei onnistunut.

Minnis:Olin sokerirasituksessa painoindeksin takia (ylipainoa), toistaiseksi tulos ok, mutta raskausdiab. voi tulla kenelle vain ilman mitään suku/paino ym rasituksia, eniten itse voi vaikuttaa syömällä järkevästi ja kun makea voi kasvattaa lasta loppuraskaudessa reilustikin, niin jos vain voi/pystyy/jaksaa vaikuttaa omaan painonnousuun (loppuvaiheen kestämseen) niin tää syöminen.

Veera: vaatteita on runsaasti, just kirppikseltä ja ale-uutta ja saatuja samanlaisia tohon n.puolivuotiaaksi eli jos ajattelen että puolivuotias ois n. 70cm.

Onko kenelläkään ollut virtsatessa kramppimaista kovaa kipua (kyseessä ei ole infektio) ja onko hoidettu vielä muuten kuin tekemällä virtsateiden uä ja hoitona toistaiseksi kipulääkitys.

Hei,

minulla huomenna on vuorossa ensimmäinen lääkärilläkäynti, mikä on ihan kivaa kun edellisestä neuvolavierailusta onkin jo neljä viikkoa. Onko siellä jotain erityistä, jota pitäisi osata kysyä? Ja mitenköhän se poikkeaa tavallisesta neuvolakäynnistä, jos kerran ultrausta ei kuitenkaan tehdä? Onhan se tietysti arvovaltaisempi toimitus, kun on ihan lääkäri paikalla...

Aurinkoista päivää kaikille (vaikka suljettujen kaihtimien takana täällä istunkin)!

Takaisin