äitipuoli, hyvä päätös jäädä saikulle paria viikkoa ennen oikean loman alkua.. Itse pähkäilen tässä samaa, että pitäskö vaan jäädä pois(omantunnon tuskat on valtavat). Mulla alkais kesälomat pääsiäisestä, ja siitä sitten äitiysloma huhtikuun lopussa, ja nyt jotenkin tuntuu, että tää koko työ stressaa, ja työmatka aiheuttaa ongelmia. Joudun ajamaan tunnin suuntaansa päivittäin, ja koska mulla on laskimoiden kanssa ongelmia, kipu on valtava jatkuvasti (joka tietysti sitten saa jatkoa tällä työpöydän ääressä istumisella..), lisäksi nyt vajaan viikon on supistellut välillä hieman kipeästikin, kun lähden autolta kävelemään työmaalle (matkaa 1km). Luulen, että neuvolatäti saa ensi viikolla kirjoittaa minulle pari päivää saikkua, ja loput haen lääkäriltä. Jos ei isot miehet pärjää täällä 2 viikkoa keskenään, ennen kuin saavat ihmisen tilalleni (joka siis osaa hommat jo entuudestaan) niin eipähän ole silti minun päänvaivani.
Pian se vain aika kuluu. Huomenna tulee 30 viikkoa täyteen, eli se merkitsee juurikin sitä, että synnytys olisi jo 8-12 viikon sisään, jos vain syntyy täysaikaisena.. mielummin ennen kuin jälkeen tuon 40 viikon, koska lapsi on ollut pari viikkoa edellä mitoissaan ultrassa, syntymäpainoarvio siinä päälle 4 kilon.. No, itsekään en ole pieni ollut syntyessäni, ja olen suht pitkä, tosin hoikka. Kävin sokerirasituksessakin, mutta kaikki arvot täysin normaalit. Täällä oli joku vielä joutunut rasituksessa juomaan sitä sokerilitkua? Meillä päin juodaan hieman laimealta maistuvaa kylmää kolaa, se oli ihan hyvää [:D] Sf-käyrä ei pysy normaalien rajoissa, mutta haitanneeko tuo, jos lääkärit lupaavat kaverin hyvissä ajoin pihalle ottaa.. Olen myöskin kapealanteinen, joten synnytystapa-arvio on minulle välttämätön, mutta siihen nyt on vielä 7 viikkoa aikaa.
Mä menen kyllä ihan päinvastaiseen suuntaan ilmeisesti jaksamisen kanssa. Oltiin viikko reissussa, päivässä tuli kävelykilometreja lähes 10, eikä tehnyt edes tiukkaa. Sama tahti jatkuu, jaksaisin seistä kyllä koko päivän, ja kävellä ja liikkua (teen meillä lumityöt, ulkoilutan koirat, pari viikkoa sitten siirsin kirjahyllyn plus kirjat yläkerrasta alakertaan, imuroin päivittäin..) mulla kun ainoa ongelma on nuo jalat, ja laskimot.. Selkää ei särje, kävellessä ei supistele ..(paitsi juuri tuon tunnin ajamisen jälkeen, joka jälleen kerran on kiitos näiden jalkojen..) Kaupungilla tosin koin nauhallisten kenkien sovittamisen jo jokseenkin ahdistavaksi.. Joskin 4 tunnin shoppailusessio teki vain kutaa.
Vaunut tilasin eilen, istuin+alusta tuli viime viikolla, kolmessa päivässä Saksasta, toimitus 6 euroa kotiovelle, vaunut tulevat maksutta. Laskin, että säästimme hieman alle 400 euroa sillä,että tilasin Saksasta kaikki. Sillä saa jo paljon muuta lapselle sitten koto-Suomesta.
Mä en kumma kyllä ole joutunut tihentämään vessassa käyntejä, en herää yöllä siis siihen, enkä myöskään lapsen liikkeisiin. Lapsella on kehittynyt jo jonkinlainen rytmi, vaikka todella aktiivinen onkin jatkuvasti: Aamulla lapsi herää kanssani hieman ennen kuutta, iloitsee selvästi aamupalasta, nukkuu osan työmatkaa, on taas hereillä lähes koko päivän, kotimatkan nukkuu, sekä alkuillan, jonka jälkeen n. 8-10 on mahtavaa liikettä taas, ja 10 tulee hiljaisuus. Voi kumpa sama jatkuisi sitten mahan ulkopuolellakin..Huoh.
Tulipa asiaa! Aurinkoista kevään ja kesän odotusta kaikille mahallisille, ja mahattomillekin. Nopeaan se aika vaan rientää!!