Kesämassun kasvattajat 2009

Aloin kirjottelemaan kun olen lukenut teidän muiden juttuja. En tiedä missä on ollut vikaa mutta vasta nyt pääsen kirjottamaan tänne kun on ollut jotain vikaa tässä palvelussa etten oo päässy kirjottamaan mitään.
Oon ollu alusta asti erityisäitiysvapaalla ja nyt tulee viikkoja 27 täyteen keskiviikkona. Kaikki on tähän asti kaikki on ihan ok, paitsi hemoklobiini on vähän alhainen. yhsitelmävaunut, hoitopöytä, pinnasänky ja vaatteita on tullu jo osteltua. Vaatteita on kyllä saatu kavereilta ja pinnasänky myös. Hoitopöytä on ostettu huutonetistä. Vaunut on ostettu lastentarvikeliikkestä käytettynä, joten mitään uutta en oo niin sanotusti vielä ostanut, ainii ja vauvan keinu/sitteri on kans vauva sivulta ostettu. Nyt kun on ollu aikaa selata kaikkia vauvaan liittyvää netistä niin on löytynyt ihan edullisesti noita tavaroita. Onko kukaan käyttäny/kuullu minkälainen on kohtuamme? Onko se hyvä vai huono?

TAIKA!! Mistä tilasit vaunusi? Olen miettinyt samaa ratkaisua. [:)]

Iiiik! Ensiviikonloppuna muutetaan, nyt siis armoton pakkaaminen päällä. Puuh, onneksi mies on asialla..[:D]
Tänään tontilta kaadettiin puut, että sekin projekti on lähtenyt käyntiin. Vielä nekin pitäisi sitten pilkkoa ja kasata, mutta sen kökän taidan suosiolla jättää myös väliin.

Viime aamuyöstä heräsin kun masuasukki mekasti oikein kunnolla. Ja sitten huomasin että hikkakin sillä oli, veikeän tuntuista! [:D] Hengitysharjoituksia menossa.

Oikein aurinkoista maanantai-iltaa kaikille!

Mulla on laskettu aika 24.6, onko muita joilla on sama laskettu aika?
Nyt on alkanut supistelemaan kun käyn jumpalla ja teen vatsalihaksia, joten pitää jättää väliin vatsalihakset. Ja kun oon käyny ulkona kävelemässä niin alkaa koskemaan alavatsaa, eli sekään ei oo hyväksi. Onko muita joilla on samoja vaivoja?

[:'(]Kauheesti on miutakin hiertänyt omantunnontuskat työjuttujen takia. Olen ainut työntekijä hankkeessa, joka on päättymässä äitiyslomaani eli voitte kuvitella seuraukset, jos joudun jäämään saikulle. Nyt olen kuitenkin pikkuhiljaa alkanut sisäistää asioiden tärkeysjärjestyksen - kenenkään maailma ei kaadu pariin tekemättömään tai kesken jääneeseen työjuttuun, mutta oman ja pikkuisen hyvinvoinnin laiminlyömiseen kylläkin. Karseeta, miten työkeskeisiä ihmisistä ja siis miusta on tullut - hirveet paineet luodaan suoriutumisesta. Sitäkin mietin kuinka sairaaksi maailma on mennyt, kun ihmiset keskittyvät niin täpöllä työjuttuihin, että maailman luonnollisin asia eli lasten saaminen unohtuu tai ei ole työjuttujen takia mahdollista ja sitten voi olla liian myöhäistä[&:]. No eilen selvisi, että voisin mahdollisesti palkata itselleni jatkajan[:D] eli helpotti huomattavasti!!!

No jot on synkeät ajatukset... Jouduin myöhäistämään töihin menoa, kun nelijalkainen pääsi livahtamaan siivouskaappiin ja oli saanut kaadettua sohvansuojausainepullon, joka oli vuotanut kaapin pohjalle ja nyt seuraan ehtikö tuo urvelo juomaan sitä[:'(].

Illalla oli muuten niin kovaa liikehdintää mahassa, että kaukosäädin tippui vatsan päältä. Nyt ei arastellut ollenkaan iskänkään kättä, vaan potki ihan antaumuksella[:)].

Pipsuliini, tilasin vaunut www.pingpong-online.com kautta. Tilasin ensin kaukalon sieltä, ja koska toimitus, alennukset sun muut olivat erinomaiset, päädyin tilaamaan myös vaunut sieltä, vaikkakin esim. yatego.com:ista ne olisi saanut kaikki 20 euroa halvemmalla [:D]  Kun maksaa heti tilauksen yhteydessä (master tai visa) saa vielä alennusta tietyn prosenttimäärän. Suosittelen.

Meillä töitä on niinkin paljon että otin kujelmani mukaan töihin.. Eli kiirettä pitää.. [;)] Aivan sika tylsää kun ei oikeasti ole mitään tekemistä jota voisi työksi kuttua. *pah* Sitten jotain pirun arkistointia pitää harjottaa kun olen ilmottautunu "vapaaehtoseksi" jos jotain hommaa ilmenee. *huokaus* Että ennemmin ottaisin pienen kiireen kuin sen että saan pyöritellä päivät päästäni sormiani 8h/pvä, tulee niin pitkäksi nämä päivät.

Näin toissa yönä ensimmäistä kertaa unta siitä että mies pettää ja jättää, tuumasin aamusta sille sitten että uskallakki niin ei kunnian kukko laula. [:D] Oli se kamala herätä kun mies ei vielä ollu vieressä.. Sitten ku toinen tuli viekkuun niin ei tarvinnu enää moisia unia kattella.

Ja tuo ihana ummetus.. Luumusoseet ja muut sörsselit on kovaa tavaraa, ahdistaa kun ei homma toimi niinkuin pitäis. [:@]

Kyllä onki väsy ja tylsistys. Onneksi tuo kaveri juttelee äiskälle tuolta massun uumenista [:)], niin on jotain iloa tähänki päivään. Kovat on jumpat aina välistä, varsinki iltasin mennään semmosta kyytiä ettei aina mukana pysy. Tuossa se toissa iltana otti niin kovasti vauhtia että oikein sattu. *aih* Aloin vain miettimään että kuinkahan se sitten ottaa kipeetä, kun kaverilta alkaa tila loppumaan ja tulee yksiössä ahasta, kun kuitenki sitä jumppaakin pitäs välistä harjottaa.. Se on varmasti kokemisen arvoista. [:)]

Noh, häätynee alkaa esittämään työntekoa, vielä kun keksi että miten...

Ääh.. Lunta sataa enempi ja enempi. Lääkärissä käyty ja sairaslomaa jatketaan äippälomaan asti.. Nyt sitten totutellaan pelkkään olemiseen... Täytyy nauttia nyt tästä.

Mullakin kävellessä tuota alavatsakipua ollut jo useamman viikon. Lääkäri sanoi, että täysin normaalia. Tänään vielä muistutti, ettei saa jäädä sängyn pohjalle. Kävelyä mahdollisuuksien mukaan. Kuhan nuo ilmat nyt paranisi. Tuonne lumimyräkkään ei oikein houkuta lähteä..

Täälläkin kovin on liikekannalla pikkuinen. Välillä tuntuu, että koko vatsa heittää kuperkeikkaa. Se on aika ikävän tuntuista. Mutta tervetullut tuntemus sekin..[:)]

Tuo on kyllä todellakin kauheinta Neakka, siis istua duunissa tekemättä mitään! Mielummin todellakin pieni kiire, kuin tylsistyneenä oleminen!

Juu nauti Idaho täysin siemauksia vapaudesta - lepoa saat tuskin 3 vuoteen syntymän jälkeen[:D]. Ja kyllä se kevät tulee sinnekin - ennemmin tai myöhemmin[:)].

Eilen syntyi kaverille kaksoset, tyttö ja poika[:)] - itku meinasi tulla, kun luin viestin. Tänään pääsen katsomaan toisen kaverin 3viikkoista pienokaista, ihanaa!  

Mä kans täällä Minnis odottelen, että kaverin poika vihdoin malttaisi tulla ulos.. Yöllä ovat lähteneet sairaalaan, mutta vielä antaa pikkumies odotuttaa itseään [:D]

Paljon jaksamista teille joilla on töissä rankkaa. Aikamoisessa ylimääräisessä stressiryöpyssä kyllä olette.

Painoa tarkkailevat: eräässä vauvakirjassa kommentoitiin että vaa´an kiloja ei kannata liikaa seurailla koska voivat vaihdella päivästä toiseen. Jos haluaa seurata rasvan kertymistä kehoon on luotettavin menetelmä seurata reiden ympärysmittaa.

Onko jotain kotihommia mitä ette enää voi tehdä samalla lailla? Itse huomaan että tiskikaapin tyhjennys ja astioiden laittaminen ylähyllylle tuntuu mahassa miltei välittömästi. Samaten kauppakassien kantaminen ja nostaminen, 5 kg näyttää olevan meikäläisen painoraja. Ei oikein hääppöistä [&o] Salitreeni vähän jäänyt viime aikoina, mutta nyt mietityttää mitä siellä enää pystyisin edes tekemään.

Kaikenlainen nostelu pitäisi jättää raskaana ollessa!!! Siis järkeä saa käyttää, esim. salilla pienillä painoilla harjoittelu on vain hyvästä niskahartiaseudulle, mutta esmes täysi kauppaakassi voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi.

Kyllä mä olen ihan normaalisti saanut kaikki kannettua, mitä ennenkin, kauppakasseista lähtien.(Ja pari viikkoa sitten kirjahyllyn) Ja salilla teen penkin sun muut samoilla painoilla, kuin ennenkin. Oon saanut vähän paheksuvia katseita välillä, kun painot ei oo kauheen pienet.. Mut pari kertaa on tuntunut mahassa pahalle, kun oon jotain alkanut nostamaan, niin sen oon sitten jättänyt jatkossakin tekemättä, lääkäriltä kysyin tosta nostelusta, niin sanoi, että saman painosia asioita saa nostella, kun ennen raskauttakin, jos vaan olo ok, eikä tunnu pahalta, mutta mitään "uutta ja painavaa" ei enää saa nostaa. Normaalisti kannoin muuttolaatikot sun muutkin kun siinä raskauden puolessa välissä muutettiin..
Olin jollain fyssarin käynnillä (raskaana oleville naisille tarkoitettu) ja siellä joku kysyi, että kun kuntoilusta raskaana niin kovin puhutaan (lue: siihen kehotetaan) niin että jos hän sitten alottaisi kuntosaliharjoittelun? Fyssari vastasi tiukan EIn, koska kyseinen ihminen ei ennenkään salilla ollut käynyt.. Jatkokysymys sitten kuului, että jos hän sitten menee Paceen? (kuntosaliharjoittelua hieman pienemmillä painoilla, mutta kuntopiirin tyyppisesti yms) Huh huh. Järki älä jätä. Muuten käynti oli kyllä anniltaan aika turha.

Tietty omat tuntemukset sen määrää. Mutta joskus kipu tms. varoittava oire tulee vahingon jo tapahduttua - itse olen mielummin liian varovainen ja mies ei kyllä anna ees nostella mitään. Niin ja tänään työkaveri tarjoutui jo kantamaan parin paperin nippua, tosin se taisi olla vitsi[:D].

Ulkona aurinko mollottaa ja lämmintä varmasti +10, kyllä inhottaa istua sisällä!!!

Kävin muuten eilen kysymyssä kaupungin apuvälinevuokraamosta ns. pelastusrengastyynyä kipuilevan häntäluun helpotukseksi ja palasin takaisin tyhjun käsin. Kaupungilla on ilmeisesti tyynyjä 2 tai 3, jotka kaikki lainassa[:@]. Käytiin sitten ostamassa lasten puhallettava uimarengas ja kotona mies hoksasi, että voisin istua puhallettavalla niskatyynyllä, joka itse asiassa tuntuu aika hyvältä nyt kun tämän päivän olen istunut. Niin ja on huomattavasti tyylikkäämpi (lue huomaamattomampi) kuin iloisen kirjava uimarengas[:D]

Tuli tänään kauhea panikkikohtaus, osaanko ylipääten olla äiti? kun en kuitenkaan ihan kauheasti innostu toisten lapsista, enkä huomannut kiljuvissa kakaroissa mitään ihanaa. En todellakaan vihaa lapsia, kummityttöni on ihana, mutta en osaa viettää heidän kanssa tuntitolkulla aikaa ja leikkiä ja keksiä tekemisiä.
Mieheni puolestään on aina täysillä niissä leikeissä mukana ja sillä riittää kärsivällisyyttä.
Voiko se muuttua niin paljon lapsen syntymän jälkeen? Pitääkö luottaa siihen, että äidin vaisto tulee itsestään?
olen kuitenkin aina halunnut lapsia, ja olen löytänyt miehen, joka on mielestäni paras

Eiköhän tuollaiset pelkotilat ole normaaleja tässä tilassa. Jokaisesta meistä kasvaa ajastaan äiti ja kaikista erilainen sellainen. Minä olen miettynyt kanssa kaikkea, että osaanko hoitaa jne. jne. Tämä kaikki kuuluu siihen vanhemmaksi tulemiseen.

heips Nicki! Mä asun kans äänekoskella? missä päin täällä asut? olisko sulla meseä olis kiva vaikka nähdä joskus ku samalla kylällä asutaan??

Ootteko te muut käyneet toksoplasmoosi testissä? Mä kävin ja ilmeni et olen sairastanut sen eli verestä löytyi vasta-ainetta ja huomenna pitää mennä uudestaan kokeisiin. Meillä on kaksi kissaa jotka on sekä ulko- että sisäkissoja, hiekat kyllä vaihtaa isäntä etten oo itte niitä vaihtanut. En kyllä tiedä koska oon sen sairastanut mut toivottavasti ei tarvi olla huolissaan. No kaikki varmaan selviää jatkotutkimuksissa.

Mä oon ollu kahteen kertaan tosa "toksotestissä"... Tällä hetkellä ootellaan vielä tuloksia..  Jos tartunnan on saanut ennen raskautta haittaahan ei ole.. ainakaan tietääkseni..

Hei VEERA! Multa otettiin toksoplasmoosikokeet joulukuussa, olin vko:lla 10 (?) kun olin lähdössä trooppiseen maahan lomamatkalle. Tarkoitus oli sitten ottaa toinen testi takaisin tultuani, mutta kumminkin tästä ekasta jo ilmeni, että olen sairastanut sen joskus muinoin.. Minulla on ollut kissa seitsemän vuotta sitten. Lääkärin ammattitermeistä ymmärsin sen että sen kerran sairastettuaan ei uusintaa tule, joten minua ei sitten matkan jälkeen testattu. Ja että sikiö on turvassa, mikä oli ainut minulle tärkeä tieto...  Kissojen kanssa en tekemisissä nykyään kylläkään ole, mutta en kyllä osaa sanoa koska olisin sen sairastanut. 

Takaisin