Kesämassun kasvattajat 2009

Heips!
Tänään käytiin tutustumassa synnärille. Meillä oli tosi kiva kätilö esittelemässä tiloja.Nyt on jotenkin levollisempi mieli, kun vähän tietää missä sitä sit synnyttää. Täällä onkin juuri uusittu synnytysosasto ja olihan se tosi hieno. Päästiin näkemään aamulla syntynyt vauveli ja kyllähän se oli pieni ja suloinen.

Käytiin myös tilaamassa vaunut ja turvakaukalo, eli kaukalonkin saa sit laitettua vaunurunkoon kiinni. Tosi kätevän tuntuiset vaunut ja kaukalo. Tuossa osoitteessa on kuva vaunuista
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-0914_lim_full.jpg
Hoitopöytäkin on jo varattuna, eli pikkuhiljaa tässä alkaa suurimmat tavarat olla hankittuna.

Maajussi, ohessa linkki melko tuoreeseen lasten vakuutusvertailuun http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf Itsellä ainakin helpotti vertailuähkyä.
Pidimme aluksi itsestäänselvyytenä että otamme lapselle erillisen vakuutuksen. Asia on kuitenkin vähän unohtunut ja vertailut jääneet, ja eihän tässä ole kuin pari viikkoa aikaa! Ehkä iskee laiskuus ja otamme vakuutuksen sen enempää miettimättä omasta vakuutusyhtiöstä. Mielestäni vakuutusten vertailu on todella hankalaa, vakuutusviidakko on porsaanreikiä täynnä.

Nicki
, samoissa mennään [;)] LA 3.7.

Itsellä tällä hetkellä yövuoro-putki menossa. Vauva muksutteli tasaisesti läpi koko yön, onkohan meille yökyöpeli tulossa? Nukuttiin molemmat koko päivän, tai sellainen mielikuva itsellä ainakin on. Itse en ole sen kummemmin huomannut että vauvalla olisi jokin tietty vuorokausirytmi, mutta huomaa helposti milloin vauva on hereillä ja milloin nukkuu.

Minkälaisiin hoitopöytiin olette päätyneet? Meillä tilannetta hankaloittaa makkarin pitkulaisuus, huoneessa on tasan yksi kohta mihin hoitopöydän voi sijoittaa ja siinäkin on seinässä 10x30 cm uloke hormista. Koko huone täyttyy hoitopöydästä! Tai jos ostaa tavallisen lipaston ja hoitoalustan sen päälle? Silloin a) lasta huollettaisiin sivuttain (jaksaisikohan sitä?) tai b) olisi itse pöydän sivussa. Noh, johonkin ratkaisuun on pian päädyttävä.

Huomenta!

Himmeli, saako kysyä missäpäin kävit tutustumassa synnäriin? Meille annettin perhevalmennuksesta lappuset, joissa luki että tutustumiseen saa varata ajan tutustumiseen vasta vkolla 35-38 [:-]. Näin Espoossa. Vähän tylsää, kun miettii että saattaahan se vauva ottaa vaikka varaslähdönkin (toiv. ei kuitenkaan).

Maajussi, me päädyttiin tapiolan vakuutukseen, mutta en tosin itse ole perehtynyt juurikaan tuohon.. Mieheni innokkaana tutkiskellut ja tapiola oli hänen mielestään fiksuin. Anoppi sen sitten maksio, "lahjana" vauvalle.

Scooliina, ostimme kevyen hoitopöydän (cam-merkkisen) jossa hoitotason alla kylpyamme. Tämä on mielestämme hyvä ratkaisu, ei tarvi rasittaa selkää kun vauva pestään. Pöytä tuntui liikkeessä ehkä hieman huteralta, mutta myyjä väitti että hänellä itsellään samanlainen kotona ja on ollut tyytyväinen, joten sai ylipuhuttua.

Meidän vauva on alkanut herää samaan aikaan aamuisin kun minä, ja usein "joudun" jäämään sänkyyn lojumaan jonkin aikaa, naureskelemaan pomppivaa vatsaa [:D]. Olemme hommanneet pinnasängyn, hoitopöydän ja jonkinverran vaatteita, syöttötuolinkin saimme käytettynä. Mietin tässä että kuinkahan välttämätön tuo sitteri on? Aiotteko hommata sellaisen, ja miksi?

Vihdoinkin aurinkoa[:)]

Äitipuolelle voin ilokseni ilmoittaa myssyn olevan valmis. En ehtinyt sitä vielä kuvata, mutta yritän ehtiä lähipäivinä. Tuli siitä ihan myssyn näköinen[;)], vaikka lopuksi kavennuskohdat oli aika hihasta vedettyjä. Mieskin kehui eikä kieltäytynyt laittamasta lapselle, joten ei se ihan kaamea voi olla... Värit ei ehkä ole ihan mieleiset (vaaleanvihreä ja beige), mutta eiköhän tuo mene. Aika iso siitä tuli, vaikka tein pienimpien mittojen mukaan, eikä käsialanikaan ole kovin "löysää". 

Himmeli, mahdatko olla jostain päin Etelä-Karjalaa, kun täällä on vastikään uusittu Lappeenrannan synnäri?

Typylityy, oletko millä viikolla, kun painoarvio on jo 700g? Tykkäsitkö ultrasta, oliko hintansa väärti?

Miulla on alkanut öisin ilmetä jaloissa suonenvetoa[:'(]. Onneksi se menee (tai on ainakin tähän mennessä mennyt) ohi heti kun suoristan jalkani. Melko inhaa - syön kyllä magnesiumia, mutta sekään ei näytä auttavan ja suolaakin ruuissa on?!.

Oletteko seuranneet tv:stä tositv-sairaalasarjoja? Olen aivan koukussa. Niissä on about joka kerta synnytys ja käyn aina itkemään - ihan pimeetä. Mies oli sitä mieltä, että voisin lopettaa niiden katsomisen...

Eilen illalla oli taas vatsassa kova jumppa ja pyysin miestäni pitämään kättään vatsan päällä - tietty masunasukin liikkeet loppui kuin seinään ja mieheni oli vaihteeksi hieman pettynyt[&:]. Muutenkin tuntuu olevan vähän sellainen vaihe päällä ettei hän tiedä miten minuun pitäisi suhtautua. Toivon mukaan tämä tästä helpottaa.

Meillä on kanssa cam-merkkinen, taitettava hoitopöytä. Kätevä ja vie vähän tilaa. Loppujen lopuksi pikkuinen on äkkiä niin iso, että sänky tai lattia vaikuttaisi parhaalta hoitopaikalta.

Kyllä hommataan babysitteri. Siihen voi suht turvallisin mielin pikkaisen laittaa valjailla kiinni ja jos ei aina halua laskea lattialle. Eikä ole kyse hinnallisesti mistään jättihankinnasta.

maam80 ja Minnis, olen Etelä-Pohjanmaalta eli käytiin Seinäjoen sairaalassa tutustumassa synnärille. Meillä mentiin sinne valmennusryhmän kanss, mutta toki voi mennä yksinkin, mut sit itse pitää se järjestää.

Me ollaan hommattu jo sitteri. Sit ainakin kun alkaa kiinteää ruokaa syöttämään, niin sitterissä on hyvä syöttää, kun vauva ei osaa vielä istua. Ja muutenkin uskon että laitan vauvaa siihen, kun itse jotain touhuaa ja haluaa et vauvakin vähän näkee mun touhuiluja.

Me otettiin vauvavakuutus If:stä, kaikki vakuutukset on sieltä, niin ihan vaan sen takia.Niin ja se vakuutus kuulostikin ihan reilulta. En alannut mitenkään kilpailuttamaan eri yhtiöitä, ei ole oikein mun juttu. Päätöstä ei ole vielä tullut, ja aika viimetipassa tuli laput lähetettyä.Jännityksellä odotan että saako sen vakuutuksen.

Oletteko muut ajatelleet hankkia isukille isyyspakkauksen? Mä oon alannut jo suunnittelemaan vähän et mitä sinne laittais, mut mitään en ole vielä hankkinut. Enkä ole vielä päättänyt ajankohtaa, että koska sen olis hyvä antaa.

Äitipuoli!  juu, mie muutin miehen ja lasten luo heidän taloonsa (poikien äiti on myös asunut ennen talossa).. haaveissa olis kyllä uuden yhteisen kodin ostaminen. On kieltämättä välillä sellainen olo että ei ole tämä minun koti ja olen sen sanonutkin miehelleni.

Siivous on aika hiljaista ylleesä yhdessä.. joskus saan innostettua keskimmäisen pojan (kohta 8v.) mukaan siivoamaan ja hän siivoaakin sitten innolla ja loppua ei meinaa tulla :).. vanhin poika ei suostu tekemään mitään ylimääräisiä hommia ilman maksua..=/ja muutenkin vanhin on tottunut laiskaksi, sillä mieheni monesti laittaa hänelle ruuan nenän etteen ja aamupalat valmiiksi..pojan ei tarvitse muuta kuin istua pöydässä ja odottaa..tästä en pidä ollenkaan koska poika on kuitenkin kohta 11 vuotias! nuorimmainen siivoaa silloin ku on hyvällä tuulella.. kuten eilen, ihme ehdotti itse että haluaa pyyhkiä pölyjä ja lututa lattiat=) Siitä olin hyvin mielissäni.. mutta pyytämällä häneltä ei apua saa.
Ja mieheni ei ole vieläkään kertonut pojille tulokkaasta..olen kuitenkin sanonut että hyvissä ajoin kannattaisi kertoa että ei tule niin pahana yllärinä.. ymmärtää sen mut en tiedä miks viivyttelee vieläkin, en haluaisi kuitenkaan jankuttaa.

Hei mäki haluun tehä tollasen isyyspakkauksen!! Kerrothan mullekin kun keksit mitä siihen laittaa??!! :) Ihana idea! Mullakin yks kaveri oli miehelleen tehnyt sellaisen, mutta olin unohtanut koko asian!

Mulla tulee vähän kiire noitten vakuutusten suhteen. Täytyykö siihen äidin käydä jossain terveystarkastuksessa? Meinaan vaan kun jossain oli että äidin täytyy olla terve jne..

Täällä ainakin on sitteri hommattuna ja mä olen tuttujen lasten kanssa huomannut sen olevan tosi kätevä kapistus!

"Mukava" kuulla kun toisilla on samanlaisia oireita, kuten Minniksellä toi suonenveto. Minäkin oon parina yönä herännyt hirveään kipuun kun suonta on vetänyt pohkeesta!!! Se on ollu ihan kauheeta! Mut sit mä alotin syömään magnesium sitraattia (kuulema nimenomaan sitraattia kannattaa ottaa..) eikä ole sen jälkeen tarvinnut sen takia yöllä herätä. Pissahädän takia kylläkin kerran-kolme kertaa yössä!! Mites muilla tämä?
Täällä ollaan nyt viikoilla 24+6.

Pepiluis, ei tarvita terveystarkastusta vakuutusta varten, mutta sinun pitää täyttää terveystietokysely. Ja se no tietty täytettävä totuudenmukaisesti, annat myös luvan tarkituttaa tietosi sinua hoitaneilta lääkäreiltä/sairaaloilta/jne.

Mä olen säästynyt varsin hyvin noilta öisiltä heräämisiltä (kerran tähän mennessä...). Koska nukun vasemmalla kyljellä, ei edes vessaan tarvitse ainakaan vielä öisin herätä (nyt rv. 22+6). Ei ole suonenvetoja tai käsien puutumistakaan ollut. Mutta mulla on aina ollut todella hyvät unenlahjat. Toivonkin, että vauva perisi sen puolen äidiltään =)

maam80, sitteri on kyllä tosi kätevä syöttöhommissa, kun vauva alkaa syödä kiinteitä. Se on kätevä myös siitä, että vauvan voi nostaa siinä esim. pöydälle, niin se näkee mitä puuhaat (voit esim. imuroida) ja pysyy täten (toivottavasti) tyytyväisenä. Samoin pääset helpommin suihkuun ym. sen kanssa. Mutta huom, luin juuri jostain, että lasta ei saa liikaa istuttaa sitterissä, vaan pitää antaa olla lattialla. Muutoin ei lihakset/liikeet kehity oikein.

Scoolina, monet, joilla on tilanpuutetta, ovat hankkineet sellaisen hoitopöydän, joka laitetaan pinnasängyn päälle poikittain. Mielestäni aika kätevä. Hoitotaso on kuitenkin aika lyhytikäinen. Eikä vie siis yhtään lattiapinta-alaa ja vaipanvaihtoa ei tarvitse tehdä sivuttain.

Minnis onnittelut valmiista piposta! Odotan kuvaa innolla. Mun mielestä värit vihreä-beige kuulostavat oiken hyviltä. Alan itsekin jo pikkuhiljaa kyllästyä meidän pinkkimereen... Meillä miehen kiinnostus vatsaani kohtaan on vähän lisääntynyt, nyt kun vatsa alkaa olla aika iso. Mies kokeilee oma-aloitteisesti että tuntuisiko jotain. Eilen illallakin vauva möyri niin paljon masussa, että se tuntui hyvin vatsan päälle.

Mulla on siis se kaverin lapsen puuvillapeitto työn alla. Vitsit et sitä on tylsää tehdä. Osaksi siis siksi ettei se tule omalle vauvalle, mutta osaksi myös siksi että kudotaan vaan tylsää pötköä. Laitan siitä kuvan, kun saan valmiiksi. Eilen pesin lakanakankaita, jos vaikka pääsisin viikonloppuna vauvan lakanoiden ompelun kimppuun. Pinnasänkykin pitäisi vihdoin tulla meille sunnuntaina.

Isyyspakkauksesta.. Mä olen ajatellut laittaa sinne sikarin, kuohuviinipullon, vauvanhoito-oppaan(mielellään miehille suunnatun), korvatulppia(saa nukuttua, vaikka vauva yöllä itkee), body, jossa lukee isin kulta tms., isi-paita,(tai sit joku yhteinen "tiimi"-paita) tulitikkuja(pysyy silmät auki, jos vauva valvottaa ja äiti haluaa välillä nukkua), tutti, tuttipullo. Puhdistuspyyhkeitä,pyykkipoikia, hengityssuojaimia,suojalasit, ilmanraikastinta, kumihanskaskoja(edelliset liittyen kakkavaippojen vaihtoon), joku yhteinen lelu, jolla voivat sit yhdessä leikkiä, energiajuomaa(energiaahan tarvii) Brejk-suklaapatukoita, maidonkorviketta(pahanpäivän varalle), ensilusikka, laastareita, vaippa(saa ennakkoon tutustua siihenkin).

Siinä olis jotakin, täytyis keksiä kivat tekstit aina jokaisen tarvikkeen päälle, niin siitä tulee vielä hauskempi. Varmasti sisältö tulee jonkin verran muuttumaan kun pääsee kunnolla kattelemaan tavaroita.

me aateltiin ostaa hoitotaso pesukoneen päälle. On kätevä kuulema, ku vettä saa siitä vierestä ja tätä tilaa meillä ei paljon ole.

Me kanssa mietitään vauvavakuutusjuttuja. Tulee jo kiire. Viikkoja siis 25+5.  Ifistä ei ainakaan enää saada. Onneksi vakuutuksen voi ottaa myös vauvan synnyttyä. Jos sillon on aikaa semmoisia miettiä..[:D]

Idaho, jos vain oman terveytensä puolesta saa vakuutuksen ennen vauvan syntymää, KANNATTAA SE EHDOTTOMASTI ottaa!!! Jos esim. synnytyksessä vauvan käsi venähtää (tai vastaavaa), niin jos otat vakuutuksen vasta vauvan syntymän jälkeen, niin sitten sinulle ei korvata enää mitään tuohon käden venähtämiseen liittyviä/rinnastettavia kuluja. Koskaan. Tai ajattele vaikka niinkin kauheaa asiaa, että jos vauva vammautuisi jostain syystä synnytyksessä loppuiäkseen, niin tähän liittyviä kuluja ei enää syntymän jälkeisessä vakuutksessa korvata. Niistä hoitokuluista syntyy lapsen elämän aikana huomattavia kuluja.

Minä en todennäköisesti saa vauvalle vakuutusta ennen syntymää, koska mulla on verenpaineet vähän koholla. Harmittaa tosi paljon.

juu tiiän että kannattaa vakuutus ottaa.Mutta tarkoitin tolla mun kommentilla sitä, että jos nyt ei jostain syystä en sitä saa, niin sen saa myös syntymän jälkeen..

Maajussi En kysynyt Pohjolasta edes tarjousta, oli minusta huonompi kuin noissa muissa. En muista kyllä perustelujani enää, kun noin kuukausi sitten vertailin niitä vakuutusehtoja. Useimmissa vakuutuksissa oli korkea hinta ainakin minkä vuoksi rankkasin yhtiöitä pois. Lähivakuutuksen kotivakuutus+lapsivakuutus tarjous meille oli 320.79e+varausmaksu 85,50e, Fennian 332,33+90e ja Tapiolan lapsivakuutus 385.79+kotivakuutus 120 e. Fenniastahan saa sitten myös vauvalle vakuutuksen 4 päivän päästä syntymästä, monesta saa vasta 2 kk syntymän jälkeen, jos ei ota/saa sitä siis 3kk ennen laskettua aikaa.

Meillekin on annettu ohjeeksi, että kun raskausviikko 32 tulee täyteen niin sitten ottaa yhteyttä synnytysosastoon ja sopii tutustumiskäynnistä.

Minnis Tänään on rv 26+0, laskettu aika siis 18.6. Mä taisin kämmätä sen ultraamisen kanssa, tajusin lääkärin puheista, että se kysyi, että halutaanko dvd, ja vastasin siihen että ei, koska se olisi maksanut lisää ja meidän vauvahan oli siellä ultrassa selkäpäin. Ajattelin ettei sivu ja selkäkuvia kannata ottaa dvd:lle. Lääkäristä poistuttaessa vasta aloin miettimään, että miksi se ei näyttänyt lähes ollenkaan liikkuvaa kuvaa vaan pysäytti sen kuvan sivuprofiiliin. Joten taisin käsittää lääkärin puheet väärin... olisin tietty siellä lääkärissä halunnut katsoa liikkuvaa kuvaa, jos vauvasta olisi vaikka vilahduksen nähnyt kuvaa edestäpäin. Porissa oli aika huono tuo ultrauslaite, eikä se antanut 100% varmuutta sukupuolestakaan, joten en varmaan uskalla kovin paljon vaaleanpunaisia vaatteita ostaa. Meille tuo lysti maksoi kelakorvauksen jälkeen 100 e, enkä oikein tiedä mitä mieltä olen... toisaalta saatiin taas varmistus, että vauva on kunnossa, mutta se kuva vähän harmittaa.

Me ehkä saadaan sukulaisilta lainaksi moottorisoitu babysitteri, jota ovat kovasti kehuneet, että lapsi rauhoittuu helposti kun laittaa tuoliin tärinän päälle [:D]

Mä olen nukkunut erittäin huonosti viimeiset kaksi kuukautta, kun illalla en saa unta kun vauva potkii, sitten herään klo 3.30 supistukseen ja pakko käydä vessassa sen jälkeen. Sitten yleensä vauva herää ja en taaskaan saa nukuttua... Sitten olen välillä ottanut päikkäreitä.

Heips kaikille!
Mulla kans öisin suonen vetoa pohkeessa, varsinkin jos venyttelen..käsien puutumista tai muutakaan puutumista ei oo ollu!Me saadaan sitteri miehen siskolta ja hoitopöytä kans..Mies osti kirpparilta pinnasängyn,ihan uuden veroinen ei mitään käytön merkkejä! Sit mä ostin patjan siihen pinnasänkyyn..vaunut ja turvakaukalo on ostettu jo ennen joulua. Vaatteita on kans osteltu jonkun verran..pitäis vaan ruveta pesemään niitä vaatteita! [:)]niin ja aika monena yönä oon valvonu ja vauva potkinu niin ahkerasti ja välillä hirveen hankala löytää asentoa ja menee sit koko yö vaan pyörimisessä..

Synnytysvalmennuksesta, me päätettiin olla menemättä valmennukseen, sisko kertoili omakohtaisia vuodentakaisia kokemuksia valmennuksesta ja koki sen aivan turhaksi. Jutustelua ja turhaa "pelotelua". Mielummin valmennan itseäni synnytystä varten kyselemällä siskon ja muiden synnyttäneiden ystävien kanssa. Synnärille kyllä mennään tutustumaan, neuvolasta kuulemma voivat varata ajan tutustumiskäyntiin jos ei valmunnukseen tahdo osallistua :) Onhan se sitten kiva tietää minne mennä kun pikkuinen ilmoittaa synnytyksen alkaneen, ja muutenkin kertovat kuulemma tutustumiskäynnillä hyödyllistä ja huojentavaa tietoa synnytyksen kulusta.

Meillä kans sitteri hommattu, kummipoika ainakin viihtyi siinä kun näki paljon enemmän maailmaa kun lattialta, viihtyi myös toki lattialla. Ja syöttäminen oli hirmu helppoa kun poika ei osannut vielä istua.
Hoitopöytä saadaan siskolta, juuri sellanen cam merkkinen kylpyhuoneeseen sijoitettava missä amme hoitotason alla, todella kätevä kun itsellä ainakin noita selkäongelmia ollut jo useamman vuoden ajan ja polvet myös huonossa kunnossa, ei tarvitse lattialla kykkiä pikkusta kylvettäessä :) Vaatteita olen pojalle ostanut vaan kirpputoreilta, löytyny tosi halvalla ja aivan uudenveroisia. Ehkäpä tästä huomenna raaskii palkkapäivän kunniaks shoppailemaa ihan tuliteriä vaatteita lindexin vauvaosastolle :)

Tulipa taas tarinaa, tämä tyttö lähtee nyt masuasukkinsa kans töistä kotiin. Oikein mukavat viikonloput kaikille mammoille jos en enää huomenna tänne eksy [:)]

Terveisiä taas yövuorosta[:)] Nyt on muuten juuri ollut täysikuu, ja sen piikkiin laitan vauvan viimeaikaiset yöhötkyilyt.

Hoitopöydästä: jonkinlainen lipasto on hankittava, koska meidän nykyisissä kaapeissa ei ole vauvan vaatteille ja tavaroille tilaa. Pesänrakennusvimmassa ne on jo siivottu ja järjestelty ja viety kirpparille ja roskiin tajuttomat määrät tavaraa, mutta ei mahdu...Pinnasänkyä meille ei ainakaan ihan heti tule (ostettiin "unikeinu", säästää tilaa), joten senkään päälle ei voi hoitotasoa laittaa. Eli taitaa tulla lipaston päälle hoitoalusta. (ja se kylpyamme onkin ihan toinen päänvaiva meidän pikku kylppäriin...)

Itse olen nukkunut onneksi loistavasti tähän asti raskautta. Ei vessajuoksuja, heräämisiä, painajaisia tms. Vielä voin nukkua selälläni. Siitä ollaan montaa mieltä, mutta neukku sanoi että niin kauan kuin tuntuu itsestä hyvältä niin siitä vaan. Sen mukaan mennään, ja kun en tykkää kyljellä nukkua niin kauhistelen jo valmiiksi miten loppuraskauden aikana siihen pystyn.

Ajattelin viikonloppuna syventyä kestovaippojen ihmeelliseen maailmaan. Valmiiksi jo hirvittää; ompelutaitoa kun on haluan suurimman osan tehdä itse, mutta vaihtoehtoja tuntuu olevan miljoonia. Oletteko ajatelleet kokeilla kestoilua? Joko on kiteytynyt millä versiolla? Sen verran olen asiaa miettinyt, että jos yöllä käyttäisi harsoja ja villapöksyjä.

Hyvää viikonloppua, lähtekää ulkoilmaan reippailemaan!

Mulla on nyt tullut vaikeuksia nukkumisen kanssa. Selällään en pysty ja lonkat alkanut sattua, kun joutuu kyljellään nukkumaan. Kyljen vaihtokin todella vaikeaa. Viiltävä kipu toisella puolella vatsaa sängyssä liikkuessa. Ja sitten on toi ihana jatkuva pissahätä.. huoh..

Heippa
Mulla on kans alkanut ne suonivedot eikä oo mitenkään mukavaa. Ja sen lisäksi lantiossa samanlaiset tuntemukset ja ne kivut säteilee vielä selkääm, vasemmalla puolella selkä on ihan jumissa koko ajan. Johtuu huonoista lantion niveleistä, odotan kauhulla, että kivut vaan voimistuu raskauden edetessä. Mutta pääasia, että vauvalla on kaikki kunnossa, hän kyllä jaksaa äitiä potkia reippaasti.
Ja olen ylpeä siitä, että olen tähän asti jaksanut liikkua, tulee melkein päivittäin käyty salilla tai pitkällä lenkillä (joskus molempia, kun olen toista viikkoa lomalla eikä päivällä oo muuta tekemistä kun siivous ja kävely ja illalla miehen kanssa salilla). Painokaan ei noussut loman aikana (sitä tuli kuitenkin reilut 10 kg raskauden alusta)
Ja eilen lähdettiin vaan yhtäkkiä Turusta Seinäjoelle miehen vanhempia kattomaan ja hakemaan meiän vaunut, jotka isovanhemmat olivat hankinneet. Ovat tosi ihanat!!!

Moi,
minäkin olen säästynyt vielä yöllisiltä vessassakäynneiltä, mutta heräilen varsinkin aamuyöstä siihen kun käännän kylkeä. Nukun mielelläni selälläni, mutta kun kerran se ei ole toivottavaa(??) niin yritän pysytellä kyljelläni. Ja siilloin aina jossain vaiheessa alkaa hartiaan ja olkapäähän särkeä, jolloin havahdun ja vääntäydyn toiselle kyljelle. Ja kohta taas sama juttu. Pitäisi varmaan hankkia pehmeämpi patja. Onko kellään kokemuksia tempur-patjasta?
Ja viime yönä heräsin taas pitkästä aikaa suonenvetoon pohkeessa. Olen jo oppinut varovaiseksi kun venyttelen.

Minulle sanottiin täällä Espoossa, että synnärikäyntiajan saa varata vasta sitten 34. viikosta eteenpäin. Ajattelimme kyllä käydä, että tiedetään sitten suoraan minne mennä kun aika koittaa. [;)]

Sitterin ajattelin minäkin hankkia, mutta mietin että autoon tarvitsee varmaan hankkia ensin turvakaukalo ja sitten myöhemmin turvaistuin. Joidenkin kuvien perusteella noita turvakaukaloita voisi käyttää myös sisällä sitterin tapaan, onko teillä tällaisesta tietoa? Olisi vain kiva ostaa mahdollisimman vähän erilaisia tarvikkeita, kun ne pyörii sit kuitenkin jaloissa pitkään...

Meillä on nyt asunto hankittuna [:D] joten voin alkaa vihdoin suunnitella vauvan tarvikkeistoa! Jee.

Takaisin