Kesämassun kasvattajat 2009

Jee tuntuu että nyt aika alkaa mennä nopeemmin! Ihanaa, nyt on jo maaliskuu!![:D] Vauvan syntymiseen ei oo enää kauan aikaa ja se aika hurahtaa nopeesti..

Supistuksia on edelleen mutta ei ne onneksi olleet kohdunsuussa muutoksia aiheuttaneet.. Nivuset vaan on niin kipeet et paljoa ei enää liikuta.. Kauppareissutkin tuskaa.. Sais jäädä petipotilaaksi..[:'(]

Voi syvä huokaus... Kävin tänään uimahallissa reippailemassa. Puoli tuntia maltoin uida ja juosta juoksuvyöllä. Onneksi nousin altaasta siinä vaiheessa, saunasta päästyäni kaikki voimat hävisivät ja sain itseni juuri ja juuri pukukoppien puolelle. Apua! Mihin on kunto ja hapenottokyky hävinnyt?!

Teidän puheista innostuneena otin mukaan yövuoroon puikot ja Novitan woolia, toivon mukaan on pipo hyvällä mallilla aamun koittaessa! (juu-u, minulla on yövuoroissa runsaasti aikaa tehdä mitä lystää...)

Minnis, joko pipo on valmis? Tuliko hyvä? Mä aloitin jo nutun etukappaleen. Kauhea kutomisinto päällä, jatkan vaan vaikka hartiat jumittaakin. Olin eilen myös Ikeassa ja mukaan tarttui kaikenlaista sälää... Sinne kyllä aina uppoaa rahaa.

Ei ole vielä, eilen en ehtinyt neuloa ollenkaan. Jos tulevana viikonloppuna saan valmiiksi, niin hyvä on.

Miulla kiehuu nyt niin kovin työjuttujen takia, et ei mitään järkeä[:@][:@][:@]. Olen joutunut sellaisen simputus/hyväveli -järjestelmän uhriksi, että huhhuh.

No vatsassa jumpataan urakalla, joten siellä kaikki hyvin - ja se on pääasia. 

Kävin eilen hierojalla ja todnäk viimeistä kertaa. Alkaa mennä sen verran hankalaksi, että pakko kai lopettaa vähäksi aikaa. Harmi, sillä hartiani tod tarvitsevat sitä. No ei auta kuin jumpata entistä kovemmin

Nyt alkaa taas verenpaine olla sen verran tasaantunut, että voinee jatkaa töitä. 

Minnis, uskallanko edes kysyä, miten niin simputus/hyväveli? Mulla teetetään töissä ihan sikana hommia, koska pomo tuntuu tajunneen vasta äsken, että jään äitiyslomalle. Teettää nyt siis kaikki "rästihommat" mulla, joten hommia riittää. Onneksi siis kuitenkin toimistohommia eli en pääse rasittumaan liikaa. Ja ehdin myös surffaamaan täällä netissä sopivasti =)

Mulla kans vauvan liikkeet suht säännöllisiä, joten voin siinä mielessä olla suht rauhallisin mielin. Maha mulla ei kyl vieläkään ole kovin suuri. Saas nähdä mitä neuvolan täti sanoo ens viikon käynnillä. Eikös sulla ole RU ihan kohta?

Moikka kaikille! Olen vähän tippunut täältä keskustelusta, kun harvoin tulee kirjoteltua...joka sivu on kyllä aina jälkeenpäin luettu. Alkaa pikkuhiljaa jännittää, tänään on klo 16 RU...Nyt olen koulusta hiihtolomalla, kyllä tekee loma poikaa. Mulla alkaisi huhtikuun alussa 2 kuukauden mittainen työharjoittelu (opiskelen siis parturi-kampaajaksi), olen kauhistellut miten tulen siitä selviytymään, itse mielessäni olen kyllä hieman miettinyt jos siirtäisin harjoittelun myöhemmälle, sillä jo nyt koulussa asiakaspalvelu-päivinä on selkä ollut tuskaisen kipeä...Täytyy varmaan neuvolatätin kanssa keskustella asiasta tällä viikolla. En vain tiedä millähän sitä eletään jos työharjoitteluun en mene eikä sitten tule opintotukea...Osaako teistä joku sanoa, olisiko minun mahdollista saada sairaslomaa harjoittelun ajaksi selän takia, kai minun sitten kuuluisi jostain saada rahaa...?olisi kiva jos joku osaisi sanoa...Onko teillä muilla ollut selän kanssa ongelmia? minulla muutenkin herkästi kipeytyvä selkä, saa nähdä missä jamassa olen kesällä...

Äitipuoli, joo kyseessä melko pitkä juttu. Meillä töissä hallinnon puolella on sellainen käytäntö, että meihin tavallisiin työntekijöihin suhtaudutaan sillä oletuksella, että koitamme vetää aina välistä tai muuten ketkuilla. Melko rasittavaa, kun vain työtään yrittää tehdä! Nyt oli kyse yhden keikkatyöläisen verokortista, jota taloustoimistomme ei hyväksynyt. Ilmoitin asian keikkatyöläiselle ja nyt asia on väännetty niin, että olen mustamaalannut taloustoimistoamme kolmansille osapuolille. No eipä siitä sen enempää, siirrytään mukavampiin aiheisiin.

Miulla on ru torstaiaamuna, en jaksaisi millään odottaa! Ja sitten perjantaina on neuvola. Eli paljon jännää tulossa loppuviikolla.

Mimosa, kyllä siun kannattaa käydä terkkarilla/ neuvolassa juttelemassa. On ihan perusteltua pyytää harjoittelulle siirtoa, koska kyse on seisomatyöstä. Luulisi, että voit suorittaa joitain muita suoritettavia opintoja sillä aikaa.

Pullantuoksuista tiistaita, kesämassulaisille!
Olen koko aamun leiponut täällä pullaa, voi että ku se on kivaa hommaa.[:)]

Eilen kävin äippäpolilla kontrollissa ja onneksi kaikki oli jälleen hyvin. Vauva oli tosi vilkkaalla päällä, eikä mittauksista meinannut tulla mitään. No lopulta kun mittaukset saatiin tehtyä, niin ihan normaalisti vauveli edelleen on kasvanut. Taas on rauhallinen mieli, kun tietää et kaikki on hyvin.
Lääkäri "mittasi" lantionkin ja sanoi että kyllä täältä sellainen 4,5 kiloinen vauva mahtuu tulemaan. Toivottavasti ei nyt ihan niin suuri vauva ole syntyessään.

Sain eilen äitiyspakkauksen.[:D] Vielä ainakin tuli viimevuoden mallia. Voi että kun siellä oli ihania vaatteita. Vaikka netissä on nähny ne kuvat, mutta "livenä" ne oli vielä ihanempia. Tosi paljon siellä on kyllä vaatteita ja muutakin kamaa.

Vois lähteä koirien kans pienelle happihyppelylle, kun on koko päivän touhunnu kuumassa keittiössä. Mukavaa päivänjatkoa kaikille=)

Heippa vaan kaikille!

Mulla nyt rv 18+5 ja pikkusen potkut tuntuu jo selvästi. Kahden viikon sisällä ois rakenneultra ja sit tietää kumpi olisi tuloillaan. Itse en haluaisi tietää, mutta mies on sitä mieltä että haluaa tietää kumpi on tulossa. Itsellä vahva tunne siitä, että poika on :) Hyvin on koko raskausaika ainakin tähän asti menny lukuunottamatta issiaskipua lonkissa, johon tukivyö otettu käyttöön. Työharjoittelua vielä 7 vko jäljellä ja sit sairaanhoitajan paperit kouraan ja mammalomaa viettämään. Ilmotan miten rakenneultra meni ja mitä siellä ilmeni. Toivottavasti kaikki paremmin kuin hyvin. Mukavaa jatkoa kaikille siihen asti [:)]

Heissan!
Perjantaina oltiin RU:ssa ja kaikki oli hyvin. Vauva on kasvanut normaalisti. Antoi pienen arvion sukupuolesta, mutta ei voinut kuitenkaan olla 100%:sen varma. Näkee sit heinäkuussa kumpi on. Pääasia että on terve. Mä olen kuullu et hierojalla vois käydä raskaana olleessaki melko pitkälle. Hieronta tapahtuu vaan "potilaan" ollessa kyljellään. Mitään hankintoja ei olla sen kummemmin tehty. Mun isä lupas kunnostaa vanhan pinnasängyn vauvalle ja siihen oon patjat + petivaatteet ostanu. Noi vauvan liikkeet tuntuu kyl aika hassuilta, mutta niin  ihanilta.[:D]
Täytyy tästä ruveta miettimään, et kuinka kauan pystyis olemaan töissä. Mulla on seisomatyö asiakaspalvelussa ja iltaisin jalat on kipeet ja turvoksissa. Täytys varmaan ostaa tukisukat..

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!![:)]

Juu kyllähän hierojalla saa käydä niin kauan kuin tuntuu hyvältä ja kylkiasennossahan se on pakko olla. Hartiat hierotaan istualtaan hierontapöytään nojaten, mikä juurikin alkaa tuntua ahdistavalta, kun vatsa on jää littaan etunoja-asennossa. Ja just hartiat miulla kaipaa sitä hierontaa[&:]. Ei se auta kuin jumpata ja pyytää isäntää vähän rutistelemaan. Niin muuten sellaistakin on kuulemma tapahtunut, että loppuraskaudesta alaselän hieronta on käynnistänyt synnytyksen. 

Hitsiläinen, kun aamulla tippui hanskat bussissa jalkatilaan - kauhee ähryyminen, että sain ne sieltä ylös. Mahtoivat muut matkustajat ihmetellä, mitä se punnertaa[:D]. Tuntu kyllä tosi keljulta vatsassa! Nyt ymmärrän täysin, kun raskaana ollut ystäväni totesi aikoinaan, että ei kyllä nosta tippuneita tavaroita ellei satu olemaan lompakko...

Moikka
Tosta hieroja asiasta, itse olen menossa hierojalle tänään enkä millään pysty enää vatsalla olemaan, mutta kysyin jo etukäteen mahdollisuuksista. kuulemma on sellainen erikoinen istuin, joka tukee ylävartaloa, että selkä-hartiota pystyy ihan normaalisti hieromaan.kannattaa kysyä

Juu ei tuolla miun hierojalla ollut erikoistuoleja, kysyin kyllä. Ne on erikoistunut omt-fysioterapiaan, joten hieronta on ns. sivutuote. Ja hierojakin on hiukan päälle parikymppinen urheiluhieroja poitsu, joka tuskin nähnyt raskaana olevaa ennen kosketusetäisyydeltä[;)]. Asiakkaat taitaa olla lähinnä urheilijoita, kuntoilijoita ja ikäihmisiä - raskaana olevia tuskin muista kuin minä. Eli eivät varmastikaan takiani hanki tuoleja tms.

Minnis, aika jännä miten suuria eroja meillä on, vaikka me mennään ajallisesti ihan samoissa. Mulla ei tavaroiden noukkiminen ole kovinkaan hankalaa. Nauhakenkien sitominen (seisaaltaan) alkaa vähän painaa mahaa, mutta muuten kyllä noukin tavaroita normaalisti ja kyykin imuroimassa. Voiskohan se olla kiinni siitä, että sulla ilmeisesti on paljon isompi maha kuin mulla?

Kävin eilen taas kävelyllä ja kyllä teki hyvää. Ja jatkoin tietty kutomista, nyt jo toinen etukappalekin melkeinpä valmis.

Enpä ossoo sannoo. Kyllähän tää maha jo aika iso on. Pitäis taas laittaa kuvaa. Kyllä miulla imurointi sängyn alta yms. alkaa käydä jo työstä. Toisaalta bussin penkkien välisestä jalkatilasta on kenen tahansa, myös ei raskaana olevan, vaikea noukkia tavaraa...

Mielenkiinnolla ootan huomista ultraa ja perjantain neuvolaa - paljonko mikäkin mitta on, ollaanko keskivertoa vai ylä- tai alapuolella. Tuntui pari viikkoa, ettei kasvua tapahdu ja nyt eilen mieskin päivitteli, että onpas maha taas kasvanut. Tissien kokoa se jaksaa kyllä ihmetellä lähes päivittäin - ollaan yhteistuumin pohdittu, että miksi joku haluaa maksaa silikooneista = niska-hartiakivusta. Niin ei se mitenkään siis "kuolaa" miun rintavarustusta, pikemminkin säälii miun tukirankaa[:)].

Ei mun rinnatkaan ole juuri mihinkään kasvaneet (p...le!). Mulla normaalisti siis pienehköt rinnat ja juuri mitään muutosta ei valitettavasti ole havaittavissa. Vanhoilla rintsikoilla pärjään edelleen, kaikista pienimmät niistä ei enää kylläkään tunnu mukavilta.

Mie meen E-kupissa, ei kivaa. Ottaisin pienet rinnat milloin tahansa! Ohessa kuva, jos taaskaan onnaa - siis mahasta, ei tisseistä[:D].

Mullakin välillä hankalaa nostella tavaroita. Kykkiminen tosi inhottavaa.. Vaikeeta tästä tekee myös sen, että teen semmosta työtä jossa kykitään paljon. Oon siis vanhustyössä. Erilaisia menetelmiä kykkimiseen on keksittävä, jos haluun vielä töissä viihtyä.. Raskausviikkoja siis 24+3. Huh ku aika menny noppeesti..[:)]

moi kaikille!
Tänään vk 27+1..kyykkiminen ja kumartuminen tuntuu inhottavalta..ku solmii kengän nauhoja ni tuntuu että henki loppuu ja rupee huimaamaan..ja muutenki kyykistyminen ei meinaa onnistua..tai pääsen kyl kyykkyyn mut en meinaa päästä ylös[:@] perjantiana neuvola lääkärin aika..kahtoo kohdun suun ja vissiin mittailee?! Mies osti meille pinnasängyn tässä viime viikolla..en muista joko sanoin..patja pitäis siihen ostaa ja tyyny.......hoitopöytä tuleee joskus..jahka miehen sisko saa sen tuotua tänne asti..

Himmeli kuis ne noilla viikoilla jo lantiota mittaili? luulin et se tehään sillo rv36 synnytystapa-arviossa, vai oonko väärässä?? mäkin haluisin että se lantio mitattaisi kun esikoinen syntyi 8v sitten sektiolla niin ei tiedä minkä kokoinen sieltä mahtuu sitten tulemaan..[:)]

Takaisin