Kesämassun kasvattajat 2009

Tervetuloa joukkoon sippura! Itselläni nyt viikkoja 12+2..verensokeri seurantaan jouduin koska sokerirasitus kokeessa paasto arvo oli ylä rajalla, mutta 1 tunnin ja 2 tunnin arvot olivat normaalit, viite arvojen sisällä! Harmittaa kun vauvan sydän ääniä ei saatu kuulumaan eilen ku neuvolassa kävisin eikä vuiikko sitten, joten pääsin tai joudun ylimääräiseen ultraan torstaina jossa katsotaan elon merkit..pitäkää mulle peukkuja että sielä masussa on elämää!!
 
Tervetuloa Sippura,
 
Minulla alkoi juuri tänään 10. raskausviikko ja olen myös Tampereen alueelta. Esikoistani odottelen myös. Onko täällä muita kesämassun kasvattajia Tampereelta tai lähialueelta? Minä kävin myös neuvolassa reilu viikko sitten, tosin sydänääniä ei kuunneltu eikä ultraa vielä tehty. Ultraääni on minulla joulukuun toisella viikolla. Odottelen kovasti, että saisin varmistuksen, että vatsan sisäisellä asukilla olisi kaikki hyvin.
 
Mukavaa saada tänne lisää odottajia. Miulla kohta 30 kolkuttelee ja ekaa odotetaan (7. viikko menossa). Tänään pääsin juttelemaan raskaana olevan ystäväni kanssa ja kyllä helpotti!!! Nyt asiasta tietää minun ja mieheni (sekä tietty neuvolan lisäksi) jo kolmas henkilö - asia tuntuu taas pikkaisen todemmalta, joskin vieläkin (ja varmaan vielä sen 5 viikkoa) on pelko persuksissa.
 
Hei kaikille kesämahan kasvattajille! Ajattelin liittyä keskusteluun, jotta voin vaihtaa alkuraskauden kuulumisia samassa tilanteessa olevian kanssa. Olen 32-vuotias (!) espoolainen ja ensimmäinen raskaus 7. viikolla (6+5). LA on näillä näkymin 10.7.2009. Toistaiseksi asiasta ei tiedä kukaan muu kuin mieheni. Viikonloppuna ajattelin kertoa omille vanhemmilleni, muu lähisuku saa kuulla asiasta jouluna, jolloin 12 viikkoa täyttyy. Olin maanantaina alkuraskauden ultrassa (yksi kohdun ulkoinen raskaus takanapäin) ja näin sydämen sykkivän! Oli se kummallinen tunne =0
Luin myös Espoon kaupungin sivuilta, että kun syke näkyy (vko 7-8), niin on 90% todennäköisyys, että raskaus jatkuu normaalina. Tämä helpottavana tietona myös kaikille muille =)
 
Niin, lisätietona myös se, että minulla on kaksi lapsipuolta ennestään (koululaisia), jotka asuvat meillä joka toinen viikko. Lapsista sinänsä on siis kokemusta, vaikka tämä ensimmäinen "oma" onkin. Onko täällä muita äitipuolia? Miten lapset ovat ottaaneet vastaan tiedon uudesta sisaruksesta? Meillä lapset ovat toivoneet, että saisivat sisko- tai velipuolen. Mutta hekään eivät siis vielä tiedä tulokkaasta. Ottaisivat vaan turhan raskaasti, jos loppu ei olekaan onnellinen.
 
 
 
Minnis, vastauksena aiempaan kysymykseesi yksityisellä tehdystä ultrasta: mulla maksoi 86euroa käynti + 22 euroa ultra. Ei mun mielestä kovin kohtuutonta, kun käynti rauhoitti mun mieltä huomattavasti. Ja kun jaksoin sinnitellä 7. viikolle, niin näin myös sydämen sykkeen, kuten jo mainitsinkin toisessa viestissäni. Koska minulla on kohdun ulkoinen raskaus takana, niin minun kohdallani oli suositeltavaa käydä varhaisultrassa viikolla 6-7 varmistamassa, että on "oikea" raskaus käynnissä. Voit arvata kuinka paljon stressasin asiaa...
 
Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti vasta edessä, se on 4.12. eli silloin pitäisi olla 9. viikko käynnissä. Mielestäni kunnalla ei voida suhtautua siihen mitenkään erikoisesti, että on käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Kaikkihan saavat tehdä omilla rahoillaan mitä haluavat. Aion silti vaatia kunnan tarjoamat 2 ultraa raskausaikana, ja oletan että tulevatkin automaattisesti.
 
Tarkka laskettu aika selviää minulle vasta seuraavassa ultrassa, mutta tällä hetkellä se olisi 8 + 6. Raskaaksi tulin toisella IVF hoidolla joten lasta on haluttu jo kauan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ettei tulisi keskenmenoa ym. Maanantaina oli eka neuvola ja seuraava utra olisi viikolla 10-12. Nyt olen sairaslomalla ja odottelen päätöstä erityisäitiysvapaasta koska meillä töissä on orgaanisia aineita joiden kanssa joudun olemaan tekemisissä. Aika alkaa vaan käymään jo pitkäksi, mutta yritettävä keksiä aina jotain tekemistä, siivoamista olisi mut ku ei kiinostas yhtää.........
 
Tervetuloa mukaan äitipuoli,
 
Kiva, että täällä on myös minun kanssa samanikäisiä ensimmäistä lasta odottavia, kun välillä tuntuu, että olen aika vanha ensimmäistä odottavaksi. Mutta kiva siis huomata, että on muitakin. Lähipiiri tietää raskaudestani, mutta ajattelin jouluna kertoa avoimemmin asiasta, kun silloin ollaan jo viikolla 15.
 
heips uusille kesämassun kasvattajille ja tervetuloa joukkoon! Mulla olis nyt vk 12+3,huomenna on ylimääräinen ultra koska neuvolassa ei saatu sydän ääniä kuulumaan, eli siis tarkistetaan että elonmerkit löytyvät..pitäkää mulle peukkuja että kaikki on kunnossa!!
 
Minkäs ikäistä porukkaa täällä muuten on kesämassua kasvattamassa? Mä oon 21..täytän 22 keväällä ennen kuin lapsi syntyy!
 
Hei! tääl yks, 18-vuotias ja ekaa odotan :) viikkoja on 11+5 ja tänään eka neuvola! pk-seudulta olen. laskettu aika on 8.kesäkuuta [:)]
 
Heippp!
 
Päätin sitten siirtyä suomi24:lta tänne ihastelemaan, ihmettelemään ja mukisemaan kasvavaa masuani. Olen 28v ja esikoista odottelen, rv 12+5. Painoa tullut 2 kk aikana 8 kg, eli liikaa, kun olen antanut itselleni luvan mässyttää ja samalla minusta on tullut patalaiska.. Lupaan parantaa tapojani!!!
 
Toissapäivänä kävimme mieheni kanssa kuuntelemassa sydänääniä ekaa kertaa ja on se vaan huikea kokemus!! Puksutti kuin höyryjuna siellä mahassa, meille molemmille tuli niin hassu fiilis ettei puhuttu mitään, hymyiltiin vaan hölmöinä ja vilkuiltiin toisiamme :D.
 
Rakenneultra vasta tammikuussa, ei malttais mitenkään odottaa! Olemme jo saaneet vaatteita ja tarvikkeita ystäviltä, mutta itse ei uskalla vielä mitään ostaa kun on vieläkin takaraivossa pieni pelko ja epäuskon hiven - "mitä jos jotain sattuu" jne. Pahoinvointia ei ole ollut, närästystä senkin edestä. Samariini on nykyään paras ystäväni, heh.
 
Heips.Päätin myös liittyä tänne[:)] Olen 22-vuotias ja ensimmäinen raskaus menossa, viikkoja nyt 9+6. Vielä kyllä vähän epätodellinen olo kun ei ole sydänääniä kuunneltu, täytyy jännätä joulukuun alkuun kun on eka ultra, että saa toukasta varmuuden[;)] Ja la. olisi 18.6[;)]
 
äidiksi_2009: minäkin olen tuntenut itseni aika vanhaksi ensiodottajaksi, kiva saada seuraa muista "vanhuksista". Tosiasia kuitenkin on, että monet ensisynnyttäjät ovat nykyään aika vanhoja. Ensin hankitaan koulutus ja ura, ehkä jo erotaan ensimmäisestä miehestä (kuten minä), ja vasta sitten kun kaikki on ns. valmista, hankitaan vauva. Itselläni ei kyllä juuri tätä ennen ole aihe edes ollut ajankohtainen. Onneksi meidän ei tarvinnut kauhean kauaa raskautta yrittää (7kk).
 
Tekisi niin mieli kertoa asiasta lähipiirilleni! Mutta pelkään, että jokin menee pieleen, ja sitten saan selitellä kaikille, etten olekaan enää raskaana. Siksi minäkin odotan sinne jouluun, jolloin 12 vkoa tulee täyteen.
 
Missä päin Suomea asustelet?
 
 
Minä oon 33 vuotias ja täytän maaliskuussa 34 ensisynnyttäjä. Eli en oo mikään kovin nuori synnyttäjä. Laskettu aikani on juhannuksen tienoilla. Onko ketään saman ikäistä tällä palstalla?
 
Veera: minulla ei ole osunut silmään muita samanikäisiä kuin siis minä (äitipuoli) ja äidiksi_2009. Tänne olisi kiva saada sellainen taulukkosysteemi, josta näkisi nimimerkkien iän ja paikkakunnan. Nyt on aika työlästä kahlata viestiketjun kaikki viestit läpi ja etsiä ko. tietoa. Pitäisiköhän aloittaa uusi keskustelu aiheena yli 30v. ja ensi kertaa raskaana? =)
 
Pahoinvointi katosi. No, nyt on sitten 11+0 ja kuinkas ollakaan, kuluneen kahden päivän aikana on tapahtunut kummia- pahoinvointi on loppunut oikeastaan kokonaan. Nyt sitten tietty oon vähän huolissanikin... Onko ihan tavallista että pahoinvointi noin vain loppuu? Ehkä pitäis olla vaan kiitollinen, mutta en voi olla miettimättä, onko kaikki hyvin. Raskaus on tähän mennessä tuntunut niin konkreettisesti, kun on koko ajan yrjöttänyt. Kokemuksia pyydän, miten teillä? Ja onko kaikki ollut ok?
 
Heips kaikille masun kasvattajille! [:)]
Aattelin myös hypätä teidän joukkoon mukaan kun on ollut niin mukava lueskella näitä viestejä ja kaikki tuntuu niin asiallisilta. Kaikilla keskustelupalstoilla näin ei ole... [;)] Eli täällä odotellaan esikoista ja menossa rv 14+6 ja laskettu aika 14.5-09. Itse täytän vuoden alussa 25v. Onhan tämä alku ollut niin ihmeellistä ja pelottavaa aikaa kun ei aina tiedä että mitkä oireet on normaalia ja mitkä ei.. Ja koko ajan on pelottanut että menee kesken tms.. Mutta nyt onneks kriittisimmät ajat on ohitettu joitakin viikkoja sitten ja masukin alkanut pullottamaan eli kai siellä joku kasvaa [:)]. Huomenna olisi neuvola missä otetaan verikoeseula.. Ja rakenneultraan olis myös alettava aikaa varailemaan. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä!
Niin ja viola_violin!! Minulla myös katosi aivan yhtäkkiä pahoinvointi joskus rv 9-10 ja pelkäsin myös että onkohan kaikki kunnossa. Mutta kaikki hyvin eli uskon että tuo on aivan normaalia! [:)]
 
Moi äitipuoli,
 
Tampereella asustelen. Itselläni tälle "myöhäiselle iälle" hankki lapsi on syynä se, että aikaisemmin ei vaan ole tuntunut siltä, että olisi oikea aika. Olen ollut yhdessä nykyisen mieheni kanssa lähes 10 vuotta, että olisihan siinä aiemminkin ehtinyt. Nyt vaan tuntuu, että on oikea hetki. Yritimme kahden kuukauden ajan vauvaa ja tässä sitä nyt ollaan. Olimme varustautuneet pitkään yritysaikaankin, mutta onneksi niin ei käynyt.
 
Ja Veera: Kuten äitipuoli sinulle jo vastasikin, niin muita sinun ikäisiäsi ensisynnyttäjiä on. 
 
Hei Veera!!
 
Onhan meitä "vanhoja" täällä, itse olen 34v. vaikka en olekaan ensisynnyttäjä, niin kyllä tämä melkein sille tuntuu kun tuo ensimmäiseni on jo 14v. ja nyt sitten toinen tulossa näin pitkän ajan jälkeen...
 
viikkoja 12+5 nyt kasassa, ultrassa viimeviikolla käytiin ja kaikki kunnossa onneksi!!  La ei edes muuttunut!! siis La meillä 30.5. ensi viikolla saadaan kunnella sydänäänet toivottavasti, vaikka näkyihän se tuolla ultrassa oikein hyvin... harmi ettei siitä saa ääntä kuuluville...
 
heippa. mä oon 18 vuotias ja odotan esikoista, tosi jännää aikaa ollu :) nyt on 10viikko ja 27.11 on eka ultra jänkättää hirmusesti[8|]
vähä yli viikko sitten oli eka neuvolakäynti ja kuunneltiin vauvan sydänäänet, kyllä siinä meinasi jo tippa tulla silmään,mitenköhän tuo sitten käy ultrassa :)
 
Takaisin
Top