Kesämassun kasvattajat 2009

ALKUPERÄINEN: Miskaro

No älä huoli Tiinaliina, sä et sentään tipahtanu ku viikon. Tarkistin vanhasta äitiyskortista, niin viikkoja oli 11+2 kun menin ekaan ultraan ja sieltä lähtiessä olikin vaan 8+3. Siinä sitä ihan oikeasti oli vitutuksen aihetta!!

 
Okei heh no joo, puhut vähän mutta asiaa [8|]
Täytyy sanoa että tuossa tilanteessa sitä olis itteäänki ehkä vituttanu siinä määrin että oksat pois, jos jo tässäkin. Toivon niin kovasti että olis jo se ysi viikko edes meneillään, mut ei...kasia vasta porskutellaan ja tänään on ollu ihan ihme polttoja mahassa...Kävin lenkillä aamulla ja tuntu niinku ei olis uskaltanu ees kävellä. Olo oli kumman "irtonainen", en osaa selittää. Ja nyt on edelleen sellanen, ei ihan vihlova kipu, mutta paineenomainen kipu kuitenkin... Toivotaan ettei mitään hälyyttävää. Lääkäriaika olis ens viikon ke. Mitähän ne siellä tutkii?
 
No voi saatana...(ARG) kirjottelin tuossa vastausmailia sulle Miskaro, ja sitten kone päättikin olla näköjään lisäämättä sitä listoille. Jaahas. Kirjotellaan sitten uusiks.

Näillä raskaus-aivoilla kun ei enää edes muista mitä kirjotti.
Jokatapauksessa kiitos kun jaoit oman tarinasi viime raskauden ultrista. Vähän kevitti mieltä...
Tänään ollut ihan kummallista irtonaisuuden tunnetta (-ei osaa selittää) ja sellasta painemaista kipua vatsassa...sanotaan että niinkuin siellä palloa joku puhaltaisi ja kohta räjähtäisi...vähän vihlookin jopa välillä. Joo vihlonnat sun muut on normaalia, mutta tää ei ole sellaista. Tää on vähän ...no toi oikeestaan kuvaa just mitä tää on, niinku joku ilmapallo kasvais kokoajan ja se sattuu. Outoa?
Mahaa ei turvota, painokin on tippunut yli kilolla vaikka syön kuin hevonen enkä oksentele. Outoa ja kummaa. Täytyy toivoa ettei seuraavassa ultrassa enää tiputa.



Tervetuloa Lumienkelille!! Ja onnea turvallisten viikkojen saavuttamisesta. Oon niin kateellinen!!...itsellä kasi menossa...luulin jo että ysi, mutta ultrassa tiputtiin viikolla taaksepäin. Nyt tosiaan kovaa kipua...
 
 
MUOKMUOK: näköjään se äskeinenkin posti tuli sitten VÄHÄN viiveellä....(%&¤&%&)
 
Minulla kävi kans niin että raskausviikot tippu ekassa ultrassa. Neuvolassa ne katsoi lasketun ajan niitten edellisten menkkojen ekasta päivästä niinkuin se lasketaanki ja sen mukaan minulla oli menossa silloin rv10 ja laskettu aika oli 25.5. Ekalla neuvola käynnillä oli 10+4 ja ekassa ultrassa joka oli viime keskiviikkona luulin et oli jo rv 11 menossa, mutta ultran mukaan rv:ja oli vain 9+2 eli 10 rv. Nytten menossa siis 10+0 eli 11 rv alkanut. Minulla kolmas neuvola käynti on 19.11, lääkärille on varattu aika, osaakohan kukaan sanoa mitä sillä käynnillä mahdetaan tehdä??[:)]

Tervetuloa lumienkeli kans mukaan[:)] Meillä on raskaus aikalailla samassa kohdassa menossa ja lasketut ajat aika lähekkäin toisia!

Ihanaa odotusta kaikille[:D]
 
Vähän hengästyttää suuri uutinen, mutta viikonloppuna se testi sitten plussasi! Nettilaskureiden mukaan LA 17.7.09. Kukaan muu ei vielä tiedä kuin te [:)]. Lähettäkää roppakaupalla myönteisiä ajatuksia tänne päin, että kaikki menisi hyvin kauniiseen loppuun saakka! Ja jutellaan!
 
Lääkäri käynti ohi..papanan sydän ääniä ei saatu kuuluun, se masentaa [:(] mut lääkäri sano et ei välttämättä viel kuulukkaan..ja sit ärsyttää ku tääl ei oo ku yks ultra koko raskauden aikana, eli se mikä mulla on ollu jo! aattelin kyl varata yksityiseltä jossain vaiheessa ultran..plääh..joudun sokerirasitus kokeeseen keskiviikkona, ei kivaa!mitähän viel...no seuraava neuvola on vasta 5.12...ei malttas oottaa sinne asti että yritetään uudestaan kuunnella niitä sydän ääniä! Ens viikon tiistaina olis eka kolmannes ohi...[:)]Toivottavasti tällä papanalla nyt on kaikki hyvin ja sit kuulen ne sydänäänetki..toivottavasti!!
 
ja ainiin..mulla kans ekassa neuvolassa laskettiin menkkojen mukaan LA 22.5. mut se muuttu ultrassa 2.6...eli viikot tippu mulla kans!mut nyt siis kuitenki 11+1 tänään..
 
Yks ultra vaan! Kääk...mä kans tilaisin yksärille ajan. Tai niin, kävinhän mä jo varhaisultrassa vaikka Pori tarjoaakin kaksi ultraa raskausaikana muutenkin. Meillä siis sydänäänet kuului 6+4. Tai näkyi paremminkin, koko mötti hyppi siellä ruudulla :) Vaikka oli vasta puoli senttinen :) Toivotaan että teilläkin ne äänet saadaan kuuluviin! Koitettiinko niitä alateitse vai vatsan päältä? Meillä otettiin alateitse, vatsan päältä onkin vissiin vaikeampi näin alussa.
 
Mä oon kipuillu tänään tosi pahasti...ei tunnu hellittävän. Takas lepäilee..
 
Lumienkeli87: minullakin on raskauden aikana vaan kaks ultraa joista toinen minulla oli viime kekiviikkona siinä ei kuulunu sydän ääniä mutta näin kuinka sen sydän sykki! Asun Oulussa. Minulla on se lääkäri aika 19 päivä. Ja sinulla oli tänään joten voisitkohan kertoa mitä sillä käynnillä tehdään??[:)] Minulla menossa nyt rv 10+0!
 
HEisku:Mulla ei siis ole kun yksi ultra, ja silloin olin vk 9+2 ja näin kyl sydämen sykkivän hurjasti ja koko papana liikkui hirveästi..mut nyt siis lääkärissä ni ei otettu ultraa vaan kuunneltiin niitä sydän ääniä tosta mahan läpi, ei tääl tee muut ku yksityiset lääkärit alateitse..Ei siel lääkärissä muuta ku se ronklaa tuolta kohdun suuta ja emätintä ja kattoo et siel kaikki ok ja sit se juttelee ja kuuntelee niitä sydän ääniä..ja sit kokeilee kohdun asentoa alakautta ja mahan päältä..
 
Kertokaas pidemmällä olevat, että onko alun turvotus hävinnyt välillä ennen kuin ns. vatsa alkaa oikeasti kasvaa? Olen siis 6. viikon alussa, eivätkä mitkään housut mene kiinni. Vatsa on todella - miten sen nyt sanoisi - pullea. Alkaa olla todellisia vaikeuksia peittää vatsaa - ja vielä siinä pitäisi onnistua 6 viikkoa... Mielelläänhän sitä jo esittelisi, muttei vielä uskalla. Tosi tuskaa salailla lähimmäisiltä[:@]!
 
Moikka! Täällä ois yks odottaja lisää :) Netin laskurin mukaan LA ois 3.7 ja raskausviikkoja kertyny 6+4.. Ens viikon maanantaina olis eka neuvola ja jännittää ihan kauhiasti.. Pahoinvointeja ollu yllättävän vähän mut eiköhän neki jossain vaiheessa tule.. Avomiehen kans kovasti toivotaa et menis hyvin nää ensimmäiset viikot ja että pikkusella olis kaikki hyvin :) 
 
Hei minnis, samalla viikolla mennään, mäki olen 6. viikon alussa menossa, ensimmäistä ootan, jännää aikaa..Eka neuvola-aika 8.12....ei millään jaksais odottaa..millon sulla neuvolaan meno?Mulla on kans tosi turvonnu olo...tuntuu niinku ois maha paisunu ainaki 10cm...mut jospa tuo turvotus jossai vaihees helpottais, mietin tuossa jo että pitäisköhän mennä ostaa ekat äitiyshousut, ku tuntuu että kaikki housut puristaa, vaikka vauvamasu "oikeesti" alkaaki näkyä vasta viikkojen päästä...Eilen tuli melkosta mielialojen vaihtelua että ihan itteeki nauratti...ihan ilman syytä alko kyyneleet tihrua silmistä, ja sit alkoin yhtäkkiä nauraa, että mitä ihmettä mä muka märrään, ja sit taas itkettiki...ihme juttuja noi hormonit saa aikaan..[:)] 
 
Heips, täällä kans kesämasua kasvatellaan. Raskausviikkoja on takana 10+6 ja LA on 3.6. Alkuraskaus oli vaikea (sairaalareissuja ja epätietoisuutta) sit ku niistä päästiin niin oksentelu alkoi. Sitä onkin nyt kestänyt raskausviikolta 7 tähän päivään asti. Tänäänkin on tullut posliinia halailtua useamman kerran. Toivottavasti pian helpottaa. Olisi ihana nauttia tästä kaikesta jännästä täysillä.
 
Tänään ollut ihan kummallista irtonaisuuden tunnetta (-ei osaa selittää) ja sellasta painemaista kipua vatsassa...sanotaan että niinkuin siellä palloa joku puhaltaisi ja kohta räjähtäisi...vähän vihlookin jopa välillä. Joo vihlonnat sun muut on normaalia, mutta tää ei ole sellaista. Tää on vähän ...no toi oikeestaan kuvaa just mitä tää on, niinku joku ilmapallo kasvais kokoajan ja se sattuu. Outoa?


Olin sairaalassa vähän tuon kaltaisten kipujen takia. Mun kipukohtaukset oli kovia, tuntui siltä et vatsa räjähtää.  Olin valkoinen, tärisevä ja lähellä pyörtymistä niiden aikana. Ne kesti 5-15min ja sitten menivät ohi itsestään. Sairaallassa sain niihin kipulääkitystä. Syytä kohtauksiin ei löytynyt, mutta epäilivät suolistosolmuja.(normaali suolentoiminta estyy solmun vuoksi ja suoli joutuu venymään, mikä aiheuttaa paineen tuntuista kipua) Kivut kuitenkin loppuvait itsestään raskausviikon 9 tietämillä. (alkoivat rv 5)
En tiedä ovatko kipuilusi samoja, mut yritä joka tapauksessa olla liikoja stressaamatta. Asiat järjestyy kyllä[:)]
 
Miulla neuvola on vasta 10.12. Taidan mennä ennen sitä yksityiselle, en jaksa odottaa! Mies toppuuttelee, mutta helppohan sen on[:@]...[:)]... Melkoista vuoristorataa menty, töissä yritän olla normaali, mikä saattaa myös pahentaa asiaa. Jännä huomata, että edustan foorumin "vanhempaa" päätä. Vaikkakaan en tunne itsenäni kovin vanhaksi (-80)[:D].
 
lumienkeli: kiitos tiedosta [:)] Tervetuloa tapsukka ja tiinukka mukaan!

Tiinukka meillä raskaus menossa aika lailla samassa kohtaa[:)] itselläni rv 10+1 ja laskettu aika on 8.6. Mulla kans on pahoinvointia. Oksentelen yleensä aamusin ja aamupäivisin. Joskus sillon tällön myös päivisin ja iltasin. Ja toivon kans että tää pahoinvointi loppuis jo...
 
Minnis: Mulla on kans maha turvoksissa ja housut puristaa sen takia. rv:ja on 10+1 tällä hetkellä [:)]
 
Heisku: ai oot Oulusta, mä asun Kiimingissä...mulla pitää oulussa käydä tulevat ultrat kun Kiimingissä ei niitä tehä...Kuulemma voi olla tiukkaa saada aikoja, niin pitää mullaki kuulemma jo nyt alkaa varaamaan aikoja ekaan ultraan, vaik oon nyt vasta 6. viikon alussa...onko sulla mones lapsi tulossa?mä oottelen ensimmäistä..
 
ALKUPERÄINEN: Minnis

Kertokaas pidemmällä olevat, että onko alun turvotus hävinnyt välillä ennen kuin ns. vatsa alkaa oikeasti kasvaa? Olen siis 6. viikon alussa, eivätkä mitkään housut mene kiinni. Vatsa on todella - miten sen nyt sanoisi - pullea. Alkaa olla todellisia vaikeuksia peittää vatsaa - ja vielä siinä pitäisi onnistua 6 viikkoa... Mielelläänhän sitä jo esittelisi, muttei vielä uskalla. Tosi tuskaa salailla lähimmäisiltä[:@]!

 
Moi Minnis ja muut kesämassun kasvattajat!
 
Minulla on nyt ensimmäinen neuvolakäynti takana, jossa ei pettymyksekseni kuunneltu vauvan sydänääniä. Ei kuulema kuulu vielä. Aikaistivat laskettua aikaani kahdella päivällä, kun aloittivat laskennan edellisten menkkojen ensimmäisestä päivästä. Kiertoni on 30, joten tuohon heidän tulokseensa tulisi lisätä 2 päivää, jonka esimerkiksi vau.fi laskettuaika laskuri lisää. Ilmoitin, että tiedän milloin ovulaationi oli, koska tein ovulaatiotestejä ovulaation lähestyessä päivittäin. No nyt neuvolan mukaan laskettu aika on 23.5 ja oma ovulaatioon perustuva laskelmani on 25.6, katsotaan kuinka ultrassa joulukuun puolella käy ja millainen arvio sieltä putkahtaa.
 
Mutta siis turvotuksesta piti kirjoittaman, mutta eksyin aiheesta [:)]. Neuvolan mukaan tänään alkoi rv9 ja vatsani on turvoksissa, tosin ilman tunnetta vatsassa ei ole enää niin paljon, kuin pari viikkoa sitten. Vyötärönympärykseni on kasvanut 14cm raskauden aikana ja minusta se on todella paljon, hieman pelottaa, että kuinka suuri vatsa minulle oikein tuleekaan. Yritän vielä 2kk saada peiteltyä vatsaani töiden takia, saas nähdä kuinka onnistun. En haluaisi myöskään salailla vaan huutaa asian koko maailmalle, mutta mutta. Läheiset kuitenkin tietävät ja on ihana jakaa tuntemuksia heidän kanssaan.
 
Sitten vielä pahoinvoinnista...ehdin jo tuossa aiemmin ilakoida, että en onneksi kärsi siitä, mutta ohraisestihan siinä kävi. Olen nyt kolme päivää tuntenut kuvottavaa oloa ja mikään normaali ruoka ei enää maistu. Pelkästään kevyet ruoat (salaatit ja hedelmät) menevät alas. Aamuisin on kuvottava ja huimaava olo, enkä meinaa päästä sängystä ylös pyörtymättä. Nyt tänä aamuna kokeilin ottaa heti sängyssä jotain suuhuni, niin olo oli huomattavasti parempi, mutta silti voin heikosti koko päivän. Iltaisin on parempi olo onneksi. Mutta mielelläni minä hieman kärsin, jotta saan kesällä pienen palleron syliini.
 
Takaisin
Top