Kesämassun kasvattajat 2009

Heips, minäkin olen ihmetellyt tuota lasketunajan laskurin parin päivän heittoa..mutta näköjään se onkin saanut jo selityksen tuolta ylemmältä taholta! [:)]
 
Kiitos Adminille avusta!
 
Hyvää viikonloppua kaikille. Pakko karata töistä etuajassa - en kestä hereillä. Karsee ollut koko viikko. Melko noloa, kun meinaa nukahtaa pomon kanssa pidettävässä 2hengen palaverissa. Ehkäpä tämä tästä helpottaa. Muutoinkin kyllä ahdistaa aika kovin - luen liikaa keskenmenoaiheesta ja sitten tuo TiinuLiinun juttu. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Mieskään ei oikein osaa auttaa.
 
No niin, nyt se on sitten todellista meilläkin tämä asia! Ultrasta löytyi yksi pää, kaksi jalkaa ja kättä ja tiuhaan sykkivä sydän! Kyllä siinä taisi kyynel jos toinenkin päästä! Viikot pysyivät siinä missä neuvolassa oli laskettu, eli la on 1.6. Huh! Kylläpä helpotti todella nähdä se pieni.
 
Vaikka koko päivän on ollut taas kipuilua vatsanseudulla, niin kestokyky on taas tuplaantunut. Kätilökin totesi että kohtu on sellaisessa asennossa mulla että niitä kipuiluja tulee lisääntyvässä määrin ja kovempina viiltoina vielä n. 25 viikolle asti. Mutta ei hätiä, pitäähän sen raivata itselleen tilaa :)  Toivottavasti tosiaan näitä ilouutisia saatte muutkin joilla on ultra vielä edessä päin! 
 
ALKUPERÄINEN: TiiNaLiiNa

Heippa kaikille.

Meillä oli surun täyteinen maanantai.
Vauvastamme tuli enkeli pilven reunalle. Kovien kipujen saattelemana. Ne kivut, jotka jäi jäljelle ovat vielä kovemmat kestää ja päästä yli. En toivo kenellekään samaa.

Hipaisi hiljaa enkelin siipi,
kauneinta maailmassa näytti.
Salaa sitten ovesta hiipi,
enkelin oikeutta käytti.
Nukkui pieni enkelin siipien suojaan
ja lähti,
nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti.


Nuku hyvin kulta, äiti kaipaa sua.


 
Voi kun surullista kuultavaa TiiNaLiiNa. Tuli mullakin tippa linssiin. Voimia sinulle oikein paljon. (Halaus)
 
[font="trebuchet ms"]Hei Kaikki ! [:)] kai määkin olen kesämassun kasvattaja vaikka saammekin jo toukokuussa vauvamme.Mulla on nyt rv 16 ja ultarassa näkyy jo jalat ja kädet olen todella onnellinen<3 Mulla on jo nyt niin iso olo niin entäs sitte pari kuukaude päästä [8D] joo-o , mitäpä kuuluu teille ja vauvoille masuissanne ? <3
 
TIINALIINALLE! otan osaa suruunne , en voi sanoa että tiedän miltä tuntuu mutta kävin saman asian läpi ensimmäisellä raskauskerralla , se on rankkaa.. mutta yrittäkää uudestaan niin mekin teimme ja uusi on tulossa ja kaikki on hyvin , toisella kerralla kun on raskaana niin kuulemma ei tule niin helpostin keskenmeno. mutta eihän se uusi vauva vie koskaan ensimmäistä pois. voimia ja jumalan siunausta teille. T. i ja m
 
Onko kuinka moni käynyt yksityisellä varhaisultrassa? Meillä on eka neuvola vasta joulukuun 2. viikko, eikä silloin mielestäni ultrata. Paljonkohan yksityisellä mahtaa maksaa ja onko viikko 8 sellainen, että jotain alkaa enemmän näkyä?
 
Minnis: Yksityisellä on kallista..mulle neuvolassa sanottiin että varmasti yli 100€! Ja sit esim 4D ultra niin yli 200€...riippuu tietenki varmaan paikkakunnasta yms..mekin meinataan miehen kans että varataan yksityiseltä aika tohon 4Dultraan....

Asiasta toiseen rupesin tässä miettiin että onkohan papanalla kaikki kunnossa ku meillä on koira, melko pieni kuitenki (säkä n.40-45cm)niin se tykkää aina hyppiä vasten..ni rupesin vaa aatteleen että toivottavasti ei oo vauvaa satuttanu ku se yltää just tohon mun mahan kohdalle kun seisoo kahdella jalalla!!???Onko muilla vastaavia kokemuksia??
 
Yritetäänpä uusiksi - ensimmäinen vastaus hävisi bittiavaruuteen.
 
Kiitos Lumienkelille tiedosta. Ei tuo nyt niin kauhean kallista ole, kun normaalista gynekäynnistäkin olen yksityisellä maksanut yli 80 euroa. Tai siis onhan se överihintaista, mutta verrattuna yksityisen hintoihin ylipäätään.
 
Toinen kysymys liittyen yksityisellä käyntiin: Kuinka kunnallisessa neuvolassa suhtaudutaan, jos olet jo ennen ekaa käyntiä käynyt yksityisellä?
 
Lumienkelille vielä - Älä suotta huoli koiran hyppelystä! Pikkuinen on tosi hyvässä suojassa sisälläsi!
 
Kiitos Minnis lohdutuksen sanoista..toivon tosiaan että koirani ei ole vahingoittanut papanaa...nyt olis sit 12 vk tasan...[:)]mut oon kyl miettiny noita laskureita ja neuvolan tätiä..ku ekassa neuvolassa se täti laski mulle kalenterista että LA olis 22.5, mut sit se ultran mukaan onkin vasta 2.6...mutta kun tätä asiaa pohdin mm. mieheni ja äitini kanssa niin me ollaan kyl kaikki sitä mieltä, että kun LA:han lasketaan viimesten kuukautisten alkamis päivästä jotka oli mulla 15.8, eli senkin mukaan La olis 22.5..mutta miten voi olla mahdollista että ultran mukaan se on vasta 2.6??koska kaikki laskurit on kanssani samaa mieltä että LA on 22.5??? kertokaa te viisaammat..
 
Onnea Lumienkeli - miulla vasta 6+1, et vielä joutuu kärvistelemään.
 
Juu kyllä miusta kuulostaa hullulta tuo viikkojen ns. väheneminen. Ei kai ne siittiötkään viikkotolkulla siellä elä ja edelliset kuukautiset eli kiertohan sen LA:n kertoo. Eli en välttis usko täysin, etteivätkö nuo laskurit olis luotettavia.
 
Lumienkelille: Tuo viikkojen vaihtuminen ultrassa on yleistä. Siinä mitataan sikiön pää-perämitta, jonka mukaan viikot määrittyy. Sikiö voi olla normaalia pienempi, mutta kirii sitten kasvussaan seuraavaan ultraan mennessä. Odottele siis sitä, niin tiedät taas varmemmin missä viikoissa menette[:)] Tietysti laskettu aika saattaa heittää helposti  esim. viikolla jos kiertosi on ollut epäsäännöllinen tai olet esimerkiksi tullut raskaaksi heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen[;)]
 
Minnis:Mä pohdin kans tota että eihän ne siittiöt nyt viikko tolkulla siel kohdun seudulla elä!? Ja äiti oli kyl samaa mieltä...mut joo siis Tiinukka mä kans tiesin ton pää-perämitan ja sit ton et ultrassa viikot voi muuttuu..mut silti ihmetteln et miten se on käytännössä mahdollista ku siis LA:han lasketaan kierrosta ja kuukautisista..mut kaitpa se selviää..ja muuten meillä ei ole enää ultraa ellei jotai pahaa tapahdu! Täällä missä asun ni kunta ei tarjoo ku yhden ultran koko raskauden aikana ja se on se eka ultra mikä meille tehtiin jo 9+2 viikoilla...[>:] harmi vaan...mut kyl meinasin yksityiseltä varata ajan 4D ultraan, millon toi 4D ultra olis viisainta tehdä?
 
Muuttuivatpa ne viikot suuntaan tai toiseen, ei tietääkseni yksikään ole sisälle jäänyt[:D]. Kannattas varmaan pirauttaa yksityiselle ja kysäistä sitä 4D:n ajoitusta.
 
Mie olen ollu jo pari viikkoa kuin kävelevä zombie väsymyksen takia. Ei juurikaan lohduttanut tieto siitä, että tilanne voi "pahentua" vk:lla 7-10 [X(] - no onpahan hyvää harjoitusta tulevaan[;)].
 
Adminille taas kysymys: Minkä takia näyn kirjautuneena keskustelufoorumissa, vaikka olen kirjautunut ulos? 
 
Rv 9+2
 
No voi elämän karut kävyt kun voi ihminen olla urvelo! Tänään sit hokasin, et tänne on tullu lisää sivuja keskustelun jatkuessa. Ja minä oon aina vaan menny sivun alareunaan ja nähny viimesenä omani [:@] ois  varmaan pitäny kiinnittää enemän huomiota sivujen toimintaan.
 
No nyt sit poikkean tässä jutussani millon mihinkin aiempaan kommenttiin et koittakaa tajuta mitä tarkoitan [;)]
 
Meillä oli tossa viimeviikolla eka neuvola. Verikokeet tehtiin ja höpistiin mitä nyt on kolmevuotta sitten höpisty viimeksi. Mulla oli kamala kiire pois kun oli työhaastattelu tiedossa ja neuvolantäti ois niin kovasti halunnut kertoa ihan kaikesta mahdollisesta vaikka sanoin että muistan kyllä mitä saa ja mitä ei saa syödä raskausaikana ja muuta tietoa mikä on niin syöpynyt aivoihini esikoisen odotuksen aikana kun imin joka ainoan sanan mitä vain kuulin raskauteen liittyen [:D]
 
Otin sitten ultra ajan (sen yhden ja ainoan minkä Jyväskylä tarjoaa) kolmannelletoista viikolle, eli 10.12. Kun on sitä kokemusta viikkojen peruuttamisesta niin ajattelin sitten ennakoida tilanteen jos se peruuttaminen ei tuntus niin kamalalta jos on lähtökohtaviikot pidemmällä. Ja jos viikot ei peruutakaan niin oishan se ihana kun näkis vähän enemän pikkukakkosesta siellä ultrassa kun viikkoja olisikin sen verran enemän. Lääkäri on sitten 12.12 ja siellä sisätutkimus ja varmaan sydänäänien kuuntelu, luulis niillä viikoilla jo kuuluvan hyvin [:)]
 
Ei oo paino noussu sen alun parin kilon jälkeen, turvotus kyllä on laskenut. Eli varmaan kehossa nestemäärä ja sitten nuo tissit painaa. Ihan onnellinen oon et ei oo maha vieläkään pullahtanu niin onnistuu tuo salailukin paremmin. Äiti kyllä tivaa vähän väliä että "ootko sä jo raskaana, ai et, ootko ihan varma???" Hirveesti  se odottelee, vaikka en edes ymmärrä miksi se nyt on niin innoissaan. Nauttis tuon esikoisen hyysäämisestä vaan [&:] 
 
Verenpaine on sitten muuten tällä kertaa vielä hullumpi kuin viimeks... 95/69!!! Neuvolantäti mietti pitäskö kuolleeks julistaa [:D]
No sitten hirvee tentti siitä että miten usein huimaa ja onko pyörtyilyä. No ei oo kertaakaan huimannu, enkä kyl oo pyörtynytkään. Hyvä puolihan tässä on se, että saan syödä mielinmäärin salmiakkia [:D]
 
TIEDOTUS KAIKILLE ODOTTAJILLE: MAKSAMAKKARAA SAA SYÖDÄ RASKAANAOLLESSA!!!
 
Voi tsiisus miten hyökkäilin seinille kun tuon kuulin. Viime keväänä joku asioista päättävä virasto on ottanut maksamakkaran pois kiellettyjen aineiden listalta. Siinä ei siis ole kovinkaan paljon A vitamiinia. Kuitenkin kohtuus kaikessa ja vain pari ohutta siivua päivää kohden... no jos ei päivittäin syö niin kerralla voi sit vähän useamman siivun leivälle laittaa. Kyllä olen niiin onnellinen. Koko viime raskauden harmittelin kun ei voinut syödä lämmintä ranskanleipää maksamakkaralla (tunnustan että parikertaa salaa sitä silti söin).
 
Olikohan muuta mainitsemisen arvoista??? En mä nyt ainakaan muista
Eli siis kirjoitan lisää taas kun kerkeän ja muistan
 
 
Otan osaa Tiinaliina! ihan kauheeta[:(] voimia teille.

Tiinukalle: Mulla siis menossa nyt rv 11+0. Kyllä mulla jo masua on. En tiedä johtuuko sit turvotuksesta vai onko masu sit nyt jo tosiaan kasvanut hieman. Pahoinvointi on kyllä ärsyttävää ku ei sit oikein mikään maistu ja kaikki ällöttää. Tällä viikolla pahoinvointi on jo helpottanut etten ole nyt viikkoon oksentanut ja ruokakin maistuu hieman paremmin[:)] Mulla keskiviikkona lääkäri aika missä kuunnella sydän äänet ja katotaan kohdun asento yms. *hieman jänskättää[:)]
 
Hei vaan! Liityn mukavanoloiseen joukkoon. Raskausviikkoja nyt 10+5 ja oli Heisku lohduttavaa lukea, että sulla on paha olo alkanut helpottaa (melkein sama raskauden kesto). Mulla nimittäin on ollut ihan megalomaanisen hirveä alkuraskaus just nimenomaan pahoinvoinnin kanssa. Mutta jospa se tässä ihan pian, kun toka kolmannes (jihuu!) piakkoin ja toivottavasti pyörähtää onnellisesti käyntiin...
 
Adminille: Se näköjään auttaa, että kirjaudun ulos sekä keskusteluista että etusivulla eli kaksi kertaa.
 
Olen 27-vuotias esikoista odottava tamperelainen ja raskausviikkoja on nyt tasan kymmenen. Lopetimme ehkäisyn käytön heinäkuussa ja päätimme, että lapsi tulee, kun on tullakseen. Yllätyimme molemmat siitä, että vauva ilmoitti tulostaan näin pian. Ilouutinen on nyt kerrottu molempien perheille ja muutama ystäväkin tietää.
 
Eka neuvolakäynti oli reilu viikko sitten ja ultran aika on varattu joulukuulle. Yllättävän voimakkaan raskauspahoinvoinnin vuoksi jouduin sairaalaan, joten siellä ultrattiin jo. Henkisesti huono olo helpottui, kun näki pienen sintin sydämen sykkivän ja sai tietää, että siellä masussa voidaan hyvin.
 
Takaisin
Top