Kesämassun kasvattajat 2009

Täytyy nyt kommentoida vaateasiaa, kun olen täällä kotosalla ollut taas viikon pelkissä löysissä gollegehousuissa tai yövaatteissa kun kerta olen sairaslomalla. Tänään ajattelin kokeilla kyläilemään lähtöä ja kaapista ei sitten löytynytkään oikein mitään sopivaa päällepantavaa. Kuukausi sitten ostamani ylisuuret äitiyshousutkin olivat jo lähes piukat ja omat puserot kaikki napapaitoja. Onneksi oli sentään yks pitkähihainen äitiyspaita [:D]

En ollut kyllä varautunut siihen että kasvaisin tätä vauhtia... täytyy tilailla postimyynnistä jotain vaatteita, ettei tarvitse yövaatteissa vierailuille lähteä.

Eipä ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua tänne. Vuosi vaihtui ja pahoinvointi helpotti, lähes loppui. Ruoka maistuu ja urheileminen sujuu. Vatsa on kasvanut kivasti ja maha-asukki kovasti siellä liikuskelee. Nyt onkin sitten kova into sisustaa vauvalle huonetta.

Heipsun!

Täälä kanssa lomailu jatkuu, ja musukin on kasvusuunnassa. Kuvittelen että noi kaverilta saadut vaatteet käy loppuun asti koska ne on kaksosmasulla venytetty ja vanutettu, mutta saa nähä millanen emäntä sitä itestään tulee. [:D]

Onko mitään tietoa siitä että voiko oman äidin raskauskilot "siirtyä" myös itelle? Ku totuushan on että vanhemmiten aletaan näyttää ja olla kuin vanhempamme niin miten sitten tämä raskaus asia..? Kattelin eilen tossa mammani äippärikortteja niin semmoset 20kg keränny lisäkiloja oottaessaan ja melkeen se kaikki lisäys oli tullu viimesen 4kk:n aikana noin suunnilleen, eli mulla ois vajaa kk "armon" aikaa jos ne kilot voi mullekki samallalailla tulla. *kääk*

Vakuutusasiaa. Käytiin tekemässä varaus Tapiolassa, tai siis sehän menee käsittelyyn eka ja sitten tulee päätös saako sen vai ei. Meitä palvellut "täti" oli sitä mieltä ettei näyttäs olevan estettä, mutten tiiä miten se paino tosiaan.. Kun kuitenki pyöreähkö on, niin missään ei mainittu että mikä se painoindeksi saa olla että sen vakuutuksen vielä saa masuasukille.. Ja en hoksannu sitä siinä hässäkässä kyselläkkään sitten. Onko siis havaintoa? Toisaalta ei se niin vakavaa ole jos ei saakkaan sitä vakuutusta masuun, otetaan sitten ku toinen on syntyny jos hänekseen tulee, mutta ei vara venettä kaada. [:)]

Lunta satelee vaikka kevättä tässä jo kaipailee. Sais lähtä ulkoilemaan ilman että tarttee olla varuillaan liukastumisien kanssa. Täälä kun tuppaa nuot pihat olemaan peilijäässä. Tosin voi olla että sitä kaipaa siksi että viikon auringossa kupeksi niin ei osaa ollenkaan tottua taas tähän talveen..

Aivan järkyttävä syyhytys alkanu, siis ihan jokapaikka kutiaa enempi ja vähempi, ja viime yö oli ensimmäinen ku piti nousta syömään kesken unien. Vkoa 17 eletään, kellään samanmoisia otveita havaittavissa? Aluksi epäilin että jos närästäs, ku en minä sitä tunnista [8|], ja ei auttanu Rennie. Piti siis yöpalaa kehitellä, mutta ei masu rauhottunu silläkään. Pitäänee alkaa kehittään ylimäärästä peitettä jalkojen väliin että kohentas nukkuma-asentoa tai jotain. Kyljellään kun ei osaa nukkua, selällään tuntuu välistä että painaa ja mahallaan olo on mahdotonta.. Vinkkejä?

Nyt on sitten mullekki tullu se "vauvakamaa mulle ja heti"-vimma, olen shoppaillu patjaa ja lakanaa, tyynyä ja peittoa. Tosin mies ei ole antanu millekkään niistä lupaa (tämä 38neliötä rajottaa kummasti), joten on jääny haaveiluksi. Nyt äippä lupas ommella mulle lakanoita niin ei tarttee ostaa, kuulemma pitsiä ja semmosta pitää käyä ku tahtoo tehä jotain koristelua. [:D] Ja ne vaatteet, tahtoo ostaa vaikka ja mitä! "Onneksi" ei ole tuota rahaa niin paljoa että vois ostella mahottomia ja ukko takoo järkeä päähän. Yritetään olla kierrättäjiä ja siis kaikkien kavereitten ja sukulaisten lapsien jo pieneksi jääneet vaatteet otetaan vastaan, kunhan niin pitkälle päästään.

No, eiköhän tuota "asiaa" taas tullu ihan tarpeeksi. Ilosta kevään odotusta, ei se enään niin pitkällä ole tuo nyytin saaminen syliin (posetiivari 23vkoa ja rapiat jälellä..) [;)]

Anteeks kun kysyn..mutta enkö saa enää osallistua keskusteluihinne tai ettekö enää halua keskustella mun kanssani? koska räjähdin täällä eilen?mut se on ihan tosi asia..tää ylipaino ja sen takia hylätyksi tuleminen pistää vihaksi,eihän se toki teidän vikanne ole..itsepähän olen kiloni kerännyt ja kantanut,mutta nyt tässä lähinnä se suututtaa että miten julkinen laitos voi evätä tulevalta lapseltani vakuutuksen vaan sen takia että äiti sattuu olemaan läski!
En nyt halua ketään syytellä tai loukata tällä kommentilla...vastatkaa tai älkää...

Helou!
Mulla ei vielä ole minkäänlaisia supistuksia ollut, ja ihan hyvä niin. Mutta olen saanut toisenlaisen "vaivan". Mun rinnoista on alkanut tulla maitoa!!! Ekan kerran tuli viikonloppuna saunan jälkeen. En oikeastaan edes ajatellut asiaa, tuntui vaan epämukavalta, mutta luulin vaan paitani kastuneen. Nyt viikolla kun kävimme saunassa, niin sama juttu ja nyt huomasin että "kastuminen" todellakin on rinnoista tihkuvaa maitoa. Onneksi kyseessä oli vain pari pientä täplää. Kuulinkin, että näin voi käydeä, ja nimenomaan saunan jälkeen. Noh... Nyt sitä maitoa tihkuu joka ilta, ihan suihkunkin jälkeen. Ja kasvavassa määrin!!! Onko muilla tapahtunut samaa? Ja siis vasta rv 19 käynnissä.

Masukki on aloittanut potkimisen. Piti toissapäivänä oikein kunnon potkusarjan illalla kun katsoin telkkaria sohvalla löhöillen. Mutta eilen oli ihan hissukseen ja sain tietty heti stressin aikaiseksi. Eikä tänäänkään ole vielä mitään liikkeitä tuntunut. Olisiko rauhallinen tapaus? Taitaa olla turha toivo.

Mullakin maha kasvaa hiljalleen ja yllättäen. Onneksi olen tilaillut jatkuvasti mammavaatteita huuto.netistä, jotta on jotain mitä laittaa päälle. Ostin aluksi m-kokoa, mutta sirryin aika pian ostamaan L-kokoa, etteivät vaatteet purista mistään. Neakka, varmaan tietyssä määrin oma painomme "seuraa" oman äitimme kiloja, mutta toki voimme omalla käytöksellämme (mm. syöminen...) vaikuttaa saatuihin kiloihin. Oma äitini ei saanut muistaakseni kuin kymmenisen kiloa lisäpainoa minua odottaessaan ja tietysti toiveikkaana odotan samanlaista painokertymää. So far so good, koska en ole saanut kiloakaan lisää =)

Neakka, muakin kutitti (mahaa) juuri noilla viikoilla. Nyt kyllä kannattaisi harjoitella kyjelään nukkumista, sillä muistaaksni josatin vkosta 18 eteenpäin ei edes saisi nukkua selällään (painaa sisäelimiä). Olen parina iltana kokeillut selällään nukkumista ja ei kyllä pysty niin olemaan. Onneksi nukun normaalistikin kyljellään, joten ei vaadi paljoa harjoittelua.

Lumienkeli:uskoisin ettei kyse nyt ollut siitä, että hermostuit vakuutusyhtiöihin. Varmasti kaikkien mielestä typerä sääntö tommoinen äidin ylipaino. Aattelisin itse, että toi sinun suhtautumisesi ihan asiallisesti muotoiltuun vastaukseen oli hieman yllätyksellinen. Itse en ainakaan saanut semmoista käsitystä, että ketään olisi sinua pitänyt mitenkään tyhmänä, vaan vastasivat omien tietojensa mukaan. Tässä on tapahtunut varmasti väärinkäsitys..

Mullakin tullut harjoitussupistuksia. Hiukan pelotti ne, mutta uskoisin että on ihan normaaleja. Munkin äitiyshousut alkaa menemään pikkasen pieniksi ja useasti joudun laskemaan housuja pois vattan päältä, kun ahdistaa pirusti..

Jännittää kovin huominen rakenneultra.. Toivottavasti kaikki on hyvin.. Ja josko vielä saisi sukupuolenkin selville. Mies toivoo poikaa. Mulle ihan sama.. Äitini toivoisi tyttöä.. Katsotaan saadaanko huomenna selville....

Neakka:
Vakuutusasiaa. Käytiin tekemässä varaus Tapiolassa, tai siis sehän menee käsittelyyn eka ja sitten tulee päätös saako sen vai ei. Meitä palvellut "täti" oli sitä mieltä ettei näyttäs olevan estettä, mutten tiiä miten se paino tosiaan.. Kun kuitenki pyöreähkö on, niin missään ei mainittu että mikä se painoindeksi saa olla että sen vakuutuksen vielä saa masuasukille.. Ja en hoksannu sitä siinä hässäkässä kyselläkkään sitten. Onko siis havaintoa? Toisaalta ei se niin vakavaa ole jos ei saakkaan sitä vakuutusta masuun, otetaan sitten ku toinen on syntyny jos hänekseen tulee, mutta ei vara venettä kaada.

Moi! on hyvin vakuutusyhtiökohtaista, millaisia "kriteereitä" he vakuutuksilleen määrittelevät. Täällä netissä, jos tutustuu vakuutuksien tuote selosteeseen, ja lukee niistä mitä edellytyksiä kullakin firmalla on, ei lue ainakaan painoindeksistä erikseen, ettäkö se olisi syy vakuutuksenhakemuksen eväämiseen!!!

Yleensä edellytetään, että Äidin tulee olla alle 40-vuotias, tai joissain yhtiöissä jopa alle 45-vuotias lapsen laskettuna syntymäaikana ja lisäksi yleensä edellytetään, että tämä raskaus ja mahdolliset aiemmat raskaudet ovat sujuneet normaalisti.

Heissan!
Kesämasua kasvatellaan ja onhan toi massu jo kasvanut:)
Laskettu aika olisi 3.7.09 ja toinen ultra 16.2.ei malttaisi odottaa edes sinne asti,selviää jo toivon mukaan sukupuolikin=)

Vaaka73, näköjään sama LA ku mulla :) Tai se on vaihdellu et jossain se on 2.7 ja toisaalla sit 3.7. :) Rakenneultrassa kävin maanantaina ja sain sukupuolen tietää :) Miten mennyt odotus? [:)]

Moikka pitkästä aikaa!

Monta sivua on näköjään ehtinyt kertymään sillä aikaa, kun olen ollut reissussa. Matka meni muuten hyvin, mutta nyt olen ihan kuitti. Kiva vielä mennä arkipäivien lisäksi viikonlopuksi töihin[X(].

Miulla ei vielä tunnu potkut - kovasti olen odotellut. En ole asiasta vielä ahistanut, pitäisköhän kohta?! Eniten ärsyttää, kun kaikki kyselee koko ajan, että potkiiko[:@]...

En tiiä johtuuko väsymyksestä vai mistä, mutta tänään on oudosti juiminu häpyluun yläpuolelta. Varmaan jotain kiinnikejuttuja.

Neaka, täälläpäin on myös polut pelkkää jäätä. Mä ostin sellaiset mummopiikit, jotka laitetaan kenkiin kiinni. Johan pysyy pystyssä! Suosittelen sellaisia liukastumisesteitä lämpimästi, ainakin lenkillä ollessa tekee turvallisen olon.

Mä en ole ikinä ollut mikään sportti-ihme, enkä nyt raskausaikanakaan hirveästi ole urheillut. Aloitin kyllä taas kerran päättäväisesti jumppaamisen, mutta mutta... Meillä on kuitenkin onneksi koira, jonka kanssa käyn päivittäin lenkillä.

Mua kutittaa myös ihan hillittömästi tosi usein. Koiran kanssa kyhnytellään itseämme kilpaa...

Juu, häätynee alkaa ihmettelemään sitä tyynyä ja kumppaneita petikaveriksi. Mies saa väistyä kaiken rekvisiitan tieltä [:D]
Ei mullakaan äitipuoli vielä ole niitä kiloja tullu yhtään, olen "säästyny" siltä vielä toistaseksi.. Saa nähä kauanko tilanne sitten on samanmoinen. Kuten sanottu niin on joitakin ylimääräsiä kiloja tullu kerättyä elämän varrella niin se kai kompensoi hieman tilannetta.
Uniukkoa taidan lähtä pikkuhiljaa moikkaamaan, josko yöstä ei tulis niin vaikea kuin edellisestä.

idaho niin en tiiä mitä ihmiset halus tarkottaa noilla kommenteillaan..mut mulle tuli vaan sellanen olo että en tietäis mitään..mut kait mä sit oon kasittäny väärin...[&o]

Moi!

Ilmoittaudun mukaan..
Laskettu aika ois 17.6. eli reilu puolessa välissä ollaan..!Tyksissä ois tarkotus synnyttää..:)

lumienkeli: en usko, että ketään semmoista tarkoitti, vaikka siltä voi tuntua. Raskaana ollessa hormoonit jyllää. Ainakin ittelläni. Usein olen suuttunut ihan pienestä muille. Itsekin kiroan sitä myöhemmin. Onneksi voin aina syyttää hormooneja... Silläkin selvitty monet selitykset...[:D]

Kuvittelenkohan vain vai tunsinkohan äsken liikehdintää?! Olen istunut tunnin verran tietokoneella ja tuntenut pariin otteeseen sellaisen kuplanpuhkeamisilmiön[:)]. Nyt ei tule kyllä töiden tekemisestä mitään, kun pitää istua hiljaa ja odotella lisää tuntemuksia[;)]...

Minnis, todennäköisesti se oli just sitä! Mullakin tuntui ekat todella selvät potkut tietsikalla istuessani. Muutenkin olen huomannut, että kun jokin vähän painaa alavatsaani, niin vauva potkaisee. eli siis esim. farkkujen yläosa. Tosin nyt vauva on ollut pari päivää hiljaa ja mä oon jo ihan kuin kissa pistoksissa. Kun ekat potkut on tuntenut, niin heti haluaisi tuntea lisää =) Mutta ymmärtääkseni alussa tuntuvat harvakseltaan.

Tänään 19 viikkoa täynnä! Onnittelut sinullekin =)
Kuten huomaat, pidän tiukasti kiinni "ensimmäisestä" LA:sta.

Juu Onnea meille molemmille[:D]! Puolivälissä ollaan... Ajattele kohta vaihtuu viimeiselle kolmannekselle - USKOMATONTA! Ymmärrän kyllä, että pidät kiinni ekasta LA:sta - se oli tosi kummallista, että siirrettiin jonkin kuukautiskierron takia, mikä ei edes kohdallasi pitänyt paikkaansa.

Miun maha on kyllä eilisestä asti ollut tosi oudon oloinen. Onhan selvää, että tuntemuksia tulee, kun sisällä kasvaa pieni ihminen, mutta silti.... Voi ahdistus taas[&:]. Johtuu kai osittaittain siitä, ettei vähään aikaan ole ollut kasvukipuja tms.

Joo mieki huomasin iskun, kun nojasin vatsalla pöytään - hassua!

Just kun pääsin sanomasta, että vauva on ollut hiljaa, niin aloitti oikein kunnon potkusarajan (edelleen käynnissä). Onneksi ei työkaverit just nyt näe mua, koska istun täällä tyhmä hymy naamalla =)

Mä vasta joku aika sitten tajusin olevani toisella kolmanneksella ja heti pitäisi siirtyä kolmannelle... On tää aika ihmeellistä.

Millä lailla sun maha on outo? Tarkoitatko sitä mainitsemaasi juimimista? Senhän pitäisi kyllä kuulua asiaan tässä vaiheessa. Lainaus vau.fi -sivuilta rv 17 kohdalta:
"Näihin aikoihin on melko tavallista tuntea kipua nivusissa. Kipu saattaa säikäyttää, sillä se voi olla voimakastakin, mutta yleensä aihetta huoleen ei ole. Syitä kipuun on monia, se voi olla lähtöisin esimerkiksi kohdun lantioon kiinnittävistä jänteistä, jotka venyvät kohdun kasvaessa. Voit tuntea jännekipua muun muassa tehdessäsi äkkinäisiä liikkeitä tai aivastaessasi. Vartalon taivuttaminen eteenpäin saattaa hellittää kipua."

Mulla on ollut jonkun verran tota, et kun nousee äkisti ylös tuolista, niin vihlaisee oikein kunnolla. Tää potkiminen on kyllä siitä kiva, että ainakin tietää vauvan olevan hengissä.

Tätä tunnetta on hankala kuvata. Tuota vihlontaakin on ollu, mutta tämä on erilaista. Vähän niinkuin pakottaisi tuonne sisälle vatsaan tai jotain. Pitää seurailla. Niistä äkkinäisistä liikkeistä saa kyllä kivat vihlaisut... hyvä, ettei itku pääse. Mutta epäilen, että tämä väsymys on tääs pakotuksessa osa-aiheuttaja. Pitänee pysyä sohvan pohjalla kaikki vapaa-ajat.

Takaisin