Kesämassun kasvattajat 2009

Just tulin neuvolasta ja kaikki oli hyvin. [:)] Vauvan sydämen syke oli 138 ja vahvasti se tuntui sykkivän. Hemoglobiinikin oli 130, eli parempi kuin viimeksi. Neuvolan täti sanoi että massuni on jo niin suuri että vois luulla että raskauteni on kolme viikkoa pidemmällä. Onhan se todellakin iso, hirvittää jo että kuinka iso siitä tuleekaan[;)]
Meidän neuvolan täti on kans tosi kiva ja asiantunteva. On tosi kiva jutella ja kysellä asioita joita kotona usein miettii. Ei tunnu olevan ikinä kiire mihinkää, vaikka ajat olisivatkin myöhässä.
Meillä alkaa ensi viikolla perhevalmennukset. Tää on sen verran pieni paikka, että päästiin hieman etuajassa. Onko muut menossa valmennukseen ja koska alkaa?
Sain myös hakemukset täytettäväksi, pitäis nopeesti täyttää ne että saa äitiyspakkauksen.Samalla lapulla näköjään haetaan kaikki etuudet. Ei näyttäny kovinkaan houkuttelevalta täytettävältä[:@]
Meillä alkaa pikkuhiljaa lastenhuoneen remppa.Tällä viikolla pitäis tulla sisustustarvikkeita, kaikkee nalle puhiin liittyvää. Saa ruveta ompelemaan verhoja ja valitsemaan maaleja. Tällä tietoa huoneen alaosasta tulee tumman lila ja yläosasta vaalean-keltainen tai ruskea. Ja väliin tietysti nalle puh boordi. 
Mieheni oli eilen käynyt ostoksilla ja toi tullessaan nalle puh sitterin ja matkasängyn. Matkasängyn ostamisesta ei ole ollut puhetta, mutta siinäkin oli nalle puhin kuva niin oli sit ollu pakko ostaa. Mut kyllä meillä sille käyttöä löytyy. Ollaan vissiin molemmat hieman "hurahtaneita" noihin vauvan tarvikkeisiin kun koko ajan tekis mieli jotain ostella.[:D]

Mulla kanssa alkanu tuo ostovimma :D Kaikkea tullu jo hankittua pienelle pojalle. No on melkein kaikki oleellinen jo valmiina [:)] Tänää neukussa pikkusen sydänäänet 145.. Hb oli vaan 113, kohta rautakuurille [:'(] Sf-mitta oli edellee reippaasti käyrien yläpuolella mut kuulemma tasottuu kohtapuoliin.. Meidän neuvolantäti on kanssa aivan ihana, oikein ilo mennä aina neuvolaan [:)] Ens käynnillä meillekkin tulee papereita täytettäväks, ei ole mitään helppoa tuo kelan papereiden täyttäminen [:D]

Mä laitoin urhoollisesti palkanlaskijalle menemään nuo paperit viime viikolla, ja nyt sitten odotellaan päätöstä ja pakkausta. Innolla odotan, että ehtiikö pakkaus tulemaan, ennen kuin vaihtuu tämän vuoden malliin.. Tässä kevään aikana kun tuo vaihto tapahtuu. Vaatteita on jo vino pino, ainakin sen verran, että pari ekaa viikkoa pärjätään hyvin [:)] Ja pakkauksen jälkeen pääsee pesemään ja silittämään lisää. Viime viikonloppuna tyhjensin vauvan vaatekaapiksi valitun, tosin sieltä poistuneiden tavaroiden jälleensijoituspaikkana on tällä hetkellä työhuoneen lattia.. Ehkä ne siitä sitten löytävät paikkansa. Parin viikon päästä on sitten 4D, jossa jo toivon saavani hiukan kokoarviota juuri tuon rakenneultran, jossa koko lähes viikon edellä, samoin ison sf-mitan vuoksi.. Ja onhan se kiva saada oikea "valokuva" pienokaisesta.

Löysinpäs itseni tänne näin [:)] Täällä on 27v Nastolassa asuva esikois mahankasvattaja lisää, tällä hetkellä menossa rv 13, eli alkuhuumassa vielä [:D] Ja kaikkien meidän kesävauvan saajien kannalta, toivottavasti tulee nyt siedettävä kesä, ettei ihan intiaanikesän helteitä heitä päälle [:D]

No vittu haistakoon sitten paskan kaikki vakuutuslaitokset sun muut...mitäs jos suvussa tai vanhemmilla on muita vakavampiakin sairauksia kun joku saatanan ylipaino, ja haluaa nimeomaan vakuutuksen juuri siksi???niin ku meillä, lapsen isällä on synnynnäinen sydänvika, joka on mahdollista että periytyy? sit on astmaa meillä molemmilla, joten myöskin sen periytyminen on aika todennäköistä?ja miehellä viel kaikkee muuta sairautta ni ompas kiva sitten kun ne periytyy lapselle..eniten mua toi sydänvika pelottaa...miehelle on tehty sydän leikkaus 2 vuotiaana ja joutuu edelleen käymään vuosittain kontrolleissa..ja on mahdollista että sydän joudutaan leikkaamaan uudestaan..ni ompas mukavaa maksella omasta pussista kaikki leikkaus yms. sairaala kulut???

Lumienkeli87, jos lapsi todetaan terveeksi, niin saat lapselle vakuutuksen kyllä vielä 2kk ikäisenä. Otat ihan rauhassa, ja katsotte asiaa uudestaan lapsen syntymän jälkeen, nyt siitä on enää turha taistella ja stressata. Stressi kun nimenomaan altistaa syntymätöntä lasta asioille ihan turhaan. Lapsella tuskin on esimerkiksi astmaa syntyessään, vaan se kehittyy myöhemmin jos on kehittyäkseen.
Minä en edes ole ajatellut astmani periytymistä, en allergioiden, enkä muidenkaan, vaikka on korkea riski, että mieheni esim. periyttää tiettyä reumasairautta. On vain edettävä rauhassa, ja toivottava parasta.
Ehkä tästä oppineena tiedät, miten toimia ennen mahdollista seuraavaa lasta/raskautta, nyt kun tiedät vakuutuksen saamisen ehdot.  Ei tämä suomalainen julkinen terveyshuolto nyt niin huono ole, etteikö pienen lapsen sydämestä huolehtisi, jos tuo sydänvika periytyy, ja kyllä sairaalamaksuista selviää. Maksukattohan pätee julkisella puolella.

Nyt vain alat nauttia tästä n.16 viikosta, mitä meillä molemmilla on jäljellä, kun samoissa kerran mennään, mietit sitä kaikkea ihanaa, mitä lapsi sinulle tuo tullessaan, ostat pieniä nuttuja, ja nautit kevätauringosta! Jaksamista!

Lumienkeli87, noin se vain menee, että äidin terveydentila (kokonaisuudessaan) vaikuttaa vauvan vakuutuksen saantiin. Mäkään en sitä todennäköisesti saa, koska mulla aina verenpaineet koholla. Verenpaine on yksi niistä (monista) syistä, joilla voi vauvan vakuutuksen evätä.

Mutta tutki tarkkaan eri vakuutuksien antajat, että koska vauvalle voi ottaa (syntymän jälkeen) vakuutuksen. Nimittäin toi Taikan mainitsema 2kk on normaali, mutta esim. Fennia myöntää vakuutuksen 4 vuorokauden päästä syntymästä. Eli siis huomattavasti aikaisemmin.

Ainoa valoisa puoli tässä on se, että vauvan syntymän jälkeen otettu vakuutus on halvempi kuin ennen syntymää otettu.

no vittu mitä järkeä noissa vakuutuksissa sitten on jos niitä ei saa jos on riskejä olemassa??ja taika tiedän kyllä että vakuutuksen saa myöhemminkin, luuletko etten ole ottanut selvää? Kyse onkin nyt siitä että halusin nimenomaan ennen lapsen syntymää ton vakuutuksen koska kyseessähän on synnynnäinen sydän vika..joka siis on jo syntyessä jos on tullakseen ja se vaatii leikkauksen jo pienenä! ja mitä se hyödyttää ottaa vakuutus myöhemmin jos vika on jo todettu, koska sittenhän en saa ainakaan vakuutusta!!!ja samoin tuo astma, mun siskolla on astma todettu jo hyvin pienenä ja on monet kerrat viettänyt yön jos toisenkin sairaalassa koska henki meinaa loppua..mitä tässäkään tilanteessa vakuutuksen otto lapsen syntymän jälkeen auttaa..ei mitään..koska jos vika on jo todettu niin en saa vakuutusta!!!että näin..

ja taika kuvitteletko että en ole tietoinen siitäkin asiasta että stressi voi aiheuttaa vaikka mitä lapselle?? pidätkö mua ihan tietämättömänä ja tyhmänä...ja helppo sellasen on sanoa että ole stressaamatta jolla kaikki on kunnossa ja ei suurempia sairauksia tms ole?? ja vittu minä en katso mitään uudestaan syntymän jälkeen..ja en ole toista lasta tekemässä..ja musta tuo oli aika loukkaavaa kun sanoit "että tästä oppineena tiedät...."tästäkin tulee mieleen että pidät mua tyhmänä joka ei ole ottanut asioista selvää..ja vittu jaksa miettiä mitä "ihanaa lapsi tuo tullessaan...ei kiinnosta enää koko vitun paska..että kiitos ja näkemiin.. ja onnea vaan teille jotka tästä nautitte..

OHO... Täälläpä on meno yltyny :o?

Valaisisin mielelläni asiaa noista vakuutusyhtiön "järki" asioista, mutten taida viittiä, jos vastaaminen asiallisesti esitettyihin vastauksiin on tuollaista :s :/

EI PIDÄ AINA LUULLA/OLETTAA, että ihmiset pitävät ihan "tietämättömänä" tai "tyhmänä", vaan sillä perusteella, jos tietävät jostain asioista enemmän kuin sinä?
Ei pahalla!

anteeks nyt vaan jos sain sellaisen kuvan noista puheista. ja anteeks jos olen pahalla päällä...eihän se teijän vika ole..

ja kyl mä luulen että mäkin noista vakuutus asioista jotain tiedän ku olen itse ottanut myös selvää..mutta voitte toki puhua kun tiedätte näemmä enemmän niistä kun minä mutta ehkä te viisaammat kerrotte mulle sitten!!

Jep jep. Jos meno jatkuu asiattomana niin näistä voidaan raportoida ja poistaa oikeudet. Ehdotan että jätämme kollektiivisesti huomioimatta tälläisen keskustelijan tästä hetkestä eteenpäin.

Joku kysyi perhevalmennuksesta. Olin tänään ensimmäisessä tapaamisessa johon oli ilmaantunut n. 12 töölöläis pariskuntaa. Avomiehellä oli pakollisia opiskeluja mutta tulee jatkossa mukaan. Ensimmäisellä kerralla käytiin läpi omia lapsuusmuistoja, vanhemmuutta ja odotuksia elämästä vauvan kanssa. Katsoimme myös videon imetyksestä jonka alussa näytettiin pieni pätkä synnytyksestä. Muutama sekuntti synnytysvideota ja kyyneleet valui pitkin poskia liikutuksesta [:D] Näytti ihan mielettömältä eikä ollenkaan pelottavalta. Tosin kuvakulma ei ollut siitä graafisemmasta päästäkään [;)] Tapaamisessa oli yllättävän avoin tunnelma ja toinen vetäjistä sattui vielä olemaan oma neuvolatätini. Ehdottomasti kannatti osallistua; vauvan tulo konkretisoitui omassa mielessä taas enemmän.

Joo... No Mummini on vakuutusyhtiössä ollut yli 50 vuotta töissä, niin se kyllä tietää vakuutuksista kaiken :D joten siksi minäkin kaikista ajankohtaisista.

Mut jätetää asia sikseen!

Hjuuh, hormoonit, ne hormoonit.. :)

No, mites nui massut muuten? Meidän möykky ei paljoo riehu, "suutahti" kerran ku kissa hyppäs mahan päälle mut muuten on kovin rauhallinen. Ehkä liiankin?

Onko teillä ollu harjoitussupistuksia? Mulla tainnut pari kertaa olla, aika ikävän tuntuista mutta onneksi nopeasti ohi. Aamulla molemmat kerrat. Olen miettinyt että olisi hauska liittyä johonkin mammatanssin tai johonkin, naurattaa ajatus mammalaumasta heilumassa vatsojensa kanssa [:D] Tämä kuntoilu on nyt muutenkin jäänyt kokonaan minulta...

Päivänjatkoja kaikille "mammuteille" [:)] 

Juupa juu...

Mulla ei ole ollut harjoitussupistuksia vielä. Olen tuntenut potkujakin vasta vain silloin tällöin ja vain heikkoja, paitsi eilen. Eilen illalla kaveri taisi heitellä voltteja siellä oikein urakalla kun tuntui niin hassulta...

Meinattiin eilen tikahtua nauruun mieheni kanssa kun sovitin suosikki kotihousujani pienen korjauksen jälkeen. Mulla on sellaset punaiset fleecehousut, jotka on ihan älyttömän mukavat päällä, joten käytän niitä kotona ollessani ahkerasti. Ne ei kuitenkaan meinannut enää mahtua päälle, joten ompelin niihin ylimääräisen vyötärökappaleen. Mulla ei kuitenkaan ollut punaista fleeceä kotona kangasvarastossa, joten laitoin sen sijaan valkoista. Lopputulos on, että näytän pullean mahani kanssa niissä aivan joulupukilta...

Takaisin