Kesämassun kasvattajat 2009

Kleopatra84, mäkin tilasin vaunula.fi:stä meidän yhdistelmät, ne on vaan ne F7 mallit. Täälä Pietarsaaressa niitä nähny tosi paljon ja sitte ihastuin niihin ja päätin, että ne on nuo. Varasin ne jo viime viikolla ku oli mieleinen väri loppumassa, mut maksan ne vast 10.päivä RU:n jälkee ku saa tietää et kaikki on ok, ja lähinnä sen että niitä on yksi kahden sijaan. Kun kovasti on neuvolassa ym. epäilty että josko ois kaks kun sf-mittakin niin korkea ja toiset sydänäänet kuuluu perältä (voi myös olla kaiku). Ensimmäinen ultra oli niin epäselvä, et neukussa sanottiin että jos siellä kaks ois niin toinen ois luultavasti ollut "piilossa" takana ultran ajan. Mut rakenneultrassahan sen sitten näkee [:)] Turvakaukalon huusin huutonetistä, gracon autobaby jalustalla 51€ tosi halpa ja tosi hyvässä kunnossa, värikin on aivan ihana. Sieltä löytää kyllä tollasia helmiä jos vaa jaksaa ettiä :) Ja jos joku halvat ja hyvät yhdistelmät haluaa niin suosittelen lämpimästi noita Firkoneita, tosi kauniita värivaihtoehtoja, ja mitä olen kysellyt Firkonien omistajilta, ni tyytyväisiä on niihin ollut [:)]

Meille kans tulee Firkon F7, kirkaslime/harmaa-väriset. tosi hienon näköisiä (anopin mielestä ehkä liian kirkkaan värisiä)

Mä tilailen ne tummasininen/vaaleansiniset :) Ne on kyl tosi nätit.. No sellasia nuo anopit on, että kaikki nykyajan muotivärit on liian "kirkkaita" [:D] Mitä oot natsku tykänny firkoneista?

Meillä töissä työkaverit ja esimies tienny jo pitkän aikaa, oon tällänen hölösuu ni ei osannu olla kertomatta :D Kovasti toivon että meillä rakenneultrassa näkyis sukupuoli :)

Äitipuoli: Mikä bambulanka? En ole kuullutkaan? Millaista se semmonen on ja mistä sitä saa?

Lumienkeli87, kiitos äidillesi. Aivan mahtavaa, kun toiset ovat innostuneita tekemään muillekin sukkia. Hieno juttu!
Oho, noissa Vaunulan F7:ssa ja myös muissa heidän malleissa, näyttää olevan todella suuri väri/kuosivalikoima. [:)]  On ainakin mistä valita.

Jep, Saksata mekin vaunut tilataan niinkuin Taika jo kertoikin, ja samat syytkin meilllä [;)]. Esikoista tässä odotellaan, möykkääkin jo mukavasti päivittäin. Olenkin jo ruvennut katselemaan vastaantulijoiden vaunuja ihan erilailla kuin ennen, miehestäni on tullut tuossa jo ihan sairaalloinen xD "kato, noi on tosi makeet", tai "noilla ei pysty loskapäivinä käymään missään".. Heheh.

Oletteko muuten miettinyt/hankkinut vauvalle vakuutuksia jo? Tapiolaa on suositeltu, mutta nyt vähän ronklaa tuo kyseinen yhtiö.

helvi, bambulanka on aivan ihanaa. Tuntuma on kuin puuvillalangassa, mutta on vielä pehmeämpää ja nimenomaan vauvoille sopivaa. Ja kun meillä on kesävauvat tulossa, niin mitä oivin lanka. Sitä pitäisi kyllä saada suht normaaleista kaupoista eli Anttilasta, Citymarketista ym. Ja siinä vyötteessä siis lukee bambulanka. Niitä on ihanan värisiä! Oletko muuten huomannut, että Tarjoustalossa (ainakin täällä Espoossa) on todella hyvät lankavalikoimat? Ainakin meitä lähinnä olevasta Tarjoustalosta saa erikoisemman värisiä lankoja kuin muista kaupoista.

Oletko muuten tutustunut tähän nettisivuun:
http://www.garnstudio.com/lang/fi/category_oversikt.php?kat=Baby

Siellä paljon ilmaisia ohjeita, myös vauvoille.

Hitsiläinen, tiistai-illasta asti oon ollut kipeenä[:@]. Ei kunnon kuumetta, mutta olo kuin kovassa kuumeessa. Kaksi päivää vaan maannu. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa - onneksi, sillä huomenna lähdemme lappiin.

Tajusin just, että 18 viikkoa tulee tänään täyteen[:)][:)][:)]. Kohta siis puoliväli, nopeesti menny aika. 

Nyt en kyllä kestä! Miten mun aika riittää että ehdin tehdä noi kaíkki suloisuudet?!?! Aivan mahtavat sivustot, kiitos Äitipuoli! Pitää lähteä heti tänään, viimeistään huomenna, koluamaan noita lankahyllyjä ja käydä myös siellä Tarjoustalossa [:D]

Pitää tutustua siihen bambulankaan, nyt oon tehnyt novitan wool merinovillalangasta jonka ei pitäis kutittaa yhtään, mutta siitä on aika kehnot värivalikoimat. Tai siis löytyy vaan ne perusvauvan sininen, punanen, vihreä ja keltanen.

helvi, mä oonkin toistaiseksi pysytellyt pois tuolta sivustolta, koska siellä on kaikkea niiiiin ihanaa =)
Tiedän kans ton Novitan Wool langan, mutta mun mielestä ainakin vähän isommalle vauvalle bambulangasta tehdyt jutut kivempia. Ihan pienenä vauvana (kun läämmönsäätely ei vielä oiekin pelaa) niin pikkuvauvoilla toki kannattaa pitää villavaatteita, vaikka onkin kesä. Ja kuten sanoit, värivalikoima tossa Novitan langassa on TOSI suppea.

Huomaisnki juuri (googlasin netissä) et tyypillisin bambulankakin on Novitan. Katso värejä netissä, huomaa että on 2 sivua:
http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=tuotelista&oid=80379&tuoteryhma=80379&ryhmanimi=Bambu
Oon kyllä nähnyt vaaleanvihreääkin eli kausivärejä taitaa olla.

Oli pakko ottaa osaa keskusteluun kuinka RV pomppaa taaksepäin ekassa ultrassa.
Mulla RV meni taaksepäin ja reilusti, kuukautisten mukaan RV olisi nyt 29+4 ja ultran mukaan niitä on 18+1, eli LA olisi 9.7.
Omassa tapauksessani luotan enemmän tuohon ultran antamaan RV koska on aina ollut ongelmia kuukautisten kanssa, ei ikinä normaalit ja silleen.
Tänään oli neuvola kaikki on niin kuin pitääkin, mistä olen eri iloinen. Vauvan syke oli noin 145.
Toinen ultra eli niin sanottu rakenne ultra olis 19.2. ja jänskättää ihan mielettömästi.
Mulla ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia, välillä oikein ihmettelin että oonko oikeesti raskaana vai oliko se vain unta kun ei ollut mitään vaivoja, mutta nyt sen kyllä huomaan että oon raskaana kun vauva liikuskelee ja vetää sellaisia rumpusooloja ettei mitään järkee.
Toivotan kaikille onnellista odotusta.

nöppis, meniköhän luvut ihan oiekin? Ei kai nyt sentään rv 29+4 ja 18+1 voi sekoittaa keskenään???

Kyllä mulla meni numerot ihan oikein.
Mulla on viimeset kuukautiset ollu heinäkuussa, mutta positiivinen raskaustesti tehtiin avomiehen kanssa 15.11. ja ennen positiivista tehtiin testi kerran kuussa.
Mitään vikaa ei lääkäri ole koskaan löytänyt mutta silti on välillä ollu kuukautisten välillä jopa 9kk ja tämä on minun ensimmäinen raskaus. Lääkärin yleinen "diagnoosi" ollut ei ole mitään vikaa.

Heippa kaikille!

Itse odottelen täällä vaan sitä, että masu alkais jo pikkuhiljaa näkyä. Nyt RV 15+1 ja masusta ei oikein tietookaan. Voi tosin johtua siitäkin, että kohtu on huomattavasti kallistunut taaksepäin. Onko kenelläkään vahvaa tuntemusta siitä kumpi sieltä olisi tulossa? Mulla sellainen tunne, että poika tulee. Paino ei ole noussu koko raskausaikana, laskenut muutaman sata grammaa [:)] Neuvola ja UÄ seuraavan kerran 27.2.

No nyt rupeaa kaikki kääntymään hyvään suuntaan! Saatin miesystävän kanssa kämppä. Kaksio ja 60 neliöö, eli aika iso. Mutta pitäähän sitä olla pikkuselle sitten tilaa missä temmeltää. [:)] 
Pieniä hentoja liikkeitä tuntuu jo välillä.

Joku puhui noista mielialojen muutoksista, niin mulla myös muuttuu mielialat joskus minuutin välein. Ja tosiaan mies yrittää ymmärtää kovasti, mutta helppoa se ei ole ja itseäkin ärsyttää olla ärsyyntynyt! Välillä itseäni ihmetyttää kyllä kovasti miten hirveen pienestä asiasta saa kasvatettua härkäsen. Ja itsepäinen kun olen, niin en myöskään voi helpolla myöntää olleeni väärässä..

Tässä pitäis ruveta haalimaan takuuvuokraa ja vuokraa kasaan. Hyvä homma että saatiin kämppä nyt eikä vaikka kesäkuussa. Saa nyt ostettua kaikkea mitä uuteen kotiin tarvitsee ja vähän myöhemmin sitten pikkuselle rattaat ynnämuut. [;)]

Ei iskeny neulontavimma ei vaan iski remppavimma....[:D] 1/3 talosta kohta purattu ja lisää menee...no vähän karkas käsistä, mutta kun on niin paljon energiaa ja haluu saada kaikkee ihanaa uutta. Mistäköhän johtus??? [;)] 

No tänään on neuvola ja pääsee taas kuuntelemaan nyyttiä ja näkee kuin käyrät paukkuu ku yli mennään. Liikettä nyytissä ainakin piisaa, nytkin monottaa pöydänreunaa niin että tuntuu. Meidän asukas on löytänyt lempiasentonsa olla vinottain sillai että nyrkin iskut tuntuu navan yläpuolella oikealla ja potkut taas ihan alhaalla vasemmalla, iltaisin se tekee jonku ihme kuperkeikan ja sitten rauhottuu nukkumaan. [:)] Ja varasin sitte 4D:n 26 päivälle, enkä malttais odottaa en sitte millään, no aika hyvin kyllä nuo remppahommat on vieny mehut ettei illalla tarvii paljo sängyssä pyörii unenpuutteen vuoksi.

Takaisin