Kesämassun kasvattajat 2009

heips kaikille!
Mä en varmaan tule tota tukivyötä ehkä hankkimaan/tarvitsemaan..olen siis lihava jo muutenkin eli mahaa on ollut aina niin ei sinänsä tuo lisää painoa toivottavasti kovinkaan paljon!? Ja Äitipuoli, olen sun kanssas aivan samaa mieltä tosta sukupuoli asiasta ja mini, samoilla linjoilla olen..eli siis jotenkin tuntuu että tyttöä olisi helpompi kasvattaa ku itse olen tyttö/nainen ja mulla on pikkusisko jota olen kersana hoitanut jne..mies sanoo että sille ei ole väliä kumpi tulee kunhan on terve ja tietysti itse olen myös sitä mieltä että toivottavasti on terve!! ja sit ku meillä on tyttöjen vaatteita jo valmiiksi niin paljon ku on mun ja mun siskon vanhoja..ni jos tulis tyttö ni ei tarviis ensimmäiseen vuoteen ostaa vaatteita ollenkaan..mutta on siel jotain sukulaisilta saatuja sinisiä ja vihreitä vaatteitakin valmiina..itse en siis ole mitään ostanut!Ja tosta sukupuolen selvittämisestä..niin ku jo tossa jossain aijemmassa kirjotuksessani sanoin että 4D on 16. pvä..jos siinä sukuopuoli selvästi näkyy niin saa näkyä mutta tuskin itse kysymme tai pyydämme etsimään kumpikohan on tulossa..sen näkee viimeistään laitoksella sitten!
Ja viel noista vaunuista kun puhuitte, meillä on ruskeet/beiget Boran yhdistelmät ja aisa on säädettävä eri korkeuteen..noi vaunut on uudet ja aika korket verrattuna näihin pieniin esim. emmaljungan malleihin..itse totesin että ovat hyvän korkuiset--> ei siis tarvitse kumarrella paljoa kun ottaa lasta pois vaunuista tai laittaa sitä vaunuihin..voisin yrittää laittaa kuvan jos saisin sen onnistumaan samoin voisin laittaa kuvaa turvaistuimesta jonka olen myös uutena ostanut! Jos jota kuta kiinnostaa..

Minnis, noi lukumääritykset on samoja. Eli 16+6 ja 17. raskausviikolla tarkoittavat ihan samaa. Aika 16+0 - 16+6 on 17. raskausviikko. Luultavasti ei-raskaanaoleville on helpompi ymmärtää tota 17. viikolla -versiota. Missäköhän vaiheessa me aletaan puhua olevamme esim. viidennellä kuulla...?

Äitipuoli juu tiedän kyllä miten 16+6 ja 17. vk toimivat, mutta menen siis siinä sekaisin, että millä viikolla olen, kun joillekin pitää puhua vk+pv ja joillekin kuukausista ja joillekin monesko viikko...[:o].

Tuli mieleen tyttötoiveista, että tosi iso osa tytöistä on pienenä huomattavasti enemmän isänsä kuin äitinsä perään ja voisin kyllä melkein vannoa, että äidillä voi olla yhtä paljon yhteistä niin tytön kuin pojan kanssa. Sehän on täysin omasta asenteesta ja toiminnasta kiinni. Mutta kukapa niiltä toiveilta välttyisi. Minä kun haluan molemmat, niin sukupuolella ei ole väliä. 

Okei, nyt ymmärrän mitä tarkoitit. Mä yleensä sanon olevani esim. 17. viikolla. Vaan täällä "ammattilaisten" kanssa käytän versiota 16+6 =)

Sekin on totta, että pikkutytöt ovat usien isin perään. Vastaavasti pikkupojat ovat usein äidin perään. Ja kyllä mä siis oikeasti tiedän, että mulla löytyisi tekemistä sekä pojan että tytön kanssa. Tässä ei olekaan sinänsä järki takana =) Mutta kyllä se on tosiasia, että kaikista eniten mä toivon tervettä lasta, oli se sitten kumpi hyvänsä.

Greippi: Mulla tuli vuotoa alkuraskaudessa. Viikon 12 jälkeen ei oo enää tullu. Mulla tuli kanssa ruskeaa vuotoa ja silloin lekuri sanoi, et niin kauan ku se on ruskeeta ni on hyvä. On vanhaa verta.. Mulla ei oikeestaan syytä löydetty, mutta kyllä hieman vuotoa voi tulla. On ihan normaalia kuulema.

Nyt viikkoja 18+5. Kaiken pitäisi olla hyvin. Noh parin viikon päästä tietää paremmin..=)

Sori... Huutelen vieraisii pyötiin, mut joo tosiaan jos pysyy ruskehtavana vuoto nii ei kannata hätääntyä.
Itselläni ei kyseistä "tuhnu"vuotoa ole ollut, mutta kuulemma sellaista saattaa tulla silloin, kuin oikeasti pitäisi olla kuukautiset, eli jos et olisi raskaana , tai muuten vaan... eli juuri niinkuin idaho sanoi, se on vanhaa verta.

Samma här, ruskeaa vuotoa ollut ja kaikki hyvin. NTultran jälkeen tuli kyllä ihan vertakin ja säikähdin tosi kovin, mutta sekin johtui vaan hieman kovakouraisemmasta tutkimuksesta.

Mnnis mä kans joudun käyttämään tukivyötä, fysioterapeutti ohjeisti liikkeitä ja tukivyön paikan neuvoi, lantiolle.. Mulla vaivaa iskias pahana niin lääkäri oli sitä mieltä että nyt pitää liikkumalla vahvistaa lihaksia ennen ku iskiaksen aiheuttama tuntopuutos leviää niin pitkälle että pidätyskyky menee..

Supisteluista kyselisin.. Eilen illalla mua supisteli koko illan 10 minuutin välein!![&:]  Maha meni kivikovaks ja tuli epämiellyttävä paineentunne alavatsan seudulle.. Että onko normaalia noin tiheä supistelu ja tässä vaiheessa raskautta?? Että onko nuo niitä harjoitussuppareita?? Huh kyllä sitä on paniikissa mitä pienimmästäkin asiasta..

Vauvan potkut tuntui eilen mahan läpi[:D] Muutenkin oli riehuminen päällä kun makasin liikkumatta 4 tuntia kun luin kirjaa, olisi tainnut vauva haluta liikuntaa.. Alavatsaan muutenkin tahtoo potkia nyt melkeen koko ajan eli istuvassa asennossa varmaan tököttää[:D]

Heips!
Oon miettiny että minkähän takia mulla tuntuu noi vauvan potkut aina alamahassa, ei siis muualla vaikka kohdun korkein kohta on jo navan kohdalla suurin piirtein, samoin noi sydänäänet kotidopplerilla nekin kuuluu aina alamahalta eikä koskaan tuolta ylempää, osaattekohan kertoo et miks näin?

Seuraile Greippi rauhassa tilannetta, varmasti kaikki on kunnossa.

Kleopatra, joo ei miulla kukaan neuvonut hankkimaan tukivyötä. Oma-aloitteisesti hommasin, kun liikuntaa paljon harrastan. Reenatkaa oikeesti just niitä tukilihaksia, ei varmasti harmita myöhemmin! Miulla nimittäin jo valmiiksi urheillessa kovassa suorituksessa tullut pientä virtsan karkailua, johtuen toistuvista virtsatietulehduksista ja rakon muodosta. En halua, että ainakaan pahenee. Onneksi kyllä nykyisin on monenlaisia apukeinoja, mutta mielellään ehkäisen liikunnalla.

Ja vaikkei nyt tuntuskaan, että tarviaa vyötä, voi se hetki koittaa myöhemmin. Meillä taitaa Kleopatran kans olla kasvanu nää massut jo niin aikaisessa vaiheessa, että ongelmatkin alkaa ilmetä aiemmin[:(]. Mutta massu on kyllä komea[:D]! 

Ongelmista puheenollen. Varasin juuri terkkarille ajan, kun peräpukama meinaa ilmeisesti ulkoistaa itsensä. Kaverilla nää ongelmat on tullu rv:n 30 kohdalla, joten kivakiva. Pukama siis ollut jo lähtöönsä, mutta nyt alkaa todella oireilla. Toivottavasti saan jotain helpotusta.

Kai ne Kleopatra on harjoitussuppareita, mutta kannattaa varmaan kysyä neuvolasta. En halua säikytellä, mutta joillakihan joudutaan tekemään töitä, että pikkuinen pysyisi sisälllä mahd pitkään.

Voi vitsi! 17 viikkoa täynnä[:)][:)][:)]!

Lumienkeli, Ymmärtääkseni kohdun paikka on yksilöllinen ja kaikilla se ei nouse niin ylös. Lisäksi siellä on vielä tilaa liikkua, joten sekin voi vaikuttaa.

Mä olen lumienkeli ihan samoilla viikoilla kun sä eikä mullakaan ole tuntunut kun ihan muutaman kerran potkut navasta hiukan alaspäin, muutoin pelkästään ihan alavatsassa. Ihmettelin asiaa kun olin RU:ssa ja nyt viimeksi vielä neuvolassakin niin sanoivat että on ihan ok. Ajattelin jo, että meijän vauva on jotenkin apaattinen eikä kääntyile tai jotain... Mulla on istukka kohdun takaseinässä joten sekään ei siis ainakaan mulla estäisi tai vaimentaisi liikkeiden tuntumista ylempää. Mutta sanoivat siis että kohdussa on vielä niin paljon tilaa että se olis syynä, en ihan ymmärrä miten se asian selittää, mutta jos vaikka painovoima vetää pikkusen sitten ihan sinne alas vaan [8|] ? Mutta älä siis huoli, kyllä se aika koittaa kun kylkiluut alkaa olla kovilla! Ja ihan kun ne potkut joka viikko ihan karvan nousis ylöspäin...

Mulle tuli se alkuajan väsymys takaisin. Töissä ei 12 jälkeen meinaa pysyä hereillä eikä selkäkivut ja suonen vedot helpota tilannetta.
Enkä vieläkään pysty varmasti sanomaan, että tuntisi potkuja. Välillä on ihan varma, että nyt se oli se ja hetken päästä: ehkä kuitenkn vaan ilmavaiva :(

Ei mullakaan Natsku vielä tunnu potkuja, ja suunnileen samoissa mennään. Muutamana iltana olen yrittänyt kuulostella ja siitä tuntuu vaan saavan stressin aikaiseksi, kun mitään ei tapahdu. Ja mulla porisee illalla sen verran mahassa muutenkin, et vaikea olisikin erottaa ilmakuplia vauvan liikkeistä. Olenkin päätynyt odottelemaan tyynesti. Jonain päivänä, TAKUUVARMASTI, potkut tuntuvat niin kovaa, ettei tarvitse analysoida että oliko vai eikö ollut =)

Tässä kuva meidän vaunuista, jotka siis ostin huuto.netin kautta. Noista puuttuu kuvassa se kantokoppa, mutta tulee kyllä vaunujen mukana. Jos siis onnistun liittämään kuvan... Okei, ei onnistunut. Pitääkö kuvan olla netissä, jotta sen voi liittää (kysyy url-osoitetta)??? Ei kai tämä niin tyhmä sivusto voi olla???

Ei tarvi olla netissä. Ei kai se urlia kysy, kun otat alhaalta, että "lataa tästä" ja sitten "browse" ja "ok". Kuva saa olla vaan 200 kb[:@].

Jee, onnistui! Ainakin mulla kuva aukeaa. Yritin vissiin tehdä liian hienosti; töissä käytän paljon nettieditoria, joka toimii eri lailla.

Tosi hienot! Kyllä kelpaa mukulaa kärrätä[:)].

Mie lähen tästä esittelemään peräpäätäni työterveyteen[:'(].

Aurinkoista viikonloppua!

Takaisin