Kesämassun kasvattajat 2009

mulla nyt rv 19+5 ja ensimmäiset potkut tunsin muutama päivä ennen joulua (esikoista odotan). nyt pikkunen potkii jo tosi kovasti, tuntuu välillä että mahasta läpi yrittää kaivautua [:D] ja muutaman kerran olen ihan säikähtäny ku yhtäkkiä on kunnolla potkassu [:)] vekkuli kaveri.. [;)] 
29.päivä ois RU, jännittää jo melko paljo eikä millää malttas oottaa että pikkusen näkee [:)]

Huomenta,

On se hyvä, kun tuli valiteltua seksin vähyyttä - heti tapahtui muutos parempaan[;)].

Kävin eilen ostamassa kahdet uudet rintsikat. Tuntuivat kaupassa tosi hyviltä, mutta kotona alkoivat vähän ajan päästä puristaa, niin kuin ympärys olisi liian pieni. Pitää käydä palauttamassa nuo toiset ja toisiin hommata joku lisäpala. Kyllä helpotti, kun sai sopivamman kuppikoon ja liian kireät liivithän saattavat heikentää maitorauhasten kehittymistä ja maidon tuotantoa.

Kyl mie saunon lähes päivittäin. Pitää vaan olla aika miedot löylyt. En ole kyllä aiemminkaan tykänny kovista löylyistä. En oo huomannu oireita, paitsi liian kuumassa käy huippaa. Niin kuin eilen kirjakaupassa oli sikakuuma, niin kävi pyörryttää[&:]. Piti painua pihalle.

Mie teen työkseni erilaisia hankkeita eli istun tietokoneella, kokouksessa tai autossa. Nyt jo on välillä pakko liikkua, alkaa ahdistaa se istuminen. Saa nähdä, kun pömppis kasvaa lisää.

heips!
Noista töistä kun joku kyseli, mä oon hoitoalalla, eli rankkaa on ja selkä ja jalat on tosi kovilla päivän jälkee ja mahaa saa varoa koko ajan ettei kukaan vahingossa hujauta..siis potilas!
Me vaihdettii meijän makkariin järjestystä eilen nyt sinne mahtuu pinnasänky ja hoitopöytä[:D]
Mä en kans pääse kirjautuun lapsen sivuille vieläkään...[>:]kysyin kans tota että mistä johtuu ni just tosta mega päivityksestä...meillä kans on papana ruvennu välillä oikein urakalla monottaan, kiva tunne! mut sit toisinaan on hiljaisia päiviä ettei tunnu ollenkaan mitään..mä tunsin ekat liikkeet 30.12..en muista paljon mulla oli viikkoja sillon..olisko ollu jotai 18..en jaksa laskea..[;)]

Hei vaan. Nyt kun vihdoin pääsin tämän keskustelun lukemisen lisäksi myös kirjoittamaan tänne, niin liityn myös joukkoon. Olen 18-vuotias (seuraavassa kuussa 19 v) ja odotan ensimmäistä lasta. LA on 8.7.

En ole vielä uskaltanut vanhemmilleni kertoa asiasta, en ainakaan ennen kuin saamme asunnon miesystävän kanssa. Sitäkin haettu jo syyskuusta asti, mutta ei tunnu tärppäävän. Viime viikolla saatiin vietyä todistus raskaudesta asuntotoimistoon ja siellä sanoivat että se nopeuttaa huomattavasti asunnon saantia. Ystäville olen kertonut ja he ovat yhtä innoissaan kun minäkin. [:)]

Heippa kaikille!

Nyt se eka odotettu ultra sitten oli ja pikkuinen voi oikein hyvin. Laskettu aika tosin siirty viikolla eteenpäin eli nyt LA 30.7. Kaikki oli hyvin kehittyny ja vilkasliikkeinen kaveri oli [:)] On se vaan mahtava tunne kun nyt konkreettisesti tajuaa, että masussa oikeesti joku asustelee ja kasvaa. Massua ei vielä oikein näy, tosin vasta 12+4 viikot menossa. Kohtu kyllä tuntuu painelemalla selvästi ja on suurentunu huomattavasti. Nyt seuraavat jatkossa tarkemmin kilpirauhasarvoja kun kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa lapsen kasvuun ja kehitykseen [8|] Me saadaan miehen kanssa kaikki tarvittava käytettynä miehen siskoilta, mutta omat vanhemmat ja isovanhemmat lupautuneet jo sponssaamaan jotain uuttakin kun ovat innoissaan asiasta. Viikonloppuna kerroin omille isovanhemmilleni, jotka aluksi hieman ihmeissään, mutta onnellisia siitä, että ennättävät vielä uuden tulokkaan näkemään. Huolissaan vaan siitä, että kaikki menee hyvin, kun mulla vakava sairaus takana ja että saisin koulun loppuun toukokuuhun mennessä (valmistun sairaanhoitajaksi). Mukavaa odotusta kaikille ja palataan taas [:D]

Tällä vauva mukiloi kans jo kunnolla!! Vauhti on kova!![:D] Viikon päästä rakenneultra.. sitä odotellessa[:D]

nyt sit alko 20viikko, kauheaa miten nopeasti aika kuitenkin menee. Vasta sitä tuskailtiin sen 12vko rajapyykin yli.
Varasin eilen yksityiselle rakenneultran, eli jos oikein ymmärsin niin 3D:stä olisi kyse. Erona 4D kuvaan se, että ei tuu ns. liikkuvaa kuvaa kotiin tuotavaksi. Normaalit "valokuvat" kyllä saa mukaan. Olisihan se noin tunnin mittainen dvd maha-asukista ollut kiva, mutta kun ei esikoisestakaan ole eikä tuota rahaakaan nyt ihan hirveästi ole ylimääräistä niin jääköön. Kuitenkin jompikumpi oli pakko valita kun täällä ei tarjota neuvolan puolelta kuin se yksi alkuraskauden ultra. Ja mehän halutaan nähä mitä sinne kuuluu näin puolessa välissä, ei pystytä odottamaan loppuun saakka ilman pientäkään vilkaisua pikkuiseen.

Jyväskylässä puistosairaalassa maksaa 70-80e 3d rakenne ja 4d 197e kelan vähennysten jälkeen [&:]

Jos jollakulla on kokemuksia nimenomaan tästä 3Drakenneultrasta niin laittakaa vinkkiä, mitä kannattaisi kysyä ja miten valmistautua.
rakon kanssa voi tulla ongelmia kun aika on 9.00 enkä mitenkään voi yön jäljiltä olla käymättä ennen sitä, täytyy varmaan herätä yöllä pissalle ja juoda sitten paljon.
Ja kun joku sitä kuitenkin kysyy, niin joo, haluttaisiin tietää sukupuoli etukäteen. Osais sit varautua jos pikkukakkonen onkin tyttö. Poikaa on nimittäin odotettu ja tyttöä varten ei sitten ole yhtään ainutta vaatekappaletta, pojalle taas ekaks kolmeks vuodeks kaikki [;)]

Mahakin tuli kunnolla esiin tossa pari viikkoa sitten, nyt sen sitten näkee kun vaan katsoo. Ei oo edelleenkään kerrottu kuin perheelle, mut koko kaupunki sen näyttää silti tietävän, juorut liikkuu tosi nopeesti kun joku vaan on nähny mut mahan kanssa kaupassa. Onnitteluja satelee jokasuunnalta.

Miten teillä muilla on tullu painoa. Mulle on tullu kolme kiloa koko aikana. En oo hirveesti innostunu mässäämään ja muutenkin kyl katon vähän mitä suuhuni pistän. Esikoista kun aloin odottaa olin kymmenen kiloa painavampi ja silti kiloja tuli raskauden aikana reilut kuusi.

Meillä taitaa se kunnon kasvuvaihe nyt vasta alkaa, kun viikkoja alkaa olla sen verran että tenavakin alkaa oikeasti lihoa ja kasvaa pituttakin. Tällä viikolla pitäisi tulla 4,5cm pituutta pienokaiselle ja melkein 100g painoakin. Kauheaa vauhtia se kasvaa... huhhuijaa. Eli ei se ihme oo jos tässä vaiheessa se maha tulee kunnolla esiin [:)]

Huomasin että meitä keski-suomesta kotoisin olevia on täällä muitakin, ois kiva tietää vähän et mistäpäin muut on kun mä oon ite jyväskylästä.

Ai niin. Nyt on tälllä viikolla alkanu ihan selkeästi tuntumaan potkuja. Neljänneltätoista viikolta asti on tullu sellasia havahduksia, että "mikähän se oli, olisiko se ollut..." Mutta nyt ei jää epäilystäkään ipanan ja ilmavaivojen välille. Ihan selkeästi tuntuu ja alavatsassa.

Tervetuloa joukkoon uudet kesämassut [:)]

Luen täällä melkein tippalinssissä kun kerrotte potkuista vatsassa. Mulla rv 17+4 ja ei vielä tunnu. Tai noh, jotain tuntuu välillä mutta se on sellaista 'mahan möyrimistä' että en osaa sanoa. Ja sitä on mun mielestä tuntunut jo joulusta asti joten tuskin on ipanasta kyse [;)]

RU on 6.2, mutta haluaisin silti käydä lisäksi 4 D:ssä. Ainoastaan se hinta vähän hirvittää, mutta toisaalta tekisi kauheasti mieli. Olishan se sellanen 'twice in a lifetime'-kokemus. Tosiaan, mies on uhkaillut että avioehtoon laitetaan lupaus kahdesta lapsesta [:D] Jotenkin itse ei osaa vielä edes miettiä sinne asti, kunhan selviäisi tästä ensimmäisestäkin. Ja ei raskaus ole todellakaan itsestään selvyys vaikka tämä ensimmäinen tärppäsikin heti.

Muut Helsinkiläiset, oletteko menossa 4 D:n ja mihin?

Painosta en tiedä. Mulla on ollut lievää syömishäiriötä ja painontarkkailua joten olen luopunut vaa'asta kokonaan. Tuntuu että ehkä 3 kg olisi tullut yhteensä. Syön terveellisesti ja urheilen, mutta jotenkin raskaana osaan ottaa rennommin. Sallin itselleni herkkuja silloin tällöin [:)] Masun huomaa jo jos on myötäilevät vaatteet vaikka ei se kovin iso ole varsinkaan aamusta. Iltaisin saattaa olla jo kunnon pömppis.

Hei!

Täällä ilmoittautuu yksi kesämassun kasvattaja lisää.[:)] La on 4.7 ja esikoista odotellaan.

[url=http://lilypie.com][/url

Heips kaikille pitkästä aikaa!

Ja tervetuloa uudet kesämassun kasvattajat! Mullakin on ollut taukoa täällä käynnissä, koska kuten muillakin, en päässyt kirjautumaan keskustelupalstalle. Ja sitten intouduin niin kovasti nettiostoksille, että kaikki vapaa-aikani (ja myös työaikaa...) kului huuto.netissä. Olen jo hankkinut Stokken syöttötuolin, vaunut (hienot ruskea-oranssit Hartanit) ja matkarattaat. Myös pinnasänky on työn alla. Mitään vaatteita en vauvalle ole vieläkään hankkinut. Ajattelin sinnitellä RU:aan (18.2.) asti, jos saisi tietää kumpi on tulossa. Tänään oli toka neuvola ja kaikki oli hyvin. Painokin oli lähtöpainoa hieman alhaisempi eli enpä ainakaan ole päässyt läskistymään =)

Seksistä... Meillä myös tahti vähän hiipunut, muttei onneksi loppunut kokonaan. Mulle on (vihdoin) tullut jonkun verran mahaa, joten se kyllä haittaa seksiä. Aina sattuu/painaa johonkin. Mutta yritämme löytää uusia, sopivampia asentoja. Aluksi seksiä vähensi huomattavasti se, että olin aina niin väsynyt. Nyt kun on väsymys kadonnut, niin jaksaa kaikkea paremmin.

Neuvola muuten (valitettavasti) jätti kätilön muuttaman LA:n, joten siirtyi muutamalla päivällä eteenpäin, uusi LA 13.7. Olen vielä toiveikas, että RU:ssa lapsi olisi hieman "aikaansa suurempi", jotta LA päivittyisi oikeammaksi. Ekan ultran mukaanhan vauva oli 6 päivää LA:ta suurempi (muuttavat LA:n vasta jos ero on 7 pvää).

Olen yrittänyt kuulostella vauvan liikkeitä illalla nukkumaan mennessäni. Yhtenä iltana tunsin sellaista epämääräistä muljuntaa, joka siis saattoi olla vauva. Ainakin tänään neuvolassa potki anturia ihan hulluna (kuului hyvin). Mutta eiköhän ne kunnon potkut sieltä lähiviikkoina ala pakollakin kuulumaan. Niitä odotellessa...

Tervetuloa Pipsuliini! Meillä on sama LA! pitää katsoa miten hyvin se totetuu sitten.

Kun puhuttiin töistä, mä oon kouluttajana ja joudun joskus seisomaan pitkiä pätkiä. Kyllä se vähän selässä tuntuu.
Mutta opiskelijat ovat ymmmärtäväisiä ja lähtevät taululle kirjóittamaan, jos sanon, etten jaksa. Ja heillä on vissi veikkaus meneillään, kumpi syntyy

Hei Natsku!
Laskettuaika oli alunperin 24.6, mutta sitä siirrettiin kun vauveli oli pienempi mitä niiden pituuksien mukaan olisi pitänyt olla. Kahdessa ultrassa olen ehtinyt käydä, vielä olisi ru 13.2. Ei malta odottaa!![:)]

Alkuraskaudesta olin todella huonovointinen, pahoinvointi alkoi jo 5.viikolla ja sitä kesti seitsemän viikkoa.[:'(] Lisäksi vaivasi aivan älytön väsymys, mitään ei jaksanut tai saanut aikaiseksi. Onneksi se on nyt ohi ja energiaa pisaa vaikka mihin! Flunssa vaan vaivaa nyt kolmatta päivää, joten sängynpohjalla on maattu ja kuumaa mehua tulee korvistakin pihalle...

Muuten itsestäni, täytin juuri 27 ja asustelen mieheni ja kahden koiran kanssa maalla.

Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille!![:)]

Aikasemmin oli puhetta tost saunassa käymisestä, itellä ainaki ihan päinvastoin, saunaan ku menee ni pahoinvoinnit helpottaa. Ainut vaan on se ku käy huippaamaa ni joutuu käydä suihkun puolella tosi usein. Nyt on raskausviikkoja 16+5 ja liikkeitä tuntunu jonku parin viikon ajan :) Rakenne ultraa ois tiedossa 9.2. ja kovast toivoisin et sais sukupuolen tietää :) Mut eihän se tietenkä niin tärkeää oo.. Ei malttais enää millää odotella et vauva syntyis, kovasti oon jo vaatteita ostellu ja huuto.netissä tulee paljon pyörittyä vapaa-aikana.. :) Vaunut on jo löytyny ja on enää ostoa vailla.. Onkos muuten kukaa ajatellu 4D ultraan mennä? itsellä ois maaliskuussa Turussa 4D :)

Terve!

Mulla ollut myös pitkään vaikeuksia näiden sivujen kanssa joten nyt pitkästä aikaa pääsin kirjautumaan.

Meillä oli RU viime viikolla ja siellähän hän oli ja venytteli, taitaa olla telinevoimistelija tulossa :) Kaikki näkyi olevan hyvin, hieman pienempi hän oli mitä viikot antoi, mutta la pysyi 1.6. Taidan siis olla ekana meistä jos noita laskettuja katotaan? Mulla on viime aikoina ollut myös aikamoisia vatsakipuja varsinkin pitkien työpäivien jälkeen ja kävelyreissujen jälkeen. Siellä ultrassa sitten selvisi sekin onneksi että mistä ne johtuu! Kyllä itteä alko hiukan naurattaa kun kätilö sanoi, että ens kerralla kun tulee vatsakipeäksi niin käy pissalla :) Eli vauva istuu virtsarakon päällä ja mä jo olin kerran varma, että nyt se syntyy tähän paikkaan niin kipeä oli vatsa ja sitten se olikin vain pissa..

Ja sittenhän siinä kävi niin, että tiedetään nyt kumpaa ootellaan vaikka ei oltu ajateltu koko asiaa kysyä.. Siis luulin ettei helsingissä kerrota ja oltiin ajateltu niin, että ei se haittaa, molemmat on toivottuja joten oltiin aika puulla päähän lyötyjä kun kätilö kysyikin ite meiltä että no mites on, kertooko hän vai ei että mitä näkyy.. Nopea harkinta ja sitten päätettiin että kerroppa sitten. Vinkkinä muille, varautukaa tuohon kysymykseen etukäteen siten että tiedätte tarkalleen että haluatteko tietää vai ette, koska muutoin joudutte suureen hämmennykseen mitä meille kävi. Mutta siis nyt viikon sulattelun jälkeen alkaa tuntua siltä, että oli ihan hyvä että sitten haluttiin tietää, mutta pitkään ehkä jollain tavalla harmittikin. En tie ymmärrättekö, mutta en haluais sitä tilannetta muille. Mutta siis meille tulee tyttö! Toivottu tyttö!

Mulla liikkeet on tuntunu jo aika pitkään nyt kun tietää mitä ne on, alkuun ei vaan osannut ajatella että nämä on nyt niitä. Ja se epämääräinen möyrinä siellä vattassa on se vauva :) Eli ehkä viikolta 17 oon tuntenut. Nyt on jo niin että nukkumaan pitää mennä joko ennen vauvan iltajumppaa tai vasta sen jälkeen, mutta sen aikana ei pysty nukahtamaan. Yöllä koitan käydä varovasti vessassa ettei vauva heräis.. Siis nyt viikkoja 21+1.

Oon ollut nyt kuumeessa 4 päivää ja hiukan huolestuttaa että toivottavasti se ei tee vauvalle mitään.. Neuvolassa sanottiin että kaikki on hyvin jos vauva liikkuu ja niinhän tuo liikkuu. Taitaa protestoida sitä kun mitään ei tapahdu kun vaan makaan, ei yhtään hytkymistä eikä notkumista mihinkään suuntaan :)

Sitten vielä oma kommenttini tuohon seksi-asiaan. Meillä on hiipunut lähes kokonaan. Mua kyllä haluttas samaan tahtiin kun ennen, mutta miestä ei. Ollaan koitettu jutella asiasta muutamaan kertaan mutta ei hän oikeen osaa kertoa että mikä mättää. Ite miettii useesti että oma ulkonäkö vaikuttaa asiaan kun on tullu kauheesti finnejä ja mahaa ei peitä enää millään ja ihmiset arvostelevat ja kauhistelevat vuoronperään mahan kokoa.. Mies vaan sanoo että eikö voitas vaan halia että miksi pitää aina olla seksiä, vaikka sitä ei kyllä mun mittakaavassa aina ole. No, helpottaa kuulla että ei se muillakaan niin yksinkertainen asia ole..

Mutta johan oli asiaa kertynyt parin viikon aikana! Kyllä se vauva siellä alkaa ittestään ilmotella potkuilla ja liikkeillä kun vaan maltatte hiljaa kuunella ja tunnustella! 

Yhdyn Helviin, eli varautukaa juurikin tuohon kysymykseen! Minulle sanottiin ennen RU, että Satks:sa ei kerrota. Kyllä vaan kysyttiin, että kurkataanko nyt, vai vasta synnärillä.. Haluttiin tietää, ja omat olettamukset kävi kyllä toteen..
Meillä RU:ssa oli viikkoihin nähden pitkä kaveri, mutta vain 4-5 päivällä mitoistaan, eli LA ei muutettu, ja kun äitikin on pitkäraajainen, niin kai sekin vaikuttaa..Vaikka näille viikoille (nyt 21+0) sikiöt kasvavatkin suunnilleen samaa vauhtia, ja tästä eteenpäin yksilöllisesti. Painoarviota ei saatu, ja muutenkin oli hieman nihkeää.. No, onneksi Tekay.fi sivuilla on laskuri, jolla mittojen avulla saa vähän painoarviota.. Neuvolakin on vasta 2 viikon päästä (tämä on 3 kerta kun käyn, ja olen näillä viikoilla, neuvolatäti on vähän laiska) siellä sitten saa sen kuuluisan sf-mitankin tietoonsa..

Meillä on helmikuulle varattuna 4D, vaikka sukupuoli tiedetäänkin, niin halutaan mennä. Saadaan hieman enemmän kurkistaa, vaikka rakenneultrassa näkyikin kyllä, ettei huulihalkiota yms ole.

Töissä en ole vielä kertonut, mutta äsken oli pakko myöntää, kun pääurakoitsijan edustaja sitä suoraan kysyi.. Pitänee ilmoittaa myös pomolle.. Ei tätä mahaa helppo peitellä ole (ja näköjään ei enää onnistukaan) mikä toisaalta helpottaa asioita. Katsotaan, mikä reaktio on..

Pipsuuliini
täytin maarraskuussa 27, eli ikäerokaan juuri meillä oo. Ja ensimmäistä odotellaan.
RU on 18.2
Tosta 4D ultrasta. Minä haluaisin kovasti käydä, koska toinen ja viimeinen ultra mulla on 20. viikolla, ja jos sinne viikolle 30 + saisi 4D olisi kiva video katsottavaksi loppumetreillä. Mutta mieheltä ei vielä juuta saanut, hän on sitä mieltä, että vatsassa on kaikki hyvin eikä mitään ekstraa tarvita. Turussa se maksaisi 130 E, ei mun mielestä mitään ylivoimaista, vaikka kallista onkin

Hei taas, pitkästä aikaa!

Pahoinvointi alkaa täällä pikkuhiljaa vähetä, tosin kyllä tänäkin aamuna piti käydä pönttöä halailemassa. Mutta sitte seuraavaan vaivaan.. elikkäs mulla on nyt melkeen viikon ajan ollu aivan älytöntä päänsärkyä, vaivaan oon syöny joko panadolia tai panadol zappia. Tänään meni sitte aivan hermot, kun oon viime yön valvonu pääkivun takia.. eli soitin neuvolaan ja sain heti lääkärille ajan. Hb oli 157 (eli merkki siitä, että kroppa on aika kuiva, koska mulla ei oo koskaan ollu noin korkeaa Hb:tä) verenpaine oli ok. Määräsi verikokeisiin ja lääkkeen panacod (=vahva kolmiolääke, joka kyllä oikeesti näyttää tehoavan) niin ja samalla sain myös viikon sairaslomaa. Verta musta otettiin 8 putkea.. siis kuvitelkaa.. 8!! Mutta lääkäri ei sitten älynny sanoa, että epäileekö jotain tai mistä vois johtua?! Huomenna saan sitten soitella verikokeiden tuloksia.. vähän jännittää! Vauvalla oli kyllä hyvät ja tasaiset sydänäänet, mutta silti pelottaa että jos jokin on vauvalla hätänä.. viikkoja on nyt 13+6. 
Sitten sellasta, että flunssaakin meinaa pukata niin ootteko käyttäneet/ mitä mieltä ootte, tohtiiko nenän tukkoisuuteen käyttää nasolinia? Netistä löäysin aika ristiriitaisia ajatuksia nasolinin käytöstä raskauden aikana. Yhdessä pakkausselosteessa luki, ettei käyttöä suositella raskausaikana, mutta kun soitin apteekkiin niin farmaseutti sano, että nasolinia voi todellakin käyttää myös raskaana olevat. WEli otappas tuosta nyt sitte selvää, että mitä kannattaa tehdä? Eli onko kokemuksia?? :)

Ihana lukea noita kun jotkut tuntevat jo liikkeet. Itse melkein joka ilta tunnustelen jos jotain tuntuis, mutta ei vielä mitään. Samoin odotan kovasti että se maha kasvais. Mies hokee koko ajan että "kyllä se sieltä tulee aikanaan". Niinhän se on. [:D] nyt on siis viikkoja 16 ja risat.

Itse en oikein ota selvää viikoista, kun niskapussiultrassa selvisi, että päiviä onkin vähemmän kasassa, mutta neuvolan täti jätti asian huomioimatta? Tai kun en tiedä jättikö? Sanoi vain että "laskettu aika ei muutu" ja viikot olis niinkun oli ennen ultraa. Pitänee ensi kerralla kysäistä asiasta.

Mulla korjattiin neuvolassa LA, kun sanoi lääkärin maininneen uuden ajan, vaikka kortissa ei lukenut mitään, lääkärin lausunnossa kyllä. Mutta mulla on muuten tosi mukava neuvolatäti :)

Hei vaan hei!

Tänään oli toinen neuvola [:)] Viikkoja on nyt 13+4 ja sydänäänet kuulu ihan selvästi, olipa se menoa! [:D] Lääkäri käynti oli ja se sanot että kohtu ois vähän taaksepäin kallellaan. Arvot kohillaan, mitä nyt Hb on 117, oisin kuvitellu että käskee syömään rautaa mutta ei vielä. Paino oli tullu hieman alas, peräti 0,5kg, mutta veikkaan että alkaa kohta nousemaan ihan vaan sen takia että olen laiskuri ollu tässä koko alkuraskauden. Ei vaan ole huvittanu, saatika jaksanu tehä mitään.

Töikseni tehen labrahommia, käsittelen biologisia näytteitä ja läträän liuottimilla. Neuvolalääkäri ei osannu sanoa että onko se pahasta, joten häätynee kysellä työpaikkalääkäriltä että mitä mieltä se on. Jotkut kun ainaki on heittäneet labrassa tekemisen kun ovat raskaaksi tulleet, ite en ole sitä ajatellu, mutta eiköhän se lapsi tule ennen omaa mieltymystä. Paperin pyörittelijäksi minusta ei kyllä ole. Niin siis istumatyötä aikalailla teen. Sitä suuremmalla syyllä pitäs koittaa alkaa liikkumaan..

LA:ssa olen jonon häntäpäässä tällä hetkellä, SE päivä on 25.7. eli puolivuotta odotusta jäljellä, tuntuu pitkältä mutta olen huomannu että tuo aika menee siivillä ku on tekemistä. Tosin odottavan aika on toooooodella pitkä niin voi alkaa jossaki vaiheessa tökkimään, toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan mahottomasti.

Ihanaa talvista päivää kaikille!

Takaisin