Kesämassun kasvattajat 2009

moi kaikille!
Sain sitten sairaslomaa tän viikon[:@] iskias vaivaa, ja meinaa mennä oikea jalka välillä alta...ei kiva!
Ja tosta lasten huoneesta, meijän 54 neliön kaksiossa ei juuri ole tilaa enää millekkään, roinaa on joka nurkka tulvillaan...just tossa eilen miehen kans pohdittiin että miten saadaan vauvan sänky ja hoitopöytä makkariin tungettua...ei tiiä...mut onhan tässä viel onneks aikaa sitä miettiä...jahka saadaan se pinnasänky ja hoitopöytä ensinnäkin tänne meille ku ne on viel miehen siskon luona...pitäis ne joskus sieltä hakea..

Pikku hiljaa alkaa tosiaan konkretisoitua se tosiasia, että jos kaikki menee hyvin, niin kesällä vauva rantautuu kotiin. Ja sille ja sen tavaroille pitäisi raivata tilaa. Meillä ei sinänsä ole tilanpuutetta, kun asustelemme isohkossa omakotitalossa. Mutta työhuone olisi tarkoitus muuttaa vauvan huoneeksi ja siinäkin on oma rumbansa. En kylläkään aio esim. maalata/tapetoida seiniä, vaan saavat jäädä valkoisiksi. Laitan ehkä verhot tuomaan lisäväriä huoneeseen (meillä ei muutoin ole ollenkaan verhoja). Suurin homma on kappien siivoamisessa ja tyhjentämisessä. Inhottavaa puuhaa.

Hei pömpöt![:D]

Täälä jutellaan vauvanhuoneista..[:)]
Meillä on semmonen tilanne että asutaan yksiössä, eli vapaita huoneita ei ole tulevalle pienokaiselle tarjolla. Aateltiin sijottaa sänky vaan seinän viereen ja sitten vauvalle sänky kaappien ja sängyn väliin. Otetaan yksi ovi kaapista pois ja kehitetään jonkin sortin hyllyratkaisu siihen. Ja varmaan pitää jonkulainen sängynalle sijotettava laatikko ostaa johon vaatteita voi laittaa. Kaappitilaa kun ei kovinkaan paljoa ole tässä ruhinaallisessa 38neliössä. Varsinaista hoitopöytää ei hankita vaan vaipat ja vaatteet vaihtuu sängyn päällä semmosella patjalla, minusta semmonen tulee äitiyspakkauksen mukana. Siis vaikka tilaakin ois niin menettely luultavasti pöydän suhteen olisi sama.

Tosiaan alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan että se pienokainen saattaa oikeasti löytää syliin kesällä, viralliset 12vkoa on ohitettu toissa päivänä ja isovanhemmatki saivat kuulla uutisen vihdoin.

Töissä en aijo puhua mitään ennen ku on pakko, vaikka maha on pömpöllään siihen malliin että alkavat varmaan epäilemään piakkoin (ei meinaa pyylevyys tehota enää..) ja kun isompi autokin tuli ostettua. Töissä vitsaillaa että ne on niitä kärryjä varten, vaikka olen väittäny ettei pikkusta ole vielä tulossa. Yritän harhauttaa ihmisiä sillä että vastanaineilla on jollakulla kuitenki niitä uutisia pian kerrottavana (ja niin onki, mutta minä en tiiä mitään[;)]). Kaikki puheet itsestä on käännettävä johonkuhun muuhun niin kauan kuin mahollista.

Ja sitten, vaikka 12vkoa tuli täyteen niin pahoinvointi ei ku pahenee.[:@] Oksulla pitää joka pvä käydä ja nytten jo töissäkin. Kiva juosta puoli taloa ympäri että löytää paikan jossa voi kakoa ilman että "kukaan" kuulee.[:'(] Saa nähä koska minun itkuset silmät paljastaa minut. Väkisinki itku tulee ku pitää yökätä. *pah*

Viikon päästä neuvolaan lääkäriä moikkaamaan. Saa nähä millanen sieltä löytyy, mies vai nainen ja kuinka kova otteinen.

Mutta seuraavaan kertaan! Odottamisen iloa! [:)]

Heippa,

Kiitos myötätunnosta, linkeistä ja neuvoista. Eiköhän tämä ummetus tästä tokene!
Kävin hakemassa luumupilttiä, "dyfalakkia" apteekista (kirjoitettiin jotenkin hienommin; neuvolan suosittelema lääke ummetukseen), juon hulluna vettä ja vielä ajattelin hakea Instrumentariumilta ns. geishakuula lantiopohjalihasten harjoitukseen. Ei ole samanlainen kuin seksikaupoissa vaan kuulemma tamponin muotoinen ja sen kanssa on pienempi tulehdusvaara -> sopii raskaanaoleville paremmin.

Eilen kerroimme töissä. Niin, olemme siis samassa työpaikassa. Työsuhderomanssi lähti siis vähän lapasesta [:D] Nooh, oikeasti ollaan oltu tosimielellä alusta asti. Emme kuitenkaan (onneksi) tee töitä yhdessä tai edes samassa kerroksessa. Pomoni on vuoden ulkomailla "etätöissä", joten se hoitui puhelimitse. Ei edes pyörtynyt eikä mennyt sanattomaksi!

Vähän mullakin on noloa kysyttävää (tai pikemmin intiimia, mutta netti on siitä ihana, että täällä voi kipeistä ja noloista asioista jutella ihan vapaasti).
iTtelleni seksuaalinen kanssakäyminen (eli ei niin kauniisti sanottu seksi) on ollut aina tärkeänä osana parisuhdetta ja nyt sen raskauden myötä se on kyllä vähentynyt. Otin asian puheeksi ja mies totesi, et ehkä se raskaus sittenkin vaikuttaa. Luulisin, et se olisi toisin päin, ettin mua haluttaisi, mutta kun mulla se on edelleen samalla tasolla. Vai näkeekö hän mussa äitihahmon...

Jee, seksi, kaikkien lempipuheenaihe :)

Pitää myöntää että kyllä meilläkin on seksi vähentynyt mutta on edelleen säännöllisesti. En ole kyllä ihan varma kuinka paljon raskaus vaikuttaa ja kuinka paljon samoihin aikoihin syventynyt miehen masennus / masennuslääkityksen aloittaminen vaikuttaa. Meillä ehkä molemmilla on hieman innostus laantunut. Mies on aina tehnyt useimmin aloitetta joten miehen halujen vähentyminen näkyy ehkä herkemmin. Raskauden alussa alapää herkistyi ja masturboinkin useasti pitkästä aikaa. Nyt se on jäänyt. En ole lisännyt aloitteen tekemistä kun se tuntuisi jotenkin painostukselta.

Oletko kysynyt mieheltäsi mitä hän arvelee miten raskaus vaikuttaa haluihin tai miksi? Kysyin mieheltäni jo alussa ja hän kertoi jännittävänsä sikiötä seksin aikana. Eli osuuko siihen, onko siitä sikiölle haittaa ja onkohan se ihan perverssiä. Olin lukenut itsekin aiheesta joten kerroin että seksistä ei ole mitään haittaa ja että nyt taitaa itseluottamusta olla vähän liikaa; sikiöön ei todellakaan osu! [:D]

Toisekseen kysyin että mihin asti mies arvelee että harrastamme seksiä raskauden edetessä. Mies vastasi että varmaan siihen 6 kk:n korville. Itse olin ajatellut että loppuun asti... Huomautin että varsinkin synnytyksen jälkeen saattaa mennä 2-3 kk (keskustelupalstojen mukaan) ennen kuin seksi on taas miellyttävää. Tällä yhtälöllä saatettaisin olla puoli vuotta ilman! Mies ehkä itsekin hieman hätkähti ja sanoi että no katellaan sitten. Sovittiin että läheisyydestä ei luovuta missään vaiheessa. Pusuja ja hierontaa voi olla aina [;)]

Yrittäkää puhua. Mies varmaan arastaa muutoksia ja me tietty olemme yliherkkiä ja epävarmoja omasta viehätysvoimastamme (varsinkin silloin kun mies haluaa nähdä peräpukamani [:D]). Ja raskaana tai ei, halukkuus aina vaihtelee eri elämäntilanteissa. Tärkeintä olisi pitää yhteys ja läheisyys. Ja seksiä olisi hyvä olla edes joskus ettei siitä tule liian isoa painetta ja mörköä parisuhteeseen.

Moikka!

Tulen uutena keskusteluun mukaan. Aika jäljessä teistä olen, koska LA on vasta loppukesästä elokuulla. Ensin mulla oli alkuraskauden niukkaa verenvuotoa 3viikkoa ja epäiltiin että kesken menee. Loppujen lopuksi lääkärikäynnin yhteydessä ultrassa löytyi yllättäen sydänäänet. Kuukautisten mukaan viikkoja olisi ollut jo melkein kahdeksan, mutta sikiö vastasi kokoa 6+6vkoa, noin 1,5vkoa tullaan siis myöhässä. Nyt olen koko ajan jännittänyt että kuinka raskaus etenee. Seuraava yksityislääkärin ultra on parin viikon päästä ja sitten katsotaan missä mennään. Toivottavasti sen jälkeen saa jo vähän relata ja olla asiasta oikeesti innoissaan. Peukut pystyyn!

Mutta tosta ummetus ongelmasta (vaivaa itseänikin).
Magrocol valmistetta ei suositella raskaana olevalle! (kuuluu suolta stimuloiviin valmisteisiin)

Suositeltavia on lactuloosit esim duphalac ja apteekista saatavat kuituvalmisteet (kauppanimiä en muista). Nesteiden juominen ja normaali kuitupitoinen ruoka auttaa myös, sekä luumut. Myös liikunta auttaa suolentoimintaan.

Hyvää vointia kaikille massuille!

Inna

Moikka!

En ole päässyt moneen päivään kirjautumaan, jonkin tietoteknisen ongelman takia[:@].

Innalle tsemppiä odotukseen! Odottavan aika on toooodella pitkä!

Ai kauhistus, enpä tiennyt tuota Magrocolista, kun eräs hoitsu sitä ehdotti. No luotan jokaisen arvostelukykyyn eli kaikki varmasti varmistavat tuotteen sopivuuden ennen ostoa ja käyttöä, vaikka me jo melkein puoliammattilaisia ollaan[:D]. Levolacia en suosittele kelleen, tekee vaan hulluna kaasua. Kuulemma siksi poistettu sairaaloissakin käytöstä.

Voitin huutonetissä huudon Emmaljungan duoista[:)]. Satasella irtosi, ei paha. Tietty sit kauhee järkytys, kun näkee ne... Yksi tuttu lupasi rottinkisen vauvansängyn, ne on ihania! Ei tietty mee montaa kuukautta, mutta on tosi soma.

Mitä tulee seksiin, niin on vähentynyt ja miun kyllä tekisi mieli. Meillä on kyllä ollu niin ressaava syksy ja miehellä jatkuu näköjään duunissa kevätkin tosi inhana - joten ei auta kuin odotella. Pitänee vinkata tauosta, joka tulee synnytyksen jälkeen... 

Moi kaikille! Tosta seksistä..meillä se on jääny pois oikeestaan kokonaan...mua ei huvita mua inhottaa suoraan sanottuna jos mies edes tulee koskeen[&:] ja ei mieskään sit toisaalta uskalla ku pelkää vauvaa..ja toisaalta mä en oikein voi olla missään asennossa ku tuntuu pahalta...joten se siitä[&:]mutta muihin asioihin...joko teillä tuntuu liikkeet kuinka hyvin? olenkohan jo kysynyt, en muista..mulla tuntuu jo hyvin..potkii välillä aika paljonkin, ja aina vaan enemmän ja enemmän...nytkin tuntunut pieniä potkuja alamahalla pitkin aamua! Ihana tunne[:)]hirmu nopeeta menny aika, nyt jo puolessä välissä..enää n.4kk raskautta jäljellä..hui...

Ai niin ja sitä mun piti kysyä että kenelläköhän meistä on ekana LA tällä palstalla vakituiseen pyörivistä?Itellä 2.6.[:D]

Miulla on LA vasta 10.7. eli en ainakaan ole eka.

Ei vielä tunnu potkut. En jaksaisi odottaa niiden alkamista - kärsivällisyys on hyveeni[:D]

Minnis sen voin sanoo että ne ekat liikkeet tuntuu aika jännälle! [:)]mieskin olis jo innokas tuntemaan ne mut ei se viel tunne vaikka se kovasti jo yrittää kokeilla[:D]

Pääsettekö te ihan normaalisti kirjautumaan tänne keskusteluihin ja lapsen omille sivuille ja muualle? mä en nimittäin pääse lapsen sivuille ollenkaan..se vaan valittaa että tapahtui virhe??

Kaipa ne liikket sitten tunnistaa, kun niitä alkaa tulla.

Mie en päässy pariin päivään kirjautumaaan keskusteluihin ja nyt ei myöskään näy lapsen omat sivut. Ylläpitäjä kertoi, että ongelma johtuu jostain megapäivityksestä ja sitä korjataan paraikaa.

Mulla LA 6.6.2009. Ekat potkut alko tuntumaan muutama päivä ennen joulua, eli aika aikaisin vaikka ekaa odotellaan ja toissapäivän iltasella muutama jykevämpi potku näkyi myös mahan ulkopuolelle. Hassua kun vaan makoilin sängyllä ja kattelin mahaa, niin ihan kuin se möykky olis ilmotellu että täällä ollaa ja bileet vasta alkamassa ku äippä koittas käydä nukkumaan...[:D] Muutenkin tuo liikkuu aika paljon, yleensä silloin kun itse en tee juuri mitään vaan lepäilen, tosin muutaman kerran on alkanut kaupan kassajonossa mötyämään ja potkimaan virtsarakkoa niin että on ollu pidättelemisessä vaikeuksia ja äkkiä luikittava vessaan. Saapa nähdä mitä se keksii kun kasvaa vielä isommaksi...[;)]

Mä makasin eilen sohvalla ja vatsassa oli yllättävän paljon elämää. en tiedä, oliko ne varsinaiset potkut vaan suoliston toiminta mutta tuntui aika jännältä kun melkein tuntikausia en huomannut muuta ympärillä kun piti syventyä omiin tuntemuksiin.
Kai ne tästä voimistuu, ettei tarvii ihmitellä, mitähän se oli nyt

PS ja 4.7 oli se laskettu aika

Ite käytän ummetukseen levolacia.. ihan hyvin mulle sopinu.. nyt ei kyllä vähään aikaan oo tarvinnu käyttää.. Onneksi..=)

Täälläkin kovin ootellaan ekojen liikkeiden tunnistamista.. ei ainakaan vielä.. Raskausviikkoja siis 16+4.. Eli vielä jonkin tovin saa ootella..[:@] Millä viikoilla muut tunteneet ekat liikkeet?

vatta kasvaa hyvää vauhtia.. nyt jo huomaa ulkopuolisetkin.. Vaunut tekis mieli ostaa.. mut saatu halvalla tutuilta ostettua. Mutta silti haluisin ihan ikiomat.. Saas nähä mitä äijä siihen sanoo..=)

Juu ja täälläkin parin päivän ajan vaikeuksia päästä mihinkään sivuille.. Nyt en pääse lapsen omille sivuille.. Prkle..[:@]

Moi!
Yhdyn Lumienkeliin.. Meillä myös on jäänyt seksi melkein kokonaan pois. Osaksi varmaan johtuu siitäkin, kun massu on ollut tosi usein kipeänä, eikä kyl enää tee mielikään.
Mä tunsin ensimmäisen liikkeen 17 viikolla ja sit siitä eteenpäin aina välillä. Eilen kuuntelin dopplerilla sydänääniä, niin vauva potkaisi pariin otteeseen sitä doppleria, pikkaisen kyllä nauratti. Eka kunnon potkun tunsin jotain viikko sitten.
Kävin kattelemas viikolla vähän vaunuja, ollaan päätetty ostaa ihan uudet varmaankin emmaljungan vaunut, uskon että nukutan vauvelia paljon vaunuissa niin haluan että ne on varmasti hyvät, ja josko niitä vauvoja joskus siunaantuu lisää, menihän tähänkin odottamiseen 10 vuotta. Ostin sit samalla reissulla vauvalle pari potkupukua ja potkuhousut, niin ja vauvanhuoneen seinälle taulun. Tekis mieli ostaa aina jotain ku kaupassa käy.[:D]
 Laskettua aikaakin kyseltiin, niin mulla on 9.6.
 Teettekö te muut millaista työtä? Mä oon leipomossa töissä ja siellä tuntuu koko ajan olevan kauhea kiire ja sit on päivän päätteeksi ihan poikki ja jalat ja alaselkä kipeänä. En ole hirveästi nyt jaksanu tehdä muuta kun käydä töissä ja sit kotiin sohvalle makoilemaan. Pitäis jaksaa edes illalla käydä pienellä kävelyllä, mut ei jaksa niin ei vaan jaksa.

Lauantai iltaa!

Tänään oli se päivä kun käytiin ostamassa vaunut, vaikka alotetaan "vasta" viikkoa 14. Syy oli että kavereilta irtos vaunut tosi halvalla ja ne tartti saaha pois heitin nurkista lojumasta. Tosiaan Emmaljungat ja 30€, oikein soppelit, mitä nyt varmaan pitää vähän pestä ja laittaa kun aika tulee. Nyt ne lojuu meitin häkkikellarissa.. Samaan syssyyn tuli myös tuo sitteri, vihreät on, käy siis ihan hyvin kummalle vaan. Muutenkaan ole niin väriorientoitunu sukupuolen kanssa. Kuhan on lapsella suht puhtaat vaatteet päällä niin muulla ei väliä.
Täälläkään ei muuten päästä omille sivuille, kohta viikkoon. :(
Väsy tuntuu voimistuvan, ja pää on pipi. Vatsassa nipistelee ja autappa jos on liian pitkä väli syömisessä niin olo on sen mukanen.. Kaikki tulee ulos. *murh*
Onko kukaan sattunu huomaamaan että saunassa käymisellä ois vaikutusta siihen millanen olo on? Mulla ku se pistää etomaan ja muutenki ahistamaan. Olen himosaunoja ja en osaa oikeen olla sinne menemättäkään vaikutuksista huolimatta..

Takaisin