Kesämassun kasvattajat 2009

Minnis, miten sulla voi olla noin iso maha!!!!???? Mehän mennään ihan samoissa ja mä en näytä lähimainkaan tolta. Sustahan näkee kilometrin päähän, et olet raskaana. Mulla oli eilen töissäkin aika kireä neulepoolo, eikä kukaan huomannut mitään. Tosin en tiedä olisivatko huomauttaneet, vaikka olisivat huomanneetkin. Mutta tänään siis kerron heille (työkaverit). Mä näytän vain hieman normaalia turvonneemmalta, aamulla melkein normaalia hoikemmalta. Höh! Mäkin haluun mahan! Mun paino ei edelleenkään ole noussut vissiin yhtään (edes se alussa laihtumani 3 kg ei ole tullut takaisin).

Saitko ne Emmaljungan vaunut? Siis voitiko huudon? Mun sisko osti huuto.netistä rattaat (60 euroa) ja ne oli tosi hyvät. Mä en vielä tiedä ostetaanko käytettyinä vai uusina.

Mulla on neuvola 20.1. (tämä siis sen skippaamani lääkäriajan tilalle) joten siellä varmaan arvioidaan painoani. Hyvä että sen neuvolantätikin oli "ruodussa" eikä liian hysteerinen kaiken suhteen.

Tää maha on kyllä aika iso, kun kuvittelin, että vasta puolen välin tienoilla kasvaisi - pelottaa ihan minkäkokoinen siitä tulee[&:]. Epäilen, että tulee hetki, jolloin siekin toivoisit sitä pienemmäksi[;)].

Huuto päättyy vasta kuun puolessa välissä. Onhan ne about 6 vuotta vanhat ja varmasti on jotain käytönjälkiä. Mut aateltiin, että kun ovat perussiistit ja Emaljungiin saa varaosia, niin kokeillaan. Jos tää ei natsaa, on yks kaveri tarjonnu -06 vuoden yhdistelmiä - hinnasta ei vielä tietoa.

Onnea työpaikalla kertomiseen - miuta jänskätti kauheesti. Onneksi en sentään alkanut itkeä, niikuin omalle perheelle kertoessa.

Mä ajattelin, että maha alkaisi kasvaa n. vkolla 16. Nyt ei kyllä vaikuta siltä, huomennahan käynnistyy jo vko 15. Ajattele!

Mä innostuin juuri surffaamaan netissä vaunuja. Muistan, että siskoni teki omia vaunujaan varten laajaa tutkimustyötä (mä en jaksa) netissä ja kaupoissa, joten olen kysynyt siltä mielipidettä merkin suhteen. Se suositteli Geesleinin vaunuja. Niillä on kivoja ainakin netin mukaan.

Nyt juhlimaan... ja kertomaan työkavereille!

Niin tää aika menee nyt tosi nopeesti. Seuraava neuvola on helmikuun alussa ja sit on jo viikko 18!!!

Pidähän kivaa juhlissa!

Heipsansaa!

Tänään oltiin ultrassa ja kaikki on kunnossa, tyyppi oli uneliaan puoleinen ja imi peukaloa. [:D] Eilen vähän jänskäsin tota Uä:tä ku mietiskelin kaikenlaista mitä voi vastaan tulla, mutta onneksi kaikki oli just niinku pitääki ja oli se kasvanu vähän isommaksikki ku viikot anto olettaa. On semmonen 12+0 kokoa ku mennään laskelmien mukaan 11+5:ssa, laskettu ei muuttunu.
Hauska oli käydä ku ultraaja oli ite viimosillaan raskaana, sano jäävänsä piakkoin äippärille, että vähän pitemmällä oli siis ku meikäläiset. [:)]
Täälä on kanssa masu alkanu pikku hiljaa pullottaa, mutta vielä toistaseksi mennään pienen lihomisen varjolla. Töissä en kerron ennen ku se on jo päältäpäin selvää kaikille, ja uteliaita ku ovat niin kysyä osaavat. "Onnekseni" olen hieman pyylevämpää sorttia, niin voi mennä tovi ennen ku putkahtaa esiin oikeasti, mutta ite alkaa jo huomaamaan pientä pyöristymistä, mahamakkarat pömpöttää. [;)]
Kiloja ei ole tullu, pysyy samoissa missä lähtiissäki, ja välillä käydään alempanaki. Mutta paino on, ja toivottavasti pysyy vielä tovin paikoillaan, en halua norsuksi. Olisin onnellinen jos selviäisin semmosella +8kg:lla tästä toimituksesta..saa nähä miten ämmin käy! [8D]
Jahas, jos sitä sitten jatkais siivoamista. Pieni lepotauko aina väliin, ku meinaa alkaa uni painamaan päälle, vaikka nukkunu semmoset 11h viime yönä. Millonkahan tämä liika unetus heittää pois?
Ihanaa talvipäivää kaikille!

Moikka,

Vähäks oon Minnis kaden sun söpöstä masusta. Mennään melkein samoissa, mä oon kaksi päivää perässä ja tämäkin siitä, että alsivat 30 pvän kierron mukaan. Niin ja mulla ei oo oikein mitään masua. Illalla voi olla turvoksissa, riippuu tietysti siitä mitä on syönyt. Nooh, kaipa se meilläki alkaa kasvamaan. :)

Sleepy mulla alkoi oikein kunnolla pahoinvointi rv10 ja nyt sitten oksennetaan ja kyökkäillään ihan vuorokaiden ajasta riippumatta. Aika kurjaa.. Mutta onneksi sitä tietää, että mistä ihanuudesta se johtuu. Lääkäri sano, että useimmilla naisilla helpottaa rv 16 paikkeilla. Mäiin olin jo ihan toiveissani, kun täällä vau.fi:n laskurilla sanottiin, että pahoinvointi helpottaa 4.1.2009. Mutta katinviikset sanon minä! ;)

Mulla oli lääkäri eilen. Oli muuten niin tumpelo naislääkäri, että meinasin sanoa sille, että jos otan vaikka itte sen papa-kokeen, ku ei meinannu millään onnistua. GGRRH! Painoa alusta asti on tullut 0,5kg, että ihan ok. Pahoinvointi varmaan vaikuttaa aika paljon. Olen muuten vartaloltani suht normaali.

Jossain puheltiin niistä 4D-ultrasta. Mun kaverit olivat yksityisellä simmosella ja maksoi viime lokakuussa muistaakseni n.170€. Siellä oli kerrottu ihan kaikki sisäelimistä kehitykseen ja ulkoisiin mittoihin asti. Mukaan saivat 4D-kuvien lisäksi dvd:n (25min.) jossa vauva uiskentelee siellä kohdussa. Oli aika jännää katsottavaa.

Itse en meinaa mennä. Enkä myöskään selvittää vauvan sukupuolta etukäteen. Mulla on vähän tyttö olo, mutta mies meinaa että poika tulee. Meille on ihan sama, kunhan vauva vaan on terve. <3

Tsemppiä äitipuoli uutisen kertomiseen työpaikalla! Hyvin se menee. Mulla ainakin suhtauduttiin tosi hyvin kun kerroin esimiehelle ja työkaverilleni. Nyt on jo muutama muukin arvannut kun olen kesällä mennyt naimisiin, en polta enää enkä ottanut viinaakaan pikkujouluissa. Kauheesti on vaan tullut kannustavia onnitteluja.

Olipas meikäläisellä paljon asiaa. Palataan taas! :)

Huomenta kaikille!

Ihan hyvin töissä otettiin uutinen vastaan, vaikka yhdenkin kollegan ensikommentti oli "oh fuck". Tämä kommentti siis lähinnä siksi, että hänelle tulee jatkossa paljon lisää hommia. Pomo taisi mennä shokkiin, ei sanonut oikein mitään, eikä vieläkään ole ottanut asiaa mitenkään puheeksi. Taidan jutella sen kanssa kahdestaan lähiaikoina.

Eilen annoin itselleni luvan ostaa jotain vauvalle. Menin kaupoille, mutta en sitten oiekin löytänytkään mitään. Olisi se vaan kiva tietää kumpi on tulossa, niin voisi sen mukaan tehdä ostoksia. Taidan keskittää ostostarmoni helmikuun loppuun, kun RU on takanapäin.

Heips kaikille.
Laitoin juuri tilauksen menemään http://minideco.com ja tilasin sieltä vauvalle kaikkea mahdollista nalle puh aiheista, vauvanhuoneeseen. [:D] Olen jo kauan katsellut noita Nalle Puh juttuja ja olen hurahtanut niihin ihan täysin. Toivottavasti vauva sit tykkää kans.[;)] Pikku hiljaa aletaan remppaamaan vauvalle omaa huonetta, toki vauvahan nukkuu yöt meidän kans. Mut sit päivällä omassa huoneessa, koska makuuhuoneemme on yläkerrassa. Onko teillä toisilla valmiina lastenhuoneet, vai aiotteko rempata?
  Olen nyt ollut 3 päivänä töissä ja kyllä on illalla sit väsy olo ja jalat kipeinä. Leipomotyö ei kaikkein kevyimmästä päästä tunnu olevan. Ja sit kun joutuu koko päivän seisoa betonilattialla, niin en yhtään ihmettele vaikka jalat onkin ihan rikki päivän päätteksi. No täytyy katsoa et kauanko pystyy töitä tekemään.
Hei Killi, meillä on varmaan lähellä lasketut ajat. Mulla 9.6. Koska sulla?

Moi![:)]

Täällä oli neuvola perjantaina.. Hemppa oli 100 pinnassa joten rautatabut hain samana päivänä.. Laskee yhtä nopeasti ku esikoisen aikaan!! Vajaat 20 pykälää alaspäin kolmessa viikossa..[:@] Pää kipeä ollu jo kuukauden ja huimaa[&o]

Kahden viikon päästä olis rakenneultra!!![:D] Toivottavasti näkis kumpi tulossa niin tietäis vaatteiden väriä vähän.. Itse uskon tyttöä mutta mies puhui pikku-ukkelista[:D]

Painoa pari kiloa tullut alosta ja nyt oli 300g viikossa keskimäärin tullu.. Et ihan ok vaikka pontsolta tuntuukin..[:'(]

Eipä enää kauheena väsytä tms.. pirteenä jaksaa[:)]

Huomenta[;)]

Vihdoinkin sain kunnolla kuulumaan pikkuihmisen sydänäänet - aiemmin olen löytänyt vain omani (mm. isoja kohdun yli kulkevia verisuonia). Kyllä tuntui hyvältä[:)][:)][:)]. Nyt vain odottelemaan liikkeitä. Siihen taitaa vaikuttaa paljon istukan paikka. En kuollaksenikaan muista, mitä kätilö sanoi sen sijainnista.

Kävin eilen hakemassa ystävältäni hoitopöydän - se on aivan ihana! Siihen on alkujaa kuulunut myös kylpyamme, mutta se on hävinnyt aikojen saatossa. Vanna on kuulemma kuitenkin suht pieni, että aika on jouduttu siirtymään ns. normaaliin versioon. Näitä on vieläkin myynnissä, merkki on CAM.
[link=http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=58&toimittajaid=14]http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=58&toimittajaid=14[/link]

Oon ollu ihan poikki ekan työviikon jälkeen - ja työpäiviä oli vain 3... Ehkä tämä tästä helpottaa...

Heissan himmeli!
Meidän laskettu on 6.6 eli samoilla mennään. Maha kasvaa kasvamistaan ja aika menee kun siivillä. Me toissapäivänä mieheni kanssa makoiltiin sängyllä ja tuijotettiin kattoon ja mietittiin kuinka paljon lapsi tuleekaan muuttamaan elämäämme, varmasti niin paljon ettei sitä ennakkoon edes pysty käsittämään. Kysyin sitten mieheltäni että mihinkäs laitetaan vauvan tavarat ja hän siinä silmät pyöreinä tillitti minua ja sano että no siirretään sänky ihan toiseen laitaan huonetta jniin sitten mahtuu vauvan sänky minun puolelle... Nii, ja muut, kysyin. Hetken oli hiljaista ja sitten se tokas että tota en olekkaan vielä kerennyt miettiä...[:D] Siitä sitte revettii molemmat ihan satasella ja todettiin että ehkä pitäs pikkuhiljaa ruveta sitäkin miettimään. Me asutaan vanhassa hirmu isossa omakotitalossa, jossa on paljon huoneita, mutta sellasia pieniä koppeja kaikki ja erillään toisistaan ettei oikeen onnistu seinää kaatamalla tekee yhtä isompaa. Mä kyllä haaveilisin että kun meillä on tuo toinen "tupa" tavallaan käyttämättömänä niin jos vaikka siitä remppais meille ison makkarin, niin sitten sinne mahtuis kaikki vauvan tavarat ja oltais lähellä keittiöö ja vessaakin. Siinä olis sitten vieressä rempattu makkarikin, johon vauva vois sitte sujuvasti siirtyä. No saapa nähdä mitä ehtii ja jaksaa tehdä.[;)] Nyt taidan lähteä käymään pienellä happihyppelyllä ennekuin on taas pimeää ja jaksaa hereillä iltaan saakka.

Hei!
Olen monta kertaa käynyt katsomassa keskuselua, mutta en ole ennen osannut liittyä mukaan. Olen 35-vuotias esikoista odottava Satakunnasta. La meillä on 16.7.09. Odotus on tähän asti sujunut ihan hyvin ilman pahoinvointeja ym. erikoisia oireiluja.
2.1. oltiin ekassa ultrassa ja siellä se pikkuinen pomppi ihan kuin sillä olis ollu hikka. Aina kun lääkäri yritti ottaa kuvia, vaavi veti itsensä ihan pieneen myttyyn. Taitaa olla yhtä ujo kuin äitinsä.[;)] Saatiin kuitenkin muutama ihan hyvä otos. Yhdessä kuvassa vauva heiluttaa meille[:D].
Nyt täytyy lähteä jatkamaan hommia, mut koetan tulla taas uudestaan vierailulle. Hyvää odotusaikaa vaan kaikille!!!

Heippahei Jantsu!

Teretulemaks pömppösten joukkoon!
Meillä oli eka ultrassa myös niin villi papana ettei meinannu saada minkäänlaisia kuvia kun kokoajan piti olla hirmusessa liikkeessä, taitaa tulla isäänsä joka on melkoinen ikiliikkuja...[:D] Toka ultra on 21 päivä, saa nyt sitten nähdä millaisia kuvia sieltä saa...jäämme odottelemaan!

Heippa taasen,

Täällä rv 16 menossa. Täytyy sanoa että oon hieman kateellisena seuraan keskustelua omista lastenhuoneista. Meidän 60 neliön vuokrakaksio tursuu jo nyt tavaraa että en tiedä mihin edes sänky saadaan mahtumaan Tarkoitus olisi ostaa vielä tämän vuoden puolella pieni kolmio Helsingistä (max 250 000 €) mutta tuskin yli 65 neliöön on varaa ainakaan keskustan lähialueilta... Toivottavasti asuntojen hinnat laskisivat vielä hieman kesäksi!

Minniksen krääsän välttely saa minulta vastakaikua. Aion ostaa mahdollisimman paljon käytettynä, kunnostuttaa miehen vanhan pinnasängyn jne. Ei siksi ettei olisi varaa ostaa uutta vaan lähinnä ekologisista syistä.En ole asiasta hysteerinen, mutta järkevä yritän olla. Ainakin monen tutun perheessä lapsilla on tavaraa ja rompetta yllin kyllin joten ajattelin että eiköhän maailmassa sitä tavaraa ole jo tarpeeksi. Muutenkaan en halua opettaa lasta kertakäyttökulttuuriin.

Okei, myönnän että 'Minin' ensimmäiseltä ulkomaanmatkalta oli pakko ostaa tuliaisena ruottalainen potkupuku [:D]

Huomenna kerrotaan töissä, jännittää!

Hei,

Vielä tälläiseen ikävään ongelmaan kaipaan apua. Noloa, mutta mitä sitä kursailemaan. Eli ummetus / kova uloste on alkanut vaivaamaan ja sen mukana kivulias peräpukama. Neuvolan ohje oli runsas veden juonti, kuitupitoinen ruoka, hedelmät ja kasvikset. Mielestäni noudatan tätä jo. Sain apteekista salvaa joka helpottaa kirvelyä ja jomotusta hieman. Olisi kuitenkin ihan kiva ettei tarvitsisi puolta vuotta itkeä kivusta aina vessassa käydessä [:(]

Luin netistä että myös lantionpohjalihasten treeni saattaa auttaa. Treenaatteko ja miten?

Hei Mini. Mulla kans meinaa olla ummetusta aina välillä. Mä olen saanut apua lasten piltti luumusoseesta. Yhden purkillisen olen syönyt päivässä, niin ainakin mulle siitä on ollut apua. Luumumehu myös oli tehokasta, mut mielestäni aika pahan makuista.
Mun täytyy huomenna verikokeisiin ja joudun olemaan 12 tuntia ravinnotta, saas nähdä kuinka aamulla on heikko olo, kun ei saa mitään laittaa suuhun. 18 eri koetta otetaan, toivottavasti saa samasta monta näytettä, etten pyörry sinne labraan. [&:]

Ekaksi ummetukseen - lempiaiheeni[;)] - mie olen kärsinyt siitä lapsesta asti ja ihme kyllä vain yhden pukaman saanut aikaiseksi... Miulla auttaa neste, kuidut ja liikunta. Tärkein ehkä kuitenkin säännöllinen ruokailurytmi, noin 1h välein pahoivoinnin välttämiseksi. Mutta mutta, tunnetusti nää ei auta kaikilla vaan tarvitaan järeämmät aseet. Ystäväni (sairaanhoitaja) kertoi jostain luonnonmukaisesta aineesta, jota sairaaloissa käytetään, saa myös reseptivapaana apteekista. Selvitän nimen mahd pian ja postaan tänne.

Lastenhuoneesta sen verran, että meillä rempattiin just talo katosta lattiaan kosteusvaurion takia. Vierashuoneesta teemme vatsan pikkuasukkaalle huoneen, vaikka alkuun tulee tietty meidän kanssa samaan huoneeseen. Viekkarin pintamatskut on tosi neutraalit (lakattu puulattia, kermanvärinen (pestävä[;)]) tapetti ja valkoinen katto). Ajattelin tuoda vähän ilmettä jollain kivalla boordilla ja tekstiileillä.

Lantiopohjalihaksia kandee muuten tod treenata. Joissain kulttuureissa (Aasia) se aletaan jo pikkulikkana, joten tuskin huvikseen tekevät... Netistä löytyy tietoa, samoin taisi olla siinä neuvolan VAUkirjassa. Ja aina voi kysyä fyssarilta. 

Heippa

Uusi työviikko lähti käyntiin. Huomaa kyllä välillä, että ton raskauden myötä työasiat, josta jaksoin stressata aina välillä, tuntuvat niin pieniltä. Ja ajan kulkua seuraa sen mukaan, mikä raskaus viikko on meneillään ja milloin tulee seuraava täyteen. Me saatiin miehen kanssa jo pienen perinteen aikaiseksi, aina luetaan la aamulla uuden viikon kuvausta vau-kirjasta ja mietitään, mikä on meidän kohdalla niin.
Tänään olisi sitten toinen neuvola, varataan rakenneultrakin siellä. Arvatkaa, laskenko tunteja siihen asti :)

Takaisin