Kesämassun kasvattajat 2009

Hei kaikille![:D]

En olekkaan ehtinyt aikoihin täällä käymään[:)] Kaikki on mennyt loistavasti.. Kotidopplerilla tarkastan sykkeen pari kertaa viikossa ja ens pe neuvola[:)] 

Välillä nivusissa tuntuu kipuilua mutta se on normaalia kohdun kasvamisesta johtuvaa.. Väsymys on poissa, turvotus poissa, vauvamaha näkyy[:D]

Katsotaas saanko liitettyä uusinta kuvaa..

Onpas iso vauvamaha, kateeksi käy! Tuntuu uskomattomalta, että kadehtii jonkun suurta mahaa, yleensä kadehdin muiden superlitteitä vatsoja... Mulla nyt 13+5 ja mahaa ei juuri ollenkaan. Höh. Nythän pitäisi olla suuren kasvun viikot meneillään, mutta ei mun maha ainakaan näytä kasvavan yhtään.

Sain seulonnan tulokset postissa ja kaikki oli kunnossa (ei kasvanutta Down-riskiä). Huojentava tieto. Minäkin kuuntelen kotidopplerilla sydänääniä noin kerran viikossa, ihan vain tarkistaakseni, että pieni asukki on hengissä.

Huomenna mun on pakko kertoa töissä, saas nähdä miten suhtautuvat. Meillä on nimittäin pikkujoulut, ja se on aina suht kostea tilaisuus. Auts!

Olen sinnitellyt edelleen, enkä ole ostanut vauvalle vielä mitään. Ensi viikolla menen Tallinnassa käymään, joten voi olla että repsahdan ostoksille =) Kaverini tosin ovat kovasti kauppaamassa mulle omia käytettyjä vauvantarvikkeitaan kuten turvaistuinta. Mitä kaikkea te muut olette ostaneet? Tai saitteko jotain joululahjaksi?

Itsellä alkaa olla myös tuo vatsan seutu sitä luokkaa, että ihan pienen pulskistumisen piikkiin ei enää taida mennä.. No, viikkoja on täynnä 19+1, että eihän tuo mikään salaisuus tietysti enää olekkaan.

Äitipuoli, mä olen ostanut yhden bodyn ja lappuhaalarit, siinä kaikki. Joululahjaksi tuli myös body ja siihen sopiva myssy. Mitään muita hankintoja en ole ajatellut tehdä vielä aikoihin.. Ehkä tuossa, kun viikot ylittävät 30 rajapyykin. Vaunuja kävimme viime viikolla katsomassa, samoin istuimia, kun ovat sellaista merkkiä, ettei kaupungissamme löydy niille jälleenmyyjää, mutta ostamisen jätämme myöhemmäksi. Mitään kiirettä ei ole.

RU on ensi viikolla, siellä saadaan uutta kuvaa kaverista. Pelottaa oikein, että miten saan yöni nukutuksi, jos sama rumba jatkuu, kun pituutta on se noin 30 senttiä vielä tähän lisää.. Huh.Kohtalaisen vilkas kaveri on. Samalla taas huojentaa tietää, että onko kaikki kunnossa. Sorruin myös ostamaan dopplerin, kyllä se vaan kummasti mielen aina rauhoittaa [:)]

Mites on liikkeet muilla alkaneet tuntumaan, ja onko tulossa balleriinaa, futaajaa, vai kenties thainyrkkeilijää?

Mä aion tehdä kaikki perusostokset tarpeeksi ajoissa, ettei sitten tarvitse viimeisillään juosta kaupoissa. Näin saa myös kivasti jaettua kuluja usealle kuukaudelle. Monilla on myös supistuksia ym. vaivoja loppua kohden. Mutta ei tässä siis vielä mikään kiire ole. Jostain pitäisi vielä löytyä sellainen lista, mitä kaikkea kotoa tulisi löytyä vauvan kotiuduttua. Luulen, ettei kaikkea tule ajatelleeksi, kun on ensimmäinen vauva kyseessä. Onkohan jossain sellaista listaa? En ole vielä lukenut neuvolasta saamiani oppaita kannesta kanteen, kun tuo vauvan kotiutuminenkin tuntuu vielä niin kaukaiselta ajatukselta. Vaatteita ajattelin ostaa lähinnä sitten kun RU (helmikuun puolessa välissä) on takana. Jos vaikka saisi tietää, kumpi on tulossa =)

No se minuakin vähän kiinnostaisi ensi viikolla tietää, että kumpi sieltä on oikein tulossa. Nyt saadut/ostetut vaatteet on niin neutraaleja, että menee kummalle vaan, mutta lähinnä se, että pystyisi itse jo alkaa asennoitumaan tulevaan pieneen ihmiseen jotenkin yksilönä, eikä "vain" vauvana, tiedät varmaan mitä ajan takaa? Ei siis pelkkien vaatteiden yms kautta vaan.. Sitä todellisuuttahan tässä vähän niinkuin kautta rantain hakee, että sieltä on oikeasti tulossa kesällä joku tähän maailmaan, eikä se ole enää pelkkä  maha..
Meillä taitavat sukulaiset ja isovanhemmat suurimmaksi osaksi hoitaa sekä vaate-että vaunuhankinnat, itse tietysti olen niissä päällepäsmärinä, ja olen tunnettu siitä, kuinka tärkeää kaiken on olla oikeanlaista.. Turhamaista, tiedän, mutta minkäs sitä itselleen voi.. Vaunut on jo katsottu värejä myöden, samoin istuin, nyt vain pitäisi päättää, että mistä ne tilaan. Vaikeaa..Vaatteita ostelen pikkuhiljaa tässä pitkin matkaa, jos eteen sattuu jotain kivaa. Luotan siihen, että äitiyspakkauksesta saa hyvän täydennyksen itse hankkimilleen tavaroille.

Muistan jossain nähneeni tuollaisen tarvikelistan omaisen, mutta en sitä silloin laittanut minnekään talteen, ja nyt se olisi kyllä jo kiva löytää.. Pian mennään sentään jo puolessa välissä [:)]

Mä olen ihan tuhottoman tarkka siitä, millaisia tavaroita meille (ja siis myös vauvalle) haluan. Olkoon kuinka materialistista hyvänsä, niin mulla on tosi tarkka maku, enkä halua sellaisia tavaroita, jotka ei mun silmää miellytä. Onneksi munkin lähipiiri tietää sen (ja aika pitkälti myös mun maun), joten kysyvät kyllä ensin että mitä ja millaista tarkalleen tarvitaan.

Mäkin haluaisin asennoitua siihen, että kumpi on tulossa. Ja voisihan sitä vaikka jo vähän alkaa pohtia nimiä...

Hienoa, että joku muukin on tarkka asioista, kuin vain minä.. Mut  mä olen omistakin vaatteistani tarkka, samoin mieheni on omistaan, niin miten vauvan vaatteet ja tarvikkeet poikkeaisivat linjasta? Ei mitenkään. Tällainen olen, ja juu, onneksi lähipiiri tietää sen, ja osaa tuoda sellaista, mitä meillä todella tarvitaan, ja kysyvät kyllä myös ensin. Olen ilmoittanut laittavani suoraan kaiken turhan kiertoon, mitä meillä ovesta sisään tuodaan..

Nimiä olisi kyllä jo kiva miettiä, eli siis saisi rajattua sen nimihaun vain toiseen sukupuoleen.. Helpottaisi tehtävää, ehkä..

Moi kaikille!
Meillä on vaunut ja turvaistuin jo ostettu, vaatteita meillä on hirmuisesti jo ennestään...ne on kyllä lähinnä tytölle koska ovat minun ja siskoni vanhoja...eli siis poikien vaatteita pitäisi ostaa kun ei tiedä kumpi on tulossa...Saatiin me joululahjaksi sellainen ihana nalle puku->housut ja takki ja sit sellanen vaalean sininen sisähaalari.mutta Ostelen sitten myöhemmin lisää tarvikkeita kun sattuu kohdalle sellaista mitä tarvitsen..Joko teillä tuntuu liikkeitä? Meillä tuntuu välillä jotain potkuja...harvakseltaan kylläkin mutta aina välillä[:D]

Vihdoinki[:)]. Toivottavasti liite aukeaa, aukesi ainakin miulla. Eka työpäivä takana kolmeen viikkoon - aika rättiväsynyt. Nyt pitää käydä pikkukävelyllä ja sit saunaan. Kirjoitan huomenna viimesimmästä neuvolasta yms.

Ihanat vattat.. mullakin on kyllä jo selkeet pyöreyt.. mut uskoisin ihan johtuvan siitä et oon lihonnu niin kauheesti.. Tänään kävin ostamas oikeen äityisliivit..  vanhat jo niin pienet.. Me ei olla viel ostettu mitään.. Muutaku ku tuttujen vanhat vaunut.

Koska saa tietää vauvan sukupuolen?  Oon hiukan uus näis asiois..=) Huomenna neuvola.. Jänskättää ihan hirveesti.. Kipuja edelleenki.. Noh.. toivottavast kaikki hyvin...

Ihanaa, mulle saapuu vaunut ensi viikon alussa!!![:D][:D] Ja ihanan kuvioiset!! Nyt siis saapuu ensimmäinen vauvaan liittyvä tavara ja kohta vaihtuu rv 17+0[:)]

Rakenneultrassa uskon tyttösen löytyvän.. Saas nähdä[;)] 

Tänään hommasin uusia rintaliivejä.. Ennen oli kuppikoko B ja nyt D-DD, jo tässä vajaassa puolessa välissä.. Alkoihan nuo vanhat kiristääkkin..

Mä nään paljon unia vauvasta, mm. imettämisestä..

Lumienkeli87: Liikkeet on tuntuneet nyt parisen viikkoa, ensin pieninä hipaisuina, ja nyt jo ihan kunnolla. Välillä aika hurjaa menoa.. Tosiaan kauhulla odotan, että jos sama aktiivisuustaso pysyy, kun kaveri kasvaa mittoihinsa..Huh. Saakohan sitä nukuttua lainkaan..

Kovin olette ajoissa hankkineet vaunut sun muut.. Meillä ajatuksena, että jos ne vaunut siinä toukokuun alussa saapuisivat suunnilleen, tai ehkä jopa hieman myöhemmin..Istuimen isä osaa itse käydä ostamassa, jos sitä ennen kesäkuuta jo jostain syystä tarvitaankin.

Heipparallaa  taas!

Täällä mennään 18+5 ja mahassa temmelletään jo sellasta vauhtia ettei meinaa maman lepäilyistä tulla välillä mitään kun pitää seurata masukkaan puuhia.... [:D] Olo on mitä mainioin, vatta kasvaa vauhdilla, ei onneksi ole vielä tullut arpia mitä olen hienoisella pelolla odottanut koska kärsin hirmu kuivasta ihosta. No ehkä nuo rasvahölväykset, joita suoritan muutaman kerran päivässä auttaa asiaan..  Ens maanantaina olis neuvola ja sitten 21 päivä RU, jännittää jo nyt. Isä toivoisi poikaa ja minä tyttöä eli molemmat ovat tervetulleita ja uskon että tuli sieltä kumpi hyvänsä, niin kun sen pienen käärön saa käsiinsä niin molemmat on myytyjä... Mitään hankintoja vauvalle en ole vielä tehnyt, mutta vein ikivanhan vintiltä löytyneen kunnon puukehdon ukille kunnostettavaksi (jotta saadaan kalustukseen sopivaksi[:)]) ja mummi lupasi tehdä siihen petivaatteet yms. tarvittavat varusteet. Hirmusti himottaisi lähteä jo vaunukaupoille, vois tehdä aleista ihan kivoja löytöjä, mutta jos nyt kuitenkin malttaisi odottaa siihen 21 päivää ja lähtee vasta sitten sen jälkeen. Jeps, mutta nyt on lähdettävä töihin, päivänjatkoja!!!

Kuulin vast' ikään, että joka paikassa ei edes kerrota sukupuolta kuin yksityisellä, koska on tullu niin paljon ns. vääriä arvioita. Me ei haluta tietää. Mie epäilin poikaa, mutta eilisestä aloin epäillä tyttöä ja viime yönä näin unta pienestä tyttövauvasta, joka oli oli siis tosi pieni niinku keskoskokoa. Vaihdoin sille vaippoja ja olin alkamassa imettämään, kun heräsin vaihteeksi vessahätään.

Ei olla ostettu vielä mitään. Yhtiä Emaljungan yhdistelmiä huusin netissä, muutenkin koitetaan saada kaikki käytettynä. Nuo on kyllä kauniit nuo Kleopatran vaunut, kivan persoonalliset. Yksi ystäväni osti kaksi 50cm bodyä - voi äiti, miten söpöjä ja pieniä! Toinen ystäväni aikoi suunnata kans heti ostoksille, kun tiistaina kuuli uutisen[:)]. Niin ja miun äiti on jo ihan höperönä suunnitellut ties mitä. Mielellään otetaan vastaan käytännöllisiä ja tarpeellisisa juttuja, mut inhoan kaikkea muovikrääsää!!!!! Enkä muutoinkaan halua, että lapsi kasvaa kauhean tavarapaljouden keskellä.

Miulla oli maanantaina neuvola ja lääkäri, joka oli maailman ihanin ja helläkätisin. Paino on noussut about 3 kg, hemoglobiini tosi hyvä ja muutoinkin kaikki ok. Sydänäänet kuunneltiin kans. Neuvolatätikin oli nyt yhtä auringonpaistetta poiketen ekasta kerrasta. Aattelin, et huomauttaa painonnoususta, mut ei sanonut mitään!?!? Ilmoitti tietenkin, että viikkokohtainen nousu on ollut 596 g - mikä on miusta melko koomista. Ois nyt vaan sanonut, et 600 grammaa. Huomenna pitää käydä labrassa otattamassa näyte, kun valkovuoto oli kuulemma hieman poikkeavaa - varmistetaan, ettei ole tulehdusta. Miun pitää alkaa kotona mitata verenpaine (onneksi vanhemmilta löytyy omronin mittari), kun tulee kauheen korkeet tulokset aina neuvolassa - ilmeisesti jännitän niin kovin[&:]

Mie kans siirryin suurempiin liiveihin. Tuntuu, et tissit kasvaa joka päivä. Lähtökoko on dd, joten ei kauheesti naurata.  

Selkeästi on iskenyt puheripuli, mutta se piti vielä kirjoittaa, että kerroin eilen töissä ja vastaanotto oli erittäin iloinen[:)]. Yksi vanhapiika kysyi, että tuliko yllätyksenä... Meinasin sanoa, että tiesinhän mie, että seksillä voi olla seurauksia (lainatakseni Eva Wahlströmiä). Vieressä ollut mieskollegakin katsoi kysjää melko pitkään - kaikenlaista.

Takaisin