Kesämassun kasvattajat 2009

Moi,

sama juttu, hankinnassa on :)

ALKUPERÄINEN: äitipuoli

Hitsit, aiemmin sanoin, että aion jättää dopplerin väliin... Ja juuri äsken sellaisen itselleni Huuto.netistä menin ostamaan. Ajattelin, että voihan sen sitten myydä eteenpäin, kun ei enää itse tarvitse.

Moi Sammakko,

Tuo "vanhus" kuulostaa aika pahalta, mutta ei kai sitä voi muutakuin myöntää, että vanhojahan tässä ollaan ainakin iältämme. Mieleltäni olen vielä täysi muksu :) Ja tosiaan kuten aiemminkin vastasinkin äitipuolelle...menin sitten hommaamaan dopplerin. Nyt vaan odotellaan milloin posti kolahtaa...

ALKUPERÄINEN: Sammakko

[font="times new roman"]Lumienkeli87, tiedätkö missä hinnoissa 4D-ultra pyörii?
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Olga ja muut “vanhukset”, kuulun myös tohon “iäkkäämpään” odottajaryhmään. [:D] [font="times new roman"]Ikää 35v. ja ensimmäistä odotellaan. Pysyinkö mukana, taidan olla toiseksi vanhin tällä palstalla….
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Äitipuoli, fiksu neuvolan täti, (oletan, että nainen, vaikka kait jossain päin mieskin on neuvolassa hoitajana? [:)][font="times new roman"] ) kun ei lähtenyt edes kokeilemaan sitä doplerin kuuluvuutta. Mulla ainakin tuli “pieni paniikki”, kun mitään ei kuulunut. Harkitsin kanssa sitä koti-dopplerin hankintaa, mutta mulla olisi se varmaan menossa mukana koko ajan, kun eihän sitä koskaan tiedä milloin tulisi tarve varmistella sydämmen ääniä… no joo…. [;)] Varmasti kätevä laite, eikä hinnaltaan törkeän kalliskaan.

Heippa! Mitäs teille kaikille odottaville ja vauvan saanneille mammoille kuuluu? Mulla meni tämän päivän neuvola käynti ihan ok. paitsi se minun verenpainen oli se mitä tiesinki.... :/ Se oli 96/66.... Istukkaki on kuulemma tuossa masun edessä, oli jotenkin etsimistä lapsukaisen sydänäänien kanssa [:)] Mutta oli ihanaa kuulla ne taas pitkästä aikaa [:D] Rakenne ultrakin on noin parin viikon päästä [;)] Saapi nähdä et ostelenko vaaleanpunaisia vai vaalensinisiä vaatteita [:)]

Mie kävin Hesassa 4D ultrassa ja makso vähän päälle 200e, siellä sai kans mukaansa sen koko tutkimuksen DVD levynä :)

Kiva kuulla Neakka mietteitäs. Mulla eka neuvola 12.12, ei oikein malta odottaa. Mä odotan innolla masun kasvamista, mut voi olla et alkaa näkymään vasta aikojen päästä ku ite kans olen hieman pyyleähkö ja kohtu kääntyny sisäänpäin ni raskaus senkin takia tulee myöhemmin näkyviin [:)] Mä oon kertonu jo lähisuvulle ku meillä tapana jakaa hyvät ja huonot uutiset keskenään, oon kyl kaikkia toppuutellu et ei iloita vielä ennen ku kaikki iha varmaa. Oon kyl huomannu et oon aika hemmetin äkänen nykyään, isäntä nimittää "ärhäkäks emännäks" ja sanoo et en aiemmin oo ollu tällanen niinku nyt. Pienikin asia tai vastoinkäyminen saa näkemään punaista. Mut hyvä et on joku syy, voi laittaa raskaushormonien viaksi [;)] 

Hyvää itsepäisyyspäivää! [;)]

Olen oikein tyytyväinen dopplerin hankintaan, kuuntelemme iltaisin ennen nukkumaanmenoa mieheni kanssa pikkuista. Se on rauhoittavaa, kun kuulee että se siellä möyrii ja on ok. Näillä r-viikoilla kun ei vielä liikkeiden perusteella voi mitään päätellä. En ole tuntenutkaan kuin 2 krt selvästi että jokin liikahtaa masussa. No, välillä mietin että pitääköhan se mun pissarakkoa nyrkkeilysäkkinä siellä, kun on tauotta vessahätä. Malttamattomana odottelen niitä oikeita "nyrkiniskuja" [:D]

Moi.
Lauantai illan iloksi päätin osallistua keskusteluun.

Eka neuvola oli reilu kaks vikkoa sitten. Sydänäänet jo kuultiin sillon.
Ultra olis sitten 8.12 ja on tosi jännää nähdä vauveli ja saada eka kuva.
12 + 6 ois tänään täynnä ja kesämassu alkaa pikkuhiljaa siis kasvaa.

Eka vauveli olisi siis tulossa ens juhannuksen tietämillä.
Olo on niin älyttömän ihana ja odottava ettei mitään tolkkua..

Huomenta,

12 tunnin yöunet takana ja vielä väsyttää... Alaselkä kipuilee ja vatsassa juimii. Ei mitään kovaa kipua, ilmeisesti kohtu kasvaa. Vitsiläinen, nyt alkoi 10. viikko. Vasta äsken oli 5. ja 6. viikko eli kai tämä aika kuitenkin kuluu[:)].

Hirmuisesti houkuttaisi se doppleri, mut isännältä tuli aika selkeä kommentti asiaan...[;)] taitaa siis jäädä hankkimatta.

Äitipuoli, ystäväni sanoi saaneen sa kotia neuvolasta samanlaisen paketin eli kaipa se minullekin tulee. Aika on kylläkin keskiviikkona, saa nähdä ehtiikö.

Jaahas pitänee taas lähteä raksalle. Mieluiten jäisin sohvannurkkaan, mutta kai sitä vielä viikon jaksaa - sitten muutto kotia[:)][:)][:)].

Moi!

Nyt aattelin kanssa ilmottautua tänne, kun torstaina jouduin käymään naistenpolilla ultrassa ja näin tän pienen asukin olevan siellä ihan kunnossa. Viikkoja ois nyt 6+6 ja LA 27.7.
4 lasta on jo, joista 2 on miehen edellisestä liitosta, joten kokemusta on mut kuitenki jännittää ja vähä pelottaakin tää taas.
No neuvola on 10.12 joten siellä pääsee juttelee neuvolan tätin kanssa kaikesta ja saa tietää montako ultraa täällä tarjotaan.

Heippa! Mitäs tänne kuuluu? Viikonloppu meni mulla ihan ok. Masuasukkikin on pitännyt huolen että mamma ei nuku kunnolla öisin..[:D]  Potkut ja liikkeet on niin tuntuvia että näkee kun massuani tuijottaa jonkun aikaa [:)] Pitäisi hommata isommat ja venyvät housut pian, rupeaa kohta ahdistavalle tuntumaan[:D] 

Hei kaikille!
Itsekin ilmottaudun kesämassun kasvattajiin. Menossa rv 7+4. Perjantaina oli eka neuvola ja kaikki oli hyvin. Huomenna olisikin jo sitten eka ultra ja sydänääniäkin kuunnellaan.[:)] Ihanaa ja jännittävääkin saada pienestä ekat kuvat [:)]
Olo on muuten ollut hyvä, mutta pahoinvointi on ihan kamalaa!! Ja vielä kun sitä esiintyy pitkin päivää[:'(] onkos kellään mitään kotikonsteja mikä voisi auttaa?  Sitruunavettä olen jo kokeillukin...
Innolla huomista ootellen... :)

Moi kleopatra84 ja onneksi olkoon,

nyt on sitten suurimmat riskit sulla takana. Mulla on kaksi päivää matkaa 12rv täyttymiseen ja sitä olen kovasti odottanut ja nyt vihdoin hyvin lähellä olen. Hyvää alkavaa työviikkoa kaikille kesämassun kasvattajille!

Heippa kaikille ja tervetuloa uudet mukaan[:)] Huomena olisi sitten se neuvola käynti ja uusi yritys kuuluisiko ne sydän äänet nytten! Kun viikko sitten ei saatu niitä kuulumaan :/ Vähän jännittää kuuluuko ne huomenakaan! Toivottavasti! [:)] Viikkoja mulla siis 13+6.

Mulla on samanlaiset alaselän kivut kun sulla Minnis, ihmettelin mistä nekin mahtaa johtua, kun ei kiloja eteen vielä kertynyt mitenkään. Vatsa rupeaa kuitenkin jo vähän pompottamaan, joudun toden teolla peittämään sitä töissä. Kun muuten pukeutumisetyyli on aina ollut aika vartaloa myötäilevä, ja oon aika hoikka ja nyt hain kaupasta pari hupparia muistuttavaa paitaa, joihin vatsa menee suht hyvin piiloon. odotan vaan, kuinka nopeasti työkaverit hoksaa. Jäljellä on pari viikkoa, vuoden vaihteen jälkeen lopetan salailun, se arvaa, kuka arvaa.

Tässä on salailun toinenkin syy (sen keskimenopelon lisäksi). Meille tehdään uudet sopimikset loppuvuodesta, jotenkin tuntuu, että jatko olisi vähän epävarmempi, jos ilmoittaisin nyt pomolle, että jään kesäkuussa äitiyslomalle. Sitä se työelämä teettää...

Heissan Heisku!
Mulla ei kuulunu sydänäänet neuvolassa 12+4, mutta eka ultra oli 13+2 eli 2.12 ja siellähän se villi vekara paineli sellasta kyytiä ympäri kohtua ettei meinannu kätilö vauhdissa pysyä. Sydän pompotteli normaaliin tahtiin ja kaikki muutenkin hyvin. Laskettu mulla 7.6 ja maha on jo melkoinen kun kohtu on ihan tuossa edessä.
Ei muuta kun hyviä vointeja kaikille ja onnellista odotusta![:)] 

Vielä kaksi viikkoa siihen maagiseen 12-lukuun. Eikä edelleenkaan mitään muuta raslaudesta kertovaa kun väsymys, isot tissit ja pikkusen kasvanut maha. Mulla taitaa olla tuuria, kun ei ollut havantoa mistään pahoinvoinnista. Tosiaan äidillänikään ei ollut molempien raskausten aikana mitään pahoinvointia, vaan kauhea ruokahalu. Ehkä se on perinnöllistä. (mutta siskoni sai kokea kaikki pahainvoinnin ihanuudet)

Moi kaikille mammoille!
 Huomenna täyttyisi 15rv, mieskin kertoi jo siskoillensa tästä raskaudesta, hienosti asian ottivat..miehen kaksossisko oli todella yllättynyt, ei ilmeisesti uskonut että pikkuveikka saa lapsen ennen sitä! ja miehen isosiskolta saadaan vaunut,hoitopöytä,pinnasänky,turvaistuin ja sitteri ja vaatteita..jee jee..ei tarvii ilmeisesti itse ostaa mitään! [:)]
Kaaduin taas kerran eilen polvilleni tuol ulkona, ihan hirveen liukasta on..ei onneks käyny kuinkaan kerroin miehelleni kaatumisesta ni se halusi heti kuunnella lapsen sydänääniä että onko kaikki kunnossa. Eka ei meinattu saada millään kuuluviin vaikka kuinka kauan yritettiin..mut sit yritetttiin suihkun jälkeen uudestaan ni siel se pompotti[:D]

Tervehdys kaikille odottaville!
Kyllä se vaan niin on kuin mitä Minnis tuumasi: kaikesta huolimatta aika näyttäisi kuluvan aika nopeastikin. Siitä todellakaan ei ole kauaa, kun testi näytti plussaa ja seuraavat kaksi viikkoa suorastaan matelivat. Nyt on ajan kulku kiihtynyt sen verran, että mulla menee jo sekaisin, että monesko viikko on jo käynnissä. Mutta tänään siis 9+3. Pikku hiljaa alkaa maaginen 12 viikkoa lähestyä.

Minnis, sä teit sen dopplerin kanssa perustavaa laatua olevan virheen!!! Sä varmaan epäilit etukäteen, et sun mies suhtautuu asiaan juuri noin (ihan niin kuin minäkin arvasin omastani). Juuri sen vuoksi, hankinta tehdään ENSIN ja vasta sitten "keskustellaan" asiasta miehen kanssa =) Silloinkin asia otetaan puheeksi tyylliin: Kulta, katso mitä ihanaa mä ostin meille! Okei, tässä vaiheessa saa pienet valitukset niskaansa (sain jo), mutta ei se ainakaan meillä kauaa kestänyt. Nyt mun täytyy kyllä tsempata sen verran, etten uppoudu kuuntelemaan sydänääniä itsekseni pitkin iltoja. Tsekkaan vain aina silloin tällöin (esim. kun mies myöhempään töissä), että kaikki on mahassa kunnossa. Sen verran kyllä ajattelin tehdä, että annan lasten (siis ne kaksi puolikastani) kuunnella sydänääniä sitten joskus. Ovat varmasti innoissaan. Odotan innolla sitä, että kerromme heille. Kiva nähdä kuinka reagoivat.

Mulle on muuten tapahtunut kummia. Mä olen laihtunut parin viikon aikana pari kiloa. Mulla on tällä hetkellä muutama ylimääräinen kilo, muttei montaa. Ja nyt vaikka olen syönyt paljon useammin kuin aikaisemmin, niin paino on laskenut. Tämä on tietty hyvä siinä mielessä, ettei heti raskauden alkuun tulee kauheasti ylikiloja. Samalla myös turvotukseni on laskenut, niin että mammahousut meinaavat valua alas... Mä aloinkin jo epäilemään, että näinköhän olen raskaana enää ollenkaan. Ei nimittäin ollut vatsakipujakaan ja rinnatkin näyttivät pienentyneen (eikä kovin arat). Mutta sitten viikonloppuna rinnat olivatkin yhtäkkiä sairaan turpeet ja kipeet. Et ehkä sit kuitenkin olen edelleen raskaana=)

äitipuoli: Tein saman jutun ku sä, ostin dopplerin ensin ja kerroin vasta sitten..ei mies edes suuttunut..oli lähinnäinnoissaan kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä kotona![:D]

Takaisin