Joo, mun neuvolan täti on fiksu. Joskaan ei voi oikein sanoa tädiksi, koska taitaa olla mua nuorempi... Mutta hyviä ohjeita siltä sain. Soitti vielä mulle neuvolan jälkeen perään, koska sillä oli käynyt ajatuskatkos yhdessä asiassa, ja halusi selventää asian mulle =) Toisaalta olisi ollut kiva kuunnella, josko sydänääniä kuitenkin olisi kuulunut. Mutta ehkä parempi näin, niin ei tarvitse panikoida.
Kerroin eilen miehelleni, että menin ostamaan huuto.netistä dopplerin. Ja niin kuni olin arvellutkin, mies ei ollut kovin innoissaan. Se oli vakaasti sitä mieltä, että sit jos jotain oikeesti on vialla, niin sittenhän mennään lääkäriin. Ja että pitää säästää rahaa. Pönttö! Se ei siis tajunnut ollenkaan, että dopplerillahan kuunnellaan (myös huvin vuoksi), että mikään ei ole vialla. Sit jos huomaa jotain olevan vialla, niin eihän sitä doppleria siinä vaiheessa kaiveta esiin, vaan sitten lähdetään polille. No mies sai mut tietysti silmilleen. Kysyin siltä, että olenko minä nalkuttanut siinä vaiheessa, kun hän osti itselleen kolmannet laskettelusukset tai siitä, että hän on lähdössä Alpeille keväällä laskettelemaan. Arvaatte varmaan, että yllättäen valitus loppui siihen. Ja dopplerin hinta huuto.netissä ei todellakaan ollut kova: 50 euroa (kuulemma käyttämätön) sisältäen postikulut.
Minnis, kun varasit ajan neuvolaan, niin juttelitko silloin sen sun oman neuvolan tädin kanssa vaiko jonkun yleisen ajanvarauksen kanssa? Meillä soitetaan suoraan neuvolantädille. Hän kyseli jo silloin puhelimessa ihan mahdottomasti kaikenlaista, puhelu kesti yli puoli tuntia. Ehkä teidän neuvolassa ei oteta pissanäytettä ekalla kerralla? Kuulostaisi kyllä vähän oudolta, koska seuraava neuvolahan on vasta pitkän ajan päästä.