Kesämassun kasvattajat 2009

Jossain tuolla aikaisemmassa viestissä joku ystävällinen palstailija oli laittanut ohjeen. Sieltä lilypie.comista saadaan tuo kuvio, joka sitten liitetään allekirjoitukseksi.

Sivulla 9 on ohjeet Lilypien käyttöön.

Miun mies ei ollut kotona, kun tein testiä enkä olis millään malttanut oottaa et ehtii kotia, mut en halunnut pulimessakaan kertoa. Sit se halus, et tehdään testi uudestaan, kun ei voinut uskoa todeksi[;)] ja testin jälkeenkin vielä epäili... nyt uskoo viimeistään, kun näki sydämenlyönnit. 

nii itse tein testin kun mies oli lähtenyt.
ollaan jo jonkin aikaa yritetty lasta ja nyt vasta tärppäs ja ajattelin että jos tulos on negatiivinen niin en halua heti joutua kertomaan sitä.
tiedän että ei asiassa ole mitään jännittämistä, mutta tuntuu vaan vaikealta keksiä miten sen kertoo.
varsinkin kun kyseess on sellainen mies jolle asiat  täytyy yleensä aina sanoa moneen kertaan koska kun jotain sanoo niin hetken päästä tulee kysymys "nii sanoitko sä äsken jotain?"

Minnis, mä sain neuvolasta postitse etukäteen kauhean kasan papereita ja esitteitä. Mun piti mm. täyttää sellainen esitietolomake, jossa kysyttiin kaikkea yleistä kuten sairaudet. Mun piti myös vastata "10 kysymystä alkoholinkäytöstä" -kyselyyn... Näiden seassa oli myös ohje, että neuvolassa otetaan (vähintään) 4 tunnin pissanäyte. Mun neuvola oli 8.15. Kävin illalla viimeksi vessassa, joten olin sitten aamulla jalat ihan ristissä. Selvisin onneksi neuvolaan ilman vahinkoa =) Ja ensi kerralla ei tarvitse olla 4 tuntia, mutta pissanäyte otetaan aina.

Eikö sulle tullut mitään ohjeita? Esim. kielletyistä ruuista?

Minä en eka meinannut "uskaltaa" kertoa miehelle, oli vähän itellä sulateltavaa kun en ollenkaan odottanut, että olisin näin nopeasti tullut raskaaksi. Siis aivan sairaan iloinen olin, mutta olin varautunut kuukausien yrittelyyn sekä hoitoihin...ikä kun on mitä on.

Näytin miehelle testin ja pyysin, että lukee vielä käyttöohjeet ja "eikö siinä ole kaksi viivaa?". Itse luin käyttöohjeet monta kertaa kun en meinannut uskoa silmiäni kun ne kaksi viivaa tuli siihen tikkuun!

Jeee, toimii ja hieno onpi!!!!!

kiitän ja kumarran!!

Tänään ois tarkotus mennä oman äidin kanssa vähän kattelemaan vauvalle juttuja, mutta himputin vaikeaa mitään ostaa kun ei vielä tiedä tuleeko tyttö vaiko poikanen??? Hmm, mitään ideoita??[8|]

ALKUPERÄINEN: Olga

Minä en eka meinannut "uskaltaa" kertoa miehelle, oli vähän itellä sulateltavaa kun en ollenkaan odottanut, että olisin näin nopeasti tullut raskaaksi. Siis aivan sairaan iloinen olin, mutta olin varautunut kuukausien yrittelyyn sekä hoitoihin...ikä kun on mitä on.

Näytin miehelle testin ja pyysin, että lukee vielä käyttöohjeet ja "eikö siinä ole kaksi viivaa?". Itse luin käyttöohjeet monta kertaa kun en meinannut uskoa silmiäni kun ne kaksi viivaa tuli siihen tikkuun!

Ite kun tein testiä elokuussa, jouduin ostamaan kolme kappaletta ja siltikin oli vaikea uskoa, niin yllätyksenä tämä meille tuli, mutta hyvänä sellaisena[:)]

Hitsit, aiemmin sanoin, että aion jättää dopplerin väliin... Ja juuri äsken sellaisen itselleni Huuto.netistä menin ostamaan. Ajattelin, että voihan sen sitten myydä eteenpäin, kun ei enää itse tarvitse.

Hei himmeli! Mullaki maha pömpöttää jo enkä sitä peittele muuta kuin sillon kun menemme avomieheni vanhemmille koska hei eivät vielä tiedä asiasta! Mutta minun perhe ja ystävät tietävät asiasta. Perhe innostui niin että äitini ja kaks siskoani on jo ostanut vauvalle bodyn ja potkupuvun :D Joo mulla oli se np ultra kuukausi sitten viikkoja oli sillon 9+2. No ei mua huolestutakkaan se ettei ne sydän äänet kuulunu koska lääkäri sanoi ettei siihen ole aihetta onhan se kumminki ammattilainen ja tietää, mutta jos maanantaina ne ei kuulu niin sitten saattaa pieni huolestus tulla :/ Ollaan säästytty flunsalta. Tossa yks päivä särki päätä, ja palelsi hirveesti olin ihan varma että tuun nyt kipeeksi mutta onneks en tullut[:)] Toivottavasti säästyt kuumeelta ja tauti menis pian ohi[:)]

Heipsun!
Nyt se sitten on vihdoin tapahtunut! Nähtiin meitin Jöllikkä ekaa kertaa, ja vihdoin ja viimein se tuntuu että homma on tosi ku vesi. [:D] Ei se ollu ku muutaman hullun millin (6,8) mutta sydämen syke näky tosi vahvana. Olin myyty, mutta en osannu oikeen reagoida, riemu tuli hieman viiveellä. Laskettu ois nyt sitten 25.7.09, eli päivällä aikastu omista laskelmista. Tässä ootellaan että päästäs näissä viikoissa eteenpäin, hitaasti menee jopa päivät.
sleepy minun oireilut on ollu vatsan nipistelyä, väsymystä ja pahaa oloa (posliini on saanu olla kuiten rauhassa), valitan ukolleni ku ei oikeen muille osaa. Tämä kun on hys hys vielä kaikille läheisille, jouluna on kai pakko kertoa omille porukoille ku saman katon alla ollaan. Viinit ja kalat jää nauttimatta, vaikee olla siis sanomatta vaikka pimittää yritän viimiseen asti. Neuvola on ens viikon torstaina, sain sinne soitettua vihdoin viimein. Ajatukset odotuksesta on sekavat, onnenkukkuloillani olen mutta hillitsen itteni ettei tuu pettymyksiä. En kauheemmin ressaa, mies ressaa enempi[;)]. En ole oikeen ressaaja tyyppi, joten mielelläni jätän sen homman miekkoselle kun se sen osaa. *virn*
Täälä on höpötelty vatsan kasvamisista ym. Itellä ei ole moisia vielä tiedossa, olen omasta takaa hieman pyylevähkö, vaikka olen saanut kunnioitettavat 7kg pois (se on ihme multa).. Hyvä draivi oli päällä mutta ei sitä enää voi kilojaan karistaa, tekosyy mutta hyvä! [:)] Mutta nyt on sitten vaatetta johon voi kasvattaa masua ilman että kukaan alkaa ihan heti epäileen, tai sitten siinä käy niin että pompsahtaa yks kaks esiin. Kuhan nyt ois piilossa vielä semmoset 2kk nii oltas vahvemmilla vesillä.
Odottamisen iloa jokaiselle, päivä kerrallaan. [:)]

mä en oikeen varautunut kun menin miehelle raskaudesta kertomaan. Tyttökaverini oli yökylässä ja toi testin koska mun piti mennä pieneen leikkaukseen ja halusin varmistaa, ettei oo "vahingossa" raskaana. Lasta on tosin vähän yritetty (puhuttiin vaan pari kertaa ja päätettiin jättää ehkäisyt sikseen, lapsi tulee jos tullakseen). Äjiä nukkui suloisesti kun pari naista ja toisen lapsi tuli hyppimään sen päälle, et nyt susta tulee isi. Kesti hetki kun hän tajus (en kyl ihmettele, itte en edelleenkään varmaan lopullisesti tajunnut) 

[font="times new roman"]Lumienkeli87, tiedätkö missä hinnoissa 4D-ultra pyörii?
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Olga ja muut “vanhukset”, kuulun myös tohon “iäkkäämpään” odottajaryhmään. [:D] [font="times new roman"]Ikää 35v. ja ensimmäistä odotellaan. Pysyinkö mukana, taidan olla toiseksi vanhin tällä palstalla….
[font="times new roman"] 
[font="times new roman"]Äitipuoli, fiksu neuvolan täti, (oletan, että nainen, vaikka kait jossain päin mieskin on neuvolassa hoitajana? [:)][font="times new roman"] ) kun ei lähtenyt edes kokeilemaan sitä doplerin kuuluvuutta. Mulla ainakin tuli “pieni paniikki”, kun mitään ei kuulunut. Harkitsin kanssa sitä koti-dopplerin hankintaa, mutta mulla olisi se varmaan menossa mukana koko ajan, kun eihän sitä koskaan tiedä milloin tulisi tarve varmistella sydämmen ääniä… no joo…. [;)] Varmasti kätevä laite, eikä hinnaltaan törkeän kalliskaan.

Äitipuoli, ei miulle ole mitään tullut neuvolasta. Tietty eri käytännöt eri kaupungeissa. Niin noilla alkoholikyselyillä varmaan kartoitetaan riskikäyttäjiä ja enemmän tukea tarvitsevia. Mie reenasin vuoden maratonia varten, joten alkoholi ei juurikaan kuulunut ruokavalioon.

Kerrohan, miten doppleri pelittää.

Joo, mun neuvolan täti on fiksu. Joskaan ei voi oikein sanoa tädiksi, koska taitaa olla mua nuorempi... Mutta hyviä ohjeita siltä sain. Soitti vielä mulle neuvolan jälkeen perään, koska sillä oli käynyt ajatuskatkos yhdessä asiassa, ja halusi selventää asian mulle =) Toisaalta olisi ollut kiva kuunnella, josko sydänääniä kuitenkin olisi kuulunut. Mutta ehkä parempi näin, niin ei tarvitse panikoida.

Kerroin eilen miehelleni, että menin ostamaan huuto.netistä dopplerin. Ja niin kuni olin arvellutkin, mies ei ollut kovin innoissaan. Se oli vakaasti sitä mieltä, että sit jos jotain oikeesti on vialla, niin sittenhän mennään lääkäriin. Ja että pitää säästää rahaa. Pönttö! Se ei siis tajunnut ollenkaan, että dopplerillahan kuunnellaan (myös huvin vuoksi), että mikään ei ole vialla. Sit jos huomaa jotain olevan vialla, niin eihän sitä doppleria siinä vaiheessa kaiveta esiin, vaan sitten lähdetään polille. No mies sai mut tietysti silmilleen. Kysyin siltä, että olenko minä nalkuttanut siinä vaiheessa, kun hän osti itselleen kolmannet laskettelusukset tai siitä, että hän on lähdössä Alpeille keväällä laskettelemaan. Arvaatte varmaan, että yllättäen valitus loppui siihen. Ja dopplerin hinta huuto.netissä ei todellakaan ollut kova: 50 euroa (kuulemma käyttämätön) sisältäen postikulut.

Minnis, kun varasit ajan neuvolaan, niin juttelitko silloin sen sun oman neuvolan tädin kanssa vaiko jonkun yleisen ajanvarauksen kanssa? Meillä soitetaan suoraan neuvolantädille. Hän kyseli jo silloin puhelimessa ihan mahdottomasti kaikenlaista, puhelu kesti yli puoli tuntia. Ehkä teidän neuvolassa ei oteta pissanäytettä ekalla kerralla? Kuulostaisi kyllä vähän oudolta, koska seuraava neuvolahan on vasta pitkän ajan päästä.

Kyl mie juttelin ihan meijän oman neuvolatätin kanssa. Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa. Pitääkin kysäistä kaverilta, joka on käynyt samassa neuvolassa. 

heips sammakko! Täällä missä mä asun ni ei tehdä 4D ultria ollenkaan ni piti jyväskylään varata aika, ni siel maksaa n.200€..vähän alle ja siel katsotaan ja tutkitaan ihan kaikki ja sieltä saa mukaan viel sellasen dvd:nki missä on se vauva[:)]

Ohhoh, onneksi Turussa pääsee semmoiseen 4D-tutkimukseen 130 eurolla. Innostui kun katsoi mainosvideon. Pitää ehkä muutaman kuukauden päästä varata sinne ajan. Turussa on toki kaksi kaupungin tarjoamaa ultraa ja mulla on sellainen 22.12 (ihana joululahja!) mutta väliin varmaan mahtuu aikaa, kun on ikävä sitä pientä

Liekö kukaan lukenut uutta Kaksplussaa?! Siellä MELKO positiivinen uutinen: ...jos raskausviikon 7 jälkeen ultrassa nähdään raskausviikkoja vastaava alkio, ruskuaispussi ja sydämensyke, keskenmenon riski on sen jälkeen enää noin 0,5 %.

Toivottavasti tämä helpottaa hieman stressiä, kenellä sellaista sattuu olemaan...

Takaisin