Kesämassun kasvattajat 2009

poika sitten syntyi ma 6.7, seitsemän minuuttia ennen vuorokauden vaihtoa. Mutta sairaalaan lähettiin jo pe, koska supistuksia tuli joka viides minuutti. oltiin koko yön synnytysosastolla ja tilanne ei oikein edistynyt, supistuksia tuli, olivat kipeitä, mutta tulosta ei syntynyt => vain 2 senttiä auki. Niin aamulla meitä passitettiin kotiin. Kiipesin sieniä kivusta ja pysytyin olemaan vain suihkussa tai saunassa (pelottaa jo etukäteen meidän vesilasku :)) ja illalla lähdettiin taas sairaalaan. Siinä odotti samanlainen yö, poikkeuksena, että sain jotain suppoja ja pysytyin muutamia varttia torkahtaa. kätilö sopii lääkärin kanssa, että aamalla laitetaan tippa ja käynnistetään mutta päivälääkäri oli eri mieltä. yritti vieläkin lähettää kotiin mutta sanoin etten mihinkään täältä lähde ja jäin synnytysvuodeosastolle. siinä meni taas päivä suihkussa ja illalla sain kipulääkettä.
VIIMEINKIN seuraavana aamuna lääkäri totesi, että olen 3 senttiä auki ja voin mennä synnyttämään. Synnytyssalissa puhkaistiin kalvoja ja synnytys lähti käyntiin. kolmen tunnin päästä edistystä oli kuitenkin aika vähän, en tajunut kivusta mitään ja rupesin vaatimaan puudutusta, jota ei kauhean mielellään olisi vielä annettu. mutta sain JA SE OLI IHANAAAAAAA!!!!!!
pystyin lepäämään ja keräämään voimia ja tipan kanssa synnytyskin lähti sujumaan. sain kerran vielä lisäannoksen, jonka jälkeen laitettiin pumppu, joka otettiin pois reilu tunnin ennen ponnitusvaihetta. ja sitten kesti 15 min ja poikamme tuli maailmaan. todella hämmästyin kun pari minuuttia rinnalla vietettyään hän haamusi rintaa ja kohta imikin!!!

nyt ollaan kotona ja kaikki sujuu toistaiseksi hyvin!!!![:)]

Heipsan!

Täällä alotellaan vkoa39, eli 38 tuli tänään täyteen tätä pitkää odotusta! [:)] Meillä on vielä virtaa potkia niin että tuntuu, ei ole vaaveli siis kauhiammin rauhottunu ainakaan tilanahtauden vuoksi. Välillä on kyllä päiviä ja öitä että tehdään vain pakolliset liikkeet ja sitten hiljenee, mutta välillä on sitten semmosta jumputusta päivät ja yöt läpeensä ettei voi ainakaan epäillä että olot ois epämukavat ja haluttas ulkomaailmaan. On niin kiva kiusia äiskää kun alkaa jo liikkeet sattumaan ihan tosissaan kun pungerretaan kunnolla. [;)]

Jossakin välissä oli jotain herumis-juttua ennen synnytystä, tämä tahtoo ottaa osaa. Mulla siis on herunu maitoa jo raskauden puolivälistä alkaen ja ihan kunnolla. Siis niin että paita on kastunut ja sitten on näytetty siltä kuin ois kaadeltu vettä tai jotain paidalle. Vielä olen kuitenki siinitelly ilman liivinsuojia, ja olen nukkunut pelkissä pikkareissa. En kyllä sitten tiiä miten sitä oppii nukkumaan yöt rintsikoissa, kun en yhtään tykkää että kiertää ja vääntää mistään paikasta nukkuessa. [&:] Seuraavaksi sitten ootellaan että miten se imetys sujuu, kun ainakin maidontuotanto tuntuu olevan kohdillaan tällä saraa.. Nännit on kyllä yliherkät että saa nähä kuinka siihen imemiseen sitten totutaan.

Nyt vain sitten odotellaan josko joskus pääsisi tositoimiin. Suppareita ei todellakaan ole kovinkaan mahottomia havaittavissa. Ja jos on niin kivuttomia ovat, ja en siis osaa huomata edes niitä aina. Tällä erää tuntuu että meillä pysytään massussa vielä ainaki se kaks viikkoa ja vieläki enempi, jos ei sitten tule ihan äkkilähtöä ja homma alkaa ihan tosta noin vaan ykskaks yllättäen. Tässä suunnittelen mansikkaan lähtöä ja ehottelin miekkoselleni että mustikoitakin vois mennä keräämään, täytyy yrittää kehittää tekemistä ettei aika nyt ihan ala mataamaan. Nyt kun ollaan jo siinä pisteessä että oikeasti kaveri vois tulla ulkomaailmaan äiskää ja iskää ihastuttamaan. No olen antanu "luvan" että pikkunen saa olla vielä viikon sisätiloissa kun isukki pääsee isyyslomalle vasta ens viikosta alkaen. Saa nyt sitten nähä, mutta joutas kyllä sitten viikon päästä syntyä ettei ihan mahottomiin odottamisiin mene, alkaa kärsimättömäksi tämä. [:D]

Ihanaa päivää kaikille, ja onnea muuten jälleen teille jo vauvautuneille! [:)]

Hei Minnis, mä olen kanssa miettinyt tuota "tuttikoteloasiaa". En muuten huomannut että senkin voisi keittää... [:)]. Muutenkin olen alkanut miettiä, että missä kohtaa tämä alkaa mennä yli: jos pullot pitää steriloida niin mitä sitten kaiken muun kanssa joihin ne koskee? Kai tässä täytyy ottaa terve järki käyttöön. Muutenkin olen sitä mieltä että liika hygienia vain vähentää lapsen vastustuskykyä, mutta näin ihan alussa olen halunnut olla mieluummin tosi varovainen. Vauva saa alkaa kamppailla bakteereja vastaan kunhan hieman kasvaa ja vahvistuu!

Eilen oli eka neuvola, painoa oli tullut 300g lisää ja paino nyt 3290g. Maha on jo pullukka, samoin kuin posket ja kaksoisleuka [:D].

Meillä kuulostaa olevan varsin samanlainen päivärytmi ja työnjako kuin Minillä. Täytyisi varmaan meidänkin rajoittaa iltavierailuja, koska ne osuu just järjestään neljän ja seitsemän välille, jolloin voisin itsekin nukkua. Pahin väsymys on kyllä nyt jo alkanut helpottaa - aikaisemmin olin aivan poikki joka imetyksen jälkeen, ja iltaisin itkin ihan vain fyysista ja henkistä väsymystä (ja itkin/raivosin aivan käsittämättömistä asioista, kuten siitä etten löytänyt kelloani eikä minulla ollut herätyskelloa).

Vauva on nyt alkanut olla pitempiä aikoja hereillä. Se on herttaista mutta myös vähän väsyttävää: missään muualla hän ei juuri viihdy kuin sylissä, ja siinäkin pitää koko ajan vaihtaa asentoa. Näin aamupäivisin hän on paljon hyväntuulisempi (istui äsken tyytyväisenä jopa sitterissä) ja isän sylissä kun hän luki lehteä, mutta iltaisin huutoa tuntuu riittävän tuntikaupalla. Eilenkin "itkua - muutama imaisu rinnasta -siihen nukahtaminen - pian herääminen - itkua - hyssyttelyä - rinnalle" -rumbaa jatkui varmaan lähemmäs viisi tuntia. Se vielä menettelee jos osuu päiväsaikaan ja kun meitä on kaksi, mutta yöllä vie aika tehokkaasti mehut molemmista vanhemmista! Onneksi se on osunut viime päivinä välille 20-00.30.

Minäkin estäisin kissojen pääsyn vauvan sänkyyn. Kyllähän huoneistossa on eläinpölyä joka tapauksessa, joten vauva tottuu siihen kuitenkin. Ja varmaan hän on äidiltään saanut jo hyvät estot allergioille jo valmiiksi! Vauvan aivasteluun ei kannata sitten hermostua, meillä ainakin putsataan siten nenää jatkuvasti ja se on kuulemma normaalia.

Onnea taas uusille äideille!!! Aikamoinen kokemus natskulla [:)]. Onneksi kaikki vaivat unohtuu. Mäkin jo ajattelen että voisin seuraavankin synnyttää ilman epiduraalia (kun sitä ei nytkään ehditty antaa). Eli niin ne vaan muistot kultaantuu [:D], mutta voipi olla että tosipaikan tullen mieli muuttuu sitten kuitenkin.....! 

Hei :D

Onnea vielä tuoreille vanhemmille :) Meidän tytölle pidettiinkin jo nimiäiset (ei siis kasteta) ja kummit saivat todistuksensa. Isovanhemmat myös paikalla ja oikein mukava tilaisuus oli. Meillä muuten mennyt hyvin Matildan kanssa, mitä nyt unirytmi on aivan humpskeikkaa päälaellaan... Neiti nimittäin nukahtaa iltapäivällä väkisin, herää kerran syömään ja vaipanvaihtoon ja sitten kunnolla herätään 23-24:00 aikaan kukkuilemaan aamuun saakka. Mikään ei näytä tähän auttavan, eikä väkisin edes saa valvottaa väsynyttä vauvaa. (Ei se kyllä edes onnistuisi x) Meillä noin 95% rintamaitoa, yleensä korvike on annettu aamupäivällä jos annetaan lainkaan. Korvikkeen jälkeen puklaa enemmän kuin tissimaidosta, johtunee siitä että maitoa tulee pullosta niin helposti ja tyttö juo vahingossa liikaa..?

Meillä myös 2 kissaa, ja hyvin ovat tulokkaan ottaneet vastaan. Ne ei pääse ollenkaan meidän makuuhuoneeseen vauvan kanssa, mutta olohuoneessa tervehtivät päivittäin. Allergiat muuten kehittyy niin että keho EI ole ollut tarpeeksi altistunut tietyille asioille, ennen kunnon altistumista=allergiareaktio. (ruoka-aineille, pölyille jne. Rintamaidosta vauva saa paljon vasta-aineita allergioita estäen) joten päätelkää tuosta sitä kissa asiaa ;)

Tyttö on jo 2krt kierähtänyt vatsalta selälleen, ja hymyilee silmiin katsoen. Kunnon kakkatehdas on myös, vaipat vaihdetaan n. 10krt/pv.. Paljon vai vähän teidän mielestä? No, kuulumisiin taas, neiti vaatii tuolla tissiä ilmeisesti x)

Maam80, kuulostaa rankalta... Ehkä tuosta kannattaa puhua neuvolassa että miten unirytmin saisi käännettyä. Meidän Mini on vasta 12 pv vanha joten en tiedä miten unirytmit vielä muuttuvat mutta toistaiseksi meillä mennyt yöt hyvin kotona. Me tosin joudutaan herättämään neiti useasti päivälläkin koska neuvolasta kävi käsky että syötöt pitää tehdä 2 tunnin välein (tissi+korvike) jotta saadaan paino nousemaan.

Meidän tyypillinen päivä tällä hetkellä menee jotenkin näin:

6-7 Aamuherätys (vauva herää itse)
*Vaippa+Syöttö* (äiti, isä nukkuu)
9-11 Vauva nukkuu, äiti syö aamupalaa + suihku
*Vaippa+Syöttö*
12-13 hereillä, "leikkiä"
(*Vaippa+Syöttö*)
14-15 Vaunukävelylle, vauva nukkuu
*Vaippa+Syöttö*
16-18 Vauva nukkuu, äiti nukkuu
18:30-24 syömismaraton+monta vaippaa, välissä pikku torkkuja
24-06 Vauva nukkuu

En osaa sanoa että oltaisiin mitään erityistä tehty jotta rytmi löytyi joten eipä ole antaa vinkkejäkään.

Vauvan toinen silmä rähmii. Putsataan sitä keitettyyn veteen kastetulla streriloidulla lapulla monta kertaa päivässä. Jos ei auta niin ensi viikosta lääkäriin ja mahdollisesti antibiootti [:'(]

Onnea taas vauvautuneille ja nimen saaneille.

Mini, ihan oikeesti nukkuuko teidän vauvi 6 h putkeen - loistavaa! Jossakin luki, että ärtyneeseen silmään voi laittaa 2-3 kertaa päivässä muutaman äidinmaitotipan, jolla on antibioottinen vaikutus (vähän kuin lehmän terninmaitojauhe). Tuskin siitä haittaakaan on, jos haluaa kokeilla.

Tuttipullojen keittämisestä - miusta on ihan ok, että kerran viikossa keittää tutit yms. ja muuten vaan pesee huolellisesti. Turha kliinisyys lisää allergioita ja vaikeuttaa muutenkin elämää, aivan kuten Sonja09 kirjoitti.

Eilen käytiin illalla pitkällä kävelyllä ja vetämässä yhdet pitkät portaat... sitten olikin jonkin verran kipeitä suppareita, mutta loppuivat yöksi=( Tänään ollut aamulla yksi kipeä supistus, saas nähdä. Neuvolan vauvakirjassa luki, että iso osa lapsista syntyy viikolla 40+2... koitan tässä itseäni psyykata;)

Päivänjatkoja.

meillä ei vielä ole mitään järkevää rytmiä, ainoa varma asia, että jossain vaiheessa vuorokautta pojalla on noin 2-3 tunnin vaiheen kun hän on aktiivisesti valveilla, joskus enemmän joskus vähemmän kärtyisenä. vain kerran se on toistaiseksi osunut aamuyöhön, muuten hän nukkuu hyvin yöt, herää vaan 2-3 tunnin välein syömään. tähän asti olen hänet kapaloinut yöksi, ei ole niin levoton nukkuessa, tän yön yritetään ilman.

Vähän jännittää kun olen ensimäisen yön yksin pojan kanssa kotona kun isi on lähtenyt painamaan duunia VR:n hiljaisena viikkona.

Miten muuten teillä sujuu yövaipanvaihdot vai vaihdotteko aina yön aikana vaipan? meillä nukuttiin koko eilisen yön vahingossa samassa vaipassa, kun aina nukahtii tissille enkä raaskinut herätä. ei poitsua tunnu haittavan, vaikka olisi tavaraa, eikä iho näytä kärsivän. Omatunto vaan kolkuttaa, et olenko huono äiti (tää käy mielessä monta kertaa päivässä pienten virheiden takia)

Maam80, 10 vaippaa päivässä kuulostaa aika paljolta, jos on kakka joka kerta [:)], mutta kyllä meilläkin muuten menee se 10 päivässä, kakka noin neljä kertaa/vrk. Eikös ne kakkamäärät ole hirmuisen yksilöllisiä, joten normaalia varmasti on kymmenen kakkaakin päivässä.

Rytmistä: meillä ei sellaista ole. Yksi neljän-viiden tunnin nukkumajakso on vuorokaudessa, mutta se saattaa olla päivällä tai yöllä. Yleensä kuitenkin sijoittuu iltayöhön. Muuten syömisväli on puolestatoista kolmeen tuntiin, ja jotkut välit nukutaan, jotkut seurustellaan.

Imetys edelleen osaimetystä, kiitos Killi taannoisista rohkaisun sanoista, haleja myös sinulle, olen nyt päässyt siihen tilaan, että niin kauan osaimetän, kun poika rintaa huolii, ja sitten kun ei huoli, niin mennään pullolla, enkä sitä murehdi. Tärkeintä on nyt nauttia täysillä pojan ensimmäisistä viikoista, ei niitä kannata hukata murehtimisiin. Saattaa myös olla, että alkaa BB helpottaa, kaikinpuolin tuntuu olevan positiivisempi olo.

Öiset vaipanvaihdot tehdään meillä sängyssä, jos mahdollista, ja pissavaippaa ei aina vaihdeta, jollei vauva pyydä. Pari yötä tosin meni sitten niin, että oli sama pissainen vaippa koko yön ja kyllä Miolle tuli ihoärsytystä siitä. Siksipä nyt olen päättänyt vähintään kerran yössä vaihtaa vaipan jokatapauksessa.

Tänään tultiin ekalta pidemmältä reissulta kotiin... Oltiin Kokkolassa, eli reilun kolmensadan kilometrin päässä. Matkat meni yllättävän hyvin, parilla syönti- ja vaipanvaihtopysähdyksellä per suunta. Myös hotellista juniori tykkäsi, isi ja äiti ei niinkään [:D] Sen sijaan juhlat, joiden vuoksi lähdettiin reissuun, jäi meidän osalta hyvin lyhyiksi, kun lapsonen ei viihtynyt. Mukava reissu silti ja hyvää harjoitusta syksymmällä tehtävään Lapin reissuun.

Mio on melko iso poika, viime keskiviikkona neuvolassa painoi jo 4715g ja pituutta 56,5. Vähän turhan hoikka vieläkin, mutta käyrillä noustaan mukavasti, kun painoa tulee n. 400g viikossa... [:)] Toivottavasti äiidin käsivoimat ehtii kasvaa yhtä nopeesti kuin vauva!

Ja vielä lopuksi: olen käyttänyt tricot slen-kantoliinaa tähän viikonloppuun asti ja nyt ostin niitä kekkereitä varten "my baby nest-kantoliinakkeen", AIVAN HUIPPU!! Ihan käsittämättömän helppo ja nopea pukea, ja meidän poika ainakin viihtyy siinä todella hyvin. Suosittelen lämpimästi kaikille kantamista harrastaville/suunnitteleville!

Huomenta.

Juu-u, kakkavaippoja n 10krt/pv x). Iltavaippa n. 21, 01 ja mahd. 03-04 maissa. Aamupesut tekee isi. Viimeyönä kakka oli vihreää..?? Tytöllä ilmavaivat helpottuneet huomattavasti jumppaamalla aina hereillä ollessa, ja pitkät röyhtäytysajat. En oikein usko disflatyliin mutta sitäkin annetaan 2krt/pv , relatippoja myös kerrran pvssä ja deetipat tietty. Masuaikaa tytölle kerääntyy kun hän mielestäni kitisee turhaa, menee hämilleen ja keskittyy kääntymisyrityksiin [:D]. Nostaa päätäänkin hienosti jo.

Ja täällä odottelu jatkuu...

Mitä olen lähipiiriä kuunnellu ja lukenu vauvan rytmistä, niin varsinainen rytmi taisi kehitttyä vasta 3-4 kk paikkeilla. Ja meille ainakin valmennuksessa sanottiin, että kakka voi olla vihertävääki.

Tänään aika neuvolalääkärille näyttämään tuota kainalon pattia ja samalla katsotaan, onko Papunen jo kiinnittynyt. Pitää muistaa kysyä ihon kutinasta, oliko kellään muulla kutina lisääntynyt loppua kohden? yölläkin joudun rasvaamaan=(

Minnis; mulla on kans ikävää kutinaa erityisesti alavatsassa, johon ratkesi pari viikkoa sitten rivi raskausarpia... Jee, upean näköistä, mutta eipä mulla ole koskaan ollut tapana nudistirannoilla pyöriäkään, joten ei niitä arpia kovin moni pääse näkemään. Ei tunnu kovin hyödylliseltä jatkuva ihon rasvaaminen niiden arpien estämiseen, onneks sentään kutiamiseen auttaa apteekin perusvoiteet, ei ole vielä tarvinnut yöllä lisäillä.
Olisi pitänyt ostaa vaippoja ja vara-ruokaa, en vaan ole saanut sitä tehtyä, kun tuntuu etten ymmärrä niistä mitään. Pari kertaa olen seisonut kaupassa vauvatarvikehyllyjen välissä ihmettelemässä erilaisia vaippapaketteja, "ruokaosasto" on vielä pahemman näköinen esterata [&o] Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä ettei sieltä naistenklinikalta tullessa ainakaan kauppaan halua/jaksa mennä ja jotenkin pitäisi varautua etukäteen.

Ja paniikkikin tulossa; mitä jos mulla onkin vain yksi neuvolakäynti ennen vauvan syntymää jäljellä?!? Koko ajan olen yrittänyt asennoitua, että voi mennä ne pari ylimääräistä viikkoa, mutta oikeasti LA on tasan viikon kuluttua...

Neuvolassa on taas käyty (38+2). [:)] Sf-mitta on ja pysyy 33cm ja painokaan ei ollu noussu, mikä oli minun mieleen. Kaikki edelleen niin kuin pitääkin ja seuraava neuvola taasen viikon päästä, sitten ollaanki jo 39+risat viikoilla menossa, siis jos nyt ei sitten kävis niin kivasti että kaveri päättäski tässä välissä tulla ulkomaailmaa ihmettelemään. [;)]
Eilen sain vihdoin sängyn kaverille ja nyt on patja (joka on liian ohut) pesty ja aattelin alkaa laittamaan tavaroita paikoilleen siihen malliin että kaveri saa tulla kun haluaa. Juurikin soittelin tulevalle ahkulle ja äijille että jos ajelevat jossaki mistä saa vaahtomuovipatjaa niin meille semmonen sopivan kokonen pätkä ois tervetullut. Ja aikovat katella kun pyörivät semmosissa paikoissa, ovat siis ensviikonloppuna ajelemassa pohjosesta kotia päin niin sielä voipi tulla vastaan hyviä kauppoja. [:)]
Ilma on ihan syvältä, kastelin itteni tuola ulkosalla vaikka vain olen siirtyny autolta paikkaan A ja sitten B jne. Kengät oli litimärät ja ei tuo vaatetuskaan nyt ihan kuivimmasta päästä tietenkään ole, onneksi kotona sai vaihtaa kuivaa päälle.
Täällä ei tuota kutinaa nyt ole silleesti ilmennyt näin loppua kohden, pahimmat tais jäädä tuonne 20-30viikoille. Nyt vain jos sattuu kuivumaan liiaksi niin alkaa kutista, mutta ei mitään ylimääräsiä kutinoita ole ollut havaittavissa, ja edelleen olen säilynyt ilman arpia. [8D] Saa sitten nähä miten minun käy, tosin eipä ne arvet komiassa haittaa kun missään en mahaani kauhiammin julkisesti esittele ja entisiä arpia löytyy jo lantiolta ja rinnoista muutenkin.
Mutta taidan alkaa laitteleen loppuja tavaroita paikoilleen ja ihmettelemään että mitä oikeastaan vielä puuttuu tästä tavarapaljoudesta semmosta joka ois tärkeää.
Hei, semmonen että kuinkas paljon te jo synnyttäneet olette tartteneet noita liivinsuojuksia alkuun, että osais noin suunnilleen käydä ostaan semmosen "sopivan" määrän? Aika tyhmä kysymys, kun niitähän myydään semmosissa isohkoissa paketeissa, mutta meinasin että meneekö niitä ihan paketti tolkulla...

Terveisiä täältäkin neuvolasta. Sf-mitta pysyy samoissa, ja hyvin on kiinnittynyt... mutta niin on sanottu jo pari viikkoa. Painoa oli taas tullut kilo viikossa ja seuraava kymmenluku rapsahti rikki. Ja taas saatiin seuraava aika ensi viikoksi. Silloin kuulemma kirjoitetaan lähete yliaikaisuuskontrolliin (joka olisi sitten tasan kahden viikon kuluttua tästä päivästä), jos sinne asti menee. Jotenkin tuntuu epätodelliselta, että nyt jo varaudutaan yliaikaisuuteen.

Nyt alkaa olla vähitellen jo hiukan tukala olo jo. Eli sais mun puolesta syntyä. Huono olo tulee jos on hetkenkin selällään, ja välillä melkein istuma-asennossakin. Puutumisen ja lievän turvotuksen lisäksi ei muuta vaivaa juuri olekaan. Lähinnä vain aika alkaa käydä pitkäksi. Ja vessassa ravaaminen on rasittavaa.

Menin ostamaan ison paketin Pirkka liivinsuojuksia etukäteen. Mulla ei niitä mene kuin max 1 kpl / rinta / pvä. Sairaalassa rinnat vuosivat enemmän, mutta nyt enää niin vähän että ei niitä tarvitse joka päiväkään vaihtaa. Varmaan aika yksilöllistä..

Aion ostaa pestäviä kankaisia suojia parit, kolmet kappaleet kunhan tuo paketti on käytetty loppuun kun sen nyt menin jo ostamaan. Ekologisempaa ja kun noita ei tarvitse koko ajan vaihtaakaan niin ehtii hyvin pestä muun pyykin mukana välissä.

Kestovaippailua
meillä ei ole vielä aloitettu [&:] Haluaisin ensin päästä jotenkin arkeen kiinni niin sitten voi kuvitella tekevänsä jotain "ylimääräistä".

Mullakaan ei mene liivinsuojuksia kuin 1/rinta/päivä. Ja mulla on myös sellaisia pestäviä, ja ne on musta mukavampia kun eivät ole yhtä pulleita kuin kertakäyttöiset. Rinnat ei juurikaan vuoda PAITSI silloin kun imetän: silloin toisesta valuu kauheasti maitoa, jolloin se menee harsoon tai kertakäyttöliivinsuojaan. Ja tietysti joskus kun ajattelen imettämistä, alkaa tippoja tulla..

Meidän neiti nukkuu yleensä pari-kolme kertaa vuorokaudessa vähintään kolme tuntia putkeen, yöllä jopa viisi, joten syöttövälit on siksi aina aika pitkiä. Mielenkiintoista nähdä torstaina neuvolassa onko paino noussut ja kuinka paljon. Eilen otimme illan itkumaratonille avuksi tutin ensimmäistä kertaa ja katso, hän nukahti heti! Kai siitä täytyy päätellä että imemistarve on suurempi kuin nälkä, joten on parempi että sen käyttää tuttiin kuin äidin jo aristaviin ja tyhjenneisiin rintoihin? Onko teillä jo tutti käytössä?

Vaikka vaipassa olisi isompaakin tavaraa, ei se näytä vauvaa haittaavan pätkääkään. Emme siksi ole herättäneet häntä varta vasten vaipan vaihtoon, ja pissoista sanoivatkin sairaalassa ettei niitä tarvitse yöllä vaihtaa jos vauva nukkuu. Natsku, jos vauva on tyytyväinen eikä pylly punoita, niin ainakin mun järjen mukaan kaikki on silloin ok, eikö totta?

Kävin äsken kirjastossa ja lainasin pinon vauvaopuksia. Toivottavasti ei tule tietoähkyä [:)]

Täällä on parishude hiukan koetuksella.. riitelyä on ollut milloin mistäkin.. Eniten kummankin hermoja raastaa tää mun imetys.. Tai siis sen onkelmat.. Poika ei välillä suostu imemään ollenkaan.. lutkuttaa vaan tissiä.. Lisäksi oon hieman katkera, kun mies pääsee omiin juttuihinsa, ja minä itse kotona jatkuvasti.. Huomautin asiasta ja huomenna sitten pääsen kauppaan yksinäni.. Hiukan jotain muuta ajateltavaa...

Terve!! Vielä tämän kerran ehdin kirjottaa masuttelijana. Huomenna meillä suunniteltu sektiopäivä. Perjantaina olin lantiokuvissa ja tänään lääkäri soitti ja ilmotti, et on sen verran jämpit mitat, ett ei edes yritetä alakautta. Niinpä huomenna aamulla sairaalaan ja johonkin aikaan päivästä meidän Ipana sitten syntyy. Jotenkin tää kaikki tulee äkkiä, vaikka onkin tiedetty, et lähiaikoina syntyy. Onhan meillä LA:ki 16.7. Toivotan kaikille jo vauvansa saaneille paljon onnea ja odottajille tsemppiä tulevaan koitokseen. Tuun sitten jossain vaiheessa kertoileen kuulumisia. p.s. Voi olla ett ens yönä ei paljon nukuta. Sen verran jännittää...[;)]

Jantsulle tsemppiä koitokseen!

Neuvolalääkärireissu takana. Kainalon patti olisi pitänyt avata, mutta välineitä siihen ei tietenkään ollut. Sain antibioottivoidetta ja antib.kuurireseptin varoiksi. Todnäk pyydän, että synnärillä joku avaa patin. Samalla lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen (todella kovakouraisesti) - pehmentynyt on ja ilmeisesti hieman auki. Osa jutuista meni ohi kivuliaan toimituksen takia. Ei kuitenkaan ihan justiinsa ole tulossa... Tämä sijaislääkäri alkoi pohtia vauvan asentoa ja antoikin lähetteen äitipolille, jonne sitten soitin ja sanoivat, että soittavat tai kutsuvat kirjeellä (KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!). No vauvalla tuntui olevan kaikki ok, joten ei hätää. Ja asentoasiasta en ole kovin huolissaan, koska vauva on ollut samassa asennossa jo pitkään ja sen ovat todenneet aiemmin raivotarjonnassa oleviksi sekä terkkari että lääkäri.

Supistukset ovat kyllä jo aika kokemuksia - vauva työntyy niiden aikana niin vahvasti alaspäin, että pissa meinaa tulla siihen paikkaan...

Rintaliivinsuojuksista - eiköhän kulutus ole aika yksilöllistä. Imetyksen ajaksihan voi laittaa maidonkeräimen toiseen liiviinpuoliskoon, jos maitoa tulee reilusti.

Tämä jatkaa odottelua...

idaho, täälläkin kyllä parisuhteen kestävyyttä testattu...Pinna kireällä oli vielä 2vkoa sitten ja kyllä vieläkin välilläa kiristää, ja tulevaisuudessakin pakosti xD Meilläkin tuo imetysjuttu jakoi mielipiteet ja taistelin kuukauden, tuntui että vauvaa sattui (mahaan), minua sattui ja suhde rakoili kun imetin. Vauvan vatsa on nyttemmin rauhoittunut ja onneksi en lopettanut imetystä vaikka läheltä liippasi. Myös tuo että en saa minkäänlaista omaa aikaa rassaa. Rassaa vieläkin. Yhden kerran olen käynyt kaupassa ilman pikkuneitiä, ja sekin reissu anopin kanssa.. [:@] Täytyypä ottaa puheenaiheeksi tänään taas. Ei siinä ettei vauvansa kanssa haluaisi olla, mutta ymmärrätte varmaan jokainen.. 10 min lenkki yksin tekisi terää.. Juu taidanpa heti mennä törkkimään tuota miestä [;)] (Sitten en kuitenkaan malta kun korttelin ympäri "onkohan neidillä nyt kaikki ok...")

Takaisin