kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää Sunnuntaipäivää!!!
 
Täällä on eilisestä illasta saakka ollu niiin kauheet liitoskivut, ja ristiselkä tulessa, et huh. Mitenkäänpäin ei ole hyvä olla ja särky on tähtitieteellistä[:(] Ei Panadolit auta. Käsillä joutuu itsensä hilaamaan ylös sängyltä tai sohvalta. JÄRKYTTÄVÄÄ.
Mies äsken hieroi ristiselkää, ja jumankauta se sattu, mut tuntu samalla hyvältä[:)]
Nyt vähän helpompi, mut sattuu. Kävelen kun muumi mamma[:@] Eikö se synnytys vois jo käynnistyä???????
 
 
 
Noista äitiysvaatteista.
Olen ostanut kaikki mamma vaatteeni H&M:stä, ja mitä mamma puolelta ei ole löytyny, olen ostanu vaatteita sieltä BB osastolta (eli isojen tyttöjen osastolta)[:)] Näihin mahtuu hyvin..
Niin ja mun mahan ympärysmitta......125cm.......et repikää siitä.....
 
Mikä ihana viikonloppu takana! <3

Mies yllätti kun tuli perjantaina töistä kotiin. Oli varannut meille kahdelle ihan yhdeksi yöksi hotellin ja kylpylän (ihan tuosta läheltä), mutta silti. Perjantai päivä menikin sitten kylpylässä ollessa. [:D] Ihmisten katseet olivat kyllä hauskoja kun minä puikkelehdin ison mahani kanssa siellä. Mitä väliä? tuntu hyvältä ja teki meille molemmille erityísen hyvää...

Lauantaina sitten tultiinkin jo kotiin ja käytiin kavereita moikkailemassa. Viime yönä nukuin sitten oikein kunnon yöunet. En muista millon viimeksi olisin nukkunut näin pitkään. Jopa puoli yhteentoista riitti unta! Vähän toi uiminen ilmeisesti kostautui eilen, koska ennakoivia supistuksia tuli aika tiheään tahtiin...

Nyt aletaankin sitten vain odotteleen... =)
Toivottavasti vauveli kuitenkin jaksaa vielä sen pari viikkoa viihtyä mukanani. [:D] Miehelläni on yksityisyritys ja on myynyt seuraavat kaksi viikkoa töissä niin täyteen... Sitten hänelläkin on jo vapaata vähän niin kuin isyyslomaa.

Tuosta petihommista. Meillä ei ole mitään ongelmaa... [:D] Halut ovat edelleen molemmilla tallella ja asentojakin löytää kun vain käyttää mielikuvitusta.

Minä käytän pääasiassa legginssejä ja tunikoja. Kaikista paras olla niin. Kyllä noita mammahousuja on jotain tullut haalittua kirpputoreilta. Uuutena en ole ostanut kuin yhden tunikan. Pitäs varmaan jo pakata se sairaalalaukkukin [:)]

Taidan olla yksi pienimmästä päästä. Mun ympärysmittani on 106cm...

Ihmettelen kun kukaan meistä kesäkuisista ei vielä ole "poksahtanut" [:D]
Itse toivon niin kovasti, että käärö olisi jo ennen juhannusta täällä (mun LA siis 14.6). Toivottavasti ei mene yliaikaiseksi...
 
Sateista sunnuntaita!

Täällä on viimeiset kolme iltaa mennyt ilkeiden vihlomisten takia siihen ettei juuri muuta ole tarvinnut tehdä kuin löhöillä keinutuolissa. Ilmeisesti vihlominen on tuolla kohdunsuulla, tai niin olen ainakin itse sen paikallistanut. Onneksi h-hetki on vain reilun parin viikon päästä. Ensiviikolla onkin aika sairaalan synnytystapa-arvioon, saa nähdä onko sielä vielä puhetta käynnistyksistä.

Makuuhuoneen puolellakin menee jo mukavammin vaikka paikat ovat olleet viimesen kaksi kuukautta kipeänä. Nyt otettiin meilläkin liukkarit käyttöön ja mietinkin olisiko pitänyt ottaa jo aikaisemmin kun niin kovin kipeä olen ollut, vaikka koko raskauden ajan olenkin ollut yötä päivää omien eritteiden seassa niin ettei tullut mieleenkään liukkarit. No nyt on vielä aikaa nauttia ennenkun tulee pitkä tauko [:)]

Mielenkiinnolla täälläkin mittasin tuon mahan ympäryksen kun siitä puhuitte. 105cm näytti olevan rullamitan kanssa, eli ehkä muutama sentti tuosta vielä pois. Olo on valtava. Vaikka todellisuudessa se ei sitä taida olla kun viikonloppunakin tuli minulle ventovieraalta ihmiseltä kommenttia uimarannalla että joko se niin pian syntyy kun olen pysynyt näin pienenä. Ei kai siihen voinut sanoa muutakun että kyllä tämä minulle on iso. Siitä tulikin mieleeni että täytyykin tehdä masukuva päivityksiä... [;)]
 
Kiva, että on löytynyt sellainen ihminen jonka kanssa on samalla aaltopituudella[:)]
Ihan oikeesti; enään niiin vähän päiviä[:-][:-][:)] Voi juku !


Meillä kans olis huomenna aamusta neuvola[:)]


Hani; Täälä olis kans niiin kova moottoripöyrä kuume, ettei mitään rajaa. Tulee aina näin keväisin/kesäisin ![8D] Jep, taas yksi päivä vähemmän odottelua uuteen tulokkaaseen tutustumista ![:)]


Gibsoni; Ihanan kuuloinen päivä teillä ollut ![:)] Aivan mahtava juttu, että pääsi vielä rentoutumaan miehen kanssa ihan kahden ![:)]


Täällä myös sateinen päivä ollut.
Tänään saatiin vauvalle punkka ja vaippoja ! [8D]
 
Niin, onko muita jolla jalat olisivat alkaneet kramppaamaan?
Eilen aamulla heräsin siihen kun toinen pohje kramppasi oikein kunnolla. Mies varmaan ulinasta luuli että kyseessä olisi jotain muuta [;)] Aivan uskomaton kipu eikä meinannut millään helpottaa, huusin vaan miehelle että tee nyt helvetti sille jotain. Sai vääntää oikein kunnolla. Mistä lie johtui, kuumista päivistä vai mistä. Toivottavasti ei ala paikat jatkossa sillälailla kramppaileen.

Vielä vaatteista: Minä olen ostellut muutamia vaatteita hennesistä, lähinnä nyt kuumille keleille sopivia. Omat sortsit ja hameet kun ei taida ennen ensivuotta mahtua päälle. Sen lisäksi olen kantanut kassikaupalla vaatteita kirpputorilta. Nyt kun on ollut aikaa kierrellä ajan kanssa niillä, on tuntunut löytyvänkin kaikkea. Myyn niitä sitten taas eteenpäin.
 
Täälä tulee jalkoihin kramppeja; ja etenkin öisin. Mutta ei tokikaan joka yö eikä edes jokatoinenkaan yö. Ja ne krampit tulee nimenomaan pohkeisiin tai niihin kohdille. Ja samoin suonenvetoa on ilmaantunut samoille seuduillle.[:@][:'(]
 
Mistähän ne mahtaa johtua? Minun äitini on aina (muka [:D]) perillä kaikista puutostiloista ja sanoikin että pitäisi syödä magnesiumia jos kovasti vetelee. Tiedä sitten...
On minulla ennenkin niitä tullut mutta ei läheskään niin voimakkaana kuin eilen. Ja inhottavaa jos jalka menee niin helläksi että jää sen takia sekin vähä liikkuminen mihin nyt enää mahdollisuus...
 
mä olen kuullut myös tuosta magnesiumin puutoksesta ja monet on siitä avun saaneetkin. Eiköhän sen popsiminen helpottais, luulisin ainakin. Onneks ei ole enää montaa päivää.
 
Pitihän sitä itsekin tuota masun ympärystää ruveta mittailemaan, 113cm. Riittää mulle [:)].

Sitten vähän rutinaa... Täällä kans alapäätä vihloo ihan tosi kipeesti välillä, kuin joku puukolla siellä pyörittelisi [:@]. Oon ruvenu kuorsaa, tosin jollain ihmeellä mä kuorsaan myös suu kiinni. Kurkku on siltikin aamuisin ihan hirveen kipee. En sitten tiiä onko näillä siitepölyillä jotain tekoa asiaan kans.. nenäkin kun vuotaa, koskaan ei kyllä ole mitään allergioita todettu. Mies jo uhkaillut siirtyvänsä sohvalle nukkumaan, kun en kuulemma lakkaa kuorsaamista vaikka kuinka tönii ja käskee asentoa vaihtamaan...

Mullakaan ei enää nuo mammafarkut mee mahaan asti, eli tuubiosa kiristää. Mut vielä on kahet kangashousut jotka mahasta päälle menevät. Ja kirppareilta minäkin melkein kaikki äitiysvaatteet oon ostanu. Omia normivaatteita ei oo paljoa tarvinnu käyttää, enkä niitä oo halunnu venyttääkään. Eilen laahustin miehen sortseissa, kun se ainut mekko joka päälle menee oli märkänä pyykkinarulla... Olin aikas hassun näköinen, yleensä kun käytän S tai M kokosia vaatteita ja nyt oli päällä miesten XXL [:D]
 
Mulla ei mee mammafarkut ollenkaan enää jalkaan... tosin ostin ne jo joskus marraskuussa muistaakseni, mutta nyt eivät mee (ainakaan ihan helposti) puolta reittä ylemmäs...[&:]

Mutta sitten mulla on lisäks yhet aika uudet vapaa-ajan mammahousut, jotka menee hyvin, ja sitte sellaset mustat suorat mammahousut, jotka menee sitte virallisemmissa tilaisuuksissa... muuten sitte kotona ihan vaan venyvävyötäröisillä hameilla ja verkkareilla tulee hengailtua[:)]

Mulla ei jalat oo kramppaillu, mutta jo pidempään on koiran kanssa lenkkeillessä menny reisistä jalat välillä ihan voimattomiks, vähän niinku maitohapoille. Ihan kun ois juossu jonku superspurtin, vaikkei välttämättä oo päässy juuri kotipihaa pitemmälle. Oon miettiny, että mistä moinen...
 
Vatsan ympärys 102 cm. Hitto, kun en muista paljon se normaalisti on.. Tuli se mitattua alkuraskaudesta, en vaan muista mihin pistin sen ylös[:D] Terkka onkin sanonut, että koko maha on pelkkää vauvaa, paljoa ei lapsivettä sekaan mahdu.
 
Mulla on kans H&M:stä kaikki mammavaatteet. Yhet farkut, shortsit, pari toppia ja paitaa ja kaikki hyvin mahtuu. Paitsi että noista farkuista ja shortseista pidän sen masutuubin alhaalla kun se meinaa aina puristaa..

Myö juhlittiin eilen miekkosen 23-vuotis synttäreitä miehen sukulaisten kanssa tässä meillä grillailun merkeissä. Minä kävin sitte puolen yön jälkeen maate kun ukko läks viimosen kerran ulos vanhempiensa ja veljensä kanssa ennen vauvan syntymää. Oli eka kerta kun ukko läks ja minä jäin kotiin. Aina ennen ollaan oltu yhdessä tai sit ei olla menty ollenkaan. Oli jotenki tosi haikeeta päästää se, mutta hyvinhän se reissu meni ja oli tosi hyvässä kunnossa kun tuli kotiin [:)]

Tänään ollaan sit vaan makoiltu kotona. Kävin hakemassa mäkkäristä ruokaa ja poikkesin samalla makuuniin vuokraamaan sen Avatar-elokuvan. Oli kyllä ihan katsottava kuva! Ja ihan pakko on sanoa että sen elokuvan jälkeen oli kyllä ehkä elämäni paras sänkykokemus!![:D] Oli niin ihana tunnelma kun kullan kainalossa katsoin sen elokuvan ja aina välillä pusuteltiin ja kun se päätty niin kantoi vaan sänkyyn ja... Ah [:D] Ei säheltämisestä tietoakaan [;)] Sen session jälkeen on nyt kyllä supistellu ihan tiiviseen tahtiin ja noita puukon iskuja tullu tonne kohdunsuulle aika useesti.. Mutta oli se sen arvoista naiset! [:D]
 
Nää kuumat ilmat on ihan selvästi pistäny lisää tehoja makuuhuoneenkin puolelle [;)]

Täälläkin nimittäin pitkästä aikaa viikonloppuna sen verran kiihkeät tunnelmat että itse olin jo lauantaina valmis uusintoihin pelkästä ajatuksesta perjantaisesta illasta/yöstä ukkoni kans. Ja tätä ei ikävä kyllä ole tapahtunut vähään aikaan nyt loppuraskaudesta. Johtuu kenties myös siitä että h-hetki lähenee.. kummallisesti vaivatkaan eivät enää tunnu niin rasittavilta kuin aikaisemmin kun nyt tietää että on niin vähän aikaa jäljellä [:D]
 
Täällä yksi joka ei vaan saa nukuttua [&:] Tuossa 2-3 aikaan alkoi supistaa niin pirun kipeästi ettei toivoakaan nukkumisesta, kaikenlisäksi esikoisella hirmuinen yskä ja kuumetta joten eipä pahemmin nuku hänkään. Kello 5 luovutettiin molemmat ja nyt katsellaan piirrettyjä ja mamma roikkuu netissä [:D] Saa nähdä joutuuko lähteä kättärille näytille kun sen verran kipeää ja tiukkaa tekee noi supparit.. Noh, katsellaan ja tunnustellaan tässä vielä. Viimeksikin loppuivat itsestään joten turha tässä mitään intoilla [:)] Tuntuu vaan niin erilaisen ilkeältä ettei oikein tiedä mitenpäin tässä olisi [:@]
 
Moro!
Käytiin perjantaina ultrassa... Vauva painaa jo nyt 3500g [:-][&:] Parin viikon päästä on uusi ultra katellaan minkä kokoinen vauva on ja pitääkö käynistää [:'(][:@][&:][:-] Haluisin kuitenkin että synnytys lähtis itestään käyntiin...

Oon kuullu että käynistämällä sattuu enemmän... Onkohan perää?

Lauantaina oli sairaalaan tutustuminen. Käytiin synnytys salissa, osastolla ja vauvojen teholla. Ihan hyvä juttu tuo tommonen on. Meille näytettiin mm epiduraalipuudutus välineet, totta kai miun piti aukasta se neula suojus... voi per... Eka ajatus oli että tuotahan ette miun selkään laita!!!! Mutta tuskin ilman sitäkään saan vauvan ulos [:@][&:][:@]

Eilen aamulla rupes sattumaan selkään ja supisteli välillä ja selkä on vieläkin kipeenä. On vähän energia taso laskenu ei hirveesti jaksa tuohuilla.

Miehen sisko ja äiti kävi eilen pesemässä meillä ikkunat [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
huomenta täältäkin

RTP itse kans olen kuullut et käynnistämällä sattuisi enemmän,ja esikoisen kohdalla käynistettiin.ja se sattui kyllä.tietty riippuu varmasti omast kipukynnyksestä.
ja itse kans toivoo et tämä käynnistyisi itsestää jotta tietäisi sattuisko se oikeesti vähemmä vai yhtälailla.

täällä kans ollaan pienoisessa seurannassa.verikokeet vissii oli ok,kun ei niist mitää sanottu..huomenna taas soittaa äitipolille ja kysell tuloksia.. pelko rinnassahan tässä ollaan.mut pitänee koettaa olla rauhassa.ja nyt onneks verenpainekin ollut ihan ok.

mä voisin kyll luovuttaa jo tämän pienokaisen pois.. ärsyttää tää turvotus ja jotenki koko raskaana oleminen.vaikka onhan tässäkin hyviä puolia..mut kunhan tästä selvii sitte riittää mulle. ja tossa oli vissii puhe et mohomaha? saattaisi ensimmäisenä jo jakaantua?ja monelle oli jo leikkauspäivä sovittu. onnea niistä,ja ei tosiaan ollut pitkä aika.viikon päästä tais olla ensimmäinen leikkausaika?

eikun oikein hyväää alkanutta viikkoa
 
RTP;Uskaltaisin veikata, niin yksi neula ei tunnu missään synntyksessä[:D]

Täälä herättiin ihan järkyttäviin supistuksiin nyt aamulla. Kipuja edelleen, mutta nyt jo pystyyy istumaan tuolilla edes. [&:] Hetki sitten ei ollut toivoakaan, että olis voinu olla paikoillaan edes. Toivottavasti loppuivat nuo supistukset jo[&:]

Täälä olis neuvola nyt 11.[:)]
 
huomentaa...
[:D] olipas hurja peli toi tsekki-venäjä.[8D] tosin mä en nähnyt siitä ku viimesen erän ja siitäkin vaan puolet. tää simahti saunan jälkeen ihan totaalisesti.. mutta onneksi heräsin loppuhuipennukseen. huhhuh. ukkeli pelkäsi oikeesti että nyt käynnistyy synnytys. mä jännitin niin paljon ja piti kauheesti kannustaa tsekkiä...[8|][:-][:D][8D] ihme että ei kertaakaan ees supistanut mutta ipana mylläsi koko loppuyön joten ei taaskaan saanut nukuttua. lisäksi oli kuuma, kylmä, eikä hyvä mitenkään päin. lopuksi kumpikin kissa majoittautui mun jalkoihin eikä mihinkään siiitä vaikka hätistin ne eräänkin kerran pois. viimein toinen niistä valtasi mun tyynyn joten tää lähti kattelee keittiön ikkunasta pihalle... ja samoilla silmillä vieläkin....[&o]
[:'(]paha olo meinaa vieläkin olla aamuisin.. onneksi ei niin valtavaa oksentamista ku viime perjantaiko se oli.....

nuori äiti: ohhoh.. meillä kyllä mennään ukkelin kaa eri teitä tosi paljon mutta kyllä myös paljon yhdessä. ukkelilla on toi bändiharrastus ja kolluuvat niin paljon keikoilla ja kiertueilla että sitä ei baarittelut kiinnosta juuri yhtään. (täällä kun se ei saa mennä missään rauhassa kun aina on joku selkääntaputtelija ja kaulassa roikkuja) ja mua ei taas aina kiinnosta olla pändikämpillä tai keikoilla kun siellä niiiiiin äijämeininkiä välillä että kiva likkojen kaa käyä kerran puolessa vuodessa baarittelemassa.. yleensä mä nakkaan sen viikonloppuna pändikämpille ja piipahan siinä jonkun tovin ja haen sen aamuyöstä kotio... tai sitten jään sinne itekki napottamaan ja grillin kautta kotio...[8|] mielummin ollaan kyllä vapaa-ajat kotosalla kahestaan tai järkkään pändinporukalle ja ystäville pippaloita täällä meillä. kun tota tilaa on ja eikä kukaan tuu sanoo että nyt sitä musiikkia hiljemmalle... [:D] toi prätkäharrastus vie meitä sitten yhessä milloin minnekkin ja nyt sukulaiset onkin huolissaan että jatkossakin päästään kahestaan prätkäviikonloppuja viettämään..ovat ilmottautuneet jonoksi asti lastenhoitajiksi.. [8|] tosin sanoin jo että tänä kesänä ainakin multa jää ne.. ja ukkelikaan ei taida malttaa (sitten ku ipana syntyy) niihin lähtee ainakaan kovin herkästi. toi pändi kuitenkin vie sitä pari-kolme kertaa viikossa pois kottoo ja syksyllä kokonaisen kuukauden. [8|]

mä oon kanssa kuullut että käynnistyksellä tulllee ilmeisesti pitempi ja kivuliaampi synnytys.. näin ainakin ovat ne kertoneet joille se on tehty... tiijä sitten.
mulla ei oo mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan että olis tulossa kohta lähtö. niin vahvana tuntemus että mennään yli lasketun että heilahtaa. ei supistele, ei tuu maitoa, ei paina, ei juili ei mitään... ipana vaan myllää...... [:-][8|] varmaan viimonen kesäkuisista joka puskee ipanan maalimaan.. [;)]
huomenna olis lääkärineuvola... pääsee valittamaan tästä turvotuksesta ja siitä että ei ees supistele nykyisin..[;)] tai sitten mä en niitä vaan kertakaikkiaan enään tunne samanlain ku aijemmin....
 
Takaisin
Top