kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heh, huvittaa ku joka kerta ku kirjautuu ni aina hirvee lista muitaki online. Huomaa et mammalomalaisil vähä tylsää [:D] Iteki kirjautuu sen sata kertaa päiväs... [:-]

Menee näköjää nyt ihan vuoroöin, joka toinen yö kunnon pitkät unet ja joka toinen ei saa unta ku sen muutaman tunnin.. Pitää varmaa vetää jotkuu teepussit silmille ku särkee niin.

Tää raskaus on kyl vaikuttanu jotenki ihan ihmeellisesti, mun stressitaso on laskenu suurinpiirtein nollaa [:D] Ennen oon aina stressannu asioit ihan liianki kans ja jos on ollu joku ongelma ni ei pysty keskittyy mihinkä muuhun. Nyt meil pitäs olla muutto n. viikon sisää, mut en oo silti pakannu ku yhen vaatesäkin, enkä mitenkää stressannu koko asiaa. Antaa vaa mennä omal painollaa.. On jotenkii ihan oudon kevyt olo [:D][:D] Voiks johtuu niist kuulusist endorfiineist vai mikä on... Niin oudon epätavallista mulle, en kyllä todellakaan valita.
Plus olen aikamoinen perfektionisti, joten varmaan tulee vaan hyvää koulutusta kun tilanne on vähän mikä on. Murehdin kyllä pari kuukautta sitten etukäteen että pitää sitten muuttaa ihan lasketun ajan korvilla eikä saa välttämättä mitään laitettua kuntoon ennen vauvan syntymää ja kyllä tuntui kamalalta ja "epäreilulta".

Tullu joku ihme hinku lähtä kävelylly tosi myöhään illalla, mutten ole kehdannut [&:] kun voisi olla että ihmiset kattois vähän pitkään mitä viimisillään raskaana oleva tallustaa tähän aikaan ulkona [:D] Plus tiie mitä hulluja tulis vastaan...

Tuntuu et aika on menny ihan älyttömän nopeesti, liian nopeesti [:D] Ei edelleekä haittais yhtää vaik menis sen pariki viikkoo yli. (Katotaa mitä mieltä oon parin viikon pääst [:D]) Ja varmaan koht ku ekat käy jakautuu ni tulee itelleki "kiire" [:D][:D]
 
CIRA: täällä samanmoinen "ongelma". mä oon ollut kans aijemmin kauhee ressaamaan (esim nyt tätä muuttoa oisin suunnitellut jo kuuukausi tolkulla ja tiijettäis jo mihin mennään ja milloin) ja menettänyt hermoni tosi nopeesti ja muutenkin nipottanut joka asiasta ja miettinyt ja puinut asioita viikko tolkulla... (ihan tyypillinen neitsyt[:D][;)][8|]) niin tän raskauden aikana ukkeli on ollut ihan ihmeissään ku mua ei saa hermostuu mistään ja en ressaa enkä nipota...[:D] espanjassa meinasin hiiltyä äiteen kanssa mutta varmaan ihan normaalia kun pitkästä aikaa samankaton alla.... [;)] meilläkin pitäis tässä muuttoo alkaa suunnittelee ja ennenkaikkea mies ressaa ihan kokoajan että mihin tästä lähtään jos tää meneekin kaupaksi ja pitää häipyy syyskuun lopussa.. mä vaan relaan ja luotan että tätä ei kukaan osta tän vuoden puolella...[:)] ja en vaan jaksa keskittyä koko asiaan enkä oikein mihinkään muuhunkaan.oon muutenki ollut kummallisen kiltti koko raskauden ajan.en kilahtele ukkelille mistään vaikka joskus aihetta ois ollutkin.. oon vaan tyyni.
sellasen oon huomannut että tän raskauden aikana oon kyllä alkanut huolehtii pikkasen enempi ukkelistani... siis sillain että käsken sen olee varovainen töissä tai olla kaahaamatta että tullee ehjänä kotio.... ennen en oo koskaan "pelännyt" että sille aikuiselle miehelle tapahtuis jottain pahaa tuolla reissuillaan mutta nyt huolehdin. en tosin sille siitä mainitse mutta ittekseni huolehin.... onko muilla tälläistä?
 
Guten morgen!

Meinaa hermot mennä (taas...) kun joka puolelta tulee viestiä ja puhelua, että joko jännittää, miltä tuntuu, supisteleeko, tai sitten noi kysymykset naamioidaan "moi, mitä kuuluu?"-tyylisiksi... PLÄÄH.... luulin ettei tässä raskaudessa ehditä sinne asti että puhelin on näin kuumana kun en sinne laskettuun aikaan vauvaa odota, mutta olin väärässä. Eilen en jaksanut vastata kaikille ja tietysti sitten tuli viesti perään että onko kaikki hyvin, ootko jo sairaalassa ym. (Ihme ja kumma oma äitini ei ole yhtään "ahdistellut" mua-ainakaan vielä). KYLLÄ MÄ SITTEN ILMOTAN KUN VAUVA ON SYNTYNYT!!!!! [:@]

Viime yö meni taas normaaliin tapaan, puol viiden aikaan meinasin nousta kokonaan ylös kun olin valvonut muutaman tunni mutta jostain se nukkumatti mut sitten kuitenkin löysi ja nukuin koiranunta puoli ysiin asti. Nyt tuli mies tauolle ja toi tullessa leipomosta 8 munkkia... [8D] pakko kai yks syödä. Huomenna onkin tokavika neuvola, painoa varmaan tullut ihan hulluna sitten edellisen kerran... th saa nyt myös katsoa mun hemoglobiinin, sitä ei ole hetkeen otettu niin en tiedä yhtään mitä se on nyt.

Mä olen myös käsittänyt ja kuullut että jos synnytys käynnistetään oksitosiinitipalla niin olis rajumpi kuin itsekseen alkanut synnytys. Siks vähän hirvittää sekin että jos tää meidän baby onkin kääntynyt pää alaspäin kun mennään sairaalaan 2.6. niin ei päästäkään kotiin vaan synnytys käynnistetään just tolla tipalla. Luulin että mennään vaan odottelemaan kotiin vauvan tuloa, mutta ehei... [8|] kaikenlaisia juttuja saa tässä loppumetreillä jännittää...

hani, kyllä musta on tullut myös tän raskauden aikana enemmän huolehtija, vaikka olen sitä ollut aina, mutta nyt vielä enemmän. Joka aamu kun mies lähtee töihin, käsken ajamaan varovasti ja tulemaan ehjänä kotiin. Ja mies on ollut välillä tosi huolissaan mun ja vauvan voinnista, varsinkin sillon kun olin siellä sairaalassa kun vauva halus syntyä. Eikä anna mun kantaa mitään kauppakasseja tms. enkä saa ollenkaan rehkiä millään tavalla.
 
anihani: voi kumpa olisinkin ensimmäinen, mutta ei täällä oo mitään tapahtunu [:@] kyllä tää pallo semmoselta riesalta alkaa tuntua, että tekis ihan mieli rukoilla ja kysyä mitä oon tehny väärin ansaitakseni tälläsen rangaistuksen [:D] tää on niin hurja maha, iso kova pinkee pallo ja sattuu niin saat****** kun sängyssäkin yrittää vaihtaa kylkee. Pitää puhista ja huhkia kovaan ääneen, että saa itteensä liikutettua milliäkään minnekkään suuntaan. Lisäks sellanen kiiltonahka vaan enää jäljellä tosta navan päältä, että kutittaa jatkuvasti kun ei siinä oo sellasta "ehjää" nahkaa ja eikö ne kaikki hyttysetkin siihen tähtää [:@]
Klo 13 tänään neuvolaan taas kattoon kuinka paljon oon kasvanu viikossa [:o]

Mä luulen, että ne oksitosiinitipoilla käynnistettävät synnytykset sattuu sen takia enemmän kun ne on niin tehokkaita. Kun luonnollisilla supistuksilla se kipu varmaan alkaa ensin vähän pehmeemmin ja yltyy sitten pikkuhiljaa, niin siihen kipuun tavallaan kasvaa. Mutta kun käynnistetään, niin sehän alkaa heti sellasesta miltä sen ehkä kuuluis tuntua vasta lopuks. Ei oo kokemusta, mutta luulisin näin...

Mä taas oon alkanu epäileen miestäni ääneen, osaako se nyt varmasti tehdä oikein jotain ilman mun apua, vaikka se olis sen jutun tehny moneen kertaan aikasemminkin. Esim. kun saatiin toi käytetty kylpyamme ja mä pesin ne isoimmat osat siitä ja jätin sit miehelle ne pienemmät jutut pestäväks siitä, niin enkös mää hölmö menny ääneen siltä kysymään että osaatko sä nyt varmasti. Ja hei haloo, se tiskiharjaa on pyörittäny aika monen monta kertaa aikasemminkin [:D][:@] Toivottavasti osaan tän lopettaa ennenku alkaa äityy pahemmaks tai muuten varmaan mies lähtee, kun en ees sen tiskaustaitoihin luota [8|] Kaippa musta joku höppänä kotiäiti on sitte tullu täällä neljän seinän sisällä [&:]

Täälläkin kovat halut seksin suhteen, mutta en uskalla enää kun se tulppakin on irronnu

Rv 37+0!!! [:)]
Tämän viikon alussa sikiö on 35 viikkoa vanha. Nyt sen kehityksessä tapahtuu lähinnä vain hienosäätöä. Sikiö jatkaa pulskistumistaan ja on pian valmis syntymään. Lasta ei enää pidetä ennenaikaisena, jos se syntyy tämän viikon alun jälkeen.
 
Täällä kans tullu huoli miehestä. Ja välillä miettii sydän syrjällään että mitä jos miehelle tapahtuis jotain, ja jäisin yksin[:(] Hyi kauheeta, se tuntuu niin pahalta jo ajatuksenakin. Kai ne "äidilliset" vaistot herää..[:)]
 
 
Mun äiti soittelee vähän väliä että "oletko jo laitoksella", ihan kun en ilmottaisi kun lähtö tulee[:D]
Äsken äiti soitti, puhuin toista puhelua, ja sen jälkeen soitin takas, niin mammapa soitti samaan aikaan mulle, eikä saanut yhteyttä...no sitten kun saatiin toisemme kiinni  niin sehän oli jo kuvitellut (tietysti) että sairaalassa olen[:D][:D] Sanoinkin sille et nou hätä, kyllä minä varmasti ilmotan!!!
 
Onhan se kiva että huolta kantaa, mut eihän tässä mitään hätää ole!!!
 
Viime yön sain nukuttua loistavasti, pitkästä aikaa, ja kivut hellittivät eilen iltapäivällä[:)] Käytiin kävelylenkilläkin sitten iltamassa, ja se tuntu hyvälle!! Tänäänkin on hyvä päivä!!!!!
 
mohomaha: kyllä me otettiin uusintakierros peiton alla viel sen limatulpan irtoamisen jälkeen! [:D] ihan varma en oo, mutta kyllä kait sitä saa seksiä harrastaa jos pitää vaan puhtaudesta huolen. lapsivesien menon jälkeen ei kai saa enää peittoa heiluttaa just sen tulehdusvaaran vuoksi..
 
Niin kai, mut pelottaa että ne lapsivedet lorahtaa sitten sen jälkiseuraamuksena. Niinhän tuolla toukokuisissakin joku lähti synnyttää suoraan petipuuhista. Vai huhtikuisissa? No joku kuitenkin.. Ehkä vois saunassa kuvitella harrastavansa, mutta sekin kun meillä on 30cm pituuseroo niin ei oo kovin helppo olla edessä tuupittavana kun jalat loppuu kesken [:D]
 
niin tais olla joo.. ja meillä kun pikkunen sais pysyä masussa viel jonkun aikaa..ainakin sen viikon verran että olis täysaikanen [:)] huomenna on se lääkärin tarkastus niin täytyypi kysellä ja samalla saa sit sen kokoarvionki, ihan kiva juttu sekin tietää jos nyt jotain lähtis tapahtuu [:)]
 
Täällä taas äippä häiritsee mua[:D] tänäänkin soitti jo 10nen aikaan (onneks olin heränny 5min sitten!) vaikka oon monesti koittanu sanoa että soittas vasta päivällä tai illalla kun se ois niiiiin luksusta saada nukkua pitkät yöunet jos maha vaan antaa siihen luvan[:D]Ja eräs toinen päivä se rupes soittelee jo 8lta aamulla[:@] Soitti 11 kertaa välillä 8-13 ja pisti pari tekstariaki. En tajunnu ees laittaa äänettömälle vaan aina vaan heräsin ja hiljensin luurin. Sitten kun sai mut kiinni nii oli niiiiin huolissaan että joko mulle on lähtö tullu ja meinas soittaa jo mun miehellekki[:@] Mun äippä on aina ollu vähän sellanen että soittelee jatkuvasti mut nyt oon koittanu viimesen vuoden ajan vähän vierottaa sitä musta ja nykyään saattaa olla jopa kaks päivää viikossa millon ei soittelis mulle, pahimpina päivinä rimputtelee sitten sen 10kertaa vaikka sillä ei ees oo mitään asiaa. Ehkä sillä on vaan tylsää. Mutta kiva tietää että ei saa olla sitten ees synnytyksessä rauhassa[:D] En kyllä tasan aio ilmottaa että millon lähtö tulee vaikka se sitä varmaan odottaaki[:D] Pistän sitten viestiä ihan rauhassa sen jälkeen kun on syntyny ja tilanne rauhottunu.

Ja tuosta miehestä huolehtimisesta, mä oon aina huolehtinu siitä jonkunverran että kun lähtee pidemmälle mm porukoillaan käymään niin sanon ajelee varovasti jne. Mutta kyllä tuo on nyt pahentunu tässä raskauden myötä. Toissapäivänä meinasin saada sydärin kun laitto tekstarin että hirvi oli juossu tien yli auton edestä, kyllä siinä tuli jo itku kurkussa mietittyä että ois niin kamalaa jos sattuis joskus jotain[:(]

Mä oon jo aika kyllästyny kans tähän mahaan, jotenki hankala nukkua kun pitää kylkeä vaihtaa kokoajan ja se ei oo mitään maailman helpointa puuhaa[:D] Menee tovi jos toinen ennenkun on sen asennon vaihtanu. Ja sitten ihan huvittaa miten painava sitä onkaan kun petari sojottaa taivasta kohti siinä reunalla ja mä oon uponnu sänkyyn[:D] Ja toinen ihan kamala on noi neuvolatädin ja neuvolalääkärin ne sängyt mihin mennä pötkölleen,  mä kun en ikinä meinaa päästä niistä ylös[:D][:D] Jossakin oli joskus ne raput siinä sängyn pitkällä reunalla että sai kiepsautettua ittesä siitä pois mut nyt ne on viimeaikoina ollu siellä sängyn päässä ja pitäs tehä vatsalihasliike että pääsis siitä ylös, ihan kamalaa siinä koittaa kiemurrella ja ottaa tukee sängyn reunasta ja vetää itteesä ylös[:D][:D] Viimeks ultrassaki mies repeili kun lähti pois siitä sängyn vierestä kun ultraus oli tehty ja sitten se huomas miten mä koitin repiä itteeni siitä ylös niin tulihan se sitten auttamaan ja selästä nostamaan ylös[:D] Siinä samalla meinasin sitte hajottaa jonkun lampunki mikä roikku siinä sängyssä kiinni[:D][:D]
 
Toki siis täälläkin on ollut aina sellasta normi huolehtimista mutta nyt tää on mennyt juuri sellaiseksi niinku SARIAN kirjotti että entä jos miehelle tapahtuu jotain kauheeta.....??[&o] pelkään että mies ajaa kolarin, putoo tellingeiltä töissä tai just nuilla pändireissuilla tai kalijottelemassa sattuu jottain... [&:] tollanen liivi prätkämies herättää täälläkin kylillä joissain jotain riidanhaastamista yms sellaista. ennen en oo sitäkään pelännyt/ajatellut mutta nykyisin se on huolena aina kun ukkeli johkin lähtee.... muutenkin täällä on kyllä niin päin että mää oon hemmotellut ja paijannut miestäni ihan kauheesti tän raskauden aikana -siis paljon normaalia enemmän.... [8|][:-] pitänyt sitä niiiiin hyvänä että. [:)][:D]... kai se on jotain takasiottoo siitä ekasta 19viikosta kun mies hoiti kodin ihan yksin ku mä vaan oksensin ja laahustin sängyn ja vessan väliä... [8|]

tekasin tuossa kauheen läjän kaalikääryleitä ukkelille.. nyt ku malttais ootella että ne hautuu/paistuu ihanaksi uunissa....... slurps.[:)]
 
Täällä on viimeinen lääkärikäynti takana[:)] Nyt sai tää mamma luvan vaiks lähtee maratonille jos siltä tuntuu,ei haittais vaikka ipana lähtis jo syntymään[:)][:)]Jej!! Johan oon kituutellu maaliskuusta kotosalla ja hissutellu liikkeissäni ettei vaan lähde syntymään[:D][8|] Kunhan ei keskelle mettää lähde,jos sattuu vedet menemään[:D][:D]

Eli 36+1
paino: 1,1 kg/vko ...ääh..yhteensä tullu pikkasen alle 20 kiloo..
turvotus: +
verenpaineet ja pissa oli ok
sf: 31
painoarvio ipanalla: 2700g
syke: 140+
liikkeet: ++
tarjonta: RT

kohdunsuu oli vaan 1cm([8|]) pitkä enää ja pehmenny mutta kiinni..vauvan pää oli niin alhaalla että hyvä kun ultralla sai sitä mitattua edes kunnolla,eli täällä ollaan ainakin niiiin lähtökuopissa että[:)] Lantiosta pitäis mahtua hyvin tulemaan,eli normi synnytys tiedossa siis. Lapsen arvioi olevan noin 3.5 jos ei allekin jos syntyy laskettuna aikana,eli ei onneks kovin iso[:)]
eilen oli koko päivän sellanen olo niinkun menkat alkais,jomotti samalla tavalla alapäätä..

Ja täälläkin oli seksiä eilen[;)] Oon itekseni miettiny että ei miehen varmaan tee ees mieli kun ei oo aikoihin ehdottanu seksiä,ja eipä siinä kun ei itestäkään tunnu mitenkään seksikkäältä tän mahan kanssa..No eilen sit kysäsin että mitä jos kun halut ollu jo useemman päivän ihan hillittömät,niin toinen oli valmis kun pieni partiolainen[:D][:D][:D] Hihhih,ei oo mies ite vaan kehannu kysyä joskos,kun mulla on ollu kipuja vähän siellä ja täällä välillä[8|][:)] tulihan selvyys siihenkin asiaa,ei tarvii pohtia enää sitäkään..

Täällä ei oo ressitaso laskenu kyllä raskauden aikana ollenkaa[8|] Oon niin neitsyt kun voi vaan olla..ja toi miehestä huolehtiminen; oon aina kehottanu olemaan varovainen yms,kun lähtee työreissuun tai muualle ajelemaan..ja huolehtinu..Eli ei sekään oo muuttunu raskauden myötä mitenkään[:)] täälläkin mies on ollu musta huolissaan enempi kuin ennen,kyselee vointia vähän väliä eikä anna kauppareissulla kasseja kannella tai mitään painavaa nostaa[:)]
 
Tässä tämän päivän neuvolakuulumisia:
38+2
paino: 850g/vk
verenpaine 122/92 eli alapaine vähän turhan koholla
pissa ok
sf: 32
syke: 150+
liikkeet: ++
tarjonta: rt ("pakko kai se on uskoa, kun ultrassa niin näkyi")

Eli ihan tavallinen reissu muuten, paitsi alapaineen osalta. Nyt on sitten käskynä soitella sinnepäin jos alkaa olemaan päänsärkyä tms. oiretta.
Vaavi on edelleen ihan ylhäällä ja saattaa pysyäkin loppuun asti. Sen verran uutta tietoa sain, että koska ei ole laskeutunut, niin jos synnytys käynnistyy vesien menolla, niin vaaka-asennossa täytyy lähteä. Tosin ihan autossa makoilu riittää, että ambulanssia ei tarvitse sen takia ryhtyä tilaamaan. Näillä tuntemuksilla muksulla ei ole kyllä aikomustakaan tulla pihalle ihan hetkeen...

Mitä tulee tuohon miehen puolesta stressaamiseen, niin se on täällä arkipäivää. Olen työturvallisuuspuolella töissä ja mies tekee raksahommia, niin mä olen sille nipottanut turvallisuusasioista jo kohta seitsemän vuotta [:D]
 
Tää odottelee viimisiä liiton rahoja saapuviksi, tuli ihan hirvee himo suklaa-banaani-kermavaahto kakkuun, eikä viittis viimisiä rahoja pistää tarpeisiin[:D] Mitään outoja mielihaluja ei oo raskauden aikana ollut, mutta jos jotain tekee mieli, niin sitä on saatava. Viikon kerran sinnittelin mansikkakakku himon kanssa, mut sitte oli taivuttava kun se ei vaan mennyt ohi[:D]
Täällä mies on lopettanut kaljottelun 2 vko sitten ihan omasta päätöksestään. On nyt sitten synnytykseen asti ajokuntonen, jos sattuu lähtö tulemaan. Ihan kiva, koska se lähtö tulis kuitenkin just silloin kun toi on viihteellä ja roudaa siinä sitte humalaista synnärille [:)] Saattavat siellä kuulemma puhalluttaa, jos silmät kiiltää liikaa.
Täällä ei huoli oo niinkään tosta miehestä mitenkään ihmeemmin normaalia enempää, toki aina kun jonnekkin lähtee huikkaan että ajais varovasti. Enemmänkin huoli on mun vaarista, joka täyttää 80 tänä vuonna. Oon aina halunnut, että vaari näkee lapsensa lapsenlapset, tai siis mun lapsen, ei noista mun veljistä meinaan vissiin mihinkään oo[:D] Nyt ollaan jo niin lähellä että se toteutuu, mutta mun päässä on koko raskauden ajan pelotellu ajatus, että se jää just jostain parista viikosta kiinni[:(] Mummikin kuoli vuosi sitten, joten olis tosi hyvä piristys vaarille nähdä uutta sukupolvea. Hyvinhän tuo ukko näyttää voivan olosuhteisiin nähden, mutta kun ei sitä koskaan tiedä varsinkaan kun ei puhe ole halvauksesta johtuen toiminut kymmeneen vuoteen, osaako se edes valittaa vointiaan hoitajille.. Sen verran ollaan kuitenkin saatu sille selitettyä, että uutta elämää on tulossa ja mahastahan se sitten viimein tajus[:D] Kyllä oli vanhuksen ilme näkemisen arvoinen, kyllä siinä silmät pääs pahan kerran kostumaan[;)]
Mihinkäs vaihtoehtoon ootte ton vauvan peitto asian kanssa päätyneet? Peittoon, makuupussiin vai unipussiin? Täällä ois tarkotus nukuttaa ensin äp laatikossa mikä on pinnasängyssä, mutta toi äp:n peitto tuntuu siihen vähän turhan raskaalta ja isolta... Mikähän ylipäätään on turvallisin vaihtoehto? Oon miettinyt, että pitäskö luopua tosta laatikosta  ja katsoa ensin, mitenhän vauva nukahtaa sänkyynsä ilman sitä ja ottaa sitten käyttöön jos huonolta näyttää.. Toi sänky vaan näyttää niin kauheen isolta niin pienelle[8|] Kait tosta vauvan peittoasiastakin jotain suosituksia on olemassa? Koitin googlettaa mutten ainakaan näin äkkisältään mitään löytänyt..
 
Täällä onkin ollut paljon keskustelua, ei aina tajua seurata. [:)]

Mulla on koko ajan mahtunut lähes kaikki normaalit vaatteet päälle farkkuja lukuun ottamatta, niitä ei enää 10+ viikkojen jälkeen jalkaan saanut, kun oli jo sen verran turvotusta masussa. Legginseillä, collegehousuilla ja (vyötäröstä sopivilla) hameilla siis mennään, tunikat ja mekot ovat myös "yllättäen" olleet paljon käytössä. Olen ostanut yhdet mammafarkut, mutta en ole käyttänyt niitä kuin pari kertaa. Eivät vaan olekaan niin mukavat, kuin ensin kuvittelin.

Tässä vaiheessa raskautta tulee erityisesti tulevaisuuteen liittyviä huolenaiheita, vauvanhoitoon ja jaksamiseen liittyen nyt ainakin. Ei ole juurikaan aiempaa kokemusta vauvoista, kun en ole sukulaistenkaan lapsia heidän ollessaan aivan pieniä hoitanut. Pitää vain luottaa oppimiseen ja omaan vaistoon. [:)]

Synnytys ei jostain syystä jännitä melkein ollenkaan, vaikka mm. äitini tokaisi juuri viime viikolla puhelimessa että "mua ihan kauhistuttaa se, mihin joudut!" Tosi rauhoittava kommentti kaiken kaikkiaan... [:D] No mutta, aion kuitenkin ottaa kivunlievitystä ja luotan siihen, että kun yliopistosairaalassa synnytän, on varmasti apua ja ammattitaitoista henkilökuntaa paikalla. Ja ennen kaikkea olen tietysti ajatellut sitä, miten ihana lopputulos on. [:)] Saa nyt kuitenkin nähdä, mitä tulevat viikot tuovat tullessaan, fiilikset voivat hyvinkin muuttua.

Raskausaika on kyllä mennyt tositosi nopeasti, tuntuu että vastahan meillä plussasi ja oli eka ultra. Ja nyt on enää reilu neljä viikkoa laskettuun aikaan. Tosin viimeiset viikot voivat tuntua aiempia pidemmiltä, kun odottaa ihan eri tavalla tulevaa.
 
Hani ja Cira, täälläkin stressitaso on omituisen alhainen. Muutto lähestyy mut edelleen vaan yks laatikko pakattuna. [&:] ei tee mieli asua kaaoksen keskellä, eikä oikein tiedä mistä päästä aloittais pakkaamisen ettei sit tarvii kaivella enää laatikoita ja vauva ois kiva tuoda kuitenkin kotiin, eikä mihinkään laatikkohelvetin keskelle. sitä luottaa et rojut siirtyy uuteen kämppään jotenkin itsestään. [:D]

Mies kans päätti olla tästä eteenpäin ajokunnossa vaik olis ulkonakin. Ihana avokkini, se huolehtiikin kokoajan onko meillä varmasti kaikki hyvin. muttei sitäkään näytä laatikoiden pakkaus nappaavan. [:)]

Täällä maha on kans tuon 102 cm, venyy just hikiseen sentin parissa viikossa, jos sitäkään.

Tyttö Koo mua alkaa hämätä kun olen kans ihan hirveen suosittu nykyään. kaikki haluaa käydä kahvilla ja treffata, tulla kylään, soittelee jatkuvasti, mitä lähempänä LA on. ois varmaan voinu tapaa aikasemminkin kun nyt tahtoo olla kotona ja mennä fiilisten mukaan päivä kerrallaan. ei halua enää että koko vko on ohjelmoitu täyteen. toisaalta, kai sitä paremmin nyt jaksaa kun sit synnytyksen jälkeen... Pitäiskö päivittää fb:tä useammin et voivat tarkistaa sieltä oonko vielä yhtenä kappaleena. [:)]

Ananats oon kans miettiny peittoa ku meil on tosi lämmin asunto. ajattelin pinniksessä nukuttaa mut laittaa reunoille peittoa ettei tunnu vauvalle liian isolta. peitto on ostettu, mut se tuntuu vähän kuumalta, et josko sitten kuumina päivinä hengittävällä pussilakanalla ja muulloin ohuella peitolla.
 
Cira; Joo, sen huomaa ittestäki, että on tylsää vaan ollla kotosalla; niin sitte sitä roikkuu vaan täälä ja/tai facebookissa[:D]

Tyttö Koo; Mä taas tykkään kun ihmiset jaksaa/muistaa kysyä, että mitä kuuluu ja jännittääkö synnytys yms.[:-][:)] Musta se on huomaavaista ja mukavaa.

Mohomaha; Mulla kans samallailla; siis aina mietin, että osaakohan mieheni nyt varmasti , yms. Ja se on rasittavaa. Näin niitä riitojakin sitten tulee[:'(][:D] Ehkä tämäkin vaihe loppuu[:)] Toivon mukaan ainakin ! Niin ja onnea täysiaikaisuudesta ![:)]

Nuori äiti; Tehän toden teolla yritätte jo vauvaa maailmaaan[:D][:D] Sais ny pysyä 27 viikolle saakka; niin ei olisi keskonen ja ei tarvitsisi ylimääräisiä hoitoja; ne kun ovat pienelle kuitenkin tosi rankkoja.[>:]

Henniv; Hienoa, että kaikki hyvin.[:)] Vielä muutama päivä niin teidänkin pieni on jo täysiaikainen!

Vaavi on edelleen ihan ylhäällä ja saattaa pysyäkin loppuun asti. Sen verran uutta tietoa sain, että koska ei ole laskeutunut, niin jos synnytys käynnistyy vesien menolla, niin vaaka-asennossa täytyy lähteä. Tosin ihan autossa makoilu riittää, että ambulanssia ei tarvitse sen takia ryhtyä tilaamaan. Näillä tuntemuksilla muksulla ei ole kyllä aikomustakaan tulla pihalle ihan hetkeen... Poppo81 < --- onko näin kaikilla; joilla vauva ei laskeudu vai ihan tapauskohtainen juttu ??? Meinaan ku ei meilläkään minkäänlaista lakeustumistaole tapahtunut....


Täälä oli aikamoinen aamu myös... Heräsin kipeisiin supistuksiin puoli 9. Ne kesti tunnin verta. Kipu oli aikamoista. Alaselkääkin jomotti.
Onneksi oli tänäänmyös neuvola kello11. Neuvolassa sanoivat, kun mua on jo niin kauan supistellu kipeästi; että toisaalta hyvä kun supistelee, niin vauvan keuhkot vahvistuu, jos hän nyt nyt on pian syntyäkseeen. Mutta toivon , että ei vielä[:)] Ihan vaan vauvan kannalta ! Ettei tarvitsisi te[:)]dä mitään ylimääräisin hoitoja yms. Ne kun ovat kuitenkin aina pienelle niiin isoja juttuja.
Neuvola kuulumisia ;
 
Morjensta!

Ei uutta tämän taivaan alla [:)]. Joka päivä supistaa ja jomottelee mutta hyvin lyhyen aikaa. Tuskinpa tämä baby tulee ihan lähipäivinä, keskiviikkona selviää tietysti tuo alapään tilanne kun on lekuri (ei ultraa tosin... niin tylsää).

Stressaamisesta: Mä olen todellinen stressi-Erkki, aivan pahimmasta päästä, kaiken pitää olla tiptop ja hetimiten kanssa! Nyt olen muutaman viikon opetellut olemaan rennommin koska meinasi hajota pää, niin minulta kuin mieheltäkin. Täytyy sanoa että paljon parempi on olla kun ei pingota niin kauheasti.

Peitoista: Eikös jossain ollut ettei pienelle vauvalle saa laittaa sellaista paksua peittoa, 1-vuotiaalle vasta. Unipussi on kuulemma ihan ok niin kauan kun vauva ei kauheasti liiku, liikkuessa se pussi kietoutuu ikävästi vauvan ympärille. Mä ajattelin kokeilla kapalointia ja sitten jotain ohutta peitettä sekä unipussia. Katsotaan mikä toimii parhaiten. Jos on kuuma kesä tuskin peittoa edes tarvitsee.

mohomaha: Onko ne Lindexin imetysliivit hyvät päällä? Kävin katselemassa niitä ja ainakin ne vaikutti ihan hyviltä.

Henniv: Sun vauvasi tuntuisi todella olevan lähtökuopissaan [:)], saattaa olla että tulee piankin.

Mä niin jännitän mohomahan ja Nuoren äidin tilannetta! Tuleeko, tapahtuuko, häh [:D]!

Ihanaa tämä viileys! Ei turvota ei [:)].
 
Me meinattiin nukuttaa vauvaa ihan pinniksessä, ei edes otettu sitä äippäpakkausta niin ei sitä laatikkoa ole ja tuskin sitä käyttäisin vaikka olisikin[:)] Jos käyttäis vaan puolikasta sänkyä vaikka ensin että vuorais peitoilla jne niin ei niin valtava olis. Me ostettiin ihan normi peitto mutta äipältä saadaan sellanen vauvan huopa/viltti että varmaan kumminkin sitä käytetään kesällä pussilakanan kanssa eikä tuota paksumpaa peittoa[8|]

Täällä mies ei oo ollu yhtään kertaa viihteellä koko raskauden aikana[:)] On sanonut että ei oo kiva mennä kun minäkään en pääse. Pikkujouluissa vain kävi ja tuli todella hyvässä kunnossa takaisin silloinkin, en edes huomannut että mitenkään erityisen juonut olisi ollut. Oon kyllä iloinen ja ylpeä tuosta mussustani[:)] Toki kotona aina sillontällön muutaman ottaa mutta sekin aina niin että voi ajaa sen jälkeen. [:)]

Memma, ompas äitisi sanonut huojentavasti[:D] Onneks mua ei oo kukaan pelotellut tuosta synnytyksestä tai muuten päästänyt sammakoita suustaan mitkä edellä mainittuun asiaan viittaisi[:D] Oisin varmaan ihan hermoraunio kun yleensä mulla on tapana kamalasti stressata ja jännittää asioita mutta nyt ei oo vielä onneks yhtään tajunnu tuo tuleva synnytys jännittää.

Äsken pakkailin jo sairaalakassia valmiiks[:D] Ensin ajattelin että pakkaan sitten kun lähtö on tulossa että kai siinä kerkeää noi muutamat jutut heittää pussiin mutta tänään tuli sellanen olo että kun muutenkin mun kipukynnys on niin matala että kärsin kumminkin kovista kivuista sitten h-hetkellä enkä enää mitään kassia pysty pakkailemaan joten teenpä sen nyt[:D] Pitäs ostaa vielä jotain suklaata ja pillimehuja mukaan ja muuta mättöä[:)] Kumminki synnytys alkaa yöllä niin on sitten varuilta mukana jos ei pääse kauppaan[:D]  Niin ja ne imetysliivitki vielä hankkimatta[8|] Inhottavaa kun ei yhtään tiedä mitä kokoa ne pitäs olla, nykyistä vai vähän isompaa vai vai..Noh, prismalta katoin että siellä ne vaan reilun kympin niin jos ostas sellaset ja sitte sairaalasta päästyä vaikka toiset isommat jos tarttee[:)]
 
ja nyt ne neuvolakuulumiset sitte[:D] Eli ;
*24.5.2010 ja RV 35+1
*painoa viikossa +300g
*turvotus +/-
*RR 122/80
*Hb 129
*sf- mitta 32 cm
*tarjonta RT
*sydämensyke pojalla oli 120-130
*liikkeet ++

Ja kehottivat sairaalakassin jo pakkaamaan kun supistuksia tullut niin paljon. [:D]


Pikkasen mua jännittää tämä päivä; kun mies lähti iltavuoroon ja mua supistelee ihan koko ajan ja mun puhelin teki tenät.[:@][:@] Ei soita, eikä voi lähettää viestiä.[:@][:@] Raivostuttavaaa. Huomasin sen vasta kun mies oli jo lähteny töihin.
 
Takaisin
Top