kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Summerwine tuo neuvoltädin kotikäynti ei ole pakollinen. Siis ei he väkisin tule voitte myös mennä vauvan kanssa neuvolaan. Se on vain ajateltu ettei heti synnytyksen jälkeen jaksaisi mihinkään lähteä jne. Eli voit sanoa, että tullaan siis neuvolaan. Eikä ne tule tutkimaan sisustustasi tai että onko teillä sotkuista :) Vaan vauvan painoa ja teidän koko perheen hyvinvointia. Meille ainakin sanottiin jos lähtö tulee ennen varattua neuvolakäyntiä olisi hyvä jos vaikka isä soittaisi ja peruisi ajan, mutta ei se maailman loppu ole jos siinä tohinassa ei muista eikä kerkeä. Mutta sitten mah. pian soittaa ja ilmoittaa neuvolaan kun on päässyt vaikka kotio niin varaillaan sitä ensimmäistä aikaa.
 
Meillä oli eilen se synnytystapa-arvio. Lääkäri tosin oli ulkomaalainen ja puhui hieman epäselvästi suomea... No ainakin sen ymmärsin ett kaikki on tällä hetkellä hyvin ja ett ihan normaalisti pitäs typyn syntyä. Paino arvio oli noin 2500g ja arvioi että syntymäpaino olis noin 3200-3300g.
 
Meijän oma neuvolan täti jää kesälomalle 14. päivä eli ei vissiin tule itse käymään meillä kotiutumisen jälkeen vaan hänen sijainen. [:(] Mua se hieman haittaa vaikkei mikään iso juttu toisaalta olekaan. Jotenki vaan tuntuu tympeeltä kun on kuitenkin marraskuusta asti nähty joka kuukausi ja jollain tavalla tutustuttu jne ja nyt sit kun saahaan vauva maailmaan nii hän ei sitä näekään. Mitäs sen sijaisen kans muka osaa edes jutella kun ei hän tunne meitä yhtään eikä muutenkaan ole ollu mukana tässä meidän projektissa alusta alkaen? [&:]
 
Huomenna meillä olis sit ne ystävien häät... Ette usko kuin oli vaikeaa löytää vaatteita sinne. Ja kengät on edelleen löytämättä, jalat on niin mahottoman turvonneet ett eilen kaupassa en tienny olisko pitäny itkeä vai nauraa kun ei mitkään mahtunu jalkaan. Mulla kun on muutenkin sellaset leveät lättäjalat ettei meinaa kaikki mallit muutenkaan sopia niin nyt ei ees kaks numeroa isommatkaan menny jalkaan..[:D]
 
Täällä on tänään jo kylmempi sää ja ihan pilvistä.. Sunnuntaina olis miehellä synttärit. Ajattelin sen "isyyspakkauksen" antaa lahjaksi. Ja jos vaikka saisin äitin tekemään meille voileipäkakun niin sais sit myös sunnuntaina herkutella, vaikka huomisesta tuleekin kunnon herkuttelupäivä. [:)]
 
JENNI90: [:)] onnittelut vanhenemisen johdosta... [;)] [8D]
MOHOMAHA; tää tulloo/mennee synnyttään hämeenlinnaan vaikka toi hyvinkää ois ollu tosa lähempänä... sain valita ja hämeenlinna tuntui paremmalta vaihtoehdolta. en sitten tiijä kumpaan ne kuskaa jos jotain sattuu ja tulloo äkkikiire.... [8|]

tää on aikas häppi kun kaveri sai vihdoinkin tyttövauvansa maalimaan. taisi mennä jopa parilla viikolla yli lasketunajan ja tyttö oli aikas iso.. 52cm ja painoa melkein 4.5kg. synnytys oli piiiiiitkä ja nyt kummatkin toipilaana ja pikkuneiti tarkkailussa. [:-] onneksi noi pikkuvauvat on niin reippaita ja sitkeitä että selviävät kyllä aika nopeesti koettelemuksista. [:-]

täällä tämä aamu alkoi kello 6 heräämisellä (normisti heräilen nykyisin vasta 9-10 aikaan) ja aamiaisen jälkeen alkoi kauhee oksetus. oli jo heräillessä pikkasen outo olo ja muistoista lävähti heti ne 1-19 viikkojen aamut... [&:][&:] melkein alko itkettää [:(] kun kolmatta kertaa tälle aamuu juoksin halailee pönttöä. raivostutti niin paljon. onneksi olo vähän kohenemaan päin mutta kyllä pelottaa että kestääkö tota oksetusta nyt sitten noi viimeset viikot???? [:'(][:@] en ois kyllä halunnut tätä pahoinvointia enään riesaksi kun olo on hyvä ja saanut nukuttua 10h yöunia ilman heräämisiä.. mitänyt vähän juilii lihaksia kyljissä yöllä kun yrittää kääntää kylkee mutta nukahan kyllä sitten uudelleen heti.... mutta viime yö meni kyllä niin pyöriessä ja tuskaillessa ja ihmetellessä.

mä tossa muuten hoksasin että kun kävin pari viikkoo sitten neuvolassa (34+0) niin mun sf mitta oli 32 ja muistan kun neuvolatäti sanoi että mennään ihan ylärajoilla.... ?? en silloin siihen kiinnittänyt huomiota mutta nyt kun lueskellut näitä kirjotuksia niin tuntu kyllä oudolta että muka 32 ois ylärajoilla... vai onko??

huomenna pitäis mennä hesaan petrol sircus tapahtumaan [8D] (rakenneltujen prätkien tapahtuma messukeskuksessa)
saa nähä onko turhan uhkarohkeeta lähtee sinne tungokseen ja kun kävelläkkin siellä saa taas tuntitolkulla.... hmm.. ukkeli meinasi että parempi että jään kottiin.. alkanut sekin jo huolehtii kauheesti mun olosta ja siitä että ipana voi tulla milloin vaan maalimaan.... [:-] nilkatkin alkaa olee niin turvoksissa ja kankeet että en tosiaankaan tiijä mahtuuko nilkkuritkaan jalkaan vai joutuisko lähtee jossain läpsyissä tai lenkkareissa. ... .... "onneksi" helle alkaa ilmeisesti viikonloppuna hellittämään... [;)]

mukavaa viikonloppua mammoille. [:)]
 
Niin on mulla aika ens viikoksi sairaalaan, jolloin viikkoja 38+1. Alun perin aika oli vasta 1.6 mutta soitin ja vänkäsin ajan aikasemmaksi[:D] Ärsyttää vaan kun todetaan heti että kun oot ensikertalainen ettei se varmaankaan sieltä aikasemmin synny. LA kuitenkin jo 9.6.
Meillä oli toinen ja viiminen lääkäri viikolla 31, eikä täällä lääkärillä mitään ultria ole.[:@] Mitenköhän tälläsissä asioissa voi olla niin paljon paikkakunta kohtasia eroja?
Niin Hani siitä sf-mitasta on taulukko äippä kortissa ja sen pitäs olla siellä katkoviijen välissä...

Hyviä vointeja kaikille!
 
Synnytystapa arvio nyt käyty ja vauva 3kg...... Ja sitten leikkaus päivä olisi 14.6.. Ja proteiinia pissassa 1 plussa. Verenpaineet 135/98. Nyt meni sit lapsi yläkäyrille ja mamma seurantaan..... [&:] 2 viikon päästä uudestaan ultra ettei lapsi kasvaisi enää kovin paljoa tai leikkaavat aikaisemmin. Voi sentään [:D] Luulin ihan loppuun asti et normi käynti mut mitä vielä...
 
Meillä päin taas ei tartte neuvolaan ilmottaa mitään kun vauva syntyy tai perua aikoja, terkka näkee 15 min synnytyksen jälkeen tiedot koneeltaan, niinkuin johonkin aikaisemmin kirjoitinkin. Eli nyt aina ennen mun aikaa terkka tarkistaa koneeltaan, olenko tulossa vai en. Ilmeisesti sieltäpäin soittelevat sitten aikaa kotikäynnille jossain kohtaa. Taitaa olla tässäkin siis eroja, riippuen paikkakunnasta..
 
Meikäläisellä alkoi tänään mammaloma! Jee! Tosin se ei siltikään tarkottanut mitään sängyssä lorvimista puolille päivin, kun oli neuvola ja lääkärintarkastus jo aamusta heti.

Ja eipä me sitten päästäkään lähtemään kylpyläreissulle viikon päästä, niinkuin oltiin suunniteltu. Ei siksi etten saisi mennä lillumaan altaisiin, vaan siksi, ettei kuulemma kannata mun tilassa matkustaa niin kauas (vajaa 500 km) suunnitellusta synnytyssairaalasta, kun pikkunen on kuulemma siellä jo ihan lähtökuopissaan! Viikkojahan on vasta 35, mutta siellä se on jo tosi alas painunu pää edellä matkalla maailmaan. Kohdunkaula oli lyhentyny aikasemmasta kolmesta sentistä yhteen senttiin ja kohdunsuu oli pehmeä. Siitä ei ollut puhetta, että onko siellä paikat kiinni vai aukikin jo...

No, hieman hämmästyin, mutta toisaalta sopii kuvaan siinä mielessä, että omasta mielestäni maha on laskeutunut alemmas ja toisinan tuntuu painetta tuolla alapäässä, että pikkuisen pää siellä tosiaan varmaan painaa. Myös pieniä liikkeitä, veikkaanpa että tyypin kädet, tuntuu usein tosi alhaalla. Myös sf-mitta oli pienentynyt, mikä saattaa kuulemma johtua juuri vauvan laskeutumisesta. Tosin mittaajakin oli taas eri kuin viime viikon maanantaina.

No mutta siis:
Rv 35 + 0
Painon muutos/viikko: -191 (painoa yhteensä 70 kg, lisäystä alusta saakka 12 kg)
Turvotus: -
RR: 133/70
Pissa: puhdas
Kohdunpohjan korkeus: 30
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: rt
Vaavin syke: 140
Liikkeet: ++

Että näin. Meillä tosiaan on muuttokin vielä edessä kolmen viikon kuluttua, joten olisihan tuo suotavaa, että pikkuinen pysyisi masussa vielä sinne saakka... mutta saapi sitten nähdä.
 
Niin ja lisäyksenä vielä, että tuo oli nyt minulla viimeinen lääkärintarkastus ennen synnytystä. Ja meillä on niitä ollut kolme. Mitään synnytystapa-arviota tai painoarviota ei missään vaiheessa ole ollut eikä ilmeisesti tulekaan...lääkäri toivotteli vain onnea synnytykseen ja sanoi, että lähdet sitten herkästi sairaalaan jos siltä tuntuu... mietin vain että jaa miltä!
 
niin siis tuo synnytystapa-arvio tehdään kaiketi, mikäli terkka tai lekuri huomaa jotain poikkeuksellista raskaudessa. Näin ainakin meillä..

Mutta ei kyllä katjuskainen käy kateeks sua, kun sulla on se muuttokin sieltä tulossa. Huh huh!! Meikä tekis niiin kuolemaa [8|][8|]

Täällä on nyt vihdoin ja viimein sairaalakamat kasattu, vaikka meikit ja kamera viel puuttuukin. Vaunut kävin varastosta penkomassa ja jopa öljysinkin ne. Kaikki vaatteet on nyt pesty ja muutenkin alkaa olla melko valmista. Kämppä kylläkin ihan mullin mallin. En mä tässä kuumuudessa juurikaan mitään jaksa ahertaa. [:@] Onneks on viikonlopuks luvattu vähän viileämpää [:)]

Hani.. Ota sinne messuille pyörätuoli mukaan [:D]?? Miehelles hyvää harjoitusta vaunuja varten [:D][:D]
 
Meillä se viikon 36 lääkärikäynti merkkaa kaikille sitä synnytystapa arvioo,oli sit jotain erikoista raskaudessa tai ei..tässä taas nähdään,miten erilailla eri paikkakunnilla toimitaan[8|]
Tää on laittanu sairaalakassin sisällön vasta paperille,no täytyy ens viikolla ruveta järkkäileen sitä ihan oikeesti(vauvan kassi on ollu valmis jo pitempään)[:D] Aattelin että huomenna vois käydä ostamassa imetysliivit jostakin,niin ois nekin hankittuna..On ne kuitenkin ihan kivat jo siellä sairaalassa ollessa olla jos maito nousee..[:)]..mies luki tota mun sairaalakassi-listaa ja ihmetteli että mitä kummaa sä meikeillä siellä teet[:D]..Kyllä musta ainakin on ihan mukava näyttää ees jonkin verran järkevältä sit kun kotiin sieltä lähtee,ees vaikka ripsaria laittaa[:D] ei niillä muuten niin väliä[:D]
Muuten alkaa kans ollakin paikat kunnossa kotona..Miehen sain tänään VIHDOIN[:D] innostumaan rakentamaan sitä kissasuojaa sänkyyn,että kohta pääsen petailemaan sit sitäkin[:)]Jee! hoitonurkkauskin on jo vessassa valmiina[:)]Huomenna saadaan anopilta ja appiukolta mobile siihen hoitotason yläpuolelle(siis pesukoneen ylle[:D][:D]) kun kävivät ikeassa haaparannassa..saa nähdä mitä muuta sieltä tulee mukana,vaatteita lupasi anoppi ainakin kattella..Oli vähän tullu sille kuulemma paniikki,kun ei oo ostellu vielä vauvalle juuri yhtikäs mitään..[:D]
 
Omaa napaa:
 
Tänään oli synnytystapa-arvio. Papu painaa nyt 2300-2500g eli jos syntyy ajallaan, niin pitäisi olla sellainen 2800-3000g pikku söpöliini. Ja lantio oli tarpeeksi leveä alatiesynnytykseen. Muutenkin kaikki hyvin :) Kohdunkaula enää 1,5 cm, puoliintunut siis alkuperäisestä. Lääkärin sanoin: ei se tänään, eikä huomenna synny, mutta sen jälkeen ihan minä päivänä vaan :D
 
Joten tänään oon sitten taas ahkeroinut pihalla. Pakko kehua vähän. Nyt on mullat tuotu, levitetty, tasoitettu, kalkittu ja lannoitettu. Eilen tasoitin nurtsialuetta ja istutin puut ja osan pensaista. Tänään sitten istutin lisää pensaita (enää vain pensasmustikat siis istuttamatta), ostin ja istutin kuukausimansikat ja jyräsin osan nurtsialueesta (tuntuu muuten ihan muulilta kun vetää sitä jyrää perässä...). Vielä pitäisi jaksaa sen verran tsempata, että jyrään loput alueet ja istutan nurtsin siemenet. Mies tulee töistä klo 21. Hän voi sitten haravoida siemenet ja jyrätä vielä viimeisen kerran. Hommaa riittää!!! Huomenna sitten onkin vuorossa kukkaniityn istutus. Ihanan helppoa puuhaa! :) Nyt on lihakset ihan kipeät ja raajat aivan turvoksissa. Mutta kyllä se piha vaan alkaa näyttää niin hyvältä, että... Kun on valmis, taidan laittaa tänne oikein kuvan kun oon niin tyytyväinen. Tai sitten laitan sen facebookiin! :D
 
Moro,

Nakit turvoksissa mutta vielä pystyy kirjoittamaan. 17 päivää olis ja lääkärin mukaan saattaa tulla etukäteen, on jo pehmentynyt. Auts, kyllä teki kipeetä kun ankea lääkärinainen runnoi kouransa tonne varoittamatta yhtään... Synnytyksen jälkeen haluan kyl toisen neuvolalekurin lapselle!

Iitsun kanssa ollaan kans näköjään aika lähekkäin lähtölaskennassa. Eikä meilläkään sitä ultraa ole.

Vähän pisti mietityttämään kun terkkari ei viimeksi ollut ihan varma miten perin vauva on mahassa, mutta päätettiin yhdessä että kyllä se on edelleen rt, koska pää tuntuu niin tuolla alhaalla.

Onnittelut vielä tyttö Koolle synnytysajasta, mulla kans tiistaina seuraavaa terkkaria tiedossa. Ja Jennille synttäreistä! JA Katjukaiselle mammalomasta! Mun pitäis kohta mennä synnyttää, mutta en ole vieläkään päässy edes 30 sf mittaan... mitta onneks pysyi vielä siinä ihan alakäyrän lähettyvillä, ettei mene pahasti alle.

Ananats Samaa on täällä pohdittu ku tajuaa et jo muutamien päivien päästä ei loikoilla sohvalla samalla tapaa rennosti ja itsekkäästi, kun tuo sohvalla meidän kansas jo nyt loikoileva kolmas asukki muuttaa mahan ulkopuolelle tarpeineen. Se on sitten pysyvää. Voin vaan kuvitella et sit kun siihen vauva-arkeen pääsee kiinni, ei enää edes muista mitä ihmettä sitä teki silloin kaikki ne vuodet kun oltiin vaan kahestaan?!? [8|]

Henniv: kassi on jo pakattuna, koska mua rupes huolettaa että jos kiire lähtö tulee, niin omat shampoot ja aamutakki jää kotiin, nyt on musatkin valmiina ja iTouchissa musiikit ja pelit jos on tylsää. Kamerankin latasin ja olen miehelle vannottanu, että jos on tosi äkkilähtö, nappaa sit koko meikkilaatikon mukaan! [:D][:D] Ei niitä varmaa synnytyksessä kaipaa mut 3 päivää on pitkä aika sairaalassa...

Turvotusta: kyllä vain!! ennen kuin ehdin käydä täällä lukemassa uusimmat, olin viikkarina jo syöny pari tuoretta ananasta ja purkkitolkulla mansikoita. luonto tietää. [:)]

Jospa sit ens viikon keleillä voidaan kaikki vähän vähemmän paksusti! [:D]
 
...Mutta edelleen, missä on Just_Pam??

Edit:
Viimeisin viesti 11.5.2010 12:07:10   Viimeisin sisäänkirjautuminen 21.5.2010 19:48:30

Käynyt siis tänään, mutta ei ole kirjoittanut [>:]
 
naur... kunnon agentti [:D][:D] en ees tienny et jossaa näkyy noin tarkast kirjautumis ja kirjottamisaika... hauska mohomaha :)

edit: heeei.. kiitos! lähin kattoo et mist noit tietoi löytyy ni löysin sit samal mist löytyy kaikki omat kirjotukset. ku aattelin et oisin kopsannu wordii mitä on tullu kirjoteltuu, ku ei oikee muuten oo tullu mitää ylös laitettuu tält ajalt ku tänne foorumille, mut luulin ettei täl keskustelupalstal oo sellast toimintoo mist löytyy noi kaikki. olipas kuitenki! :)
 
Cira Joo ihan kiva olla vähän merkintöjä ylhäällä raskausajalta, muuallakin kun äitiyskortissa[:)] Ite oon saanu aika aktiivisesti pidettyä päiväkirjaa tän koko ajan siitä plussasta lähtien, joten voi sitten myöhemmin lueskella. Koneella oon kirjotellu ja tällä hetkellä kasassa jo 42 sivua![:D] Toisaalta onhan tässä näitä viikkojakin jo aika lailla takana...
 
meillä kans tuo synnytystapa- ja kokoarvio tehdään sen viimeisen lääkärintarkatuksen yhteydessä ihan kaikille ja sit jos jotain poikkeavaa ilmenee niin sit keskussairaalaan enempiin tutkimuksiin.. tiistaina olis tuo täällä edessä ja millään ei malttais odottaa... mua kun on alkanut mietityttää toi lapsiveden määrä et onkohan sitä liiankin vähän? vauva tuntuu niin selkeästi tuosta mahan läpi kun kokeilee ja ei varmasti edes kädettömälle jää epäselväks missä asennossa se vaavi siellä on..[:-] nyt kun mietin et eihän ne lorahtelut oo vaan voinu olla lapsivettä?! mä kun olen aina uskonu sen olevan tosi tosi vetistä valkovuotoa..[8|]
 
Täälä Seinäjoella saa isä olla ihan kuinka tahtoo sairaalassa; siis ettei ole varsinaisia virailuaikoja; kunhan yöksi menee omaan sänkyynsä nukkumaan[:D] Musta se on ihan kiva, että isä saa olla sitten paljon meidän kanssa.[:)]


Tuosta neuvolan kotikäynnistä; Moni neuvola täti sanoo, että ei ole aivan kaikki ok, jos pikkulapsi perheen koti on tiptop! Silloin ei vauva saa aikaa. Näin mä olen kuullut, eli ihan turha huolestua, jos on "vähän" sotkua. Se kuuluu lapsi perheeseen ![;)][;)]


Annusu; Totta, olis niin mukava, että se "oma" nauvola täti pääsisi, koska hän tuntee ja tietää parhaiten[:)]


HAni; Kiitos ! Tänään tosiaan 20 vuotta mittarissa ja alkoi virallinen mammaloma ![;)] Mä olen ehkä iloisempi siitä mammaloman aloituksesta ! Tuntuu niin uskomattomalta; mulla tosiaan on nyt äitiysloma ![8D][8D][8D]
Toivottavasti ei sun tarvii oksennella loppuviikkoja ![>:]


Mä en tiedä mikä täälä on käytäntö; siis pitääkö terkalle ilmoittaa kun on synnyttnyt vai kuinka. Täytyykin ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa[:)]


Katjuskainen; Onnea paljon mammaloman alkamisesta ![8D]


Katusutariina; Täälä tehdään synnytystapa arvio ihan jokaiselle odottajalle. Mutta ei ultrata.

Henniv; No sielä päin sama käytäntö kun täälä. Ja mä kans oon saanu pakattua oman sairaalakassini vasta paperille. Parempi sekin kun ei mitää[:D][:D][:D] Ja joo mä olen samaa mieltä ! Onhan se varmasti ihanaa sitte kun kotiin pääsee pienen kanssa,niin laittaa edes sitä ripsiväriä!



LEnnu_G ; Hauskasti lääkäri sanoi[:D][:D][:D] Nyt vaan sitte sitä kuuluisaa odottelua[&:][:D]


Perhonen; Kiitos synttäri onnitteluista ![;)]


Katjuskainen vielä; _Varmasti ihana lukea myöhemminen sittten raskauskuulumisia ! Mä oon kans meinannu, mutta kun tuntuu että ei muka ehdi; ja todellisuudessa mitä tekemistä mulla on ? Ei mitää[:D] Taas sitä saamattomuutta[:@] Mutta sen olen päättänyt, että synnytyksestä ja vauvamme ajasta laitan kaiken ylös[:)]


Ja sitten omia kuulumisia;

Tänänä tosiaan tämä mamma on 20 vuotta ![:)] ja Nyt se mammaloma alkoi mullakin ! Ihanaa ja uskomatonta, muistan kun vielä haikailin sen mammaloman perään, että vielä 4 kuukautta yms[:D] ja Nyt se on tätä päivää !

Eilen sitte jouduttiin käymään tuon meidän rotikan kans eläinlääkärillä ja sinne menikin taas muutamia euroja[&:] mutta sai rakas 10 antibioottikuurin; oli tullut pissatulehdun, ilmeisesti siitä kun on ollut juoksu aikana uimassa[:-] Meillä siis ensimmäinen juoksu menossa. Raastavaa aikaa[:D][:D]

Yöt on yhtä tuskaa närästyksen vuoksi[:@] Luoja , onkohan meidän pojalla paljon tukkaa ?[:D] TOki poika on vielä niin ylhäälläkin, ainakin mun mielestäni, että se saattaa johtua siitäkin.

Tänä aamuna ei meinannu kävelemään päästä kun alakerta oli niin vietävän kipiä. Sellaista kamalaa vihlomista.[:(] Sais jo poika tulla maailmaan ja loppua nämä kivut ja ennen kaikkea saada tämä masu pois[:D] Nyt on olo sen mukainen.
Turvotukselta onneksi olen edelleen säilynyt ! ja siitä oon onnellinen. TOki syön hirveästi mansikoita ja ananasta; johtuisko siitä? Tai sitte vaan pitää koputtaa puuta ettei oo tullu turvotusta[:D][:D]
 
Unohdin mainita; eilen mun mies olis järjestäny mulle parturi yllätyksen ! Sain siis ihanan kesätukan ! Nyt on hyvä mieli mennä synnyttämään[:D]
 
Terve naiset, pitkästä aikaa [:)].

Nopeasti (vaan) omia kuulumisia. Olen joka päivä käynyt kurkkimassa kirjoitukset mutta en ole ehtinyt (!!!) mitään itse kirjoittamaan. Aivan, nyt ollaan menty pää kolmantena jalkana.

-Neuvola oli ke ja suurin anti (!?) oli painonnousu 750g/vko ja sf 32cm (36+1). Ensi ke onkin sitten se synnytystapa arvionti lekurikäynti.

-sumuun törmäsin perhevalmennuksessa [:)]. Mä taisin saada kärryttelykaverin [;)].

-Joka päivälle on ollut ohjelmaa aamusta iltaan (kavereita nähty, kampaajalla, shoppaamassa, kirpputoreilla, koiralenkeillä, leipomista, puutarhan laittoa, koiranäyttelyjärjestelyitä, kodin kunnostusta). Mutta mä nautin! Hieman tuo turvotus haittaa menoa, iltaisin käveleminen on tuskaa.

-Saimme veljeni kanssa isämme asunnon myytyä! Yksi suuri stressinaihe pois päiväjärjestyksestä.

-Supistuksia tulee pahimmillaan 3x2h:n jaksoissa tasaisesti 5-10min välein mutta sitten ne vaan loppuu. On päiviä jolloin ei supista paljoakaan. Eli jotain treeniä varmaan vaan, onneksi kivut on ollut siedettäviä.

Ensi viikolla ei ohjelmistossa ole "kauheasti" mitään joten täytyy paneutua paremmin tähän foorumiin! Sen verran täytyy kommentoida et...
mohomaha: Sun massu on ihan mahoton! Kaunis pallo ja todella mahtavan kokoinen [:)]!
 
Vitsi ko oli taas jännää kirjautua tänne vaun sivuille kun nyt luki että laskettuun aikaan jäljellä 2vko 6pvää. Kuulostaa niin kamalan vähälle, se eilinen 3vkoakin kuulosti paljon paljon pidemmälle [:D][:D]

Mä olen kuullut että vauva perheen koti ei edes saisi olla hyvin tiptop, koska jos on vähän pölyä jne niin vauva saa vaan paremman vastustuskyvyn jne. Itteäni ärsytti aikoinaan exän veljen tyttöystävä, he saivat vauvan niin tää muutenkin siivousintoinen tyttö sekos ihan kokonaan, se imuroikin 4kertaa päivässä!!![:D] Kamalaa. Liekkö sitten liiallisesta puunaamisesta, mutta nykyään tällä eka luokkalaisella on allergioitakin vaikka muille jakaa.

Tuosta neuvolatädin kotikäynnistä vielä, pitääkö sille keitellä kahvit jos se käy ja miten kauan tälläinen vierailu yleensä kestää[:D][:D]?? Mä inhoon tollasia tilanteita mistä ei oikein tiedä mitä pitäs tehhä[:D]

jenni90, kovasti onnea että mammalomasta että pyöreistä vuosista[:)]!

Täällä ei tehdä mitään synnytystapa arviota, ainakaan siis automaattisesti kaikille. Ekan kerran täällä vasta luin koko jutusta, en aiemmin tiennytkään moisesta[:D] Painoarvio vaan tehdään jos siihen on syytä. Itse kävin tuolla painoarviossa kun painoa tullut niin paljon ja noita sokereitakin olen joutunut mittailemaan kotona (jotka on muuten ollu hyviä lukemia vaikka en ole edes muuttanut ruokavaliota enkä mitään, tiedä sitten mistä se heitto sokerirasitustesteissä oli tullut..). Tarkistivat sitten ettei ole tulossa liian isoa vauvaa ja eihän se ollut sinnepäinkään, paino oli vain 2320g.[:)] En sitten tiedä millasen kasvuspurtin ja loppukirin ottaa nyt viimeisillä viikoilla[:D]

Minäkin sain pistettyä jo paperille ylös mitä sairaalaan mukaan[:)] Jätän kyllä suosiolla meikit pois. Yleensä meikkaan aina kun lähden jonnekkin kotoa, mutta nyt viimeviikkoina on tuokin tapa vähän lipsunu kun muutenkin kasvot kokoajan hiestä märkänä niin tuntuu jotenkin kamalan epämukavalle koko meikkaaminen[:D] Ja tosiaan turhaa varmaan siellä sairaalassa meikkailla, saatikka sitten kotimatkalle kun tuskin ketään tulee vastaan edes siinä välissä kun sairaalan ovelta istuu autoon ja ajaa 10min kotiin[:D][:D] Ja kun mietin lappua kirjottaessa ääneen tuota vielä että ottasinko meikit vai en niin täälläkin oli miehen kommentti tyyliin että mitä hemmettiä sä niillä siellä teet[:D] Vierailuajat on täällä jaettu niin että isä ja vauvan sisarukset saa olla 8-20 välillä, ihan siellä huoneessakin siis. Muut sukulaiset ja tuttavat jne saa olla sitten vain 17-19 välillä ja vain siellä erillisissä vierailutiloissa, että huoneeseen eivät pääse. Itselläni kyllä tuskin käykään ketään vieraita muu kuin mies kun asuvat kaikki 100-400km päässä [:D]

Ja sitten, MUN TEKEE KAMALASTI MIELI MANSIKOITA!!! Prismallahan noita olis mutta ko ulkomaalaiset ei kelpaa nyt, sitäpaitsi ostin niitä tossa kuukaus sitten niin sillon ainakin ne oli jokaikinen vielä osittain raakojakin[:@] Mut semmonen iso mehevä itte maalta noukittu, ah[:)]
 
Takaisin
Top