kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo pian pian poksuu ensimmäiset[:D]
Piti vielä lisätä; että sain neuvolasta muuten tänään sellaisen pamppers vauva pakkauksen; jossa oli vaippoja, pesuaine ja boby ja sitten kaikkia lehtisiä.[8D] Onk omuut saaneet?
 
jenni90, joo onhan se tietty ihan huomaavaista mutta kun niitä soittoja ja tekstareita tulee samoilta ihmisiltä päivittäin ja kokoajan pitäis olla päivittämässä oloaan... ymmärtäisin ehkä jos mulla olis eka lapsi tulossa mutta tää on kuitenkin jo neljäs... ja kaikki mun läheiset tietää että jännittää ja pelottaa se sektio eikä se miksikään kai siitä muutu. Pitää vissiin jokainen paskallakäyntikin alkaa informoida [:D] kun sitä vaan tulis.... heh...

Meillä kanssa mies nyt lopettanut jopa sen yhden saunakaljan jos vaikka synnytys käynnistyiskin. Epäilen kyllä vahvasti mutta you never know joten parasta olla ajokunnossa 24/7.

Mä ajattelin käyttää vauvalla peittona tommosta fleecehuopaa johon laitan pussilakanan, en ihan heti sitä pakkauksen peittoa ota käyttöön. Ja pinnasänky on odottanut tulokasta jo alkuvuodesta. 
 
Jenni90: No nyt kyllä pidetäänkin ainaki parin päivän tauko noissa sänkypuuhissa [:D] jotenki kuitenki tosi epäuskonen olo, että ei se sieltä mihinkään tule vaikka mitä tekis!! Toisaalta mua himottais jo nyt vaikka eilen kahteen kertaan jo hommailtiin [:D][:D] Ihan ihme vimma muhun iskenyt! Tai sitten mulla on vaan niin ihana mies [:D][:D] (ei siinä mielessä niitä peittoja ollakkaan heiluteltu että saatais vauva ulos, himot on nyt vaan jotenki lisääntyny [;)] hyvähän se olis pysytellä tuolla vielä sen viikon minimissään!)
 
Jenni; Mistäs sellasia paketteja saa??!![:-][:-]
hö,hölmö minä,johan siinä luki että neuvolasta[:D][:D][:D] En minä oo ainakaan saanu...[:D][:D]
 
jenni90, en oo saanu ainakaan minä, epistä[:D]

Oon kuullu että sairaalasta sais liberon hoitolaukun ym vauvanhoitojuttuja..saakohan tämän kaikki vai onkohan paikkakunta kohtainen[8|] Liityin kyllä tuonne liberon kerhoon ja sain sieltä niitä esitteitä ja siellä sivuilla lukee että useimmista sairaaloista saa sen laukun ja sitten muutaman kuukauden päästä synnytyksestä laittaavat vielä jonkun lapun jolla saa haettua (olikohan lindexiltä??) jonkun pakkauksen[8|]??

Tuo on muuten hyvä että jos ostaa liberon juttuja ja syöttää tuonne sivuille niitä koodeja niin saa vauvalle kaikkea kerättyä pisteillä[:)] En nyt sen takia liberoa suosi mutta hyvähän se on jos niitä sattuu ostamaan niin saa jotain takasinkin[:D] Ja kun noi viivakoodit on aina vielä samoja niin niitähän voi säännöllisin väliajoin sinne syöttää samasta purkista[:D] tosin siinä tais olla joku raja mutta kumminkin, wink[:D]
 
Tyttö Koo Joo tajuan; liika on kuitenkin aina liikaa, ja aivan kun ei ole edes ensimmäinen tulossa.[:D]

Joo neulosta tänään sain [:)][:)][:)] Täälä saa kaikki näillä viikoilla ! Oli kyllä mukava pikku paketti[:)]
 
Jenni90: En osaa sanoa miten yleismaailmallinen se mun saama ohje oli, mutta neuvolassa perustelivat sen vaakatasossa lähdön vesien menon jälkeen jotenkin niin, että koska vaavi ei ole vielä laskeutunut, niin sitten kun menee vedet, niin laskeutuminen tapahtuu silloin ja vaarana on, että napanuora jäisi pään ja lantion väliin puristuksiin.

Peitoista: Mulla on äitiyspakkaukseen ensipedin teko siinä vaiheessa, että yritän itseäni patistella silittämään lakanan ja pussilakanan. Vähän olen itekseni miettinyt, että miten sen pakkauksessa tulleen peiton sinne saa laitettua ja lapsenkin vielä. Mutta nyt teidän juttujen perusteella jäi sellainen kuva, että pitäiskin hommata joku pienempi peitto laatikkoon laitettavaksi..?
 
Hyvä tietää; en ole nimittäin aikaisemmin tiennyt tuota. Toki mä vielä odottelen että tää masu laskeutuis
 
Tosiaan hyvä tietää toi mahanlaskeutumis juttu ja vaakatasossa oleminen. Eikä täällä ole saatu neuvolasta mitään tollasia paketteja... Vähänkö repesin tolle Tyttö Koon kirjotukselle [:D][:D] "Pitää vissiin jokainen paskallakäyntikin alkaa informoida  kun sitä vaan tulis.... heh..." [:D][:D][:D]

Täälläpä nyt tälläinen tilanne:

Rv 37+0
Paino 78,8 (+1500/vko) yhteensä tähän mennessä +20,7kg
Turvotus ++
RR 133/90 125/90 132/93
U-Prot. -
U-Gluk. -
Sf 41
Tarjonta RT
Sydämen syke kuunneltiin, mutta th unohtanut merkata korttiin
Liikkeet ++

[/align]Jos vedet menee tai supistuksia alkaa tulla, niin pitää tilata ambulanssi, kun Tampereelle on niin pitkä matka täältä. Sain sinne Tayssiin ajan keskiviikolle, että jospa pikkunen pysyis vielä sen aikaa masussa ainakin niin saatais selville etukäteen se tarviiko mahalaukkua sitten syntymän jälkeen laajentaa vai onko se ihan huuhaata koko juttu. Ja varmistuis se synnytyssairaala... Hämeenlinna vai Tampere?
Se kätilö joka mulle sieltä Tampereelta soitti tänään, niin sano että kannattaa varata aikaa sitten kolme tuntia ainakin. Rupesin vaan jälkikäteen miettiin, että mitä helvettiä ne niin kauan tutkii?? Ilmeisesti kaikki, housut alas ja paita ylös ja pissaa purkkiin ja verta piikkiin [:D] Mut on se silti pitkä aika...
Pitäkää nyt peukkuja kuitenkin, ettei tää täältä vie haluais tulla ulos.
[/align]
 
Täällä oli jäälleen tänään neuvola. Kaikkki oli ihan hyvin, tosin verenpaine hieman koholla 124/84. Ja painoa oli tullut vaan 400g/vko, JEE [:D]! Ilmeisesti suurimmat turvotuksetin sitten kaikonneet...

Mulla kans samat fiilikset ku hanilla. Tää menee varmaan reilusti yli lasketun ja lopulta käynnistetään juhannukse jälkeen [:@]. Vaikka oisin ihan valmis lähtee synnyttymään nyt heti. Sairaalakassikin melkein jo pakattuna, meikit, hammasharja yms. vielä puuttuu. Ja vauvankin sairaalakassi on jo pakattu. Se odottelee tuolla turvakaukalossa, mieskin sen siitä sitten löytää, kun tulee aika hakea meidät kotiin.

En oo koskaan ollu erityisen huolehtivainen, mutta viime aikoina huomannut pieniä äiti-piirteitä [:)]. Tänään aamullakin, kun mies lähti töihi kysyin, että onko sulla varmasti riiittävästi vaatetta, kun enää ei ole niin lämmin... Aiemmin oon vaan todennu, et jos iso mies ei osaa pukeutua sään mukaan, palelkoon.

Posti toi tänään mieluisan kirjeen, olivat koulutusrahastosta myöntäneet mulle tutkintostipendin. Ens maanantaina pitäis tilille tipahtaa muutama satku [:D][:D][:D]. Nyt vaan mietin että mihin ne tuhlaan, ainakin jalkahoitoon ja pedikyyriin haluan [:)].
Ja toivottavasti saadaan mun auto myytyä ens viikonloppuna... Ostajaehdokas on tulossa Tampereelle ja me luvattiin viedä auto sinne. Toivottavasti ei tuu turha reissu.

On kyllä tosi jännät paikat muutamilla [:)]. Oikein jännittää, et kuka sitä ekana jakautuu!
 
kävin tänään neuvolassa, ja kysyin tuosta seksistä sekä limatupan irtoamisesta.. Vastasi että toki siinä on tulehdusriski olemassa, että jos haluaa oikein varovainen olla, niin sitten esim. kortsun kanssa. Ei kuitenkaan lähtis tuon takia varsinaisesti kieltämään.

Peittona meillä tullaan käyttämään fleeceä/huopaa/pelkkää lakanaa. Se äippäpakkauksen täkki on ehdottomasti ihan liian kuuma, ainakin näin kesällä.

Sen liberon pakkauksen saa mun tietääkseni joka sairaalassa ja noista koodien keräämisestä.. Noh, aikaisemmin on ainakin mennyt niin, että ihan näinä ekoina viikkoina ainoat sopivat sekä tarpeeks imukykyiset vaipat on olleet libero ja pampers. Sillon on tullut noita merkkejä kerättyä. Toisaalta ihan hauskaakin puuhaa [:)] Sitten myöhemmin siirryin muumi-vaippoihin ihan sen takia, että ei olis ihan niin imukykyisiä. Oppisivat sitten ajoissa käymään potalla ja meillä tuo ainakin toimi ihan hyvin. Ja olen kyl kuullut, että ne lidlin vaipat olis myös hyviä. En voi varmaks sanoa, kun en oo niitä ite muksuilla käyttänyt. No mutta niitä ei taida olla ihan vastasyntyneelle lainkaan, kun kilot alkaa 4stä.

Mutta mulla oli tänään tosiaan viimeinen neuvola [:)]

*RV 38
*paino -100g (oliskohan mitenkään ollut viimeviikolla vähän turvotusta??? [:D])
*turvotus +
*pissa puhdas
*RR 120/75
*Hb 102
*SF-mitta 39
*RT
*Syke 150
*liikkeet ++
 
Hei vaan,

täältä sivusta keskustelua seurailen, laiska kun olen kirjoittelemaan, mutta tähän peittoasiaan:

mä kans ihmettelin että millainen peitto sinne äitiyspakkauksen laatikkoon vois sopia, kun sen pakkauksen peitto on niiiiiin iso, ja samoin on tietty se pussilakanakin. Mutta sitten keksin: meinaan kokeilla laittaa normaalin (aikuisten) tyynyliinan vauvalle pussilakanaksi aluksi ja sinne sitten tarpeen mukaan jonkun käsipyyhkeen tms. sisälle riippuen lämpötilasta. Tuskin meidän kesävauvat mitään paksuja täkkejä sisätiloissa kaipaa.
Saa nähdä toimiiko, mutta ainakin se tyynyliina on lähempänä oikeaa kokoa, eikä täytä koko laatikkoa... [:D][:D]
Ja noi on helppo pestäkin, ja vaihto"lakanoita" löytyy [;)]
 
Heippa kaikille ''melkein'' mammoille [:D]

Ootte kyllä niin aktiivisia kirjoittajia että eihän teidän perässä meinaa pysyä [;)] Olen oman bloginkin suhteen ollut laiska kirjoittaja viime viikon aikana, mutta se johtui vain ja ainoastaan extra lämpimistä säistä [:)]

Täällä näyttää moni olevan jo hyvin lähellä poksahdushetkeä [:D] Ja limatulpatkin on muutamalta irronneet, epistä, noh ei vaiskaan [:)] Itse juoksentelen vessassa aina vähän väliä tarkistamassa mitä housuihin ilmestyy, mutta valkovuotoahan se vain on ...limatulpasta ei merkkiäkään. Olen kyllä niin kärsimätön etten jaksaisi odottaa enää yhtäkään päivää että tää pieni rääpäle räpsy syntyisi [:D] Tänään viikkoja kasassa 36+6 joten kohta puolin pikkuinen saisi tulla moikkaamaan äitiä ja isiä [:)][;)][:D] Ja tosta kärsimättömyydestä tosiaan, olenko ainoa täällä seinille hyppijä vai onko muitakin kesäkuun mammoja jotka haluavat nähdä HETI vauvansa????[:D]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
Hei mamit!

Kauheesti taas tullut tekstiä!! [:)] Oli vähän hommaa lukea taas kun en ole hetkeen kirjoitellut.

En muista et olinko jo täällä kertonut mut MEIDÄN VAUVA ON RAIVOTARJONNASSA!!! [:D][:D][:D]
Kääntyi onneksi itse silloin äitienpäivänä. Muutaman päivän vietti perätilassa. Vitsi mä olen helpottunut..

Mä olen jo niiin täynnä tätä raskautta että huh huh.. Pääsispä jo synnyttää. Kyllä musta tuntuu siltä että tää aika pian tulee. Ihan törkeen kovat "menkkakivut" selässä ja vatsassa. Supistelee ja miten sen sanois.. Ihan ku joku työntäis sukkapuikkoa haarukkaan.. [8D] Käsittiköhän kukaan? Neuvolakin oli tänään, oli vähän terkkari sitä mieltä et oli viimeinen kerta ilman vauvaa.. Jännää!

Hyviä vointeja kaikille!! [:)]
 
mohomaha; sen verran voin lohduttaa, ettei sinne mahaan oo vielä koskaan kukaan jääny[:D]


Joo mua kans jännittää; että kuka meistä on ensimmäinen ?[;)]

Täälä kans yksi malttamaton mamma ![8D]


memuli; Kiva sustakin kuulla ![:)] JA mikä ihaninta ! vauvanne on RAIVOTARJONNASSA ![:)][:)]
 
Cecilia ihan loistoidea... nyt tuntee ittesä vähä tyhmäks [:D] Itel on sellai korisysteemi ensisängyks (sukukalleus), mut ei sinnekää mikää äp peitto mahtus, saatikka sitä laittas ku on niin paksu.

Memuli ihan ymmärrettävästi selitetty :) Tuntuu tosi pahalta toi sukkapuikko kipu... Hienoa että kääntynyt rt.

Olin tossa äidin synttäreillä ja tuttava kyseli että niin sulla oli ensi viikolla laskettuaika...? -No ei nyt ihan viel ens viikol, pari viikkoo viel... Tajusin sit kotoon että joo, onhan se ens viikolla [:D][:D] APUA!!! [:D][:D][:D]
 
täälläkin ollaan niin malttamattomia että!! Tulis JO [:D][:D]

Kyllä huomaa että porukka on mammalomalla,kun tännekin tulee jatkuvasti tekstiä,eihän tässä perässä pysy..Ite kirjottaa jotakin,nii johan on kymmenen viestiä tullu sillä välin[:D][:D]

tänään on nippaillu alavattaa koko päivän[:-][8|]Johtuiskohan siitä aamun lääkärikäynnistä vai mistä..hullu olo välillä[8|][8|]

Ei meilläkään isäntä oo juurikaan kaljotellu pitkään aikaan. Saunakaljat saattaa juua,mutta siihen se jää[:)]Eikä tuo oo kyllä koskaan ollu semmonen kauhee kittaaja,mistä oon kyllä tosi ilonen[:)][:)]kerran vai kaksi on tainnut käydä nyt raskauden aikana baarissa,eikä tuo oo haitannu yhtään..Enemmän minä oon tainnu niillekin reissuille patistaa ettei ihan jämähdä sohvan nurkkaan[:D][:D]
Hyvä oli vappuna kun käytiin kaupassa,niin mies jäi siihen juomaosastolle,kun ite menin kärryjen kanssa eteenpäin..No siinä kattelin sit ruokia,ja mies tulee 5 kaljatölkin kanssa ja molemmat katto niitä tölkkejä ihan sillälailla että Ootko nyt ihan varma että otat NOIN MONTA[:D][:D][:D][:D] muut kun kantaa kolme kertaa enemmän[:D]
 
Voi teinpä pahan virheen kun aloin kattoo tota KesäKummit ohjelmaa [:)] Siinä kun tota pientä keskosta näytettiin ja isoveli siinä kertoi omista tunteistaan ja tuli laulu "pysy aina pikkuveljenä" ja näytettiin kuvaa missä isoveikka ja pikkuveikka makaa vierekkäin niin täällähän aukes padot taas ihan kunnolla [:(] [:D] 
 
Petupapu,mäkin erehdyin kattomaan sen pätkän..Pakko oli kääntää kanavaa,ettei mee ihan vetistelyks ja surkeiluks tää ilta[8|]
 
Takaisin
Top