kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin!!!!
Nyt oon sitten käynyt käyrillä, ja ultrassa!! Ja tadaa, meen niin keskikäyrillä kun vaan voi mennä[:D][:D][:D]
Vauvan paino nyt 3,3kg, ja hyvin mahtuu tulemaan!!!!!!!!!

Kätilö kysyi multa että onko supistellut, sanoin että ei...mutta käyrillä ollessa supistuksia tuli koko ajan[:-] enkä huomannut mitään...[8|] Mä oon luullu noita supistuksia että se on vauva kun tunkee takapuoltansa mahasta läpi, mut ei, ne on supistuksia, ja niitä on PALJON!!! No aina oppii jotain uutta... Kätilö sanoi vaan että ei se haittaa vaikka et tunne, tunnet kyllä kun ne on kivuliaita...

No loppu hyvin kaikki hyvin!!

Tulin kotiin, laitoin uikkarit päälle, ja olen tässä ottanut aurinkoa. Vedin tallista puutarhaletkun ulos, ja olen siinä käynyt kastautumassa, kun ihan kauheen kuuma on tullut!!!
IHANAA!!!![8D]
 
Täällä myös takana äippäpolikäynti! (K-HKS) [:)]

Makasin tunnin käyrillä, jossa seurattiin vauvan sydämen sykettä ja supistuksia. Sit mentiin odotteleen aulaan lääkäriä, ja lääkäri tutki kohdunsuun ja lantion mun pyynnöstä, ja kaikki pitäis olla ok ja vauvan mahtua minusta ulos normaalisti alateitse.
Syy siihen miks oon nääääin iso on se, että lapsivettä on todella hurja määrä. Onneks vauva ei oo kovin iso [:)]
Sitten ultrauksessa ei näkynyt vauvan mahalaukkua ollenkaan ja lääkäri soitti paikalle ylilääkärin. No ei sekään saanu sitä silmiinsä ja antoivat meille käskyn käydä kanttiinissa syömässä jotain jos sillä välin olis vauvan mahalaukkuun jotain tullut ja se näkyis. No ei löytynyt uudella kerrallakaan, joten nyt sitten odotellaan lähetettä TAYS:iin, että ne tutkii asian ja mahdollisesti synnytys siirtyy Tampereelle, kun siellä on kirurgiset toimenpiteet mahdollisia JOS vauvalla nyt on jotain ongelmia mahalaukun tai ruokatorven suhteen.
Muuten kaveri oli tosi reipas liikkeissään ja muutenkin näytti hyvältä [:)] Nyt vaan eletään epätiedossa missä sitä oikein synnytetään ja onko kaikki hyvin. Mä kiroon kyllä noi saamerin lähetteet, miksei vois vaan suoraa lähtee käymää siellä samantien eikä mitää odotella nyt ensin postia miljoona päivää ja sit sitä päivää mikä siinä on. Oltaishan täällä kuitenkin maanantaina jo täys aikasia [;)]

Rv 36+3
Paino 77,9 yhteensä tähän mennessä +19,8kg
RR 130/89 130/92
U-Prot. -
U-Gluk. -
Paino-arvio 2,9 kg huh!
Tarjonta RT
Sydämen syke KTG
Liikkeet ++

Kohdunsuu pehmennyt vähän ja auki sormelle. Pituus 3 cm.
 
Huh mitä tekstiä ! Jokaisella joko paikat auenneet, pehmenneet ja joillan viimeinen viikonloppu "kahdestaan" ilman uutta tulokasta[:D] Voi luoja ! Nyt se siis alkaa! Me poksahdetaan !!!![8D]

Henniv oon onnellinen sun puolesta että sielä vielä pääsee synnärille tutustumaan ! Täälä kun ei pääse ja olisin niin halunnut ! Mutta älä vielä jää sinne reissulle[;)]


Ja Tyttö Koo; Täälä kans viime yön uni saldo on 4 tuntia !!![:o] Mahaan sattui koko yön; mieskin kkysyi jo yhdessä välissä, että tuliko nyt lähtö[:D] Mutta ei tokikaan. Ja ihanaa, nauttikaa vielä yksi viikonloppu ilman vauvaa[:)] Nukkukaa pitkään edes[:D] Vaikka varmasti odotatte jo niin kun kuuta nousevaa uutta tulokasta ja häneen tutusmista[;)]

Sarian; Kiva juttu[:)]

Mohomaha; Onko maailmassa olemassa mitään yhtä kamalaa kun EPÄTIETOISUUS !?!!! JA vielä kun se epätietoisuus liittyy omaan pieneen rakkaaseen lapseen ![>:] Tympeää tuo odottelu. Mutta uskon ja ennen kaikkea toivon kaiken olevan hyvin[:)] Ja kiva, että vauva ei ole kovin suuri, siis synnytystä ajatellen[:)] Ja sait nyt selityksen miksi masusi on isompi.[8D]

Mä kans tästä meen kohti kauppaa ja haen hedelmiä kauheat kasat ! Tekee niin mieli, ei ollenkaan tee mieli mitään lämmintä ruokaa[:D] Josko kans ostaisin mansikoita ja ison ananaksen[:D]


Ai nii; tämä mamma on ihan niinku joku latino.[:-] Siis mä oon niiin ruskea ku ikinä, ihan uskomatonta, yleensä en niin rusketu[:-] Mutta en pistä vastaam kiva joskus näinkin päin. Tänäänkin olin rannalla makoilemassa pari tuntia ja otin aurinkoa. Mahan suojasin tuubi topilla ja uimaan en tohtinu mennä, etten synnytä sinne kun vesi oli kuitenkin niiin jäistä vielä[:D] ja muutenki jos paikat auki yms. niin ei menis mitää pöpöjä[:)]
 
Kaikki te jo meinaatte aivan jakaantua[:D] Onko nyt jo todella kesä? Ihan uskomatonta; pian oma rakas nyytti käsissä <3

Nyt kattomaan Suomen peliä taas [: KEra tuoreiden mansikkojen[;)]
 
Toivottavasti kaikki mohomaha kuitenkin lapsella hyvin. Itsellä tasan viikonpäästä käynti sairaalassa juuri sen suuren sf-mitan takia. Terkka on vahvasti sitä mieltä että meijän pikkunen onkin iso. Jännittää.
 
JA TAAS PIENI VAROITUKSEN SANA, SEURAA VALITUSTA!!! Nyt se on sitten tapahtunut, eka kunnon tappelu ex-miehen kanssa... 5 vuotta kaikki menikin loistavasti ja nyt räjähti perkele!!!

Pojat on isällään joka toinen viikonloppu, ovat olleet aina meidän eron jälkeen ja homma on toiminut tosi hienosti. Ollaan voitu joustaa puolin ja toisin ja kaikki on ollut liiankin hyvin. NO MUTTA!!! Sitten äsken kun hänelle soitin huomisesta poikien hausta niin samalla mainitsin tuon pe 4.6. jolloin on poikien seuraava isä-vkl ( ja mulla siis se sektio 2.6.)... Ekan kerran koko tänä aikana exälle onkin laitettu just tuo viikonloppu kokonaan töitä eikä hän kuulemma voi vaihtaa vuorojaan (ja paskat!!!), eikä siis voikaan ottaa poikia, eikä lauantaina hakea todistuksia koulusta jne. Sain aivan megalomaanisen huutokohtauksen koska tää sektion mahdollisuus on hänelläkin ollut tiedossa jo monta viikkoa ja nyt jos koskaan tarvitsisin hänen apuaan... Exä sitten sanoi että onhan mun mies kotona... no kun ei ole vaan hän on oman ekan lapsensa luona sairaalassa!!!! Voi vittu että hirtti kyllä kiinni ja kovaa!!!!! [:@] Huh!!! Hormonit lienee osasyyn tähän mun purkaukseen, mutta oikeesti ärsyttää kun ex on tiennyt kylä ihan tasan tarkkaan tuon asian jo kauan. Ja mä satun tietämään että hän voi vaihtaa vuoronsa jos haluaa... Mikä perkele sille nyt on tullut kun poikien asiat on aina menneet tosi hyvin???

No, eipä auttanut kun äidilleni soittaa ja kysyä jos ottaisivat ton kolmikon mukaan mökille siksi viikonlopuksi niin ei tarvitsis stressata enempää että kuka huolii 3 poikaa pe-su... Äiti lupas ilomielin, mutta pojat ei haluais lähteä vaan haluavat isälleen... huoh... alkaa olla vaihtoehdot vähissä että mitäs nyt tehdään... [&o]
 
Hehh,En jäänyt sille reissulle Jenni90 Anoppikin eilen jo sanoi että no tehän jäättekin sit synnyttään jo samon tein sinne[:D]

Oli kyllä ihan kiva käynti,näki synnytyssalit,ja muutenkin synnytysosastoo vähän paremmin ja äippäosastoo[:)]Jäi ainakin mulle hyvä mieli,sai kysellä siellä sit mikä ittee askarruttaa tms kätilöltä,eikä tarvinnu mitenkään epätietoisuudessa lähtee sieltä poikkee[:D] Ja ihan pieniä vauvoja nähtiin sit osastolla kun käytiin huoneita kattomassa[:)][:)]Voiiii eiiii,olivat niiiiiin syötävän ihanan näköisiä. Tajus kaiketi vihdoin että tuollanen sitä meilläkin on kohta[:D][:D] <3 täällä ei saa vierailla muut kun isit ja lapsen sisarukset osastolla.. Liekö se joka paikkakunnalla jo niin?![8|] täällä on ollu siitä sikalunssasta asti ja jatkuu kuulema eteenpäin samaan tyyliin..Taysissa kuulema ainaskin on jo niin..
Sit kotiin ajeltiin,niin käytiin järkevänä hakemassa lihikset grilliltä[:D][:D]Ihan kun ei olis turvotus kauhee muutenkin..noo,kerrankos sitä[;)][:D][:D]

Mohomaha,oon niiin ilonen sun puolesta että selvis kuitenkin että ihan normaalikokoinen vaavi tulossa ja että masun koko on tuosta veden määrästä..Harmittaa toi ettei saaneet mahalaukkua kuviin,mutta toivotaan että kaikki on hyvin,kun kuitenkin virkeä muutoin [:)][:)] Jospa se aika tulis teille Taysiin pian!

Täällä olis maanantaina lääkärikäynti,selviää sit mikä on kohdunsuuntilanne täällä..viime käynnillä kolme viikkoo sit pituus oli vaan se 1.5 cm[8|] ja muutenkin sit synnytystapa selviää..epäilen kyllä että se on ihan normi alasynnytys..
Tuli kyllä tuolla synnärillä sellanen olo,että en malta enää oottaa[:D][:D]Miksei voinu jäädä jo sinne[:D][:D]
 
voi helvetti tota peliä kun suoraan sanotaan.. Hiljaseks vetää

Meillä on kanssa viimeinen viikonloppu ihan vaan kahdestaan nyt edessä. Tulevana viikonloppuna on nuo vanhemmat muksut paikalla.. Ja mitä tekee mies.. tekee ylitöitä!! No kysyit toki luvan että voi mennä, ja annoinhan mä. Sekin raha tulee kuitenkin tarpeeseen..

Ja noista sänkypuuhista. Juu ei juuri enää täälläkään kiinnosta. Normisti tulee tuota hommaa useamman kerran viikossa tehtyä, mutta nykyisten turvotusten, supisteluiden ynnä muiden ihanien fiilisten takia jäänyt todella vähään. Ärsyttää sitten sekin, kun mieli tekis, mutta kroppa ei kestä [:@]

Mohomaha!! Mulla kävi rakenneultrassa sama homma, että sitä mikälie mahalaukun jotain osaa ei näkynyt. Sain uusinta-ajan, eikä sitä ekaks näkynyt silloinkaan. Käskettiin painumaan kaffelle ja palaamaan takaisin tunnin päästä. Sitten se löytykin samantien, kunhan kätilö sai painettua sen anturin tohon vatsalle. Eli kaikki ok. Sinuna yrittäisin kyllä olla huolehtimatta, koska eiköhän tuo ole kuitenkin rakenneultrassa näkynyt. Silloinhan nuo tuollaiset rakennehäiriöt normaalisti käy ilmi. Tsemppiä sinne [:)] Ja hyvä ettei ole mikää monsteri sieltä tulossa[:D][:D] vaikka vatsan koosta vois muuta päätellä. Kaverilla oli muuten kanssa todella runsas tuo lapsivesi, ja synnyttämässä ollessaan kasteli sitten sillä lapsivedellä tietenkin koko sängyn, mutta samalla myös kätilön jalat, kun se oli kuulemma oikein loiskahtanut lattialle.. [:D]

Tyttö Koo, voimia sinnekin.. Tiedän mitkä fiilikset sulla on siellä. Mulla vähän sama juttu. Onneks sattu olemaan just se viikko, jolloin muksut on isällään, muuten mä olisin ollut ihan pulassa. Siis kun meillä mennään viikko täällä, viikko isällä periaatteella. Ja muuten niin, mulle sanottiin että sektion jälkeen voi päästä pois jo 3ssa päivässä, eli enää ei tarvi päiväkausia siellä olla.

ja sit hiukka omaa napaa..

Vihuu!! Mun nuorimmainen kävi tänään tutustumassa kouluun. Menee siis syksyllä ekalle.. Ja mulla jäljellä 10 päivää [:)][:)][:)]
 
katusutariina: Sitä mä kans oon miettiny tässä päivän mittaan, että sitten kun lorahtaa nii minne lorahtaa ja kuinka paljon ja minkälaisen vesivahingon saan vielä aikaseks [:D] Mutta oli se kyllä helpotus, ettei lapsi oo niin iso mitä mä annan vaikuttaa ulkonäölläni [:D] Kyllä niin raskas huokasu pääsi helpotuksesta, että jaksaa taas hetken hymyillä ennenku muistaa noi pullavarpaat tuolla alhaalla [&:]
Ei mua oikeestaan huoleta toi mahalaukku-epäily systeemi, kun muistelin kanssa että siitä ois rakenneultrassa ollu puhe. Ja mitäs, sehän sit leikataan jos jotain on, ei se vauva nälkään pääse kuolemaan [:)] Mutta on tullu todettua tänään, että onneks on se vakuutus otettuna.
Ehkä toi lapsiveden määrä on vaikuttanu myös siihen, etten niin herkästi tunne joka liikettä saati sit hikkaa! Ja eipä ne voi sitä Tayssin aikaa pitkälle venyttää tai poksahdan ennen [8|]

Harmittaa Tyttö Koon puolesta. Aina se jossain vikaan menee varsinkin kun sen oikein suunnittelee. Toivottavasti hermot on saatu kasaan. Ite tapasin äitilleni pienenä sanomaan, että laitan kohta kattilallisen perunoita sen pään päälle kiehumaan jossei se rauhotu [:)]

Mitäs iitsulla on viikkoja? ja se SF?
 
Mohomaha viikkoja eilen tasan 37 ja sf 38, ettei sitä järin pieniä täälläkään olla. Painoakin tullu se 20kg lisää, eikä se näy kun mahan koossa. Toivottavast olis vaan sit sitä vettä kans reilusti, tai sitten että tää syntyis PIAN, ennenkun kasvaa tosi isoks. [:D]
 
Melkeen kaikilla on näyttäny olleen 3lääkäriä. Eipä meillä taida olla, tai ei ainakaan ole puhetta ollut...[:@] Seuraava neuvolakin vasta 2viikon päästä, jolloin viikkoja jo 39. Ellei nyt sitten poksuta ennen sitä...
Terkka viimeks puhui synnytyksen käynnistyksestä ton sf-mitan takia.
 
Täälä myöskin kolme lääkärineuvolaa[:)] Viimeinen on nyt parin viikon päästä ja silloin onkin se synnytystapa arvio ja paino arviot yms[:)]
 
iitsun kanssa mennään näköjään melko samoissa mitoissa.. Painoa tullut sen 20kg ja tuo sf-mitta oli sentin vähemmän kuin sulla.

Mutta kyllä noita lekurikäyntejä on yleensä 3-4. Ihmettelen vaan sitä sun neuvolanterkkaria, kun ei oo sua lähettänyt sinne synnytystapa-arvioon, ton suuren sf-mitan takia. Näin ainakin meillä tehdään ja toi lähete tehdään yleensä viikolla 36. Otappa ite puheeks neuvolassa ja pyydät päästä sinne? Mä ainakin ottaisin..
 
Eipä täälläkään oo kun 2 neuvolalääkäriä, viiminen viikolla 36. Mitään synnytystapa tai kokoarviotakaan ei ole. Pelkillä th käynneillä mennään nyt loppuun saakka.Sinänsä vähän harmi, kun juurikin ton vikan lääkärikäynnin jälkeen on supistuksia alkanut olemaan enemmän ja sellaisia, että uskoisin niiden saavan jo aikaiseksikin jotain, mitä noi aiemmat ei ollu ennen lääkäriä saaneet..
Täälläpäin (KOKS) sairaalaan pääsee vauvaa katsomaan sen tuoreet isovanhemmat ja sisarukset vierailuaikana, ja tietty lapsen isä, joka saa sitten kulkea sairaalassa vapaammin vierailuajoista niinkään välittämättä.
 
Huomenta!

Raivohullu on rauhottunut [;)] Yö meni samaan tapaan mitä edellisetkin eli pätkäunta, vessareissuja ja lonkkakipuja, mutta nyt voi jo laskea päiviä kun ainakin lonkkakivut ja vessareissut helpottaa, 12 days to go! [:D] Ja allergia jyllää edelleenkin aika pahana, yskittää ihan kauheesti ja silmät on tulipunaiset. Histeciä naamaan ja silmätipat niin olo on parempi.

Enää olis 2 neuvolakäyntiä! Tän viikon käynnin th joutui perumaan mutta vielä on ens tiistaina 25.5. ja viimeinen 1.6. Varataan sitten samalla jo se kotikäynti viikon päähän sektiosta. Lääkärikäyntejä täällä on nykyään 2 kpl eikä automaattisesti pääse synnytystapa-arvioon. Lääkärillä on ultra ja hän on tehnyt painoarvioita.

Tänään se sitten on, se viimeinen yhteinen lapsivapaa viikonloppu miehen kanssa! Eilenillalla haaveili ääneen että "saispa edes ihan pienen nussin juhlan kunniaks..." ( anteeks suoruuteni! ) mutta ikävä kyllä se on nyt poissuljettu juttu. Mies sanoi ton ihan kiusallaan koska tietää että mulla olis haluja mutta kroppa ei kestä ollenkaan semmosta toimintaa...Lohdutin sekä häntä että itseäni, ettei enää ole montaa viikkoa tätä selibaattia jäljellä. Toivottavasti jälkivuoto ei kestä ihan hirveen montaa viikkoa...

Juu, jospa vähän laittais pyykkejä kaappiin ja siivoilis kotia kuntoon. Ja sitten aurinkoon, vielä tänään kun sitä hellettä piisaa...
 
Täälä kans katkonainen yö. Mulla on nyt vasta tullut tämä vessassa ramppaaminen yöllä[:-] Raivostuttavaaa.

Huomenna tämä mamma täyttää 20 vuotta ja alkaa mammaloma <3[:)][:)][:)] Sitä on odotettu !


Tyttö Koo; nauttikaa tästä viikonlopusta![:)]
 
Täällä on 3 lääkärikäyntiä, mutta se kolmas ainakin mulle oli sellanen että sain itte päättää haluanko mennä vai en. Neuvolatäti sanoi sen olevan aika turha, koska jos se kohdunkaula on kiintee ja kiinni niin sitten on kun laskettuun aikaankin on vielä aikaa ja jos on pehmentynyt niin sitten hyvä sekin.

Mua jo vähän hirvittää toi neuvolatädin kotikäynti, mitä se siis ees käy kotona tutkimassa[:D]? Eilen mietin myös että jos mulla tulee lähtö sairaalaan ennen seuraavaa neuvolakäyntiä (joka on mulla vasta 2viikon päästä) niin pitääköhän mun sinne ilmoitella että en tule nyt vai saako se jostain tietää eikä sitten turhaan odottele paikalle[:D]? Kun tuskin sinne jaksais mennä edes ihan heti kotiutumisen jälkeen.

Täällä on yöt menny kanssa vähän huonosti, nyt pari yötä tuntunu siltä ettei voi oikein kummallakaan kyljellä nukkua. Ja muutenkin masuun sattunu ihan kamalasti öisin että hyvä että on pystyny vessaan kävelee, en sitten tiedä tuleeko huonosta asennosta vai mistä[8|] Ja toinen ongelma mulla on napa [:D][:D] Se on ollu jotenkin kamalan kipeä ja sen yläpuolella sisäpuolella on semmonen inhottava kohta mikä tuntuu ihan kamalalle, pelkään kovasti että koko napa pullahtaa kohta ulos[:D][:D] Mulla on muutenkin ollu aina herkkä napa ja nyt sitä aina välillä kirveleeki jne. Toivottavasti säästysin siltä pullahtamiselta, tulee kylmät väreet ajatuksestakin.


Tänään täällä tuli sitten viikkoja täyteen tasan 37 [:)]! Eilen mieskin päivitteli että voi hyvänen aika kun mietittiin että tuo laskettu aikahan on laskettu viikolle 40 asti ja useimmat kumminkin synnyttää jo viikoilla 38-39[:D] Rupeaa ittekki jo vähän jänskättää, välillä tuntuu että vauva tulee maailmaan ennen laskettua aikaa ja välillä tuntuu että varmasti viihtyy masussa vielä kesäkuun loppuun asti kun mä ittekki aikoinaan olin ollu sen pari viikkoa yli[:D]
 
Eli me ollaan sitten iitsun ja katusutariinan kanssa ne isoimmat möhkäleet täällä, mulla sama kun iitsulla paitsi että rv oli 36 kun sf 38 ja painoa nyt se 20kg...
Täällä on myös kolme lääkärineuvolaa, oon kahdessa käyny mutta eilen kun se lääkäri ronkki mut siellä sairaalassa niin luulisin ettei tarvii mennä enää siihen kolmanteen täällä kotikaupungissa. Täytyy soitella tonne neuvolaan heti kun puhelinaika on, että mitä mulle eilen sanottiin jne. Mutta kyllä ehdottomasti loppuviikoilla neuvola pitäis olla kerran viikossa!! Että mun mielestä ois ihan oikeutettua, että iitsu vaatis sen lähetteen, jos tilanne on tollanen. Eihän siinä nyt mitää järkee oo, että aletaan käynnisteleen jos ei tiedetä edes totuutta! [:@]
Eikä täälläkään AnAnAtS ois mitään synnytystapa-arvioo tai paino-arvioo saatuna, ellen tosissaa ois noitten suuren mittojeni takia saanu lähetteen sairaalaan tutkittavaks.

Tyttö Koolle onnittelut raivohullun taltuttamisesta ja noin hyvällä mallilla olevasta tilanteesta!
Jenni90: Täällä heräillään n. kahden tunnin välein vessaan ja juomaan...
Summerwine: Niinpä, lähtö on lähellä jo aika monella. Ihmettelen kyllä ettei kukaan oo ottanu vielä varaslähtöö ja saanu ensimmäistä kesäkuun mussuansa pihalle. Nähtäväksi jää onko katusutariina se ensimmäinen vai kerkiääkö joku nyt kuitenkin ennemmin.

Ja Hämeenlinnassa (K-HKS) vierailla saa isä klo 9-19 sekä vauvan sisarukset ja isovanhemmat klo 17-19.
Keitä muita täällä on tulossa synnyttämään Hml??
 
Takaisin
Top