kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PItäisköhän sitä itekkin lähteä käymään tuossa lähikaupassa; hakemassa jotain hyvää jäätelöä[8D][8D][8D] On niin lämminkin.


Joo täälä tulee kans aikamoisia kohtauksia välillä[:D] TUrhasta tulee yleensä suuremmat kohtaukset[:D]
 
no oli toinen jo kuitenkin ihan hyvänkokoinen[:)] Onnea Tädille![:)]

Joo,täälläkin mies sai vissiin potkut persuuksille eilisen episodin jälkeen kun meinasin panikoida kun en sitä heti saanu kiinni..Nyt kuulemma pitää puhelimen aina taskussa ja lataa joka ilta varmuuden vuoksi[;)][:D][:D] Hyvä vaan,niin ei tuu yllätyksiä[:)]
 
[&:][:@] HENNIV. voi ei . siis tosi kauhee tapaus.[:o] onneksi sulle eikä kissoille käynyt pahemmin. tuossa ois ollut jo ainekset tosi pahaankin. en halua huolestuttaa sua mutta kandee varmaan verikokeisiin mennä kun kissoillahan on virtsassa ja ulosteessa niitä pakteereja jotka multakin heti raskauden alussa testattiin kokeissa. (testaavat täällä kaikki kissaihmiset) nyt kun sulla on tullut avohaavoja niin ne pöpöt saattaa mennä verenkiertoon. testi oli ihan iisi verikoe vaan.
mä en uskalla pitää kissoja valjaissa pihalla enään kun toi naapurin koira tossa pihalla käy vaikka piha onki aidattu. mielummin annan noiden kissojen olla irrallaan kun pääsevät sitten ainakin karkuun eikä jää tempoilemaan niihin valjaisiin.. siinä pääsee äkkiä koira raatelee kissan. meillähä toi susikissa jäi ton naapurin dopiksen hampaisiin. onneksi selvittiin siitä säikähyksellä. minä ja kissa. tainneet naapurit huomata koirassaan muutaman naarmun kun koiraa ei oo ku parikertaa tuossa pihassa näkynyt ja kuulostaa haukkuvan tuolla niiden pihalla tosi tympääntyneenä. tainneet vihdoin tajuta pistää se koira liekaan kiinni. meillä noi kissat onneksi pysyy tässä isolla tontilla ja hiippailevat tuolla metässä mielummin ku toisella puolella tonttia.

toissa päivänä tää koki kauhun hetkiä kun susikissa kiipesi kauheen korkeelle puuhun eikä päässyt alas millään. siellä se surkeena nauku. ei vaan tajunnut tulla alas vaan jäi aina samaan kahden oksan väliin kiinni... onneksi ukkeli oli kotona ja kiipesi tikkailla puuhun ja hakemaan kissan alas. sen piti laittaa prätkärotsi päälle ja onneksi nää kissat tulee heti ukkelin olkapäälle istumaan muutoinkin kun nakkaa takin päällensä- niinpä oli silläkin onnellinen loppu. kissa vaan oli aika onneton pitkän aikaa tuolla pihalla. makoili vaan ja nuoli massuaan ja tassujaan.

nyt sitten VALIVALIA: [:'(] mulla iski eilen ihan kauhee horkka. oli sateinen ja "viilee" päivä ettei ainakaan helteistä ollut tällä kertaa syyllistä. mulla hakkasi sydän kauheesti ja hengitys oli vaikeeta ja kaikki lihakset meni ihan maitohapoille ja olo oli tosi voipunut ja voimaton. sitten alkoi kauhee jano. join varmaan valehtelematta 10 isoa tuoppia vettä ja lisäksi appelsiini ja kookosmehua. eikä se jano hellittänyt yhtään. tietenki ramppasin sitten vessassa 10min välein. päässä heitti ja olin jo aika ihmeissäni mistä moinen?? iltaa kohti vähän helpotti mutta todellakaan en ollut oma itseni laisinkaan. tänään sama jano on jatkunut mutta olo kyllä parempi.... [:-][:-]

kauhukseni huomasin myös että ihan viikossa on tullut kolme kiloa painoa lisää.........[:@][:@][:@][:@] ukkeli kielsi ehkä pikkasen pilke silmäkulmassa mutta ihan vakavissaan tosin multa karkit.... pari viime viikkoo ne onkin maistunut yllättävän hyvin. normisti kun en niitä syö ollenkaan........ ja päiväkahvin kaa en enään kuulema saa syyä leipomuksia ja niiden tekokin on "kielletty"....ukkelilla taitaa olla myös omalehmä ojassa kun sillain välttyy myös itte niiden syömisiltä..... [:)][;)]

tää osti espanjalaisia mansikoita ja ne oli kyllä tosiaan YLLÄTTÄVÄN hyviä. tuoretta ananasta menee myös. se onkin ollut raskausaikani "himo"..... on tullut syötyä sitä viikottain.

NUORELLA ÄITILLÄ on aivan ihana piha. ootteko ihan itte suunnitellu vai käyttänyt vihersuunnittelijaa??? tää on kans miettinyt tulevaan omaan kotiin että jos käyttäis suunnittelijaa kun ei oikein itte keksi mittään ku en oo koskaan ollut mikään viherpiipero. vaikka täällä on tosi iso piha niin ei oo viittinyt oikein mitään laitella kun tietää että tää on vaan väliaikainen asumus......
nyt alan imuroimaan tätä huushollia. kissat roudaa kaiken roskan tuolta pihalta turkissaan sisään.. tota koivun roskaa on nimittäin tässä pihapiirissä kauheesti.. vaikka jatkuvasti lakasen laatotuksen ja grillipaikan...
 
joo,Hani, Itekin mietin tuossa että pitäsköhän käydä tarkistuttamassa.. aattelin että soitan tuossa 12 heti neuvolaan ja kysyn mitä ne on siellä mieltä,varmaan täytyy käydä näyttämässä[8|]Ihan kiva toisaalta,niin ei tarvii sit miettiä että mitä jos..
 
joo ei ole noi kissojen ja koirien yhteenotot koskaan hyvästä; useimmiten kissa pääsee hengestään ja koirat silmistään[&:][:'(]
 
Helteistä keskiviikkoa naiset!

Istuin vaan hetken tuossa meidän terassilla kun jätskin söin ja vähn paistattelin päivää niin johan on väri tarttunut! Muhun tarttuu aurinko muutenkin aina hyvin, mutta raskausaikana ei tarvitse kun nähdä pienenpieni auringonsäde niin heti oon ruskettunut. Ja nyt se turvotus on sitten löytänyt tiensä myös tänne, nilkat ja varpaat aivan turvoksissa. Mutta tankkaan vettä ja syön ananasta niin eiköhän se siitä.

Nuori äiti, voi että teillä on aivan ihana piha!!!! Mä olen kanssa niiiiiiin tyytyväinen tuohon miedän pihaan/terassiin kun siinä voi päivää paistatella ja nauttia. Viime kesänä tulikin syötyä siinä tosi usein ja muutekin vietettyä paljon aikaa.

Viirukhanille paljon onnea tätiydestä!

Pitääpä lähteä nyt ompelemaan poikien judovöihin natsoja, ennen treenien alkua ne pitäis olla kiinni... kerran jo irtosivat. Ja sitten vois harkita jotain ruokaa vaikkei hirveesti tässä kuumuudessa tee syötävää mieli.

Ja tasan 2 viikkoa niin eiköhän se pieni mies ole jo mun sylissä [:)] uskomatonta mutta totta!

EDIT: Otin selvää tuosta meidän vauvan täydellisestä pakaratarjonnasta kätilökaveriltani... kun pojalla sojottaa nuo jalat ihan kokonaan ylöspäin niin vaarana on lonkkaluksaatio eli synnynnäinen lonkkanivelen sijoiltaanmeno [&o] hoitona lastahoito joka kestää 6 viikosta kolmeen kuukauteen riippuen siitä kuinka paha sijoiltaanmeno on... Vaiva on tytöillä yleisempi, mutta kyllä vähän huolettaa jos toisen jalat onkin ihan vinksinvonksin ja pitää aloittaa lastahoito. Nyyh, toivottavasti kaikki olis ok meidän Onnilla... (kyseessä sinänsä pieni vaiva, jonka voi korjata, mutta kuitenkin aika iso juttu silti...) [:(]
 
Mä ihmettelin äsken kanssa että miten voikaan ruskettua näin nopsaan[:D][:D][:D]
Olin parvekkeella ehkä puolituntia kun kirjottelin yhden kirjeen ja otin selkäpuolelle aurinkoa ja nyt se on ihan ruskea[:D] Yleensä kun vaikka miten oon koittanu ottaa aurinkoa koko kesän niin kesän lopulla on rusketus tarttunu HIEMAN[:D] Että kyllä sitä varmaan tän kesän jälkeen on ruskeempi kun ikinä kun ei noita töitäkään ole missä päivät menisi[:)]

Eihän auringosta oikeasti voi olla vauvalle mitään haittaa[8|]? Oon vaan kuullu että maksaläikkiä tulee kamalan helposti, itseasiassa mun äippä valittaa leikillään mulle vieläkin että sille tuli kamalat maksaläiskät kun mua odotti, ja kyllä ne aika rumia kasvoilla on, varsinkin kun ne jää pysyvästi[:D]

Äitini kertoi myös ettei ollut uskaltanut ottaa aurinkoa ollenkaan kun oli pelännyt että lapsivesi kiehuu ja vauva paistuu mahaan[:D][:D] En tuota nyt oikein kokonaan usko mutta voikohan vauvalla olla kumminkin vähän tukalaa kun jos pidempään on auringossa (mun tapauksessa reilu puolituntia) niin tulee vähän huono olo ja vauva rupeaa potkimaan ihan kamalasti ja tämä helpottaa heti kun menee sisälle viilentymään[8|]

Ja toisekseen, mulla on ollu jo pari päivää ihan kamalat päänsäryt aina välillä, johtuiskohan tästä ilmasta kun on muutenkin tukalaa ja sitten vielä näin kuuma että hyvä et henkeä saa[8|] Mua ärsyttää muutenkin se että mä en muista juoda tarpeeks! Että voi varmaan siitäkin johtua. Tänään oon koittanu kokoajan vesipullon kanssa kulkea niin ollu jo vähän parempi päivä ettei oo pääkipua ollut[8|]
 
Tottavasti ei kuitenkaan olisi näin teidän kohdalla Tyttö Koo !


Hauskasti sanottu ; "lapsivesi alkaa kiehumaan" [:D][:D][:D][:D] Toivon mukaan ei nyt sentään[:D]
Täälä kans väriä tullu[8D] Oon kyllä ihan tyytyväinen siihen.[:)]


Koiratkin käytettiin uimassa äsken. Sai neiditkin vähän viilentyä[:D]
 
Näin se pärähti viikko 37 käyntiin... Eikös sitä pidetä täysiaikaisuuden rajana?
 Neuvolakin oli tänään, siellä ei tapahtunut mitään kummempaa. Vähän vaan käynti taas herätti, kun terkka kertoi koneelta tarkistelleensa ennen mun neuvola aikaa, etten ole vielä jakautunut... Näkee koneeltaan kuulemma 15 min synnytyksen jälkeen tiedot. Tajusin siinä sitten, että niin... Synnytyshän voi tosiaan alkaa ihan milloin tahansa.Toisaalta sitä odottaa kuin kuuta nousevaa, että saa sen oman nyytin vihdoin syliinsä, toisaalta taas.. Nämä on oikeesti viimisiä päiviä tai viikkoja, mitä saadaan viettää miehen kanssa kahdestaan, tehdä ihan mitä itse tykätään (tai mitä itse tykkään [:D]), tehdä ihan mitä huvittaa ja silloin kun huvittaa. En nyt tarkoita, että elämä loppuu lapsen saannin jälkeen kuitenkaan, mutta nämä on ne viimiset hetket, milloin voin keskittyä vain ja ainoastaan itteeni. Sairaalakassiakaan en oo vielä pakannut, paitsi vauvan osalta. Tuntuu ettei tässä vielä mikään kiire ole, vaikka päivät vetää vähiin. Kaikki tuntuu muutenkin jotenkin epätodelliselta, kohta mustakin tulee äiti <3
Montaa tollasta matsia kuin eilen en kyllä kestä, tai oikeesti jakaannun [:D] Laskeskelin siinä matsin aikana suppareita ja päälle 15 niitä tuli siinä matsin aikana pelkästään. Eipä nuo hyvältä tuntuneet, vaikkakaan ei niitä kipeiksikään pystyny kutsumaan, ainakaan tällä kipukynnyksellä. Takana oli tosin vielä 6h kämpän puunaamista, niin ihmekös tuo..
 
Täällä myös viikot vaihtuvat huomenna (37). Jee!

Oli kyllä niin ihana ja lämmin päivä. Taisi vaan mennä hiukan yli omalta osaltani. Ensin 5h kaupungilla pyörimistä, siihen päälle pyörälenkki kun piti esikoista lähteä viemään uimaan. Ja tuli siinä todettua että eipä tuo maastopyörä ole enää niin hyvä kaveri kuin esim. viimevuonna [;)] Nyt sitten kuulostellaankin tätä selkäjomotusta ja outoa kiristystä alavatsalla...
 
kiitokset kehuista kyllä sitä koko päivä laitettiinkin! [:D] toiselta puolelta pihaa en edes viitsi laittaa kuvaa kun siihen vasta istutettiin uutta nurmikkoa kasvamaan niin on vähän karun näköinen..ja hani: ihan itse oman äitini kanssa tuo piha suunniteltiin [:)]

täällä alkoi tänään se ihan virallinen mammaloma! oli kyllä tosi kaunis päivä mammaloman alkaa ja sen kunniaks kävin sitten pyörähtämässä kirppiksellä ja keskustassa shoppailemassa. sai tää mamma vähän uusia kesävaatteita kun viimekesäisistä ei toivoakaan että menis päälle! [:D]

kyllä tää raskaus on ihan oman lisänsä alkanut tuomaan noihin petipuuhiin! ukko kun innostuu niin ekaks täytyy lähtee käymään pissalla ja sen jälkeen mikään asento ei oo hyvä ja sit meinaa ukollakin jo lopahtaa [:D] noh.. tää säätäminen toivottavasti on vain väliaikaista [;)]

nyt laittamaan vähän iltapalaa ja vois iltakaakaon juoda vaikka tuossa pihakeinussa kiikutellessa ja nauttiessa viimosista auringon säteistä tänä iltana [:)]
 
summerwine mulla myös nää helteet on aiheuttanu päänsärkyä. Veden juominen auttaa, mutta sitten saakin ravata vessassa 10 min välein [&:] Ilkeä noidankehä [:D]
 
Mulla kuluu jääpaloja hirmuinen määrä, joko mulla on vesilasi täynnä jääpaloja tai sitten imeskelen niitä vain muutenvain. Uudet ei ehdi jäätyä kunnolla kun pitäisi jo olla uutta jääpalaa saamassa [:)] Helpottaa kuumaa oloa vähäsen mutta niihin jää koukkuun [:D] Yksi myös hyvä viilennyskeino on uittaa jalkoja ämpärissä joka täynnä kylmää vettä, ei tosin toimi kunnolla jos esikoinen tulee samaan ämpäriin uittamaan laivoja [:D]
 
 
 
Täällä on jännä päivä tiedossa huomenna!!
9:30 käyrille ja klo 10:00 ultraan... Jännää!!!!
Terkkari halus pistää mut sinne että saadaan painoarvio, koska sen mielestä lapsi tuntuu isolta...[&:]
No huomenna ollaan viisaampia....
 
Ensinnäkin Ananats; Mä todellakin samaistun tuohon sun kirjoitukseen ! Koko ajan kans itellä tuli perseen alla, että tulis jo vauva maailmaan, mutta sitte aina pitäis miettiä, että hittolainen, ei me enään olla sitten kahdestaan. Alkaa ihan uusi elämä ja arki meillä. Ei enään voi keskellä yötä lähteä johonkin kun vaan huvittaa ja ei uni tuu yms.[:D][:D]

Eikä kaikkia asioita voi tehdä enään silloin kun tahtoo; vaan silloin se pieni uusi perheenjäsen määrää meidän arjen.[:)] Ihanaa toki sekin, mutta nyt täytyisi muistaa nauttia vielä kahdenkeskeisestä ajasta.[;)][;)][;)]
Ja kyllä; viikko 37 on täysiaikainen.[;)] Onnea siis täysiaikaisuudesta ![8D]



Nuori äiti; Yhdyn kans tuohon sun peti kommenttiin. Ihan kun mun suusta tullu[:D] Eipä sitä oikeen enään huvita ne hommat, tai siis huvittaa jos ei sattuis, tuntuis tyhmältä, tuntee olonsa valaaksi, inhottaa kun vauva potkii silloin ja on siinä välissä kirjaimellisesti, kok oajan pissattaa, ja mikään asento ei tunnu mukavalta[:'(] Haluja kyllä olis[:D]
Onneksi tuokin ohi menevää.[:)]
 
Nuori äiti: Täällä hommat hoituu minulla unissani ja miehellä ehkä sitten vähän todellisemmin, mutta kyllä olis haluja päästä tästä mahasta niin onnistuis ehkä noikin hommat ja ihan yhdessä ja yhtäaikaa [:D]

100 sivua nyt kirjoteltu tänne kesäkuun vaaveihin, siinä ois lukemista jos alkais tulosteleen [:D][:D]

Täällä jännittää, klo 9.50 pitäis olla sairaalassa ultrassa ja sen jälkeen lääkärin vastaanotto. Mitähän sitä vielä selviää [8|]
 
"
Yhdyn kans tuohon sun peti kommenttiin. Ihan kun mun suusta tullu Eipä sitä oikeen enään huvita ne hommat, tai siis huvittaa jos ei sattuis, tuntuis tyhmältä, tuntee olonsa valaaksi, inhottaa kun vauva potkii silloin ja on siinä välissä kirjaimellisesti, kok oajan pissattaa, ja mikään asento ei tunnu mukavalta Haluja kyllä olis
Onneksi tuokin ohi menevää.
" Jenni, aivan kuin ite oisin kirjottanu[:D][:D]

tää kävin eilen sitten tarkastuttamassa noi käden haavat..Ja antibioottikuurin sain viikoksi[8|]ärsyttää kun en muutenkaan tykkäis oikein lääkkeitä syyä,varsinkaan nyt raskauden aikana..Soitin neuvolaan ja käskivät ilmoittautua sairaanhoitajan päivystykseen. No menin sit ilmoittautumaan ja mut otettiin ensiavun puolelle..Voi luoja että olin pyörtyä kun siinä rupes semmonen vähän hömelö mies lääkäri ompeleen jonkun pojan silmäkulmaa..Se poika itki ja huusi,musta tuntuu ettei se antanu sen puudutusaineen vaikuttaa ollenkaan[&:] Sano sit kaveri joka on hoitajana siinä Arvauskeskuksen ensiavussa, että epäilevät kaikki siellä että onkohan se joku valelääkäri,kun oikeesti tuntuu ettei se mistään tiiiä mitään[:D][:D]

Tänään olis meno sit synnärille tutustumaan iltasella[:)]

hyvin se mohomaha menee! [:)] Saat ainakin ees vähän lisä tietoo siihen että mikä sun massusta tekee noinkin ison[:)] Voihan se olla jos sulla on jotenkin extra runsaasti lapsivettäkin joka tekee sun masusta noin pinkeen ja ison..[8|]
 
Aivan ihana päivä! Tänään on neuvola ja huomenna ultra [:)] Ajattelin huomenna käydä kaupoilla, kun isompaan kaupunkiin mennään, tiedä mitä sieltä löytää [;)] 

Kaveri sai eilen pojan, lisää leikkikavereita meidän "Lassille". Käytiin eilen katsomassa miehen kaverin poikaa, oli aika sulonen... [:)] Olispa jo kesäkuu..... [:D]

Katusutariina: Sekarotuisia nuo meidän pennut on. Emä Jämptti ja karhukoira ja isä norjanharmaahirvikoira. Yksi pentu on on harmaa ja loput musta valkeita. [:D]
 
Huomenta, täällä turvonnut sika! [;)] Viime yö meni ihan persiilleen, pätkissä unta jonkun verran, sitten oli ihan tajuton särky oikeassa pohkeessa ja nilkassa... pelkäsin jo että tulppa on tullut. Pissalla kävin taas lukemattomia kertoja ja tv:täkin kyttäsin kolmen maissa kun en viitsinyt häiritä nukkuvaa miestäni pyörimiselläni. Vieläkin oon ihan nukuksissa mutta jos vaikka päikkärit ottais tänään jossain vaiheessa.

Meillä on huomenna miehen kanssa viimeinen viikonloppu kun ollaan kahdestaan ennen vauvan syntymää! Olisin halunnut tehdä jotain spesiaalia, mutta rahaa on nyt niin vähän... onhan mulla tietty toi Masteri, mutten tiedä, viitsinkö sitä käyttää kun on sovittu ettei sitä käytetä "turhuuksiin". Mutta meneekö se sitten turhuuksiin vai ei... onhan kyseessä "erikoistilanne"... [:)] no, katotaan nyt ensin tätä omaa oloa ja mietitään sitten.

Näin taas ihmeellistä unta... Unessa oli siskon tytön ristiäiset ja meidän tuleva ristiäispappi olikin siellä kastamassa. Pappi oli ihan todella omituinen, ei mennyt ollenkaan minkään normaalin kaavan mukaan, vaan veti  karaokena kaikkia rock-biisejä ja omaa showta siellä alttarilla ja vieraat oli ihmeissään. Olin ihan kauhuissani, että mitä meidän ristiäisistä tulee kun en sinne halua mitään tommosta sinne... [:D] Ja olin siskolleni kauheen vihanen kun olivat varastaneet meidän papin omiin juhliinsa. Hahaha, kyllä nauratti kun tajusin sen olevan unta! Unimaailma senkun vilkastuu täälläkin!

Pojalla onkin ens keskiviikkona päiväkodin kevätjuhlat, jonne pääsen taas vuolaasti itkemään [:)] ja seuraavalla viikolla tiistaina on vanhempien poikien kevätjuhla koululla, sielläkin varmaan itkua väännän... Mä en "kestä" yhtään noita juhlia itkemättä, joka vuosi sama juttu ja varmastikin nyt tässä tilassa herkistyy vielä enemmän.

Taidanpa mennä pihalle paistattelemaan päivää, hellettä tiedossa tällekin päivälle. Ens viikolla sitten viilenee, toisaalta ei kyllä haittaa yhtään... aika tukala olo on näillä keleillä mutta silti yritän nauttia. Hyviä vointeja viimeisille viikoille meille kaikille!!!
 
Ihanaa kesäpäivää kaikille!

Meillä on tänään ohjelmas pojan ensimmäinen kevätjuhla (koulussa).. pakko oli pyytää anoppi seuraks; toisinsanoen pitämään pienemmistä huolta kun meikä keskittyy videoimaan ja vollaamaan! Meinaa jo nyt käydä itkettää kun aattelee tota iltaa [:)]. Ens viikon tiistaina sit tytön päiväkodil sama ohjelmas..eli itkua tiedossa sinnekin!
Mulla rupes aamulla juimimaan tissejä oikein kunnolla; ilmeisesti maito alkaa nousta rintoihin! Tuntuu et pitää ottaa pumppu illal käyttöön jos ei muuten helpota, muuten ei kyl tarvii nukkuu yöllä! Jännä sinänsä et aikasemmis raskauksis ei oo noussu enne synnytystä maito rintoihin..mut tää nyt onkin ollu kaikilta osin NIIN erillainen raskaus kuin aiemmat!
Eilen oli neuvola, siellä kaikki hyvin. Sf kasvanu kahes viikos 3 senttii, eli oli nyt 33 cm! Ja paino nousee![:@]
Seuraavaks onkii sit lääkäris käynti edessä, vaikmolin luullu et ei meil enää oo enempää lääkärikäyntejä! Kiva kuitenkin et pääsee tarkastuttaa et onko nää supistelut saanu mitää aikaseks kohdunsuulla! Lääkärikäynti on siis 1.6. ja sillo ois viikkoja kasas 36+3!

P.s aamun kauppareissul mukaan tarttu sekä mansikoita että ananasta (hyvin tarttui himo kun niistä lueskellut [;)]) sekä alkoholitonta luomu-omena siiderii, mikä on NIIN hyvää! Illalla sit nautin terassil noita! [:D]
 
Takaisin
Top