kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ollu niin kiireistä viime viikon lopulta asti ett nyt vasta ehdin ja jaksoin tulla lukemaan ja kirjoittelemaan... Ja tekstiähän tänne oli tullu tosi paljon. [:)]
 
Viime viikon lopulla ja viikonloppuna tulikin sit touhuttua kaikenlaista täällä kotona. Meillä on nyt nimittäin puhtaat ikkunat niin sisä- kuin ulkopuoleltakin ja kaikki verhot on pesty ja silitetty. Keittiössä ja olohuoneessa on vieläpä uudet kesäiset verhot. Myös pihalta on haravoitu roskat ja kukkapenkki kitketty ja muutamia ulkokukkia käytiin ostamassa sunnuntaina. Terassi, pihakalusteet ja grilli on myös pesty talven jäljiltä. Ja suurin kiitos kuulu ukko kullalleni! [:D]
 
Kesä tuli sit parissa päivässä. Toisaalta aivan ihanaa sillä normaalisti rakastan kesää ja aurinkoa ja lämpöä jne mut nyt on olo aivan järkyttävän raskas ja turvonnut. Jalat on ollu nyt joka ilta ihan mahdottoman turvonneet ja muodottomat ja yöllä en saa nukuttua vaikka ilmastointi huutaa täysillä. Ja sit kun ei saa nukuttua öisin nii päivät ollaan ihan väsyneinä. Vettä on tullu juotua koko ajan ja sohvalla köllötelly jalat ylhäällä muttei meinaa auttaa. Josko tämä tästä...[:-]
 
Eilen kävin kampaajalla ja nyt on sit ihana uusi tukka! Ens lauantaina on ystävien häät, joihin pitäs löytää vielä joku kiva mekko. Viikonloppuna kävin muutaman kaupan läpi mutten löytäny mitään sopivaa. Saapa nähdä minkälaisen vaatekriisin sitä tästä vielä saa aikaseksi...
 
Meillä on torstaina se synnytystapa-arvio. Alkaa jo jännittää. Ja tosiaan kävin myös lukemassa heinäkuisten juttuja niin tuli pakostakin mieleen ett eihän sitä enää tiedä koska itelläkin lähtö tulee.
 
Viime viikolla kävin ylimääräisen visiitin lääkärillä/ neuvolassa koska mulla oli ollu lämpöä useamman päivän peräkkäin. Perjantaina sit soitin ja kyselin labra tuloksia mut ei niissä ollu mitään erikoista. Lauantaina oli vielä lämpöä eli oli sit ollu tasan viikon jo mut sit sunnuntaina en enää jaksanu mittailla kun ei kerran ole syytä huoleen ellei tule mitään kipuja tms. ja vauva liikkuu normaalisti. [8|]
 
Tulipas taas tekstiä...[:D]
 
 
Moikkelis!
 
Neuvolassa taas käyty... Paino noussu viikossa 800g. Nyt siis tullu yhteensä 10,1 kg, tänään se oli siis 68,8 kg. Verenpaine taas nousussa, 131/82, 127/91. Täytyy taas seurailla, mutta stressata ei kuitenkaan tarvii... Pissa puhdas, sf 32cm, tasasesti kasvaa. Raivotarjonta edelleen ja ipanan syke 150.
 
Raskausviikkoja nyt sitten täynnä jo 36! Ennää neljä viikkoa la:aan! Tosin voihan se syntyä jo vaikka ens viikolla. Ei kyllä haittais vaikka tulis aikasemmin ulos, alkaa tämä olo jo tuntua aika isolta ja kömpelöltä. Isäntä nätisti sano yks ilta, että on sulla kyllä iso maha!!! [:)]
 
 
 
Keleen naiset, hiljaa niistä mansikoista siellä. Täälläkin iski aivan järkyttävä himo tuoreisiin, suomalaisiin, isoihin, mehukkaisiin, punaisiin ja just maastapoimittuihin mansikoihin. Ja eihän niitä mistään saa.. huoh..

RTPn pennut todella sulosia. Onko noi jotain rotua vai ihan sekarotuisia?

Mä en omasta neuvolalääkäristäni perusta lainkaan. Sekin on ihan tumpelo, ja siltä on ihan turha mitään mistään kysellä, kun tuo ei kuitenkaan mitään mistään ymmärrä [:D]. No eipä sen luona ole tarvinnut juurikaan käydä ja jos nyt tulee jotain kysyttävää, olen kysynyt meidän terkalta.
Noi alatie tutkimukset on meikälle muutenkin ihan hirveitä, ihan sama kuka ne tekee. Meikä puree hammasta ja aattelee isänmaata [:D] Joskus 14-vuotiaana olin hakemassa katumuspillereitä ja jouduin sellasen 40v ikäisen makkarasormisen miehen kopeloitavaks (oli siis lääkäri), ja siitä jäi .. hmm.. hyvät traumat. [8|]

Hienoa tyttö koo, että nyt on tuo päivä sitten varmistunut. [:)] Ja eiköhän se sektio hyvin suju.

Ai niin, neuvolassa tuli sellanen juttu esille. Kerroin terkalle että leikkaupäivä olis nyt 31.5, jolloin terkka siihen tuumas, että "jahas.. saat sitten toukokuun lapsilisätkin vielä". Enpä ollut ajatellut tuotakaan, mutta tottahan se on. Sillähän kuittaantuu lähes kokonaan tuleva sairaalamaksu [:D]
 
Tuli mieleen noista sisätutkimus traumoista;

Silloin kun menin yksityiselle ihan raskauden alussa; koska halusin varmistaa, että todellakin olin raskaana.[:)] Niin sielä oli gynekologina vanha homo mies. Sitten se meni jo istumaan siihen tutkimus tuolillensa ja kattoi kun mä otin vaatteet pois ja kattoi kun nousin siihen tutkimus pöydälle[&:][&:][&:] Se oli ehkä epämiellyttävin kokemus ikinä ! Oli hiton mukavaa kiivetä siihen sen tutkimus pöydälle kun tyyppi oli metrin päässä ja vahtaamassa suoraankin sinne !


Myöhemmin kuulin tästä miehestä vaikka minkälaisia juttuja, ja siis hän todellakin on homo. Hänellä on miehensä kanssa toinen koti Espanjassa[:D] Mutta hieman on yksinkertainen tapaus.[:D][:D]


Mutta ehkä mä vielä joku päivä toivun tästäkin kokemuksesta[:D][:D][:D]


Juuri pakkasin paperille sairaala kassin ! Enään vain käytännössä sama juttu, mutta ei kai sillä niin kiire ole kun ne on jo listattu paperille?[:D][:D][:D]
 
Noista mansikoista sen verran, että mun on tehny niitä mieli ihan koko raskausajan[:@] Eikä mitkään pakastetavarat meikäläiselle kelpaa.
 
huh huh! niin alkaa taas olla päivä pulkassa! oon niin saakelin puhki että nyt vaan omaa napaa ihan lyhyesti. koko päivä ollaan mun äitin kanssa laitettu pihaa kesäkuntoon ja onneks saatiin kerralla valmiiksi [:)] tosi ihana siitä ainakin omasta mielestäni tuli! lämmintä pukkaa ja turvotusta on kyllä ihan sen mukaan [&:] täytyykin kokeilla tota ananasta ja pyytää ukkoa tuomaan pelistä tullessaan mulle mansikoita..alko niin tekee mieli kun ootte niin hehkuttanu niitä täällä [:D] ulkolaisiahan ne on mutta kelpaa paremman puutteessa! Nyt meen ihan pika suihkuun ja sit pyllähdän tohon sohvalle loppu illaksi [:D] Laitan tässä vielä kuvan tuosta iki-ihanasta pihastamme [:D]


 
MRRR.. Ja nyt itsekkin haluis mansikoita.. Mut eihän niitä saa vielä edes meidän lähikaupasta [:@] Onnea Tyttö Koo:lle Syntymäajasta [:)] Nyt vain päiviä laskemaan. Perjantaina saan omani.
 
Ihana piha nuori äiti[:)][:)][:)]


ja nyt suokaa anteeks,seuraavassa luvassa yhtä murinaa[:@]

aaaaarrrghhhhh...[:@][:@]..Mikä siinä on kun koiria ei voi tälläsellä asutusalueella pitää kiinni?! Tuli tuossa koettua tän kesän ensimmäinen kissa-koira matsikin,tai ensimmäinen sen jälkeen kun naapuriin muutti koirapariskunta..
Tultiin kaupasta ja mies lähti sit öljyjä vaihtamaan autoon..no aattelin että laitan kissat ulos,kun ovella norkoilivat(ovat siis valjaissa pihalla).Naapuri oli sitten koiran kanssa ulkona,ja huomasin vasta kun kissat oli jo pihalla että se koira on siinä. No sain toisen sisälle nakattua,niin eiköhän se koira hömppää meijän puolelle ja vanhempi kissa vetää sellaset heparit että..sitä sitten yritin kiskoo valjaista sisään,mutta eihän siitä mitään tullu kun koira meinaa tulla perässä ovesta. siinä sit jäi tohinassa mun käsi kiinni kissan valjaisiin,kissa veti hirveet hätä kuset ja paskat pitkin poikin ja mulla käsi ihan verillä ja turvoksissa..[8|] ..tää koiran omistaja tuli siis LEHDENLUVUSTA(!!??) siitä pihaltansa  vasta kun se koira oli jo työntymässä meille sisälle,ja varmasti kuuli kun huusin ja kirosin siinä[:@][:@][:@][:@][:@] Koirakin sillä oli nimittäin aivan vieressä,kun luki sitä lehteensä..
No hirvee horkka iski kun pääsin ite sisälle ja huomasin että verta tulee kädestä..miehelle soitin ja paniikki iski kun se ei heti vastannu..Onneks ei ollut toinen öljyjä laskenut vielä autosta,kun sain sen kiinni[8|]mies toi sitten puhdistusainetta ja sidetarpeet ja katottiin ettei oo syvät haavat yms..Siinä iski sitten sellanen itkupaniikki kohtaus..On kyllä mukulakin jyllänny sen tapahtuman jälkeen ihan hirveesti..
Mies sitten tossa pihalla ajo auton katokseen,niin oli naapurin nainen koiran kanssa siinä(koira irrallaan!!)..kysy tää nainen vaan että"kuoliko teijän kissa,hehehe.." Ilme oli kyllä muuttunu kun mies oli kertonu miten mulle oli käyny ja sanonu oman mielipiteensä niitten koirasta..Ei kuulema pidä koiraa takapihalla vapaana..niin sehän ei tosta etupihalta tuu vapaana ollessaan tonne taakse,eeei kaai[:@][:@][:@]

Pahoittelen purkausta..kohtahan se alkaa kiekkokin,sitä katsomaan siis[:D][:D]
 
Mikähän vittu siinä on ettei ihmiset tajua pitää eläimiään kiinni !!! Se jos joku on raivostuttavaa ! Onneksi ei sulle eikä teidän eläimille käyny pahemmin ! Ja onneksi ei sun masuun sattunu mitään !
 
jeps, tulin minäkin paineita purkamaan tänne koneelle. Ketuttaa toi peli [:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Mutta ihanaa Henniv, oikeesti, helpotit ainakin meikän tilannetta huomattavasti. Peli ei juurikaan enää vituta, sun naapuris koiransa kanssa sitäkin enemmän. Ite olisin sen verran ihana naapuri, että jos toisen kerran tuon koiran pihalla irtonaisena tapaisin, kävisin ilmottamassa poliisille. Sun tapauksessa katit on kuitenkin kiinni, omalla pihallaan, joten eiköhän ne poliisit ole täysin sun puolella.

Ja mistä sitä pirusta tietää mitä niiden kissojen naarmuista saa, vaikka oliskin sisäkissoja..... Ottaa kuule kupoliin sun puolesta tällä hetkellä niiin paljon [:@][:@][:@][:@]

Mutta toi takapiha, Nuori Äiti.. todella ihana, tykkään [:)]

.. ja täältä ei saa mistään mansikoita, kun ei niitä kuulemma tukusta saa.. Perkule sekin [:@][:@]

.. lääh.. helpotti.. ja peli jatkuu [:D]
 
Joo,toi peli oli kanssa kyllä aivan[:@][:@] En ees viittiny vikaa erää kattella..

No joo,Onneks ei tosiaan sattunu pahemmin,Itelle tai elukoille..ja naarmuiltakin ois välttyny jos en olis menny väliin..Van kun olis saattanu lähtee koiralta silmät päästä kun toi katti pääsee vauhtiin nii..ja kun oon kuitenkin niin eläinrakas etten halua sillekään koiralle sattuvan mitään,enempi ärsyttää sen omistajat[>:]..Pintanaarmuja käsi puolillaan,pikkurilli ja nimetön ihan muodottomat ja särki illalla ihan pirusti,kun just nivelen kohtaan raapas niitä..noo,ei tuo niin haittaa,kun ei tosiaan massuun tai mihinkään naamaan raapinu hädissään.Eikä ees mitään extra suppareitakaan tullu[8|][:D]
Ja tosiaan Katusutariina,eihän sitä tiiä mitä noittenkin raapimisista saa,vaikka sisäkissoja kuitenkin pääsääntöisesti ovatkin[8|]kuitenkin likaset kintut,kun astialla juoksevat jne..Senkin takia iski hirvee itkupaniikki,kun yritin miehelle soittaa eikä vastannu,kun ei ollu mitään puhdistusainetta kotona[8|][:D]
Ja kyllä jos sen koiran tapaan ennenkaikkee meijän pihalta irrallaan,niin soitan aivan varmasti jonnekin!

Ei meiltäkään saa mistään mansikkaa[8|] höh..

ah,ihanan kamala aurinkoinen ja kuuma päivä taas luvassa[;)][:D]
nyt aamukahville-->[:)][:)]
 
Mä katon peliä siihen saakka kun pamahti 5-0; sitte menin maate[:D]


Täälä kans tuntuu, että ilma seisoo[:)] Aurinko porottaa niin pilvettömältä taivaalta, mutta ihanaa[8D]
 
Oooh Henniv! Kyllä muakin alko ketuttaa sun puolesta, se on kauhee tunne kun tietää mitä tapahtuu JOS ei pysty menee välii, mutta sitte pelottaa mitä itelle siinä tapahtuu ku yrittää estää tilanteen. Mäkin yritin sunnuntai-aamuna kiinnittää koiran huomion minuun ja häätää ampiaisen pois ettei se vaan käy koiran kimppuun, niin eikös se päätyny niin että se ampiainen pisti minua. Mutta paljon parempi se niin, kun että ois koiraa pistäny!
Täällä otettu kahden eri valmistajan ananasmehut käyttöön, myös ananasta purkista sekä eilen tuli ostettua tuoreena vai mikä se oikee sana on? No hedelmä kokonaisuudessaan! [:)] Prkl kun mansikoita ei vielä saa [:o]

Viime yö meni muuten niin, että luulin oikeesti koko yön että varmasti menkat alkaa. Oli semmonen jomotus koko yö, että [&o][:'(]
 
Oon kanssa noita mansikoita kuolannut kun tuossa torilla niitä myydään joka päivä, tosin ovat jotain espanjalaisia. En vaan oo uskaltanut ostaa, näyttää niin isoilta että maistuukohan edes oikealta mansikalta [8|] [:D] 
 
Jouduin ottamaan kihlasormuksen pois kun sormet meinaa turvota nakeiksi. Nyt on ihan alaston olo ja koko ajan huomaan hiplaavani tuota sormus sormea. Noh, ei tässä enää kauaa ole niin saan sen taas takaisin [:)]
 
Mulla heittää hormoonit edelleen ihan ylikierroksilla. En oo tottunut tälläiseen kun normaalisti oon aina niin rauhallinen. Ei edes esikoisen odotusaikana ollut tälläistä, jotain pientä lievempää mutta ei samanlaista vuoristorataa kuin nyt. Kilahdan miehelle joka päivä monta kertaa ja ihan turhista asioista ja sitten eilen sain melkein hysteerisen itkukohtauksen kun katselin pojan puuhailua ja aloin ajattelemaan miten tärkeä hän mulle on ja miten kamalaa olisi jos hänelle tai vauvalle joskus jotain pahaa tapahtuisi [:(] [:D] Ja sitten tänään mulle soitti kelasta joku ukkeli kun olin sinne lähettänyt aika kiukkuisen mailin kun ei asiat siellä meinannu edetä, ja tää setä soitti ja alkoi rauhoittelemaan ettei tässä mitään hätää kun kyllä asiat saadaan hoidettua ja varmasti rahat ajallaan tulemaan. Alkoi naurattaa niin paljon että kaveri taisi luulla hulluksi [:)] Varmaan pitää kohta harkita jotain mielialalääkitystä..
 
Alkoi tehdä hirveästi mieli jätskiä, joten taidan lähteä lyllertämään tuonne kauppaan [:)]
 
Takaisin
Top