kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans turvottaa aikalailla.. Kävin tänään just neuvolassa, ja kaikki ok, paitsi että kun "haukuin" neuvolalääkäriä, kun sen painoarvio oli että ehkä se painaa 3-4kg, en tiedä. Siis juuri noilla sanoilla, niin valitin että on se kumma kun en saa tarkempaa selvyyttä asiasta, niin nyt sain lähetteen ultraan että katotaan minkä kokoinen lapsi on. Terkkarinkin mielestä, lapsi tuntuu aika isolta, vaikka käyrillä mitat meneekin.... Nooh toivottavasti pääsen pian sinne, ja etttä se lapsi ei nyt hirveen iso olis.
 
Muuten täällä voidaan paksusti, vatsanahkakin on nyt sitten repeilly[:@] Turvotusta on todella paljon ja varsinkin oikeassa jalassa, ja kysyinkin terkkarilta että miksi toisessa jalassa on paljon enemmän turvotusta, niin terkkari sanoi että lapsi painaa oikealle puolelle enemmän..
 
Toivottavasti kohta pääsis synnyttämään, rupee riittää jo tämä raskaana oleminen[:D]
 
 
Täällä myös tekisi mieli lähteä sairaalaan "hoitaan homma kotiin" samantien [;)]

Pientä turvotusta on ilmassa, kuumuus alkaa tuntumaan kun istuu suorassa auringonpaisteessa rannalla esikoista vahtiessa. Joka aamu mietin mitä söisin päivän aikana, suht kevyttä ettei olo ainakaan sen takia olisi tukala. Kumminkin jo iltapäivästä tulee todettua ettei niin kevyellä linjalla tänäänkään tullut pysyttyä [:D] Ja kummasti se suolainen maistuu näin kuumalla..

Noo.. muutama viikko vielä. Kyllä sen kestää, täytyy nyt vaan nauttia vielä tästä joka iltaisesta rallista mahassa, jatkuvista nytkähdyksistä kun toisella usein hikka ja tästä ISOSTA MAHASTA! Jos sitä nyt tulee joskus ikävä...
 
Niin se voi olla että massuu tulee vielä ikävä,vaikka nyt ei siltä kyllä tunnukaan[:D][:D]
Mulle ei oikein edes maistu ruoka näin lämpimällä..ykskin päivä syötiin 11 maissa ja havahduin sit seittemältä että empäs oo syöny sit 11 jälkeen mitään..juonu vaan vettä[8|] Pitäs vaan muistaa syyäkin säännöllisesti,vaiks sit vaikka vaan hedelmiä tms..Voi mansikoita kun sais,slurps[:)][:)]
Tosta vauvan liikkumisesta piti kommentoida;meillä ei oo koskaan ollutkaan mitenkään "yli"vilkas tää kaveri,ja nyt lämpimillä ilmoilla saa kyllä välillä ruveta kuulostelemaan että liikkuuko se ollenkaan..Mut jos se tosiaan onniin ettei sekään jaksa kuumalla muuta kun nukuskella[:)]
Tänään pitäis raahata toi pinnis pihalle,ja hioo ja lakata uudestaan päätyreunat,niin pääsisin minäkin jo petailemaan sit sänkyä..[:)] onneks on vähän pilvisempi ilma niin ei ihan läkähdy siinä touhutessa[:D][:D]
 
Aika hurja kyl mohomahan painonnousu! Varmast turvotust suurin osa mut silti... Onneks pissa ollu puhas. Ja joo, ananas poistaa nestettä :)

Pelkäsin hirveesti miten mun käy keväällä siitepölyjen kanssa, mutta ilmeisesti käynyt sitten kuten TyttöKoolle aiemmin, en tiennyt että raskaus voi toimia suojana! Mutta mahtavaa, toimii näköjään paremmin kuin mitkään lääkkeet. Harvinaista herkkua [:)]

Jee, huomen ois VIIMEIN lääkärineuvola, jotenki tullu olo et onko raskaana ollenkaa ku ei oo tarvinnu neuvolassa ravata [:D] No onneks toi pikkunen välil möyryää tuol. Hyvä kuka kirjotti ton helteen vaikutuksest liikkeisii, enpä ollu tollastakaa koskaa kuullu, välil jo huolestuttanu..
 
Voi että ku on väsy olo!!!! Eilen nukuin kahdet päikkärit ja yöksikin riitti unta! [:)]
Miule on nyt tullu pikkuisen turvotusta, johtunee helteestä. Lauantain olin koko päivän jaloillani ja touhuilin niin näky ja tuntu jaloissa....

Teillehän on tullu aika paljon raskauskiloja miule ei oo tullu kun 5.1 kg. Alussahan mie laihduin sen pahoinvoinnin seuraksena [:'(] ja lähtöpaino oli siellä 70kg.

Meillä on perjantaina synnytystapa ultra, mukava nähdä pikkunen [:D]

Koiranpennut kasvaa ja sen myötä ruokahalu kasvaa, keittelen puuro koiranruoka mössöä 7,5l per päivä [;)] Laitan tähän kuvan pennuista, että ne on söpöjä!
 
Voi ei Miten söpöjä mussukoita RTPllä[:)][:)]Ihania!Ja on se mukavaa puuhaa seurata kun toiset kasvaa!
 
Meillä ois kans perjantaina synnytystapa arvio. Sit vois alkaa laskemaan päiviä vauvan syntymään [:)][:)][:)][:)] Vaikka voisin poksahtaa jo.. Loppuis kivut kylkiluissa ja keuhkoissa.Ja viime yönä taas valvottiin!! Ja hiki virtasi.. AARGH. Ruveta kohta kattomaan tonne meidän huoneeseen jotain kattotuuletinta.
 
Tänään oli neuvolakäynti plus lääkäri ja oon niin vihanen!!![:@][:@]
Mun oma neuvolalääkäri on jääny äippälomille ja nyt oli sitten joku vasta valmistunu nuori naislääkäri (jolle muuten neuvolatätikään ei meinannu haluta antaa aikaa kun sanoi että on niin kokematon, mutta antoi lopuksi ajan koska muille ei saanut). Tällä lääkärillä oli sitten vielä opiskelija mukana (mä kun en niin yhtään tykkää noista opiskelijoista kun koko ajan vaihtuu ja mulle noi lääkärikäynnit on muutenkin niin stressaavia kun inhottaa levitellä sitä alakertaa lääkärillekki nii ei kivaa jos siinä vielä joku opiskelijaki heiluu kun ne saa mun verenpaineet nousemaan pilviin ihan normaalikäynneilläki[:@])

Ensin ne molemmat kopeloi mun mahaa kun kokeilivat miten päin vauva siellä on ja voin sanoa että ikinä se ei ole sattunu niin paljoa kuin nyt, ihan vedet valui silmistä kun teki niin kipeää. Sen jälkeen ne kuunteli sydänääniä jotka kuulosti ihan oudolle ja tämä lääkäri vielä sanoi että kuulostaa nyt vähän jännälle[:@] Sen jälkeen alakerta tutkimus jonka teki myös opiskelija! Jotain ihan kamalaa.. Mulla tulee vieläkin verta ja koko maha on niin kipeä kuin olisin junan alle jäänyt ja nyt kauhea pelko että mitä jos ne satutti jotenkin vauvaa[:(][:(]

Luojan kiitos tuo oli viimenen lääkäri käynti ja nyt ainakin tiedän että varmasti kirjotan siihen lappuun mikä pitää ottaa synnärille mukaan että ei opiskelijoita eikä harjottelijoita!![:@]

Sori tilitys, jonnekki oli pakko purkautua[:D][:D]
 
Mä olisin kyllä kans jo niin valmis luopumaan tästä mahasta... Haikeena katselin viikonloppuna jengiä rannalla kun käytiin jätskit syömässä... [:(] Ei taideta tänä kesänä bikini kuntoon päästä.

Ja mä haluan sinne synnytystapa arviointiin [:@] Rupee oikeesti pelottamaan jos se sektio onkin edessä (eli siis jos olen äitini luut perinyt, meitä on 4 sisarusta ja kaikki on leikattu sen takia ettei alateitse oltaisi mahduttu)
Tänään piti olla neuvola lääkäri mutta eipäs olekkaan kun lääkäri on sairas. Höh...

Ai niin... Siellä on tosiaan heinäkuisissa aika hurja jännitys menossa... Koskahan meidän puolella joku lähtee laitokselle.
 
Hyvä kuka kirjotti ton helteen vaikutuksest liikkeisii, enpä ollu tollastakaa koskaa kuullu, välil jo huolestuttanu..
mä sen sanoin [:D] TAYS:ssa kätelöt niin olivat sanoneet[:)]



RTP mä en näe kuvaasi[&:] harmi.


Heinäkuisetkin jo !??? herra isä ![:D]


summerwine inhottavaa jos jää kamala kokemus![&:] muutenkin aina niin arkaa näyttää sitä alakertaansa vento vieraalle ihmisille, vaikka tokikin lääkärille, mutta kuitenkin.[&:][&:][:@]
 
Joo niinhän sitä sanotaan, että kun sisätutkimuksen tekee ns. oikein niin ei sen kuulu sattua; juurikin tuntua vain epämiellyttävältä.

Tuota mäkään en tiennyt, että on normaalia, että loppu aikana tulee verta sisätutkimuksen jälkeen[8|]
 
Hyvää päivää kolleegat!

Täällä on nyt sitten kotiuduttu synnytystapa-arviosta eräs tietty päivämäärä mukanamme [:)] Keskiviikkona 2.6. saapuu Onni Hermanni perheeseemme! Painoarvio on tällä hetkellä 3kg ja ukkeli siis edelleen perätilassa, tarjonta täydellinen pakaratarjonta eli jalat on nostanut lonkistaan ihan ylös, ns. linkkuveitsiasento siis. Fiilikset nyt ihan ihmeelliset, toisaalta helpottunut olo mutta sitten taas toisaalta käyn ihan hirveillä ylikierroksilla.

Lääkäri oli tosi mukava sairaalassa ja kun teki sisätutkimuksen, oli hirmu varovainen eikä satuttanut mua. Käyrää otettiin ja siihen piirtyi taas supistuksia aika tavalla. Paikalla oli myös 2 kätilöä, nuorempi oli ihan jees, mutta vanhempi jotenkin vähän pihalla kaikesta... Meinas perua heti mulle varatun sektioajan ja joutui pyytämään jonkun atk-tukihenkilön hoitamaan varauksen kunnolla. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt vaan sitten odotetaan, 2 viikkoa ja 2 päivää jäljellä... [:D]
 
Kiitos kaikille vinkeistä [:)] Vähän on turvotus jo laskenutkin, kun olen muistanut tasaisesti tankata nestettä. Saispa jostain niitä mansikoita, vaikka onhan se tuore ja kylmä ananaskin aika herkkua.

Mulla oli aamulla se ultra (vk 37+3), jossa tarkastettiin että miten päin se vaavi siellä vatsassa on, kun ovat viimeisellä kolmella neuvolareissulla olleet sitä mieltä, että olisi perätilassa. Nyt ultrassa kuitenkin vahvistui, että vaavi on raivotarjonnassa [:D] Helpotti kyllä, kun ei tarvitse enää miettiä, että mikähän siellä on tilanne. Toivottavasti muutkin samassa tilanteessa olevat saisivat hyviä uutisia tai ainakin varmuuden asennosta!
Muuten kaikki oli niin kuin pitikin: napanuora toimi ihan hyvin, lapsivettä oli tarpeeksi ja painoarvioksi sain n. 3200g. Odotin kyllä vähän pienempää, kun vatsakin on pysynyt sen verran pienenä. Eipä taida silti se vatsan koko kauheasti kertoa vauvan koosta...

Heinäkuisissa alkaa tosissaan olla jännät paikat. Tällä vauhdilla sieltä tulee ensimmäinen "kesäkuun vaavi"...
 
Tyttö Koo saa sitten Onni Hermanninsa samana päivänä kun minä täytän vuosia [:)] Voihan se olla, että itekin poksahtaisin sillon [:D] Alkaa toi maha oleen kyllä niin hurjan iso, että toivon ettei se kasvais enää ja alkais laskeutuun pian. Torstaina meillä sairaalakäynti, jospa siellä osaisi joku selittää miksi oon näin vaaaltava...

Jenni90 näkee koiranpennuista kuvan kun klikkaa siitä liite1:n kohdalta ja sitten klikkaa siitä ikkunasta mihin kuvan nimi tulee näkyviin. Ehkä ihan tarkoituksella kuva laitettu noin "näkyviin" kun ei varsinaisesti aiheeseen liity?

Henniv: täälläkin tulee päivisin oltua syömättä ihan huomaamatta, kun on niin lämmin ettei sitä nälkäänsä edes tajua. Onneks tänään ei aurinko paista, niin saa hetken levätä siitä hikoilusta ja kovasta turvotuksesta!

Mua ainakin sattuu tosi paljon kun joku alkaa ronkkiin tota alapäätä, se on todella herkkänä! Niinkun kirjotin tonne streptokokki aiheeseen. Huh, ihan pelottaa jos ne torstaina siellä sairaalassa alkaa ronkkii, se on ihan kauheeta!!
 
voi että Tyttö Koo teillä ei enään olisi pitkä odotus.[:)][:)]
Hyvä että käynnistä jäi hyvä mieli[:)]


Poppi81 Kiva, että vauvasi oli rt:ssa[:)] Toivotaan että pysyykin, vaikkahan ei varmaan kyllä mahdu vauva edes kääntymäänkään masussa.[:)] Ei muutakun löhtöä odotellessa[:D]


Joo heinäkuisissa on jännät paikat[&:]


Ai okei[:-] täytyypä kokeilla, kiitti vinkistä mohomaha [:D]
 
Takaisin
Top