kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
papu82: Nuo oli supistuksia. Ennakoivia ei mun mielestä ollu kun tulivat säännöllisesti ja kestivät aina sen 5 minuuttia.
 
Huh. Onpahan ihanan lämmintä! Eihän tässä voi kun olla ja ihmetellä että mistä se kesä nyt oikein pompsahti. Tänään ehkä juuri tästä kuumuudesta johtuen mullakin oli ensimmäistä kertaa sormet turvoksissa... meni onneksi ohi.

Joku mainitsikin kun vauvan liikkeet on muuttuneet, ja mä oon kyllä huomannu kanssa, et ne liikkeet on enemmän sellasta työntymistä mahasta ulospäin... ei paljon mitään sellaisia pieniä liikkeitä, vaan sitä, että mahasta työntyy ulospäin jotakin kovaa... mun tapauksessa ainaki yleensä taitaa olla jalat, jotka sojottaa oikeen kylkiluun alapuolelta...

Mut tuntuu, että välillä on päiviä, kun liikettä on paljon ja välillä sitten taas on tosi rauhallista. Miten teillä muilla? Onko joka päivä yhtä aktiivista liikkumista, vai onko välillä päiviä, että joutuu oikein kuulostelemaan?

Itselläni ei tosin ole missään vaiheessa ollut mikään superaktiivinen tyyppi mahassa, ehkä se enteilee rauhallista vauvaa (???)...

Mutta eikös vaan ole ihanaa kun meillä on lasketut ajat kuitenkin suhteellisen alkukesästä, mietin juuri, että voisi olla tuskallista kantaa tätä mahaa elokuun lopulle tai syyskuulle (sori vaan loppukesän odottajat[:D]). Ja ainakin oma työni on sellaista, että kesä on kiireisintä aikaa, niin nyt pääsen juuri pois kesäruuhkan alta, kun torstaina on viimeinen työpäivä... helteessä mahan kanssa fyysisen työn tekeminen on aika tuskaa, testasin taas eilen!
 
Iltaa! No nyt on vietetty viikonloppu kummitytön kanssa ja on kyllä ihan pakko hehkuttaa tuota omaa rakasta miestä! Mies otti tytöstä koko viikonlopuks täyden vastuun, kun mä olen ollut aika huonona. Mies oli lasten kanssa tosi paljon ja sanoi nauttivansa joka hetkestä! Mulla supisteli ja on ollut jotenkin tosi huono olla, ei niinkään helteestä johtuen vaan muuten. Joka helvetin paikkaan sattuu kokoajan, yöllä tuli nukuttua taaas vaan muutamia tunteja, lonkkakivut on aivan hirveet, jatkuvasti itkettää... onneks meillä on koti tosi viileä ja tänne saa läpivedonkin. Yöllä ollaan pidetty takaovea auki ja ikkunat myös niin täällä on jopa viileää. Mutta muuten on tosi kurja olo jatkuvasti, uskon että vauvan asento on mulle jollain tavalla "paha". Ja kai se luontoäitikin on hoitanut hommansa niin että tässä vaiheessa raskautta äiti alkaa yleensä olla jo tosi kypsä oloonsa... No, tiistaina pääsen/joudun sinne sairaalaan niin nähdään nyt se lopputilanne vauvan asennon ym. suhteen ja sitten toivottavasti selviää se leikkauspäiväkin.

Mutta nyt tää mamma menee suihkuun, sit iltapalaa ja yöksi on otettava Histec kun koivuallergia on niin pahana. Aina aiemmin raskaudet on suojanneet mua keväisin, mutta nyt on toisin- tää raskaus nyt on muutenkin ollut niin ihmeellinen että en yhtään ihmettele.. Ja taas tuli tätä pelkkää valitusta, sorry! Toivottavasti teillä muilla on viikonloppu sujunut paremmissa merkeissä ja olokin olis mukavampi.
 
Joo täälä kans on huomattu että on päiviä jolloin vauva on paljon aktiivisempi, mutta joka päivä on aikamoista möyrintää[:D]

Ystäväni (hän joka on tampereella prenalla) sanoi, kun oli kätiläiden kanssa jutellut niin he olivat sanoneet, että kun on lämmintä niin vauvakin on masussa väsyneempi ja nukkuu enemmän, että ei hätää jos helteillä ei paljon tunnu liikettä[8D] Aika hauska, että vauvakin jo masussa läkähtyy[8D][:D] Oon huomannu että nyt kun ollut lämmintä niin yöt on menny paremmin, ei vauva pöngi ja liiku vaan nukkuu[:)] kerrankin ! Päivisin toki sitäki enemmän pöngertää, mutta parempi näin päin.


Tyttö Koo Onneksi ei ole jäljellä enään paljoa ! VOimia[:)]
 
Piti vielä lisätä:

Mulla on ollut ihan hirveen arat ja suoraan sanottu kipeät rinnat. Tänäänkin oli liivinsuojat ja kaikkea niin maito vain tuli läpi[&:] Tää meijerin tuotanto on jo liiankin tuottoisaa mun mielestä !

Suihkukin ottaaa rintoihin kipiää. Ja rinnat ne vaan jatkaa kasvamistaan. Musta tulee Pamela Andersson tätä tahtia ![:D]
 
Huomenta kaikki mammat! [:)]
 
Ihanaa, kun ei koske minnekään!!! Eilen meinas olla aika tuskanen päivä. Isännän kanssa aamusta peuhattiin sängyssä [:D], nii eikö se ruppee supistelemaan sen jälkeen. Ja nyt ne supistukset teki kippeetä!!! Voi taas mennä pari viikkoo seuraavaan kertaan...
 
Tää pomppas taas ylös 4.15! Ei nukuttanu yhtään ja nälkäkin rupes olemaan... Illalla sai ihan reilusti heittää peiton jalkopäähän, eikä sitä tarttenu koko yönä, kuuma oli! Ja telkesin vielä ikkunat kiinni, kun illalla alko ukkostamaan, ettei vaan tuu sisällä! [:D] Kolmen maissa sen sitten kyllä jo aukasin, mukavasti alko makkari viiletä!
 
Keittiön jo raikkosin, ja pyykkikoneen laitoin pyörimään... Mitähän naapurit sanoo, kun yks alkaa elämään yöllä!? Rivarissa asutaan, onnex päätyhuoneisto, että tulloo häirittyä vaan yksiä naapureita! [:)] Pittää noita hiljasempia hommia tehä ensin, ja tuossa vähän myöhemmin ruveta imuroimaan. Ja vois käydä tietysti vielä kokeilemassa nukkumista, tulloo päivälle pittuutta muuten...
 
Sain muuten isännältä eilen kiskottua yhden nimiehdotuksen!!! [:)] Tiiä sitten, oliko se tosissaan, mutta kyllä mulle kelpaisi niistä ainakin ensimmäinen nimi... No, onpahan synnärillä heittää nyt sitten joku nimi ilmaan. 
 
Lähtisköhän tännää pistäytymään jossain kaupungissa!? Hirveesti tekis mieli jotain krääsää käydä ostamassa vielä pikkuselle. [:)]
 
 
 
Täälä oli niin levoton yö[&:]

Pöyrin ihan koko ajan ja heräilin puolen tunnin välein. Lopulta 10 vaolle 5 nousin ylös[:D] Vein miehen töihin, kun hänen piti kuudeksi.
Nytkään ei meinaa uni tulla.
Pitääs koittaa pienet päikkärit ottaa ennen kymmentä. Kymmeneltä meinaan mennä sellaiseen neuvolan järjestämäään ryhmään missä keskustellaan synnytyksestä ja kaikkeen siihen liittyvästä.[:)][:)]
 
Huomenta! Täällä kans levoton yö takana ja nyt pitäis jotenkin kerätä itsensä ennen koiruuden lääkäriä...oon kuin nukkuneen rukous (äitiä lainatakseni) enkä jaksais nyt yhtään mitään, mutta pakko on viedä koira saamaan rokotuksensa ym. Tänään olis pojan hammaslääkärikin iltapäivällä. Eilenillalla taas imuroin ja kai se on uskottava ettei se ole enää meikäläisen hommaa.

Mulla oli yöllä toi oikeen käden sormet aivan sairaan turvoksissa, yäk. Näytti ihan kun käsi ois ollut semmonen puhallettu kumihanska kun vertasin sitä toiseen käteen [:D] Olin vissiin nukkunut sen päällä jotenkin kun vasen oli ihan normaali. Muuten ei kyllä turvota ja käsikin on taas ihan oma itsensä.

Huomenna on sitten meillä se synnytystapa-arvio... Ainakin nyt oon ihan hyvillä mielin vaikka jännittääkin ihan sikana. Onpahan sitten tosiaan joku päivä mitä voi konkreettisesti odottaa ihan niinkun katusutariina tuolla fb:ssä mulle sanoikin. Ei olis enää kuin about 2 viikkoa jäljellä...

Joo... jospa tyhjentäis ton astianpesukoneen ja menis vielä hetkeks pötköttämään.
 
Täällä taas xtra neuvola takana ja voi helvetti!

Rv 36+0
Paino 77,3 (+3500/vko) yhteensä tähän mennessä +19,2kg
Turvotus +++
RR 130/89 118/85 124/85
U-Prot. -
U-Gluk. -
Sf 38
Tarjonta rt?
Sydämen syke 158
Liikkeet ++

[/align]Täällä paisutaan siis kun pullataikina! "Normaali" painonnousu näillä viimesillä viikoilla on 200g/vko, ja kappas mulla se on kolme ja puol kiloo. Luulis, että ne siellä sairaalassa sitten torstaina alkais tekee jotain päätöksiä ja ratkasuja mun suhteen mitä tehdään ennenku ratkeen ja repeen niin että henki on pois. Mahtaako mun mahassa asua enää ees ihmisen alku [8|]
 
mohomaha aikasta paljon tullut painoa viikossa.[:-] Mutta olisko näillä kuumilla keleillä ja turvotuksella osuutta asiaan ?
 
Neuvola ja lääkäri takana, joten kuulumisia sieltä

rv 36+0
paino +900g/vko, joten nyt paukahti tuo 20kg rikki, tarkalleen 20,8 [:@] (yhteensä 77,8)
turvotus ++
RR 110/72
pissa puhdas
SF 34
tarjonta rt
syke +
liikkeet ++

lapsiveden määrä N
paino arvio 2,6 kg (eli jos syntyy la pojalla olisi painoa n. 3,6 kiloa)
kohdunsuun pituus 3cm
kohdunsuu pehmeä (ja jotain höpisi että on auki jostain vähän, en noista sen koukeroista ota selvää. Kuulemma normaalia näillä viikoilla)

Eikä niistä eilisistä supistuksista kannata kuulemma huolestua, en mä vielä synnyttämään ole lähdössä [:)]. Vaikkakin sen verran tuo eilinen "pelästytti", että sain uuden vaihteen pinnasängyn maalausprojektiin. Neuvolareissulla hain maalia ja nyt meen hiomaan loput maalit siitä pois [8D]
 
Huh hellettä! [:D] Toisaalta ihan kiva, että on lämmin näin lomaillessa ja vauveli on vielä vatsassa. Tuossa viikonloppuna pääsin tapaamaan noin kolmen kuukauden ikäistä vauvaa ja siinä oli tuoreella äidillä kyllä vähän arpomista, että mitä vaatteita sen vauvan päälle laittaisi, kun nukuttaa sitä ulos. Poika oli ihan hiestä märkänä, vaikka vaatetta ei ollut paljoakaan päällä.

Täällä on myös turvotus lisääntynyt helteiden myötä. Osaako joku sanoa oliko siihen muita helpotuskonsteja kuin runsas juominen ja suolaisten ruokien välttäminen? Ja juomista puheen ollen, niin se Kopparbergin alkoholiton luomu omenasiideri on kans hyvää [:)]

Samoin on nenä alkanut vuotamaan ja silmät kutiamaan. Tänään ollut vähän parempi päivä. Olen yrittänyt lääkkeiden ottoa vältellä, kun normaalistikaan en ota niitä ellei oireet ole oikeasti pahat. Te, jotka olette noita allergialääkkeitä ottaneet, niin onko teille lääkärissä tai apteekissa suositeltu jotain tiettyä merkkiä?
 
Turvotukseen helpottaa noiden lisäksi vielä jalkojen ylös nostaminen. Ja sitähän voi tehdä monta kertaa päivässä pieniäkin hetkiä, mutta viimeistään sitten illalla on hyvä nostaa tassut taivaisiin. Mulla myös helpottaa kylmä vesi, poistaa ainakin kuumotuksen tunnetta. Kokeilepa noita [:)]
 
Neuvolakäynti myös täällä takana, laitanpa nyt sitten minäkin noita tietoja..

rv 37+0
paino +650g, kokonaisuudessaan nyt on tullut 21,7 Kg.. Onpahan taas ainakin ensi syksyksi mielekästä tekemistä kun noita kiloja äheltää pois [:D]
turvotus ++
RR 110/68
pissa puhdas
SF 37
tarjonta rt
syke 150
liikkeet ++

Ihan normi käynti. Sinänsä ei mitään ihmeellistä. Turvottaa täälläkin ihan jumalattomasti ja toissa päivänä tuota painoa tuli sen 3kg lisää, jotka luultavasti oli pelkkää nestettä. Jätin pois kaikki vähänkään ylimääräiset suolat/mausteet ja aloin juomaan vettä todenteolla. Nyt menee siis joku 3-4 L päivässä ja hikoilen kuin sika, ja juoksen vessassa. No mutta lähti tuo 3kg pois ennen kuin tarvi neuvolan vaa´alle mennä [:D][:D]
 
Poppi81: reseptillä sain cetiriziiniä ja nasonex nenäsumutetta allergiaoireisiin. Itsellä ei noi tabletit paljoakaan oloa paranna, mut toi nenäsumute kyllä TOIMII. Tuota cetiriziiniä saa myös ilman reseptiä ja nenäsumutteissa on laajavalikoima apteekissa kannattaa sieltä kysyä, jos ei lääkäriin asti jaksa vaivautua.  Itse ainakin olen kokenut tehokkaimmiksi suihkeet joita tarvitsee vaan kerranpäivään laittaa. 
 
Hihih, mulle neuvolan täti pisti turvotukseen oikein 3 plussaa [:D] Mutta heei, missä just_pam on? Kattelin että viimeksi kirjoitellut 11.5. Onko siellä jo jakauduttu??

Jostain vuoden takasesta lehdestä luin just, että turvotukseen saattaa auttaa myös ananas ja mansikat. Nyt kun saiskin sellasen ison laatikon mansikoita, niin vattakin toimis varmasti [:D] Nams...
 
Täällä myös neuvola takana.

Rv 37+3
Paino: 73,9 ja +1350/vko..yhteensä tullu jo 18,8 kg...[:(]
Turvotus: +
RR: 114/63
Sf: 31
Tarjonta: Rt1
Sydämensyke: 124-135
Liikkeet: ++
 
Täällä on myös turvotus lisääntynyt helteiden myötä. Osaako joku sanoa oliko siihen muita helpotuskonsteja kuin runsas juominen ja suolaisten ruokien välttäminen?




Mohomaha veit sanat mun suusta ! Meillä tänään sielä neuvolan tapaamisessa oli puhe turvotuksesta. Ja sielä sanottiin, että juurikin mansikat, ananas ja persilia auttavat turvotukseen ![:)] Persilia toki sisältää myös rautaa, ettei nyt ehkä kannata mennä mitään persilia puskaa syömää[:D][:D][:D] Ja juurikin, että nostaa jalat ylös kun makoilee. Terkkari sanoi myös, että liikunta ja lenkki lisäävät turvotusta näillä keleillä. Parhain lääke kun malttaa muutan kerran päivässä laittaa ihan maate ja makoilla rauhassa.[:)][:)]
 
Tulihan tästä ihan hyvä päivä sitten loppujen lopuks vaikka aamu antoi olettaa ihan muuta. Hauva sai rokotuksensa ja poika kävi hammaslääkärissä. Ostin ananasmehua ja purkkianasta nyt sitten minäkin, vaikkei tuo turvotus ainakaan vielä ole mainittavaa. Vettä, ananasta ja jalat ylös niin eiköhän pahimmat turvotukset helpota. Ja tosiaan liikunta/lenkit saattaa vaan pahentaa tilannetta. Ja pakko vielä sanoa että nyt on jopa loistava olo! [:D]

Tää menee nyt valmistautumaan Suomi-Slovakia matsia varten, mies jo tuolla huhuilee...
 
Piti vielä lisätä; että tänään sielä neuvolassa sanottiin myös että hiroja auttaa turvotukseen myös ! Se laittaa nesteet kiertämään. Yksi äiti sielä sanoi, että hänelle auttoi ainakin tosi hyvin.[:)]
 
Takaisin
Top