kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
henniv: kuinka siskosi leikkaus meni? kumpi tuli ja millä mitoilla? et ole tainnut kertoa, tai sitten multa on menny ihan ohi [8|]
 
huomenia!

Täällä oli taas viime yönä vilskettä kun nuorin poika käveli ensin unissaan olohuoneeseen ja sitten etsiskeli ihan hirveesti meidän vauvaa sohvatyynyjen alta [:D] ei meinannut millään suostua takas omaan sänkyyn. Heh, eiks MUN pitäis nähdä näitä omituisia vauvaunia eikä lasten?

Just odottelen miestä päivätauolle, käydään ostamassa mulle edes se yks paita joka menis helteillä päälle. Mies on niin mun kanssa samankokoinen, etten auta miehen vaatekaappia hyödyntää. Nyt survoin itseni ihan tavis t-paitaan joka meni kyllä päälle mutta tietty nousee ja rullaantuu alhaalta ylös. Ei kun shoppailemaan!
 
Mohomaha; Leikkaus oli mennyt hyvin,vaikka jännitys oli ollut aivan hurja[:)] Aamulla olivat menneet sisään sairaalaan,mutta vasta 4 jälkeen olivat leikanneet[8|]Kauhea odotusaika...
Tyttö sieltä tuli,niinkuin pari viikkoa ennen leikkausta olivat saaneetkin tietää[:)] Eli siis leikkaus oli viikolla 39+2. 51cm oli tyttö ollut pitkä ja 3kg600g painoa..hassua kun olivat käyneet kaks viikkoa ennen leikkausta käännytysyrityksessä,joka siis ei menny hyvin,siellä oli ultrattu ja katottu painoa sun muita juttuja..painoa oli tuolloin 2.6kg noin mitattu..olisko ollut heittoa tuossa mitassa,kun syntymäpaino oli kuitenkin noinkin hurja?!.. siskokin odotti sellasta alle 3.5 kiloista vauvaa[:D][:D] Ihana oli ollut kun 2.5 vuotias Isosisko oli käynyt sairaalassa vauvaa katsomassa,oli ollut ihan tohkeissaan toinenEi olis millään malttanu pois lähtee[:D]
Ihan harmittaa,kun ei pääse kattomaan pikkuista vielä[8|]Pitäs Tampereelle lähtee ja matkaa kuitenkin sellaset 600km meiltä..[&:]Kesällä sitten[:)][:)]
 
Henniv, paljon onnea tädille!!! [:)] Unohdinkin kokonaan että siskos meni sinne sektioon... Mullakin sisko oli ollut viikkoa ennen tytön syntymää äitiyspolilla ja painoarvio oli ollut sillon 3,5 kg ja tyttö painoi 4,3 kg kun syntyi... joten ei noihin arvioihin kai ihan hirveesti kannata luottaa...  Mutta onpa ollut tosi pitkä odotus jos aamuks menivät ja neljältä vasta leikattiin...huh! Olisin varmasti ollut ihan hermoraunio!
 
Aurinkoista perjantaita

koko viikko ollu kyll mahti sää [:)]

eilen täällä vietettii esikoisen 1v synttäreitä,jonka päätteeks illalla oli itsellä jalat turvoksissa.hyvä etten kunnolla alkanu itkemään siitäkin.. ja sitten eilen kävi pojan kummitäti ja mukana heillä 2vk tyttö,voi että toinen on niin pieni ja ihana.
ja tosiaan noi painoarviot heittelehtii aina,aikas jännä sinäsä. saas nähä minkäkokoinen tuleee sit itsellä kans kun pientä povattu,kumminkin sellanen 4kg jössikkä..

henniv täti onnittelut!

ja kauheita unia siellä kans nähty, ite nähny nyt kans et miehell on toinen.. ja kerran näin unta et poika tuli.joka näytti iha alienilta.. pelottavaa.

tässä koettanu napsii särkylääkettä ku päätä särkee.ei oo yhtää kivaa. ja mieskin lähti käymää omilla asioilla ja kuntosalilla.. mut kaippa sitä voi sille soittaa jos tuntuu ettei kauaa jaksa pysyä pystyssä..mutta ehkäpä tästä se olo helpottuu.. ristiäisetki olis juhannuksena,nähtäväks jää pääseekö sinne.[:D][:)]

ja sumu oli ollu lämmössä. voi ett ihanaa.. mut onneks nyt tääl kotisuomessaki on nyt ollu lämmintä ja toivottavasti riittää lämmintä! [:)]

maanantaina olis neuvola..voi itku.sinnekkää ei kiinostais yhtää mennä.
 
Kiitoksia[:)][:)][:)] Olihan tuolla ollu pikkasen hermot kireellä kun joutunut oottaan melkein päivän sitä leikkausta..

Niinno noi arviot taitaa olla tosiaan puol kiloo sinne tänne mittoja..että tuskin kannattaa tosissaan ottaa,tai varautua ainakin siihen että voi tulla isompikin[:D][:D]
 
Pelkään myös ihan kamalasti että vauvalla ei ole kaikki hyvin Toissapäivänä en tuntenut mitään liikettä enkä eilenkään kuin vasta myöhään illalla niin kyllä sai hermoilla taas Mulle vaan sattu tulemaan tuo pelko kun työkaverini vauva oli kuollut kohtuun päivää ennen laskettua aikaa kun istukkaan oli tullut jokin vika. Oli sitten joutunut synnyttämään kuolleen vauvan. Ihan kamala tilanne



Ihan hirveää; mun kummisedälle ja hänen vaimolleen kävi sama juttu; siis vauva kuoli kohtuun viikkoa ennen laskettuaikaa. Syytä en muista mikä oli tullut. Oli ihan hirveää mennä hautajaisiin ristiäisten tilasta.

Mutta onneksi meillä kaikilla on kaikki hyvin ![:)] Ja toivotaan että kaikille menee kaikki hyvin[8D] Nuo on sellaisia elämän oikkuja joita ei voi tavallinen ihminen edes käsittää. Kenties jollain suuremmalla jossain ohjat käsissä... ?


Tänne oli tullu tosi paljon tekstiä[:D][:D]

Hauska kuulla, että muillakin tiskausongelmia[:D] Se ei kyllä ole mukavaa.


Vaatetuksesta; Mulla menee kaikki omat paidat kyllä päälle; ei masu niin kamalasti ole kasvanut. Housut ei mene. Pidän tosi tosi paljon legginssejä ja pitkää paitaa. Ja niissä on rento olla itelläkin. Muutamat ohuemmat mamma housut oon ostanut ja yhden mamma shortsit.[:)][:)] Mutta luulempa, että kallistun enemmän silti legginsseihin. Oon aina tykänny niistä.[:)]


Meillä kans miehen vaatteet tosi paljon liian suuria mulle[:D] Öisin toki pidän aina mieheni paitaa; on ihana nukkua niiin löysässä paidassa; ei ainakaan paina mistäää[:D]


Supistuksista; Täälä kans supistellu keskiviikkona ihan koko ajan. Melkeimpä vois sanoo, että tasaisin väliajoin; mutta kaikki kivuttomia. Ja loppuivat sitten kuitenkin. Mä olen aina niin huono lähtemään mihinkään polille; ajattelen aina, että no odotellaan nyt vielä hetki.[:D] Mieskin oli jo soittamassa synnärille.[:D][:D] Ja nyt ei ole supistellut juuri ollenkaan. ALakertaan vaan sattuu ja alaselkään; aina näin aamuisin eniten.


Voi, että! Täälä kans niin uskomattoman ihana ilma! Aamulla heräsin tasan 10 ja ulkona lämmintä jo silloin 26 ja meidänkin mittari on varjossa ![:D][:D][8D] Kesä todella tuli !

Niin ja Henniv En ole varmaan mäkään muistanu onnitella tuoretta tätiä! Onnea ![:)]
 
[font="Trebuchet MS"]mihinkän muuten memuli on hävinnyt ?
Vai ovatko he jossain lomalla, onko mulla vain mennyt ohi. Tuli vain mieleen kun hänen kirjoituksiaan ole hetkeen näkynyt.
 
Oi onnea Henniv siskonplikasta [:)] Aika huima heitto kyllä painoarviossa.

Ei mulla oo käyny mielessäkää että pystyisin nukkuu joku vaatekpl päällä [8|] Viime yönäkin, vaikka olin alasti eikä peittoo ollut päällä ja laitoin puolilta öiltä tuulettimeen pyöriin ja huriseen sängyn päätyyn, niin heräsin parin tunnin päästä siihen että olin ihan hiestä märkä [:'(] Kai tämmösen mahan kantaminen on sitten raskasta unten maillakin... Tulee (jälleen kerran) aika pitkä kuukausi kyllä vielä jos pitää tätä niin kauan kantaa.

anihani: eihän sulla oo mitään muita oireita päänsäryn lisäks? onko paino noussu runsaasti, turvotusta reilusti? millon sun verenpaineet ja pissa on katottu? jos mun päätä särkis niin pitäis heti lähtee sairaalaan kun mulla on se raskausmyrkytys riski olemassa...
 
kiitän kiitän[;)][:D]
aah,tätä ilmaa[:)]ei voi kun nauttia..vaikka joutuu melkein alasti kulkemaan,kun niiiin hiki[:D][:D]
Muuten ei oo mitään alkoholia tehny mieli,mutta helle,aurinko ja jääkylmä siiteri :P voivoi.. Olis kyllä hyvää,mutta eiköhän sitä jaksa oottaa pitemmälle kesään[:D]
Itelläkin öisin ihan tuskasen kuuma[&:]Ei puhettakaan että olis mitään paitoja tai housuja päällä..
 
ei minulla pahemmin ole muita oireita,jotka voisi viitata raskausmyrkytykseen. ja tää pääkipeekin voi johtua tästä auringosta ja etten ole juurikaa syöny mitää..mutta ärsyttää et tää pääkipee voi viitata niin moneen..onkohan kellää kokemust jos raskausmyrkytys tullu et heti joutunu sairaalaa makaamaan loppu ajaksi vai millanenhan käytäntö ollut?[8|][&o] jo pelkkä ajatuskin et joutuu sairaalaa makaamaa ahistaa ja sen jälkeen ei itkusta tule loppuakseen... [:(]
itsellä on onneks verenpaine mittari nyt lainassa,kumminki. ja vettä koettanu juua ja syyäkin aina jtn.

ja niin super ihana päivä. voi että. käytiin tossa asioilla ja hikee piisaa... ja tosiaan nythä on tosi tärkee pitää huolta nestetasapainosta.. koko ajan ambulanssi piipaa äänet pääl menossa. liekkö paljon nestehukast kärsiviä ihmisiä sitte liikenteessä...
 
Jenni90: Oli vaan kaks pitkää yötä koiralle kun molempina oli mulle siivottavaa tehny. Kyllä muuten on malttanu pidätellä ja pyytää ulos. Mutta kun en torunut koiraa vaan siivosin nätisti, niin eikös toinen koira sitten kattonu että AHAA täällä saa tehä jätökset sisälle nykyään. Se sai kyllä huudot osakseen [:D] Nyt ei oo kumpikaan tehny mitään sisälle ja ovat innoissaa kun ulkona aurinko paistaa, ruoho vihertää ja mä mehukattikanisterin kanssa niiden kanssa ulkona juottamassa vettä. Niitten mielestä on ylikivaa kun niille kaadetaan vettä "ilmaan" ja saavat siitä lipittää.

Henniv: mulle teki vaikeeta kattella upciderin pulloja kun niissä on niin nätit, kesäiset etiketit että jo senkin takia ois mieli tehny ostaa. Eiköhän sitä loppukesästä pääsee pari maistamaan. Kuinkahan känniin sitä tulee jo yhdestä pullosta kun ei oo 10kk juonu yhtää alkoholia? [:D]

Kovin pieni arvio Viirukhanilla. Toivon että mullakin asuis sen kokonen kaveri täällä mahassa [:D]
 
[8D] hiukka teki mieli tänään siiterii kun niiiiiiin kuuma!! tosi hyvän päivän valitsin shoppailureissulle jossa viihdyin nejä tuntia. jalat on pikkasen kipeet ja voimatkin ihan pois kun lähin vielä niin huonolla tankkauksella kun tarkoitus oli vaan että haen nopeesti pikkuipanalle ammeen. noh mitään mieleistä ammetta en löytänyt mistään vaikka kiersin kaikki marketit,honkongit, tarjoustalot ja säästökarit...ja siinä sivussa vielä muutkin vaateliikkeet kun piti käydä hypistelee kaikkia ihania pikkuvauvojen vaatteita. lämpötila kipusi tällä suunnalla varjossa +28 joten on kuuma. ei sais valittaa mutta valitan kuitenki. [8|] varmaan nestehukkakin iski kun en muistanut vesipulloa mukaan taaskaan.... kotona olin melkosen väsynyt..

en tiijä mutta jotenki alkoi raivostuttamaan kaupoissa kun ihmiset tuijottamalla tuijotteli mun massua. tähän asti siitä on vaan ollut mielissään mutta jotenki nyt meinasi tosiaan kuohahtaa..... ehkä toi kuumuus sai pientä tuskastumista aikaiseksi... [8|][:-]

UNIA: täällä oli yöllä ukkonen ja se sekottu mun uniin aika tavalla.. olin synnyttämässä ja kipuilin kauheitten suppareitten kanssa ja sitten ihan hölömönä ihmettelin hoitajille että kuin hitossa mun mahasta voi noin kauhee jytinä kuulua??? kätilö tuumasi että se kuuluu vaan asiaan......... pikkasen nauratti kun heräsin ja tajusin että ulkoohan se kuuluu eikä mun mahasta... [:D] sitten pitikin valvoo ja ihastella luontoäiteen järjestämää näytöstä....

mä oon täällä pikkasen huolissani ton ipanan koosta kun silloin kätilö sanoi rakenneultrassa että on todella pieni ja siro vauva tulossa... ois kyllä kiva tietää noin suunnilleen minkä kokoinen ipana siellä masussa melskaa.. tuntuu nimittäin vieläkin melkomoista elämää pitävän eikä rauhottumisesta oo minkäänlaista merkkiä.. päin vastoin ... tuntuu että iltajumpat kestää nykyisin sen kolmetuntii putkeen...... ja pitkin päivää mun maha muljuaa kauheesti....
mukavaa viikonloppua mammoille. nautitaan olostamme. ja kesästä. joka vihdoinkin on tullut. [:D][8D]
 
hani, kävin ostarilla nostamassa rahaa ja teki niiiiiiiiiin mieli edes yhtä siideriä kun ihmiset istui terassilla *slurps* [8D] säälien katsoivat mua (tai siltä ainakin tuntui) kun vaapuin ohi ihan hikisenä... ja kaupoilla kun käytiin niin kyllä ne ihmiset vaan tuijotti!!! Ensin luulin, että kuvittelin mutta sit jo mieskin sanoi että ihmiset tuijottaa mua ja mun mahaa... ja meinas tosissaan mennä vati nurin! Ihan kun olisin joku yleinen nähtävyys! Kas kun eivät tulleet silittelemään massua.

Sain nyt sitten tuon pienen ihanan kummityttöni tänne viikonlopuks kylään, mies tulee onneks myös kohta kotiin. Saadaan taas tuntumaa suurperheen elämään [;)] Jotenka yritän nyt pyhittää nämä pari päivää tytölle ja tulla tänne kurkkimaan vasta sunnuntaina... katotaan onnistuuko, saan varmaan vieroitusoireita [:)] Mutta oikein lämmintä ja aurinkoista viikonloppua teille kaikille!!!
 
Pätkiä Lennun elämästä:
 
Lämmintä on! Istun kotona bikineissä - melko huvittava näky. Toivottavasti kukaan ei tule kylään [;)]
 
Kävin päivällä ostamassa pari imetyspaitaa. Etsin ensin H&M:stä. En löytänyt. Kysyin myyjältä ja sain vastaukseksi " Jaa... ei kai meillä oo.... en mä ainakaan tiiä". Ja sitten tämä noin kuusitoistavuotias, ylimeikattu asiakaspalveluihme poistuikin paikalta. Vähänkös vitutti!!! Kävin lasten vaatekaupassa (olin siis Jumbossa) ja kysyin neuvoa. Kertoivat, että Vero Modassa on oma mallisto meille. En tiennytkään! Sieltä löytyikin hihattomia ja lyhythihaisia imetyspaitoja ja vielä imetysneulekin. Tosi kivoja värejä, eikä oo hinnallakaan pilattu, tais olla 17.90€ / paita. Ja palvelu oli tosi ystävällistä. Suosittelen!!!
 
Sitten nauratin kanssaihmisiä käymällä puutarhamyymälässä ja ostamalla 16 kahden metrin pituista ja mun käsivarren paksuista puuseivästä. En meinannut mahtua kassan ohi.. Onneksi ihmiset tosiaan naureskelivat ja pari tarjosi apuakin, eikä katsonut pahasti. Nyt vielä kun mullat saapuis pihalle, niin pääsis istuttamaan omppu-, päärynä-, kirsikka- ja luumupuita [:D] Pakko kehua: Mun perennapenkki on nyt pioneja vaille valmis. Ja pionit tulee kuulemma ensi viikolla. Kyllä tää pelto kohta alkaa pihalta näyttää [:)]
 
Enää vajaa 4 viikkoa jäljellä! Tuntuu jotenkin epätodelliselta.. Nyt meitä on kaksi, pian kolme..
 
Voisiko joku aiemmin jo synnyttänyt kertoa, miltä tuntuu kun vauva laskeutuu "lähtöasemiin". Mulla on parin päivän ajan tuntunut ihan siltä, kuin se päätään pyörittämällä yrittäisi tunkea alemmaksi. Siltäkö sen pitäisi tuntua?
 
Meillä tuo rotikka meinaa läkähtyä sisälläkin[&:] Raasu. Pikkukoira nauttii kun on niiin ihanan lämmin.

Hyvä että meni nopeasti ohitte; niin se meni meilläkin[8D]
 
Mä kans kävin tänään vähän shoppailemassa vaatteita hellekeleille[8D][8D]

Auton mittari näytti edelleen 29 lämmintä [:)][:)]

Ei auta kun nauttia tämmösistä keleistä.
 
Huh hellettä! Mut en valita, ihana kun on kesä! Vaikka sen varjossa viettäiski!

Tänään ollu tod. tuskanen päivä! Aamulla alko olo heittää hieman heikoks, hikeä puski ja olo oli huono. Ja sit alko krampata maha (joutu tää mamma menee kaksinkerroin kippuraan kun koski)...tässä vaihees aattelin et on mahatauti iskeny meiksiin (sitä täällä paljon liikentees), mut en ois enään ollenkaan varma!
Aamulla kävin pari kertaa kakkosel, mut muuten ei oo oksettanu eikä paskattanu koko päivänä! Varmuuden vuok jätin syömättä päivän aikana. Lepäsin käytännössä koko päivän, heti kun nous jalkeille alko supistelee ja koskee nivusiin! Lapset käytin parturis, ja sen jälkee vein heidät mummilaan touhuumaan et pääsin ite takas lepäämään! Nivuset oli parturis istumisen jälkeen kuin tulessa;kävely onnistu hyvin pienillä askeleilla ja reidet tiukasti yhdessä!
Et ota täst nyt selvä et onko mahatauti vai mahdollisesti alkava synnytys vaivana [&:]. Ei kyl tartteis pikkasen viel parii viikkoo tulla mahasta pois... Mut jos muu perhe rupee mahatautii sairastaa, niin sit tietää et kyseessä oli se! Toivottavasti huomenna ois parempi olo jo, ei jaksais koko viikonloppuu sängys maata...menis sit ees mökille makaamaan!! [:)]
 
Takaisin
Top