kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikohan tossa toissapäivänä kun mietin, että mihinhän on mahtanut sumu täältä kadota kun ei ollut pitkään aikaan mitään kuulunut [:D]
 
Olin tulevan isän kans reissussa. Teki molemmille kyl tosi hyvää päästä vähän stressilomalle ennen
kuin vauva syntyy ja tohina alkaa. Ja muutenkin, ku ollaan erottu ja kaikkee ni oli ihan kiva viel
reissata yhdessä. Mehän asutaankin kyl viel samassa talossa, ku en oo löytänyt itelleni ja pojalle
tarpeeks kivaa kotia. Nyt tuntuu, et kaikki menee aika nappiin, tuntuu hyvältä! Ehkä tästä tuleekin
ihan hyvä kesä :)
 
Huomenta!
 
Näin ihan hirveetä unta... Mun vauva kuoli viikkoa ennen laskettua aikaa! Istuin semmosessa pikkubussissa takapenkillä, ja sit se ajo johonkin monttuun ja pyörähti ympäri. Etupenkkiläiset ja minä jäätiin henkiin, kaikki muut kuoli, minun vauvakii... Kauheeta!
 
Nyt oon aamun tässä sitä mietiskelly... Ja masua kovasti kuulostellu, että onhan siellä vielä liikettä. Onnex on potkassu muutaman kerran!!! Ja uskaltaako sitä autolla lähtee minnekään...
 
Mahtava ilma taas ulkona, tulee hieno päivä! Eilen käytiin rantasaunassa kylpemässä ja paistamassa makkaraa. Tänään ajateltiin kavereiden kanssa grillata ja syödä sitten ulkona! [:)]
 
 
Kiva että Sumulle kuuluu hyvää!! [:)][:)]

Hurja uni mimosalla[&:]Onneks en tuollaisia oo ite nähnyt..

Mohomaha,Mulla on enemmänkin ton paistinpannun kanssa niin että meinaan mahani polttaa aina siihen kun kääntyilen[8|]...[:D]

En tiiä mistä tullu mulle sellanen olo,että meillä ei varmaan mennä lasketulle ajalle..Eikähän kohdunsuun pituuskaan ollut kun sen 1.5cm enää..vaikka ei se pakosti kait mitään merkkaa,mut silti..Ihan kiva olis jos syntys muutaman viikon ennen laskettua..[:D]

Huh,kyllä meille tulee varmaan joku lätkäfani tuolta masusta..Sellanen meno alko heti kun ottelu illalla alko..[:D][:D]

Meille tulikin eilen illalla miehen enon lapset,7 ja 4, kyläilemään..Oli kyllä kivaa[:)] Alkujännityksestä kun pääsivät niin johan alko sellanen meno että huhhuh[:D][:D][:D] Kissatkin juoksivat loppuillasta karkuun[:D]
 
Mohomaha: HUI! Tuntuu kyllä todella hurjalta tuo sinun sf-mittasi. Meillä kun on samana päivänä laskettu aika ja minulla on sf-mitta 10cm pienempi kuin sinulla... Mutta mä taas menenkin päinvastoin alakäyrien alapuolella... Eikö niitä kaksosiakin epäilty jossain vaihees?

Unista:
Mä olen kans nähnyt kaikenmoisia unia... Viime yönä syntyi unessa todella tuuheatukkainen tyttö [:D]
Eräänä yönä on äiti ollut mun kanssa synnärillä ja laittanu kaikki maailman tipat ja neulat mulle (olen piikkikammoinen ja äitini on sairaanhoitaja)
On myös tullut niitä ikäviäkin unia... Keskenmenoa, vauva kuollut, mies jättänyt yms.. mutta niitä en edes halaua muistella... Olen muutenkin aika vilkasuninen ja yleensä vielä muistankin ne.
 
Olis mukava nähdä livenä näitä massuja, miten erilaiset ne oikeesti on kun vierekkäin seistään.

Mohomaha Olis kyllä mukava "vertailla" masuja[:D] Kuitenkaan kun kahta samanlaista ei ole olemassakaan[:D]


Sumu; Kiva kun taas täälä. Oliko reissu onnistunut?[8D] Toit kesän mukanasi tänne.[:)] Kiva kun olette noin hyvissä väleissä ! Ihan vauvankin vuoksi

Mimosalla erittäin kamala uni. Ei voi kauheampaa unta nähdäkkään.[&:] Mutta onneksi se oli vain unta ![:)]

Henniv; Nuo "tuntemukset" on jotenkin jänniä[:D] Mulla kans alussa oli sellainen tunne, että ihan varmasti saadaan poika, kun "toivoin" tyttöä; varmaan niin kun jokainen äiti tahtois yhden tytön ja isä pojan, Ja sitten kun saatiin tietää, että pikku prinssiä odotellaan niin sen jälkeen on tullut tunne, että Hän on ihan isänsä näköinen; tumma ja ruskeat silmät[:D] Niin ja yhtä vilkas[:D] Ja mulla kans tunne, että meillä tullaan ennemmin maailmaan.[:)][:)] Sopii mulle kyllä ! Saas nähä osuuko tämä vaisto oikeeseen.[:)][:)]


Unista : Täälä kans nähty tosi kummallisia ja pelottaviakin unia raskauden aikana. Joissain unissa ei ole kyllä päätä ei häntää[:D]


Eilen tosiaan oltiin miehen ja ystävien kanssa viettämässä iltaa. Oli hauskaa. Baarissakin viihdyin kahteen saakka[:D] Kyllä oli taas masun silittäjiä[:)][:D] Nyt on olo kun olisin juonu yhden vesi lasin sijaan kolme pulloa kossua[:D] Mulla varmaan henkisesti paljon suurempi krapula mitä mun miehellä, vaikka se sentään joi[:D][:D][:D]


Täälä on uskomattoman ihana sää![8D] KesäKesäKesä!
 
Tässä myös vähän neuvolakuulumisia eiliseltä (vk 36+4):
1) Paino oli noussut viikossa reilun kilon [:-], tosin suurin osa siitä lienee turvotusta, kun sormusten pois saaminenkin on nykyään vähän niin ja näin. Painon nousu siis selkeästi kiihtynyt näin loppua kohden, kun tähän asti nousu ollut n. 300g/vk.
2) Sf- mitta oli nyt 32, kun se viime viikolla oli 29. Neuvolassa näyttivät mun käyrää ja menee iloista siks-sakkia: osasyynä lienee se, että mulla on viime aikoina ollut neljä eri mittaajaa. Toinen syy onkin sitten se ikävämpi eli kuulemma vauvat, jotka on perätilassa aiheuttaa kans käyrään tuollaista heiluntaa [&:].
3) Eli kolmas kuuluminen oli se, että tämä terveydenhoitaja nyt vuorostaan arveli vaavin olevan perätilassa. (Viime viikolla neuvolalääkäri siis kallistui raivotarjonnan puolelle.) Tunnustelemalla oli ensin raivotarjonnan kannalla, mutta koska sydänäänet kuuluivat niin korkealta, niin oli sitä mieltä, että vaavin on pakko olla perätilassa. Ja niillä on kuulemma viime aikoina ollut näitä perätila tapauksia yllättävän paljon... No, sain vihdoin ja viimein eilen ajan äitiyspolille ultraan, joten saa tähänkin sitten vihdoin sen varmuuden.
 
Tääläkin on nyt monelta saanut kuulla, että vaúva on kääntynyt perätilaan[&:] Malttaisivat vaan olla raivotarjonnassa.
Meillä vauva on rt, ainakin vielä; toivotaan ettei enään edes käänny perätilaan; mutta eihän sille mitään voi jos näin käy.[:-]
 
Täällä ei juurikaan mitään ihme unia ole nähty, ennen kuin nyt. Huomaa että alkaa jonkinlaista jännitystä olemaan ilmassa.. Ja paskat.. Suoraan sanottuna pelottaa ihan pirusti, vaikka kolmas onkin tulossa. Miljoona hommaa pitäis vielä tehdä, eikä musta ole tän mahan kanssa tekemään yhtään mitään, eikä kylläkään sen sektion jälkeenkään jne jne jne. Onneks tuo ukko-kulta jaksaa katella mun skitsoiluja [:)]

Mulla on ongelmia noiden pyykkien kanssa. Kun ripustan niitä tohon telineeseen kuivumaan, mahaa ottaa koko ajan osumaa, ja meinaa teline olla maassa. [:D][:D] Kaveri poltti muutama vuosi sitten mahansa paistinpannuun, jonka jälkeen mä oon siitä säikähtäneenä paistanut aina sapuskat siellä hellan takaosassa.

No sulla on kohta mohomaha se ultra? Selviää sitten tuo mukelon painokin, sekä luultavasti myös se, miten tulet ton mukelon synnyttämään. Mulla tuo sf-mitta on pari senttiä vähemmän kuin sulla, ja syntyneet muksut on ollu noin nelikiloisia. Toinen vähän yli, toinen vähän alle. Sokeritesti ok, johon jouduin just ton yli neljäkiloisen takia. Oletko ajatellut lainkaan että joutuisit synnyttämään sektiolla? En halua pelotella sua, mutta.. Mulla tuo sf-mitta on noin iso siksi, että noi muksut ei mahdu kasvamaan yhtään tuolla lantion puolella, vaan kasvavat ikään kuin suoraan eteenpäin. Mun lantio on nimittäin tuolta ylhäältä niin kapea, että siks ne ei myöskään "laskeudu" eikä myöskään mahdu tulemaan ulos sitä kautta.

Jahas.. mitähän muuta? Jos painuis pesemään keittiön ikkunat eli siis aloitan, ja huomaan että ei tuu mitään, ja ukko hoitaa homman loppuun [:D]
 
Tuli mieleen tuosta mahasta kun on tiellä MÄ kun oon aika lyhyt ( 159cm) niin kun mä tiskaan jotain käsin, niin siitä ei tuu mitään. Tai jos kuorii perunoita tiskialtaalla; ei jumankekka[:D][:D][:D] Maha ottaa tiskipöytään ja sitte kädet ei ylety hanalle[:D][:D] Ei ny aivan; mutta melkeen. Sitten pitää olla jotenkin ihme kumarassa[:D]

Noh, onneksi on tiskikone, ei tarvii käsin paljon tiskata[:D]
 
Täällä viimeyön unisaldo oli se, että vauvalla oli 3 eri isäehdokasta, mutta omaa miestä ei niiden joukosta löytynyt... Piti oikein aamulla miettiä, missä välissä oon kerenny tolleen töppäillä, ja kenen vierestä tänä aamuna oikein heräänkään... Oli kyllä puistattava ja todentuntuinen uni
 
VOi eikä mitä unia.[&:]


Huomaa että hormoonit tekee mitä sattuu nykyään[:D][:D][:D] Mä tuossa justiin kävin hakemassa meille laiskasti Hesestä ruokaa ja istuin odottamaan; vauva rupesi mylläämään masussa ja maha taas meni puolelta toiselle; Mulla pääsi itku siinä. Mietin , että kuinka joku voikin olla mulle niin rakas kun tuo vauva !? Teen mitä vain, että pojalla kaikki hyvin ja suojelen sitä kaikelta mahdolliselta ! Oikein äidinrakkaus - kohtaus[:)]
 
Täälläkin on tiskaamis vaikeuksia, oikein hermot menee!![:D] Kun ei ollenkaan sitä tiskikonettakaan ole että joutuu kaiken vielä käsin[8|] Joutuu seisomaan kilometrin päässä altaasta ja sitten kipeytyy selkä kun joutuu olemaan niin huonosti siinä ja kurottelemaan vielä niitä astioita sinne ylös[&o]

Ja myös mä oon nähny ihan omituisia unia, oon toki aina nähnyt paljon unia ja muistanutkin ne aina mutta nyt raskauden aikana ne on ollu paljon pahempia.

Ja musta tuntuu että vauva tulee aiemmin ulos kun pitäis, aika jännä juttu, kun en yhtään tiedä mistä moinen oletus tulee, on vain sellainen olo[:D] Kaikki muut on taas sitä mieltä että menee yli kun minäki olin viihtyny aikoinaan äippäni masussa reilun kaksi viikkoa yli lasketun ajan[:D]

Pelkään myös ihan kamalasti että vauvalla ei ole kaikki hyvin[:(] Toissapäivänä en tuntenut mitään liikettä enkä eilenkään kuin vasta myöhään illalla niin kyllä sai hermoilla taas[8|] Mulle vaan sattu tulemaan tuo pelko kun työkaverini vauva oli kuollut kohtuun päivää ennen laskettua aikaa kun istukkaan oli tullut jokin vika. Oli sitten joutunut synnyttämään kuolleen vauvan. Ihan kamala tilanne[:(]
 
Ihanaa aurinkoista helatorstaita!

Täällä on siivouspäivä; mies öljyää terassin tuoleja ja pöytää, laittoi hoitopöytään tason valmiiks ja mä imuroin ja pesin vessaa... piti pari kertaa istua alas huilaamaan, kun ei tuntunut ollenkaan hyvältä. Pojat on isänsä kanssa viettämässä Hok-Elannon päivää Linnanmäellä, tulevat kotiin illalla.

Nyt kun tuli nää lämpimät ilmat niin mulla ei ole mitään vaatteita mitkä mahtuu päälle [:@] Mammafarkut ja toiset äitiyshousut on ihan liian kuumat eikä mulla ole mitään t-paitoja tms. mitkä mahtuis päälle... Mies lupas viedä mut huomenna kaupoille niin saan edes yhden kesäisemmän vaatteen joka mahtuu. Hirveesti en viitsi ostaa kun aikaa on se muutama viikko enää.

Tänään saadaankin sitten pihviä ja teen salaattia [8D] eilen tuli taas syötyä ihan liikaa herkkua, suklaata uppos enemmän kuin tarpeeks... pitäis jotenkin yrittää nää vikat viikot olla herkuttelematta kun sitä painoa tulee muutenkin.

Ja huomenna otetaan sitten kummityttöni meille viikonloppua viettämään, ajateltiin mennä retkelle ja ostetaan pillimehut ym. käydään puistossa keinumassa ja laskemassa mäkeä, tehdään hiekkakakkuja ja illalla sitten saunotaan. Vikaa kertaa otan tytön ennen oman vauvan tuloa. Pojatkin odottaa kovasti serkkuaan, ihanalta tuntuu että ovat aina niin innoissaan vaikka tyttö on vasta 1vee [:D] Enteilee ehkä siis sitä että oma pikkuvelikin otetaan hienosti vastaan!
 
katusutariina: onhan se mielessä käynyt, että muksu otettais veitsen avulla [8|] eihän se nyt sinänsä maailmanloppu olis, mutta ei se tunnu luonnolliselta ei sitten yhtään [&o] mutta, jos painoarvio on 4kilon hujakoilla ja sen vielä pitäis kasvaa niin en ala edes yrittämään [:D] tuskin antavatkaan. Katotaan nyt mitä siellä ultrassa sanotaan, siihen on vielä viikko ja se tuntuu pitkältä ajalta [:@] neuvolassakin täti meinasi, että pistää mut kohta päivystykseen sinne kun eivät pitäneet asian kanssa kiirettä.
Väsyttää, turvottaa ja on koko ajan nälkä, jano tai pissahätä [:@]
Tänään on supistuksia tullut todella monta, ei ne satu mutta ei oo kiva olla maha kovanakaan! Eniten tän mahan kanssa kyllä ärsyttää se, että se liimautuu reisiin kiinni istuessa.

Gibsoni: kyllähän niistä kaksosistakin on ollut jonkinnäköistä puhetta, mutta nyt oon kallistunu siihen että täältä vaan on tulossa sellanen siro kuus kilonen [:D][&:]
 
Voihan kesä. Samanlaisia pukeutumisongelmia taitaa olla useammalla meistä liikkellä. Kaivoin tänään yhdet kesähousut esiin, kun ajattelin et ne on sellaset väljät ollut niin ne varmasti mahtuisi päälle, mutta toisin kävi. Taitaa nuo ylimääräset 14kg vaikuttaa Ei tosiaan kyllä huvittais käydä tämän vähän ajan takia housuja ostamassa...
 
  katusutariina olet suorastaan nero, leggarit! Ne voisi tosiaankin olla hyvä idea, vaikken sitä muotia ole osannut harrastaakaan, mut nyt voisi tosiaan toimia. Miehen vaatekaapin sisältö tosin on vieläkin liiiian isoa, sen verta koko eroa meillä on
 
AinoL. Mulle kävi ihan samoin yksien viime kesästen löysien housujen kanssa... eivät mahtuneet puolta reittä ylemmäs!

Tiskaaminen on täälläkin hankaloitunut, itse asiassa jo pitempään on ollut aika ärsyttävää. Ja meillä kun ei tiskikonetta ole. Ja joudun töissäkin tiskailemaan käsin. No, ei auta kun purra hammasta.

Ihana ilma tosiaan! Istuttelin kesäkukkia ruukkuihin ja muutenkin oon puuhannu pientä kevätjärkkäilyä. Sain ihan omaa aikaa kun mies otti koiran mukaansa harrastuksiin. Muutenkin sen lenkittäminen on nyt enemmän miehen vastuulla, itse kun kykenen suhteellisen kivuttomasti vain lyhyehköihin, puolen tunnin pyrähdyksiin. Ja meidän otus on kuitenkin sen verran aktiivista tyyppiä, ettei ihan vähään tyydy... ihanaa kun päästään kesäkuussa muuttamaan, uuden kodin lähettyvillä on isot metsät, joissa koira pääsee vapaana juoksemaan sydämensä kyllyydestä, ei tarvitse itse aina remmin toisessa päässä roikkua. Ja tuo kyllä juokseekin, ihan puhtaasti hajujen perässä ilman sen kummempaa houkuttelua!

Mutta semmosta. Itse taisin tuntea ensimmäistä kertaa mahatyypillä hikan vasta eilen illalla, ja tänään aamulla taisi sama toistua. Olenkin odotellut, että milloinkohan sellaisen tunnen...
 
täällä on nautittu ihanasta kesäkelistä. eilen grillailtiin herkkuja pihalla ja kateltiin suomen peli. taaas oli ukkelilla kauhee huoli kestänkö mä nyt varmasti sen pelin. ipanakin näyttää olevan lätkäfani kun kauheesti mylläs koko pelin.. ja minä en meinannu pysyä liitoksissa. kauheen jännä peli.

tänään kiilloteltiin prätkät ja mä sain kauheen siivousvimman. kuurasin koko kämpän ja pöllyytin jopa verhotkin.. [8|][:-] eikä ipana ollut moksiskaan vaikka tän 150 neliön talon siivoominen ja mattojen puistelu ei enään niin helppoa ookkaan..... verhojen kaa touhuuminen aiheutti kuulema ukkelissa sydämentykytyksiä. ei tarviis kuulema kiikkua enään jakkkaroilla.... [:-]

nyt tässä taistelen kauheeta himoa vastaan... haluttais niin lähtee harlikka-ajelulle ukkelin kaa.. tuossa se mua kovasti houkuttelee... ei kuulema voi olla vaarallista istua sohvaakin paremmassa penkissä sen takana.... lupasi ajjaa varovasti... mutta en "uskaltanut"..[:o] oman prätkän päällä tuossa istuskelin ja tuumasin että ei ollenkaan oo maha eessä... eikä ahista mutta eihän se ajaminen siihen jää. sitten kun prätkää käsittelee vähänkään huomaa että on se jo niin vaikeeta......... ei taivu ja väsyy heti.

täällä on kanssa ihan kauheita unia välillä tullut nähtyä ja ihmettelenkin että mistä ihmeesti moisia välähtääkään päähän....????

tää sai taas metästää sisältä kissojen kulettamia öttiäisiä.. tälläkertaa oli pari ihanaa liskoa.. ne on niin sulosia ja ukkeli ihmetteli että kyllä se on heti sisiliskot pelastamassa kissojen kynsistä kun taas hiiriä metästän kissojen kaa yhessä... [8|][8|]noh hiiriä kyllä riittää maalimassa mutta sisiliskot on niin söpöjä että kissat saa isot torut kun niiitä kiikuttaa sisälle... [8|]

ainiin tää NUKKUI viime yönä historialliset 11.5 TUNTIA TÄYSIN PUTKEEN.. !!!!! siis heräämättä kertaakaan.. ja en ois varmaan vieläkään herännyt ellei tikukissa ois tullut päälle könyy ja herättelee että saiskos sitä tälle aamuu ollenkaan mitään murkinaa....[:D] olin ihan pihalla kun heräsin.. en oo kertaakaan nukkunut koko raskauden aikana tollasia yöunia. oli muuten aika kova kiire pissalle sit ku heräs...[8|]
 
Takaisin
Top