kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo; ystävieni järjestämät vauva kutsut olivat aivan ihana yllätys; ihanaa jotenkin, että he muistivat minuakin[:)][:)]

Tai kun yleensä tuolla ystävä porukalla ollaan oltu juhlimassa; niin oli ihana tietää, että he eivät ole unohtaneet mua vaikka en oo pian 9 kk ollut mukana juhlien riennoissa[:D][:)]

Olin kyllä tosi tosi otettu ! <3



Tänään oli myös ihana päivä. Heräsin ensin siihen, että sain ystävltäni viestin; jossa toivotettiin hyvää äitienpäivää! Tuli niin iloinen mieli; vaikken vielä virallisesti äiti olekaan .

Sitten miehenikin heräsi ja hän oli ostanut mulle 2 pakettia. Toisessa oli muki; jossa luki, että "äidin muki" ja se muki oli kuulemma masuasukilta [:D][:D] Ja sitten toisessa paketissa oli geisha sydämiä; joka oli koirilta ja isännältä. Ihanaa kun muistettiin. <3 Se tuo aina niin hyvän mielen.


Sama kun ystäväni toivottelivat mulle hyvää äitienpäivää. [:)][:)][:)] Huomaa kuinka pienetkin asiat tekevät niin onnellisiksi <3


Ihanaa äitienpäivää kaikille ![:)][:)][:)]
 
Huoh! Täällä kans taistellaan pahan turvotuksen kanssa; jalat on yhtä turvonnutta massaa, ei erota reittä pohkeesta! Näytän ihan kirjaimellisesti elefantilta näine turbo-jalkoineni [&:]! Ja jostain syystä mul rupes eile illal ,sänkyyn mennes, koskemaan vasemman polven taipeeseen! Tänään on kipuilu jatkunu, ja huomasin et sielläkin on turvoksissa paikat! Toises polves ei oo mitään! Liikkuessa ei tunnu mitään, mut levossa se kiusaa [:'(]!!

Sit kun aattelin reippailla ja käydä kävelyllä lapsosten kera, niin siitä sain palkaks ihan julmetun kipeet nivuset!! En meinannu päästä saunan lauteilta alas kun koski niin paljon [:(]. Nyt sit on pelko perseessä et uusiutuuko mun toisen synnytyksen jälkeinen tuska;häpyliitosten repeämä! Se oli nimittäin elämäni tuskallisin kokemus (viikko sairaalas vuodelevos, kun ei pystynyt liikkumaan YHTÄÄN). Stressaavaa tää loppuraskaus!!!!!

Mihin lie muuten Sumu hävinnyt?? Ois kiva tietää miten elo hänellä sujuu tänä päivänä...

Tulis jo kesäkuu!!!!!!!!!!!!!! (Ja juhannus)
 
Täälä alkoi ihan kamala olo.[&:] Alaselkä niin mahottoman kipeä ja alamaha niin tajuttoman kipeä.[:'(] Toivottavasti menis ohi.

Oi, huomenna päästään kattomaan yhtä omakotitaloa[:)] Toivottavasti tämä olo tästä nyt helpottuu.
 
Täällä on kyllä mennyt niin vaikeiksi nuo aamut. Olo on kuin jyrän alle jääneellä kun sangystä kömpii, ja kun käy koiran kanssa sen kymmenen minuutin aamupissatuksen niin hyvä ettei itku tule kun kotiin sieltä könyää. Onneksi se olo siitä aamun edetessä katoaa... ja onneksi ei tarvitse enää kovin monena aamuna nousta aikaisin, töitä kun on enää neljä päivää (kaksi tällä viikolla ja kaksi ensi viikolla).

No, tänään piti nousta ajoissa, koska oli neuvola heti aamusta. Vauva edelleen pää alaspäin, mutta se osa minkä olen kuvitellut olevan vauvan peppu, onkin ilmeisesti jalat. Ne tuolla työntyvät oikealla puolella kylkiluita päin toisinaan aika ikävästi. Ja sitten selkä on vasemmalla puolella tai melko keskellä. Eli vauva on käytännössä jotenkin mutkalla... no, mikäs siinä jos viihtyy niin.

Painonmuutos/vko: +884, yhteensä painoa tullut alusta lähtien reilu 12 kiloa.
Turvotus: -
RR: 127/66
Pissa: ok
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 31,5
Lapsiveden määrä: normaali
Tarjonta: rt
Syke: 140
Liikeet: ++

Eli kaikin puolin kaiketi ok... silti jäi jokin hiukan vaivaamaan. Kun oli puhetta liikkeistä, ja kun itsestäni tuntuu että ei se nyt niin hirveästi siellä liiku. Toki liikkuu siten, että päivittäin tuntee ja asentoa siellä vaihdetaan niin, että välillä tosiaan tuntuu ihan helpolla ulospäinkin "kovia" kohtia, jalat tai peppu tai mikä lie. Mutta kun ei siellä missään vaiheessa ole mikään kamalan aktiivinen tyyppi tuntunut olevan. Ja nyt kun liikkeet on muutenkin muuttuneet toisenlaisiksi, mikä lienee normaalia... näistä liikkeistä taisi ollakin jossain jo keskustelua.

Mutta kun terkkari sanoi että vauva reagoi liikkumattomuudella esimerkiksi silloin, jos se ei saa tarpeeksi happea. Niin jotenkin iski sellainen pieni kauhistuksen tunne että apua. Mitäs jos se ei liikukaan tarpeeksi.

No, ehkä turhaa taas kehittää paniikkia sellaisesta, kun kaikki muuten tuntuu olevan kohdallaan. Kaippa se vaikuttaisi vauvan sykkeeseenkin, jos happea ei riittävästi olisi...?

No, olipahan taas löpinää... mulla ei tosiaan ole pahemmin turvotuksia ilmennyt, sitä aikaa vielä odottelen... sormuksetkin on sormissa ja pyörii melkein entiseen malliin.
 
Maanantaita!

Ja ensimmäiseksi neuvolakuulumiset:

RV34+6
Painonmuutos/vko: +400, yhteensä +9,2kg
RR: 100/64
Pissa: ok
Hemoglobiini: 140
Kohdunpohjan korkeus: 31cm
Tarjonta: RT
Syke: 134
Liikeet: ++

Tänään alkoi äitiysloma ja tämä mamma on täynnä energiaa! Aamulla puoli 7 ylös ja koirien kanssa kunnon lenkille [:)]. Olo on todella hyvä! Ja loppuviikoksi onkin luvattu ihan mahtavan lämmintä.

Jenni90: Voi, kyllä sulla on todella ihanat ystävät!

Turvotuksesta: Selkeästi lisääntynyt. Ja aamuisin on aina jalkapohjat kipeät, helpottaa kyllä kun vähän köpöttelee.
 
neuvola takana täälläkin...
10.5. rv 34+1

paino: +1100g/vko..yht.14,8kg
turvotus: +
RR: 121/70
pissa: puhdas
Sf: 30
tarjonta: Rt
syke: 140+
liikkeet: ++

Elikkäs kaameeta turvotusta liikkeellä täällä..Oon kyllä syönykin suolasta ruokaa ja suolakurkkuja(tooosi järkevää[;)]),täytyy hillitä itteensä sen suhteen..Aamulla oli käsissä niin kova turvotus etten meinannu saada kihlasormusta sormesta pois..täytyy täst edes varmaan ruveta pitämään kaulassa..
muutenkin aamusin turvottanut nyt useempana päivänä(vaikken ois syöny suolasta edellispäivänä juuri ollenkaan[:-]),huomaa siitä ettei saa käsiä kunnolla nyrkkiin ja vaaka huutaa hoosiannaa kun menee painoo kattoon..Sit kun on vettä lipittänyt monta lasillista ja käy päivemmällä puntarilla, niin on laskenut sen kilon kaks paino..[8|][8|]

Tänään on illalla perhevalmennusta taas..imetysasiaa yms tiedossa[:)]
 
ultrassa käyty [:)] Painoarvio oli 2900g ja leikkaupäivä on nyt sovittu. Meikä pääsee eturepusta eroon 31.5!!!! JIIIIHAA!!!! [:D][:D][:D][:D]
 
katusutariina, sä taidatkin olla nyt sitten eka meistä joka tietää varmasti lapsensa syntymäpäivän [:)] onnittelut siitä!

WARNING!!! Nyt tulee pelkkää ränkkää...


Täällä on tosi tuskainen olo, yöllä tuli nukuttua pari tuntia ja sekin pätkissä. Joka paikkaa särki, selkä ihan jumissa, supistelut tuntuu taas mahassa, vessassa kävin 5 kertaa... Ekan kerran on nyt semmonen olo, että kunpa tää loppuis äkkiä, itkin miehellenkin etten jaksa enää sekuntiakaan. Nyt on positiivinen asenne kadonnut täysin ja suoraan sanoen vaan vituttaa... Vauva on jotenkin ihan ihmeellisesti tuolla mahassa, perätila tosiaan tuntuu vaikuttavan... eikä ainakaan tällä hetkellä pelota ollenkaan sektio, tulis vaan nyt äkkiä ulos... Hassua, koska mulla ei ole aiemmin ollut tämmöstä loppuajan ahdistusta ja näin tuskaista oloa.

Aamu alkoi muutenkin huonosti ja sain kamalan raivarin kun huomasin että mies oli TAAS jättänyt puhelimensa kotiin... mitä jos olis tullut lähtö enkä olis saanut herraa kiinni, on kuitenkin sen verran taas supistellut... no, ainahan olisin tietty voinut soittaa työnjohtoon ja sieltä olisivat paikantaneet miehen, mutta kun ME ON SOVITTU, ETTÄ PUHELIN ON KOKOAJAN MUKANA!!! [:@] Sitten miehelle soitti lääkäri, kun ollaan puuhaamassa sitä sterilisaatiota ja TOTTAKAI mies sopi lääkäriajaks 2.6. joka on tasan viikkoa ennen laskettua aikaa eli just se "The Day", kun saattaa olla sektio... Voi saamarin urpo!!! Ja sitten kaiken kruunasi rakas esikoiseni, joka oli laittanut Welhon kortin tv:n kortinlukijaan niin hiton syvälle, että koko telkkari meni ensin ihan sekaisin ja sitten piti tv:n takapaneeli avata/ruuvata auki että saatiin kortti pois. Aivan hirvee homma, liian hankala mulle ainakin...  Että olipa hyvä aloitus valvotun yön jälkeen...

Huh, tulipa vuodatus... [:o] Jospa huomenna olis parempi mieli... Poistun hiljaa takavasemmalle ränkkäämään, moikka ja anteeks, taas kerran!
 
Tyttö koo: Toi sun kirjotukses oli kui suoraan mun käsistä!! Ymmärrän siis ihan täpöllä sun fiilikses! Mullakin koski joka paikkaan yöllä ja vessassa piti juosta koko ajan! Sit viel aamul kävi koskee lonkkaa ja selkää ja maha on ollu KOKO päivän "jännittynyt" ja kova! Mä en enään ala!!
Valitinkin miehelle tekstiviestillä et mä sanoudun koko diilistä irti!! Jos usko itteensä on jo nyt kateissa niin kui täs pitäis muka pystyy viel synnyttää!!![:@] Täl hetkel mä ottasin ilomielin sektion vastaan, koska todella on se tunne et mä en pysty synnyttää!!

Vaikee uskoo et täs ois viel tulos "hyviä päiviä" ennen kuin tää mukula on ulkona! Olot on niin raskaat ja kipeet!! Ehkä kunnon lepo auttais, mut yöllä ei saa nukuttua (hirveen ahdistunut olo koko ajan) ja päivät menee lapsia kuskatessa ja passatessa! Miehen kesäloma alkaa 14.6...eli jos sit sillo sais vähän huilata!

Jaksaa,jaksaa,jaksaa.....[:(]
 
Katusutariina; Onnea ! Sä taidat olla ensimmäinen kesäkuinen sitten[:)][:)][:)] Ei ole enään pitkä aika.


Tyttö Koo Välillä suotavaa tuollainen vuodatus ! Pakkohan ne on johonkin ulos päästää. Jokaisen meistä.
Oon kans tullut monet kerran siihen tulokseen, että miehet on isoja vauvoja! Välillä tuntuu siltä.


Täälä kans oli tänän neuvola. Neuvolassa sanoin, kun olo on niiin tukala ja mikään asentonkaan ei olo hyvä, sanoi mulla johtuvan suurimmaksi osaksi siitä, kun vauva on jo niin suuri ja ei ole vielä laskeutunut; niin nämä viikot ovat kaikista tukalampia. [&:] Voisko tämä vauva jo sitten pikkuhiljaa ruveta laskeutumaan?

Sitten neuvola kuulumisia:

Kaikki oli hyvin ja vauva oli edelleenkin pää alas päin ja hyvä niin. Sf mitan kanssa ollaan oltu käyrän yläpuolella, mutta ei enään. [:)] Ja painoakaan ei ollut paljon tullut lisää. +200g /viikko. Turvotusta ei ole.

Oli jotenkin outoa, kun mulle suositeltiin sellaista ryhmää missä on synnytyksestä kaikkea, ja ryhmään menevät yleensä mukaan 34+ viikoilla olevat niin neuvolassa sanottiin, että mun kannattaa mennä kans jo ens maanantaina mukaan kun sitten se menee kuukauden päästä ja en tiedä ehdinkö, vai onko vauva jo tullut maailmaan[8|] Ihan totta ! Kesäkuu siis on ihan oven takana !Ihanaa.


Supistuksia mulla kans tullut tosi tosi paljon. Siitäkin oli puhe neuvolassa; käskivät ottaa yhteyttä jos tulee päivässä enemmän kun 10. Ja tänään rupesin oikein laskemaan; niin mulla tosiaan tulee enemmän kun 10 supistusta päivässä. Toki ovat kivuttomia; mutta siltikin. Täytynee mennä lääkäri käynnille tarkistuttamaan mikä tilanne on alakerrassa. Muuten kaikki hyvin ja poika kasvaa hyvin[:)][:)]

Ekaa kertaa pitkään aikaan oli mukava kerta neuvolassa; ei valittanut mistään. [:)][:)]
 
Huh huh, olipahan jännä suomi-saksa peli... Kai se synnytys voi lätkää kattomallakin käynnistyä siinä missä saunomalla tai urheilemalla [:D] No ei nyt onneks käyny niin,  mut pitää olla tulevaisuudessa varovainen, mitä pelejä sitä kattelee,ettei käy hassusti [:)] Pikkunenkin innostu äiteetä taklailemaan, nyt on kyljet kipeenä.
 
Heh, mä kans eilen mietin et mitäköhän pikkunen tuumaa tuol masus ku äiti riehuu [:D] En oo mitenkään rauhallisimmast pääst kannustaes.. Ihanaa kun kerrankin tietää että voi katsoa joka matsin ilman että työt tai mikään estää! Paitsi että voi jäädä kisat aika lyhyeks tätä menoa ku saksaa vastaaki joutuu iha taistelee... Tanskalaisil nyt on vaa joku ihme vaihde pääl [&:]
 
Hehh[:D][:D]Täällä kans ottelua katottu, ja vauva tuntu kyllä antavan kans saksalle kyytiä[:D][:D]Hurja meno,koko matsin ajan..

Mies nauro,kun näytin että oon vauvan sairaalalaukun pakannu jo valmiiks[>:]
Vaan äkkiäpäs hymy hyyty kun sanoin etteihän enää oo kohta kun viis viikkoo laskettuun aikaan ja voihan se tulla ennenkin[:D] Tais raukka oikeesti tajuta,että kohta se nyytti on sylissä[:D][:D]


EDIT: Niiiin ja täällä jännitetään tää päivä <3 Sisko menee keisarinleukkaukseen tänään,Oli raukkaparka eilen ihan jännityksissään,ei oo varmaan nukkunna yhtään yöllä[8|] Jospa kaikki menis hyvin[:)][:)]
 
Meillä oli kanssa eilen tuo mies melkosen.. hmm.. kauhuissaan, kun käytiin kätilön kanssa tota tulevaa sektiota läpi. [:D] Miehellä ensinnäkin jonkinasteinen piikki- sekä sairaalakammo. No positiivista oli, että nyt tuo havahtu siihen, että hei, meitin pikkunen alien tuolta vatsasta vaan kohta mönkii pihalle [:D]
No luulenpa, että tuo mun ukkoni pääsee tuon suunnitellun sektion avulla vähän helpommalla kuin jos tuo olis ihan alatiesynnytys. Ensinnäkin tuo leikkauspäivä on selvä, sille selitetään etukäteen jo mitä pitää tehdä ja missä vaiheessa jne. Ja mikä tärkeintä, tuo leikkaus kestää sen alle tunnin, jonka aikana mulla ei juurikaan kipuja ole.
Leikkauksen jälkeen tilanne on vähän eri, kun meikä ei juuri mitään voi nostella ja vauvan hoitaminenkin on vähän niin ja näin. Tai siis siihen, että mä könyän itseni esim. sängystä ylös, menee jumalattomasti aikaa. Mutta toisaalta, mikä loistava tilaisuus.. Mulla kun noita muksuja on jo ennestään, miehellä taas ei, eikä osaa vauvaa tyyliin nostaakaan, OPETTAA toista.. Siis ilman että mä meen siihen että ei noin, anna mä ite.
 
Viirukhan: Pakko kommentoida, että mulla kesti synnytys periaatteessa yli vuorokauden... (neuvolakorttiin merkitty 17 tuntia, mutta sairaalassa oltiin yli 30 tuntia kipujen kanssa..) Ja silti siinä vaiheessa, kun sanottiin, että "nyt on täysin auki, ruvetaan ponnistelemaan", olin ihan paniikissa.. "oikeastiko se syntyy nyt?!", "pitääkö MUN oikeasti saada se sieltä pihalle?!!!" Ja taisin vähän itkeä tirauttaakin [:D] Sanotaan, että mies ei tajua sitä asiaa raskausaikana, että sieltä oikeasti joku syntyy, mutta sanoisin, että ei tajuta me naiset itsekään! [:D] 
 
Viirukhan: Mulla pyörii ihan samanlaiset ajatukset päässä kuin sulla! Varsinkin toi synnytys kohta. Aina ennen on synnytys pelottanu aivan liian paljon ja nyt kun se on väistämättä edessä en jotenkin tiedosta ett minunhan se tosiaan pitää ulos pungertaa. Ja sit kun sitä alkaa ajattelemaan niin alkaa pelottaa ihan hirveenä. Ja mitäs sitten kun sen käärön kans tullaan kotiin... Minun pitäs sitä koko ajan hoitaa ihan ite... En kai mä osaa edes vaippaa vaihtaa niin pieneltä! Pieni paniikki iskee! Mut sit taas järki käteen: Kyllä mä opin ja mua opetetaan. Ja onhan siinä muitakin ihmisiä alkuun apuna. Mut on se vaan huikeeta miten nopeasti aika menee.
 
Mun piti tänään soittaa neuvolaan kun on ollu lämmön puolella jo kolmena iltana peräkkäin ja joka päivä tosi väsynyt olo vaikka oon nukkunu ihan hyvin pitkiäkin yöunia. En tosin saanu tätiä kiinni vielä vaan oottelen nyt hänen soittoa. Tuskin mitään kovin vakavaa mut mietityttää sen verran ett pitää varmistaa.[8|] 
 
Oon kans miettiny että mitä jos synnytys käynnistyy ku pikkusen jännittyneenä lätkää kattoo[:D][:D]


Täälä kans eilen katottiin peli. Joo Tanskalla on joku ihme vaihde nyt päällä [:-]
 
On taas jääny omat kirjottelut vähän vähiin, joka päivä käyn täällä kuulumisia lukemassa mutta sitten se oma vastaaminen aina jää kun selkää alkaa särkeä ja ties mitä muuta [8|]
 
Voimia kaikille jotka erilaisten vaivojen kanssa painitte, ei varmaan paljon lohduta mutta kohta se on ohi [:)]
 
Äitienpäivänä sain pojalta päiväkodissa tehdyn kortin joka oli niin hellyyttävän suloinen että ihan itku meinasi tulla <3 Muutenkin oon ollut tosi itkuherkkä nyt viimeaikoina, mikä lie loppuraskauden hormoonimyrsky..
Tuossa juuri katsoin tv:stä jotain odotusaiheista ohjelmaa jossa pieni vauva tuhisi äitinsä sylissä. Se vauvan tuhina oli niin suloisen kuuloista että pitihän sitäkin vähäsen itkeä [:D] Kovasti jo kaipaisin sitä omaa pientäni syliin..
 
Hermot meinaa mennä tuon kelan kanssa. Siellä mun äippäraha hakemus jumittaa koska lähettämäni liitteet eivät kuulemma kelpaa. Vaikka kysyin juurikin tuosta samasta asiasta neuvoa ja mulle nimenomaan sanottiin että kyllä ne kelpaavat, niin nyt sitten eivät kuitenkaan kelpaa ja pitäisi jotain muita papereita laittaa. [:@] Ärsyttää kun väärien tietojen takia asiat eivät pääse etenemään koska nyt pitää sitten tehdä lisäselvityksiä.. Ei kannattaisi ärsyttää hormoonihirviö äitiä, jos uutisissa näytetään kelassa riehuvaa pallomahaa niin luultavasti se olen minä [:)]
 
Huomenna olisi neuvola. Siellä varmaankin kaikki on ihan normaalisti, ainakaan ei ole ollut mitään kummoisempia tuntemuksia sitten viime käynnin. Eilen meinasi vähäsen supistaa mutta se meni ohi kun vähän lepäsin. Johtui varmaankin siitä kun oltiin päivällä pojun kanssa puistossa riehumassa. Pitäisi ottaa vähän rauhallisemmin mutta välillä sitä tempautuu pienen leikkeihin mukaan ja hänestä tietenkin paras leikki on hippa, laitetaan äiti juoksemaan [:D]
 
 
 
 
Täällä kans turvottaa jalkapohjia aamuisin, itkua tuherretaan ja synnytys hirvittää. Puhumisella on selvitty kahesta viimeisestä onneks ja mies on ymmärtäväinen. [:)]

vikassa lääkärissä kävin:

Veriarvot, pissat, verenpaineet hyvät, Sf-mitta 28,5 (alimmalla käyrällä), painoa + 200g/vko, liikkeet ++, normaali RT. Kohdunsuu 3 cm edelleen, mutta pehmentynyt jonkin verran, ja koska tenava on valmiiksi niin alhaalla RT:ssä, lääkärin mukaan nämä tapaukset syntyy yleensä ennen laskettua aikaa. JAIKS!!

Menispä viel hetki näin, mulla on sairaalakassin pakkaus kesken. Sieltä puuttuu ainaki imetysliivit joita ei meinaa löytyä. Olisko vinkkiä mistä ootte ite ostanu?

Voimia Petupapulle Kelan kans.. ja meille muille hermoja ton lätkän kattomiseen, rankkaa on!
 
tää on niin ONNELLINEN kun yöt alkaa olee jo helpompia. ei tarvii pissalla juosta eikä mahakaan/ipana herätä parin tunnin välein. johtunee varmaan siitä että valvon väkisin puolille öin ja aikani myllättyä nukahan tosi väsyneenä. eikä yöllä tuu sitten herättyä ollenkaan. johan tässä 33viikkoa herättiin joka hemmetin yö valvomaan ja ihmettelemään monta kertaa yössä.... nyt saa nukkua. ihanaa. tosin alkanut kyllä väsyttämään päivisinkin tosi paljon. enää ei meinaa selvitä päivästä jollei ota päikkäreitä.

täällä on kanssa käyty neuvolassa ja kaikki oli ookoo mitänyt jouduin tän mahataudin takia jatkotutkimuksiin.. ja paino oli tippunut. (nyt siis tullut +7kg lähtöpainosta, olin ihan varma että espanjassa pari viikkoa syötyäni kroisantteja ja pullamössöleipää niin paino varmasti on noussut huimasti mutta olikin puonnut... johtuu varmasti tästä mahataudista)
lisäksi ihmetystä aiheutti neuvolassa se että kun kömmin siihen pedille ja sanoin että tän mahan kaa alkaa olee jo ikävää kun ipana punnaa jatkuvasti.. ja maha on ihan pinkee.. hoitaja katto mua ja kokeili mahaa että sullahan on tosi voimakas supistus.. olin ihan että hä????? tollanenhan se on varmaan sata kertaa päivässä ollut jo pari viikkoa enkä mä oo kokenut että se ois supistus. ne alkuraskauden supistelut oli niin erilaisia.. sitten se vaan tuumasi että kyllä tuo supistus kai on... [8|] päivällä hoitajalta tuli tekstiviesti että herkästi lähet sitten lääkäriin jos sellaisia "supisteluja" tulee lisää... [:D] [:D] mähän saisin jatkuvasti ravata siellä jos lähtisin jokaisesta lääkäriin..... en mä näitä vieläkään pidä supisteluina. ipana se siellä vaan punnaa.. [8|]

joo tuo jääkiekko pelien kattominen aiheuttaa huolta myös täällä tulevassa isukissa. tuumasi jo slovakia-venäjä pelin aikana että kestäkkö nää nyt varmasti nää pelit.. [8|] mä taidan vähän liian intohimoisesti suhtautua niin jäkikseen ku futikseenkin.. onneksi ne mm-kisat futiksenkin osalta alkaa kohta... jee. tiijä vaikka tän synnytys sais alakusa pelihuumasta.. [:D][8D]
voi katusutariina.. onnellinen. taidat saada meistä kesäkuisista ipanan ekana maalimaan.. ei täälläkään maltettais oottaa sinne 21.6 asti. [&o]
jep- lähen ostamaan kankaita ipanan sänkyyn kun en löydä mistään mieleisiä pussilakanavermeitä enkä reunapehmusteita. tuntuu että joka lastentarvikekaupalla on ne samat tarjolla ja ne ei kyllä innosta yhtään. joten tekasen sitten itte vaikka viime ompelukerrasta onkin varmaan 15v ainakin. [8|][:-] samoin hoitoalusta valikoima on tosi nihkee.. monta iltaa selannut netissä liikkeiden valikoimia ja ei vaan löydy mieleistä.[&o]
hyvejä vointeja mammoille!!!!
 
Takaisin
Top