kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jahas, meillään ei sit nukuta!! [:D]

Mies on työreissussa ja on toooosi tylsää olla yksin kotona. Se ei edes pääse sinne ultraan aamulla mukaan ja mua muutenkin pelottaa mennä sinne. Saan sit onneks oman äitini mukaan, se on ihan tohkeissaan!
 
Varmasti on tuleva mumma tohkeissaan, näkee oman pienen lapsenlapsensa [:)]

Kerro sitten kuinka meni.[;)] Vaikkakin uskon, että kaikki on hyvin. [:)]
 
rullaluistelua en kyllä mäkään uskaltais, tasapaino on jotenkin niiiiiiin hakusessa [:D]

Pyöräillyt olen kyllä muutaman kerran, eikä mitään ongelmaa. Mutta mulla onkin sellanen uudemmantyylinen "kirkkomankeli", jossa siis ajetaan selkä ihan suorana. Ei vatsa haitannut menoa lainkaan.

Tuo nukkumisjuttu taitaa pitää paikkansa.. Ainakin toivottavasti. [:D] Meillä ollaan virkeimmillään samoihin aikoihin kuin minäkin. Aamuisin nukutaan pitkään, illalla valvotaan jonnekin puolelle öin ja öisin nukutaan. En valittais [:)][:)][:)][:)]

Mohomahan sf-mitta on kyllä todella suuri. Mielenkiinnolla odottelen teidän painoarviota, kunhan sinne ultraan pääset. Mutta.. kuulostaa aika mielenkiintoselta toi sun neuvolatäti.. ammattitaito huipussaan? No mutta olisko hienoo.. saatais ensimmäiset kaksoset meille kesäkuulle? Mutta mun puolesta sä voit sitten hoidella ne kaksoset, mä olen ihan tyytyväinen että selviän vain yhdellä sontakoneella [:D][:D][:D][:D][:D]
 
Hei taas pitkästä aikaa kaikille!

Mulla kans toi sf-mitta oli viikolla 33 34cm. Kattelin äippäkortin taulukosta että viikolla 40, se ois keskiarvo. [:-] No huomenna taas neuvola ja viikkoja huomenna tasan 35. Saas nähdä mikä se mitta tälläkertaa sitten on...
Alkaa kyllä jo tuntumaan siltä että sais jo kohta syntyä... Mutta kait se ois parempi viel tuol masussa pysyä[:)]
 
Montakohan kesäkuisista vauvoista ottaa varaslähdön ja syntyy toukokuussa[:)][:)][:)]

Niillä joilla LA ihan kesäkuun alussa, niin saattaa jo piankin syntyä. [:)] ja täysiaikaisuus täyttyy piahkoin. [:)]
 
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:

rv: 34+6
paino: 1000g/vko (o-ou...)
turvotus: +
RR: 123/80
pissa: puhdas
sf: 35cm
tarjonta: PT
syke:150
liikkeet: ++

Tämmöstä siis tällä kertaa... vappumässäily on nyt sitten kostautunut..mutta oon silti tyytyväinen, että painonnousu raskausaikana on pysynyt suht aisoissa, enkä ota siitä mitään paineita. Pikkunen se vaan pysyttelee sitkeesti perätilassa, varmistettiin se nyt vielä ultrallakin. Joten lähete Kätilöopistolle lähti ja aika on ens viikolla. Siellä sitten sovitaan se leikkauspäivä [:o] Eilenillalla tuli ekan kerran semmonen pelkoitku, oikein hysteria... en voi mitään, mutta pelottaa aivan kamalasti. Tosi ailahtelevainen mieli on sen sektion suhteen, välillä se tuntuu hyvältä ja välillä taas ei. Mutta kai tää tästä. Enää olis 4 viikkoa jäljellä jos rv 39 leikkaavat! 4 viikkoa... APUA!!!!!

Memuli, meillä oli mun äiti mukana 4D-ultrassa helmikuussa ja mummo oli aivan otettu [:)]  Mulla on sisko vm. -84 ja sillon ei tietenkään vielä ollut tommosia ultria, siks äiti oli ihan huuli pyöreenä ja tippa linssissä kun näki 6.lapsenlapsensa piirteet niin eri tavalla. Se on ihan varmasti mahtava kokemus äidilles!
Jenni90, voi kunpa itsekin uskaltais rulliksilla mennä... hyvä kun pystyssä edes pysyis tässä tilassa. Olis sekin näky, voi luoja... [:D]
 
Tää mamma oottais jo kovastikin että vaavi tulis ulos. Oli sen verran kookas lapsi jo nyt että ei tarvis isommaksi kasvaa [:D]!!! ja olokin alkaa jo olemaan sen verran epämukava että tervetuloa vaan pikkuinen :)
Ainiin ja me mentiin naimissiin vloppuna, ihanaa! Kyllä elämä hymyilee:)
 
Hei taas!
 
Onnea kattilille!!!
 
Neuvolakuulumisia...
Rv 34+0
Paino 67,9 kg, +633g/vko, yhteensä painoa tullu 9,2kg
Turvotukset -(+)
RR 134/93
Pissa puhdas
B-hb 125
Sf 30 cm, vyötärö 99,5 cm
Rt, syke 150-170, liikkeet ++
 
Alapaine on pompsahtanu nousta hieman...Nyt sitä sitten seuraan kotona päivittäin. Samoin kuin kuin muitakin oireita, ettei vaan raskausmyrkytys iske! Hieman veti vakavaks... Vaikka minä kyllä mietin, että se johtuu ihan siitä, kun isäntä oli mukana. Ei oo ollu aikasemmin. Mutta miksi mä sitä nyt jännittäisin!!!?
 
Nyt sitten joka viikko käynti neuvolassa, ens viikolla lääkärille. Kahtoovat, että mahtuuko se vauveli normireittiä pihalle. Ja tarviiko vielä käydä ultraäänessä.
 
Tämmösiä tänne... Jos lähtis kohta auton pesemään painepesurilla, sais samalla vähän raitista ilmaa! [:)]
 
Oi joi, ONNEA kattili [:D].

mohomahan SF -mitta on kyllä huikea. Mut kyllä se sun masusi (ainakin kuvista päätellen) aika isolta näyttää. Ja pyöreältä [;)].

Hirmu lähellä on jo monen synnytys! Tyttö Koolla ja katusutariinalla enää nelisen viikkoa ja kattilinkin viikot on jo hyvällä mallilla (ketäs muita kesäkuun alussa olikaan?). On tää vaan jännittävää. Kiesus!

Viirukhan: Toivottavasti ei ole hometta. Kannattaa kyllä selvittää asia pian.

Jenni90: Rullaluistelemassa! Olet sä vaan melkoinen mimmi [:D].

Henniv: sullakin on aika lyhyt jo tuo kohdunsuun pituus. Mahtaakohan sielläkin joku tulla jo piakkoinkin?

Ja mitäs tänne... Eilen oli viimeinen estolääkitys! Pari päivää on ollut kurjaa kipuilua selässä ja lantiossa, mutta nyt on taas oikein hyvä olo! Mä aion synnyttää vasta kesäkuussa [:)]. Ruoka maistuu (liiankin hyvin) ja tuntuu helpottavalta kun tänään on rv34+0 ja saan olla lähes normaalisti. Huomenna käyn työpaikalla siivoamassa työpöydän ja morjestamassa työkavereita, tapaan sijaisenikin ensimmäistä kertaa.
Mies suunnittelee bändikaverinsa kanssa yhteisiä varpajaisia kun tulevien muusikoiden(?[;)]) LA:t on niin lähekkäin; heillä on tulossa myös poika, rv40+0 on kahden viikon päästä. Ja meidän pojalle on käyty jo kitara katsastamassa valmiiksi...
 
Onnea sylitäydeltä ! [:)]

tääl mies on kans aikoinaa kosinu,liiallisten pakkejen takeja ei uskalla enää kosia ja eilen puhuttiin asiasta,sanoi et ilmota ku oon valmis et voi hän kosia.. [:D][:D]

nooh, kattoo tässä. mistäs sitä koskaan tietää jos vaikka ite ottas ja kosis [;)][:)]

tääl on mahas taas ollu vilske. mut hyvähä se on.

aurinkoist päivän jatkoo!
 
Tosta naimisiin menosta, meillä kans on ollut puhe siitä; mutta mä olen sanonut mielipiteeni aika ronskisti[:D] Eli mä haluan mennä naimisiin kun ollaan 5 vuotta kihloissa oltu, silloin on mun mielestä "hyvä aika" mennä[:)][:)] mä en tiedä mistä tuo 5 vuotta on tullut, mutta niin mä vain ajattelen.[:)][:)] Eikä meillä mikään kiire olekaan[:)]

Mutta ihana asia kun ihmisiä menee naimisiin.[:)][:)]
 
Onnea tuoreelle rouvalle Kattili! [:)][:)]

Vappu meni täällä ihan mukavissa merkeissä ja la-su oltiin Tallinnan risteilyllä Baltic Princesillä. Mukava oli reissu kaikinpuolin! Ainoa ongelma oli se yö! Vähän väliä supisti tosi kippeesti niin eihän siinä saanu nukuttua kun pieniä torkahduksia.. [&:]

Eilen käytiin ukon kanssa käpyttelemässä sellanen neljän kilsan lenkki kun oli niin kaunis ilma illalla ja grillikausikin tuli avattua meidän perheessä [:)] Oli kyllä ihanaa syödä taas grilliruokaa, NAM!

Tänään oli neuvola rv 32+6 ja sieltä kuulumisia:
paino +445g/vko
RR 126/78
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 110
Lapsiveden määrä N
Sf 27
tarjonta RT
Sydämen syke +
Liikkeet ++

Oikeen hyvältä siis näytti kaikki.. Ainut joka minuu itteäni alko nyt mietityttää oli toi sf-mitta.. viimeks se oli saman tädin mittaamana 29 ja nyt olis tippunu 27... Et onkohaa ihan normaalia?? kotona vasta huomasin kun tutkin tota korttia mitä se täti sinne merkkas.. [:-] Se on kyllä tiedossa ettei toi sf-mitta minul koskaan tule kovin suureks kasvamaan kun vauva on jo vajonnu niin alas, mutta että olis nyt jo sitten laskeutunu lisää noin hurjasti? [8|]
 
Onnea Kattili!! Ihanaa kuherruskuukautta sinne vain sitten [;)][;)][:D][:D]

Just_Pam; Niinpä,se oli taas lyhentynyt..saa kyllä mun puolesta nyt vielä tuolla masussa viihtyä. ainakin kolme-neljä viikkoo,sit saa syntyä jos on syntyäkseen [:D]

Kävin vähän shoppailemassa tavaroita naperolle. Löyty sitteri,petari ja hoitolaukku. Halvalla löytykin tuo laukku,Brion hoitis ovh.65 niin oli tarjouksessa 19 €[:)][:)]Ensin olin ajatellu etten hoitolaukkua osta,vaan kun noin halvalla sain[;)][:D][:D]

Jos söis ja lähtis vähän siivoomaan autoo[:)] IHANA AURINGONPAISTE[:)][:)][:)]
 
tuli mieleen niinkin yksinkertainen asia kun lävistykset ; meinaan, että täälä on kielilävistys, täytyykö ottaa synnytykseen pois ? Oon kuullu versioita, että kaikki täytyy pois mitä on ja sitten taas oon kuullut, että esim. on ollu kielilävistyksiä synnytyksessä eikä ole haitannut ja ei ole tarvinnut ottaa pois... [:-][:D] Tietääkö joku viisaampi kertoa.


Meillä taas poika pakannu ittensä tuonne oikiaan kylkeen ja ilemisesti tahtoo tulla sitä kautta nyt pois[:D][:D] mahakin on ihan muodoton [:D] ja tunne ei ole kovinkaan mukava ;D
 
ONNEA KATTILI!!
Minkäs laisia kohdunsuun tilanteita teillä on? Mulla viikolla 31 pehmeä ja pituus 2cm, nyt viikkoja jo 35, eli kohta pitäis olla se vika lääkäri (jännittää).  Eikös kohdunsuun pehmeneminen ja lyheneminen tarkoita valmistautumista synnytykseen? Oon alkanu tosissaan miettiä että ottaako tää varaslähdön... Mutta tosiaan toisaalta sitä ihan toivonkin että syntyis ajoissa, eikä sit viikolla 42...
 
 
ALKUPERÄINEN: Henniv

 IHANA AURINGONPAISTE[:)][:)][:)]


Täällä taas sataa räntää taivaan täydeltä:D Onneks eilen oli aurinkoinen päivä, kestää taas parit tälläset masentavat sadepäivät.
 
Takaisin
Top