kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: mohomaha

Just_Pam Onko sulle kerrottu mitään pituusarvioita? Mitkä sun omat tuntemukset tosta on jos vauva nyt päättää syntyä? Kerro fiilikset, pelot ja huolet. Mulle just mummu sano tänään, että "niinhän sitä sanotaan että hedelmä tippuu kun on kypsä". Se tuntu jotenkin kivalta kun sen sano [:)]


mohomaha: Ei ole kerrottu pituusarviota, vain paino. Olen aika hyvin nyt asennoitunut siihen että vauva voi syntyä piankin, mutta että siihen voi mennä vielä viikkoja. Oikeastaan mikään ei pelota (paitsi supistuskivut) mutta tietysti se huolettaa että kuinka valmis vauva on (jos siis syntyy paljon ennen aikojaan) ja joutuuko olemaan kauan keskolassa. Itsellä kuitenkin on sellainen olo ettei se vielä ihan lähipäivinä synny, ainakin yritän olla rasittamatta itseäni ja lepään paljon. Perjantain jälkeen ei ole yhtään supistanut, tosin lääkityskin on tupla. Katsotaan nyt kuin ämmän käy. Lähipiiri veikkailee että koska syntyy... Hiukan se kyllä ärsyttää [8D].
 
Hei leidit!

Vähiin käy ennen kuin loppuu.. Musta tuntuu et me ei enää kauan mahduta tähän samaan kroppaan vauvan kans!! Voi tsiisus, jos se kasvaa vielä jonku 1,5kg! [:D] Kyllä alkaa jo olla niin pinkeä olo. Tiistaina onneks äippäpolilla se ultra.
 
sunnuntai iltapäivää

joo,vappua on juhlittu,vaikkei tosin missään kovin hääppösissä tunnelmissa,miehen kans pienen kinastelua ja mustasukkaisuus kohtauksien jälkeen,tänää vasta alettu setvimää asioita.ja mieskin jopa pyysi anteeksi. ja ilkeenä ihmisenä kannoin miehen petivaatteet pe yönä sohvalle. [X(]

mut nyt tosiaan taas kaikki hyvin kun saatu selvitettyy asiat. eilen käytiin sit pojan kans mun äidin luona kyläilee ja nyt sit meiänki osalt grillikausi avattu. voi että oli hyvää kaikki [:)]

sit tänää tosiaan kun puhuttu miehen kans asiat,niin tulin maininneeksi miten "huonosti" mua on omast mielest kohdeltu neuvolassa ja tämäku hermostu siit ja sano et hän tulee enskerralla sinne mukaan ja rupee vaatimaan hieman selityksiä ja kunnioitust odottavaa kohtaa.et siitähän heille maksetaan yms yms. sit sain sanottuu et kyl koetan itse saada asian selvitettyä.mies oli kyl todella yllättynyt tuost mitä kerroin ettei sydänääniä kuunella joka kerran vaikka se pitää..

Just_pam toivotaan tosiaan et siel toinen viel muutaman viikon ainakin pysyis. olisi ainakin kunnolla kehittynyt. ja sitä toivon meille kaikille,ettei kukaan kovinkaan "aikaisin" synnytä.. [:)]

itsellä tuleva synnytys pelottaa,tosiaan kun ei hyvät kokemukset jääneet ensimmäisestä. ja jotenkin kaikki on yhtä kysymysmerkkiä.. mutta eiköhän tästä asiat taas sutvaannu.. pitää koettaa vaikka ottaa selville onko yks tuttu viel töissä kaksilla,kätilönä jos jotenkin hänen kans sais vaikka juteltua peloista yms.
ainakin hänestä oli minulle suuri apua vuosi sitten..

mutta täällä sää on sateinen,välill paistaa tai koettaa paistaa aurinko.. noh,huomenna taas arki koettaa ja oma vanhenemine taas lähestyy, ja äitienpäiväkin.. voih että..

mutta rattoisaa sunnuntai päivää teille kaikille ja hyvää pian alkavaa viikkoa!![:)]
 
Täällä on vieraat lähteny vapun vietosta kotia kohti,nyt ehtii vähän "rauhottumaan"[:D]Munkkia tuli syötyä liikaa,itetehtyä simaa juotu ja voileipäkakkukin hävis melko vikkelään(nyt itseasias viimestä palaa syön kahvin kans[;)]nam..)..viime yönä olin varmaan kaks tuntia hereillä ja lipitin piimää närästykseen[>:] toisaalta,sen siitä saa kun syö iltamyöhällä vielä munkkeja[:D][:D][:D]
Tosiaan, saatiin pinnasänky vihdoin meille ja kasattiin se eilen tonne makkariin[:)][:)]ja oon ihan yllättynyt siitä miten vähän kissat on olleet kiinnostuneita siitä! ..nyt tietty kun tän meen tälleen sanomaan niin ne pomppii siellä vähä väliä..noo..[8|] Ens viikolla ajattelin lähtee kaupoille ja ostaa sitterin,ammeen ja petarin ainaskii,sit jos kattelis pulloja jne vielä[:)][:)]
huomenna olis lääkäri käynti ja illalla perhevalmennusta..aiheena vastasyntynyt perheessä..yksin joudun menemään,kun mies lähtee huomen aamulla kahden päivän työreissuun[8|]jospa sieltä hengissä selviää yksinkin[;)]vaikka kivempi olis miehen kanssa mennä..
Just_Pamille tsemppiä!! teillä onkin sitten ollu vähän "hurjempi" vappu..
 
Henniv kokeileppa tuohon närästykseen sellaista nestemäistä liuosta kun Gaviscon. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, on pahanmakusta, mut toimii!!!! Se on sellasta aika paksua "litkua" joka tekee geelimäisen kalvon sinne mahasisällön pinnalle!! Sitten kun seuraavan kerran syöt tai juot niin se häviää sieltä pois!! Saa käytttää raskaana ollessa. (Farmaseutti joka suositteli tätä mulle oli myös raskaana)[:D]
Suosittelen!!!!
 
Anihani lohduttaa kuulla että muillakin ilmennyt mustasukkaisuutta... Meinasinkin jo kysyä että olenko ainut jolla herännyt mustasukkaisuus raskauden myötä. En ennen ole ollut mustasukkaista tyyppiä, mutta nyt on kyllä herännyt sellaisia vihan tunteita ettei mitään järkeä!! En tajua, aikasemmin olisi ollut välillä aihettakin, mutta nyt kun oli kyse suht viattomasta flirtistä niin pipo mennyt tosissaan... [:(] Eikä saa noita tunteita menemään pois.

No, pitää nyt yrittää levätä ja tehdä kaikkea mitä tähän asti ei ole ehtinyt (kuten tavata ystäviäni) töitten takia. Jos vaikka stressi hieman laskisi.
 
HEnniv: Kiva, että vihdoin saitte pienellä sängyn[:)]
Täälä kans viimeyönä närästi niin lujaaa.[:'(] Onneksi toki rennie auttaa, hetkeksi. Mutta kun rupeaa tuo renniekin jo maistumaan puulta. [:@] Noh, ei olisi enään kovinkaan kauaa jäljellä.[:)]


Mustasukkaisuudesta; Täälä kans raskauden myötä on ilmenny mustasukkaisuutta; tai jos ei mustasukkaisuutta, niin ainakin tekee pahaa jos mies katsookin vain jotain naista, siis ihan ohi mennen, joka ei ole tälläinen valas. [&:] Ja joo, mä tiedän etten ole valas ja olen raskaana en lihava, mutta välillä olo on niin kertakaikkisen tankkimainen ja kankea, että "karehtii" ei raskaana olevien naisien kroppaa. [:D] Että onko tuo sitten mustasukkaisuutta, vai hormonien toimintaa vai ihan vaan sitä, että jo kaipais sitä omaa "tavallista" ei iso mahaista kroppaa [:D]
Vaikka on tämä vauva masukin soma[:)] Ja nautin siitä, että edes olen voinu tulla raskaaksi. Ja mitä ihanaa sieltä pian syntyykään [:)][:)]


Mutta joskus kun ollaan nukkumaankin menty, niin mieheni on kysynyt, että olenko huomannu, että olen tullu mustasukkaisemmaksi raskauden aikana, mutta lisäsi siihen perään, että se on söpöä, kun aiemmin en ole ollut yhtään[:D][:D] Toki liika olis aina liikaa.


Olin äsken koirien kans koirapuistossa, kun en jaksanu mennä lenkille; koko päivän on sattunut alaselkään, sattuu edelleen.[&:] Tympeää, kun nyt loppuaikana tuntuu, että ei ole paljon kivuttomia tai/ja vaivattomia päiviä näkyny [&:][:D]


Niin joo jaa Henniv; piti vielä lisätä; mä kans sain tänään ihanaa voileipäkakkua. Oltiin mieheni tädin synttäreillä ja hän oli tehnyt ihanaa voileipäkakkua.[:)][:)] Loppuvappu pelastettu[:)] Vaikkeihan tänään enään edes ole mikään vappu. [8D]
 
Mua jännittää huominen "ylimääräinen" neuvolakäynti.. Mulle on tullu tässä neljässä päivässä yli kilo lisää! Voi vitalis sanon minä... Enkä nyt pahemmin oo herkutellu, paitsi jäätelöö vähän. Mut eipä oo tullu näköhäiriöitä tai päänsärkyä, eikä ylävatsakipuja että siinä mielessä hyvillä mielin [:)]
Tähän mustasukkasuus juttuun voisin lisätä oman juttuni: kateltiin äsken pitkästä pitkästä aikaa mitä kaalimato.com tarjoaa ja kun mies katteli noita tekovaginoita sivusilmällä niin mä sanoin sille, että "entäs jos toi vekotin onkin mua parempi, ettet mua huolii enää sen jälkee?!" Että täällä ollaan mustasukkasia muovillekkin [:D][:D]
 
hahahahaahahahahha.. Jeps, mustasukkaisuutta täälläkin.. No ei sentään vielä sille muoville [:D]
Mutta kyllä se mullakin johtuu lähinnä siitä, että tunnen itseni kaikkea muuta kuin haluttavaks/seksikkääksi, vaikka tuo mies sanoisi mitä. Vika on siis mun päässä, ei miehen käytöksestä. Taitaa aika monella olla näin.. Mulla on muutenkin raskausaika melko.. hmm.. stressaavaa, kun ällöttää oma koko ajan vaan kasvava kroppa. Haluan saada tän lapsen, ja olen onnellinen että olen raskaana, mutta.. Mä haluun mun kropan takas!! Pää hajoo!! [:@]

Mutta nyt on hommattu auto [:)]

ja niin joo mohomaha.. Mulla kertyy näistä viikoista eteenpäin (tai ainakin aikasemmin on kertynyt) kilo per viikko lisää painoa, joskus jopa enemmän. Suurin osa on nestettä, joten turvotus on melkosta. Ei auta tukisukat, ei nesteen juominen, suolasen välttäminen, sitä vaan tulee. Raskausmyrkytystä tai muuta ei ole, näin se on mulla vaan aina menny, jostain kumman syystä [8|] Laitoksella paino tippunut kilon per päivä, hikoilemalla [:D] Toivotaan että sielläkin kaikki ok!!
 
No niin täällä taas lääkäri käynti tehty[:)]

kohdun suu pituus tippunut,ollu pitkään 2,niin nyt olikin 1.5 vaan..muuten paikat kiinteet ja kiinni.

3.5.2010 rv.33+1

paino: +800g/vko (ei sanonut mitään tällä kertaa painosta..
                    ja toikin saattaa    olla vapun herkutteluiden tulosta täysin[:D])
turvotus: -
RR: 124/69 ..Mistähän se viimeks heilahtikin niin suuriin lukemiin
                   kun oli 135/82..mut nyt tosiaan taas omalla "tasolla"[:)]
pissa: puhdas
Sf: 29 ..ei edistystä viime viikosta[8|]
Lapsivesi: Norm.
painoarvio: 2 kg 090g ..pikkasen alle keskikäyrän mennään,
              tai on menty koko ajan..
tarjonta: RT
syke: 130+
liikkeet : ++

vielä tarviis muutama viikko jaksaa ottaa rauhallisemmin,lenkillä saa käydä ja touhuta,mutta niin ettei satu tai supista..

36+1 onkin sitten se synnytystapaarviointi lääkärikäynti,jossa katotaan lantioo ja sit arvioidaan miten paljon vaavi painaa la:na..Nythän tuo jo povaili että jos kasvu jatkuu vauvalla samanlaisena paino tulee olemaan 3kg - 3.5 kg,että ihan hyvänkokoinen kuitenkin[:)][:)]

niin ja sarian,kiitti tosta närästysvinkistä..pitäsköhän käydä tosta apteekista kattomassa onko sitä[:)]
 
Täälä kans jo mieluusti laittaisin korkkarit ja hameen päälle kesäksi. Mutta poika kun määrää, ettei niitä laiteta, vaan kuljetaan mamma vaatteissa. [&:] " Kiva" kuulla, että muilla on ihan samoja tuntemuksia.[:D] Noh, ei olis enään ku kuukausi. ! Tsempataan sen avulla.[:D][:D]



Täälä on aivan ihana ilma, aurinko paistaa ja ei pilviä [:)][:)]
 
Viirukhan: kuulostaa oireesi samanlaisille, kuin minulla homeasunnossa,  "ihottumaa ja nenä tukossa koko ajan tai verta vuotava" lisäksi tuntui, että koko ajan on pölyä kurkussa. Muutettiin maaliskuun puolessa välissä uuteen asuntoon ja heti aloin oireilemaan ja ennenkin homeelle altistuneena rupesi heti raksuttamaan mistä oireet johtuvat Selvisi, että asunnossa oli ollut joskus vesivahinko mitä ei ollut huomattu (kai) ja keittiön alakaapit olivat ihan mätiä. Oireet helpottivat muualla ollessa.  Lääkärissä käynti ja ja päästiin kuukaudessa asunnosta pois ja eipä oireita näy:) Ihanaa, kun nyt kunnolla henkikulkee:)
 
Terveystarkastajaa paikalle vaan, jos epäilee hometta. Epäiltiin kanssa vanhassa kämpässä hometta olevan, itseasiassa remontin yhteydessä sitä sieltä aika varmasti löydettiinkin, muttei vuokran antaja sitä sen paremmin tahtonut  tutkia... Kosteusvauriokin siinä kämpässä on vuosia sitten ollut. Vuosi siinä asuttiin ja muutettiin pois. Olis pitänyt soittaa kuitenkin terveystarkastaja sinne ihan jo siksi, että toi vuokran antaja oli ihan täysi m....u, ainakin täällä kunnallinen tekee tarkastuksen ihan ilmaiseksikin. Jäi kuitenkin sille soittamatta, koska kaveri kertoi, ettei ne saaneet ennen kosteusmittausta pestä pyykkiä pariin päivään? ja veden käyttöä tuli välttää, eikä mitään "haisevaa" saanut tehdä, kuten ruokaa tai tarpeitaan pönttöön vuorokautta? ennen tarkastusta... Lisäksi tarkastaja oli todella tarkka kaikesta pienestäkin pölystä, ja meillä 2 kissaa niin... mitenkäs tota karvaa olis välttämään pystynyt. Omistusasunnossa tietty kurjempaa jos edes epäilee hometta[&:]
Mä taas viihdyn hyvin tässä raskauskropassa. Maha ei ole näin timmissä kunnossa ennen ollutkaan, vaikka laiha olenkin niin tohon mahan kohdalle on hieman löysää kertynyt vuosien varrella[:D] Nyt se on sentään tiukka kumpu. Ainoa vaan mikä harmittaa on se, etten pääse enää siihen vanhaan kroppaan[:@] Pehva on niin täynnä raskausarpia, vaikka ne vaalenee, ei ne sieltä mihinkään häviä. No, ei ne hirveesti siellä selluliitin seassa kuitenkaan haittaa[:D]
 
Täällä aletaan olla aika kypsiä tähän olotilaan. Olis äkkiä kesäkuu!!! Pää meinaa hajota, kun ei oikein pysty mitään isompaa tekemään, kun sitten on niin kauheen kipeä joka puolelta. Ja jos itekseen tässä kotosalla oon, nii tekee mieli vaan maata ja syyä. En haluais joka päivä tässä kotona istua, mutta sitten ei oikein tee mieli lähteäkkään minnekään, tai jos lähden, nii heti tekee mieli takas kotiin... Varmaan jonkinasteinen masennus kohta iskee.
 
Huomenna ois rv täynnä 34! Ja neuvola, ja isäntäkin lupas lähteä mukaan![:D]
 
 
 
Päivää ladyt ja mahat!

Ihana aurinkoinen päivä! Käytiin katsastamassa toi meidän auto eikä mitään vikoja löytynyt, hyvä! Sit lyllersin miehen matkassa koiralenkillä ennenkun ukko lähti takas töihin. Ajattelin vähän siivoilla ja käyttää lapsityövoimaa, kunhan pojat tulee koulusta.

Huomenna onkin neuvola aamulla. Eipä sielläkään tarvitse enää hirveen montaa kertaa käydä ennen vauvan tuloa. Jotenkin nyt on iskenyt tajuntaan, että kesäkuu on ihan liian äkkiä, mä haluaisin saada jostain lisää aikaa, ehkä... tai en mä tiedä, kyllä mä valmis olen mutta silti, miten tää aika on taas mennyt näin äkkiä???
En muuten muistanutkaan sitä hirveetä hikoilun määrää synnytyksen jälkeen... [:'(] kokoajan hiki virtaa ja varsinkin öisin on sitten lakanat ihan läpimärät ja niitä saa vaihtaa keskellä yötä. Ihanaa! Mutta siinpä ne raskauskilot hikoillessa ja imettäessä karisee...  Ihanaa ajatella, että sitten saa jo muutakin vaatetta päälle kuin nää mammahousut! Mulla ei ihan vielä ole pää hajoamassa tähän olotilaan vaikka tosi ahdas olo onkin. Oon huomannut, että mieli ja kaikki ajatukset on jo kääntyneet vauvan tuloon.

Meillä oli kans edellisessä asunnossa vessa homeessa ja sen kyllä huomas jatkuvista oireista! Mutta nyt tässä mihin muutettiin 2008 kesäkuun alussa, ei enää silmät vuoda eikä kukaan ole kokoajan tukossa. Joten kannattaa kyllä tosiaan selvittää asia Viirukhan! Jälkikäteen kuulin, että vanhan asunnon vessa jouduttiin repimään kokonaan auki ja tekemään kaikki uusiks, vaikka ensin väittivät meitä vainoharhaisiksi...

Nyt on muuten kulunut ihan luvattoman paljon cocista mulla ja eilen sitten käytiin kaupassa ja ostettiin mulle BonAquaa tilalle. Pakko saada vähennettyä tota sokerin määrää, varsinkin kun munkit teki ihan liian hyvin kauppansa vappuna. Ja muutenkin on herkkuja mennyt kurkusta alas liikaa. Jaaha, nyt tää menis tekemään sitä raskausajan lempparia, kanaa ja riisiä (ja nimenomaan hunajamarinoitua filesuikaletta...nam!) Moikkis!
 
Xtra neuvola takana!
Rv 34+0
Paino 73,0 (+1540/vko) yhteensä tähän mennessä +14,9kg
Turvotus +
RR 129/85 122/81
U-Prot. -
U-Gluk. -
Sf 36,5
Tarjonta RT?
Sydämen syke 159
Liikkeet ++

[/align]Painoo vaan tulee jostain?? Yli kilo tullu viidessä päivässä, enkä mä oo ees syöny mitää herkkuja!!!
Verenpaineet ja pissa vieläkin hyvällä mallilla [:)]
[/align]Noh, terveydenhoitaja kirjottaa sairaalaan lähetteen, että saatais selville miten päin ipana on. Tarjooko päätä vai takapuolta. Epäili kaksosiakin jo
Että seuraavia kuulumisia sitten sairaalasta, jahka ne sieltä mulle soittelevat että saatais aikaa varailtua.

Mutta toi SF!! Kattokaa sitä!!! Täytyy vissii ens kerralla varmistaa onko se kirjannu sen oikein. Seuraava kerta onkin vasta sitten kun oon päässy käymään siellä sairaalassa, niin vasta sitten pitää soitella neuvolaan aikaa.

Tosta homeasiasta: Mun mies on ollut pieni vauva kun asuivat talossa, jossa on hometta. Sai siitä allergian ja astman ja on nyt siis homeallerginen. Tietää ainakin kun pistää miehen johonkin taloon yöksi, onko hometta vai ei [:D]
 
ohhoh..en kyllä uskaltais rullaluistella[:D][:D]sen verran etukenoon vetää toi maha[;)][:D][:D]

Juuh,perhevalmennuksessa käyty..aiheena vastasyntynyt perheessä..Hyvä kun tokavika kerta tota valmennusta,niin minä menin ekaa kertaa nyt[:D][:D]No,parempi myöhään kun ei millonkaan..kolme muuta odottajaa oli vain,ja taisin olla kaikista pisimmällä raskaudessa,kukaan muu ei ollu saanu äiskäpakkausta edes ja kuulosti äitiyslomatkin alkavan vasta ens kuun puolella..tylsää oli yksin olla,kun muilla oli miehet mukana[8|]Ens kerralla sitten miehellä ei toiv oo työreissua,niin pääsee mukaan..
Oli ihan kiva käynti. Siellä oli parikuinen vauva äitinsä kanssa ja hän sitten kertoi synnytyksestään ja arjestaan vauvan kanssa(voi että oli pikkunen niiin ihana)[:)] ..Ja kuulema on niin että jos vauva on ilta-yö uninen masussa,se tulee luultavasti olemaan sitä myös jatkossa! Jee,meillä meinaan nukutaan nimittäin jo nyt illat ja yöt[:)]
 
Takaisin
Top