kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Munkin ja siman makuista vappua kaikille mammoille =) Tänään keitin noi tuttipullot ja tutit. On sekin nyt hoidossa.

Anihani: Aika kummaa touhua teidän neukussa..?? Itse kyl vaihtaisin neukkutätiä jos vaan ois mahdollista mitenkään.?

Mites muuten meinasiko mammat grillata jos sää sallisi? täällä meinataan. Tosin surkealla kertakäyttö grillillä kun kerrostalossa asutaan eikä tuota sähköistä ole jaksanut vaivautua hankkimaan [:)] Pihvi päivä!!! Argh ;)
 
Viirukhan: Odottelen tässä, että pääsisin lähtemään kauppaan ja ostamaan kaikkia ihana herkkuja vapuksi, tavoitteena olisi myös täälä grillaus, josko sää vain suosisi.
Koko aamun ainakin satanut vettä. Tällä hetkellä ei sada, mutta tosi märkä ja synkkä ilma on.

Luin facebookista äsken, että jossain päin oli ollut aamusta ukkonen ? :o hui...[:D]
 
Meillä mies grillailee ilman minua, kun oon täällä äitini apuna kun se on oli alkuviikosta käsileikkauksessa niin ei ykskätisenä pysty hakemaan puita, tekemään ruokaa jne jne. Voi jokainen kuvitella miltä tuntuu kun oikee käsi ei vaan pelitä... Just on lihamureke uunissa tulossa. On vaan kova ikävä omaa rakasta [:(] Huomenna näen sen ja mennään mun mummolle munkille ja simalle [8D]
 
Hei kaikille!

Kauheesti oli tullut tekstiä parissa päivässä!!


Meillä koirat tiesi mun raskaudesta jo ennen mua!! [:D][:D][:D] Pissa oli niitten mielestä jotenki tosi erikoista ja ne yritti päästä aina haistelee pöntöstä mun tuotoksia... Ja on noi muutenki ollu mammaa kohtaan tosi lempeitä. Eläimet on fiksuja!


Perhehuone ei onnistuisi kun ollaan paikkakuntalaisia ja matkaa sairaalaan vain noin 10km. Mutta eipä se mitään, on noi koiratkin hoidettavana. Mies aloittaa toukokuun lopussa kesäloman ja vasta sen jälkeen isyysloman. Saadaan olla koko perhe pari kuukautta yhdessä vaikka sairaalassa ei yhdessä nukutakaan.[;)]


Meidän vauva on aloittanut hikkailun jo kauan sitten, ja sen erottaa siitä kun tulee säännöllisin välein pieniä nytkähdyksiä. Koko tyyppi hytkyy. [:D] Ihan erilaista kun potkiminen tai muu möngertäminen. Ja neuvolasta saadussa oppaassa lukee että hikkaa seuraa yleensä hengitysharjoituksia.


Kestoilukeskusteluun myös korteni kekoon..
Mä aion ainakin kotona pääasiassa kestoilla. Jostain luin että yksikään tähän päivään mennessä käytetty kestovaippa ei ole vielä maatunut. [X(] Joten jos pystyn edes jotenkin omalta osaltani tätä muovista pa*kakasaa kaatopaikoilta vähentämään niin meinaan sen myös tehdä. Ja säästäähän siinä myös pitkän pennin!
Olen kans kuullut et kestoilussa lapsista tulee nopeammin sisäsiistejä (hah, olen koiraihminen)! Nykyajan kertakäyttövaipat kun imee kosteuden iholta niin nopeasti että muksu ei välttämättä tajua yhdistää pissaamista märkään ja epämiellyttävään tunteeseen ja potalle oppiminen voi hidastua. Tähän oppimiseen nyt menee muutenkin vielä aikaa mutta kuitenkin, uskon että siinä on perää.
Ja sit kestovaipat on kehittyny niin paljon ettei se enää tarkoita vaan märkää sideharsoa pyllyä vasten.
Pyykkikone meillä pyörii usein muutenkin niin eiköhän ne vaipat siellä samalla peseydy.
Kyllä sitten kyläilyt ja muut reissut niillä kertakäytöillä hoidetaan. Ei tarvii kakkaharsoja kiikuttaa mukana.
En halua alkaa olemaan ehdottomasti sitä tai tätä mieltä enkä käyttää vaippavalintoja hyvän äitiyden mittarina.. Mutta Tää on se tapa, jolla haluaisin toimia. Toivottavasti onnistuu, käytäntö sitten näyttää!

Tsiisus että sain pitkästi tekstiä vaipoista!! [:D]

Sitten ei muuta kuin suut makiaks!!! (Ja mahat kipiäks..)

ILOISTA VAPPUA KAIKILLE MAMMOILLE JA MASUASUKEILLE!! [:D][:D][:D]
 
Nyt alkoi LOMA!!!! Ihanaa!!! Mä saan viimein levätä!! Heittäsin varmaan kärrynpyörii jos voisin... [:D]
 
Cira; onnea lomasta ![8D]


Mä oikein aamulla sätkähdin kun huomasin, että nyt on toukokuu eli meillä on laskettuaika enskuussa!!

Nyt on todellakin jo toukokuu, uskomatonta.[:D] Tuntui joku aika sitten, että ei sitä kesää edes tule ja nyt se onkin jo käsillä.[:)][:)]
 
Enskuussa laskettuaika, kuullostaa hyvälle!! [:D] Ollaan voiton puolella.
Ihanaa äippälomaa Cirallekin!
 
Wappua vaan kaikille .

Pikaisesti taas omaa napaa.
Eilen jälleen käytiin synnärillä. Syynä alaselkäpoltot ja kuukautismaiset kivut sekä kivuliaat supistukset estolääkityksestä huolimatta.
Klo 6.15. heräsin kipuihin ja niitä jatkui koko päivän, klo 17 lähdettiin TYKSiin jolloin supistuksia tuli 7 tunnissa.
Supistukset heikkenivät ja loppuivat lopulta synnärillä (käyrille piirtyi enää yksi supistus), kivut jäi.
Lääkäri tutki ja kohdunkaula on lyhentynyt 2cm mittaiseksi (2 vkoa sitten se oli 4cm) ja vauvan pää on laskeutunut jo todella alas ja se aiheuttaa nämä kivut. Koko oli 2kg (hieman pieni) ja kuulemma "lähtökuopissa", pää tuntui käsikopelolla kuulemma hyvin ja tuntui että se painaa aika voimakkaasti alas. Viikonlopun olen levossa ja tuplalääkityksellä, sen jälkeen lääkitys loppuu ja poika saa syntyä kun siltä tuntuu. Kuulemma kannattaa varautua siihen että voi tulla piankin, mutta voi pysyä sisuksissa pitkäänkin [:)].

Saisi pysyä vielä pari viikkoa.
 
Voi ei Just_Pam, toivotaan että teillä vauva pysyy vielä ainakin sen pari viikkoa matkassa! Täällä myös ollut taas supistuksia, jotka tuntuu ilkeesti tuolla alamahalla, mutta eivät onneks ole niin kipeitä mitä sillon viimeks. Silti jotenkin tässä on kokoajan vähän varuillaan kun selvästi tunnen supistuksen alun ja lopun.

Tosiaan jo ensi kuussa on vauva sylissä, hui hitto!!! [:)] Miehelle sanoin, että meillä saattaa olla pikkumies maailmassa tasan kuukauden kuluttua, riippuen nyt siitä sektioajasta. Tai sitten tää kääntyy ja menee vielä 2 viikkoa yli lasketun ajan ja saadaan juhannusviikon vauva. Anyway, taas kerran on tosi nopeesti nämä kuukaudet menneet ja nyt häämöttää jo loppusuora. Aika mieletöntä!

Nyt munkille...itsetehdylle [8D]
 
Just_Pam toivottavasti vauva pysyy vielä sisällä, kuitenkin viikkoja on vielä niin vähän.
Pitelen peukkuja!!!
 
Mitäs tänne....
Kauhee flunssa, on niin höntti olo että ei ole tosikaan[:o] Huomenna oli tarkoitus mennä Vermoon Finlandia-ajoon, mutta niinpä se jää väliin[:@]
Olisihan tän vapun toisella tapaakin voinut viettää, mut ei..
 
Odotan jo että nää loppu viikot menis vauhdilla, en jaksais tätä mahaa enää kun on niin kömpelö olo....
 
Kaikesta huolimatta Hauskaa Wapun jatkoa!!!!!!
 
Just_Pamilla On ollut vähän jännempi vappu! [8|] Toivottavasti nuori mies vielä hetken pysyisi odottelemassa lämpimämpiä kelejä. Ja onneksi ei enää mitään hätää olisi, vaikka kiire hänelle tulisikin!![:)]

Sarianille pikaisia paranemisia!

Mulla on ihan krapulainen olo. [:'(] Päässä jyskyttää ja väsyttää, sit pukkaa vielä hien pintaan! Tajuskohan mun kroppa et nyt on vappu ja se yrittää asennoitua siihen..
 
jepu, täälläkin alkaa esiintyä "lievää" paniikkia. Kohtahan se ipana on oikeesti tossa sylissä. Pelottaa vähän kaikki, lähinnä kuitenkin se, että meneekö kaikki hyvin. Siis että synnytys menee ok, lapsi terve ja vielä sekin, että miten tää tuleva isä ottaa tuon vauvan vastaan, ja että mä osaa opastaa sitä (miestä siis) siihen muksun hoitamiseen. Ettei vaan mee sellaseks " ei ei ei ei ei ei ei noin, vaan..." ja mikä tärkeintä, että muistan olla omimatta sitä tulokasta. Siis kun meillähän ei tuolla miehellä ole lainkaan kokemuksia vauvoista, ja mä taas olen jo kaksi itse hoitanut.. Meillä ainakin tuo mies on sen luonteinen, että jos ei tuu kuin pelkkää valitusta, niin asenne muuttuu "tee sitten vittu ite-tyyliseks".. jonka ymmärrän kyllä ihan täysin kun itse olen aika samantyylinen [:D] Tyttö koolla samaatyylistä pelkoa? Kun sullahan on kanssa uus mies "kierroksessa". Aaaaaaaaapua!! Mulla todennäköisesti se leikkausaika 1. tai 2. päivä kesäkuuta. Varmistuu kylläkin vasta 10. päivä - eli sitä odotellessa.. Jännä että välillä tuntuu että tää aika kuluu ihan siivillä, mutta taas toisaalta.. pelkkää odottamista huh huh..
 
katusutariina, tällä hetkellä mua pelottaa ihan oikeesti vaan se sektio, että miten se sujuu ja miten itse pystyn asian käsittelemään ennen h-hetkeä. Muuten luotan itseeni että osaan hoitaa vauvaa, kun on jo kolmesta kokemusta ja jotenkin tiedän, että mieskin siihen oppii. Oon luvannut itselleni ja miehelle, etten puutu hänen tapoihinsa hoitaa pientä, jos hän jotain neuvoja tarvitsee niin sitten niitä annan parhaani mukaan, mutta muuten yritän kovasti olla puuttumatta... saa nähdä kuinka onnistuu, mullakin ehkä semmosta lievää taipumusta omata sitä asennetta "anna mä, minä tiedän miten tää menee...." [:@]

Ja sitten tuolla takaraivossa jyskyttää, että mitäs jos se vauva nyt sit kuitenkin kääntyy ja synnytänkin alateitse. Oon jo aloittanut itseni psyykkaamisen että sektiolla mennään ja jos tilanne muuttuukin, joudun aloittamaan koko prosessin uudestaan. Ihan hulluja pelkoja, joita ei pysty kunnolla selittämään... kuten kuolemanpelko, joka mulla on ollut joka raskaudessa kun synnytys lähestyy. Todennäköisesti mitään semmosta ei tule tapahtumaan, mutta se pelko kuitenkin on olemassa ja vahvistuu ikävä kyllä päivä päivältä. Onneks oon neuvolassa puhunut asiasta ja mies-parkakin on ainakin vielä jaksanut kuunnella mua... en haluais häntä kauheesti tällä kuolemanpelollani rasittaa, sitä kun jännittää muutenkin synnytys ja oma suoriutuminen isänä.

Mulle muuten tuolla neuvolassa th sanoi, että tod.näk. se sektio olis viikkoa ennen laskettua aikaa eli 2.6. Jos siis hyvin käy niin meillä on katusutariina homma edessä samana päivänä! [:)] mutta ensin tiistaina neuvolaan ja sitten seuraavalla viikolla kuulemaan sitä päivää.
 
Just_Pam Onko sulle kerrottu mitään pituusarvioita? Mitkä sun omat tuntemukset tosta on jos vauva nyt päättää syntyä? Kerro fiilikset, pelot ja huolet. Mulle just mummu sano tänään, että "niinhän sitä sanotaan että hedelmä tippuu kun on kypsä". Se tuntu jotenkin kivalta kun sen sano [:)]
 
TYTTÖ KOO.. Jeps, normaalistihan nuo suunnitellun sektion tekee viikolla 39+ jotain. Ja no mun kohdalla tuo muksu on luultavasti sen verran isokin, että leikkaavat sen mahd. pian, mutta kuitenkin niin että keuhkot ja muut ovat mahdollisimman kehittyneet. Nelikiloisia nuo kaks vanhempaa muksua on ollut, että eiköhän tää ole samaa sarjaa, vaikka eri isä onkin. Luulisin ainakin, mut jää nähtäväks [:)]

Ja ymmärrän kyllä ton, että sua jännittää toi sektio ja tuo, että joutuisit/pääsisit sitten kuitenkin synnyttämään alateitse. En tiiä.. Jotenkin sillon ensimmäisen aikaan, kun ei lainkaan osannut odottakaan mitä on edessä, niin ei sitä synnytystä niinkään halunnut suunnitellakaan etukäteen. No olen siis sen luonteinen, että jos en voi edes lähes täysin luottaa mitä oikeasti tulee tapahtumaan, jätän mieluummin suunnittelematta. Ärsyynnyn muuten ihan liikaa siitä, että mun suunnitelmat menee päin persettä. Nyt, kun tietää mitä odottaa, niin tuo suunnittelu on ainakin mun kohdalla melko.. huojentavaa. Tiedän mitä on edessä, joten ei niinkään tarvitse sitä pelätä. (Kaikki tuntematonhan pelottaa) Jos mulle sanottais nyt, että mun pitäis synnyttää ihan normaalisti alakautta, saisin paskanhalvauksen. Olisin siis niin paniikissa! Voimia siis sinne [:)]

Ja juu, meillä on kanssa niin, että nuo vierailut on rajotettu vain lapsen sisaruksiin ja lapsen isään, joten meikän sairaalassa olosta tulee piiiiiitkä. Olen kuitenkin varmaankin siellä sen lähes koko viikon. Mutta mitä mä kuulin tässä viimeviikolla, meille saa viedä oman kannettavan tonne osastolle.. Vihuu!! [:D]
 
Huomenta Kaikille!

Niin ja toivottavasti kaikilla on mennyt vappu hyvin.

Taisin vapun aattona tehdä vähän turhan paljon kaikenlaista puuhaa koska illalla tuli useita supistuksia. Itse kuitenkin oletan että nämä olivat vain niitä "ennakoivia" vaikka aika ilkeiltä jo tuntuivatkin. Kyllä niitä jo vähä kellottelin...
Mies oli jo ihan hädässä =D oli soittamassa jo sairaalaan, että nyt me tullaan (Miehelleni tämä toinen, itselleni esikoinen).
Yritin kuitenkin rauhoitella, että jos nyt vain annat minun levätä niin eiköhän tämä tästä...

Sitten alkoikin se päivän hauskin osuus...[:D] Mies sekä hänen 8 vuotias poikansa tajusivat, että kaikki ei ole vielä vauvaa varten valmiina. Niin siinä alettiin klo 21.00 illalla kasaamaan sänkyä ja järjestämään makuuhuonetta. En voinut oikeasti muuta kuin nauraa... =) No, on nyt sänky sitten kasattu valmiiksi.

Nyt on ihan hyvä olo. Kieltämättä vähän itsekkin säikähdin tuota vapunaaton oloa.
Täytyy varmaan ottaa vieläkin rauhallisemmin...
 
Just_Pam ; Sieltäkö jo olisi tulossa ensimmäinen kesäkuinen[:)][:)] Toki nyt ollaan jo turvallisilla viikoilla, mutta kasvaispa vauva vielä muutaman viikon kohdussa.[;)] Hänellä on kiire tähän maailmaan.[8D]

Sarian; Nö hö [:'(][:'(] Koitahan parantua.

Täälähän on vapun aikana monia supistellu oikein urakalla; vauvat nyt vähän testailee.

Kuinkas teidän vappu on mennyt?

Meillä meni ihan mukavasti, mies oli perjantaina töissä pitkän päivän ja eilen oltiin käymässä vapputorilla; joka olikin ihan pettymys. Ei sielä ollut kun karkkeja karkkien perään ja leluja.[:D] Kaksi vauvan vaatetta ostettiin sitten, sellaisia bodeja missä oli tekstit[;)] Niin ja lakuja.

Eilen illalla lähdettiinkin käymään Tampereella TAYS:ssa,katsomassa sitä meidän ystävää (miehen serkkua), jonka vauva meinaa tulla väkisinkin tähän maailmaan jo. RV siellä oli 26+1. Hän on nnyt kaksi viikkoa ollut täysin vuodelevossa, pääalaspäin. Mitään ei itse saa tehdä, edes vessaan nousta. Hän sanoikin, että ens viikolla ehkä pääsee laverilla suihkuun, että hänen hiukset pestään. Siinä tuli taas mieleen, että hitsit, ei sais valittaa näistä viikoista, kun asiat on kuitenkin niin hyvin itsellä. Ja toiset nauttii siitä, että saa itse kääntää edes kyllkeä..[&:] Muttaloppujen lopuksi olosuhteisiin nähden hänellä ja vauvalla kuitenkin kaikki ok[:)][:)]

Hui, niin se kesäkuukin vaan lähestyy. Enskuussa LA; kuinka monen vauva ottaa varaslähdön ja syntyy jo tässä kuussa ?[;)]
Toivottavasti ei ainakaan yli menisi.


Eilen tunsin vauvan kolmannen hikan[:D][:D][:D] Ei olisi saanu sanoa, että kun ei ole hikkaa vielä tuntenut; nyt se tuntuu sitten ihan jatkuvasti[:D] HAuskan tuntunenhan se on. [;)]
Pojalla on nyt menossa masussa aamu voimistelut. Vattan nahka repee pian.[:D]
 
Takaisin
Top