kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on ihan onnessaan täällä  [:)][:)][:)] Saadaan huomenna mun äiskä ja sen mies yllätysvierailulle etelästä,matkaa 600 km meille ja mikä tärkeintä([;)]) pinnasänky niitten matkassa vihdoin tänne[:)][:)]Pääsee tääkin mamma vähän sommittelemaan sitä tonne meitin makkariin[:D][:D]
Ei tullutkaan ihan niin tylsä vkl kun mitä ajattelin että tulee[:)][:)]kivaa!

[:-][:-]minäkin kyllä suuresti ihmettelen etteikö anihanilta oo tosiaan sf-mittaa otettu?! tooosi outoa..

Ja tosiaan kiva kun mohomahallakin parempi mieli tänään![:)][:)] Eiköhän se siitä!

Jos alkais tekemään voileipäkakkua viikonlopulle [:D][:D] :PPP namnamnam!! Se on kyllä ihan ylivoimanen herkku minusta ;P
 
HEnniv voileipäkakku on niin parasta ! Kun sen vain osaa tehdä, mä kun en osaa. [&:] Meidän äiti kans tekee niin taivaallista voileipäkakkua, ettei oo tosikaan[:)][:)]


Oli hauska kun olin äsken lenkillä meidän koirien kans. Kävelin ihan rauhassa koirien kanssa, eikä tullu ketään vastaan eikä mitään. Käveltiin sitten sellaisen rivitalo alueen läpi polkua pitkin missä oli pienehkö metsä ympärillä. Siru, meidän 8 kuukautinen rotikka nosti karvansa pystyyn ja rupes haukkumaan sinne mettään. Pikkusen säikähdin, että no mikähän sielä on. Varmaan joku karhu. SItte kun käveltiin eteen päin niin huomasin, että sielä oli joku vanha mies ilmeisesti kusella, tai seisoi ainakin niin. Yritin, että oltais menty vaan vain vihkaa siitä ohi, mutta Siru löi jarrut pohjaan ja istui mun eteen ja murisi ja haukkui sille miehelle. Se ei kääntäny sille selkäänsä eikä mä päässy mihinkään suuntaan kun 35 kiloa pamahtaa varpaiden päälle istumaan.[:D][:D]

Lenkkiä saatiin jatkettua vasta kun mies oli hommansa sielä mettässä hoitanu ja lähti siitä muualle.
Tää juttu on tullu nyt ihan hetki sitten meidän neidille. Täs viikko takaperin kun se oikein hoksas että mun masussa on joku, sen jälkeen ei ole hyppinyt mua vasten, haluaisi vaan pitää tassua tai päätä mun masulla ja yrittää nuolla masua ja vinkuu. Ja koko ajan vaan istuu tai makaa mun vieressä mihin ikinä meenkin (yöllä tulee vessaankin) ja lenkillä ei päästä ketään vierasta mun lähelle, varsinkaan miehiä.

No, ompahan ainakin turvallinen olo kun tietää, että mammaa vartioidaan.[:D] Toki se on ollut ihan pennusta asti täysin mun koira, johtunee tietenkin siitä, kun mieheni oli silloin reissuhommissa ja mä olin koirien kanssa kotona. [:)][:)]


Täälä päin on satanut ihan koko päivän. Ei ole voinut pihallakaan mitään hääräillä, kun olis ollut mukava vähä laittaa takapihaa ns. kesäkuntoon.[8D][8D][8D]

Toivottavasti huomenna olisi parempi sää. [:)]
 
Tyttö Koo.. No meillähän on sellanen tilanne, että nää vanhemmat ipanat on joka toinen viikko isällään, kun meillä ex-miehen kanssa erittäin toimiva yhteishuoltajuus. Elikkä ihan tila-autoa en halunnut, vielä.. Eiköhän se ole sitten seuraavana edessä, mikäli nyt tulee vielä yks mukula pyöräytettyä [;)] Sellasta mahd leveätä autoa ollaan kateltu, mihin mahtuu 3 ipanaa vierekkäin. Tiukkaa tekee, mutta nyt löyty yks bmv-malli, missä voi jopa melko tilavasti istua. No sunnuntaina pitäs käydä sellasta nyt sitten kattomassa, tänään ei sitten sekään onnistunut.

Meillä on kanssa noi katit huomannut ton mahan, eivät enää sen päälle tule makaamaan, eikä ponkase siitä pois, niin kuin aikaisemmin tekivät. Nyt makaavat ihan tossa mahan vieressä ja alottavat kehräämisen samantien. Ihanaa unilääkettä meikäläiselle, koska tuo muksu rauhottuu siihen ääneen tuolla vatsassa.

Ettei ole sf-mittaa otettu? Todella, todella, todella omituista. Eikö edes lääkärissä? Sen pienuus/suuruus on kuitenkin yks niistä asioista, joiden takia ne neuvolassa helposti passittavat jatkotutkimuksiin. Mulla tosiaan tuo mitta on noin valtava, koska tuo muksu pääsee kasvamaan vain ja ainoastaan suoraan eteenpäin. Ja mun kohdalla tuo mitta kertoo osaltaan sen, että mä en pysty alateitse synnyttämään.

perhehuoneesta? ei olla ottamassa. Tehdään sama kuin PAPU82. Eli säästetään ne isyysloman päivät sitten kotona oloon. Ja siitä että vastasyntynyt isän kanssa.. Juu, ainakin mun kohdalla se menee näin. Eli kun meikä on sen leikkauksen jälkeen kursittavana, heräämössä (1,5-3h), niin sen ajan isä on ollut vastasyntyneen kanssa.

Kestovaipoista? Joo en, mä ole iiiihan liian laiska siihen hommaan. Luultavasti tulee muutaman kerran kokeiltua, ihan kotioloissa, mutta siihen se kaikella todennäköisyydellä jää. Uskoisin ainakin.
 
Hyvä, kun Jenni90:llä oma oma henkivartija:) Mielenkiintoista kyllä tuo koirien käyttäytyminen mammoja kohtaan:) Itselläni ei ole koiraa, mutta siskoni koiran käytös on kyllä seurassani myös muuttunut heillä kyläillessä. Koiruus seuraa minua joka paikkaan kuin hai laivaa:)

Kestovaippailusta: olen alkanut väsäämään kestovaippoja. Olisi kamalaa tehdä niiiiin kamalasti jätettä mitä kertisvaipoista tulee. Tuntuu jotenkin luontevammalta kestoilla ja pidän pyykkäämisestä enemmän kuin roskien viemisestä Eikä tarvii koko ajan olla kaupasta kantamassa vaippoja. Kyläreissuilla varmastikin tullaan kuitenkin käyttämään myös kertiksiä.
Myös vaipattomuus vaihtoehto kuulostaa kiinnostavalta, jospa siitäkin selviäisi tarkempaa tietoa etsimään:)

Ihan järkkyä miten minusta on tullut kömpelö! Maha tiellä ja tiellä.... varmaan kun just oppii et maha tulee aina tielle niin siitä pitääkin jo luopua:) ja muisti on alkanut nyt mennä. En ikinä unohda kotiavaimiani, mutta nyt on parin viikon aikana tapahtunu unohtaminen useamman kerran, no onneksi on mies ollut puhelinsoitin päässä.

Hyvää vappua kaikille!
 
Tämä tyttö sai aivan superihanan yllärin kun mun äiti ja isä tulivat pari tuntia sitten tänne ison ruusupuskan, alkoholittoman skumpan, Kalevala Korun Kaupunkisormuksen ja tiramisun kanssa [:D] tulivat onnittelemaan mua valmistumisen johdosta [:)] Ja TOTTAKAI itkukshan se mulla meni... Sanoin jo silloin kun kun vika näyttö oli ohi, etten pidä mitään juhlia, mutta olivat sopineet salaa mieheni kanssa että tulevat tänään kuitenkin tänne. Alunperin piti kuulemma jo heti mun kesäloman alussa tulla koko meidän tiivis perhe, mutta sitten tuli mun sairaalakeikka, äiti oli 2 viikkoa kuntoutuksessa, sisko sai tyttönsä ja vasta nyt sitten, äitini tämänpäiväisen suonikohjuleikkauksen jälkeen tuli semmonen hetki, että pääsivät käymään.
Tuli kyllä ihan tosi yllärinä... olin ihan umpiunessa sohvalla ja kämppä ihan kaaoksessa, keittiö pommin jäljiltä. Mutta äkkiä saatiin äidin kanssa keittiö kuntoon. Olipa ihana yllätys, piristi mieltä kovasti!!!

Supistukset on onneks nyt vähän laantuneet, auttoi tällä kertaa kun makoilin sohvalla. Siskokin oli sittenkin päässyt jo tänään iltapäivästä kotiin, mennään viikonloppuna perhettä katsomaan.
Pitääpä itsekin taivastella tuota anihanin tilannetta, ettei neuvolassa katsota sf-mittaa!!! Aika ammattitaidotonta minusta ja aika tosi uskomatonta!
Mekään ei olla ottamassa perhehuonetta kun on pojat kotona ja sitten on tuo koiruus. Mulle riittää nyt tässä tilanteessa se, että mies on synnytyksessä mukana ja hakee sitten muut pojat veljeään katsomaan ja käyttää koiran pissalla. Täällä ainakin nyt oli semmonen tilanne, ettei perhehuonetta ollut kuulemma mahdollista saada koko viikkoon, sanoi siskoni. Vissiin aika täyttä on Kätilöopistolla.
Kestovaippoja en ole käyttämässä minäkään, ei ole vaan mun juttu. 
Jenni90, meillä kans koira on tosi suojelevainen mua kohtaan ja äärimmäisen kiinnostunut mahasta. Seurailee aina iltaisin kun vauva jumppailee tuolla ja usein pötköttää mun vieressä pää masulla. Meillä taas koira on muuten, normaalisti aina ollut selkeesti enemmän miehen koira, mutta nyt raskausaikana mä olen saanut koiran elämässä uuden merkityksen [:)]
 
AinoL -- Mä olen aina ollut tosi tarkka ihminen, niin että kaikki on oltava aina tip top ja jokaiselle tavaralle on oma paikkansa yms. ja aina oon huolehtinu kaikki tavarat joukkoon ; omat ja miehenikin joskus [:D] MUTTA nykyään; unohtelen ja hukkaan kaiken[:D][:D] se on ihan joka päiväistä, en enään tiedä missä avaimet ovat yms.[:D][:D] ja muutenkin tuntuu, että muisti huonontunut ?[&:][:D]



Olen nyt hehkuttanut tuota hikka asiaa, kun kerrankin sen tunsin, ystävilleni, niin mieheni serkku sanoi juuri, että kun vauvalla on masussa hikka, niin se tarkoittaa sitä, että vauvan keuhkot ovat ns. valmiit ja kehittyneet tähän maailmaan[:)] ?
 
Heippa,

Onnittelut lomansa aloittaneille ja synttärisankareille, tädeille ja muillekin siitä, että ollaaan selvitty näin pitkälle kaikki yhtenä kappaleena! [:)][:)]

Kummallista touhua neuvoloissa!! eihän sitä tällaset ensikertalaiset tiedä edes mistä asioista pitäis puhua. mullakin on 3. täti menossa ja vihdoin alkaa sujua...

Neuvolassa:
arvot ok
sf-mitta 27,5 (ihan alakäyrällä - mutta tasainen käyrä kuitenkin)
liikkeet ++
Syke 165
Lapsivettä runsaasti
Painonnousu +0,2 kg
Tarjonta: RT

Nyt sit viikon välein neuvolat. Pääsen myös tapaa 2. kerran raskauden aikana lääkäriä lähiviikkoina, joten näkee sit onko normaalisti kiinni ja kohdunsuu lyhentyny. Kaveri on kuulemma tosi alhaalla, muttei kiinnittynyt ja onneksi oikein päin yhä. JOhtuisko alhainen sf-mitta osittain tostakin, kun pää on niin syvällä ja vatsa venyy sivuista enemmän. Kas kun eivät mittaa vatsan ympärystä - sf-mittahan kertoo vaan yhden suunnan. Mulla vatsanympärys kasvaa n. sentin /vko.

Meillä on kuulemma synnytys/imetys ja 2. perhevalmennus samassa luennossa koottuna, joten vetäisevät pikakelauksella asiat läpi. Mutta kiitos hyvistä vinkeistä jo valmennuksessa käyneelle, en olisi tosiaankaan tullut ajatelleeksi noita kengurupaitoja yms.!

Perhehuone kiinnostaisi meitä, jos olis vapaana, mies lomailee kuitenkin siitä alkaen.

Lohduttaa, että täällä on muutama muukin, joka ei aio kestoilla. Meillä on aika hässäkkä muuton kanssa syntymän aikoihin ja hirveesti mietittäviä asioita, joten siinä tohinassa kaikki helpotus tulee tarpeen ja kertiksillä mennään. Itsekästähän se on, mutta nyt ei auta ja kun on eka kyseessä, opeteltavaa on muutenkin ihan riittävästi.

Suloisia noi koira ja kissajutut, ei voi kun ihmetellä miten herkästi eläimet vaistoaa uuden elämän alun olevan lähellä!

ps. vihdoin on ollut aikaa käydä ostoksilla ja tavarat alkaa olla kasassa. seuraavaksi vaatteiden pesua ja pinniksen koontia, just sopivaa vappuhommaa! [:D]
 
Meillä aiotaan kestoilla. Vaippoja on haalittu parisenkymmentä eli ihan hyvin pitäisi niillä pärjätä [:)]

Perhehuone olisi hienoa saada. Koira viedään pikkusiskon huomaan ja mies aloittaa isyysloman syntymästä. Ilmeisesti niitä huoneita on joka kunnassa vähänlaisesti tarjolla. Pidetään siis peukkuja.

Minäkin olen kuullut vauvan hikasta, että on nimenomaan hyvä asia. Kehittää keuhkoja hengitystä varten kuulema. Nyt on tälle aamulle kolmas hikka lapsosella menossa, että tehotreenissä on [;)]

Oikein mukavaa vappua ja viikonloppua kaikille!
 
joo tosiaan ei ole mitattu kertaakaan tota sf, ja eikös sen perusneuvola täti tee yleesä? sitten sydänääniäkään ei kuunella joka kerta jos on vahingos sattunut et viime viikol olen äitipolil käyny tai lääkäriultras..mun mielest se pitää ja voisi uudellee ottaa mutta ei..
et tosiaankin tuntuu ettei mua arvosteta tossa neuvolassa ollenkaan.. ja enkä ihmettele miks mulla aina siel verenpaineet on taivaissa tai ne ei saa ollenkaa.. ja sit koton arvot ovat hyviä...

no reilu parin viiikon päästä uudellee neuvola-aika. ja saas nähä kuunellaako silloinkaa sydän ääniä sillä perusteella et siit parin pv:n päästä on aika taas äippäpolille.. [:@][:@] sieläkää se kohtelu on sil tietyl kaikkea muuta ku ystävällistä.tai sit olen turhan herkkä.. tekis niin mieli muuttaa takaisin sille pienelle paikkakunnalle,juurikin missä Henniv asustelee..[:)][:)]

eilen sattu tuonne alas,mahaa,liekkö liitoskipuja tjn.. ja maha kipee välil myös kun laps liikkuu mahassa.mut hyvähän vaan et liikkuu.. [:)]

sitten eilen mun serkku,pojan kummitäti oli saanu esikoistyttären.. tosi siro kun 48,5cm ja 2,7kg.. [:)]

  mutta oikein iloista vappua meille kaikille. ja toivottavasti ei nyt ainakaa kaatamalla sataisi vettä..
 
Sairaala kassi on pakattu! Jostain syystä siihen meni viikko [:D]
Myö ei ruveta käyttämään kestovaippoja. Tuntuu helpommalta ostaa kaupasta. Tosin olen kuullut että jos käyttää kestovaippoja niin lapsi oppii nopemmin potalle...
Tän viikon olen ollut sairaslomalla ja ihan hyvin olen saanut aikani kulumaan, ehkä ne siihen on syynä koiran pennut [:)]  Pennut kasvavat vaudilla, kaikilla on silmät auki [:)] Opettelevat kävelemään nyt, kun tulee lämpimämmät ilmat niin ruvetaan käyttämään niitä ulkona.
Tunsin ensimmäisen hikan eilen aamulla [:D]  Olen jo jonkun aikaa odotellutkin sitä.
Hyvää vappua kaikille mammoille ja masuille !!! [:)][:D][:)][:D]
 
HenniV Täälä se on sitte ilmennyt pahemman kerran[:D] Ite sentään oon vielä tallessa.[8D]

anihani Todella tympeää ja ihmeellistä touhua sielä päin ! Tuskin turhan herkkä olet; kaikilla on oikeus hyvään ja kunnolliseen ja ennen kaikkea pätevään neuvola tarkistuksiin.


Samoin,kaikille hauskaa vappua. Täälä kyllä pahoin näyttää siltä, että pian tulee taas vettä ja lujaa.
 
Ainiin, unohdin ihan sanoa. Kun nyt olen kauan valittanut huonosti nukutuista öistä; viime yö oli aivan mainio. Nukuin 11 tuntia ja heräsin vain 2 kertaa[:)][:)] toisen kerran vessaan ja toisen kerran kun närästi[:)][:)] Nyt on olokin heti niin paljon pirteämpi[;)]
 
Anihani: Ai oot asunu täällä[:)] Tänne vaan takasin [;)][:D] Outoo kyllä tuo sun thn käytös,mulla ainakin tavan th mittaa joka käynnillä ton sf mitan ja sit kuunnellaan joka kerta sydänäänet..

Ja tosiaan, Hyvää Raitista Vappua kaikille[;)][;)][:D][:D] muistakaan juua simaa ja syyä monta munkkia!! [:)][:)]
 
Huomenta! Tosi hyvä aamu ollut täällä, ei supistele (vaikka selkää juiliikin kokoajan inhottavasti) ja jotenkin vaan hymyilyttää kaikki [:D] ehkä se eilinen ylläri vielä vaikuttaa! Maksoin laskujakin ja jäi kivasti rahaa niiden jälkeen, jee!

Toi anihanin tilanne kyllä kummastuttaa tosi kovasti... Kyllähän siellä neuvolassa kaiken järjen mukaan pitää ihan joka kerta sydänäänet kuunnella ja sf-mitta ottaa. En kyllä yhtään ihmettele, jos sulla on verenpaineet taivaissa tai sit liian matalat neuvolassa käydessäs, kyllähän sitä ihminen vähemmästäkin stressaa kun kyseessä on kuitenkin oma lapsi!!! Missäpäin sä asut? Onko sulla ollut tuo neuvolatäti alusta asti?

Meillä tää vauva on hikannut aivan mielettömästi jo kauan ja tosiaan hikka kehittää niitä vauvan keuhkoja. Sain siellä sairaalassa sillon niitä kortisonipiikkejäkin ja mies sanoi että vauvalla on sit varmaan teräskeuhkot kun syntyy, huutaa tietty kurkku suorana täysin palkein [:D]

Ihanaa, tänään maistellaan sitten itsetehtyä simaa ja syödään munkkeja, nami! [8D] Oikein Hyvää Vappua Teille Kaikille!!!
 
joo, ensimmäisen kohdalla tosiaan asuttuani toisella paikkakunnalla, joka kerran kuuneltiin sydänäänet ja otettiin sf mittaa,ei ollut väliä olinko juuri esim. äitipolilla tai lääkärillä käynyt. muuttaisin mielelläni takaisin mutta mieheni ei ole halukas muuttamaan takaisin.
asun Kajaanissa. ja sama neuvolatäti on ollut tääl alust saakka. en tiedä saisinko jotenkin vaihdettua hänet vai pitäskö jotenkin rohkeesti vaan ottaa asia puheeksi tämän naisen kanssa ja sanoa mitä ajattelen.tuskinpa ilman itkuja selviin asian selvittämisestä.muutenkin kun on aina epävarma olo raskauden aikaan.vaikka toinen onkin.mutta silti!

ja vielä miltä tuntuu kun vauvalla on hikka?[8|] voihan olla et onkin kohdannut sen mut mä en nyt heti ainakaan osaa sanoa miltä se tuntuu tai tuntuisi? ja tosiaan toinen raskaus menossa ja silti olen kuin ensimmäistä odottaisi. on tämäkin [:)][:D][X(]

mä kans pääsen joko tänään tai huomenna maistamaa omatekoista simaa kun pyyhähdän äitylin luona käymää pojan kanssa. ja munkkeja vois muutaman kans maistaa yhdessä siman kans! nams.

sairaalakassia en edes ole miettinyt mitä pakata.. [:D] eiköhän sen sillo kerkee ottaa ja laittaa tavaraa mukaan.tai sit mies tuo sen jälkijunassa [:D]
 
Oi että, mä kans tahtoisin oma tekoisia munkkeja ! Pitää vissiin ruveta väsäämään, jos osaan.[:D][:D]

Pitää mennä pian Vappu ostoksille kauppaan ja hakia simaa ja nakkejakin![:)][:)]

anihani On sulla oikeus ottaa asia esille ja vaatia toisenlaista käytöstä ja kohtelua. Sf mittakin on todella todella oleellinen,jonka avulla vauvan kasvua seurataan,yms.

Ja ainahan pitää vauvan sydänäänet kuunnella, tietäen siten, että vauvalla on kaikki hyvin.[:)]
 
Oon kuullutkin että Kajaanissa olis toi terveydenhuolto vähän retuperällä..Onneks ne kätilöt ainakin Kaksilla on ollut tosi ystävällisiä ja mukavia,tai ainakin mitä itelle on kohdalle sattunut,niin saattaa hyvillä mielin mennä sinne synnyttämään..[:)] Kannattaa ottaa anihani puheeksi seuraavalla käynti kerralla että miltä susta tuntuu,vaikka joutuskin itkun kanssa kertomaan..[:)][:)]
 
anihani, tottakai sulla on oikeus ottaa asia esille ja vaatia parempaa kohtelua! Mitä siitä jos itkuks menee, sehän on sun lapsi ja olkoonkin että on toka lapsi! Mulla on 4. tulossa ja silti haluan kyllä ihan joka kerta että hommat hoidetaan kunnolla. Ei sillä että omassa neuvolassani olis mitään vikaa, ihana tuttu th siellä on joka osaa asiansa. Ja onhan sulla myös oikeus vaihtaa tuo terkkari, tietysti! Ja jos se ei onnistu, niin sitten vaan reippaasti puhumaan asista vaikka jonnekin ylemmälle taholle. Ei sun pidä olla epävarmuudessa siellä ollenkaan vauvan voinnista! Tsemppiä!!! [:)]
 
Takaisin
Top