kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voiperskule, Tatjuska!!! mä olen niin pahoillani sun menetyksestä ja siitä että sun äiti ei osannut/halunnut sua tukea! ei varmastikaan helpottanut oloasi yhtään! Tammivaaveissa on osio keskenmenon saaneille, siellä on muitten kokemuksia ja monet meistä käy siellä vieläkin kirjottelemassa. käy vaikka kurkkimassa siellä jos siitä olisi apua. voimia, halauksia ja lämpimiä ajatuksia täältä!!
 
Itsu, Ann84, Miiuski, Saasuska laittakaapa lisää tietoja teistä niin voin lisätä teidät listaan!!!
 
Kiitos tulitikku, aivan varmasti käyn lukemassa. Ja palaan vielä odottajien joukkoon jonain päivänä, vahva usko siihen on!
 
Tatjuska, tsemppiä uuteen yritykseen! ja toivottavasti äitis tulis järkiinsä....[:@]
 
Tulitikku, ei oo perään soitellu eikä pyydelly anteeks, se on katsos aina oikeassa ollut ja aina omasta mielestään on. Se oli kaikenlisäksi mun siskolle jauhanut vielä enemmän sontaa tosin sisko ei mulle valaissut että mitä enkä haluakaan kuulla. On vaan käsittämätöntä käytöstä. Enhän mä nyt oliskaan mitään tukea tarvinnut. Isä pelästyi ja sen ainoa huoli oli mun jaksaminen ja vointi, että tiedänpähän ainakin että isään voin aina luottaa :) Ovat kylläkin yhdessä joka hankaloittaa yhteydenpitoa kun isään haluan pitää yhteyttä mutta äitiin toistaiseksi en. Ja niille jotka miettii, että olenko tiukkapipoinen kun tästä niin kimpaannun niin voin sanoa että tämä ei ole ensi kerta kun saan sontaa niskaani, vuosi sitten jouluna selvitetiin pari tuntia keskustellen välejämme ja kuvittelin saaneeni sen järkiinsä ja keväällä kun ilmoitettiin naimisiinmenosta oli palaute samaa luokkaa niin kuppi vaan tuli täyteen tässä vaiheessa. Enempää en jaksa.
 
Ei ole todellakaan mitään tiukkapipoisuutta yms, tuntuu pahalta toisen puolesta ettei saa omalta äidiltään tukea surussa. Osanotto ja halaus, koita jaksaa Tatjuska. :(
 
Mitenkäs noi ultrat menee? Tehdäänkö ns sisäkautta vai vatsanpäältä? Milloin eka ultra on noin suunnilleen jos ei varhais ultraan mene? On niin kova huoli että onko siellä masussa oikeesti joku. 
 
Niin ja jaksamista Tatjuskalle. Ja onnea uuteen yritykseen. Toivottavasti se oma pikkuinen sinnekin tulee 
 
Voi ei , jaksamisia ja kovasti haleja Tatjuskalle ja onnea uuteen yritykseen,kyllä se sieltä vielä tulee!

Sain vasta kahden viikon päähän ensimmäisen neuvolan ja kolmen viikon päähän ultran,ei millään malttais odottaa niin kauaa.
Pahaa oloo en oo vielä tavannu(koputtaa puuta)eikä ole väliksi vaikka ei tulisikaan,rintoja särkee ihan järkyttävästi ja on ne kyllä kasvanukin mielettömästi, vattaa vihloo välillä kovastikin mutta menee aina melkein heti ohitte,joten oon ajatellu sen liittyvän asiaan.
Kerroin viikolla siskolleni tulevasta perheenjäsenestä,joka pamauttikin toisen ihanan uutisen,heille tulee kanssa,kuukautta aikaisemmin :D <3
 
Tatjuska: isot pahoittelut, suuret halaukset ja onnea uudelle yritykselle! Toivon myös että äitisi tulee järkiinsä - eihän tuo nyt ihan normaalilta käytökseltä kuulosta... Tsemppiä sinulle ja perheellesi!

Marsu862: minä oon menossa yksityiseen neuvolaan Oulussa ensi tiistaina. Siellä maksaa pelkkä ultra 45 € ja "neuvolakäynti" 60 €, eli jos ultrasta jotakin raatattavaa löytyy niin sitäpä sitten ruoditaan. Hyväksi ja mukavaksi paikaksi ovat paikalliset kehuneet. On myös halvin mitä olen täällä nähnyt, kun se ei kuulu mihinkään ketjuun. Nuo isommat talot näyttävät tarjoavan hintaan n. 70-100 euroa + "toimistomaksu" joka on kympin tai kaks. Taitaa olla isoja vaihteluja paikkakuntien kesken, ihan jo palveluntarjoajien määristä ja kilpailusta varmaan riippuu paljon.

Voi että kun ehdinkin kirjoittelemaan aiempaan viestiin että kun olisikin jotain raskausoireita mistä voisi valittaa... Valittelin tuonne toiseen ketjuun yöllistä kauhukertomustani, kun heräsin toissayönä järkyttävään kipuun, en eläissäni ole vastaavaa kokenut, ja istuin pytyllä puoli tuntia itkien. Niin kovat oli kivut, enkä oikein muuta sanaa osaa käyttää tilaa kuvaamaan kuin että supisteli... Tämähän on ensimmäinen raskauteni, että en siis tiedä miltä supistelu tuntuu mutta siinä pytyllä itkua tuhratessa tuli semmoinen olo että pitäisi ponnistaa, niin kipu lakkaisi - en kyllä uskaltanut. Mikään suolihomma kyseessä ei ollut, eikä ole ollut kuumetta, kipu lakkasi puolen tunnin kuluttua parasetamolia otettuani ja sain torkuteltua yön loppuun mutta säikähdin niin kovin että varasin heti aamulla tuon ultran. Tiistaina pitäisi olla rv 6+5 että kai sieltä jotain voi todeta. Edelleenkään muita raskausoireita ei ole, väsymyksen lasken normaaliksi syysväsymykseksi kun takana on pirunmoinen työputki, tissit lähinnä kutiaa muttei kasva, pahoinvointia ei ole, ei kummallisia mielitekoja, pärjään samoilla ruuilla kuin ennenkin... Jospa mun katkaravulla on kaikki kunnossa. Onneksi tuleva isukki aikoi sovitella töistä vapaata sinne ultraan kans. Mää en kestäis nähä tuulimunaa tai muuta kamalaa yksin - ehdin jo luulla että mullahan on normaali elimistö kun jo toisella yrittämällä pillerien lopettamisen jälkeen tärppäsi. Ja se eka neuvolakin on vasta 4.11., aaargh.
 
Voi Tatjuska... olen niin kamalan pahoillani... Muista antaa itsellesi aikaa ja kun olet asian saanut käsiteltyä, voi yritys alkaa uudelleen! Kyllä se vauva vielä teidänkin perheeseen tulee, ihan varmasti! Voimia ja iso rutistus sinulle!!!!
 
Tatjuska, isot halit ja pahoitteluni keskenmenosta!
Todella murheellista, muistan itsekin miten lohduton ja pettynyt olo oli sen jälkeen. Mut jos yhtään lohduttaa, nenä eteenpäin ja uutta yritystä peliin! [;)]

Ymmärrän erittäin hyvin mielipahasi äitisi sanoista, mut hän ei varmastikaan näe asiaa samasta suunnasta. Mutta pääasia, että hoidat itseäsi nyt ja unohdat muiden sanat jotka pahoittavat mieltä lisää, jätä ne huomiot omaan arvoonsa.

Mut tsemppiä ja voimia tämän vaiheen yli ja usko, että niin kauan kuin on elämää on toivoa!

Halaus ja rutistus!
 
Marsu862; on se hyvä että toisillakin on "turvotusta". Näytän itse välillä siltä että voisin synnyttää hetkenä minä hyvänsä[:)] Juuri etenkin iltaisin maha pömpöttää todella kovasti. En edes mahdu kaikkiin housuihini enää. Tosin voipahan se olla että osa siitä on ihan puhdasta läskiä, kun on meinaan tullut ahmittua tota karkkia aika reilusti...
 
ahmittua on kyllä tullut hieman [:o] mutta on myöskin herännyt "parempi kiinnostus"hedelmiin, kasviksiin ja vihanneksiin. Ja se hassu juttu mitä en käsitä; miksi pyörittelen toisinaan kättäni mahan päällä. Se on käsittämätöntä, vaikken ajattele sillä hetkellä raskautta ym, käsi vain menee mahan päälle ja silittelee siinä. Äidin vaistotko tässä heräilee? Mutta täytyy myöntää että se tuntuu hyvältä silitellä [:)]
 
Huomenta kaikille!

Täällä on nyt patikin huonosti nukuttua yötä takana, en vaan ymmärrä että miksi. Päivällä väsyttää ihan tuhottomasti ja tekisi mieli vaan nukkua, kuitenkaan en ole nyt nukkunut päivisin ollenkaan, mutta sitten kuin illalla pitäisi mennä nukkumaan, niin tuntuu etttei uni tule millään. Miehen mukaan kyllä nukahdan aina iltaisin, mutta nukun vaan pari tuntia, jonka jälkeen herään ja vaan pyörin sängyssä ja yritän etsiä hyvää asentoa, jota ei tunnu millään löytyvän. Toivottavasti tää olisi jokin ohimenevä juttu, kohta ei jaksa olla päivisin enää hereillä ollenkaan. Tietäisi vaan, että mistä tää johtuu?

Hyvää syyspäivää kaikille!
 
pippunen86, mulla on ihan sama ongelma nukkumisen kanssa. Nukahdan kyllä mutta heräilen jatkuvasti yöllä eikä missään asennossa ole hyvä olla. Ja muistelisin että samoja juttuja on ollut muissakin raskauksissa. Eilen illalla nippaili mahaa sillai aaltomaisesti vartin verran ja mies oli heti huolissaan että onkohan toi nyt normaalia... [:)] taisin vaan syödä itseni liian ähkyks tacoilla. Olo helpottui onneks ja mieskin rauhoittui.

Tuli tuossa mieleen että onko teistä kukaan harrastanut seksiä plussatestin jälkeen? Meillä tuntuu tuo mies pelkäävän kovasti että vauvalle käy jotain, eikä ole yhtään innostunut ajatuksesta. Ei mullakaan kyllä ihan hirveesti tee tällä hetkellä mieli, mutta välillä herää semmonen pieni kaipuu niihin puuhiin...mulla on aina raskausaikana halut lähestulkoon kadonneet kokonaan, mutta nyt se ei tunnu yhtään mahdottomalta ajatukselta. Tiedän ettei vauva siinä vahingoitu eikä sen nyt hirveetä ryskettä tarvitse ollakaan, jos ihan vaan varovasti... mutta mies pelkää. Miten teillä muilla?
 
Tyttö Koo, meillä ollaan kyllä plussaamisen jälkeen peittoa heiluteltu, tosin ei viime viikonlopun jälkeen...
mun mies ei osaa stressata sitä et vauva on mahassa, se ei häiritse sitä yhtään [:D] mutta mun yhden ystävän mies ei halunnut seksiä melkein koko raskauden aikana ollenkaan. häntä jotenkin pelotti se et vauvalle tapahtuu jotain. luulen et se on ihan normaalia. ikävää kylläkin jos itteetä haluttaa!

toivottavasti siellä Roomassa pääsis koneelle edes kerran! pirusti tulee luettavaa jos kerralla pitää viikon kirjotukset lukea [:)]
parin tunnin päästä pitäs lähteä kentälle päin. mä päivittelen sit tota listaa kun tuun takas. ja pidän peukut pystyssä et kaikki olisi mukana vielä silloin!!!

hauskaa viikkoa kaikille!!!
 
Pahoitteluni Tatjuskalle tapahtuneesta!!! Voimia ja jaksamista, ja onnea uuteen yritykseen, kyllä se vaavi sieltä joskus tulee, varmasti!
 
Tervetulloo uusille![:)]
 
Mulla oli pahoinvointia puolisen viikkoa ja sitten eilen, se loppu kuin seinään! Mitähän se meinaa...? Muut oireet on kyllä tallessa. Jospa se antas mun välillä nauttia tästä olosta![:)] Neuvola ois keskiviikko aamuna, menis nyt pari päivää nopsaan, en malttas oottaa! Töissä alkaa pelottaa, kun alkaa ilmestyä noita possutautiepäilyjä, että jos se iskee minnuun. Tuntuu, etten haluais olla töissä ollenkaan.
 
Joku kyseli missä asennossa tykkää nukkua...Kyljellään on hyvä, tyyny jalkojen välissä, ja mahallaan, mutta välillä vihlasee kun mahalleen käännyn ja sit säikähän! Mutta se vihlasu menee heti ohi.
 
Heh, meinasin tuntia liian aikaseen rynnätä tännää töihin..Onnex isäntä vähän toppuutteli...Kellojen siirto!!! En muistanu yhtään! Mutta nyt ollaan oikeessa ajassa![:D]
 
Takaisin
Top