kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mullakin on henniv:n kanssa sama fiilis, onkohan siellä joku vaiko eikö.. Sen kun sais tietää varmaks niin helpottais. ens viikolla neuvola, sitä seuraavalla viikolla lääkäri.. Kestää kestää kestää [>:] Oireita ei ole nyt ollut kuin se pienen pieni vuoto edelleen. Pahaa oloa odotellessa.
 
No nii!

Ultrassa tuli käytyä, varhais-varhaisessa. Siellä ketään näkyny! Isi jo oli siinä kohtaa vähän huolissaan. Sittenpä neuvolantäti kyseli vähän tuosta menstruaalihistoriasta ja antoi uuden ultra-ajan samaan hintaan (!) viikon päähän. Näyttää siltä että ovulaatio ja sitä myötä hedelmöittyminen on tapahtunut myöhäisemmässä vaiheessa kiertoa kuin sen vakion 14 pv edellisestä vuodosta, joten alkio onkin 5-6 pv nuorempi eikä siellä siksi mitään sykkeitä tai muita ole havaittavissa. Niin ja kohtukin on terhakkaasti taaksepäin kallellaan, joka vähän haittasi kans tähystystä. Okei, ilmankos tämä alkuraskausaika tuntuu hitaalta kun viikot ei etene :D

Lisääkö tieto tuskaa?

Huonot puolet: ei malta oottaa että se syke lopulta näkyisi. Jos se ei viikon päästä näy, niin sitten on tehtävä uusi tulkinta ja se vähän huolettaa.
Hyvät puolet: ei tarvi mennä kunnalliseen np-ultraan aliviikoilla, kun kävi ilmi tämä myöhäisyys jo nyt. Ja kaikki näytti olevan ihan ok, oli pyöreä pussukka tyypille, sievästi turvonneet limakalvot, keskellä kohtua se pallukka eikä missään munatorvessa tms.
 
moi tatjuska! mä tulin heti seuraavallakierrolla raskaaksi ja nyt on mennyt ainakin ihan hyvin. mulla alkoi yx sunnuntai vaan nipistelee alavatsaa ja oli todella huono olo ja sit vaan tunsin että alkoi vuotaa. päivän jaksoin toivoa että kyseessä olisi jotain muuta vuotoa mutta kivut ja vuoto oli niin pitkät ( runsas vuoto 3 päivää normaalisti mulla 1 päivä) että kesken meni. ajattelin monesti että teinkö itse jotain mikä olisi aiheuttanut keskenmenon esim. nostanut jotain raskasta tai mieheni antamat orgasmit kun silloin kohtu supistelee mutta ei siihen itse pysty vaikuttamaan että meneekö kesken. tottakai se harmitti muutaman viikon mutta kyllä se siitä sitten helpotti. ajattelin itsekin että tuskin tullaan raskaaksi heti uudestaan mutta nyt onnellisesti 6+2
 
Heips! Täällä 24v tytsy odottelee ensimmäistään, 16.6 laskettu. Sais vaan ruuan menemään alas, kaikki mitä olen tähän mennessä syönyt, ei mee enää alas. Se on lautasellinen safkaa naamaan ja sen jälkeen en tahdo ees kuulla siitä ruuasta enää:/ Muutenkin on toi syöminen yhtä tuskaa, kun ei oikein maistuis mikään. Pakkohan se on jotain yrittää:D
Mitäs muuten siinä ekassa neuvolakäynnissä tapahtuu? Puoltoista tuntia käski varaamaan aikaa, mutten edes tajunnut kysyä mitä siellä sitte tapahtuu. Jos joku viisaampi osais neuvoa:) 11.11 ois aika varattuna.
 
Hei vaan kaikille odottajille!
Enpä oo aiemmin tällästä harrastanu, mut nyt  päätin liittyä joukkoon[:)]! Viikkoja takana 5+2, eli 27.6. ois LA!
Neljäs mukelo meille tulossa! Meillä on jo -02,-04, ja -07 syntyneet ihanat lapsoset!

Aina se kumminkin jaksaa "yllättää" ja erityisesti ilahduttaa, se pieni positiivinen merkki testissä!
Väsymys on kova,kuvotusta myös hieman ilmassa (pahemmin kuin yhdessäkään aiemmassa raskaudessa!), rinnat on "pumpatun" tuntuiset ja mahaa sekä alaselkää juimii ajoittain!

Hyvin onnellisia ollaan miehen kanssa tulevasta ja odotetaan jo malttamattomina ensi kesää (noh,ehkä minä siis odotan enemmän..).

Ihanaa lukea toisten samanaikaisesta odotuksesta! Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
Onpas taas paljon uusia odottajia!!![:)]

Olen pahoillani, Koiratar, puolestasi! Voimia ja jaksamista!

Aamulla olisi se eka neuvola...

Sain tänään vakituisen työpaikan, jossa aloitan vasta vuodenvaihteen jälkeen...Pelottaa, mitä ne sanoo, kun pamautan sitten joskus keväällä, että jään sitten kohta äippälomalle! Toivottavsti vatsa ei ala näkyä vielä piiiitkään aikaan! Ja pysyn työkuntoisena mahdollisimman pitkään! Kaikki isot jutut tapahtuu aina yhtäaikaa...
 
Meillä peitto heilunu vähän vähemmän...Minä oon aina väsyny ja isäntä ei sit uskalla aloitetta tehä, varmasti sen mieli tekis.
 
no hei mimosa! mites siellä neuvolassa meni? ja se tärkein mitä siellä nyt sitten tehdään kun se kestääkin niin kauan? itse pelkään että ne ottaa mun painon suurennuslasin alle ja rupee urputtaa siitä. laihdutin noin 1.5 vuotta sitten noin 30 kiloo ja nyt se on tullut vähän takas kun on toi mies löytynyt ja herkuteltu ehkä hieman liikaa. että laittavatko heti dietille?
 
Hei kaikille!

tiinatomera olin itse eilen aamulla ensimmäisessä neuvolassa. Itsellä on kiloja myös kertynyt jonkiverran liikaa, mitään muuta meillä ei neuvolassa painosta sanottu kuin se, että puolessa välissä raskautta on sitten sokerirasitus. Muuten meiltä lähinnä kyseltiin paljon asioita, onko itsellä tai jollain lähisukulaisella jotain periytyviä sairauksia. Aika meni siellä todella nopeasti, ei tuntunut yhtään siltä, että tunti olisi mennyt. Meillä tuleva isä oli mukana neuvolassa, ja oli jälkikäteen todella tyytyväinen että mukaan sinne tuli ja lupasi tulla jatkossakin jos vain pääsee [:D] 
 
Heippa kaikille!

Tein positiivisen raskaustestin viime viikolla, ja laskettu aika olisi 30.6.2010. [:)] Nyt jännäillään yhdessä miehen kanssa tätä alkuraskautta. Odotamme esikoistamme.

Tuossa aiemmin näkyi olevan jonkin verran keskustelua iästä. Olen itse 22 ja mies (täyttää ensi viikolla) 27.

Ja oireista jonkin verran: melkoista alavatsan juimimista on ollut tässä parin viikon ajan, oireet pahenevat iltaisin ja pari kertaa saatan jopa yöllä herätä siihen. Olen käsittänyt, että ekassa raskaudessa kohdun kasvukivut vaivaavat... Muuten on ollut lähinnä tällaista naisellista mielialanvaihtelua ja inhoa/yökkäilyä joitakin ruokia kohtaan.

Onnea kaikille tuleville äideille! Toivottavasti täällä itse kukin saa tukea ja muuta näiden yhdeksän kuukauden ja vauvan syntymänkin jälkeisenä aikana. [:)]
 
Nyt se pahaolo sitten iski kun siitä on muutamaan otteeseen ihmetellyt kun ei ole ollenkaan..eilinen ja tämä päivä tuntunut että etoo jatkuvasti ja tuntuu ettei tee mieli edes kuulla ruuasta[:'(]..
 
Oho, onpas tänne tullut paljon uusia odottajia, ONNEA kaikille!
Pahoitteluni Tatjuskalle ja Koirattarelle... [:(].
 
Kävin eilen varhaisultrassa ja siellä se toukka olla möllötti ja sydän tykytti [:D], koko vastasi aivan laskettuja raskausviikkoja ja olo huojentui aivan valtavasti.
Hieman pelästyin aluksi, kun lääkäri "järkyttyi"! Kyse olikin mun kohdun asennosta, lääkärin mukaan on erittäin harvinaista että kohtu on näin taaksepäin kääntynyt, itseasiassa se nojaa peräsuoleen (eli on täysin väärinpäin). Noh, siitä ei kuulemma ole mitään haittaa ja tilanne korjaantuu raskauden edetessä [:)].
 
Todistusaineisto eli ultrakuva on jääkaapin ovessa [:D]!
135 euroa meni mutta menköön!!! Oli sen arvoista.
 
Hei kaikille. Päätin itsekin uskaltautua kirjoittamaan. Olen 32 v esikoisen odottaja, enkä ole vielä uskaltanut asiasta muille kuin miehelleni kertoa, koska kokoajan on tunne että ei tämä voi kestää. Lapsi on toivottu, tulin raskaaksi toisesta kierrosta kun yrittämään aloimme. Mieheni on 36 v joten kaipa se jo aika oli alkaa lapsia tekemään. Tänään menkkojen mukaan laskettuna 6+6 raskaana.
 
Iltaa!

Ihan hirveetä pahoinvointia ollut täällä jo monta päivää, oksentelen paljon useammin kuin aiemmissa raskauksissa. Tosi heikoksi vetää olon ja soittelinkin eilen terv.hoitajalle joka määräsi mut lääkäriin hakemaan sairaslomaa. Nyt kun vielä jaksais huomisen tentin ilman yrjöämistä...ja töitä en voi tällä hetkellä edes ajatella... Menis nää viikot nyt äkkiä eteenpäin niin olokin helpottuis! Muuten on mieli reippaana ja olo onnellinen, ainoastaan pikku miinusta tulee tästä jatkuvasta pahasta olosta. Ultra-aikaa odottelen sairaalasta, toivottavasti tulis pian! Vauvan on pakko olla tyttö [;)], sen verran on erilainen alku kuin aiemmin.
 
Heips!
Eka neuvola nyt takana, kolmisen varttia istuin siellä, tuleva isukki ei töistä voinu lähtee mukaan. Kaikenlaisia papereita täyteltiin ja terkkari kyseli tietoja, ja sain paljon lukemista mukaan. Paino ja verenpaine katottiin! Siinäpä ne! Sain lääkärille ajan ja tietysti seuraavan terkkariajan, ja verikokeissa pitäisi käydä!
 
Lasketuksi ajaksi antoi 9.6.2010! Mutta Vau´kirjan ohjeiden mukaan se olisi, niinkuin tämän laskurinkin mukaan 18.6. Ja sehän johtuu tietysti minun pitkästä kierrosta! Eli olisinkin nyt jo rv 8+2!
 
Pahoinvointi on ehkä vähän helpottanut, mutta nyt on alkanut närästys iltaisin! Sitä kai se on, ei ole koskaan närästänyt. Rinnassa kumma tunne ja röyhtäyttää, yök! Ja tissit on tosi kippeet!
 
KYLLÄ!! Närästystä se just on, ihan kamalaa. Mä ottaisin ite mieluummin sen oksentamisen.

Mikäli pystyt juomaan piimää, niin kokeile sitä siihen närästykseen. Jotain sellasta mahd paksua, esim AB. Itellä takana kaks raskautta, ja molemmissa alusta loppuun hirveetä närästystä, loppua kohden tietty paheni. [:o] Tän alkuraskauden lievän närästyksen oon hoitanut aina tolla piimällä, loppuraskauden ajaks hakenut apteekista närästyslääkettä, mikä sopii myös raskaanaoleville [:)]
 
Heh.. mullakin vissiin tuota närästystä myös.. ei oo ikinä ennen ollu ja eilen illalla oli just tollasia "oireita" mitä
 *mimosa*85 sanoi itsellään olevan...eli kai se oli sit sitä... helpottavaa kuulla, ku luulin jo et on joku ruokapala jääny kiinni kurkkuun [:D]

Eilen oli eka neuvola..neuvolantäti kyseli kaikkee ja sit otettiin paino,verenpaine,verikokeet ja pissanäyte..
tää kunta mis nyt asutaan ni tarjoo kaks ultraa ja toinen ois n.3 viikon päästä..menis nyt aika vähän nopeempaa..[:)] ja laskettu aika oliski sitten 4.6 eikä 5.päivä niinku laskureitten mukaan oli.. no päivä sinne tänne..korjaan ton laskurin kuitenkin neuvolan tädin tietojen mukaan [:D]
 
Hei kaikille kesäkuun odottajille!
 
Täällä pariskunta pääkaupunkiseudulta ilmottautuu mukaan innokkaisiin odottajiin, ikää mulla 26 (vielä tänä vuonna 27) ja mies samoissa lukemissa [:)] Esikoista odotetaan, la 5.6.10. Vauvaa odoteltiin yli kolme vuotta, joten tunne oli mitä uskomattomin, kun tikkuun tulikin 2 viivaa, totutun yhden sijaan!!
 
Tänään alko just viikko 9, olo on ollut raskauden osalta melko hyvä. Pahoinvointia oli noin viikolla 5 viikon verran, sen jälkeen olo on ollut lähes normaali, mitä nyt hirveä nälkä on iltapainotteisesti. Alavatsaa juili alussa paljonkin, mut se on vähentyny viikojen myötä. Huimausta oli myös alussa, mut sekin on vähentyny..
 
Tällä hetkellä oon toipumassa kauheesta flunssasta (ihan tavallinen), jouduin syömään penisilliini kuurin keuhkoputkentulehdukseen ja se on vieny mielen vähän matalaksi, oisin niin halunnu olla käyttämättä lääkkeitä raskauden ajan, mut tauti piti hoitaa pois..Oonkin tullu siihen tulokseen, et otan sen sikainfluenssarokotteen, koska jos tämä normaali flunssakin on ollut näin kauhea tauti ja pitkäkestoinen niin en ota riskiä sairastua paljon pahempaan tautiin..
 
Alkuraskauden ultrassa käytiin viikolla 7+5, kaikki hyvin, sydän löi oikein mallikkaasti, neuvolassa ollaan käyty myös. Se oli hieman pettymys, koska terkkari ei missään vaiheessa kysyny miten voin, mitä ajatuksia mulla tai miehellä on raskauden suhteen tms. Hoidettiin vaan papereiden täyttö ja se oli siinä. Katotaan nyt jatkossa skarppaako terkkari [;)]
 
Aurinkoista syyspäivää kaikille odottajille ja kirjotellaan taas [:D]
 
Olen menossa maanantaina myös ottamaan sikainfluenssa piikin. Näin biokemistinä pidän hulluna, jos rokotuksen jättää väliin. Jos rokotuksessa on riskinä pieni lämmönnousu niin otan sen paljon miulummin kuin että ilman rokotusta riskinä on minun tai vauvan kuolema. Lapsellisia on myös rokotteen sisältämän elohopean riskikeskustelu. Elohopeaa rokotteessa on nimittäin saman verran kuin normaalissa kala-ateriassa. Yksityisen puolen lääkäri kehotti myös ottamaan rokotteen heti, vaikka joidenkin suositusten mukaan pitäisi odottaa 12 viikolle. Tämä raja on kuulemma vedetty vain sen takia, että koska keskenmenot on yleisiä ennen tätä niin kukaan ei pääse luulemaan että keskenmeno johtui otetusta rokotteesta.

Tänään 8+4 ja ihme huimaus olo koko ajan päällä... ja mikään ei nappaa töissä. Kaikki ajatukset pyörii oman masun ympärillä [:D]
 
Takaisin
Top