kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Just_Pam tiedoista. Ehkäpä nyt otan ja varaan ultran yksityiseltä ennen neuvolaan menoa, joka on vasta 4.11. (miten mää maltan oottaa muka sitte sitä ultraa kun sekin on kunnan hoitopolun mukaan aikaisintaan viikon päästä ekasta neuvolakäynnistä eli rv 9+1...) Kun nämä raskausoireet on tosiaan vähäiset. Tissitkin on yhtä pienet ku ennenkin :(

mohomaha: kysyin neuvolakäyntiä sovittaessa että mitenkä on, pitääkö se tuo isäkin ottaa mukaan, niin neuvolan täti sanoi että jos vaan pääsee niin hyvä ottaa mukaan juttelemaan, että osasyyllinenhän hän tapahtuneeseen on ja hyvä kuulla hänenkin tuntoja. Toive liittynee siihen, että meidän alueella on käynnissä joku hanke että neuvolan henkilö tulee käymään kotona juttelemassa ja ns. "tarkistuskäynnillä" ennen synnytystä, ja jotku kyselylomakkeet pitää täyttää ennen ekaa neuvolakäyntiä. Onnekseni isä on innolla tulossa mukaan. Hän olikin jo huolissaan että meillä on kotona aivan liikaa teräviä kulmia :D Luulisin, että tarkastuskäynti koskee enemmän noita sosiaalisia puolia esim. pyöriikö joku juopporetkue meillä yötä päivää.
 
On joo hankala kysymys toi rokoteasia... Alunperin ja varsinki ennenkuin tiesin olevani raskaana olin ehdottomasti sitä vastaan, mutta viime päivien aikana on mieli alkanut kääntyä. En mielelläni tosiaankaan ottaisi sitä, mutta voipi olla että päädyn kuitenkin ottamaan, johtuen siitä että kuulun jo pelkästään kahteen riskiryhmään (raskaana ja astma), sekä että olen sen verran nuori (22) että kuulun siihen ikäryhmään jolla ei ole kunnon vastustuskykyä verraten vanhempiin ihmisiin. Mutta ainakaan ensimmäisellä kolmanneksella en aio sitä ottaa.

mohomaha samoin kuin Hele81 kyselin asiasta varatessani aikaa neuvolaan, ja sanoivat saman että mielellään ja jos mies haluaa tulla mukaan. Ei kyllä tarvinnut kahdesti kysyä [:D], tulee mielellään.
 
heippa tytöt!!


vihdoin hyviä uutisia täältä suunnalta!! ultrassa näkyi 4,9mm toukka, jolla sydän sykki vimmatusti ja viikkoja sen mukaan 6+2!![:D][:)][:D][;)][:)]
nyt on kyllä hymy herkässä ja iso kivi vierähti sydämeltä. voi hyvillä mielin lähteä suhdetta korjaamaan Roomaan!

meinas kyllä aamulla itku tulla ku mentiin lääkärille. siellä ilmotettiin ettei meillä mitään aikaa ole varattuna. onneks saatiin illaksi uusi aika mutta ei se odottaminen mukavaa ollut. vähän jouduin miettimään et haluunko sille lääkärille ku se sattu olemaan mun asiakas! mut ei se sit niin outoa ollut, hirmu mukava ja ammattitaitoinen nainen!

siitä tulikin mieleen, hän oli ehdottomasti sen rokotteen puolella ja sai kyllä mun pään kääntymään! taidan siis kallistua sen rokotteen ottamisen kannalle!

tsemppiä teille kaikille toivottaa onnellinen Tulitikku!!
 
Mahtavaa upeeta tulitikku, lämmin halaus [:)][:)][:)][:)]
 
Mä taas juttelin tossa kaverin kanssa jolla on ollu alkuraskaudessa vuotoja ja joka on sairaanhoitaja koulutukseltaan ja se vakuutti että mun viikoilla ei pidäkään näkyä ku paksuuntunu limakalvo ja keltarauhanen, että se on täysin normaalia. siis voi näkyä enempi mut ei välttämättä.
 
Oireet on edelleen täällä, tissit tosi kipeet, palelen, vedin viltin alla tunnin tirsat, sit puoli levyä Fazerin sinistä ja nyt voin pahoin. Ja nuppineulapistelee ihan tasaisesti alavatsalla mut ei kipuile. Yks viiru tuli punasta valkkarin seassa alkuillasta mut sittemmin ei mitään. Että mistä lie tihkuttaa sitte parin päivän välein, en tiiä.
 
Mut kirvestä en heitä vielä kaivoon. Niin on kummiski raskaana olo vielä.
 
Onnea Tulitikku!!! Ihanaa että sullakin vihdoin onnisti! Mä kävin kans eilen ultrassa ja syke löytyi munkin masusta[:D] Onpas tänne tullut porukkaa, viimeksi kun koitin kurkata niin ei ollut viel ketään. Laitatko mutkin listaan, elikkä mä olen  kohta 33v. mies 32v. ja lapset 5 ja 9 vuotiaat elikkäs kolmas olis tulollaan ja laskettuaika on 3.6. Sain tilattua jo 12 viikolle ultran tänään joten sitä odotellessa[:)] Olo on ollut ihan ok,toivottavasti pysyykin...en kaipaa mitään pahempia ällötyksiä. Kirjoittelen muuallakin, mutta käyn usein nääkin sivut tsekkaamassa ja lukemassa kuulumisia.
terv. valkosipuli
 
ALKUPERÄINEN: tulitikku

heippa tytöt!!
vihdoin hyviä uutisia täältä suunnalta!! ultrassa näkyi 4,9mm toukka, jolla sydän sykki vimmatusti ja viikkoja sen mukaan 6+2!!
...
tsemppiä teille kaikille toivottaa onnellinen Tulitikku!!


Huippua, tulitikku! Nyt alkoi poltella itselläkin ihan kauheasti tuo ultran varaaminen. Niin ja matka Roomaan [:D]
Vitsi, kai sinne ultraan on työnnyttävä jotta saisi jonkinlaisen varmistuksen että ei, en kuvittele näitä harvoja kipuja ja että nämä on niitä hyviä kipuja, jotka johtaa siihen että tuloo vauva... Lisäksi luulen että kun oli niin "myöhäinen" plussa rv 4+4 että alkio olisikin nuorempi.

Tänään otin sitten ja sippasin tunniksi töistä tullessa sohvalle ihan noin vain vaikka yölläkin tuli nukuttua yli 7,5 tuntia. Herätessä oli kauhian kylmä mutta mittari näytti ihan normaalia 36,6°C. Edelleenkään en oireile muuten kuin mahavihlaisuja 3 krt päivässä. Tylsää! [>:] Ois nyt edes mistä valittaa :) Kertokaa muutkin ultra-uutisia kun sellaisia alkaa tulla!
 
HEI TAAS! KATTOKAA NYT MIKÄ TUMPELO OON TÄN KONEEN KANSSA!!![:@] TÄNNE MEINASIN TON EKANKIN VIESTIN MUTTA TUOLLA OMASSA LOKEROSSAAN SE SEISOO. TÄSSÄ OLI SYY KUN EN AIKASEMMIN USKALTANUT TULLA SÄHLÄÄMÄÄN. OLEN ITSE 33 VUOTTA JA ISÄNTÄ 37.NIIN ETTÄ IHANAA ODOTUSTA VAAN KAKILLE!![:)]
 
Tervetuloa porukkaan KOIRATAR ja paljon onnea plussan johdosta! Meillä onkin laskettu aika samana päivänä [:)]

Tulin just lääkärireissulta ja matkalla tyhjensin mahalaukkuni kadulle bussimatkan jälkeen... [:o] Aivan järkky paha olo tuli ja kun hyppäsin bussista ulos, oksennus tuli kaaressa. Hieman sain paheksuvia katseita, luulivat kai että olen joko kännissä tai krapulassa, heh [;)] Nyt vähän parempi olo kun söin hapankorppua. Ah tätä raskauden onnea!!!
 
VOI EI HYVÄ KUN KERKISIT ULOS MULLA EI OLE OLLUT OIKEESTAA MITÄÄN OIREITA VÄHÄN ON MAHAA NIPPAILLUT JA
TISSIT OLLUT HELLINÄ. TÄMÄ ONKIN KIVA KÄYDÄ TÄÄLLÄ KIRJOTTAMASSA KUN EN OLE KERTONUT VIELÄ KELLEKKÄÄN
TOIVOTTAVASTI OLOSI PARANEE
 
Heippa kaikille!
 
KOIRATAR: Suuret ja lämpimät onnittelut raskauden johdosta!!! [:D][:)][;)]
 
Tyttö Koo: Voi sua [:D] Mulla on aina toi pelko että alan oksentaa just bussissa tai bussista pois jäätyä. Siinä vaiheessa jos ihmiset alkaa kyselee tai ihmettelee niin mä ainakin sanon kovaan ääneen että olen RASKAAAANA!!! [:@][;)]
 
Mua rupee vähän häiritsee toi yöpissailu. Aina ku herään yöllä pissalle, mun vatsaan särkee niin paljon että meinaa räjähtää kaikki putkistot sisältä [:)]  Sitten tosta nukkumisesta vielä....Olen normaalisti tottunut nukkumaan vatsallani, raskauden aikana kun sitä ei suositella niin nukkumisesta on syntynyt mulle uusi mielenkiintoinen ongelma [;)] Nykypäivänä nukunkin sitten mitä ihmeellisimmissä asennoissa, paitsi vatsallani tietenkin, pitäisi varmaan ostaa sellainen puoli pyöreä tyyny jalkojen väliin niin ainakin pystyy nukkumaan ideaali asennossa kyljellään. Kertokaas te muut miten teillä nukutaan ja missä asennoissa? [:)]
 
Hyvvee viikonloppua kaikille!![;)]
 
Onneksi olkoon Tulitikku!! Ja onnea tietenkin kaikille muillekin[:)][:)]

Mulla oireet pysyneet edelleen kuvotuksena ja huimaus alkoi eilen - eli aina kun nousee makuulta huippaa hetken, mut onneksi menee ohi nopeasti. Nää kuvotukset kyllä ajoittuu niin tähän aamuun ja aamupäivään, iltaisin olo ei ole pahoinvointia, vatsa tosin turpoaa iltaa kohden. Masussa nipistelee ajoittain kumminkin.

Olen myös miettinyt tuota sikainfluenssarokotusta... taidan kuitenkin sen ottaa. Mut en tiedä pitäiskö odottaa kun ensimmäinen kolmannes on mennyt, tosin sitten voi olla jo liian myöhäistä. Huolettaa kyllä...[8|]
 
Hei kaikille taas! :) ollu vähän kiireitä ni ei oo kerenny kirjotteleen.. tervetuloa kaikille uusille ja onnea! [:)]

Itsellä kans sama ongelma ku sulla kova halu äidiksi ton nukkumisen ja pissaamisen suhteen... jos ei heti mee pissalle ku alkaa tuntuu siltä, ni iskee kamalat menkkamaiset kivut alavatsaan.[&:] ja yöllä se just tympee ku herää siihe kauheeseen paineentunteeseen ja kipuun ja eiku vessaan..

Mulla alkanu ilmeneen uusina oireina nyt huimausta ja väsymystä ja jos ei syö tarpeeks usein ni olo ihan kamala.. pakko mennä sänkyyn pötkölleen ja seki tuntuu raskaalta :D sit vaan ukolle käskyä et menee väsään leivän tai jotain ja sit ku o syöny ni olo paranee yllättävän nopee. [:)]
 
Voih... Toiset on jo käyneet neuvolassa... Meillä ekaneuvola vasta ens kuun alussa.[:@] Mielelläni menisin jo aikaisemmin.
Minua vaivaa niin kova väsymys etten jaksa tehdä oikein mitään. Olen yrittänyt nukkua päikkäreitä, mutta en oikein sitäkään osaa... Väsyttääkö muita yhtä kovasti? Pelkkä koirien kanssa lenkillä käynti (mikä oli ennen ihanaa) on nyt työn ja tuskan takana.
Kertokaas mitä siellä eka neuvolassa tehdään? Se täti vaan kertoi sen verran että ottaa verikokeet.
Iloista odotusta kaikille [:D]
 
Onneksi olkoon Koiratar ja tervetuloa porukaan mukaan [:)]  Meillä onkin sitten laskurin mukaan sama laskettu aika.

Tänään onkin sitten ollut todella kamala päivä, koko päivän on ollut todella kuvottava olo, kuitenkaan mitään oksennusta ei ole tullut. On myös todella kylmä kokoajan ja tekisi mieli vaan pysyä peiton alla ja nukkua. Outoa vaan kun tähän asti ei oikeastaan ole ollut minkäänlaista pahoivointia, niin tämä on nyt ihan uusi kokemus, tiedä sitten mikä sen aiheuttaa.

Vielä olisi muutama lomapäivä jäljellä ja sitten tiistaina taas töihin. Tiistaina olisi sitten myös aamulla ensimmäiseksi ensimmäinen neuvolakäynti. Vähän se tässä jo jännittää, mutta toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin. Mies tuossa vielä miettii, että tuleeko mukaan. Ultraan on kyllä sitten todella innoissaan tulossa mukaan [:D] , sitten kun sellainen on.
 
Moikka kaikille! Itse olin tänään ultrassa (7+1), koska olen vuotanut muutaman päivän ruskeaa tuhrua ja eilen lorahti reippaammin kirkasta punaista vuotoa. Säikähdin kunnolla ja päätin varata heti aamulla ajan yksityiselle. Maha on vihlonut ja tuntunut kummalliselta monena päivänä ja tän päivän kivut ihan verrattavissa kuukautiskipuihin.

Sain kuitenkin tänään positiivisia uutisia ja "katkiksen" sydän sykki ruudulla :):) Voi sitä helpotuksen määrää :) pituus oli n 6 mm! Lääkäri sanoi, että noin 25% naisista vuotaa alku viikkoina.
 
Minäkin nukun mieluusti mahallani, se helpottaa jopa tuohon pissan pidättämiseen paremmin kun käännän asentoni niin...
Kyllä huomaa että jotain jo mahassa tapahtuu sillä viime yönä mun työhousujen kumilenkki painoi koko ajan mahaa niin että jouduin siirtelemään housuja välillä ylemmäs tai alemmas! Samaiset housut on kuitenkin ollu aika monesti jalassa enkä ikinä ennen ole häiriintynyt niistä.
Mutta odottelen innolla ensimmäistä neuvola käyntiä joka ensi kuun alussa. Siitä viikon päästä lääkäri aika. Kiinnostaa myös mitä niissä tapahtuu, joten kertokaa!
 
tervetuloa uusille!!!

ann84:
kiva et joskus tulee positiivisia uutisia vuotamisen jälkeen!! tosi ihana!! onnea!!

mulla alkaa pahoinvointi lisääntymään,örf. kait pitäs olla iloinen koska se on kuitenkin hyvä asia mut ei se mukavalta tunnu. en ole joutunut oksenatamaan vielä mutta ei se kaukana ole!

mulla maksoi varhaisultra vähän vajaa 100e, ja oli joka pennin arvoinen!!

neuvola olis 6.11, ei siellä kai mitään hirmu erikoista meille ole tällä kertaa kun siitä ei ole ku pari kuukautta ku viimeks käytiin. siellähän ne tiedot on. tärkein on kai se et ne sitä lähettää naistenklinikalle tiedot että ne osaa sit sieltä kutsua meijät sinne np-ultraan. mun mies tulee ainakin ihan innoissaan neuvolaan mukaan, sanoo et se tekee asiasta paljon todellisemman. ja kyl musta on kiva et se tulee mukaan.
 
Anteeksi, en ole ehtinyt enkä jaksanut lukemaan uutisia, vaikka huomenna sitten.
 
Minä sain keskenmenon, tänään alkoi kunnon vuoto kipuineen, klimppeineen kaikkineen. Ei ole kyllä mitään epäselvää enään. Ja kaiken muun olisin kestänyt paitsi sen kun kerroin tästä äidilleni niin sain hirveän saarnan kuin tyhmää on enää hankkia lisää lapsia uusperheeseen, kuinka siinä on kiinni 20 seuraavaa vuotta ja kuinka muut lapset siitä kärsii. Löin luurin korvaan enkä aio pitää yhteyttä. Jos tuossa on äidin tuki tällaisen surun koittaessa niin en tarvitse tuollaista ihmistä mihinkään. Aivan kaamea tilanne.
 
Suru on suuri, mutta ehtihän tähän valmistautua. Lueskelen juttujanne ja olen hengessä mukana mutta kesäkuun odottajista poistun todella murheellisena.
 
Onnea ja halauksia kaikille, toivon pelkkää hyvää teille ihan kaikille!
 
Hei vain kaikille odottajille ja sylin täydeltä onnea!

Minäkin jo uskaltauduin tänne teidän joukkoonne, muutaman ensimmäisen viikon rohkenin vain lueskella mielenkiinnolla juttujanne.

Olen siis 20-vuotias joensuulainen ja menossa on ensimmäinen raskauteni rv 6+4. Kovasti tätä raskautta on toivottu ja odotettu, suuri huoli onkin, onko kaikki masussa kunnossa. Olisi niin ihanaa päästä varhaisultraan, mutta taloudellinen tilanne ei kyllä anna myöten. Täytynee vaan siis jännittää sinne myöhäisemmille viikoille.
Maanantaina on aika ekaan neuvolaan, mukavaa päästä sinne juttelemaan.

Aamupahoinvointi on muuttunut ihan kaameaksi, aivan kuin olisi ihan järkyttävä krapula koko ajan. Ei kiva, mutta salaa olen siitäkin kuitenkin onnellinen, onhan se merkki ihan oikeasta raskaudesta! [:D]
Toissapäivänä oli kovaa vihlontaa alavatsassa oikealla puolella, mutta se meni onneksi ohi. Mainitsin asiasta lääkärille ja tämä totesi, että viikkoja on vasta niin vähän, että mitä tahansa voi sattua! Tuli kyllä ihan kamala olo.[&o]

Mutta tässäpä tätä minun tarinaani, mukavaa päästä tänne omiensa joukkoon! [:)]

Tsemppiä teille kaikille ja hyviä vointeja, tulevat mammat.
 
Takaisin
Top