kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia!

Tyttö Koo: Onnea tätiytymisestä [:D], komian kokoinen tyttö sieltä tuli.

Nukkumisesta: Mä nukun yllättävän hyvin, en ole enää joutunut öisinkään vessaan heräämään. Aamuyön uni tosi on aika levotonta ja herään klo 6-7. Testailin kummalla kyljellä on parempi nukkua ja kuten mohomaha laittoikin viestiinsä niin vasemmalla kyljellä on selkeästi parempi vaikka yleensä nukunkin oikealla kyljellä.

mohomaha: Enpä ole synnytysasentoja miettinyt. Enkä varmaan kauheasti mietikkään, synnytystä kyllä mietin lähes päivittäin [;)].

Tutti- ja tuttipullohämmennystä: Osaisiko joku neuvoa millainen tutti ja tuttipullo kannattaisi ostaa??? Olen NIIN pihalla. Yhden tuttipakkauksen ostin (2 tuttia) mutta niitäkään ei ilmeisesti kauheasti kannata ostaa kun ei tiedä minkä (jos mitään) vauva huolii.

Omaa: Eilen oli suuhygienistilla ja reikiä ei ollut (HUH!). Kauhean paasauksen hän piti kuinka sitten vauvan kanssa toimitaan niin minulle kuin miehellenikin.
Tänään on ensimmäinen perhevalmennus, saas nähdä millaista siellä on.
Ja muutamana aamuna on supistellut kipeästi, alaselkä tulessa ja kuukautismaisia kipuja mutta ne onneksi on mennyt ohi kun olen mennyt pötkölleen.

Tyttö Koo: Onko sulla supistellut estolääkityksestä huolimatta? Itse en ole ollut kauhean huolissani noista kivuista kun ovat ohi menneet suht nopeasti.
 
Heippa mammat [:D]

Tästä tulee hyvä päivä =) aurinko paistaa ja muutenkin olo on kiva [:)]

Eilen kyllä sai hormonit vallan minusta[:D][:D] Saunasta tultiin ja istuskeltiin sohvalla,niin eiköhän tää mamma vollottanu oikein kunnolla[:D] siitä piti itkua vääntää kun ei ollu uusia teriä sheiveriin,en päässy paikkoja ajelemaan siis, Miehen puhdas pyyhe haisi ihan munkkirasvalle ja sit ahisti se kun maanantaina huomas ton mun painon nousun..Mies oli kyllä ihana < 3 Yritti lohduttaa tosta painostakin,että "jos se niin ahistaa niin sit meijän pitää käydä yhdes kävelyllä kun saat siihen lääkäriltäkin luvat ja eise paino häntä ainakaan haittaa,sen kuuluu nousta" jne..[:)] Lopulta naurettiin yhdessä tälle mun purkaukselle[:D][:D]

Onko muilla ongelmia vattan toiminnan kanssa? Täällä on pienoisia toiminta ongelmia ja olokin välillä niiiin tukala[:(] Piti asiasta maanantain neuvolassa sanoa,van sehän unohtu täysin..juoda oon kyl yrittäny kovasti ja luumusoseetkin on käytössä vaan vaan...[8|]

Ja HYI [:'(] Mies toi eilen kaupasta hartwallin veriappelsiini limpparia,niin huomasin tänään kun sitä ekaa kertaa maistelin että siellä oli jotain ihme mutua pullo täynnä. Eikä yhtään happoja[&:] Mies oli sitä yöllä käyny hörppäämässä ja unissaan ihmetelly happomuutta,mutta ei ollu sen tarkemmin ajatellu..Katottiin sit pulloa tarkemmin nii päiväys menny tammikuussa..Kyllä hetken aikaa mietin meenkö oksentamaan vai mitä teen[:D][:D] Inhottavia tuollaset "yllätykset"!
 
Heipä Hei!

Täältäkin vähän kuulumisia.

32+2 oli viimeksi neuvola käynti (viikko sitten)
Kaikki muuten ok, mutta edelleen jaksavat sanoa, että kovin on pieni (SF 26,5), mutta painoa on silti tullut liikaa (yhteensä nyt 9,8 kg). Mutta silti tutut ja ystävät sanovat, että kylläpäs se maha onkin jo iso.

Työt loppui viime perjantaina. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa fyysisen työn takia. Enää ei kertakaikkiaan pääse kaupassa kyykkyyn ylös tai jaksa vetää täysiä tavararullakoita. Virallinen äitiysloma alkaa 8.5. No, kyllähän täällä kotona riittää puuhaa.

Nukkuminen on todella vaikeata. Hyvää asentoa ei löydy ja kaikista kiusallisin juttu on tuo närästys. Ja yleensä se alkaa juuri silloin kun pitäisi nukkumaan mennä. Herään vauvan liikkeisiin ja tietty ravaan vessassa ihan vähän väliä.
Itse nukun paremmin oikealla kyljellä.

Laskettu aika siis 14.6. Että vielä pitäisi jaksaa... Olisin jo niin valmis luopumaan tästä keilapallosta [:D]
 
Huomenta!
Täällä on koko raskaus menny ilman tunteen purkauksia, ollu tämmönen normaali tasapaksu olo. Ihmeen hyvin oon jaksanu... Ainu inhottava juttu oli ne aamupahoinvoinnit alussa[:'(]
Eilen käytiin ensimmäisessä perhevalmennuksessa, meillä on yllättävän iso ryhmä. Fysioterapeutti oli siellä treenaamassa lantion pohjanlihaksia, nyt sitten on masu vähän kipeenä [&:]
Meidän "Lassille" syntyi leikkikaveri viime viikolla [:)] Pojalla painoo 4650g ja pituutta 52cm....[:D]
 
Sarian; Nauti mammalomastasi ! Toivottavasti tulee hienoja kelejä [:)][:)]


Tyttö Koo: Paljon onnea tädille[:)][:)]


Kohta miestäkin esnimmäinen ilmoittaa omasta pienestä nyytistään[:)][:)]
 
HEnniv; Ihana purkaus.[:D][:D][:D][:D]

Itelläkin joskus niin hölmöistä asioista itku tullu, että voi luoja. [:D][:D][:D] Varsinkin alkuraskaudesta mulla oli tosi paljon itku kohtauksia.[;)]
 
Siis mä vollotan monta kertaa päivässä... Joku L'Orealin ryppyvoidemainos missä sanottiin että "koska kaikki äidit ovat sen arvoisia.." sai mut itkee.
Tai jotku Libero -mainoksien vauvat, ne on niin liikuttavia.

Juu, kaikki on oikeasti kuitenkin tosi hyvin! [:D]

Mun rakas ystävä tulee tänään käymään vauvansa kanssa, ihanaa! Mä lupasin leipoa pullia! Saa taas ajankin jotenki kulumaan.
 
Hello! Tää on taas palannut maan pinnalle eilisen jälkeen, ehkä [;)]

Just_Pam: mulla supistelee edelleenkin , mutta ei enää sillai kipeesti. Edelleenkin silti mulla on voimassa se neuvo, että pitää mennä takas osastolle, jos supistukset muuttuu yhtä kivuliaiks kun sillon olivat. Ja sanottiin myös, ettei ihan sitä kahta vuorokautta tarvitse/kannata kotona kärvistellä, kun kuitenkin tuolla kohdunsuulla ja -kaulalla oli tapahtunut lyhenemistä ja pehmenemistä ym.

Tuosta nukkumisesta pitikin sanoa, että myös täällä vasen kylki tuntuu olevan parempi. Paitsi että mun on yöllä pakko kääntyillä miljoona kertaa kun noi lonkat särkee aina niin hitosti öisin. Ja viime yö oli siitä ihmeellinen, etten herännyt pissalle kertaakaan, omituista! Näin unta, että joko meidän tai siskoni vauvalta puuttui oikea silmä [:'(]

Ja ne hormonit... noh, tänään taas tuossa ihan hetki sitten kun katsoin MTV Faktalta jotian adoptio-ohjelmaa, niin taas kyynelehdin saavillisen verran [:)] ne on ihan jokapäiväistä nuo itkukohtaukset... ja varmaan tänään kun näen siskoni ja sen pienen ihanan pullukkavauvan, alan taas ihan hulluna itkemään... eikä siitä kyllä voi syyttää tätä raskautta, koska vuosi sitten kun menin katsomaan kummityttöäni, ulvoin lähes suoraa huutoa jo ennen kun sain huoneen oven auki [:D] mieskin sanoo kun itken ja itse sitä ihmettelen, että "sä nyt vaan oot tommonen, ihana itkuiita..." Ja yks ihan takuuvarma itkettäjä mulla on se mainos, jossa sitä ihan pientä, kai vastasyntynyttä vauvaa hierotaan, oliskos Liberoöljy tai vastaava siinä tuotteena.

Apua, enää vaan 5 viikkoa h-hetkeen jos ja kun tässä sinne sektioon menen!!!! Ens tiistaina on neuvola, jossa se lähete sinne synnytystapa-arvioon laitetaan seuraavaks viikoks... Mutta mutta, eilen kun sisko tuossa oli tosi tuskaisena niin jotenkin häivähti mielessä hetken semmonen toive, että jospa tää pikkumies vaikka sittenkin pysyis ihan perätilassa ja pääsisin sektioon... sen verran hyvin taas muistui mieleen, mitä olis edessä jos alatiesynnytys tulee... katellaan nyt sitten, ens viikolla ollaan viisaampia. Oli miten oli, niin vähiin käy viikot eikä oikein tiedä miten siihen suhtautuis...
 
Tyttö Koo Se on just se mainos josta tulee varmat itkut!
Ja jouluna se Finnairin mainos, missä pikku poro oli eksyny perheestä.. [:(]
 
Pakko kommentoida noihin mainoksiin. Viimeks eilen vetistelin tota liberon mainosta. Ja se poromainos!!! Muistutti minua jotenkin oudosti vielä meidän koirasta niin eipä tullut varmaan kertaakaan itkemättä katsottua kyseistä mainosta... [:(][:D]
 
Voi, mukava kuulla että muillakin on itkut herkässä[:)][:)]

Mmmm, kestovaipoista tulikin mieleen; moniko teistä meinaa käyttää kestovaippoja? Mä en itse tule käyttämään niitä, tiedän sen jo. Muutenkin pyykkiä tulee niin paljon, JO NYT, niin mitä se onkaan sitten kun pitäisi pestä vielä kestovaippoja?
Ja toiseksi, mua jotenkin ällöttää ajatella, että ne vain pestään ja uudestaa laitetaan pienen vauvan iholle.[&:] Mutta, tottahan ne olisi paljon ystävällisempiä luonnolle kuin nuo kertakäyttä vaipat.[:D] JA ei tulisi roskaa ollenkaan niin paljon, niin ja tuleehan ne halvemmaksikin.[;)]SIlti kallistun kertakäyttö vaippoihin[:)][:)]
 
Laitanpa minäkin kuulumisia pitkästä aikaa... oon kyllä lueskellu läpi varmaan ihan kaikkien kirjotukset, mutta on sen verran laiskottanut, ettei ole itse tullut kirjoteltua! Eikä tässä sinänsä mitään erityistä olekaan ollut, töitä on vielä kolmisen viikkoa jäljellä, tosin työpäiviä vaan kymmenen, kun teen sen verran lyhyempää viikkoa. Vähiin käy. Hyvä sinänsä kun on rankanpuoleista fyysistä työtä, tähän saakka olen jaksanut kuitenkin, joten ehkä jaksan vielä nuo kymmenen päivääkin:)

Eilen varmistui myös se, että saan koulusta paperit ulos tässä keväällä. Elikkä jee, ei jää mitään sen puolesta roikkumaan! Tänään onkin ollut aika hassu olo, kun ei ole yhtään koulujuttua työn alla, eilen hoidin viimeisenkin näyttöön liittyvän kirjallisen tuotoksen. Niin ne asiat vaan järjestyy:)

Uuteen kotiin päästään muuttamaan vasta kesäkuun puolivälissä, joten tässä nyt on siihen saakka sellaista haahuilua. Kun ei oikein voi vielä kamalasti mitään sen suhteen tehdä. No, vauvalle on joitain tarvikkeita tullut hankittua, eilen ensimmäiset vaatteetkin jopa. Varmaan enemmän olisinkin ostellut jo aiemmin, jos olisi paikka mihin niitä kerätä. Nyt kun ei ole, niin joutuu vähän rajoittamaan... tilaa kun on noin 40 neliötä, johon on tungettu kaikki aiemman 60 neliön kamppeet... no, kesäkuussa meillä on sitten omakotitalo:)

Maha on kovasti kasvanut ihan viimeisen kuukaudenkin aikana. Alkaa jo hieman olemaan tielläkin. Ja toissapäivänä koin ehkä ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan kipeän supistuksen lenkin lopussa, tuntui mahan pinkeyden lisäksi kipuna kyljessä. Liekö sitten ollut juuri sellainen? Tähän saakka muuten on supistukset olleet ihan kivuttomia. Mutta sen olen huomannut, ettei ihan samanlaisia lenkkejä koiran kanssa kykene enää tekemään kuin ennen. Tänään tosin jaksoin kaksi tuntia, mutta siitäkin osa oli koirapuistossa ja pellolla istumista, kun toinen keskittyi kaivamaan myyriä... terkkari oli sitä mieltä että tuntikin on jo hyvä. Mutta jotenkin ärsyttää kun ei pysty rajattomasti liikkumaan ja joutuu miettimään että jaksanko vielä tuolta vai käännynkö jo tuolta kotiin!! Vaikka pitää kai olla tyytyväinen kun on näin pitkäänkin pystynyt.

Painoa on alusta alkaen tullut sellainen 11 kiloa. Ja vaikka maha onkin kasvanut viimeisen kuukauden aikana ehkä eniten, on painon lisääntyminen onneksi hidastunut... silti koin kauhun hetkiä kun kävin läpi viime kesän housuja, jotka eivät tietenkään mahtuneet puolta reittä ylemmäs! Tänään onkin sitten suuntana housukaupat, kunhan mies tulee töistä ja saan auton käyttööni. Ja ehkä sitä voisi jotain muutakin kivaa kaupoista katsella:)

No joo... tulipa itsekeskeistä tekstiä:)
 
Nuo ihanat hormoonit tekee täälläkin temppujaan. Perjantaina katoin Tartu Mikkiin-ohjelmaa ja itkua piisas, joku laulu oli vaan niin koskettava... Ja samaten tuo Liberon mainos itkuttaa täälläkin. Niin ja hetki sitten yritin tiikerikakkua väsätä. Joka päätyi lopulta roskikseen valtavan itkumeren saattelemana... Tästä syytän kyllä virheellistä ohjetta [;)]
 
Kiva kuulla Katjuskainen sustakin! Onnea valmistumisen johdosta ja uudesta kodista, ihania asioita! [:)]

Olisko ollut papu82 se Mikko Alatalon Suojelusenkeli? Mä nimittäin jouduin kans vähän itkee myös siinä... Tää alkaa mennä jo vähän överiks! [:D][:D] Voi kauheeta..

No mut ihanaa kun on muitakin samassa liemessä. Olis kauheeta jos ei vois kenenkään samassa jamassa olevan kans jakaa näitä outouksia.

Voisilmäpullat on jo paistettu ja juustosämpylät otan just uunista!! Nam.

Vielä piti lisätä, et jos sais jonkun laulamaan kastajaisiin ton laulun niin vois olla aika ihana. Siinä on niin kauniit sanat. Olin kuullu ton viimeks lapsena.
 
Onnea Tyttö Koo:lle tätiytymisestä! :)

Täällä vähän surullisia neuvolauutisia:
Rv 33+2
Paino 71,9 (+1350/vko) yhteensä tähän mennessä +13,8kg
Turvotus +/-
RR 121/86 125/79
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 125
Sf 32
Tarjonta RT?
Sydämen syke 149
Liikkeet ++

[/align]Mulle on tullu niin nopeesti painoo ja turvotustakin on nähtävillä, joten th heitti ilmaan, että mahdollinen riski raskausmyrkytykseen on olemassa. Uus aika on 5 päivän päästä, mutta jos tulee jotain oireita, esim. näön suhteen niin pitää heti lähtee sairaalaan!
Verenpaineet ja pissa on vielä hyvällä mallilla, mutta sekin voi kuulemma nopeesti muuttua.

[/align]Mulla oli supistus menossa kun nousin siihen "hoitopöydälle", enkä tuntenu sitä ite yhtään. Noh, ei siinä kaikki. Vauvan sydänääniä kuunnellessa selvis, että vauvalla on hikka enkä tuntenu sitäkään yhtään! Terveydenhoitaja haki sitten toisen hoitajan siihen vielä varmistamaan, että se on varmasti juuri hikka mikä sieltä kuuluu sivuäänenä. Kyllähän se kuulemma näkykin, ite en vaan tuntenu sitä ollenkaan. [/align]Voivoi, pitäkäähän mulle nyt peukkuja ettei tarviis keisarileikata myrkytyksen takia! Onneks helpottaa kun tietää, että vauvalla pitäis olla hyvät mahdollisuudet selvitä jo maailmassa.
Kyllä sitä kunnon poruitku pääsi, kun neuvolasta lähdin ja soitin äidilleni. Sitten menin itkusena kelaan viemään palkkatietoja, ja kun sieltä pääsin niin taas itku alkoi ja jatkui ihan kotiin asti.
 
Tästä tulee täti taas 11.5 [:D]
Siskolla olis laskettu aika 16.5 ja vauva oli siis kääntyny perätilaan tuossa muutama viikko sitten. Tänään olivat käyneet taysissa "käännyttämässä" vauvaa,vaan ei ollut onnistunut[8|] Sisko sanoi kun soitti että oli sattunut niin maan pirusti kun lääkäri oli sitä yrittäny siirtää ettei sitä voinu jatkaa..Elikkäs vaihtoehdot kun oli leikkaus tai synnytys peppu eellä,niin leikkaushan tuo tuli kyseeseen,olishan se kuitenkii kammottavaa jos vauvalta jäis kädet tai pää jotenkin jumiin tuonne..
Ja pieni tyttö kuulema tulossa vaikka kyllähän sen jo arvasinkin[;)]
Siskoa kuulemma jännittää ja pikkasen pelottaakin tuo leikkaus(yhden synnyttäny normaalisti),ja kyllähän sen arvaa,nimittäin muakin rupes jänskättään sen leikkaus ihan älyttömästi enkä taatusti saa viimesenä yönä unta[:D][:D]



 Mohomaha, voi ei! toivottavasti toi raskausmyrkytys ei iske suhun!! [:(]

mullekin th sanoi maanantaina että saman tien yhteyttä ottamaan jos tulee näköhäiriöö yms,kun oli kanssa tosiaan paino noussu vähän enemmän ja verenpaineet pikkasen korkeet,muuten onkin maanantaille seuraava aika taas että tarkistetaan.
 
mohomaha: Toivottavasti ei kuitenkaan ole raskausmyrkytys[&:]

Kylläpäs monetsa tulee täti [:)][:)][:)] Onnea kaikille sen asian johdosta!
 
mohomaha: Mulla on kans paino noussu tosi hurjasti ja turvotusta on ihan hirveesti! Illalla on aina 2 kiloa enemmän painoa kun seuraavana aamuna [:'(] Ja oma äitini sanoi yks päivä tossa että ihankun olis kasvotkin vähän turvoksissa.. Viimesestä neuvolakäynnistä on nyt reilu pari viikkoa ja silloin ainakin oli verenpaineet ja pissa ihan ok. Et onks mullakin nyt sit riski saaha se raskausmyrkytys?! [&o] jotain ihmeellisiä "tuntemuksia" päässä ja näköhäiriöitäkin on ollu mut en oo niistä ollu mitenkää huolissani kun on menny kuitenki ohi.. Ei kukaan oo mulle koskaan mitään puhunu siitä raskausmyrkytyksestä... [&:]
 
Minulla oli ensimmäisestäni raskausmyrkytyksen oireita. Todella kova päänsärky mikä kesti lähes koko yön (neuvolaa edeltävänä yönä), sen lisäksi mittasivat korkean verenpaineen ja pissakaan ei ollut puhdas. Kuitenkin antoivat vain pissatikkuja kotiin, ja kolmen päivän päästä siitä vasta käskyn sairaalaan jos mitään ei tapahdu. (Rv:t siis neuvolapäivänä tasan 40)
No, onneksi tyttö syntyi kahden päivän päästä, eli päivää ennen sairaalaan käskyä.
Meilläpäin ei siis ainakaan tule kovin herkästi passitusta sairaalaan. Pitää kuulemma ainakin kolme raskausmyrkytyksen oiretta täyttyä että tulisi suoraan lähete sairaalaan.
 
Voi harmi, mohomaha toivotaan ettei tosiaan raskausmyrkytystä tulisi. Tosin sun verenpaineet ei vielä yllä sinne, ihan normaalithan nuo ovat. Mulla samoissa luvuissa, ja virtsatkin puhtaat.

Kävin tänään kanssa neuvolassa, viimeksi typy oli raivotarjonnassa, mut nyt oli taas perätilassa [&:], eli saa nähdä miten meidän käy... Surettaa kun haluaisin synnyttää tietty normaalisti alateitse [:(]

Ehkä vauva vielä kääntyy takaisin (toivotaan)
 
Takaisin
Top