kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä oo maitoa täällä tullut. Tuntuu että oon joka jutussa vähän myöhässä teistä muista kun aina viimesenä ilmotan jos jotain uutta on tapahtunut [:D]
Mäkin kävin eilen kurkkimassa että toukokuisissa oli jo poksahdeltu.
Me käytiin just lastentarvikeliikkeessä kattelee, mutta ei löydetty mitään mielenkiintosta. Kaikki täytyy tilata netistä jos jotain mieleistään haluaa! Jospa sen pinnasängyn laittaisi tilaukseen. Onko kukaan muu päätynyt brio sleep -sänkyyn?
 
Älä huoli mohomaha, ei mullakaan tuu maitoa, mistä oon itseasiassa iloinen.
Alkuun harmitti kun masu ei kasvanut kun muilla jo kasvoi.. ja potkut ei tuntunut kun muilla tuntui.
Mutta toisaalta, eipä ole ollut liitoskipuja, ei raskausarpeja, ei maidon tuloa ym ym loppuraskauden vaivoja.
Varmaankin tulevat vielä, mutta niihin ei ehdi kyllästyä kun l.a. tulee vastaan.
 
Innostuin pesemään Papun vaatteita. Että ne on söpöjä!!! Ja niitä onkin kertynyt yllättävän paljon.. Ja luulenpa, että vauvajuhlien jälkeen on vieläkin enemmän :) Pidetäänkö kenellekään muulle vauvajuhlia? Kaveri halusi järjestää ja mun ei kuulemma tarvitse asialla enempää päätä vaivata. Hän hoitaa kutsut, ohjelman, ruoat ym. Aika ihanaa!!! Vähän niin kuin olis toiset polttarit tulossa [:D]
 
mohomaha Mä tilasin Brio Two pinniksen tumman ruskeana. Riippuu varmaan paljon paikasta mistä sen ostat tai tilaat, mut kannattaa varmaan pian tilata. Tilasin ton sängyn Hobby Hallista ja kahden viikon toimitusaika on venähtänyt jo yli kuukaudeksi... [:@] Nettisivuilla tilaus on vaan käsittelyssä kokoajan.
 
Täällä on alkanut maitotippoja tulemaan oikeestaan tällä viikolla, alkuviikosta yks ilta suihkuun mennessä huomasin, että nyt sitä tulee! Mutta ainakin vielä on pysynyt "kurissa" sillai, ettei lakanat ole vielä kastuneet.

Meillä olis tänään siman pullotusta ohjelmassa. Monta vuotta oon puhunut, että simaa pitäis tehdä, mutta aina se on vaan jäänyt. Nyt sitten meis oli ihana ja osti tykötarpeet ja vapuks saadaan omat simat, jee! Ja munkit pitäis vielä tehdä...

Käytiin Jumboilemassa ja ostettiin Mauri Kunnaksen Vauvakirja, sit rakas mieheni bongasi Henkasta&Maukasta vauvalle pikkuruisen AC/DC-paidan... Rollareiden body meillä jo onkin... [:)] Mies kai tekee pojastaan heti kättelyssä rokkihemmon...Kateltiin taas eilen noita meidän vauvan vaatteita ja juu, jestas että ne on niin suloisen pieniä!!! Eikä ole enää niin hirveen montaa viikkoa, kun niille on käyttöä...jaiks...jännää!!!
 
Ei täälläkään mohomaha oo tota maitoo alkanut tulla.. joskus kuukausi takaperin oli yökkäri tissin kohdalta märkänä mutta muuten ei oo tullut mitään[8|]
 
Mulla kans maidon tulo alkoi hyvä jottei jo puolessa välissä raskautta; ihmettelin sitä samaa, että eikö maito nouse vasta kun istukka on irronnut, eli "normaalisti" synnytyksen jälkeen; tai siitä muutama päivä. Huomaa taas, että kaikki on niin yksilöllistä [:)][:)]
 
Meillä alkoi maidontulo esikoisen aikaan vasta kun lapsi oli syntynyt.. [:)] Ja ei ole ollut nytkään mitään tunnetta että maitoa tulisi ennen aikojaan
 
Mä petyin kans hobby halliin niin totaalisesti kun tilasin noita panda-vehkeitä pikkuselle petiin, puolet jäi toimittamatta kun olivat vaan loppuneet varastosta. Ja se kuvasto oli ilmestynyt ihan hetki ennen sitä tilaustapahtumaa. Sitten sai tapella niiden rahojen palauttamisen takia, kun sähköpostitse ei saa kuulemma tilinumeroaan ilmoittaa ja sitten ku yritit soitella sinne niin koko ajan "olette jonossa, odottakaa hetki". Sit sä maksat siitä jonottamisesta koko ajan. Pääsinköhän sit joskus viidennellä soitolla sinne että sain sen tilinumeroni sanottua mutta voi tsiisus. En tosiaan ollut tyytyväinen kun en koko toimitustani saanut, vaikka sieltä netistä tilattuani kaikkia oli varastossa ja tulossa parin päivän toimituksella. Mutta päätin etten enää koskaan tilaa sieltä mitään, pitäkööt asiakaspalvelunsa! Kyllähän sieltä kirje tuli kotiin, että tuotteet on loppunut eikä niitä saa lisää. Mutta ei mitään mainintaakaan niistä rahoista mitkä olin verkkopankin kautta jo maksanut. Jos en ois ottanu ite yhteyttä sinne päin niin en ois koskaan saanu niitä takasin! Sekin meni niin vaikeeks.
 
Voi Viirukhan, kauheita painajaisia! [X(] Kyllä se vauva kuitenkin on jo niin iso ja vahva, että ei varmaankaan mitään enää tässä vaiheessa voinut käydä yhdestä lääkkeestä. Hyvä kuitenkin että pääset äippäpolilla käymään tarkastuksessa.

mohomaha Mä en ollut vuosiin tilannut mitään tosta firmasta! Enkä kyllä taas hetkeen taidakaan. Täytyy alkaa soittelee sinne asiakaspalveluun et tuleeks sitä sänkyä vai ei. Onneks en ollut vielä maksanu sitä vaan laskulla tilasin, joten ei niin kauheesti väliä. Löytää sen saman sängyn muualtakin.

Ihana auringonpaiste ulkona! Mä lakkasin varpaankynnet pinkeiks, ihanan keväinen olo! [:D]

Onks muilla ollut ylävatsassa kipuja? Mulla oli torstaista eiliseen sellanen "vanne" joka puristi. Kyljellään makaaminen auttoi asiaan mut istuminen ja seisominen sattui. Ja sellainen huimaava olo on ollut myös.
Kävin lääkärissäkin kun on raskausmyrkytyksen oire ja neuvolan terkkari sinne varas ajan. Se lekuri kysyi vaan et särkeekö päätä!! No ei särje ei. No kotiin lepäämään. Ei mitannu edes verenpainetta eikä virtsanäytettäkään otettu..
No nyt mun äitikulta ravaa täällä tekemässä mulle jos jonkin näköisiä testejä... [:D] Se on sairaanhoitaja ja sillä on oma kotisairaanhoito yritys. Verenpaineet ollu hyvät eli n. 65/120. En sit mihinkään viitsinyt enää uudestaan lähtee näytille kun makaaminenkin auttaa. Välillä ihan itkua sai pusertaa kun niin kipee oli. Äippäpolille aika kuitenkin alkuviikosta sf mitan takia niin kai siitä voi sit samalla kysyä.

Tulipa tilitettyä..

Tänään tosiaan parempi olo. Ainoastaa alavatsassa tuntuu painetta kun vauvan pää painaa mut sehän helpottaa muutamassa viikossa! [:)] Ei mene enää kauan niin nähdään omat pienokaiset!
 
Memuli,

en tiiä onko samaa kuin mulla, mutta aika samalta kuulostaa. Eli sellainen todella yleistukala olo rintakehässä, eikä oikein missään asennossa oo hyvä. Ei oo kuitenkaan närästystä. Koko ajan pitää vetää selkää ylisuoraksi että "ois tilaa". Mulla tää olo tulee myös kyljellään maatessa. yhtenä yönä ainoa asento missä pystyin nukkumaan oli sellainen puoli-istuva tyynyillä tuettu, missä rintakehä oli käytännössä ylikaarella, eli pää roikkui takakenossa...

Kysyin neuvolasta, ja mulle sanottiin että johtuu kohdun kasvusta ja siitä että sen seurauksena mm. pallea joutuu vähän ahtaalle. Ja mulla onneksi toi on päivästä riippuvaa, eli joinain päivinä ei tunnu yhtään pahalta ja toisina on todella ylesitukalaa koko ajan riippumatta siitä missä asennosa yrittää sinnitellä. Ajattelin että voi riippua vauvan asennosta.
Mutta ei siis vaarallista. Ja kaikki mittaukset neuvolassa on ollut ihan ok. Mitään raskausmyrkytysviittauksia en oo kuullut tähän liittyen...
 
moi taasen,

Täällä vihdoin lomalainen ilmoittautuu, ohi on ja olo loistava! Tää on mahtavaa aikaa, voi hoidella omia ja vaavin asioita ja nauttia viimeisistä ajoista rauhassa kotona. [:)] Nauttia voin koska kuulun kans tuohon myöhäisherännäisten porukkaan, jolla vatsa kasvoi hitaasti ja ikäviä oireita ei ole ollut suuremmin. Närästystä lukuunottamatta potkut, pyörimiset ja supparit on niin ohimeneviä ettei niistä oo häiriötä. Nukkuminen vähän häiriintyy, mutta ehtiihän sitä sitte ottaa päikkärit.

Maitoa alkoi herua viime viikolla ekan kerran, pieniä tippoja suihkun jälkeen ja aamuisin, vaaleaa ja kirkasta nestettä.

Viirukhanilla on rankkoja noi oireet, huh huh. Onneksi sun mies ottaa ton kans vakavasti ja tulee apuun!

Tyttö Koo: Kipaisin kans hakemassa vauvakirjan, tuli valittua wsoy:n kirja. jokusen sivun saatan repiä pois tai jättää tyhjäksi. Ei pysty kyttäämään lapsen jokaista käden heilautusta, on meinaan aika tarkalla tasolla noi aiheet, mutta kuvat on tosi kauniita.

mohomaha Oon joskus opiskelu aikana vastaillut noihin katalogitilauksiin puhelinyhtiössä, suurin osa ulkoistaa noi hommat call centereihin. Siellä tulee helposti jonoa, kun 'tehokkaasti resursoiden' porukalla hoidetaan erilaisia tilauksia, ostos-tv:t ja kaiken maailman katalogit. Hauskaa oli kyllä, hyviä muistoja niiltä ajoilta - ja toisaalta erittäin hyvin ymmärtää (meitä) asiakkaita, jotka jonottaa luvattoman kauan ja on äkäisiä sitten asiakaspalvelijalle, joka ei edes ole töissä siinä firmassa. Siellä käytetään sujuvasti 15-20 eri asiakkaan tilausjärjestelmiä samaan aikaan, osataan asiakkaan uniikit tervehdykset ulkoa ja opetellaan tuotteiden ominaisuuksiakin. [:)]

jaksamista kaikille ja auringon paistetta ens vkoon!!
 
Ho Hoijaa.... Miula on hirmu levoton olo, täällä kotona hyörin ja varmaankin näytän villi eläimeltä häkissä. Kaikista pahinta on se kun en tiiä miksi olen levoton [&:]
Perjantaina kävin neuvolassa ja kaikki on hyvin [:)] Saan lopettaa rauta lisän syönnin [:)]
Rvk 37 ultra on 21.05. ja sit seuraavana päivänä on sairaalaan tutustuminen [:D]
Huomenna alkaa meillä vanhenpainvalmennus
 
Huomenta vaan kaikille mammoille! Täällä on taas niin hyvin nukuttu yö takana että! [:@] Vähän yli puolen yön sain unen päästä kiinni ja sit heräsin 04:30 vessaan eikä uni yli puolen tunnin pyörimisen ja hyörimisen jälkeen enää tullut.. Niinpä sit nousin ylös keitteleen teetä ja järjestelee ja siivoilee vaavin huonetta. Kuvankin laitoin :) Eilen käytiin miehen kanssa vähän shoppailemassa ja saatiin ostettua hoitotaso ja amme vauvalle ja mamma sai kesäksi puisen ihanan pihakeinun jossa sit keinutella ens kesänä pikku likan kanssa [:)] sekä kannettavan tietokoneen. Olin jo pitkään halunnu sen vanhan pöytäkoneen pois vauvan huoneesta ja nyt sitten repästiin ja ostettiin kannettava. Ja mamman toive toteutui! [:D] Taas kerran jäätiin masun kanssa kaksin kun ukko läks Taipalsaareen ampumaharjoitukseen.. Ei pidä valittaa, itseppähän mieheni olen valinnu! [;)] Tällästä omaan napaan tuijottamista tällä kertaa!
 
Huomenia täältäkin [:)][:)]
Täällä käytiin eilen syömässä miehen mummun luona synttärikakkua,ja siinä sit oltiin jonkin aikaan kylässä.mummu siinä tokas vain ohi mennen että tekin meinaatte sitten tytön tehdä,vai[:)] Aikasemmin kun näiden suvusta on raskaana oltu niin mummu on tienny mahan muodosta yms.olemuksesta että kumpika tulee[8|] Tällä mammalla on vaan niiiin poika olo,ja kaikki "merkitkin" viittais enempi poikaan..No sepä nähdään pitääkö kumman tieto paikkaansa sit kesäkuussa[:D][:D]
Eilen illalla katteltiin vihdoin nimiä! istuttiin kerrankin molemmat koneen ääreen ja kirjotettiin yhdessä listaa kivoista nimistä,niistä sitten valkataan [:)][:)]

klo. 12 olis neuvola käynti taas,tällä kertaa terveydenhoitajalla[:)]

Mä oon aina hobbyhallista tilannu laskulla,eikä oo ainakaan täällä tullu ongelmia,tai pettymyksiä..

tarviis kanssa käydä jostakin etsimässä tuo vauva kirja.. Olishan siihen kiva jo ennen syntymää kirjotella tai sit synnärillä alottaa[:)][:)]kun on hyvässä muistissa vielä kaikki[:D][;)]

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille mammoilla!! [:)][:)]
 
Huomentapäivää mammat!
Muutama päivä sitten huomasin, että mulla on jalat ihan turvoksissa. Oli aika huvittava tunne kun jalkapöydät "hölsky" kävellessä[8D]. Seuraavana aamuna heti herättyä kiskoin tukisukat valtavalla ähellyksellä jalkaan. Kyllä kannatti, iltaan mennessä oli vaan ihan pientä turvotusta ja lenkkaritkin sain jalkaan. Harmi vaan ettei noita sukkia ole tarvinnut kuin pitkillä bussi- ja lentomatkoilla, niin niitä ei ole kertynyt kuin nuo yhdet... Täytyy varmaan kysästä äitiltä lisää tukisukkia lainaan...

Onko jollain muulla yöt yhtä vaikeita ku mulla? Uni ei meinaa tulla ennen puoltayötä ja vessassa saa ravata jatkuvasti. Viime yönä pisin vessaton jakso tais olla 1h 45min [:@]. En käy enää öisin ees juomassa, ku sitte vessassa saa ravata vieläkin useemmin. Jos suuta kuivaa pahasti, niin vaan ihan pieni kulaus vettä... Koskakohan sitä saa seuraavan kerran nukkua yli neljä tuntia yhtäsoittoa...

Sitten tuosta maidon tulosta. Ei varsinaisia tippoja ole näkynyt, mutta muutamasti olen saanut lakanan vaihtaa, kun siinä on aamulla ollut maitoläiskiä. Alkuun syytin niistäkin tahroista koiraa [;)].

Ja vielä jotain kivaakin. Eilen oli tosi hyvä päivä. Supisteli niin vähän, että pystyin jopa haravoimaan ja jaksoin olla ulkona useemman tunnin (tosin vessassa piti välillä käydä) ja vielä illemmalla jaksoin koiran kanssa jopa puolen tunnin lenkin [:)]
 
Heips vaan täältäkin!!!
 
Täälläkään ei olla pariin kuukauteen nukuttu 2h pidempään yöllä. Olen jo tottunut tähän, mutta harmittaa kyllä kun miehellä soi kello 5:00 niin itse nousen silloin ylös kans koska uni ei tule enään. Onneks aamuisen saan sitten siinä 8-9 välillä hetken nukutta. Päikkäreitä en osaa nukkua, joten vähiin käy unet, mut minkäs teet...
 
Eilen käytiin 1,5h kävelylenkki...arvion vähän väärin oman jaksamisen, ja loppu matkasta pitii parinkymmenen metrin välein pysähtyä kun alavatsaan sattui ihan hirveesti... No opinpa jotain, ei niin pitkää lenkkiä..[;)]
 
Muuten voin ihan hyvin, tosin odotan jo että tästä mahasta pääsis eroon...
 
Täällä oltiin myös sukuloimassa synttäreillä eilen ja mä odotan kaksosia tai miksei jopa viitosiakin ja räjähdän ihan just. Näin mulle miehen suku toisti koko ajan [:D] Ja sitten kun päästiin kotiin niin mies katto mua hetken ja sano että "on toi kyllä jo todella iso masu". Eipä mussa kukaan taida muuta enää nähdäkkään kun mahan. Kukaan ei kiinnittäny huomioita esim hiuksiin kun perjantaina tuli niitä leikeltyä ja raidotettua.

Poimin tuolta vau.fi etusivulta tälläsen tekstin: Viikko 34
Fysiologisesti katsottuna ihanteellisin nukkumisasento on vasemmalla kyljellä, tarvittaessa tyyny vatsan alla. Se on paras asento verenkierrolle ja munuaisten toiminnalle. Myös rakkoon kohdistuva paine on tässä asennossa vähäisin.

Jassoo, vielä tasan 7 viikkoa niin olisi laskettu aika. Onkos täällä mietitty synnytysasentoja? Mä oon ajatellu, että tuolia tai jakkaraa voisin kokeilla ennemmin kun sänkyä.
 
Jaahas,täällä on neuvolla käyty taas[:)] Mieskin oli ekaa kertaa mukana terveydenhoitajakäynnillä..Niissä lääkäreissähän tuo on ollut mukana jos on vaan päässy..

26.4.2010 RV 32+1

paino: +862/vko JAIKS! yhteensä tullu jo 13 kg..voi ei! Vaan tuohon thkin totesi vain että kun oon joutunu olemaan vähemmällä liikunnalla,niin tokihan tuota kertyy erilailla kun niillä jotka saa mennä miten huvittaa..[8|]
turvotus: -
RR: 135/82
Pissa: puhdas
SF: 29
tarjonta: RT
Syke: 140+
liikkeet: ++

Siihen synnytystapalääkäri käyntiin varattiin aika 24.5..
 
Musta kans joskus tuntuu että mä olen nykyään joillekin ihmisille vain ja ainoastaa maha. (esim. anopille)
Välillä oikeesti tosi ärsyttävää kuunnella miten valtava se vatsa on, kai mä nyt hyvänen aika sen itsekin tiedän!!! Ja olen kuitenkin edelleen myös nainen ja vaimo. En mikään halvatun siitostamma. Ja mulle voi puhua muistakin asioista. [:@][:@][:@]

Anteeks kaikille tää tunteenpurkaus![8D] Ehkä täällä joku ajattelee välillä samoin.
 
Heippa kaikille Pitkästä aikaa! Olen lueskellut teidän juttuja ja ajattelin itsekin taas kirjoittaa kuulumisia.
 
Eli nyt on 31+0 ja rautaa syödään. Sain mentyö sokerirasitukseen vihdoin viime perjanteina, onpahan sekin nyt ohi eikä ollut niin paha kun pelkäsin.
 
Muuten vointi on ollut hyvä paitsi itse kärsin jalkojen turvotuksesta varsinkin iltaisin ja kovasta väsymyksestä + supistuksista jotka on välillä yllättävän kivuliaita, varsinkin kävelylenkin jälkeen.
 
Tää on mun viimeinen työviikko :) Sitten ehdin pitää pari viikkoo kesälomaa ja sit alkaakin äitiysloma!! Ihan hullun nopeasti mennyt koko odotusaika.
 
Laitoin kans tonne FB ryhmään "hakemuksen"..
 
Tuntuu että oon ihan jälkijunassa kaikessa, en on hankkinut vauvalle vielä oikeastaan mitään, ajattelin et lomalla sit ehdin hoitaa kaiken.
 
 
 
Takaisin
Top