kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että,onpa pieni vaavi ollu <3 [:)]

Mun täytys ruveta listaa tekemään kakkutarvikkeista [:)] Eilen tuli anopilta tilaus isohkosta täyskäristä miehen mummun synttäreille viikonlopuksi[:D] musta on tainnu tulla molempien sukujen vakkari leipoja[:D][:D]aina pyydetään sukujuhliin yms leipomaan täytekakkua tai voileipäkakkua[:D]ei siinä mitään,tykkään kyllä ihan valtavasti leipoo[:)][:)]Ja saanpahan jotain tekemistä!
 
Hyvä idea tuo fb ryhmä, pitääpä käydä etsimässä kunhan tästä kerkiän [:)]

Täällä ollut nyt pari päivää tosi ärsyttävä kesto närästys päällä [:@][&:] Rennietä oon syöny mutta auttaa vaan hetken ja sitten taas polttaa niin että ei tiedä mitenpäin sitä olisi. Yökin meni vain pyöriessä kun ei unta saanut tuon takia, hyvä jos pari tuntia sain nukuttua..
Muutenkin olo muuttunut tosi tukalaksi, välillä ihan henkeä ahdistaa kun maha painaa keuhkot lyttyyn. Mitenhän tässä vielä jaksaa sinne kesäkuuhun asti odotella kun olo alkaa jo nyt olemaan näin kypsä [8|] ?!

Viime yönä näin unta että meille syntyi poika mutta koko ajan unohdin hänet jonnekkin tai hukkasin koska olin niin keskittynyt vain esikoisen tarpeisiin [:o] On tullut tässä paljon mietiskeltyä juuri tuota että miten sitten pärjää kahden kanssa, ja välillä on juuri pelottanut että mitä jos sitten "unohtaa" jommankumman, eikai niin voi oikeasti edes tapahtua mutta silti.. Kummallisia ajatuksia sitä saakin päähänsä mahtumaan [:)]
 
Muoks. Nyt on lähetetty liittymispyyntö tuonne fb ryhmään [:)]
 
[:)] pari päivää ollut poissa täältä niin johan te ootta olleet aktiivisia... [:)][:)]
onneksi vauvat ovat päättäneet sitten pysyä kuitenkin massujen turvassa vaikka "vähän" säikäyttelevät.

tänne ei ihmeempiä. lääkäriltä kävin hakee lentoluvan ja nyt jännätään päästäänkö milloin reissuun. [8D] mulla lähtis lauantaina lento mutta voi olla että menee vasta ens viikkoon että pääsen lähtee.. ja jokainenhan varmaan tietää syyn....[8|] prkle. mutta minkäs noille luonnonvoimille voi. viimeksi kun kävin neuvolassa ipana oli asettautunut jo ihan alas ja oli jo kovasti tulossa niin nyt menneen viikon se onkin köllötellyt mutkalla ihan ylhäällä.. ja painaa keuhkoihin niiiiin julmetusti. ja ruokaakaan ei saa enään syötyä ku ihan pieniä annoksia kun ei vaan mahu. nyt se maha vasta isolta tuntuukin joten myötätunnot KATUSUTARIINALLE... eli meidän ipana tekkee nyt jo sitten pienestä pittäen täysin oman päänsä mukkaan kaiken...

mulla ei oo makee maistunut olllenkaan koko raskauden aikana. en oo syänyt ku murto-osan nameja siitä mitä normisti syön. voi sanoa etten oikeestaan ollenkaan syö. jädehimokin oli vaan viikon pari mutta laantu sitten. nyt vaan tykkään leipoa piirakoita suolasia ja hedelmäisiä.. joten niitä tulee syötyä taas normaalia enemmän. samoin tulee paisteltua lättyjä ja pannaria sekä nyt kun pihanuotiokin pystyssä niin muurikkalättyjä.. oi ne on niiiiiin hyviä... [:D]
tää en oo vielä kattonut koko fb juttua mutta tosi kivaa että sellainen sieltä löytyy.. täytyy kattella sitä kohta. ja liittymispyyntö lähtee myös.. [;)]
tää jää nyt odottelemaan tätsyn pikkulikkaa kyläilemään.. [:)]
mukavia kevätpäiviä mammoille.. [:D]
 
Mitäs olette ajatelleet ottaa vauvalle mukaan sairaalaan? Itse en osaa oikeen päättää enkä tiedä mitä sinne pitäs ottaa... Jos silloin on oikein kuuma ilma tai jos onkin sateista ja kylmää, pitääkö ottaa varalta vähän kaikenlaista, eikös vaavi ole sairaalan kamppeissa koko siellä oloajan? Että sitten vaan kotimatkalle vaatteet vai kuinka? En kyllä ole sitä omaakaan laukkua vielä pakannu. Jotenkin ajattelee ett siihen on vielä melkeen kaks kuukautta aikaa nii mitä turhia kiirehtimään mut voihan siinä niinkin käydä ett lähtö tulee paljon aikasemminkin... Olis kai hyvä olla varautunu. Olenko ainoa mattimyöhänen? Nythän mulle paniikki iskee kun kaikki on vielä ihan vaiheessa hankintojenkin suhteen...[:-]
 
AnAnAts mulla ihan samoja tuntemuksia kun sulla.. Käytiin maanantaina tutustumassa synnärillä, ja jotenkin tuli niin "kolkko" olo. Sanoinkin jo miehelleni että en mä mee ollenkaan synnyttää...[&:]
Joka päivä miettinyt sen jälkeen synnytystä, ja miten siitä selviää, ja saanko pidettyä itseni "kasassa" etten rupee siellä kaikille haistattelemaan, ja etten heittäydy oikein hankalaks...[:D]
 
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok!! Neuvolan täti merkkasi mulle jo loput käynti ajat mulle neuvolaan ja viimenen aika on laskettuna päivänä... Jotenkin hurjaa... Äkkiä se aika meneee. Mulla ei ole enään kun 3 aikaa, 1 neuvolalääkärille ja 2 terveydenhoitajalle. Siksi niin vähän aikoja koska kaikki on mennyt niin hyvin, niin mitäpä siellä joka viikko ravaamaan. Tietysti jos jotain tulee, niin soitto sinne.
 
Käytiin neuvolassa läpi asioita mitä sitten synnytksen jälkeen jatketaan käyntejä neuvolassa, ja että mun täytyy soittaa sairaalasta neuvolantädille että olen synnyttänyt...hui...tuntuu koko ajan vain konkreettisemmalta...ja jänskättää jo ihan pirusti[;)]
 
Sarian onkin niiden ensimmäisten kesäkuisten joukossa LA:n mukaan! Ite laahustan 11 päivää jäljessä sinusta...
Annusu: Mä meinasin ottaa vauvalle kotiutumisvaatteet ja sen oma hiusharja (sairaalan toivomuksesta) ja itelleni vaatteet, sekä itelleni varata mehua paljon... Hygieniakamppeita, liivinsuojuksia ja omia alusvaatteita+sukkia varaan varuiks mukaan. Kamera+videokamera myös. Ja vauvan oma kirja johon voi sit kirjottaa ensimmäisestä päivästä ja syntymästä jotain [:)]
Pakkaan joskus toukokuussa...
Nuori äiti: Millä viikoilla tyttö syntyi? Ihanan pieni vauva <3
Tyttö Koo: Mitenkäs siskosi synnytys?
Henniv: Mua harmittaa kun tykkäisin leipoa, mutta ei ole syöjiä!! Meillä jää aina syömättä kun kaksin yritetään tuhota...

Katottiin miehen kanssa sairaala-ohjelmaa jossa oli pienen pieni vauva ruudussa jolloin minä terävänä tyttönä käännyin mieheen päin ja sanoin sille että "hei, meille tulee vauva!". Mies oli sillein että joo, mä tiedän... [:D] Jotenkin sen tajus, että oikeesti meillä on kohta kans tollanen nyytti sylissä.
 
mohomaha.. meillä on ukkeli kans ihan hiilenä kun mä vaan leivon ja leivon ja leivon ja se polonen yrittää niitä tuhota sitten urakalla vaikka mä sen apuna kyllä siinäki hommassa oon.. mä ostin sellasen ihanan pienen piirakkavuuan johon saa tehtyä sen kokosen piirakan jonka jaksaa kyllä tuhota.. ja jos ei niin pakkaseen.. tosin sielläkin alkaa olee jo aikaslailla niitä piirakan ja torttujen jämiä... mutta leipominen on vaan niin kivaa ajanvietettä. meillä on kissat siinä hommassa mukana ihan kunnolla. rakastavat niitä maalta tuotujen kanamunien kuoria ja laatikoita. niissä varmaan tuoksuu maatilan muut eläimet.. :) kaupan munat niitä ei kiinnosta yhtään.. mutta leipominen kyllä. välillä mun taikina kipossa on yks tassunsa kanssa koklaamassa.. [8|] välillä niille saa suuttua ihan kunnolla... :)
 
Minäkään en oo laittanu vielä tikkua ristiin sen sairaalalaukun suhteen! Vaavin kotiutumisvaatteet ajattelin tässä joku päivä vaikka huomenna katsoa valmiiksi. Voipi kyllä olla et ne muuttuu vielä tässä ajan saatossa! [:D]

mohomaha: tyttö syntyi rv 38+6 [:)] Innolla odotan että lähettävät kuvan pikku prinsessasta kun PHKS:ssa on se vierailukielto kaikille muille paitsi isälle/tukihenkilölle ja vauvan sisaruksille!!

Mua on alkanut jännittämään ihan hirmusesti kun 10.5 mulla alkaa koulun työssäoppiminen kotihoidossa! Se kestää 5 viikkoa ja loppuu vasta kun rv on 38+2!! APUVA! Nähtäväks jää miten mamma selviytyy tästä... [&:][:D]
 
mohomaha, ei oo siskosta nyt kuulunut eli supistukset loppuivat vissiin kokonaan. Mutta mä oon yötäpäivää valmiudessa täällä ottamaan kummitytön hoitoon [:D] Tänään onkin ollut oikein superpäivä, jostain on tullut virtaa sen verran että imuroin ja olin miehen mukana koiralenkillä, eikä tuntunut ollenkaan pahalta. Ihanaa jos tässä loppumetreillä vois nauttia suht normaaliolosta!

Just_Pam, huhuilin sua tuolla naamakirjassa, mutta sua ei niin vaan saakaan kiinni sitä kautta... höh!

Tänään puhuttiin tosta sairaalakassista ja kotiutumisvaatteista. Mä aion ottaa vauvalle vaan ne vaatteet missä tullaan kotiin ja itselleni just noi omat shampoot, saippuat, dödön, hammasharjan... ja sitten pitäis kai ottaa itsellekin jotkut vaatteet, mitkäköhän menee päälle... [:@] omat alusvaatteet, tai lähinnä alkkarit laitan kyllä vasta sitten kun lähden kotiin, muuten viihdyn (tai no...heh [;)] ) niissä sairaalan "seksintappopöksyissä" eli ihanissa verkkohousuissa vaipan kanssa. Omat liivit ja liivinsuojukset otan myös mukaan ja niitä varmaan pidän heti. Kamera myös mukaan ja mies ajatteli videokamerankin ottaa. Ja sit päiväkirjan otan, kuskaan sitä aina joka paikkaan ja vauvalle ihan oman kirjan, siis vauvakirjan jota aloittelen sairaalassa.
 
Hehe, pitää kertoa kun miehen kanssa näistä sairaalan pöksyistä puhuttiin eilen illalla niin tää sanoo mulle että "pakkohan sun nyt on vähän mulle vilauttaa niitä, ja mistäs sitä tietää vaikka laitettais huoneen oveen lappu roikkuun että DO NOT DISTURB" Heheh, mä nauroin ja nauroin ja yritin palauttaa ukkokultaa maan pinnalle ettei se nyt ihan niin taida mennä [:D]
 
Tyttö Koo: Huhuilit! Mää olen katos niin salaman nopee (? [;)]). Ei vaan, en kyllä yhtään hoksannut. Vähän nolottaa...

Sairaalalaukku: enpä ole minäkään sitä valmiiksi laittanut taikka erityisemmin miettinyt mitä mukaan otan. Mutta hyviä listoja teillä muilla on joten taida häikäilemättömästi käyttää niitä hyväksi [:D]. Omat alushousut ja liivit on kyllä pakko ottaa mukaan; ne verkkopöksyt on aivan kauheat (puoli päivää niiden kanssa olin...). Ja omat vaatteetkin on ihan kivat, sairaalavaatteet on kauhean hiostavat.
 
Miekään en oo vielä pakannu sairaala laukkua, mut miettiny oon valmiiksi.

Huomenna on neuvola [:D] Pitää vähän valitella, kun töissä on tukahduttavan kuuma!!!!![:@] Ei siellä jaksa olla.
7 päivää ois huomisen jälkeen jäljellä, mutta kun ei jaksa! Sama kun huonosti lämmitetyssä saunassa istus!

Kävin marimekon ysmy-myynnissä, löysin kivoja bodyja. Oli ihan pakko ostaa [:)] Ja itselle löysin kivan tunikan.

Mie laitan fb hakemuksen sitten kun vauva on syntyny, kaikki ei siellä tiedä [;)]

Meidän koiran pennut kasvaa vauhdilla! Silmien pitäisi aueta viikonloppuna [:)] Jotkut pennut on aika pötniköitä[;)]

Miten teillä muilla jotka haette äitiyspv rahaa puolen vuoden palkan mukaan...
Milloin saatte sen todistuksen palkanlaskialta? Miule se lähetetään vasta kun oon ollu viimesen päivän töissä eli 4.5. Tuntuu hurjan myöhäseltä...
 
Heippa kohta tulevat vanhat ja uudet äidit [:)]

En ole jaksanut kirjoitella tänne viime aikoina, mutta olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjotuksia, että pysyn edes jotenkin kanssanne ajan tasalla [;)]

Just_Pam: Kirjoitustasi lukiessa sai pidätellä henkeä. Pelästyin jo kauheasti että jotain kamalaa oli sattunut. Onneksi sinulla kuitenkin kaikki kääntyi parhain päin ja pikkuinen viettää kanssasi aikaa kohdun sisällä [:)] Serkkuni jolla on laskettuaika 18.6 (vain kolme päivää minun jälkeeni) heräsi n. 3 viikkoa sitten siihen että häneltä tuli verta. Lähti tietenkin heti sairaalaan, siellä tutkittiin että kaikki oli kuitenkin ok vaikka verta tulikin. Joutui olemaan sairaalalevossa viikon ihan varmuuden vuoksi. Nyt kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu [:)]

Eilen minulla oli neuvola. Kaikki oli onneksi hyvin.

-Viikkoja eilen 32+1
-Painoa tullut yhteensä n. 12 kg
-Vauvan syntymäpainoksi arvioitiin maksimissaan 3500g, hope so ei kauheasti ylity tosta [:)]
-Hemoglobiini nousi rautalitkun avulla 129:n
-Pissa hyvä
-Turvotusta ei ole
-Sf-mitta 28 cm

eiköhän tossa ollu tärkeimmät tiedot [;)]

Aivan mahtavaa kohta pääsee tutustumaan ikiomaan vaaviin [:D][;)] Ei malta millään odottaa, jaiks!

Käykää tytöt lukemassa blogiani ja kommentoikaa jos on jotain kommentoimisen arvoista [:D] Näin pääsen kehittämään blogiani [;)]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
RTP: Mä kirjotin lisätietoja kohtaan että viimesen 6kk palkkatiedot toimitetaan myöhemmin. No vein sitten loka-maaliskuun tiedot sinne ja painotin vielä että saan ihan viimesimmät vasta 15.5 kun saan lopputilin! No virkailija sanoi, että he pystyvät sen avulla kuitenkin tekemään päätöksen asiasta. Sitten pari päivää myöhemmin sieltä soitti joku täti mulle ja kyseli noista palkkatuloista, selitin sitten sillekkin että saan sen viimesimmän palkkatiedon vasta 15.5 ja että olen toimittanut kuitenkin jo sen aikasemman, että eikös sillä saa sen päätöksen tehtyä? Sitten se siellä, että "ai minkä oot toimittanu, kas kummaa kun täälä ei näy, ja oho nytpäs löysin sen". No sitten se vielä sanoi että muista nyt toimittaa se viimeisinkin tulotietosi kun saat sen. Johon minä vielä painotin että saan sen tietooni vasta 15.5 eli tuon sen heti kun saan sen itselleni!
Eli mun palkkatulot ne saa tietoonsa vajaa kuukausi ennen laskettua aikaa, ja ovat siitä tietoisia. Itsepähän haluavat juurikin ne viimeiset, ei kuukauden heitollakaan kelpaa.
 
Mun palkanlaskennasta ovat laittaneet loka-maaliskuun tulot menemään kelaan. Ei siitä kukaan ole (ainakaan vielä[8D]) Kelasta ottanut yhteyttä ja vaatinut tuoreempia tietoja. Outoa..
 
Mä olen vauvalle kotiutumisvaatteet pakannut ja laittanut. Otin vähän kaikenmoista mukaan, tosi lämmintä ja sitte helle päivien varalle vähän keppoisempaa vaatetusta [:)]

Omaa kassiani en myöskään ole pakannut vielä. Tuntuu niin kaukaiselta muka vielä. Kesäkuu? Mutta kun viikkoja rupeaa miettimään, niin hätkähtää aina.[:)] Eihän siihen nyt niin pitkä aika olekaan.[:)]
 
Koskakohan meillä on synnytysvalmennus[:-] Mulla on maanantaina neuvola, niin pitääpi kysäistä.[:)]

Juttelin kaverin kanssa tuosta lähestyvästä synnytyksestä; niin hän kertoi, että täälä päin on sellainen käytäntö nyt, kun sairaalassa on remontti; että Isä saa olla mukana vain synnytyssalissa. Muuten isä hänen kohdalla ainakin passitettiin kotiin. [:-][:-][:-][:-] tätä ihmettelen suuresti.

 Aion ottaakin neuvolassa maanantaina puheeksi tämän ja sanon, että vaadin kyllä isän mukaan. Kaikki on sielä uutta ja ihmeellistä ja kipuja on; niin suurimpana tukenahan on se isä on niiden kipujen aikana; eli kun supistuksia tulee yms.

Muutenkin kun synnytyspelokoinen kun olen[:D]
 
Heräsin sitten viiden maissa! Höh! Vapaapäivänä vielä!!!
Näin unta, että vauva syntyi täällä kotona. Soitin naapurille, että tulee ottamaan kopin kun ambulanssi ei kerkiä tänne ennen kuin vauva syntyy.. Ja kopin naapuri ottikin. :) Ja sitten tänne tulikin (unessa edelleen) sekä ambulanssi että paloauto ja tietenkin kyseessä oli juuri minun vanha työvuoro (olin siis pelastuslaitoksella töissä). Meikäläinen yritti selittää niille, että vauva on jo syntynyt, mutta ei ne kuunnellut.. Yrittivät vaan kannustaa, "ponnista, ponnista"... ;) Olipa uni! Pisti miettimään käytännön asioita, kuten että miten oven saa auki, jos tulee oikeasti syöksysynnytys.. Pitänee kertoa naapurille, missä pidetään vara-avainta :D

Väsäsin eilen isyyspakkausta. Nyt siinä on pieni pullo pirun kallista viskiä, pikkupullo oikeata sampanjaa, energiajuomaa, fazerin sinistä ja muutama suklaapatukka, salmiakkia, superisi-opas, superisi-t-paita, sarjakuva raskauden kulusta miehen näkökulmasta, "Isin kulta"-body ja tutti.. unohdinkohan vielä jotain? Alkaa olla laatikko täynnä. Vielä pitää käydä ostamassa iso kuubalainen sikari :)

Tuo Facebook-ryhmä oli kyllä hyvä ajatus. Tosi kiva nähdä, kenen kanssa on ollut tekemisessä jo monta kuukautta :)
 
Takaisin
Top