kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
isyyspakkauksen sisältö kuulosti tosi upealta[:)][:)]

Pitäisi itekkin saada aikaiseksi sellainen, kun tässä kotona ollessa ei ole kun aikaa[8D]
 
Heipat taas! Tänä aamuna en jaksanu ihan neljältä herätä...Tais männä puol kymppiin ylösnousu. Tänään täytyy taas "lepäillä" kotosalla. Tarkoittaa siis pyykinpesua, imurointia yms...
 
Vappusimat laitoin tulemaan, saa nähä, miten onnistuu nyt. Toisen kerran teen. Pari vuotta sitten siitä tuli väkevää ja kitkerää... Nii, ja pienen satsin ajattelin munkkeja paistaa tänään. Sitten ostin vanhan lasten ison pussilakanan kirpparilta, ajattelin siitä ommella vauvalle pussilakanan ja tyynyliinan. Siinä tämän päivan hommia.
 
Eilen kävin tosiaan siellä kaupungissa ostamassa vielä täydennystä noihin sairaalakasseihin. Pikkusen kassissa löytyy nyt isompi ja pienempi body ja päällysvatteet, pipo, sukat, lapaset, ja ehkä vielä lisään jotain paksumpaa, kun ei noista keleistä tiedä. Sitten parit vaipat, tuttipullo ja purkki korviketta, tutti, riepu, kosteuspyyhkeitä ja... Ehkä ne oli siinä... Varmaan paljon turhaakin, mutta kaikkeen pitää varautua!
 
Omassa repussa hammasharja ja -tahna, shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, kasvovesi, kasvorasva, dödö, mini muotovaahto ja lakka, hiusharja... Alushousuja, parit imetysliivit ja imetyspaitaa, sukkia, verkkarit, yöpaita, siteitä... Haluan olla siellä sairaalassa synnytyksen jälkeen omissa kamppeissa ja siteissä, kuulostaa ne sairaalan vaipat niin kamalilta!!! Ja kun muutenkin ahistaa ajatus, että siellä pitää monta päivää maata. Terkkari kyllä sano, että kai sä vauvan takia teet mitä tahansa... 
 
Mieleistä hoitopöytää en ole löytäny, tai en ala maksamaan 300 euroa niistä!!! Taidan tyytyä tuohon meidän vessan pöytätasoon, siinä kyllä varmasti hoituu samat asiat. Täytyy vaan kaapit järjestellä uudestaan, että saan ipanankin tarvikkeet sinne mahtumaan.
 
Meillä alkaa kaikki olla valmista vauvaa varten, tuttipullot yms. keitin alkuviikosta, ostin parit korvikkeet kaappiin varalta... Nimi vaan puuttuu!!! Me ei päästä yhteisymmärrykseen siitä, isännälle ei kelpaa mikään! Varmaan edellisenä iltana ennen ristiäisiäkin me tapellaan nimestä!!!
 
Jeps, hyvät päivänjatkot kaikille, tämä lähtee, munkin paistoon!!![:)]
 
JENNI90.. No jo on käytäntö. Kuulostaa kyllä melko omituiselta tollanen, että isän pitäs poistua. Meillä oli kanssa (ja on edelleen) remppaa tuolla keskussairaalassa, mutta ei tuollaista sääntöä ole ollut. Vain silloin, jos se avautumisvaihe keskeytyy, ja äiti joutuu osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistystä, isä on passitettu kotiin odottamaan.
Kyllä teillä päin on isoja tulevia isiä, kun eivät mahdu siellä sairaalassa olemaan. [:D]
 
Hojoijaa....
Sairaslomalle laittovat neuvolasta, ei oo mitään hätää tai kipuja. Oli vaan niin helkutin kuuma töissä. Eikä töitä ois ollu ku se 7 pv [:)] Tässä nyt menee ihmetellessä mitä tehdä.... [:D]

Työkaveri anto vauvalle itse ompelemansa lelun [:D] Aivan mahtava!!!
 
No todellakin ! Aionkin kysyä neuvolassa, että miksi ihmeessä tuollainen käytäntö ja onko vielä ja pitääkö paikkaansa.

Ystävä joka tuosta kertoi, niin heille oli sanottu, että sen takia kun on remontti niin paikkakuntalaiset isät voi hyvin mennä odottelemaan kotiin siksi aikaa kunnes on tosi toimet, että perhehuoneet "säästetään" ja "varataan" ulkopaikkakuntalaisille.

Ja mä en todella ymmärrä! Mä aion ainakin vaatia, että pakkohan isän on saatava olla mukana.
 
Hyvää Päivää!

Laitoinpa just pojat isälleen viikonloppua viettämään, ovatkin olleet siellä kai kolmisen viikkoa sitten viimeks... ihana rauha ja hiljaisuus laskeutui taloon!!! Vielä vajaat pari tuntia niin saan miehenkin töistä kotiin. Sitä ennen pyykkäilen ja hoidan näitä muita kotihommia. Ihanaa kun voi taas itse tehdä täällä muutakin kun vaan maata [:)] enpä olis uskonut, että ihminen voi iloita esim. imuroimisesta tai pölyjen pyyhkimisestä näin paljon... huh! Taitaa olla tosi tylsä elämä mulla...tai jotain...

Viirukhan, musta tuntuu myös, että tekeminen täällä kotona loppuu kesken, ei oikein keksi mitään enää kun kaikki tärkee on jo tehty... ( tietty ainahan voi siivota uudestaan ja uudestaan ja uudestaan jne...). Neuvolassakin th kysyi miten saan ajan kulumaan kotona... en kehdannut sanoa, että roikun netissä aamusta iltaan... [;)] Kunnon kävelylle tekis mieli, mutta kun ei tuo kunto anna ihan periks, kotona voin häärätä kaikkea ei-niin-tarpeellista ja levätä välillä, mutta lenkillä alkaa heti supistelemaan ilkeesti. Kunhan tämä baby syntyy, niin sit sitä pääsee taas ehkä normaalisti liikkumaan ja sillon on kavereitakin (plus siskoni) kotona, tekemistä ihan eri tavalla.

Piti vielä tosta karkin syönnistä mainita, että mulle on tullut nyt paha tapa syödä lähestulkoon joka ikinen ilta pari palaa Fazerin Sinisestä [8D] ja muutenkin nyt menee enemmän makeaa, kun taas alkuraskaudesta maistui kaikki suolainen vähän liiankin hyvälle. Onneks ei ole painoon hirveesti vaikuttanut (kai), nyt tullut yhteensä 9kg. Oon "pakottanut" miehen ostamaan mulle "iltasuklaata"... [:)] toivottavasti sitä pääsee näistä tavoista eroon raskauden jälkeen...

Jotenkin taas ihan loistopäivä ja loistofiilis ollut tänään...sateesta, raekuuroista, poikien riehumisesta ym. huolimatta. Siskoni synnytystä odottelen edelleen, eipä se vauva sieltä mihinkään vielä halunnutkaan, höh! Ihana juttu kun meillä on sitten niin samanikäiset vauvat! Laskeskelin, että jos siskon tyttö syntyy ens viikolla ja jos mut vaikka nyt sitten leikataan sillon kesäkuun alkupäivinä niin ikäeroa serkuksille tulee noin 5 viikkoa [:)] Yks pöllö kyseli tuolla pojan päiväkodissa että ollaanko me ihan sovittu tää juttu että ollaan yhtäaikaa raskaana ja että lasketut ajat on näin lähekkäin...ja tää täti näytti olevan ihan tosissaan. No totta helvetissä ollaan!!! Huoh, kunpa se meniskin niin että niitä vauvoja tulee just sillon kun itse haluaa... Anyway, mukava päivä on ollut ja odotan sitä myös viikonlopulta. Nyt niitä pyykkejä laittelemaan... Ciao!
 
Tyttö Koo, mulla on kans kaveri jolla laskettu 3 viikkoa mun jälkeen. Vastaavia kommetteja on kuultu, muutamia kylläkin ihan huumorilla. Mutta nämä tosissaan olleet ihmiset... pistänyt kyllä ihmettelemään ihmisten käsitystä "lasten tekemisestä". Onneks meitä on niin moneen junaan...

Karkin syönnistä, mulle aina maistunut karkki, muttei muuten makea, siis pullat yms. Suolaista mennyt sitten senkin edestä. Odotusaikana karkki maistuu edelleen (liiankin hyvin) ja nyt kelpaa kyllä pullat ja kaikki muukin makea. Ja tämä ikäväkseni näkyy myös osittain vaa'alla [:(].
Maanantain neuvolassa pissakokeessa oli sokereita 2 plussalla. Laittoi lähetteen verikokeelle, varmuudeksi. Verikokeessa kaikki oli ok, eli ilmeisesti munuaiset vähän "vuotaa" koska olin syönyt liikaa makeaa. Pisti kyllä miettimään tuota makean syöntiä... Tarvis vähän vähentää, mutta kun karkki on vaan niiiiin hyvää!!!

Niin ja laitoin kans tuon liittymispyynnön tuonne naamakirjaan.
 
hohhoijakaa..On se kyllä kun ei perjantaikaan tunnu enää perjantailta tai viikonlopulta..oon ollu liian pitkään ihan vaan kotosalla(helmikuun lopulta) ja kaikki päivät muistuttaa liikaa toisiaan..[8|][8|] Mieskin tulee vasta myöhään illalla kotiin työkeikalta,joten sekään ei oo viihdyttämässä..

Siskolla oli harmillisesti kääntyny vaavi peppu alas nyt ihan viime metreillä (LA 16.5) ja on menossa ens viikolla Taysiin käännyttämään kaveria..tosi ikävää kun silläkin alust asti ollu vauva raivotarjonnassa..meidän kaveri on ollu kans koko ajan rt:ssa eikä kuulema tuu kääntyilemäänkään enää,on jo laskeutunu niin alas..pää painaa jatkuvasti tuolla,välillä aika tuskaa kävellä yms[>:]..

heh,kylläpäs rupes huvittamaan kun ala-aste aikainen luokkakaveri laitto facebookissa viestiä,että olis kesäkuussa järjestämässä meidän luokan luokkakokousta,ennen juhannusta joku vkl[:D][:D]meikällä la 20.6 eli viikkoo ennen jussia[:D] Taitaa jäädä tältä ne hipat väliin,seuraavalla kerralla sitten mukaan[:D][:D]Harmittaa toisaalta kun ei nää niitä tyyppejä,olis ollu kyllä varmaan kivat pippalot[8|]
 
Hauskaa! Tääl on niin samanlaisia tapahtumia muilla odotettavissa kuin itsellään!

Tyttö koo: mulla kans sisko saa muksun n.5-7 viikkoa mun jälkeeni! On kyl ollu kiva et ollaan samaan aikaan paksuina, kerrankin jotain meitä yhdistävää! (siskon elämäntyyli "hieman" erilainen kuin mulla). Ollaan kyl lähennytty kovasti nyt odotusaikana! [:)] Ja hänen esikoisensa tulee varmaan meille sit hoitoon kun synnytyksen aika koittaa!

Henniv:meillä kans kulki kyselyä et jos luokkakokousta pistettäis pystyyn tos ennen jussia... Tiedä sit tuleeko kyseistä tapahtumaan olemaan, mut mä jo ilmotin et en ole tulossa. (enkä ollu ees ainut siunatussa tilassa oleva joka kieltäytyi tulemasta[;)])

Flunssa alkaa vihdoin irrottaa otettaan tästä mammasta, jo siitä tarpeeks kerkes saamaankin!! Kävin sit ostamas "rauta-mehua", jos vaikka tää väsymyskin rupeis helpottaa kun sitä hörppii! Onneks on aikas inhimillisen makuista litkua, ois muuten jääny juomatta!
Nyt ootellan innolla (ja pienellä pelolla) ens viikon ruotsinristeilyä! Vähän hirvittää et kui kroppa kestää mukana... meiltä on kuitenkin ensin 4-5 tunnin bussimatka helsinkiin, ja siellä sit odottamista ennen laivaan pääsyä! "Onneks" nuo lapset pitää varmasti pientä säpinää päällä koko ajan, niin ei kerkee vaivojaan potemaan [:D]! Kunhan kelit suosii, niin hauskaa tulee varmasti koko perheelle!
 
Mä kävin tänää parturissa ja se kahen tunnin istuminen meinas käydä selkään tosissaan, mulle laitettiin vaaleita raitoja ja leikattiin siistimmäks. Lopputulokseen tosi tyytyväinen [:)]
Äippäpakkaus 2009 tuli tänään ja isäkin sai omansa, molemmat oltiin tyytyväisiä. Avattiin ensin toi mun pakkaus johon mies kommentoi että onpas vähän kondomeja. No onni onnettomuudessa että löysi lisää omasta pakkauksestaan [:D]
Grilli tuli hankittua, sekä takapihalle paviljonki hyttysverkko-mahdollisuudella joten kiva kesä tulossa [;)]

Voi meitä mammoja! Voiko kukaan sanoa, ettei olisi onnellinen juuri nyt? Mulla onni ainakin kukoistaa!

Meillä oli luokkakokous maaliskuussa, minä ne järjestin joten siksi ajankohta oli täydellinen mulle [:D]
Ja töissä oli työkaveri, joka saamassa myös kesäkuussa joten meille sanottiin aina että ollaan oltu samoissa pippaloissa...
 
Ylpeä mamma, meillä on mun siskoni kanssa 8,5 vuotta ikäeroa, hän siis se nuorempi. Ollaan näin aikuisiällä tultu tosi läheisiksi, kun nuorempana ymmärrettävistä syistä ei oltu ihan niin läheisiä, molemmilla oli omat juttunsa. Mutta tänään voin sanoa, että siskoni on ehdottomasti paras ja rakkain ystäväni <3 tiedän, että voin luottaa häneen kaikessa ja ollaan molemmat oltu toistemme tukena kun on ollut tosi vaikeita aikoja. Tää aika kun ollaan oltu samaan aikaan raskaana, on lähentänyt meitä entisestään ja viime vuonna kun sisko synnytti mulle kummitytön, meidän sisaruussuhde sai ihan uuden "ulottuvuuden".

mohomaha, mä ainakin ilmoittaudun tähän Onnellisten Kerhoon! [:D] Harva se päivä tirautan kyyneleet ihan siitä ilosta, että olen niin onnellinen nyt, ihan kaikin puolin. Tuntuu, etten ole koskaan ikinä ollut näin onnellinen... kun on takana hirmu vaikeita aikoja esim. parisuhteessa ja muutenkin elämässä, niin nyt on kaikki hyvin... jopa niin hyvin, että joskus sitä itsekin oikein epäilee... Mutta nyt nautitaan tästä onnen huumasta [:)] Olen onnellinen kun mies on osoittanut järjellistä aivotoimintaa (heh...) ja tosissaan kasvanut raskausaikana ihan hirmu paljon, osoittanut olevansa oikeesti valmis isäksi. Ei sillä että sitä olisin epäillyt, hän itse pähkäili aika kauan asiaa... Eli ainakin täällä KAIKKI on tosi hienosti ja olen superonnellinen!!!
 
Moikka,
On meinannut täällä melkein hulluus iskee, kun supistelujen takia en ole voinut oikein mitään tehdä ja muuton takia nettikin oli viikon katkolla! Pääsin sit tänään illalla lukemaan teidän juttuja pitkästä aikaa.
Herkut uppoo mullekin paremmin kuin hyvin, vaikka ennen raskautta en juurikaan kahvileipää syöny. Nyt on paino noussu 12kg ja neuvolan täti sanoikin jo ettei pitäsi syödä enempää, kun kuluttaa....mutta eipä ole muutakaan tekemistä kuin syöminen
Sitä floradiksen rautalitkua olen myös käyttänyt. Otan sitä huikan ja appelsiinimehua perään niin ei se makukaan niin ahdista.
 
[8|] tää laitto kanssa kutsun menee fbjuttuun mutta mittäään ei oo kuulununna..... :( piu.

huah. täällä jännitys tiivistyy. huomena pitäis lentojen lähtee kohti espanjaa.. tämän aamun reittilennot olikin peruttu vanhemmiltani mutta onneksi saivat lennot samalle lennolle mun kaa joten vähän mukavampi munkin lähtee vaikkakaan en vieläkään hypi ja huuda hurraata. harmittaa jättää toi oma ukkeli tänne kotio pariksi viikkoo... [&o]

elikkäs mukavia odotuspäiviä kaikille mammoille..(jos tässä ei nyt satu mitään ihmeempiä ja tää ei pääsekkään lentoon..) mä en ota ees läppäriä mukaan vaan yritän vierottautua tästä vempeleestä.. harmittaa kun ei pääse siellä uima-altaalla kölliessä lukee teidän juttuja..[8|][:)]
olkaahan vielä jakautumatta... [;)]
 
Jaahas, eka toukokuinenkin jo jakautunut... Kai se on vaan uskottava, että kesä tosiaan tulee pian...
 
Mä myös huomasin että eka toukokuinen on nyt syntynyt! [:)] Voi että! Kyllä se kesäkuu sieltä vaan vielä tulee! ja loppupelissä vielä aika vauhdilla. Tuntuu että tää odotusaika on mennyt tosi nopeasti, saas sitten nähdä kuinka ne kellot seisahtuu sitten viimosilla viikoilla [:D]
 
Tuli mieleen; että onko teillä muilla alkanu jo maidon tulo ?

Meinaan että mulla vuotaa ihan kuin kaatais maitopurkista kuppiin.[&:] Varsinkin kun mun mies on lähellä.[:D][:D][:D]
Viimeyönäkin, miheni tuli reissuhommista vasta yöllä ja olin jo nukkumassa. Kun hän tuli viereeni ja otti kainaloonsa niin ihan saman tien ! Nyt oli lakanatkin ihan märkänä[:D][:D]

Pikkusen on ilmeisesti hormoonit hyrräämässä[:D]
Tuntuu vain inhottavalta aina herätä paita märkänä.

Pitäisi pikkuisella riittää ainakin maitoa[;)]
 
Jenni: Mulla alkoi maidontulo jo tosi varhain, ensiks ihan tippoina, mut sit se vaan lisäänty ja lisäänty niin paljon, että yhessä vaiheessa alko ihan kauhea särky tisseissä jos ei sitä välillä puristanut pois! [&:] Kävin lääkärin tarkastuksessakin sen takia kun yleensä maito nousee kunnolla vasta kun istukka on irronnut ja halusin varmistaa ettei näin ole. Nyt se on vähän tasaantunut, onneksi! Mut edelleen kyllä suurimman osan ajasta jopa yöllä joudun pitää rintsikoita ja liivinsuojia ettei kaikki paidat ja lakanat oo heti ihan täys maitoläiskiä! [:D]
 
Taas lunta!! [8D] Alkaa ihan oikeesti jo riittämään. Mä haluan sen kesän tänne ja pian!

Hanilla ei olekaan tätä ongelmaa, Espanjassa on varmasti vähän kivemmat kelit!! Lentojakaan ei kai ole tänään peruttu joten hyvää reissua!!! [:)]

Hei milloin hanat aukeaa.... [:D][:D][:D]
Mulla ei ihan tollasta maitoa tule, vaan lähinnä sellasta kirkasta (ternimaitoa tms[8|]??) nestettä pikkuisen. Mut en nyt ole ihan hirveesti viitsinyt räplätäkään, ettei sitä alkais erittyy vielä ihan hirveesti tai synnytys käynnisty tai jotain..

Odottelen et tulis soitto sieltä äippäpolilta, kun sain sinne sen lähetteen sf-mitan takia. Keskiviikkoon mennessä siellä piti käydä eikä mulla ole vielä aikaa. Jännää päästä ultraan kun en ole rakenneultran jälkeen käynyt. Saakohan siitä enää itse mitään selvää? Näkyy varmaan vaan joku valtava köntti...

Eilen tuli Kelasta kirje et päätös on tehty 21.4 ja mun äitiyspakkaus postitetaan parin viikon sisään! Eli -09 pakkausta pukkaa ja ihan iloinen siitä olen.

Joku täällä sanoi eilen että paistelee munkkeja niin oli ihan pakko täälläkin tehdä niitä!!! Ja mies oli onnellinen kun sai illalla töiden jälkeen edes jotain munkkeja!! Hehe heh.. [:D] Vähän mä olen väsynyt...

Ihanaista viikonloppua kaikille!
 
Minähän se paistelin niitä munkkeja eilissä päivänä... Meilläkin isäntä vetäs niitä varmaan 3-4 nälkäänsä töistä tullessaan! [:)] Tänä aamuna sitten pullotin simat, hyvää oli ainakin lämpösenä...

Mullekin muuten maistuu makea nykyään melkosen hyvin. Karkit ja makeat kahvileivät uppoo. Ennen raskautta tykkäsin enemmän suolasesta, mm. sipsejä ja dippikastiketta... Oon kyllä aika paljon saanu vähennettyä sitä karkin syöntiä, kun neuvolantäti "pelotteli" että vauva lihoo liikaa ja saattaa hankaloittaa siten synnytystä!

Juu, kyllä, jonkin näköstä maitoa täälläkin erittyy, välillä enemmän ja välillä vahemmän. Päivisin pakko pitää liivinsuojia, mutta yöllä en osaa nukkua rintsikat päällä, nii sitten on yöpaita ja lakanat märkänä...

Sain muuten eilen ommeltua vaaville pussilakanan ja tyynyliinan. Leikkasin kankaan vähän liian tarkkaan, mutta justiisa soppii täkin päälle! [:)]
 
Tänä aamuna muuten oli tullu talvi takasin tänne savoon, yök!!! Ja lisää näkyy satavan koko ajan... Mutta hyvät viikonloput kaikille joka tapauksessa, koittakaahan jaksella!!!
 
Takaisin
Top